Рішення
від 16.12.2020 по справі 520/15266/2020
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 грудня 2020 року № 520/15266/2020

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Зінченко А.В.

при секретарі- Мурадли А.І.

за участі представників сторін:

позивача - Гануленко А.О.

відповідача - не прибув

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43143704) до Приватного акціонерного товариства "Санаторій "Рай-Оленівка" (вул. Рай-Оленівська, буд. 1-А, с. Рай-Оленівка, Харківський район, Харківська область, 62402, код ЄДРПОУ 02648538) про надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив суд:

- надати дозвіл на погашення суми податкового боргу в розмірі 194 088,38 гривень перед бюджетом України за рахунок майна Приватного акціонерного товариства Санаторій Рай-Оленівка (код 02648538), податкова адреса платника: вул. Рай-Оленівська, буд, 1-А, селище Рай-Оленівка, Харківська область, 62402, що перебуває у податковій заставі.

Заявлені позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що відповідно до пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платники податків зобов`язані сплачувати податки та збори в строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи, що повністю узгоджується з приписами ст. 19 Конституції України щодо обов`язку кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. В порушення вказаних норм закону, відповідач не виконує свої податкові зобов`язання, у зв`язку з чим утворився податковий борг. Приписи п. 95.1 ст. 95 ПКУ визначають, що контролюючі органи здійснюють за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Станом на дату звернення до суду ПрАТ Санаторій Рай-Оленівка має загальну суму податкового боргу 194 088,38 гривень, який добровільно сплачений не був, а отже, вказана сума боргу підлягає стягненню в судовому порядку.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги, просив їх задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, в судове засідання не з`явився, про причини своєї неявки суд не повідомив, відзив не подавав.

Суд, вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини, дійшов наступного висновку.

Судом встановлено, що Приватне акціонерне товариство "Санаторій "Рай-Оленівка" зареєстроване як юридична особа, включене до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців України за ідентифікаційним кодом 02648538.

Станом на дату звернення до суду Приватне акціонерне товариство "Санаторій "Рай-Оленівка" має загальну суму податкового боргу у розмірі 194 088,38 грн., а саме:

1. З податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що сплачується юридичними особами - 123 699,05 гривень, що виник на підставі:

- самостійно поданої платником податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки від 03.04.2018 року №9057169922 терміном сплати 30.07.2018 року на суму 8 514,74 грн. (нараховано - 12 765,46 грн., сплачено - 4 250,72 грн.);

- самостійно поданої платником податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки від 03.04.2018 року №9057169922 терміном сплати 30.10.2018 року на суму 12 765,46 грн.;

- самостійно поданої платником податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки від 03.04.2018 року №9057169922 терміном сплати 30.01.2019 року на суму 12 765,46 грн.;

- самостійно поданої платником податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки від 24.01.2019 року №9004795427 терміном сплати 30.04.2019 року на суму 14 309,67 грн.;

- самостійно поданої платником податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки від 24.01.2019 року №9004795427 терміном сплати 30.07.2019 року на суму 14 309,67 грн.;

- самостійно поданої платником податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки від 24.01.2019 року №9004795427 терміном сплати 30.10.2019 року на суму 14 309,67 грн.;

- самостійно поданої платником податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки від 24.01.2019 року №9004795427 терміном сплати 30.01.2020 року на суму 14 309,67 грн.;

- самостійно поданої платником податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки від 19.02.2020 року №9029840331 терміном сплати 30.04.2020 року на суму 16 207,36 грн.;

- самостійно поданої платником податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки від 19.02.2020 року №9029840331 терміном сплати 30.07.2020 року на суму 16 207,36 грн.

2. З земельного податку з юридичних осіб - 67 441,16 грн., що вник на підставі:

- самостійно поданої платником податкової декларації з плати за землю від 20.02.2018 року №9025708192 терміном сплати 30.08.2018 року на суму 2 891,56 грн. (нараховано - 2 920,79 грн., сплачено - 29,21 грн.);

- самостійно поданої платником податкової декларації з плати за землю від 20.02.2018 року №9025708192 терміном сплати 30.09.2018 року на суму 2 920,79 грн.;

- самостійно поданої платником податкової декларації з плати за землю від 20.02.2018 року №9025708192 терміном сплати 30.10.2018 року на суму 2 920,79 грн.;

- самостійно поданої платником податкової декларації з плати за землю від 20.02.2018 року №9025708192 терміном сплати 30.11.2018 року на суму 2 920,79 грн.;

- самостійно поданої платником податкової декларації з плати за землю від 20.02.2018 року №9025708192 терміном сплати 30.12.2018 року на суму 2 920,79 грн.;

- самостійно поданої платником податкової декларації з плати за землю від 20.02.2018 року №9025708192 терміном сплати 30.01.2019 року на суму 2 920,82 грн.;

- самостійно поданої платником податкової декларації з плати за землю від 24.01.2019 року №9004795442 терміном сплати 02.03.2019 року на суму 2 933,73 грн.;

- самостійно поданої платником податкової декларації з плати за землю від 24.01.2019 року №9004795442 терміном сплати 30.03.2019 року на суму 2 933,73 грн.;

- самостійно поданої платником податкової декларації з плати за землю від 24.01.2019 року №9004795442 терміном сплати 30.04.2019 року на суму 2 933,73 грн.;

- самостійно поданої платником податкової декларації з плати за землю від 24.01.2019 року №9004795442 терміном сплати 30.05.2019 року на суму 2 933,73 грн.;

- самостійно поданої платником податкової декларації з плати за землю від 24.01.2019 року №9004795442 терміном сплати 30.06.2019 року на суму 2 933,73 грн.;

- самостійно поданої платником податкової декларації з плати за землю від 24.01.2019 року №9004795442 терміном сплати 30.07.2019 року на суму 2 933,73 грн.;

- самостійно поданої платником податкової декларації з плати за землю від 24.01.2019 року №9004795442 терміном сплати 30.08.2019 року на суму 2 933,73 грн.;

- самостійно поданої платником податкової декларації з плати за землю від 24.01.2019 року №9004795442 терміном сплати 30.09.2019 року на суму 2 933,73 грн.;

- самостійно поданої платником податкової декларації з плати за землю від 24.01.2019 року №9004795442 терміном сплати 30.10.2019 року на суму 2 933,73 грн.;

- самостійно поданої платником податкової декларації з плати за землю від 24.01.2019 року №9004795442 терміном сплати 30.11.2019 року на суму 2 933,73 грн.;

- самостійно поданої платником податкової декларації з плати за землю від 24.01.2019 року №9004795442 терміном сплати 30.12.2019 року на суму 2 933,73 грн.;

- самостійно поданої платником податкової декларації з плати за землю від 24.01.2019 року №9004795442 терміном сплати 30.01.2020 року на суму 2 933,73 грн.;

- самостійно поданої платником податкової декларації з плати за землю від 18.02.2020 року №9028950881 терміном сплати 01.03.2020 року на суму 2 948,17 грн.;

- самостійно поданої платником податкової декларації з плати за землю від 18.02.2020 року №9028950881 терміном сплати 30.03.2020 року на суму 2 948,17 грн.;

- самостійно поданої платником податкової декларації з плати за землю від 18.02.2020 року №9028950881 терміном сплати 30.04.2020 року на суму 2 948,17 грн.;

- самостійно поданої платником податкової декларації з плати за землю від 18.02.2020 року №9028950881 терміном сплати 30.05.2020 року на суму 2 948,17 грн.;

- самостійно поданої платником податкової декларації з плати за землю від 18.02.2020 року №9028950881 терміном сплати 30.06.2020 року на суму 2 948,17 грн. (а.с.23-24).

02.03.2018 року ГУ ДПС у Харківській області винесено податкову вимогу форми Ю №33956-17, яка виставлена Приватному акціонерному товариству "Санаторій "Рай-Оленівка" на суму 126880,90 грн. Податкова вимога отримана 06.03.2018 року директором ОСОБА_1 . На даний час зазначена податкова вимога є дійсною, в судовому порядку не оскаржувалась та не є скасованою, зміненою або відкликаною (а.с.55).

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 01.07.2019 року у справі №520/3937/19 адміністративний позов ГУ ДФС у Харківській області до Приватного акціонерного товариства "Санаторій "Рай-Оленівка" про стягнення податкового боргу задоволено. Стягнуто до бюджету України з Приватного акціонерного товариства "Санаторій "Рай-Оленівка" суму податкового боргу в загальному розмірі 73 500,83 грн. (а.с.25-26).

Також, суд встановив, що з метою виконання вказаного рішення суду, відповідачем до установ банку направлялись інкасовані доручення. Однак, зазначені документи повернуто без виконання (а.с.28-38).

16.07.2020 року начальником ГУ ДПС у Харківській області прийнято рішення №114/10/20-40-53-08 про опис майна у податкову заставу Приватного акціонерного товариства "Санаторій "Рай-Оленівка" (а.с.39).

Актом опису майна №114/10/20-40-53-08-27 від 16.07.2020 року Приватним акціонерним товариством "Санаторій "Рай-Оленівка" передано майно у податкову заставу, а саме: бювет, літера К-1, 1989 року, 247,5 м2, всього на суму 265773,44 грн. (а.с.40).

Відповідно до Витягу про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна від 06.08.2020 року внесено реєстраційний запис про заміну предмета обтяження, а саме: об`єкт згідно акту опису №113/10/20-40-53-07 від 06.07.2020 року, змінено на об`єкт згідно акту опису №114-20-40-53-08-27 від16.07.2020 року. Зазначені зміни внесені 06.08.2020 року (а.с.41).

З матеріалів справи встановлено, що на час розгляду справи відповідачем відомостей щодо погашення у добровільному порядку наведених позивачем сум податкового боргу не надано.

Зазначені обставини слугують підставою звернення позивача до суду з даним позовом.

Суд, надаючи оцінку спірним правовідносинам, зазначає наступне.

Пунктом 88.1 статті 88 Податкового кодексу України передбачено, що з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов`язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.

Відповідно до пункту 89.1 статті 89 Податкового кодексу України право податкової застави виникає у разі: несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку; несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу.

Згідно з пунктом 91.3 статті 91 Податкового кодексу України, податковий керуючий описує майно платника податків, що має податковий борг, в податкову заставу.

Пункт 2.1 "Порядку застосування податкової застави органами державної податкової служби", затвердженого Наказом Міністерства Фінансів України від 11.10.2011 року №1273 (зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23.11.2011 року за №1339/20077) передбачає, що опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення про опис майна у податкову заставу. Таке рішення приймається керівником органу державної податкової служби і надається платнику податків, що має податковий борг.

Відповідно до пункту 89.3 статті 89 Податкового кодексу України майно, на яке поширюється право податкової застави, оформляється актом опису.

До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.

Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, яке пред`являється платнику податків, що має податковий борг.

Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

За визначенням підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Пунктом 56.11 статті 56 Податкового кодексу України передбачено, що не підлягає оскарженню податкове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

Згідно з пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до положень пункту 87.1 статті 87 Податкового кодексу України джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Пункт 87.2 статті 87 Податкового кодексу України передбачає, що джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Відповідно до пункту 88.1 статті 88 Податкового кодексу України з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов`язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.

Підпунктами 89.1.1, 89.1.2 пункту 89.1 статті 89 Податкового кодексу України передбачено, що право податкової застави виникає: у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку; у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу.

Пункт 95.1 статті 95 Податкового кодексу України встановлює, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно з пунктом 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Відповідно до пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Наведені норми Податкового кодексу України вказують на можливість продажу майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі, у разі недостатності коштів, які перебувають у власності такого платника податків та вжиття контролюючим органом усіх можливих заходів із стягнення податкового боргу.

Позивачем підтверджено недостатність коштів, які можуть бути стягнуті для погашення існуючого податкового боргу.

За наведених обставин, враховуючи наявність непогашеного податкового боргу та того, що вжиті позивачем заходи щодо погашення податкового боргу відповідача позитивних результатів не дали, суд вважає, що позовні вимоги про надання дозволу на погашення боргу у сумі 194 088,38 грн. за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі на підставі акту опису майна, підлягають задоволенню.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За приписами частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 Кодексу адміністративного судочинства України.

Зважаючи на встановлені у справі обставини та, з огляду на приписи норм чинного законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог Головного управління ДПС у Харківській області та задоволення позову.

На підставі викладеного, керуючись ст. 19 Конституції України, ст.ст. 6-9, 139, 242- 246, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов задовольнити.

Надати дозвіл на погашення суми податкового боргу в розмірі 194 088,38 гривень перед бюджетом України за рахунок майна Приватного акціонерного товариства Санаторій Рай-Оленівка (код 02648538), податкова адреса платника: вул. Рай-Оленівська, буд, 1-А, селище Рай-Оленівка, Харківська область 62402, що перебуває у податковій заставі.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня вручення повного рішення суду у відповідності до ст. 295 цього Кодексу.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст рішення виготовлено 21 грудня 2020 року.

Суддя Зінченко А.В.

Дата ухвалення рішення16.12.2020
Оприлюднено24.12.2020
Номер документу93745856
СудочинствоАдміністративне
Сутьнадання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна

Судовий реєстр по справі —520/15266/2020

Ухвала від 30.04.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Ухвала від 29.03.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Ухвала від 02.03.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Рішення від 16.12.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Ухвала від 05.11.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні