номер провадження справи 34/186/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23.12.2020 Справа № 908/2821/20
м.Запоріжжя Запорізької області
Господарський суд Запорізької області у складі судді Науменка А.О.,
при секретареві судового засідання Коцар А.О.,
розглянувши матеріали справи № 908/2821/20
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Запорізька пивна компанія» , ідентифікаційний код юридичної особи 37407653 (69002, м. Запоріжжя, вул. Шкільна/вул. Фортечна, буд. 40/7, прим. 37)
до відповідача ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ( АДРЕСА_1 )
про стягнення 137 663 грн 45 коп.
за участю уповноважених представників:
від позивача: Вишнепольська О.І., довіреність № б/н від 31.01.2020;
від відповідача: не з`явився
СУТЬ СПОРУ:
До Господарського суду Запорізької області 03.11.2020 надійшла позовна заява вих. №20-13/п від 29.10.2020 (вх. № 3048/08-07/20 від 03.11.2020) Товариства з обмеженою відповідальністю «Запорізька пивна компанія» до ОСОБА_1 про стягнення 137 663 грн 45 коп.
Згідно з витягом з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 03.11.2020 справу № 908/2821/20 передано на розгляд судді Науменку А.О.
Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 09.11.2020 у справі № 908/2821/20 позовна заява прийнята судом до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження, судове засідання призначено на 01.12.2020 об 10 год. 00 хв.
В судовому засіданні 01.12.2020 здійснювалось фіксування судового процесу за допомогою комплексу «Акорд» .
Суд відкрив судове засідання з розгляду справи № 908/2821/20. Перевірив явку представників сторін. Представник відповідача у судове засідання не з`явився.
За наслідками судового засідання, враховуючи неявку представника відповідача, суд відклав розгляд справи на 23.12.2020 об 12 год. 20 хв.
В судовому засіданні 23.12.2020 здійснювалось фіксування судового процесу за допомогою комплексу «Акорд» .
Суд продовжив судове засідання з розгляду справи № 908/2821/20. Перевірив явку представників сторін. Представник відповідача у судове засідання не з`явився.
Представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві. Суду надано наступні пояснення: 18.07.2015 Товариством з обмеженою відповідальністю Запорізька пивна компанія та Фізичною особою - підприємцем Клімович О.О. укладено договір поставки продукції № ЗПК - 2535. 02.03.2018 між сторонами було укладено додаток до договору. На виконання договору відповідачу було передано обладнання та зворотна тара. Позивач 26.04.2018 надіслав відповідачу лист вих. № 576 від 26.04.2018 про розірвання Договору поставки продукції від 18.07.2015 №ЗПК-2535 в односторонньому порядку, в якому зазначив про необхідність повернення зворотної тари та обладнання. Відповідач зворотну тару та обладнання не повернув. Позивач просить суд стягнути з відповідача вартість неповерненого обладнання у розмірі 137 663,45 грн.
Відзив на позовну заяву відповідач не надав.
Відповідно до листа Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради від 11.11.2020 № 01-71/17037, місцем реєстрації ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 є: АДРЕСА_2 .
Саме за цією адресою здійснювалось листування з відповідачем.
Ухвала Господарського суду Запорізької області про відкриття провадження у справі №908/2821/20 від 09.11.2020, направлена за адресою місця реєстрації, повернулась на адресу суду з відміткою пошти за закінченням терміну зберігання .
Згідно ст. 165, 178 ГПК України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.
У відповідності до ст. 42 ГПК України учасники справи зобов`язані виявляти повагу до суду та до інших учасників судового процесу; сприяти своєчасному, всебічному, повному та об`єктивному встановленню всіх обставин справи; з`являтися в судове засідання за викликом суду, якщо їх явка визнана судом обов`язковою; подавати усі наявні у них докази в порядку та строки, встановлені законом або судом, не приховувати докази; надавати суду повні і достовірні пояснення з питань, які ставляться судом, а також учасниками справи в судовому засіданні; виконувати процесуальні дії у встановлені законом або судом строки; виконувати інші процесуальні обов`язки, визначені законом або судом.
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, 17.09.2018 внесено запис про припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця Клімовича Олександра Олександровича на підставі власного рішення.
У постанові Великої Палати Верховного Суду від 05.06.2019 № 908/1568/18 зазначено: … з дати набрання чинності ГПК України в редакції Закону України від 03 жовтня 2017 року № 2147-VIII Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів одним із критеріїв віднесення справ до господарської юрисдикції визначено наявність між сторонами саме господарських правовідносин, а також впроваджено підхід щодо розмежування юрисдикції судів залежно від предмета правовідносин, а не лише від суб`єктного складу сторін.
Ознаками спору, на який поширюється юрисдикція господарського суду, є: наявність між сторонами господарських відносин, врегульованих Цивільним і Господарським кодексами України, іншими актами господарського і цивільного законодавства, і спору про право, що виникає з відповідних відносин; наявність у законі норми, що прямо передбачала б вирішення спору господарським судом; відсутність у законі норми, що прямо передбачала б вирішення такого спору судом іншої юрисдикції. Має значення також і суб`єктний склад саме сторін правовідносин та наявність спору, що виник у зв`язку зі здійсненням господарської діяльності .
Крім того, постановою Запорізького апеляційного суду від 09.09.2020 у справі № 333/6216/18 (номер провадження 22-ц/807/2114/20) за позовом ТОВ Запорізька пивна компанія до ОСОБА_1 , за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ТОВ Пірамода , ПАТ Оболонь про стягнення боргу за договором поставки продукції № ЗПК-2535 від 18.07.2015, скасовано рішення Комунарського районного суду м. Запоріжжя від 06.04.2020. Провадження у справі закрито. Роз`яснено ТОВ Запорізька пивна компанія право на звернення з відповідним позовом до суду господарської юрисдикції.
Враховуючи, що спір між сторонами у справі № 908/2128/20 виник з господарських відносин у зв`язку із невиконанням договору поставки продукції № ЗПК - 2535 від 18.07.2015 та додатків до нього, справа розглядається за правилами господарського судочинства.
23.12.2020 судом прийнято рішення, оголошено його вступну та резолютивну частину.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши представника позивача, суд
ВСТАНОВИВ:
18.07.2015 Товариством з обмеженою відповідальністю Запорізька пивна компанія (далі - постачальник) та Фізичною особою - підприємцем Клімович О.О. (далі - покупець) укладено договір поставки продукції № ЗПК - 2535 (далі - договір), відповідно до якого постачальник зобов`язаний поставляти продукцію покупцю згідно замовлення покупця, а покупець зобов`язується своєчасно приймати цю продукцію, оплачувати, її вартість на умовах даного договору та повертати зворотну тару в строк та на умовах, передбачених даним договором. Замовлення передається постачальнику в будь-якій зрозумілій сторонам формі (електронною поштою, через торгового представника, факсимільним, телефонним зв`язком, усно тощо) (п. 1 розділу І договору).
Продукція доставляється централізовано транспортом постачальника або, за бажанням покупця, шляхом самовивозу зі складу постачальника. Місце доставки продукції узгоджується сторонами при прийнятті замовлення. Прийняття покупцем продукції вважається підтвердженням узгодження кількості, ціни та асортименту продукції. Підтвердженням факту узгодження умов доставки продукції є підписана сторонами товарно-транспортна накладна та/або видаткова накладна (далі по тексту - накладна ). Після підписання сторонами накладної, претензії щодо кількості та якості (крім прихованих недоліків) продукції постачальником не розглядаються (п. 3 розділу І договору).
Договір вступає в дію з моменту підписання і діє до 31 грудня 2015 року. Якщо за тридцять календарних днів до закінчення строку дії цього договору жодна із сторін письмово не повідомить про своє бажання розірвати цей договір або між сторонами не буде укладений новий договір, останній вважається кожен раз продовженим на наступний календарний рік і на тих самих умовах.
В частині зобов`язання покупця щодо оплати продукції та повернення (або відшкодування вартості) зворотної тари, цей договір діє до моменту повного виконання зазначених зобов`язань (п. 6 розділу І договору).
Цей договір може бути достроково розірваним за вимогою однієї із сторін, при умові виконання своїх зобов`язань за цим договором. Сторона, що вимагає розірвання цього договору, зобов`язана письмово попередити про це іншу сторону не пізніше ніж за двадцять днів до дати розірвання цього договору (п. 7 розділу І договору).
Постачальник передає в тимчасове користування ящики, піддони, кеги та балони (надалі - зворотна тара) покупцю відповідно до переліку та виключно в межах лімітів передачі зворотної тари, погоджених сторонами в Додатку № 2, що є невід`ємною частиною даного договору, а покупець зобов`язується повертати зворотну тару в строк та на умовах, передбачених даним договором. Пляшка, у якій міститься продукція, що продається покупцю, є незворотною тарою.
Покупець зобов`язується забезпечити повне збереження схоронності зворотної тари, що передана в тимчасове користування постачальником, не змінювати за власною ініціативою місце зберігання зворотної тари, письмово погоджувати з постачальником нові місця зберігання зворотної тари, не передавати свої права та обов`язки по даному договору третім особам (п. 1 розділу ІІ договору).
Заставна ціна на зворотну тару вказується у накладних (п. 3 розділу ІІ договору).
Покупець зобов`язаний повертати постачальнику 100% від поставленої кількості: кеги, вуглекислотні балони, ящики, піддони. Вся зворотна тара повинна бути повернена покупцем постачальнику в термін не більше 20 діб з дня отримання продукції, кеги - в термін не більше: 7 діб - для теплих місяців (квітень- вересень); 14 діб - для прохолодних місяців (жовтень-березень), вуглекислотні балони - в термін не більше 30 діб. Покупець зобов`язується протягом 1 (одного) календарного дня повернути наявні залишки зворотної тари в разі: демонтажу обладнання для розливу пива; письмової вимоги постачальника, якщо покупцем порушено умови даного договору; письмової вимоги постачальника, якщо останній вважає, що є загроза схоронності переданої в тимчасове користування зворотної тари; дострокового розірвання або припинення строку дії цього договору (п. 6 розділу ІІ договору).
Ризик випадкового знищення або пошкодження тари несе покупець з моменту її отримання та до моменту її повернення постачальнику (п. 7 розділу ІІ договору).
При пошкодженні, псуванні, втраті або знищенні тари з вини покупця, покупець зобов`язаний відшкодувати постачальнику заставну ціну зворотної тари з урахуванням податку на додану вартість (згідно умов даного договору) та відшкодувати всі спричинені своєю діяльністю або бездіяльністю збитки та упущену вигоду постачальника (п. 8 розділу ІІ договору).
В разі закінчення терміну дії цього договору або в разі припинення роботи зі сторони покупця, останній повинен повернути постачальнику в термін не більше 15 діб все рекламне та інше обладнання, яке знаходилось в користуванні покупця (п. 4 розділу VIII договору ).
02.03.2018 між сторонами укладено додаток до договору, відповідно до якого п.п. 1.1 - 1.3. якого з метою сприяння продажу продукції, постачальник передає покупцю торгове обладнання (зокрема, але не виключно - холодильне обладнання, обладнання для розливу пива, інше торгівельне обладнання) (надалі - торгове обладнання або обладнання). Перелік, кількість, місцезнаходження, вартість та інша інформація щодо обладнання, яке передається покупцю, вказується у відповідному Акті приймання-передачі обладнання.
Покупець повідомлений, що право власності на обладнання належить ПАТ Оболонь (надалі - власник). Власник має право в будь-який момент часу вимагати від покупця повернення обладнання, а покупець зобов`язується повернути обладнання власнику протягом 10 (десяти) робочих днів з дати направлення власником покупцю такої вимоги або, за умови наявності відповідної вимоги від власника, покупець зобов`язується переукласти аналогічний Акт приймання-передачі обладнання за участю іншої особи, яка визначається власником. У випадку повернення обладнання покупцем власнику, таке повернення оформлюється актом приймання-передачі, який підписується між покупцем та власником.
Обладнання надається покупцю виключно для популяризації, демонстрації, зберігання, передпродажної підготовки та реалізації продукції, що виробляється або постачається постачальнику власником, покупець не має права використовувати обладнання для інших цілей.
Передача покупцю торгового обладнання не тягне за собою виникнення у покупця права власності на це обладнання: власником обладнання залишається власник, а покупець використовує торгове обладнання виключно для забезпечення продажу продукції.
Стан переданого обладнання: в діючому стані, технічно справне, комплектне, відповідає технічним нормам та придатне для використання у відповідності до мети, визначеної у п. 1.1. даного додатку.
Обладнання повинно бути повернуто покупцем та прийняте постачальником протягом 10 (десяти) робочих днів з дати закінчення дії договору поставки (в тому числі дострокового). Покупець несе ризик випадкової загибелі, пошкодження або втрати обладнання до моменту його фактичного повернення постачальнику.
Відповідно до п. 2.3.12. додатку до договору у випадку припинення/дострокового розірвання дії договору поставки продукції покупець зобов`язується повернути обладнання постачальнику протягом 10 (десяти) робочих днів з дати закінчення/припинення дії договору поставки продукції (в тому числі дострокового) у діючому стані, технічно справне та комплектне, з урахуванням його нормального зносу. Факт повернення обладнання підтверджується Актом приймання-передачі обладнання, який підписується уповноваженими представниками сторін, погоджується уповноваженою особою власника та скріплюється печатками сторін і власника. Покупець несе ризик випадкової загибелі, пошкодження або втрати обладнання до моменту його фактичного повернення постачальнику. Покупець зобов`язаний повернути обладнання постачальнику в тому ж самому стані, в якому воно було передано з урахуванням нормального зносу, власними силами та за власний кошт, якщо сторонами не буде погоджено інше.
Пунктом 4.2. додатку до договору передбачено, що у випадку втрати (повного знищення) або неповерненні в строк передбачений п.2.3.12. даного додатку покупцем обладнання (окрім випадків, що мають підтвердження актами відповідних органів і які виникли внаслідок дії обставин непереборної сили) або неповерненні обладнання, покупець зобов`язаний відшкодувати постачальнику вартість обладнання, вказану в Акті приймання-передачі обладнання, із врахуванням ПДВ, якщо інша сума відшкодування не буде додатково узгоджена між сторонами.
Між сторонами 02.03.2018 підписано Акти приймання передачі обладнання №18935-869, № 18935-869/1 на загальну суму 126 429,42 грн.
На виконання вимог договору поставки згідно видаткових накладних №1013861 від 07.04.2017, №1020202 від 26.04.2017, №10202021 від 26.04.2017, №10702296 від 11.04.2018 позивачем була передана в тимчасове користування зворотна тара, а саме: балон вуглекислотний Оболонь 20 літрів в кількості 2 шт. вартістю 1600,00 грн. (з ПДВ) за одиницю; кег 30 літрів Оболонь в кількості 1 шт. вартістю 3600,00 грн. (з ПДВ); кег 50 літрів Оболонь в кількості 2 шт. вартістю 3600,00 грн. (з ПДВ) за одиницю.
Позивач 26.04.2018 надіслав відповідачу лист вих. № 576 від 26.04.2018 про розірвання Договору поставки продукції від 18.07.2015 №ЗПК-2535 в односторонньому порядку.
Відповідач не повернув зворотну тару, у зв`язку з чим утворилась заборгованість у розмірі 14 000,00 грн.
Також, відповідачем не повернуто обладнання, а саме:
Тентова конструкція ТМ Оболонь 5*10 (інв. №1006977) вартістю 18333,33 грн. без ПДВ;
Холодильник Інтер-1200Т Оболонь (інв. №993283) вартістю 7182,50 грн. без ПДВ;
30 комплектів дерев`яних меблів Оболонь (інв. №947324-947338, 947340-947354) вартістю 700,00 грн. без ГІДВ кожний;
Шатер ТМ Оболонь 4*4м (інв. №637145) вартістю 2026,17 грн. без ПДВ;
Шатер ТМ Оболонь 4*4м (інв. №876923) вартістю 1408,33 грн. без ПДВ;
Тайфун-90М №30803 (Кр.4,Кл.4,Ред. 1,Мед.4, КапСб.1) (інв. №939340) вартістю 8228,18 грн. без ПДВ;
К-т Калинка - на 2с.п. (інв. №880241) вартістю 2581,61 грн. без ПДВ;
ЕVО-70 (Кр.4,Кл.4,Ред. 1 ,Мед.4,КапСб. 1) уст. терра (інв. №945909) вартістю 8687,75 грн. без ПДВ;
Шатер ТМ Оболонь 4*4м (інв. №819772) вартістю 1886,67 грн. без ПДВ;
15 комплектів дерев`яних меблів Оболонь (інв. №1071239-1071241, 1071276-1071287) вартістю 733,33 грн. без ПДВ кожний.
Тумба-бар Оболонь (інв. №1031319) вартістю 2951,67 грн. без ПДВ;
Тентова конструкція ТМ Оболонь 5*10 (інв. №1068345) вартістю 17766,67 грн. без ПДВ;
А всього на загальну суму 103052,83 грн. без ПДВ. З врахуванням ПДВ вартість майна складає 123663,45 грн.
У зв`язку із неповернення відповідачем майна, позивач звернувся до суду із вимогами про стягнення з відповідача вартості неповернутого майна у розмірі 137 663, 45 грн.
Проаналізувавши норми чинного законодавства, оцінивши докази, суд визнав позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.
Згідно зі ст. 11 Цивільного кодексу України підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є: договори та інші правочини… Цивільні права та обов`язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства.
Аналогічні положення містить ст. 174 Господарського кодексу України.
Відповідно до ст. 712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.
В силу п. 1 ст. 692 ЦК України покупець зобов`язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.
Відповідно до ст. 526 ЦК України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Аналогічні приписи містить ст. 193 Господарського кодексу України.
Статтею 629 Цивільного кодексу України визначено, що договір є обов`язковим для виконання сторонами.
Відповідно до ч.1 ст. 530 ЦК України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Зобов`язання, строк (термін) виконання якого визначений вказівкою на подію, яка неминуче має настати, підлягає виконанню з настанням цієї події.
За частиною 1 статті 612 ЦК України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.
На виконання вимог договору поставки згідно видаткових накладних №1013861 від 07.04.2017, №1020202 від 26.04.2017, №10202021 від 26.04.2017, №10702296 від 11.04.2018 позивачем була передана в тимчасове користування зворотна тара, а саме: балон вуглекислотний Оболонь 20 літрів в кількості 2 шт. вартістю 1600,00 грн. (з ПДВ) за одиницю; кег 30 літрів Оболонь в кількості 1 шт. вартістю 3600,00 грн. (з ПДВ); кег 50 літрів Оболонь в кількості 2 шт. вартістю 3600,00 грн. (з ПДВ) за одиницю.
Позивач 26.04.2018 надіслав відповідачу лист вих. № 576 від 26.04.2018 про розірвання договору поставки продукції від 18.07.2015 №ЗПК-2535 в односторонньому порядку, в якому зазначив про неповернення відповідачем зворотної тари.
Покупець зобов`язаний повертати постачальнику 100% від поставленої кількості: кеги, вуглекислотні балони, ящики, піддони. Вся зворотна тара повинна бути повернена покупцем постачальнику в термін не більше 20 діб з дня отримання продукції, кеги - в термін не більше: 7 діб - для теплих місяців (квітень- вересень); 14 діб - для прохолодних місяців (жовтень-березень), вуглекислотні балони - в термін не більше 30 діб. Покупець зобов`язується протягом 1 (одного) календарного дня повернути наявні залишки зворотної тари в разі: демонтажу обладнання для розливу пива; письмової вимоги постачальника, якщо покупцем порушено умови даного договору; письмової вимоги постачальника, якщо останній вважає, що є загроза схоронності переданої в тимчасове користування зворотної тари; дострокового розірвання або припинення строку дії цього договору (п. 6 розділу ІІ договору).
Ризик випадкового знищення або пошкодження тари несе покупець з моменту її отримання та до моменту її повернення постачальнику (п. 7 розділу ІІ договору).
При пошкодженні, псуванні, втраті або знищенні тари з вини покупця, покупець зобов`язаний відшкодувати постачальнику заставну ціну зворотної тари з урахуванням податку на додану вартість (згідно умов даного договору) та відшкодувати всі спричинені своєю діяльністю або бездіяльністю збитки та упущену вигоду постачальника (п. 8 розділу ІІ договору).
В разі закінчення терміну дії цього договору або в разі припинення роботи зі сторони покупця, останній повинен повернути постачальнику в термін не більше 15 діб все рекламне та інше обладнання, яке знаходилось в користуванні покупця (п. 4 розділу VIII договору ).
Відповідач не повернув зворотну тару, у зв`язку з чим утворилась заборгованість у розмірі 14 000,00 грн.
Укладений сторонами 02.03.2018 додаток до Договору поставки продукції, за своєю правовою природою є договором позички.
Відповідно до ст. 827 Цивільного кодексу України за договором позички одна сторона (позичкодавець) безоплатно передає або зобов`язується передати другій стороні (користувачеві) річ для користування протягом встановленого строку. Користування річчю вважається безоплатним, якщо сторони прямо домовилися про це або якщо це випливає із суті відносин між ними. До договору позички застосовуються положення глави 58 цього Кодексу.
Частиною 2 ст. 833 Цивільного кодексу України передбачено, що користувач зобов`язаний: 1) користуватися річчю за її призначенням або відповідно до мети, визначеної у договорі; 2) користуватися річчю особисто, якщо інше не встановлено договором; 3) повернути річ після закінчення строку договору в такому самому стані, в якому вона була на момент її передання.
Згідно із ч. 2 ст. 834 ЦК України позичкодавець має право вимагати розірвання договору і повернення речі у разі, якщо: 1) у зв`язку з непередбаченими обставинами річ стала потрібною йому самому; 2) користування річчю не відповідає її призначенню та умовам договору; 3) річ самочинно передана у користування іншій особі; 4) в результаті недбалого поводження з річчю вона може бути знищена або пошкоджена.
У листі вих. № 576 від 26.04.2018 позивач також зазначив, про необхідність повернення обладнання на загальну суму 123663,45 грн. з ПДВ.
Відповідно до п. 2.3.12. додатку до договору у випадку припинення/дострокового розірвання дії договору поставки продукції покупець зобов`язується повернути обладнання постачальнику протягом 10 (десяти) робочих днів з дати закінчення/припинення дії договору поставки продукції (в тому числі дострокового) у діючому стані, технічно справне та комплектне, з урахуванням його нормального зносу. Факт повернення обладнання підтверджується Актом приймання-передачі обладнання, який підписується уповноваженими представниками сторін, погоджується уповноваженою особою власника та скріплюється печатками сторін і власника. Покупець несе ризик випадкової загибелі, пошкодження або втрати обладнання до моменту його фактичного повернення постачальнику. Покупець зобов`язаний повернути обладнання постачальнику в тому ж самому стані, в якому воно було передано з урахуванням нормального зносу, власними силами та за власний кошт, якщо сторонами не буде погоджено інше.
Пунктом 4.2. додатку до договору передбачено, що у випадку втрати (повного знищення) або неповерненні в строк передбачений п.2.3.12. даного додатку покупцем обладнання (окрім випадків, що мають підтвердження актами відповідних органів і які виникли внаслідок дії обставин непереборної сили) або неповерненні обладнання, покупець зобов`язаний відшкодувати постачальнику вартість обладнання, вказану в Акті приймання-передачі обладнання, із врахуванням ПДВ, якщо інша сума відшкодування не буде додатково узгоджена між сторонами.
Зокрема, відповідачем не повернуто обладнання, а саме:
Тентова конструкція ТМ Оболонь 5*10 (інв. №1006977) вартістю 18333,33 грн. без ПДВ;
Холодильник Інтер-1200Т Оболонь (інв. №993283) вартістю 7182,50 грн. без ПДВ;
30 комплектів дерев`яних меблів Оболонь (інв. №947324-947338, 947340-947354) вартістю 700,00 грн. без ГІДВ кожний;
Шатер ТМ Оболонь 4*4м (інв. №637145) вартістю 2026,17 грн. без ПДВ;
Шатер ТМ Оболонь 4*4м (інв. №876923) вартістю 1408,33 грн. без ПДВ;
Тайфун-90М №30803 (Кр.4,Кл.4,Ред. 1,Мед.4, КапСб.1) (інв. №939340) вартістю 8228,18 грн. без ПДВ;
К-т Калинка - на 2с.п. (інв. №880241) вартістю 2581,61 грн. без ПДВ;
ЕVО-70 (Кр.4,Кл.4,Ред. 1 ,Мед.4,КапСб. 1) уст. терра (інв. №945909) вартістю 8687,75 грн. без ПДВ;
Шатер ТМ Оболонь 4*4м (інв. №819772) вартістю 1886,67 грн. без ПДВ;
15 комплектів дерев`яних меблів Оболонь (інв. №1071239-1071241, 1071276-1071287) вартістю 733,33 грн. без ПДВ кожний.
Тумба-бар Оболонь (інв. №1031319) вартістю 2951,67 грн. без ПДВ;
Тентова конструкція ТМ Оболонь 5*10 (інв. №1068345) вартістю 17766,67 грн. без ПДВ;
Отже, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 129 ГПК України витрати зі сплати судового збору покладається на відповідача.
Керуючись ст.ст. 129, 237, 238, 240, 241, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ( АДРЕСА_1 ) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Запорізька пивна компанія» , ідентифікаційний код юридичної особи 37407653 (69002, м. Запоріжжя, вул. Шкільна/вул. Фортечна, буд. 40/7, прим. 37) суму основного боргу у розмірі 137 663 (сто тридцять сім тисяч шістсот шістдесят три) грн. 45 коп., судовий збір у розмірі 2 102 (дві тисячі сто дві) грн. 00 коп.
3. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Відповідно до п. 17.5 Розділу ХI Перехідних положень ГПК України апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.
Апеляційна скарга може бути подана до Центрального апеляційного господарського суду через Господарський суд Запорізької області протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено та підписано 24.12.2020.
Суддя А.О. Науменко
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 23.12.2020 |
Оприлюднено | 24.12.2020 |
Номер документу | 93781714 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Орєшкіна Еліна Валеріївна
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Науменко А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні