Рішення
від 16.12.2020 по справі 380/8622/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№380/8622/20

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 грудня 2020 року м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд, головуючий суддя Гавдик З.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу №380/8622/20 за позовом ОСОБА_1 до Сколівської районної ради Львівської області про визнання протиправним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач - ОСОБА_1 звернувся до Львівського окружного адміністративного суду із вищевказаним адміністративним позовом, в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення Сколівської районної ради від 10 вересня 2020 року № 999, яким висловлено недовіру голові Сколівської районної державної адміністрації ОСОБА_1 .

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Розпорядженням Президента України від 11 грудня 2019 року №475/2019-рп позивача призначено головою Сколівської районної державної адміністрації Львівської області.

10 вересня 2020 року під час пленарного засідання XLIII сесії VII скликання Сколівської районної ради, позивачу запропонували виступити, як голові робочої групи з розгляду колективного звернення сіл Нижня Рожанка, Верхня Рожанка Славської селищної ради Сколівської району Львівської області ( Робоча група ) та розповісти про її діяльність щодо вирішення земельних спорів у селищі Нижня Рожанка.

Позивач не був попереджений про необхідність висвітлення діяльності Робочої групи на пленарному засіданні, тому попросив відкласти виступ для того, щоб запросити інших членів Робочої групи та підготувати необхідні документи, зокрема, два протоколи засідання Робочої групи .

Ігноруючи такі прохання позивача, головуючий на пленарному засідання продовжував наполягати, на виступі позивача. Після чого на розгляд було винесено питання щодо висловлення недовіри позивачу. За відповідне рішення проголосували 20 із 26 присутніх депутатів. При цьому питання висловлення недовіри не було попередньо включено в порядок денний сесії, а вносилось на розгляд з голосу , тобто безпосередньо під час пленарного засідання Сколівської районної ради.

Ні питання виступу позивача щодо Робочої групи , ні питання висловлення недовіри йому не були включені в порядок денний сесії. Це підтверджується листом Сколівської районної ради від 26 липня 2020 року №239/02-14. Відповідачем не було дотримано вимоги щодо повідомлення депутатів та населення про розгляд таких питань за 10 днів до сесії. Вказані питання попередньо не розглядались комісіями ради. Крім того, не розглядались вони і на президії ради, яка відбулась 09 вересня 2020 року.

Водночас, висловлення недовіри голові державної адміністрації Сколівською районною радою не було наслідком негативних результатів діяльності позивача. Робоча група належним чином здійснює свою діяльність щодо вирішення земельних спорів в селищі Нижня Рожанка. Жодних зауважень від жителів вказаного селища не надходило.

Крім того, виступ щодо діяльності Робочої групи не був звітом голови районної державної адміністрації, який передбачено статтею 34 Закону України Про місцеві державні адміністрації . З питань виконання бюджету, програм соціально-економічного та культурного розвитку територій і делегованих повноважень позивач звітував 13 лютого 2020 року, і такий звіт було схвалено депутатами районної ради без жодних зауважень.

Надання районній раді повноважень на висловлення недовіри голові районної державної адміністрації не означає, що реалізація цього права нічим не обмежена. Висловлення недовіри голові районної державної адміністрації є крайнім заходом реагування на діяльність органу місцевої виконавчої влади і для того, щоб виносити на голосування і приймати таке рішення мають бути вагомі причини (мотиви) і об`єктивні обставини, які б в сукупності вказували на те, що подальше перебування особи на посаді голови районної державної адміністрації є неможливим (недоцільним) та/або таким, що негативно позначиться на діяльності місцевого органу державної виконавчої влади. Ці ж мотиви і обставини мають міститися у рішенні органу місцевого самоврядування, зі змісту якого було б зрозуміло, що саме спонукало до його прийняття.

В рішенні від 10 вересня 2019 року №999 районна рада не навела ніяких вагомих причин (мотивів) та обставин, через які було прийняте рішення про висловлення недовіри позивачу. Зважаючи на те, що наслідком висловлення недовіри голові районної державної адміністрації є припинення його публічної служби на цій посаді, рішення ради з цього питання повинно бути ухвалене на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілям, на досягнення яких спрямоване це рішення; з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Вказане в сукупності свідчить про упередженість і недобросовісність рішення про висловлення недовіри позивачу, та його прийняття з порушенням передбаченого законом порядку та без дотримання прав позивача.

Також при висловленні недовіри позивачу, Сколівською районною радою було порушено не лише положення передбачені в законі, але й положення регламенту Сколівської районної ради Львівської області.

Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечив з підстав, що Сколівська районна рада не згідна з доводами позивача, вважає їх безпідставними з наступних причин. Органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачений Конституцією України і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і Законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України.

Відповідно до ст.118 Конституції України районна рада може висловити недовіру голові відповідної місцевої державної адміністрації. Заслуховування звітів голів місцевих державних адміністрацій і висловлення недовіри голові державної адміністрації є різними законодавчо визначеними процедурами, які не мають між собою причинно-наслідкового зв`язку. При цьому, а ні в Конституції України, а ні в Законах України Про місцеве самоврядування в Україні та Про місцеві державні адміністрації немає посилань на підстави створення будь-яких обов`язкових передумов для прийняття цього рішення, у тому числі , щодо залежності висловлення недовіри голові відповідної місцевої державної адміністрації від результатів розвитку регіону, звіту голови, або інших факторів.

Суд не має права втручатися у внутрішню компетенцію органу місцевого самоврядування і не може надавати оцінку мотивам райради, з яких вона виходила, висловлюючи недовіру голові райдержадміністрації. Прийняття рішення про недовіру голові відповідної місцевої державної адміністрації належить до повноважень районних рад.

Питання щодо висловлення недовіри голові Сколівської районної державної адміністрації виникло на XLI сесії VII скликання Сколівської районної ради, яка відбулася 25.06.2020р. під час розгляду депутатського звернення депутата районної ради М.Лучинця. Однак, не набрало необхідної кількості голосів для прийняття рішення про висловлення недовіри. Під час обговорення вищеназваного питання голова райдержадміністрації зобов`язався створити комісію по врегулюванню та вирішенню проблем місцевого населення на території Славської селищної ради. Тому на пленарному засіданні XLIII сесії VII скликання Сколівської районної ради, яка відбулася 10.09.2020р. у депутатів виникло питання щодо проведеної комісією райдержадміністрації роботи.

Пропозиція депутатів щодо включення питання в порядок денний підтримана більшістю. Відповідно до ст. 35 Регламенту Сколівської районної ради рішення про включення питання до ще незатвердженого в цілому порядку денного сесії приймається, якщо за нього проголосувало не менше третини депутатів від їх фактичної кількості. Відповідно до п.2, п.3 ст.59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рішення ради прийнято після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради. Відповідно до ст.72 вищеназваного закону районна рада шляхом таємного голосування може висловити недовіру голові відповідної місцевої державної адміністрації.

Крім цього, відповідач просив розглядати справу за правилами загального позовного провадження..

Згідно п. 3 ч. 6 ст. 12 КАС України, для цілей цього Кодексу справами незначної складності є справи щодо оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг.

Згідно з ч. 2 ст. 257 КАС України, за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті, зміст якої відповідає змісту частини четвертої статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України.

Згідно ч. 1 ст. 260 КАС України, питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження у справі.

Згідно з п. 1 ч. 6 ст. 262 КАС України, суд може відмовити в задоволенні клопотання сторони про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу.

Так, пунктом 2 частини першої статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг.

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про відсутність підстав для розгляду даної справи за правилами загального позовного провадження та про відмову у задоволенні відповідного клопотання.

Згідно п. 3 ч. 3 ст. 246 КАС України, суд зазначає, що ухвалою судді від 28 вересня 2020 року у даній справі відкрито спрощене провадження в адміністративній справі.

Судом встановлені наступні обставини:

10.09.2020 року на пленарному засіданні XLIII сесії Сколівської районної ради VII скликання, рішенням за № 999, висловлено недовіру голові Сколівської районної державної адміністрації ОСОБА_1 .

Зміст спірних правовідносин полягає в тому, що позивач вважає спірне рішення протиправним та таким, що не відповідає вимогам Конституції України та іншим Законам України.

Судом враховуються аргументи наведені позивачем про протиправність спірного рішення з наступних підстав згідно встановлених судом обставин та вимог законодавства:

Згідно із ст. 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із ст. 118 Конституції України, виконавчу владу в областях і районах, містах Києві та Севастополі здійснюють місцеві державні адміністрації.

Особливості здійснення виконавчої влади у містах Києві та Севастополі визначаються окремими законами України.

Склад місцевих державних адміністрацій формують голови місцевих державних адміністрацій.

Голови місцевих державних адміністрацій призначаються на посаду і звільняються з посади Президентом України за поданням Кабінету Міністрів України.

Голови місцевих державних адміністрацій при здійсненні своїх повноважень відповідальні перед Президентом України і Кабінетом Міністрів України, підзвітні та підконтрольні органам виконавчої влади вищого рівня.

Місцеві державні адміністрації підзвітні і підконтрольні радам у частині повноважень, делегованих їм відповідними районними чи обласними радами.

Місцеві державні адміністрації підзвітні і підконтрольні органам виконавчої влади вищого рівня.

Рішення голів місцевих державних адміністрацій, що суперечать Конституції та законам України, іншим актам законодавства України, можуть бути відповідно до закону скасовані Президентом України або головою місцевої державної адміністрації вищого рівня.

Обласна чи районна рада може висловити недовіру голові відповідної місцевої державної адміністрації, на підставі чого Президент України приймає рішення і дає обґрунтовану відповідь.

Якщо недовіру голові районної чи обласної державної адміністрації висловили дві третини депутатів від складу відповідної ради, Президент України приймає рішення про відставку голови місцевої державної адміністрації.

Згідно із п. 29 ч. 1 ст. 43 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються такі питання прийняття рішення про недовіру голові відповідної місцевої державної адміністрації.

Згідно із ст. 72 цього ж Закону:

1. Місцеві державні адміністрації є підзвітними відповідним районним, обласним радам у виконанні програм соціально-економічного і культурного розвитку, районних, обласних бюджетів, підзвітними і підконтрольними у частині повноважень, делегованих їм відповідними районними, обласними радами, а також у виконанні рішень рад з цих питань.

2. Районна, обласна рада може шляхом таємного голосування висловити недовіру голові відповідної місцевої державної адміністрації, на підставі чого Президент України приймає рішення і дає відповідній раді обґрунтовану відповідь.

3. Якщо недовіру голові районної, обласної державної адміністрації висловили не менш як дві третини депутатів від загального складу відповідної ради, Президент України приймає рішення про відставку голови місцевої державної адміністрації.

Згідно із ст. 34 Закону України Про місцеві державні адміністрації :

Місцеві державні адміністрації здійснюють повноваження, делеговані їм відповідними обласними, районними радами.

Делегування радами повноважень місцевим державним адміністраціям супроводжується передачею фінансових, матеріально-технічних та інших ресурсів, необхідних для їх здійснення.

Місцеві державні адміністрації підзвітні та підконтрольні відповідним радам у частині делегованих повноважень.

Голови місцевих державних адміністрацій мають право вносити на розгляд відповідних рад питання, пов`язані з виконанням делегованих повноважень, та інші пропозиції.

Голови обласних державних адміністрацій мають право дорадчого голосу на засіданнях обласних рад. Голови районних державних адміністрацій мають право дорадчого голосу на засіданнях районних рад.

Голови місцевих державних адміністрацій щорічно звітують перед відповідними радами з питань виконання бюджету, програм соціально-економічного та культурного розвитку територій і делегованих повноважень.

Обласна та районна ради можуть висловити недовіру голові відповідної місцевої державної адміністрації, на підставі чого, з урахуванням пропозицій органу виконавчої влади вищого рівня, Президент України приймає рішення і дає відповідній раді обґрунтовану відповідь.

Якщо недовіру голові обласної чи районної державної адміністрації висловили дві третини від складу відповідної ради, Президент України приймає відставку голови відповідної місцевої державної адміністрації.

Суд зазначає, що повноваження, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначені у законодавстві. Районна, обласна рада може шляхом таємного голосування висловити недовіру голові відповідної місцевої державної адміністрації, на підставі чого Президент України приймає рішення і дає відповідній раді обґрунтовану відповідь. Якщо недовіру голові районної, обласної державної адміністрації висловили не менш як дві третини депутатів від загального складу відповідної ради, Президент України приймає рішення про відставку голови місцевої державної адміністрації.

В статті 43 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , визначено перелік питань, які вирішуються районними й обласними радами виключно на їх пленарних засіданнях.

До таких питань, зокрема, належать: заслуховування звітів голів місцевих державних адміністрацій, їх заступників, керівників структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій про виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку, бюджету, рішень ради із зазначених питань, а також про здійснення місцевими державними адміністраціями делегованих їм радою повноважень (п. 28 ч. 1 ст. 43); прийняття рішення про недовіру голові відповідної місцевої державної адміністрації (п. 29 ч. 1 ст. 43).

З аналізу зазначених законодавчих норм убачається, що право райради на висловлення недовіри голові райдержадміністрації не пов`язується з будь-яким юридичним фактом та не передбачає попереднього заслуховування звіту голови щодо його роботи на посаді.

Заслуховування звітів голів місцевих державних адміністрацій, їх заступників, керівників структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій про виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку, бюджету, рішень ради із зазначених питань, а також про здійснення місцевими державними адміністраціями делегованих їм радою повноважень і висловлення недовіри голові державної адміністрації є різними законодавчо визначеними процедурами, які не мають між собою причинно-наслідкового зв`язку.

При цьому ані в Конституції України, ані в законах № 280/97-ВР та № 586-XIV не міститься посилань на підстави для висловлення недовіри голові райдержадміністрації або на необхідність створення будь-яких обов`язкових передумов для прийняття цього рішення, у тому числі щодо залежності висловлення недовіри голові відповідної місцевої державної адміністрації від результатів розвитку регіону, звіту голови місцевої адміністрації або інших факторів.

Як звертає увагу Велика Палата Верховного Суду (Справа № 688/3487/16-а (№ К/9901/6979/18), що такі повноваження райради є дискреційними, а тому суд не має права втручатися у внутрішню компетенцію органу місцевого самоврядування і не може надавати оцінки мотивам райради, з яких вона виходила, висловлюючи недовіру голові райдержадміністрації.

Тобто, спірне рішення може бути перевірено судом лише на предмет дотримання визначеної законодавством процедури його прийняття.

Суд при розгляді цієї справи по суті спору не може здійснювати власну оцінку роботи голови районної державної адміністрації щодо виконання чи невиконання ним службових обов`язків, а також не може будь-яким чином переоцінювати позицію депутатів відповідача, які проголосували за висловлення недовіри позивача.

Згідно із ст. 46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні :

1. Сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

2. Перша сесія новообраної сільської, селищної, міської ради скликається відповідною територіальною виборчою комісією не пізніш як через два тижні після реєстрації новообраних депутатів ради в кількості, яка забезпечує повноважність складу ради відповідно до статті 45 цього Закону. Перше пленарне засідання першої сесії відкриває голова зазначеної територіальної виборчої комісії, який інформує раду про підсумки виборів депутатів, а також про підсумки виборів відповідно сільського, селищного, міського голови. З моменту визнання повноважень депутатів ради нового скликання та новообраного сільського, селищного, міського голови відповідно до статті 42 цього Закону головує на пленарних засіданнях ради першої сесії новообраний голова.

У разі якщо на час проведення першої сесії відповідний сільський, селищний, міський голова не зареєстрований відповідно до закону про місцеві вибори, про що на сесії ради інформує голова територіальної виборчої комісії, рада обирає тимчасову президію з числа депутатів ради в кількості трьох - п`яти осіб. Члени тимчасової президії почергово головують на пленарних засіданнях ради до обрання секретаря ради. З часу обрання секретаря ради він головує на пленарних засіданнях ради.

3. Першу сесію новообраної районної у місті, районної, обласної ради скликає відповідна територіальна виборча комісія не пізніш як через два тижні після реєстрації новообраних депутатів ради у кількості, яка забезпечує повноважність складу ради відповідно до статті 45 цього Закону. Перше пленарне засідання першої сесії відкриває голова зазначеної територіальної виборчої комісії, який інформує раду про підсумки виборів депутатів. З моменту визнання повноважень депутатів ради нового скликання рада обирає тимчасову президію з числа депутатів ради в кількості не більше п`яти осіб - представників партій (блоків), які набрали найбільшу кількість голосів на виборах. Члени тимчасової президії почергово головують на пленарних засіданнях ради до обрання голови ради. З часу обрання голови ради він веде пленарні засідання ради відповідно до вимог цього Закону та регламенту ради.

4. Наступні сесії ради скликаються: сільської, селищної, міської - відповідно сільським, селищним, міським головою; районної у місті, районної, обласної - головою відповідної ради.

5. Сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.

6. У разі немотивованої відмови сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті, районної, обласної ради або неможливості його скликати сесію ради сесія скликається: сільської, селищної, міської ради - секретарем сільської, селищної, міської ради; районної у місті, районної, обласної ради - відповідно заступником голови районної у місті, районної ради чи першим заступником, заступником голови обласної ради.

У цих випадках сесія скликається:

1) якщо сесія не скликається сільським, селищним, міським головою (головою районної у місті, районної, обласної ради) у строки, передбачені цим Законом;

2) якщо сільський, селищний, міський голова (голова районної у місті, районної, обласної ради) без поважних причин не скликав сесію у двотижневий строк після настання умов, передбачених частиною сьомою цієї статті.

7. Сесія сільської, селищної, міської, районної у місті ради повинна бути також скликана за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради, а сесія районної, обласної ради - також за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради або голови відповідної місцевої державної адміністрації.

8. Сесія ради скликається для розгляду електронної петиції, що набрала необхідну кількість підписів, протягом строку, встановленого для її розгляду.

9. У разі якщо посадові особи, зазначені у частинах четвертій та шостій цієї статті, у двотижневий строк не скликають сесію на вимогу суб`єктів, зазначених у частині сьомій цієї статті, або у разі якщо такі посади є вакантними сесія може бути скликана депутатами відповідної ради, які становлять не менш як одну третину складу ради, або постійною комісією ради.

10. Рішення про скликання сесії ради відповідно до частин четвертої, шостої та восьмої цієї статті доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.

11. Сесію сільської, селищної, міської ради відкриває і веде відповідно сільський, селищний, міський голова, а у випадках, передбачених частиною шостою цієї статті, - секретар ради; сесію районної у місті, районної, обласної ради - голова ради або відповідно заступник голови районної у місті, районної ради чи перший заступник, заступник голови обласної ради. У випадку, передбаченому частиною восьмою цієї статті, сесію відкриває за дорученням групи депутатів, з ініціативи якої скликана сесія, один з депутатів, що входить до її складу, а веде за рішенням ради - один з депутатів цієї ради.

12. Сесія ради є повноважною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради.

13. Пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вноситися сільським, селищним, міським головою, постійними комісіями, депутатами, виконавчим комітетом ради, головою місцевої державної адміністрації, головою районної, обласної ради, загальними зборами громадян. Пропозиції щодо прийняття рішень, які відповідно до закону є регуляторними актами, вносяться з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

14. Не пізніш як на другій сесії затверджується регламент роботи відповідної ради, а також положення про постійні комісії ради.

15. Порядок проведення першої сесії ради, порядок обрання голови та заступника (заступників) голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності". До прийняття регламенту ради чергового скликання застосовується регламент ради, що діяв у попередньому скликанні.

16. Протоколи сесій сільської, селищної, міської ради, прийняті нею рішення підписуються особисто сільським, селищним, міським головою, районної у місті, районної, обласної ради - головою відповідної ради, у разі їх відсутності - відповідно секретарем сільської, селищної, міської ради, відповідно заступником голови районної у місті, районної ради чи першим заступником, заступником голови обласної ради, а у випадку, передбаченому частинами сьомою та восьмою цієї статті, - депутатом ради, який за дорученням депутатів головував на її засіданні.

17. Сесії ради проводяться гласно із забезпеченням права кожного бути присутнім на них, крім випадків, передбачених законодавством. Порядок доступу до засідань визначається радою відповідно до закону. Протоколи сесії ради є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України Про доступ до публічної інформації .

Згідно із ч.ч. 2, 3 ст. 59 цього ж Закону, рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України Про доступ до публічної інформації . На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід`ємною частиною протоколу сесії ради.

Відповідач зазначає, що питання щодо висловлення недовіри голові Сколівської районної державної адміністрації виникло на XLI сесії VII скликання Сколівської районної ради, яка відбулася 25.06.2020 року під час розгляду депутатського звернення депутата районної ради М.Лучинця. Однак, не набрало необхідної кількості голосів для прийняття рішення про висловлення недовіри. Під час обговорення вищеназваного питання голова райдержадміністрації зобов`язався створити комісію по врегулюванню та вирішенню проблем місцевого населення на території Славської селищної ради. Тому на пленарному засіданні XLIII сесії VII скликання Сколівської районної ради, яка відбулася 10.09.2020 року у депутатів виникло питання щодо проведеної комісією райдержадміністрації роботи.

Пропозиція депутатів щодо включення питання в порядок денний підтримана більшістю. Відповідно до ст. 35 Регламенту Сколівської районної ради рішення про включення питання до ще незатвердженого в цілому порядку денного сесії приймається, якщо за нього проголосувало не менше третини депутатів від їх фактичної кількості.

Судом встановлено наступне, що згідно із Регламентом Сколівської районної ради, загальний склад ради становить 34 депутати, третина - 12 депутатів, дві третини - 23 депутати (ч. 2 ст. 1 Регламенту). Про місце і час проведення засідань ради та питань, які передбачається внести на розгляд ради, депутатам повідомляється секретаріатом через районний часопис Бойківська думка (ч. 2 ст. 21 Регламенту). Стаття 25 Регламенту, встановлює порядок підготовки питань на розгляд сесії, основні з яких це підготовка питань у відповідних постійних комісіях та президії ради, а також своєчасне оприлюднення. Стаття 27 Регламенту передбачає вимоги до проекту рішення. Порядок денний чергової сесії ради визначає питання, які вносяться на розгляд пленарних засідань ради (ч. 1 ст. 33 Регламенту). До порядку денного сесії президією ради включаються лише ті питання, документи з яких підготовлені відповідно до вимог цього Регламенту (ч. 2 ст. 33 Регламенту). Проекти порядку денного сесії ради готуються президією ради, повідомляються депутатам не пізніше, як за 10 днів до відкриття чергової сесії (ч. 1 ст. 34 Регламенту). Пропозиції щодо кожного питання, яке пропонується включити до проекту денного сесії подається керівнику секретаріату із супровідною запискою і проектом рішення (ч. 3 ст. 34 Регламенту).

Відповідач свої аргументи обґрунтовує ч. 2 ст. 35 Регламенту, згідно якої, рішення про включення питання до ще незатвердженого в цілому порядку денного сесії приймається, якщо за нього проголосувало не менше третини депутатів від їх фактичної кількості, однак вказане, на думку суду, є не можливим без дотримання інших, в тому числі наведених вище, вимог регламенту.

Згідно із протоколу засіданні XLIII сесії Сколівської районної ради VII скликання від 10.09.2020 року, В.Калинів - депутат районної ради, вніс пропозицію висловити недовіру позивачу і зробити це таємним голосуванням (аркуш протоколу 4). В порядку денному таке питання було відсутнім. Далі Голова районної ради ОСОБА_2 ставить на голосування пропозицію ОСОБА_3 про висловлення недовіри позивачу таємним голосуванням. Притому така пропозиція приймається голосуванням без вирішення питання про включення в порядок денний. В подальшому з таким же порушенням, без вирішення питання про включення в порядок денний, приймається рішення про повноваження тимчасової лічильної комісії (яка в свою чергу не вирішувала питання про обрання голови, заступника та секретаря тимчасової лічильної комісії), про затвердження протоколу тимчасової лічильної комісії, про виготовлення бюлетенів, про затвердження протоколу №2 тимчасової лічильної комісії з питання висловлення недовіри позивачу тощо.

Також суд критично оцінює протоколи 1, 2 Засідання тимчасової лічильної комісії з питання висловлювання недовіри голові Сколівської райдержадміністрації ОСОБА_1 від 10.09.2020 року , з тих підстав, що текстові бланки цих протоколів у комісії були заздалегідь підготовлені, і саме з такою назвою. На переконання суду, якщо б комісія ці протоколи складала у відповідності до вимог законодавства, підчас засідання, тоді б свої прізвища ім`я по батькові в розділі - Присутні члени тимчасової лічильної комісії писали б не рукописним текстом, а із застосуванням комп`ютерної техніки, як складені тексти цих же протоколів.

Будь яких інших належних та допустимих доказів дотримання законної процедури та порядку прийняття спірного рішення, відповідачем не надано.

Згідно із ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Беручи до уваги наведене, суд дійшов висновку, що відповідач при прийнятті спірного рішення діяв не на підставі, не у межах наданих йому повноважень та не у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, без дотриманням визначеної законодавством процедури його прийняття, а тому рішення від 10.09.2020 року прийняте на пленарному засіданні XLIII сесії Сколівської районної ради VII скликання, за № 999, про висловлення недовіри голові Сколівської районної адміністрації ОСОБА_1 є протиправним та підлягає скасуванню.

З цих же підстав судом не враховуються заперечення відповідача.

Відповідно позовні вимоги позивача підлягають задоволенню повністю.

Згідно ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 69, 70, 159-163, 167 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Сколівської районної ради Львівської області (79016, Львівська область, м. Сколе, майдан Незалежності, будинок 1) про визнання протиправним та скасування рішення, - задоволити повністю.

Визнати протиправним і скасувати рішення № 999 Сколівської районної ради XLIII сесії VII скликання від 10 вересня 2020 року Про звіт голови Сколівської райдержадміністрації , яким висловлено недовіру голові Сколівської районної державної адміністрації ОСОБА_1 .

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Сколівської районної ради Львівської області (ЄДРПОУ 25554596, Львівська область, м. Сколе, майдан Незалежності, будинок 1) на користь ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , АДРЕСА_2 ) 840,80 грн. сплаченого судового збору.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене за правилами, встановленими ст. ст. 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно, з урахуванням положень підп. 15.5 п. 15 розд. VII Перехідні положення цього Кодексу.

Рішення складено у повному обсязі 21.12.2020 року.

Суддя Гавдик З.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.12.2020
Оприлюднено24.12.2020
Номер документу93744698
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/8622/20

Рішення від 16.12.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 16.10.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні