Рішення
від 21.12.2020 по справі 400/4297/20
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 грудня 2020 р. № 400/4297/20 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Гордієнко Т. О. розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовом:Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРОСТАР-Н", вул. Космонавтів, 81/8, офіс 8, м. Миколаїв, 54025 до відповідача:Головного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001 про:визнання відмови, оформлену листом від 29.05.2020 №2635/10/14-29-32-03-17 протиправною; зобов`язання вчинити певні дії, ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду із позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області про визнання відмову щодо видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресою торгівлі: Миколаївська область, Вітовський район, селище Зайчевське, садівниче Товариство, Ділянка 1,2 вул.4Лінія, оформлена листом від 29.05.2020 № 2635/10/14-29-32-03-17 за заявою ТОВ АГРОСТАР-Н щодо видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресою торгівлі: Миколаївська область, Вітовський район, селище Зайчевське, садівниче Товариство, Ділянка 1,2 вул.4Лінія протиправною, зобов`язання повторно розглянути заяву від 25.05.2020 ТОВ АГРОСТАР-Н щодо видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресою торгівлі: Миколаївська область, Вітовський район, селище Зайчевське, садівниче Товариство, Ділянка 1,2 вул.4Лінія та видати ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним у встановленому законом порядку.

Позивач обґрунтовує позов тим, що відповідач протиправно відмовив позивачу у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, оскільки позивачем надано весь перелік документів передбачений вимогами Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального для отримання ліцензії. Позивачем надано до заяви дозвіл № 093.20.65 від 11.03.2020 виданий Головним управлінням Держпраці в Херсонській області, яким дозволяється позивачу експлуатувати устаткування, пов`язане із застосуванням чи знешкодженням вибухонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки. Цей документ надає повну інформацію щодо вводу в експлуатацію відповідного устаткування та обладнання. Позивачем надано до заяви договір оренди приміщення № 1 від 27.09.2019 та договір купівлі-продажу земельної ділянки № 371 від 23.04.2019, тому зауваження відповідача щодо того, що особа, яка подає заяву про видачу ліцензії повинна додатково доводити, що приміщення, яке перебуває в її користуванні є об`єктом роздрібної торгівлі пальним є необґрунтованим.

Відповідач - надав суду відзив, в якому зазначив, що позов задоволенню не підлягає, оскільки всупереч ст.15 Закону № 481 ТОВ АГРОСТАР-Н не подав контролюючому органу акт вводу в експлуатацію об`єкта або акту готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття інших документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства. Товариством не надано копій документів, які підтверджують право власності на об`єкт роздрібної торгівлі. Приміщення , яким згідно договору оренди від 27.09.2020 має право користуватись ТОВ не є об`єктом роздрібної торгівлі пальним.

Позивач надав суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України, суд перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Дослідив матеріали справи, суд встановив:

25.02.2020 ТОВ АГРОСТАР-Н звернулось до ГУ ДПС у Миколаївській області із заявою щодо видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним за адресою: Миколаївська область, Вітовський район, с. Зайчевське, Садівниче товариство Ділянка №1,2 вул. 4 лінія, та надав наступний пакет документів:

- Дозвіл Управління Держпраці у Херсонській області на експлуатацію устаткування №093.20.65 від 11.03.2020;

- Дозвіл Управління Держпраці у Миколаївській області на виконання газонебезпечних робіт та робіт вибухопожежонебезпечних №094.20.65 від 11.03.2020;

- Акт №1 від 24.04.2020 року введення в експлуатацію реєстратора розрахункових операцій;

- Заява щодо ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним;

- Договір купівлі - продажу земельної ділянки №2.

- Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності.

- Договір оренди приміщення від 27.09.2019 року.

29.05.2020 відповідач надав відповідь, в якому зазначив, що питання видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним буде розглянуто після надходження до ГУ ДПС у Миколаївській області документів, що відповідатимуть вимогам Закону України №481. У поданому ТОВ АГРОСТАР-Н пакеті документів не надано акту вводу в експлуатацію об`єкта або акту готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття і експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів або інших документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо об`єктів, необхідних для здійснення відповідної діяльності, за умови подання копій документів, що підтверджують право власності на такі об`єкти нерухомого майна. Крім того, Товариством не надано копій документів, які підтверджують право власності на об`єкт роздрібної торгівлі. При цьому, Приміщення , яким згідно укладеного договору оренди від 27.09.2020 має право користуватись ТОВ не є об`єктом роздрібної торгівлі пальним.

Приписами ч.2 ст.19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України визначено ЗУ "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19.12.1995р. за №481/95-ВР (надалі - Закон №481/95).

Положеннями абз.25 та 57 ст.1 Закону №481/95 встановлено, що:

- ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ державного зразка, який засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку;

- місце роздрібної торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування;

- роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції / автогазозаправної станції / газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів.

Відповідно до ч.20 ст.15 Закону №481/95 роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами, або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

За правилами ч.32-34 ст.15 Закону №481/95, ліцензія видається за заявою суб`єкта господарювання, до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.

У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб`єкт господарювання має намір одержати ліцензію (оптова, роздрібна торгівля алкогольними напоями, тютюновими виробами, оптова, роздрібна торгівля пальним або зберігання пального).

Суб`єкти господарювання отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.

У відповідності до ч.38 ст.15 Закону№481/95, для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:

- документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт для виробництва пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;

- акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці виробництва пального, необхідних для виробництва та зберігання пального;

- дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Копії таких документів не подаються у разі її наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.

Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.

Окрім того, відповідно до ст.18 Закону, тимчасово, до 1 січня 2022 року, суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) можуть отримувати ліцензію на право виробництва пального, право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального на відповідне місце здійснення такої діяльності без подання акта вводу в експлуатацію об`єкта або акта готовності об`єкта до експлуатації, або сертифіката про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інших документів, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо об`єктів, необхідних для здійснення відповідної діяльності, за умови подання копій документів, що підтверджують право власності на такі об`єкти нерухомого майна, виданих у встановленому законодавством порядку до 1 січня 2014 року.

Позивач надав контролюючому органу договір оренди приміщення № 1 від 27.09.2019, за умовами якого ОСОБА_1 передає, а ТОВ Агростар-Н зобов`язується прийняти у строкове платне користування приміщення та зобов`язується сплачувати орендодавцеві орендну плату. Загальна площа приміщення, що орендується: 18 кв. м, ділянка 2 сотки. Адреса приміщення, що орендується: АДРЕСА_1 . У п.1.3 договору передбаченою, що стан приміщення, що орендується на момент передання в оренду: придатне для використання у відповідності до мети, визначеної у п.2.1 цього договору. П.2.1 договору передбачено, що строк оренди приміщення, що орендується, складає один рік з моменту прийняття приміщення, що орендується, за актом прийому-передачі.

Але мета договору оренди цим пунктом не визначена .

Договір купівлі-продажу земельної ділянки від 23.04.2019 свідчить, що ОСОБА_1 придбав земельну ділянку площею 0,12 га, цільове призначення якої-для індивідуального садівництва за адресою: АДРЕСА_2 .

Відповідно до ст.13 Закону України «Про оренду землі» договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Цільове призначення земельної ділянки переданої в оренду - для індивідуального садівництва. Доказів зміни цільового призначення земельної ділянки позивач ні суду, ні контролюючому органу не надавав. Правовстановлюючі документи, технічний паспорт на приміщення позивачем не надано. Позивач надав суду тільки, докази, що особа, яка передала позивачу в оренду приміщення та земельну ділянку має право власності на земельну ділянку для індивідуального садівництва площею 0,12 га, а не 2 га, як передано позивачу, земельна ділянка № 2, а позивачу передана № 1,2.

У Законі № 481 зазначено, що надаються документи, що підтверджують право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташований об`єкт виробництва пального. Відповідно до наданих позивачем документів, йому передано в оренду земельна ділянка,1,2, хоча право власності у орендодавця тільки на земельну ділянку 2, а дозволи на експлуатацію та виконання робіт на земельну ділянку 1.Крім того, в наданих позивачем документах існують ряд розбіжностей стосовно адреси - вул. Лінія 4 чи Лінія 4а оренди та адреса, за якою розташовано обладнання та адреса земельної ділянку, яка знаходиться у орендодавця у власності.

Відтак, позивачем не надано суду доказів права користування земельною ділянкою, на якій розташований об`єкт для виробництва пального.

Також позивач у позові зазначає, що відповідачем у відповіді позивачу зазначено, що ним наче не надано акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці виробництва пального, необхідних для виробництва та зберігання пального.

Позивачем до заяви надано дозвіл № 093.20.65 від 11.03.2020, виданий Головним управлінням Держпраці у Херсонській області, яким дозволяється ТОВ Агростар-Н експлуатувати: устаткування, пов`язане з виробництвом, використанням, переробкою, зберіганням, транспортуванням чи знешкодженням вибухонебезпечних і небезпечних речовин 1, 2 класу, а саме резервуари горизонтальні для зберігання нафтопродуктів РГС-8, об`ємом 8 м. куб, обладнання призначеного для експлуатації в потенційно вибухонебезпечному середовищі, а саме паливо роздавальна колонка для нафтопродуктів фірми ADAST . Цей документ надає повну інформацію щодо вводу в експлуатацію відповідного устаткування та обладнання за адресою торгівлі. Також позивачем було надано до заяви Дозвіл № 094.20.65 від 11.03.2020, виданий Головним управлінням Держпраці у Херсонській області, яким дозволяється ТОВ "Агростар-Н виконувати: технічне обслуговування машин, механізмів, виданий Головним управлінням Держпраці у Херсонській області, яким дозволяється виконувати технічне обслуговування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: устаткування, пов`язане із зберіганням вибухонебезпечних і небезпечних речовин 1 і 2 класу небезпеки.

Позивач вважає, що надані контролюючому органу дозвіл на експлуатацію устаткування та дозвіл на виконання технічного обслуговування машин та механізмів підвищеної небезпеки надають повну інформацію щодо вводу в експлуатацію відповідно устаткування та обладнання.

Але дозволи на експлуатацію устаткування та дозвіл на виконання робіт не є тотожними або взаємовиключними з актами вводу в експлуатацію об`єкта та готовності об`єкта до експлуатації, або з сертифікатом про прийняття в експлуатацію.

Закон №481 вимагає від особи, яка звернулась із заявою про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю пального надання:

- акт вводу в експлуатацію об`єкта, або

- акт готовності об`єкта до експлуатації, або

- сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів або

- інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці виробництва пального, необхідних для виробництва та зберігання пального;

Єдине тимчасово виключення, передбачене ст.18 Закону, для об`єктів нерухомості, введених в експлуатацію до 01.01.2014 р. Але, у позивача відсутні також і такі документи.

Відповідно до ст.31,32,34 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності проектна документація на будівництво об`єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм і правил та затверджується замовником. Усі об`єкти поділяються за такими класами наслідків (відповідальності): незначні наслідки - СС1;середні наслідки - СС2; значні наслідки - СС3.До значних наслідків (СС3) відносяться такі об`єкти: об`єкти підвищеної небезпеки, ідентифіковані відповідно до Закону України "Про об`єкти підвищеної небезпеки . Замовник має право виконувати будівельні роботи після: видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля". Після набуття права на земельну ділянку та відповідно до її цільового призначення замовник може виконувати підготовчі роботи, визначені будівельними нормами і правилами, з повідомленням органу державного архітектурно-будівельного контролю. Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів регулюється постановою Кабінету міністрів України № 461 від 13.04.2011, якою п.3,11,12 передбачено, що прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, а також комплексів (будов), до складу яких входять об`єкти з різними класами наслідків (відповідальності), здійснюється на підставі акта готовності об`єкта до експлуатації шляхом видачі відповідними органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката. Датою прийняття в експлуатацію об`єкта є дата реєстрації декларації або видачі сертифіката. Експлуатація об`єктів, не прийнятих (якщо таке прийняття передбачене законодавством) в експлуатацію, забороняється.

Позивач не надав ні контролюючому органі, ні суду акт вводу в експлуатацію об`єкта (або акт готовності об`єкта до експлуатації, сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів), тому відповідач правомірно відмовив ТОВ «Агростар-Н» у видачі ліцензії на роздрібну торгівлю пальним.

За таких обставин, позов задоволенню не підлягає.

Судові витрати покладаються на позивача.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241 - 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "АГРОСТАР-Н" (вул. Космонавтів, 81/8, офіс 8, м. Миколаїв, 54025, ідентифікаційний код 43141492) до Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 43144729) про визнання відмови, оформлену листом від 29.05.2020 №2635/10/14-29-32-03-17 протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Строк на апеляційне оскарження рішення суду - 30 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження - 30 днів з дня складання повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається в порядку та строки, визначені ст.ст. 295-297 КАС України і п. 15.5 Перехідних положень КАС України.

Суддя Т. О. Гордієнко

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.12.2020
Оприлюднено24.12.2020
Номер документу93744926
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —400/4297/20

Рішення від 21.12.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

Ухвала від 22.10.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

Ухвала від 07.10.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні