ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 грудня 2020 року Справа № 160/12020/20
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіПрудника С.В. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю «РОСТ ЛІС» , яка подана представником - адвокатом Кисельовим Анатолієм Віталійовичем до відповідача-1: Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, відповідача-2: Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ :
29 вересня 2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю «РОСТ ЛІС» , яка подана представником - адвокатом Кисельовим Анатолієм Віталійовичем до відповідача-1: Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, відповідача-2: Державної податкової служби України, в якій представник позивача просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 28 травня 2020 року 1588303/40945127;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 29 травня 2020 року №1594716/40945127;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 29 травня 2020 року №1594705/40945127;.
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 29 травня 2020 року №1594709/40945127;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 29 травня 2020 року №1594726/40945127;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 29 травня 2020 року №1594714/40945127;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 29 травня 2020 року №1594704/40945127;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 29 травня 2020 року №1594718/40945127;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 29 травня 2020 року №1594717/40945127;
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 29 травня 2020 року №1594720/40945127;
- зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну № 11 від 06 грудня 2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну №12 від 06 грудня 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну №13 від 06 грудня 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну №14 від 06 грудня 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну №15 від 06 грудня 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну №16 від 06 грудня 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну №17 від 09 грудня 2019 року в єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну №18 від 09 грудня 2019 року в єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну №19 від 09 грудня 2019 року в єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати ДПС України зареєструвати податкову накладну 20 від 09 грудня 2019 року в єдиному реєстрі податкових накладних.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає про невідповідність спірних рішень вимогам чинного законодавства. Також вказує, що на вимогу контролюючого органу, після зупинення реєстрації податкової накладної, позивачем надані письмові пояснення разом з документами, що стали підставою для складення податкової накладної, проте, відповідні документи не були взяті Комісією до уваги, у зв`язку з чим прийнято оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН.
05.11.2020 року засобами електронного зв`язку на електронну адресу суду та 16.11.2020 року до канцелярії суду Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області подано відзив на позовну заяву, в якому відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог. В мотивування означеного контролюючий орган зазначив, що Основний вид діяльності TOB «РОСТ ЛІС» - оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; первісна вартість основних засобів станом на 01.01.2020 року складає 22,4 тис. грн.; працюючих - 6 осіб. Так, підприємством було подано на реєстрацію податкові накладні від 06.12.2019 року, № № 11, 12, 13, 14, 15, 16 від 09.12.2019 року, № №17, 18, 19, 20 складені ТОВ «РОСТ ЛІС» за номенклатурою брус крепіжний Т. 100мм.Ш.11-18см . На виконання договору від 12.01.2017 року № 2351-ПУ TOB «РОСТ ЛІС» відвантажено покупцю - ПрАТ ДТЕК ПАВЛОГРАД ВУГІЛЛЯ (00178353), брус крепіжний Т.100мм.Ш.11-18см. За результатами розгляду документів, наданих на розблокування вищезазначених податкових накладних, не встановлено походження брусу, пояснень не надано, первинні документи на придбання брусу не надано. Крім того, відсутні розрахунки (банківські виписки). Таким чином, до повідомлень про розблокування вказаних накладних платником надано недостатньо первинних документів, відсутні документи та пояснення щодо походження товарно-матеріальних цінностей, відсутні платіжні документи щодо сплати за придбані та продані ТМЦ. Відповідно до пункту 10 та пункту 11 Наказу Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 Про затвердження порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 року за №1245/34216 Комісією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на підставі ненадання платником податку копій документів прийняті рішення від 28.05.2020 року №1588303/40945127, від 29.05.2020 року №1594716/40945127, №1594705/40945127, №1594709/40945127, №1594726/40945127, №1594714/40945127, №1594704/40945127, №1594718/40945127, №1594717/40945127, №1594720/40945127, про відмову в реєстрації податкових накладних ТОВ «РОСТ ЛІС» (40945127) від 06.12.2019 року, № № 11, 12, 13, 14, 15, 16 від 09.12.2019 року, № № 17, 18, 19, 20, відповідно.
Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 261 КАС України відзив подається протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення відповідачу ухвали про відкриття провадження у справі. Позивач має право подати до суду відповідь на відзив, а відповідач заперечення протягом строків, встановлених судом в ухвалі про відкриття провадження у справі.
ДПС України, у строк, встановлений судом, відзив на позовну заяву наданий не був.
За відомостями з витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 29.09.2020 року зазначена вище справа розподілена та 30.09.2020 року передана судді Пруднику С.В.
Ухвалою суду від 05.10.2020 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у даній адміністративній справі та призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
В період з 26.11.2020 року по 08.12.2020 року суддя Прудник С.В. перебував на лікарняному.
Справа розглянута в межах строку розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, встановленого статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України - в межах шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Дослідивши всі документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позовну заяву слід задовольнити з огляду на таке.
Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що TOB «РОСТ ЛІС»є юридичною особою приватного права та платником ПДВ, одним з головних різновидів господарської діяльності підприємства є код КВЕД 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням . Крім того, TOB «РОСТ ЛІС» займається лісозаготівлею та стругальним виробництвом, а також оптовою торгівлею машинами і устаткуванням для добувної промисловості та будівництва. Для проведення вказаних видів господарської діяльності TOB «РОСТ ЛІС» має діючі до березня 2023 року ліцензії Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області на виконання лісосічних робіт, трелювання, транспортування лісу та технологічне устаткування деревообробної галузі промисловості.
Господарська діяльність підприємства TOB «РОСТ ЛІС» здійснюється власними силами, оскільки на підприємстві офіційно працевлаштовано 4 кваліфіковані працівники, загальна сума сплаченого ПДФО за період січень 2019р. - березень 2020р. складає 27 312 грн., єдиного соціального внеску - 33 871 грн., військового збору - 2 847 грн.
Безпосередня обробка, доробка та складування деревини відбувається за адресою: 52400, Дніпропетровська область, Павлоградський р-н, м.Терновка, вул.Польова, буд.4, де TOB «РОСТ ЛІС» використовує на підставі договору оренди нежитлове приміщення №02-19-ОП від 03.06.2019 року, укладено із приватним підприємством Фірма МСД (код ЄДРПОУ 42940052).
Перевезення товару здійснюється із залученням підприємства-перевізника, з яким TOB «РОСТ ЛІС» укладено договір перевезення вантажу №03-19/ТрП від 31.05.2019 року, Фірма МСД (код ЄДРПОУ 42940052, має код КВЕД 49.41 Вантажний автомобільний транспорт, на балансі підприємства МСД обліковуються власні транспортні засоби).
В рамках основного виду господарської діяльності, між ПрАТ ДТЕК ПАВЛОГРАД ВУГІЛЛЯ та TOB «РОСТ ЛІС» було укладено договір поставки № 2351-ПУ від 12.01.2017 року, згідно умов TOB «РОСТ ЛІС» (Постачальник) зобов`язується поставити на адресу ПрАТ ДТЕК ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ (Покупця) продукцію та/або обладнання виробничо-технічного призначення в асортименті, якості, в строки та за ціною, погодженою Сторонами у даному Договорі та Специфікаціях, що є невід`ємною частиною цього Договору, а покупець в свою чергу зобов`язується прийняти товар та сплатити за нього передбачену Договором ціну.
На виконання умов договору поставки № 2351-ПУ від 12.01.2017 року TOB «РОСТ ЛІС» 06 грудня 2019 року було поставлено на адресу ПрАТ ДТЕК ПАВЛОГРАД ВУГІЛЛЯ брус крепіжний Т.100мм.Ш.11-18см. в кількості 35 600 м3 разом на суму 97 828,80 грн., у тому числі ПДВ - 16 304,80 грн.
На підтвердження реальності виконання умов даної господарської операції сторонами були складені наступні первинні документи : рахунок-фактура №СФ0000242 від 06.12.2019 року, видаткова накладна № РН-0000242 від 06.12.2019 року, товарно-транспортна накладна №11-12 від 06.12.2019 року.
Саме на цю суму ТОВ РОСТ ЛІС було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну № 11 від 06 грудня 2019 року, реєстрацію якої було зупинено з підстав відповідності п.8 критеріїв ризиковості платника податків.
Також, 06 грудня 2019 року позивачем було відвантажено на адресу ПрАТ ДТЕК ПАВЛОГРАД ВУГІЛЛЯ брус крепіжний Т.100мм.Ш.11-18см. в кількості 35 600 м3, загальна вартість якого складає 97 828,80 грн., у тому числі ПДВ - 16 304 ,80 грн. Реальність виконання умов даної господарської операції підтверджують рахунок-фактура №СФ-0000243 від 06 грудня 2019 року, видаткова накладна №РН-0000243 від 06 грудня 2019 року, товарно-транспортна накладна №12-12 від 6 грудня 2019 року.
Відповідно до ст.187 Податкового кодексу України TOB «РОСТ ЛІС» на суму поставки 97 828,80 грн. було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну №12 від 06 грудня 2019 року, реєстрацію якої було зупинено з причин відповідності п.8 критеріїв ризиковості платника податків.
06 грудня 2019 року TOB «РОСТ ЛІС» було поставлено на користь ПрАТ ДТЕК ПАВЛОГРАД ВУГІЛЛЯ брус крепіжний Т.100мм.Ш.11-18см. в кількості 42 200 м3 разом на суму 115 965,60 грн., у тому числі ПДВ - 19 327,60 грн. Реальність даної поставки підтверджують рахунок-фактура №СФ-0000244 від 06.12.2019 року, видаткова накладна №РН-0000244 від 06.12.2019 року, товарно-транспортна накладна № 13-12 від 06 грудня 2019 року.
На суму поставки 115 965,60 грн. TOB «РОСТ ЛІС» було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну № 13 від 06.12.2019 року, реєстрацію якої було зупинено у зв`язку із п.8 критеріїв ризиковості платника податків.
06 грудня 2019 року ТОВ РОСТ ЛІС було поставлено на адресу ПрАТ ДТЕК ПАВЛОГРАД ВУГІЛЛЯ брус крепіжний Т.100мм.Ш.11-18см. в кількості 43 300 м3, вартість поставленого товару склала 118 988,40 грн., у тому числі ПДВ - 19 831,40 грн. Реальність даної господарської операції підтверджують рахунок-фактура № СФ-0000245 від 06 грудня 2019 року, видаткова накладна № РН-0000245 від 06 грудня 2019 року, товарно-транспортна накладна № 14-12 від 06 грудня 2019 року.
Згідно ст.187 Податкового кодексу України TOB «РОСТ ЛІС» на суму 118 988,40 грн. було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну №14 від 06 грудня 2019 року, реєстрацію якої було зупинено з підстав відповідності п.8 критеріїв ризиковості платника податків.
TOB «РОСТ ЛІС» 06 грудня 2019 року було поставлено на ПрАТ ДТЕК ПАВЛОГРАД ВУГІЛЛЯ брус крепіжний Т.100мм.Ш.11-18см. в кількості 38 900 м3 разом на суму 106 897,20 грн., у тому числі ПДВ - 17 816,20 грн. За результатами даної поставки сторонами було складено рахунок-фактуру № СФ-0000246 від 06.12.2019 року, видаткову накладну № РН-0000246 від 06.12.2019 року, товарно-транспортну накладну № 15-12 від 06.12.2019 року.
На суму вартості поставленого товару TOB «РОСТ ЛІС» було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну № 15 від 06 грудня 2019 року, реєстрацію якої було безпідставно зупинено, причина - відповідність п.8 критеріїв ризиковості платника податків.
На виконання умов договору поставки № 2351-ПУ від 12.01.2017 року TOB «РОСТ ЛІС» 06 грудня 2019 року було відвантажено на адресу ПрАТ ДТЕК ПАВЛОГРАД ВУГІЛЛЯ брус крепіжний Т.100мм.Ш.11-18см. в кількості 13 300 м3, загальна сума поставки складає 36 548,40 грн., у тому числі ПДВ - 6 091,40 грн. Факт поставки товару підтверджують наступні первинні документи бухгалтерського обліку : рахунок-фактура №СФ-0000247 від 06.12.2019 року, видаткова накладна № РН-0000247 від 06.12.2019 року, товарно-транспортна накладна № 16-12 від 06.12.2019 року.
Згідно ст.187 Податкового кодексу України TOB «РОСТ ЛІС» на суму 36 548,40 грн. було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну №16 від 06.12.2019 року, реєстрацію якої було зупинено, причина зупинки - відповідність п.8 критеріїв ризиковості платника податку.
TOB «РОСТ ЛІС» 09 грудня 2019 року було поставлено на адресу ПрАТ ДТЕК ПАВЛОГРАД ВУГІЛЛЯ брус крепіжний Т.100мм.Ш.11-18см. в кількості 42 400 м3, загальна вартість якого складає 116 515,20 грн., у тому числі ПДВ - 19 419,20 грн. За фактом поставки сторонами були підписані наступні первинні документи: рахунок-фактура № СФ-0000248 від 09.12.2019 року, видаткова накладна № РН-0000248 від 09.12.2019 року, товарно-транспортна накладна № 17-12 від 09 грудня 2019 року.
На суму поставки ТОВ РОСТ ЛІС було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну №17 від 09 грудня 2019 року, реєстрацію якої було зупинено, причина зупинки - відповідність п.8 критеріїв ризиковості платника податку.
TOB «РОСТ ЛІС» 09 грудня 2019 року було відвантажено на адресу ПрАТ ДТЕК ПАВЛОГРАД ВУГІЛЛЯ брус крепіжний Т.100мм.Ш.11-18см. в кількості 41 300 м3, про що Сторонами було складено рахунок-фактуру СФ-0000249 від 09.12.2019 року, видаткову накладну №РН-0000249 від 09.12.2019 року, товарно-транспортну накладну № 18-12 від 09.12.2019 року. Загальна вартість товару , що був поставлений - 113 492,40 грн., у тому числі ПДВ - 18 915 ,40 грн.
Саме на цю суму TOB «РОСТ ЛІС» за правилом першої події було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну №18 від 09 грудня 2019 року, реєстрацію якої було зупинено, причина зупинки - відповідність п.8 критеріїв ризиковості платника податку.
На виконання умов договору поставки № 2351-ПУ від 12.01.2017 року TOB «РОСТ ЛІС» 09 грудня 2019 року було реалізовано на користь ПрАТ ДТЕК ПАВЛОГРАД ВУГІЛЛЯ брус крепіжний Т.100мм.Ш.11-18см. в кількості 42 400 м3, загальна вартість якого складає 116 515,20 грн., у тому числі ПДВ - 19 419,20 грн. Факт передачі товару підтверджують наступні первинні документи бухгалтерського обліку : рахунок-фактура № 0000250 від 09.12.2019 року, видаткова накладна № РН-0000250 від 09 грудня 2019 року, товарно-транспортна накладна № 19-12 від 09 грудня 2019 року.
Згідно ст.187 Податкового кодексу України TOB «РОСТ ЛІС» на суму 116 515,20 грн. було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну № 19 від 09 грудня 2019 року, реєстрацію якої було зупинено, причина зупинки - відповідність п.8 критеріїв ризиковості платника податку.
На виконання умов договору поставки № 2351-ПУ від 12.01.2017 року TOB «РОСТ ЛІС» 09 грудня 2019 року було відвантажено на адресу ПрАТ ДТЕК ПАВЛОГРАД ВУГІЛЛЯ брус крепіжний Т.100мм.Ш.11-18см. в кількості 50 300 м3 разом на суму 138 224,40 грн., у тому числі ПДВ - 23 037,40 грн. Реальність даної господарської операції підтверджують рахунок-фактура №СФ-0000251 від 09 грудня 2019 року, видаткова накладна № РН-0000251 від 09 грудня 2019 року, товарно-транспортна накладна № 20-12 від 09 грудня 2019 року.
Саме на цю суму TOB «РОСТ ЛІС» за правилом першої події було виписано та направлено на реєстрацію податкову накладну №20 від 09 грудня 2019 року, реєстрацію якої було зупинено, причина зупинки - відповідність п.8 критеріїв ризиковості платника податку.
Оплата за поставлений товар відбувалась на підставі договору факторингу з регресом № МБ-Ф-DNI-1375 від 12 січня 2018 року.
Товар, що був реалізований на адресу ПрАТ ДТЕК ПАВЛОГРАД ВУГІЛЛЯ , було попередньо закуплено у таких контрагентів-постачальників:
ТОВ Укрлісексперт (код ЄДРПОУ 38156910);
ТОВ Тімберхаус (код ЄДРПОУ 41125903);
ТОВ Лісукртранс (код ЄДРПОУ 41557822);
TOB «РОСТ ЛІС» було направлено на адресу ГУ ДПС України у Дніпропетровській області пояснення у вигляді повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по заблокованих податкових накладних №11-№20 з вичерпним переліком первинних документів бухгалтерського обліку (в скан-копіях). Тобто, TOB «РОСТ ЛІС» було надано усі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій із ПрАТ ДТЕК ПАВЛОГРАДВУГІЛЛЯ щодо податкових накладних №11-№20.
Однак, рішенням комісії ГУ ДПС України у Дніпропетровській області від 28 травня 2020 року 1588303/40945127 відмовлено в реєстрації податкової накладної №11 від 06 грудня 2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішенням комісії ГУ ДПС України у Дніпропетровській області від 29 травня 2020 року №1594716/40945127 було відмовлено в реєстрації податкової накладної №12 від 06 грудня 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішенням комісії ГУ ДПС України у Дніпропетровській області від 29 травня 2020 року №1594705/40945127 відмовлено в реєстрації податкової накладної №13 від 06 грудня 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішенням комісії ГУ ДПС України у Дніпропетровській області від 29 травня 2020 року №1594709/40945127 відмовлено в реєстрації податкової накладної №14 від 06 грудня 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішенням комісії ГУ ДПС України у Дніпропетровській області від 29 травня 2020 року №1594726/40945127 відмовлено в реєстрації податкової накладної №15 від 06 грудня 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішенням комісії ГУ ДПС України у Дніпропетровській області від 29 травня 2020 року №1594714/40945127 відмовлено в реєстрації податкової накладної №16 від 06 грудня 2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішенням комісії ГУ ДПС України у Дніпропетровській області від 29 травня 2020 року №1594704/40945127 відмовлено в реєстрації податкової накладної №17 від 09 грудня 2019 року в єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішенням комісії ГУ ДПС України у Дніпропетровській області від 29 травня 2020 року №1594718/40945127 відмовлено в реєстрації податкової накладної №18 від 09 грудня 2019 року в єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішенням комісії ГУ ДПС України у Дніпропетровській області від 29 травня 2020 року №1594717/40945127 відмовлено в реєстрації податкової накладної №19 від 09 грудня 2019 року в єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішенням комісії ГУ ДПС України у Дніпропетровській області від 29 травня 2020 року №1594720/40945127 відмовлено в реєстрації податкової накладної №20 від 09 грудня 2019 року в єдиному реєстрі податкових накладних.
Посилаючись на наведені обставини, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд виходить із наступного.
Згідно підпунктів а, б пункту 185.1 статті 185 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).
Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умов щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно із пунктом 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Пунктом 201.7 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Згідно з пунктом 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в ЄРПН забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних в ЄРПН.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної в ЄРПН може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року №1165 (набрання чинності, відбулась 01.02.2020), якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).
Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).
Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).
Так, судом встановлено із квитанцій про відмову в реєстрації податкових накладних, що підставою для зупинення реєстрації податкової накладної №11 від 06 грудня 2019 року, податкової накладної №12 від 06 грудня 2019 року, податкової накладної №13 від 06 грудня 2019 року, податкової накладної №14 від 06 грудня 2019 року, податкової накладної №15 від 06 грудня 2019 року, податкової накладної №16 від 06 грудня 2019 року, податкової накладної №17 від 09 грудня 2019 року, податкової накладної №18 від 09 грудня 2019 року, податкової накладної №19 від 09 грудня 2019 року та податкової накладної №20 від 09 грудня 2019 року слугувало те, що податкова накладна відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку.
Водночас, на момент формування квитанцій, якими зупинено реєстрацію податкових накладних, Критерії ризиковості здійснення операцій визначені додатком 3 до Порядку №1165.
Пункт 1 додатку 3 до Порядку №1165 відносить до ознак ризиковості здійснення операцій наступне: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Відтак, аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, чого вимагає пункт 11 Порядку №1165.
Однак відсутність у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначення конкретного критерію ризиковості здійснення операцій, про які йдеться у пункті 1 додатку 3 до Порядку №1165, із розрахованим показником за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку, свідчить про необґрунтованість віднесення господарської операції до відповідного критерію, що визначений пунктом 1 Критеріїв ризиковості господарських операцій. Зокрема, контролюючим органом не наведено обґрунтування того, що обсяг постачання товару/послуги, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС, що свідчить про необґрунтованість такої квитанції.
З урахуванням положень наведених норм, суд звертає увагу, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган має витребувати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітити платнику податків у своїх поясненнях.
Таким чином, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості актів індивідуальної дії призводить до їх протиправності.
Відтак, квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної №11 від 06 грудня 2019 року, податкової накладної №12 від 06 грудня 2019 року, податкової накладної №13 від 06 грудня 2019 року, податкової накладної №14 від 06 грудня 2019 року, податкової накладної №15 від 06 грудня 2019 року, податкової накладної №16 від 06 грудня 2019 року, податкової накладної №17 від 09 грудня 2019 року, податкової накладної №18 від 09 грудня 2019 року, податкової накладної №19 від 09 грудня 2019 року та податкової накладної №20 від 09 грудня 2019 року не відповідають вимогам, що встановлені до неї пунктом 11 Порядку №1165 в частині необхідності зазначення критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкової накладної в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.
Крім того, у квитанції не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованої квитанції вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку №1165.
Водночас, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №520).
Пунктом 2 Порядку №520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку №520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Разом із тим, пунктом 5 Порядку №520, визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та "Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами", затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку №520).
Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку №520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Як вбачається з матеріалів справи, в оскаржуваних рішеннях комісії Головного управління ДПС в Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі накладних або відмову у такій реєстрації, зазначено, що підставою для відмови у реєстрації податкових накладних стало ненадання платником податку копій: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойсів, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Разом із тим, надаючи оцінку рішенням Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, що оскаржуються, суд зазначає, що контролюючим органом визначено загальні підстави прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної та рішення не містить конкретної інформації щодо причин та підстав його прийняття. Водночас, контролюючим органом не сформовано конкретних вимог щодо необхідності подання вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної, не зазначено яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
В той же час, жодний із зазначених документів контролюючим органом не підкреслено, що свідчить про недотримання порядку прийняття та форми оскаржуваного рішення.
При цьому, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів, чого зроблено не було.
Вживання податковим органом загального посилання на пункт Критеріїв ризиковості здійснення операцій, при цьому не зазначення такого критерію(їв) ризиковості платника податку та/або критерію(їв) ризиковості здійснення операцій, та без зазначення переліку документів, які пропонується надати контролюючому органу для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, а не будь-яких на власний розсуд.
На переконання суду, надіслані позивачем письмові пояснення з копіями первинних та інших документів повністю відображають зміст господарських операцій позивача із його контрагентом та були достатніми для прийняття податковим органом рішення про реєстрацію податкової накладної.
У цьому контексті суд також зазначає, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних не спростовує факту здійснення платником податків господарської операції, що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.
Одночасно, в межах даної спірної ситуації суд звертає особливу увагу на той факт, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. У свою чергу, при реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарських операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.
Таким чином, зважаючи на наявність достатніх документів для спростування сумнівів щодо ризиковості платника податку, та на те, що наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатнім для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, Головне управління ДПС у Дніпропетровській області не мало правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної.
В цьому випадку, під час розгляду справи відповідачі, як суб`єкти владних повноважень, не надали суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не навели обґрунтованих мотивів прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної позивача в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Окрім того, у постановах від 12 листопада 2019 року у справі №816/2183/18, від 21 травня 2019 року у справі №0940/1240/18, від 18 лютого 2020 року у справі №360/1776/19, від 27 квітня 2020 року у справі №360/1050/19, від 18 червня 2020 року у справі №824/245/19-а та ряду інших суд касаційної інстанції наголошував на тому, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
Крім того, суд вважає за необхідне звернути увагу на те, що недотримання податковим органом вимог законодавства на етапі зупинення реєстрації податкової накладної щодо оформлення квитанції прямо вказує на те, що рішення, яке прийняте на наступному етапі, тобто рішення Комісії про відмову у реєстрації податкової накладної, теж є протиправним.
Таким чином, за наведених вище обставин, суд дійшов висновку про обґрунтованість та наявність підстав для задоволення позовних вимог в частині визнання протиправними та скасування рішень, якими позивачу відмовлено у реєстрації податкових накладних.
Щодо позовних вимог про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання на реєстрацію, варто звернути увагу на таке.
Відповідно до вимог пунктів 201.1, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.
У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних є іншим.
Згідно з приписами пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням Державної податкової служби України.
Проте, обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.
Відповідно до частини 3 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Таким чином, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій щодо остаточного вирішення спору між сторонами, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну №11 від 06 грудня 2019 року, датою її фактичного отримання, тобто 26 грудня 2019 року; податкову накладну №12 від 06 грудня 2019 року, датою її фактичного отримання, тобто 26 грудня 2019 року; податкову накладну №13 від 06 грудня 2019 року, датою її фактичного отримання, тобто 26 грудня 2019 року; податкову накладну №14 від 06 грудня 2019 року, датою її фактичного отримання, тобто 26 грудня 2019 року; податкову накладну №15 від 06 грудня 2019 року, датою її фактичного отримання, тобто 26 грудня 2019 року; податкову накладну №16 від 06 грудня 2019 року, датою її фактичного отримання, тобто 26 грудня 2019 року; податкову накладну №17 від 09 грудня 2019 року, датою її фактичного отримання, тобто 26 грудня 2019 року; податкову накладну №18 від 09 грудня 2019 року, датою її фактичного отримання, тобто 26 грудня 2019 року; податкову накладну №19 від 09 грудня 2019 року; датою її фактичного отримання, тобто 26 грудня 2019 року; податкову накладну №20 від 09 грудня 2019 року, датою її фактичного отримання, тобто 26 грудня 2019 року.
Суд також зауважує, що рішення суду має бути не тільки законним та обґрунтованим, воно повинно бути ще й ефективним у захисті порушених прав, свобод та інтересів. А тому вважає, що покладання на Державну податкову службу України обов`язку зареєструвати податкові накладні не вважатиметься втручанням у його дискреційні повноваження.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (стаття 90 КАС України).
Відповідно до ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з частинами 1, 2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Разом з тим, відповідачі як суб`єкти владних повноважень, не надали суду доказів на підтвердження правомірності рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, суд доходить висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позовної заяви до суду в розмірі 42 040 грн., що документально підтверджується платіжним дорученням №104 від 11.08.2020 року.
Отже, сплачений позивачем судовий збір за подачу позовної заяви до суду в сумі 21 020 грн. підлягає стягненню з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та у сумі 21 020 грн. з Державної податкової служби України за рахунок бюджетних асигнувань.
Керуючись ст. ст. 2, 77, 78, 242-243, 245-246, 258 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю «РОСТ ЛІС» , яка подана представником - адвокатом Кисельовим Анатолієм Віталійовичем до відповідача-1: Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, відповідача-2: Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 28 травня 2020 року 1588303/40945127.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 29 травня 2020 року №1594716/40945127.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 29 травня 2020 року №1594705/40945127.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 29 травня 2020 року №1594709/40945127.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 29 травня 2020 року №1594726/40945127.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 29 травня 2020 року №1594714/40945127.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 29 травня 2020 року №1594704/40945127.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 29 травня 2020 року №1594718/40945127.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 29 травня 2020 року №1594717/40945127.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 29 травня 2020 року №1594720/40945127.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну №11 від 06 грудня 2019 року, датою її фактичного отримання, тобто 26 грудня 2019 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну №12 від 06 грудня 2019 року, датою її фактичного отримання, тобто 26 грудня 2019 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну №13 від 06 грудня 2019 року, датою її фактичного отримання, тобто 26 грудня 2019 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну №14 від 06 грудня 2019 року, датою її фактичного отримання, тобто 26 грудня 2019 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну №15 від 06 грудня 2019 року, датою її фактичного отримання, тобто 26 грудня 2019 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну №16 від 06 грудня 2019 року, датою її фактичного отримання, тобто 26 грудня 2019 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну №17 від 09 грудня 2019 року, датою її фактичного отримання, тобто 26 грудня 2019 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну №18 від 09 грудня 2019 року, датою її фактичного отримання, тобто 26 грудня 2019 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну №19 від 09 грудня 2019 року; датою її фактичного отримання, тобто 26 грудня 2019 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну №20 від 09 грудня 2019 року, датою її фактичного отримання, тобто 26 грудня 2019 року.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю «РОСТ ЛІС» (код ЄДРПОУ 40945127) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 21 020 грн. (двадцять одна тисяча двадцять гривень) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015).
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю «РОСТ ЛІС» (код ЄДРПОУ 40945127) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 21 020 грн. (двадцять одна тисяча двадцять гривень) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393).
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя С. В. Прудник
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.12.2020 |
Оприлюднено | 28.12.2020 |
Номер документу | 93743255 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні