Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
17 грудня 2020 р. Справа №200/1871/20-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Грищенка Є.І., при секретарі судового засідання Воліковій О.О.,
за участю:
представника заявника - Фальченка І.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Комунального закладу Олександрівський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Черкаської селищної ради Слов`янського району Донецької області про відстрочення виконання рішення в адміністративній справі за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Комунального закладу Олександрівський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Черкаської селищної ради Слов`янського району Донецької області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача Черкаської селищної ради Слов`янського району Донецької області про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи),
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Донецького окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Комунального закладу Олександрівський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Черкаської селищної ради Слов`янського району Донецької області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача Черкаської селищної ради Слов`янського району Донецької області про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи).
Рішенням суду від 10 червня 2020 року адміністративний позов адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Комунального закладу Олександрівський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Черкаської селищної ради Слов`янського району Донецької області, за участютретьої о соби, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача Черкаської селищної ради Слов`янського району Донецької області про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації задоволено повністю, застосовано заходи реагування у вигляду повного зупинення експлуатації (роботи) Комунального закладу Олександрівський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Черкаської селищної ради Слов`янського району Донецької області, розташованого за адресою: Донецька обл., Слов`янський р-н.,с. Олександрівка, вул. Шкільна, 12; Філії комунального закладу Олександрівський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Черкаської селищної ради Слов`янського району Донецької області за адресою: Донецька обл., Слов`янський р-н., с. Новомиколаївка, вул. Шкільна, 1; Філії комунального закладу Олександрівський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Черкаської селищної ради Слов`янського району Донецької області за адресою: Донецька обл., Слов`янський р-н., с. Новоселівка, вул. Центральна, 126; Філії комунального закладу Олександрівський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Черкаської селищної ради Слов`янського району Донецької області за адресою: Донецька обл., Слов`янський р-н., с. Новоселівка, вул. Центральна, 143 (ДНЗ) до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації зазначених об`єктів.
Рішення набрало чинності 14 вересня 2020 року.
10 грудня 2020 року на адресу суду надійшла заява Комунального закладу Олександрівський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Черкаської селищної ради Слов`янського району Донецької області про відстрочення виконання рішення до 14 вересня 2021 року в частині зупинення експлуатації філії комунального закладу Олександрівський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Черкаської селищної ради Слов`янського району Донецької області за адресою: Донецька обл., Слов`янський р-н., с. Новоселівка, вул. Центральна, 143.
Заява обґрунтована тим, що відповідачем по справі систематично усуваються виявлені перевіркою порушення, однак, для усунення останніх порушень необхідний час для виділення бюджетних коштів, проведення тендерних процедур на виконання робіт.
Розгляд заяви призначено на 17 грудня 2020 року.
Представник заявника у судовому засіданні підтримав заяву, наполягав на її задоволенні.
Представник Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області у судове засідання не з`явився, надав до суду клопотання про розгляд заяви в порядку письмового провадження та вирішення питання на розсуд суду.
Вирішуючи заяву про відстрочення виконання рішення, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Відповідно до ч. 3 ст. 378 КАС України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Суд зазначає, що факт наявності таких обставин має підтверджуватись певними доказами, як це встановлено положеннями статей 72-77 Кодексу адміністративного судочинства України. При цьому, обов`язок доказування покладається на сторони, а тому кожна сторона повинна довести наявність тих обставин, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.
Згідно до ч. 4 статті 378 КАС України вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Відповідно до ч. 5 статті 378 КАС України відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.
З огляду на наведені положення, інститут відстрочення виконання рішення суду спрямований на забезпечення виконання судового рішення протягом певних визначених проміжків часу у разі наявності виняткових обставин, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Судом встановлено, що заявник просить суд відстрочити виконання судового рішення до 14 вересня 2021 року, тоді як рішення суду було прийнято 10 червня 2020 року, а отже термін відстрочення виконання цього рішення перевищує один рік, що не узгоджується з вимогами частини п`ятої статті 378 КАС України.
Крім того, тривале не усунення порушень, які встановлені актом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області, може спричинити загрозу життю та здоров`ю людей.
Суд зазначає, що відстрочення виконання рішення суду здійснюється у виняткових випадках і є правом, а не обов`язком суду, а відповідне рішення приймається суддею на основі закону та власних переконань.
Враховуючи наведене, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні заяви про відстрочення виконання рішення у справі №200/1871/20-а.
На підставі наведеного та керуючись ст. 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви Комунального закладу Олександрівський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Черкаської селищної ради Слов`янського району Донецької області про відстрочення виконання рішення в адміністративній справі за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Комунального закладу Олександрівський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Черкаської селищної ради Слов`янського району Донецької області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача Черкаської селищної ради Слов`янського району Донецької області про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) - відмовити.
Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.
Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Текст ухвали розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).
Суддя Є.І. Грищенко
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2020 |
Оприлюднено | 28.12.2020 |
Номер документу | 93784433 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Грищенко Є.І.
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні