ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
22 грудня 2020 року Справа № 280/8006/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сацького Р.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Головного управління ДПС у Запорізькій області
до - Товариства з обмеженою відповідальністю ТРАНСОЙЛТРЕЙД
про стягнення коштів за податковим боргом,
ВСТАНОВИВ:
06 листопада 2020 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла заява Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю ТРАНСОЙЛТРЕЙД (далі - відповідач), в якому позивач просить суд:
- постановити рішення про стягнення коштів з рахунків платника податків у всіх банках, що належить такому платнику податків відповідача, а також за рахунок готівки, податкового боргу з податку на додану вартість у розмірі 82584,20 грн та податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 974,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовує тим, що станом на дату подання позову у відповідача наявний податковий борг перед бюджетом у загальному розмірі 83558,20 грн, а саме: з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 82584,20 грн; з податку на прибуток приватних підприємств за штрафними санкціями у розмірі 974,00 грн.
Позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, проте борг у добровільному порядку відповідачем не сплачений, а тому підлягає примусовому стягненню у судовому порядку. На підставі викладеного, просить стягнути з відповідача податковий борг у загальній сумі 83558,20 грн.
09.11.2020 відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) сторін. Відповідачу запропоновано у 15-денний строк з дня отримання ухвали надати відзив на позовну заяву.
Конверт з копією зазначеної Ухвали був повернутий до суду 07.12.2020 з приміткою пошти адресат відсутній за вказаною адресою .
Адреса відповідача підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Відповідно до ч. 4 ст. 124 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі ненадання учасниками справи інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам підприємцям за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців та громадських формувань. У разі відсутності учасників справи за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручено їм належним чином.
Станом на 21.12.2020 відповідач не скористався своїм правом на надання відзиву на позов.
З урахуванням вимог ст. ст. 205, 229 КАС України розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження та на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.
Товариства з обмеженою відповідальністю ТРАНСОЙЛТРЕЙД , код ЄДРПОУ 38229281, зареєстрований як юридична особа 11.06.2012, про що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зроблено запис № 11031020000031782.
Податковий борг з податку на додану вартість виник внаслідок самостійно поданих відповідачем до контролюючого органу декларацій:
- декларація №12093397 від 19.02.2020, якою самостійно визначено суму податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 6407,00 грн;
- декларація №15718455 від 16.03.2020, якою самостійно визначено суму податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 27 346 грн;
- декларація №32836899 від 20.08.2020, якою самостійно визначено суму податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 47 233 грн.
Актом камеральної перевірки своєчасності сплати узгодженої суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість № 2080/08-01-50-04/38229281 від 26.05.2020 встановлено порушення вимог, встановлених п.57.1 ст.57, п.203.2 ст. 203, н. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 р. № 2755-УІ (із змінами та доповненнями), а саме: несвоєчасно сплачено узгоджену суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість.
На підставі зазначеного акту, контролюючим органом складено Податкове повідомлення-рішення форми Ш форми Ш №0092145004 від 24.07.2020, яким визначено суму штрафу у розмірі 1 598,20 грн. Дане податкове повідомлення-рішення було надіслане на адресу Відповідача засобом поштового зв`язку.
Таким чином, податковий борг з податку на додану вартість становить:
6407 грн (декл. №12093397) + 27 346 грн (декл. №15718455) + 47 233 грн (декл. №32836899) + 1 598,20 грн (ППР №0092145004) = 82 584,20 грн.
Податковий борг з податку на прибуток приватних підприємств виник внаслідок самостійно поданої до контролюючого органу декларації №13491014 від 21.02.2020 (подана 02.03.2020), якою самостійно визначено суму податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 974 грн.
З метою погашення податкового боргу відповідачу була направлена рекомендованим листом з повідомленням про вручення податкова вимога форма Ю №545-25 від 11.06.2014 на загальну суму 3853,00 грн податкового боргу.
Вказана податкова вимога та податкові повідомлення - рішення в адміністративному та/чи судовому порядку не оскаржувалися, а отже є узгодженим.
З наведених підстав, контролюючий орган звернувся до суду.
Розглянувши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд встановив наявність достатніх підстав для прийняття законного та обґрунтованого рішення по справі.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з приписів частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий Кодекс України (далі - ПК України).
Згідно зі статтею 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п. 6.1 ст. 6 ПК України податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.
Згідно з п.п.14.1.39 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до 54.3.1. Податкового кодексу України, контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об`єктів оподаткування, наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу та наявності діючих (у тому числі призупинених) ліцензій на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством.
Згідно з п.п. 54.3.3. п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України, контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, або зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларовану до повернення з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, якщо: згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, застосування штрафних (фінансових) санкцій та нарахування пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган;
Відповідно до пункту 57.3 ст.57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Згідно з п. 49.2. ст. 49 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.
Відповідно до п.п.49.18.1 п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України, податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Згідно з п.п.49.18.2 п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України, податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Відповідно до п.п.49.18.6 п.49.18 ст.49 Податкового кодексу України, податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року для платників податку на прибуток для податкової декларації, яка розраховується наростаючим підсумком за рік, - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
Згідно з п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України, податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Податковий борг з податку на додану вартість виник внаслідок самостійно поданих відповідачем до контролюючого органу декларацій:
- декларація №12093397 від 19.02.2020, якою самостійно визначено суму податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 6407,00 грн;
- декларація №15718455 від 16.03.2020, якою самостійно визначено суму податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 27 346 грн;
- декларація №32836899 від 20.08.2020, якою самостійно визначено суму податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 47 233 грн.
Актом камеральної перевірки своєчасності сплати узгодженої суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість № 2080/08-01-50-04/38229281 від 26.05.2020 встановлено порушення вимог, встановлених п.57.1 ст.57, п.203.2 ст. 203, н. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 р. № 2755-УІ (із змінами та доповненнями), а саме: несвоєчасно сплачено узгоджену суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість.
На підставі зазначеного акту, контролюючим органом складено Податкове повідомлення-рішення форми Ш форми Ш №0092145004 від 24.07.2020, яким визначено суму штрафу у розмірі 1 598,20 грн. Дане податкове повідомлення-рішення було надіслане на адресу Відповідача засобом поштового зв`язку.
Таким чином, податковий борг з податку на додану вартість становить:
6407 грн (декл. №12093397) + 27 346 грн (декл. №15718455) + 47 233 грн (декл. №32836899) + 1 598,20 грн (ППР №0092145004) = 82 584,20 грн.
Податковий борг з податку на прибуток приватних підприємств виник внаслідок самостійно поданої до контролюючого органу декларації №13491014 від 21.02.2020 (подана 02.03.2020), якою самостійно визначено суму податку, що підлягає сплаті до бюджету у розмірі 974 грн.
Відповідно до п. 59.5 ст. 59 ПК України, у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
З метою погашення податкового боргу відповідачу була направлена рекомендованим листом з повідомленням про вручення податкова вимога форма Ю №545-25 від 11.06.2014 на загальну суму 3853,00 грн податкового боргу.
Згідно із п. п. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючий орган має право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до пп. 95.1- 95.3 ст. 95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Як встановлено ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Враховуючи, що відповідачем не спростовано доводів позивача та не надано суду доказів погашення податкового боргу, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.
Таким чином, суд вважає позов обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.
Згідно ч. 2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись статтями 139, 241, 243, 244, 245, 246 та 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Головного управління ДПС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 166, код ЄДРПОУ 43143945) до Товариства з обмеженою відповідальністю ТРАНСОЙЛТРЕЙД (69041, м. Запоріжжя, вул. Таганська, буд. 16, код ЄДРПОУ 38229281) про стягнення коштів за податковим боргом - задовольнити у повному обсязі.
Стягнути кошти у сумі податкового боргу з Товариства з обмеженою відповідальністю ТРАНСОЙЛТРЕЙД (код ЄДРПОУ 38229281) у банках, обслуговуючих такого платника податків, а також за рахунок готівки, що належить такому платнику податків з податку на додану вартість у розмірі 82 584 (вісімдесят дві тисячі п`ятсот вісімдесят чотири) грн 20 коп., які зарахувати: р/р UA928999980313060029000008006; отримувач - УК у Дніпр.р-ні м.Зап./Дніпр./14060100, код 38025423, банк - Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код платежу 14060100; податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 974 (дев`ятсот сімдесят чотири) грн 00 коп., які зарахувати: р/р UA518999980333159318000008006; отримувач - УК у Дніпр.р-ні м.Зап./Дніпр./11021000, код 38025423, банк - Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код платежу 11021000.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення складено у повному обсязі та підписано суддею 22.12.2020.
Суддя Р.В. Сацький
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.12.2020 |
Оприлюднено | 28.12.2020 |
Номер документу | 93744004 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Сацький Роман Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні