Рішення
від 22.12.2020 по справі 400/3960/19
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 грудня 2020 р. Справа № 400/3960/19 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Малих О.В., розглянувши в письмовому провадженні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу

за позовом:фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 , АДРЕСА_1 до відповідача:Управління інфраструктури Миколаївської обласної державної адміністрації, вул. Адміральська, 22, м. Миколаїв, 54001 третя особа:фізична особа-підприємець ОСОБА_2 , с. Трудове, Вознесенський район, Миколаївська область, 56552 про:скасування рішення, оформленого протоколом від 16.05.2019 р. №1, в частині та скасування наказу від 06.06.2019 р. № 36, оформленого протоколом від 16.05.2019 р. №1, в частині; зобов`язання вчинити певні дії, ВСТАНОВИВ:

Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Управління інфраструктури Миколаївської обласної державної адміністрації (ділі - відповідач або Управління), в якому просить суд:

- скасувати рішення конкурсного комітету, оформлене протоколом від 16.05.2019 року № 1, в частині недопущення Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до участі у конкурсі по об`єкту конкурсу Доманівка - Первомайськ, рейс № 1495/1496 (за об`єктом конкурсу № 72);

- скасувати Наказ Управління інфраструктури Миколаївської обласної державної адміністрації № 36 від 06.06.2019 року, яким введено в дію рішення її конкурсного комітету, оформлене протоколом від 16.05.2019 року №1, в частині визначення переможцем конкурсу ФОП ОСОБА_2 по об`єкту конкурсу № 72, рейс № 1495/1496 Доманівка-Первомайськ (пункт 31 Наказу);

- зобов`язати Управління інфраструктури Миколаївської обласної державної адміністрації винести питання допущення Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до участі у конкурсі та прийняття рішення про визначення переможця конкурсу із врахуванням розгляду його конкурсної пропозиції по об`єкту Доманівка - Первомайськ, рейс № 1495/1496 (за об`єктом конкурсу № 72) для повторного розгляду на наступному засіданні конкурсного комітету.

Свій позов ФОП ОСОБА_1 обґрунтовує наступним:

Позивачем взято участь у конкурсі з перевезення пасажирів автомобільним транспортом на автобусному маршруті Доманівка - Первомайськ, рейс № 1495/1496.

Ним було подано пакет документів, який на думку позивача відповідає вимогам чинного законодавства України.

16.05.2019 року відбулось засідання конкурсного комітету, під час якого ФОП ОСОБА_1 не допустили до участі у конкурсі по зазначеному об`єкту у відповідності до пп. 4 п. 12 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03Л2.2008 року № 1081.

Позивач вважає дії відповідача по недопуску ФОП ОСОБА_1 до конкурсу протиправними, а рішення такими, що підлягають скасуванню, з огляду на те, що ним згідно з вимогами чинного законодавства надано на конкурс анкету, форма якої передбачена додатком 4 до Порядку, відомості про автобуси, які будуть використовуватися на маршруті (додаток 2 до Порядку), разом з копіями свідоцтв про державну реєстрацію транспортних засобів та інші необхідні документи.

Враховуючи зазначене, недопущення конкурсним комітетом Управління інфраструктури Миколаївської обласної державної адміністрації ФОП ОСОБА_1 до участі у конкурсі на міжміські і приміські автобусні маршрути, що не виходять за межі території Миколаївської області (внутрішньообласні маршрути), який відбувся 16.05.2019 року о 10:00 год., мало протиправний характер.

За таких обставин і визначення переможця конкурсу по вищезазначеному об`єкту конкурсу без врахування пропозиції ФОП ОСОБА_1 є протиправним, у зв`язку із чим таке рішення конкурсного комітету та Наказ відповідача, яким воно введено в дію, підлягають скасуванню.

Ухвалою від 15.07.2019 року суд відкрив провадження в адміністративній справі та ухвалив розглядати справу за правилами спрощеного провадження.

Від позивача надійшла заява про розгляд справи за правилами загального позовного провадження у зв`язку із необхідністю здійснення аналізу отриманих від відповідача документів, на що буде затрачено значний час.

Ухвалою від 23.01.2020 року суд ухвалив розглядати справу за правилами загального позовного провадження.

16.03.2020 відповідачем надано до суду відзив, в якому він просить відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

Відповідач заперечує проти адміністративного позову у зв`язку з наступним:

Конкурсному комітету була надана та перевірена інформація у повному обсязі та на законних підставах, з дотриманням вимог п. 12 Порядку було не допущено до участі у конкурсі претендента - перевізника ФОП ОСОБА_1 , оскільки як стало відомо із відповіді ТСЦ МВС у позивача зареєстровано 8 транспортних засобів.

Як вбачається з Інформації (довідки) ФОП ОСОБА_1 у перевізника-претендента укладено 6 договорів на перевезення з іншими замовниками транспортних послуг, які обслуговують автобусні маршрути транспортними засобами у кількості - 12 одиниць задіяного рухомого складу на маршруті (з урахуванням резерву).

Конкурсним комітетом було встановлено, що позивач подав заяву на участь у конкурсі по об`єкту конкурсу № 72 для обслуговування якого потрібно 2 транспортних засоби, також на підставі діючих договорів задіяно 12 транспортних засобів, а з відповіді ТСЦ МВС зареєстровано за позивачем 8 транспортних засобів.

Ухвалою від 22.12.2020 року суд закрив підготовче провадження та перейшов до розгляду справи по суті.

Суд розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

З`ясувавши усі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази у їх сукупності, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне:

Відповідно до ч. 1 ст. 44 Закону України Про автомобільний транспорт визначено, що організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

До обов`язкових умов конкурсу на перевезення пасажирів належать:

- визначена органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування обґрунтована структура парку автобусів, що працюватимуть на маршруті загального користування, за пасажиромісткістю, класом, технічними та екологічними показниками;

- державні соціальні нормативи у сфері транспортного обслуговування населення.

У разі відсутності в перевізників-претендентів автобусів, що відповідають умовам конкурсу, вони мають право подавати до конкурсного комітету заяву на участь у конкурсі та документи, що містять характеристику наявних автобусів, які перевізник-претендент пропонує використовувати на даному маршруті, а також інвестиційний проект-зобов`язання щодо оновлення парку автобусів на цьому маршруті на визначений період до п`яти років.

У разі відсутності перевізників-претендентів, які мають автобуси, що відповідають умовам конкурсу, конкурс проводиться серед претендентів, які пропонують використовувати на даному маршруті автобуси, що відповідають вимогам безпеки, але не відповідають умовам конкурсу за класом, пасажиромісткістю, параметрами комфортності, з урахуванням поданих інвестиційних проектів-зобов`язань щодо оновлення парку автобусів, які будуть повністю відповідати всім вимогам, у термін до п`яти років.

Згідно з ч. 1 ст. 43 Закону України Про автомобільний транспорт визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 року № 1081 затверджено Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування (далі - Порядок), який визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі області (внутрішньооблаений маршрут), автобусному маршруті, що не виходить за межі території району (внутрішньорайонний маршрут), автобусному маршруті, що проходить у межах населеного пункту (міський маршрут), та автобусному маршруті, що проходить у межах об`єднаної територіальної громади (далі - конкурс), а також процедуру визначення автомобільного перевізника для роботи на міжміському і приміському автобусних маршрутах загальног о користування, що виходять за межі території області (міжобласний маршрут).

Відповідачем було прийнято наказ від 03.04.2019 року № 26 (далі - Наказ) про проведення конкурсу на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, замовником перевезень на яких є облдержадміністрація, яким затверджено перелік об`єктів, умови конкурсу га вимоги до перевізників, які беруть участь у конкурсі з перевезення пасажирів на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального, здійснено заходи щодо організації проведення конкурсу, визначені Порядком, зокрема щодо публікації оголошення про проведення конкурсу не пізніше, ніж за 30 календарних днів до його початку, приймання від перевізників-претендентів для участі в конкурсі та їх реєстрації в журналі обліку, перевірки достовірності одержаної від перевізників-претендентів інформації, викладеної в поданих документах, аналізу та оцінки відповідності конкурсних пропозицій перевізників-претендентів умовам конкурсу, підготовки матеріалів для проведення конкурсу, підготовки матеріалів для подальшого встановлення відносин між організатором та автомобільними перевізниками тощо.

Наказом управління інфраструктури відповідно до п. 10 Порядку, як організатора перевезень затверджено перелік об`єктів та умови конкурсу, в тому числі обов`язкові, відповідно до ст. 44 Закону України Про автомобільний транспорт . Крім обов`язкових організатор затвердив додаткові умови конкурсу (наявність у перевізника СРS-системи, встановленої на транспортних засобах, які пропонуються для роботи на автобусному маршруті, тощо).

До участі у конкурсі подали документи 13 перевізників - претендентів, з них ФОП ОСОБА_3 та ФОП ОСОБА_2 , у двох закритих конвертах (пакетах) на об`єкт конкурсу № 72. Конверт (пакет) з позначкою № 1 , який містить документи для участі в конкурсі, відкривається наступного дня після закінчення строку їх прийняття. Конверт (пакет) з позначкою № 2 , який містить документи з інформацією про те, на який об`єкт конкурсу подає документи перевізник-претендент, відкривається під час засідання конкурсного комітету. Кінцевий строк прийняття документів для участі в конкурсі визначається організатором і не може становити менш як 10 робочих днів до дати проведення конкурсу.

Подані на конкурс документи реєструються організатором або робочим органом у журналі обліку.

Пунктом 12 Порядку передбачено, що організатор перевезень приймає: рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента, який:

1) подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію;

2) визнаний банкрутом або щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство (за винятком того, стосовно якого проводиться процедура санації), або який перебуває у стадії ліквідації;

3) не відповідає вимогам ст. 34 Закону України Про автомобільний транспорт ;

4) не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов`язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків необхідної кількості автобусів для виконання перевезень;

5) має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу);

6) подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов`язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою ст. 44 Закону України Про автомобільний транспорт ;

7) подав до участі в конкурсі більшу кількість автобусів, ніж це передбачено умовами конкурсу.

Виходячи з вищевикладеного суд звертає увагу на наступне:

Згідно п. 14 Порядку для підготовки інформації про відповідність технічного стану автобусів претендента умовам перевезень та відповідність претендента вимогам нормативно- правових актів у сфері безпеки дорожнього руху організатор не менш як за дев`ять робочих днів до дати проведення конкурсу надсилає список перевізників-претендентів на відповідний конкурс до Національної поліції та територіального органу з надання сервісних послуг МВС.

У відповідності до Положення про територіальний сервісний центр МВС відповідно до чинного законодавства видає свідоцтва про допуск транспортних засобів до перевезення небезпечних вантажів; проводить реєстрацію (перереєстрацію) транспортних засобів з видачею свідоцтв про реєстрацію, тимчасових реєстраційних талонів (далі - реєстраційні документи) та номерних знаків на транспортні засоби, здійснення обміну реєстраційних документів та номерних знаків на транспортні засоби, зняття з обліку зареєстрованих транспортних засобів; здійснює в установленому порядку державний облік зареєстрованих транспортних засобів юридичних та фізичних осіб - власників транспортних засобів і формування Єдиного державного реєстру МВС; вносить до Єдиного державного реєстру МВЄ інформацію про накладення або зняття встановлених у визначеному законодавством порядку обмежень щодо транспортних засобів або їх власників.

Статтею 46 Закону України Про автомобільний транспорт встановлено, що органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування не менш як за дев`ять днів до дня проведення конкурсу забезпечують інформування відповідних підрозділів Національної поліції про перевізників-претендентів, які подали документи на конкурс. Порядок інформування затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту, за погодженням з Міністерством внутрішніх справ України.

Суд приймає до уваги пояснення відповідача стосовно того, що з метою проведення перевірки інформації, поданої в конкурсних пропозиціях управлінням інфраструктури 23.04.2019 року було направлено запити до Національної поліції та територіального органу з надання сервісних послуг МВС (далі - ТСЦ МВС) про надання інформації щодо діяльності перевізників - претендентів.

Так, на адресу відповідача від відповідних органів надійшли відповіді на запит:

- 14.05.2019 року № 8119/41/16/01-2019 від Департаменту патрульної поліції щодо кожного учасника конкурсу стосовно порушень дорожнього руху водіями та кількості дорожнього-транспортних пригод з вини водіїв за період з 13.05.2018 року по 13.05.2019 року року повідомляємо, що серед переліку транспортних засобів наданих вами порушень правил дорожнього руху не виявлено в зазначений термін;

- 11.05.2019 року № 31/14-1548 від Міністерства внутрішніх справ України Регіонального сервісного центру в Миколаївській області щодо кількості зареєстрованих за підприємствами - перевізниками автобусів (в тому числі, які знаходяться на тимчасовому обліку).

З відповіді ТСЦ МВС організатору та конкурсному комітету була надана інформація про автомобільних перевізників-претендентів на участь у конкурсі на автомобільних маршрутах загального користування Миколаївської області в межах своїх повноважень та на підставі законодавства, як органом виконавчої влади, який здійснює реєстрацію транспортних засобів автомобільних перевізників на території України.

Пунктом 41 Порядку вказано, що представники органів державного контролю несуть персональну відповідальність за достовірність поданої інформації відповідно до законодавства.

За такого суд погоджується із висновками відповідача, що конкурсному комітету була надана перевірена інформація у повному обсязі, з якої вбачається, що ТСЦ МВС зареєстровано за позивачем 8 транспортних засобів, при цьому, як вбачається з інформації ФОП ОСОБА_1 , у перевізника-претендента укладено 6 договорів на перевезення з іншими замовниками транспортних послуг, які обслуговують автобусні маршрути транспортними засобами у кількості - 12 одиниць задіяного рухомого складу на маршруті (з урахуванням резерву).

Таким чином, у документах наданих відповідачу ФОП ОСОБА_1 та документах наданих ТСЦ МВС наявні суперечності щодо кількості вільних транспортних засобів з урахуванням резерву, які можуть бути задіяні на автобусному маршруті Доманівка - Первомайськ, рейс № 1495/1496.

Тому суд вбачає відсутність порушень вимог підпункту 4 пункту 12 Порядку з боку відповідача стосовно недопущення до участі у конкурсі претендента - перевізника ФОП ОСОБА_1 так як останній не має достатньої підтвердженої кількості транспортних засобів для виконання перевезень.

На підставі ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 2, 19, 77, 139, 241 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) до Управління інфраструктури Миколаївської обласної державної адміністрації (вул. Адміральська, 22, м. Миколаїв, 54001, код ЄДРПОУ 23626208), за участю третьої особи - фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 (с. Трудове, Вознесенський район, Миколаївська область, 56552, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 ), про: скасування рішення конкурсного комітету, оформлене протоколом від 16.05.2019 року № 1, в частині недопущення Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до участі у конкурсі по об`єкту конкурсу Доманівка - Первомайськ, рейс № 1495/1496 (за об`єктом конкурсу № 72); скасування Наказу Управління інфраструктури Миколаївської обласної державної адміністрації № 36 від 06.06.2019 року, яким введено в дію рішення її конкурсного комітету, оформлене протоколом від 16.05.2019 року №1, в частині визначення переможцем конкурсу ФОП ОСОБА_2 по об`єкту конкурсу № 72, рейс № 1495/1496 Доманівка-Первомайськ (пункт 31 Наказу); зобов`язання Управління інфраструктури Миколаївської обласної державної адміністрації винести питання допущення Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до участі у конкурсі та прийняття рішення про визначення переможця конкурсу із врахуванням розгляду його конкурсної пропозиції по об`єкту Доманівка - Первомайськ, рейс № 1495/1496 (за об`єктом конкурсу № 72) для повторного розгляду на наступному засіданні конкурсного комітету - відмовити.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 22.12.2019 року.

Суддя О.В. Малих

Дата ухвалення рішення22.12.2020
Оприлюднено28.12.2020
Номер документу93744953
СудочинствоАдміністративне
Суть:скасування рішення, оформленого протоколом від 16.05.2019 р. №1, в частині та скасування наказу від 06.06.2019 р. № 36, оформленого протоколом від 16.05.2019 р. №1, в частині; зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —400/3960/19

Рішення від 22.12.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

Ухвала від 22.12.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

Ухвала від 23.01.2020

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

Ухвала від 15.11.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Малих О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні