ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 грудня 2020 року м. Київ № 640/20046/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Скочок Т.О., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю Енерго доДержавної податкової служби України провизнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю Енерго з позовом до Державної податкової служби України, в якому просить:
- визнати протиправною бездіяльність Державної фіскальної служби України щодо не реєстрації залишків пального Товариства з обмеженою відповідальністю Енерго ;
- зобов`язати Державну фіскальну службу України закріпити залишки пального у розрізі УКТЗЕД, яке рахується за Товариством з обмеженою відповідальністю Енерго у Системі електронного адміністрування реалізації пального у кількості літрів переведених до температури 15°С: бензин А92 (код УКТЗЕД 2710124194) - 4581,07 л; бензин А95 (код УКТЗЕД 2710124512) - 1009,49 л; бензин А95 (код УКТЗЕД 2710124513) - 72,52 л; дизельне пальне (код УКТЗЕД 2710194300) - 8098,86 л, за акцизним складом (№1007402) - АЗС ТОВ Енерго у Системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (СЕА РПСЕ).
В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що відправивши 02.08.2019 у Системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового запит №220934 щодо обсягу пального, на який платник має право зареєструвати акцизні накладні/розрахунки коригування до акцизних накладних в ЄРАН (J1302701), товариство отримало витяг з обсягом всього пального у розрізі УКТЗЕД, які обліковуються за платником податку - TOB Енерго . На такий самий запит №0820985 від 08.08.2019 за кодом J1305301 товариство отримало витяг в розрізі акцизних складів з нульовим значенням. Таким чином, за товариством в ЄРАН рахується пальне, на яке дане товариство може реєструвати акцизні накладні, але дані обсяги пального не закріплені за АЗС товариства - акцизним складом. Зважаючи на те, що нова форма акцизної накладної передбачає обов`язковим реквізитом вказувати акцизний склад на якому обліковується пальне, то навіть після отримання ліцензії підприємство не зможе відновити роботу АЗС. через неможливість реєструвати акцизні накладні.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва відкрито провадження у справі у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), встановлено сторонам строк для подання відзиву, відповіді на відзиви та заперечення.
Від представника відповідача через канцелярію суду надійшов відзив, в якому останній заперечував проти задоволення заявлених позовних вимог, вказавши про те, що TOB Енерго , який перереєструвався у СЕА РПСЕ платником акцизного податку з реалізації пального та зареєстрував акцизний склад, не дотримано зобов`язання щодо складання та реєстрації розподільчих АН в ЄРАН, чим порушено вимоги п. 23 підрозділу 5 розділу XX Перехідні положення Кодексу та п. 43 Порядку електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 24.04.2019 №408, оскільки законодавством встановлені часові межі щодо складання та реєстрації розподільчих АН в ЄРАН. З огляду на викладене, представником відповідача зауважено, що наведені представником позивача доводи про те, що нормами чинного законодавства не передбачено процедури як потрібно розподіляти залишки пального є безпідставними та такими, що не відповідають дійсним обставинам справи. При цьому, за твердженням останнього, розподіл залишків пального TOB Енерго шляхом складання розподільчих АН, які обліковувались у СЕА РП до СЕА РПСЕ, це виключно обов`язок самого позивача, а не ДПС, і який не дотримано саме позивачем у визначені часові проміжки, встановлені законодавством.
Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Як вбачається з наявних у матеріалах справи доказів, ТОВ Енерго звернулось до Державної фіскальної служби України із заявою від 20.08.2019 №20, в якій останнє просило закріпити залишки пального у розрізі УКТЗЕД, яке рахується за ТОВ Енерго в ЄРАН, за акцизним складом (№1007402) - АЗС ТОВ Енерго , враховуючи те, що ТОВ Енерго має у розпорядженні один акцизний склад АЗС, через який проводиться реалізація пального і на якому зберігаються всі залишки пального з 2016 року, що свідчить про те, що розподіляти залишки немає між чим, а у чинному законодавстві відсутня процедура як потрібно вчиняти підприємству, якому не потрібно розподіляти пальне між акцизними складами.
Листом від 16.09.2019 №1891/6/99-00-04-02-05-15 Державна податкова служба України повідомила ТОВ Енерго про те, що відповідно до реєстру платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового ТОВ Енерго перереєструвалось платником акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового з 26.06.2019 за №1599. Разом з тим, станом на 01.07.2019 розподіл обсягів залишків пального станом на 01.07.2019, що обліковувались у СЕА РП у відповідності до вимог п. 23 підрозділу 5 розділу ХХ Податкового кодексу України, ТОВ Енерго не здійснювало.
На підставі викладеного, вважаючи порушеними власні права та охоронювані законом інтереси, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Розглядаючи справу по суті, суд виходить з наступного.
01.01.2019 набрав чинності Закон України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів від 23.11.2018 №2638-VIII, яким, зокрема, розділ XX Перехідні положення Податкового кодексу України доповнено п.п. 22 та 23 наступного змісту: Платники податку зобов`язані з 1 травня 2019 року до 1 червня 2019 року зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 1 липня 2019 року.
Суб`єкти господарювання, які відповідатимуть визначенню платників податку з 1 липня 2019 року, зобов`язані до 1 липня 2019 року зареєструватися платниками податку та зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 1 липня 2019 року.
Акцизні накладні / розрахунки коригування, складені:
до 30 червня 2019 року (включно), реєструються в Єдиному реєстрі акцизних накладних до 15 липня 2019 року (включно);
з 1 до 31 липня 2019 року (включно), реєструються в Єдиному реєстрі акцизних накладних у період з 23 липня до 15 серпня 2019 року (включно);
з 1 серпня 2019 року, реєструються в Єдиному реєстрі акцизних накладних у терміни, передбачені пунктом 231.6 статті 231 цього Кодексу.
Для розподілу обсягів залишків пального, що обліковуються у платників податку в системі електронного адміністрування реалізації пального, між акцизними складами / акцизними складами пересувними, де такі обсяги залишків пального знаходяться фактично станом на 1 липня 2019 року:
а) платники податку та суб`єкти господарювання, які з 1 липня 2019 року не підпадають під визначення платників податку відповідно до пункту 212.1 статті 212 цього Кодексу та у яких станом на 16 липня 2019 року в системі електронного адміністрування реалізації пального обліковуються обсяги залишків пального, зобов`язані скласти акцизні накладні в двох примірниках на такі обсяги пального, перший примірник зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних з 16 до 20 липня 2019 року (включно), із зазначенням в акцизних накладних акцизних складів / акцизних складів пересувних, де такі обсяги пального фактично знаходилися станом на 1 липня 2019 року, та розпорядників таких акцизних складів / акцизних складів пересувних шляхом заповнення обов`язкових реквізитів акцизної накладної, передбачених підпунктами г , ґ , з та и пункту 231.1 статті 231 цього Кодексу;
б) після виконання платником податку вимог підпункту а цього пункту щодо відповідного розпорядника акцизного складу / акцизного складу пересувного такий розпорядник акцизного складу / акцизного складу пересувного зобов`язаний з 16 до 22 липня 2019 року (включно) зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних другий примірник отриманої акцизної накладної, складеної платником податку згідно з підпунктом а цього пункту.
Обсяги ввезеного на митну територію України пального або спирту етилового з 1 до 15 липня 2019 року (включно) обліковуються в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового в такій послідовності:
1) 16 липня 2019 року зараховуються автоматично на підставі оформлених належним чином митних декларацій у розрізі платників податку та умов оподаткування пального або спирту етилового за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД;
2) з 16 до 22 липня 2019 року (включно) розподіляються між акцизними складами пересувними, що використовуються під час такого ввезення, на підставі акцизних накладних, зареєстрованих у Єдиному реєстрі акцизних накладних, складених платником податку - розпорядником таких акцизних складів пересувних.
З аналізу наведених законодавчих положень вбачається, що для початку роботи в СЕА РПСЕ платники акцизного податку були зобов`язанні:
з 01.05.2019 до 01.06.2019 зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 01.07.2019 (п. 22 підрозділу 5 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України);
здійснити розподіл обсягів залишків пального, що обліковуються у платників акцизного податку в системі електронного адміністрування реалізації пального, між акцизними складами/акцизними складами пересувними, де такі обсяги залишків пального зберігаються фактично станом на 01.07.2019 (п. 23 підрозділу 5 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України).
На виконання п. 232.1 ст. 232 Податкового кодексу України Постановою Кабінету Міністрів України від 24.04.2019 №408 затверджено Порядок електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (тут і надалі - Порядок №408 у редакції, яка діяла станом на момент виникнення спірних правовідносин), який визначає механізм відкриття та закриття рахунків платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового (далі - платники акцизного податку), зареєстрованих у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, механізм роботи зазначеної системи, а також проведення розрахунків з бюджетом з використанням зазначених рахунків.
У силу п. 1 Порядку №408, система електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового вводиться в дію з 1 липня 2019 року.
Платники акцизного податку зобов`язані з 1 травня 2019 р. до 1 червня 2019 р. зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового всі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники будуть станом на 1 липня 2019 року.
Суб`єкти господарювання, які відповідатимуть визначенню платників акцизного податку з 1 липня 2019 р., зобов`язані до 1 липня 2019 р. зареєструватися як платники акцизного податку та зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники акцизного податку будуть станом на 1 липня 2019 року.
Згідно з п. 5 Порядку №408, платники акцизного податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати усі акцизні склади в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Один акцизний склад реєструється виключно одним розпорядником акцизного складу.
Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів.
Без реєстрації акцизного складу забороняється здійснення реалізації пального або отримання і реалізація спирту етилового на такому складі.
Кожен акцизний склад має власний уніфікований номер у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, який автоматично присвоюється системою електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Приписами п. 43 Порядку №408 визначено, що для розподілу обсягів залишків пального, що обліковуються у платників акцизного податку в системі електронного адміністрування реалізації пального, між акцизними складами / акцизними складами пересувними, де такі обсяги залишків пального зберігаються фактично станом на 1 липня 2019 р.:
платники акцизного податку та суб`єкти господарювання, які з 1 липня 2019 р. не підпадають під визначення платників акцизного податку відповідно до пункту 212.1 статті 212 Кодексу та у яких станом на 16 липня 2019 р. в системі електронного адміністрування реалізації пального обліковуються обсяги залишків пального, зобов`язані скласти акцизні накладні у двох примірниках на такі обсяги пального, перший примірник зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних з 16 до 20 липня 2019 р. (включно) із зазначенням в акцизних накладних акцизних складів / акцизних складів пересувних, де такі обсяги пального фактично зберігалися станом на 1 липня 2019 р., та розпорядників таких акцизних складів / акцизних складів пересувних шляхом заповнення обов`язкових реквізитів акцизної накладної, передбачених підпунктами г , ґ , з та и пункту 231.1 статті 231 Кодексу;
після виконання платником акцизного податку вимог абзацу другого цього пункту щодо відповідного розпорядника акцизного складу / акцизного складу пересувного такий розпорядник акцизного складу / акцизного складу пересувного зобов`язаний з 16 до 22 липня 2019 р. (включно) зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних другий примірник отриманої акцизної накладної.
Обсяги ввезеного на митну територію України пального або спирту етилового з 1 до 15 липня 2019 р. (включно) обліковуються в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового в такій послідовності:
16 липня 2019 р. зараховуються автоматично на підставі оформлених належним чином митних декларацій у розрізі платників акцизного податку та умов оподаткування пального або спирту етилового за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД;
з 16 до 22 липня 2019 р. (включно) розподіляються між акцизними складами пересувними, що використовуються під час такого ввезення, на підставі акцизних накладних, зареєстрованих у Єдиному реєстрі акцизних накладних, складених платником акцизного податку - розпорядником таких акцизних складів пересувних.
Зі змісту наведених законодавчих положень вбачається, що один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів. При цьому, розподіл обсягів залишків пального, що обліковуються у платників акцизного податку в системі електронного адміністрування реалізації пального, у силу п. 43 Порядку №408, здійснюється незалежно від кількості наявних та зареєстрованих у встановленому порядку у відповідного платника акцизних складів. Відтак, у разі наявності у платника лише одного акцизного складу, останній не позбавлений обов`язку зі складання акцизних накладних на обсяги пального із зазначенням в акцизних накладних відповідного акцизного складу.
З урахуванням наведеного, суд вказує, що в оскаржуваних діях відповідача відсутній критерій протиправності. Як наслідок, позовна вимога зобов`язального характеру, як похідна позовна вимога від розглянутої вище, у силу п. 23 ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України, також не підлягає задоволенню.
У силу ч.ч. 1 та 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Беручи до уваги викладене, суд дійшов до висновку про необґрунтованість позовних вимог та відсутність підстав для задоволення останніх.
Керуючись ст.ст. 12, 77, 139, 246, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю Енерго (код ЄДРПОУ 24413907, адреса: 0352, Черкаська обл., Уманський р-н, село Собківка, 210 км автодороги Київ-Одеса) до Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, адреса: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8) відмовити у повному обсязі.
Рішення набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Т.О. Скочок
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2020 |
Оприлюднено | 28.12.2020 |
Номер документу | 93746998 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Скочок Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні