ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
21 грудня 2020 року Справа № 280/7447/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Артоуз О.О., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Донецькій області (87515, Донецька область, м. Маріуполь вул. Італійська, 59, ЄДРПОУ 43142826) до Приватного нотаріуса Чепкової Олени Володимирівни ( АДРЕСА_1 ), третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю Джакер (85004, Донецька область, Добропільський р-н, село Добропілля, вул. Олеся Гончара, 11, ЄДРПОУ 42418777) про скасування реєстраційної дії щодо державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, -
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Донецькій області (далі - позивач) до Приватного нотаріуса Чепкової Олени Володимирівни (далі - відповідач), третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю Джакер (далі - третя особа), відповідно до якої просить суд скасувати реєстраційну дію щодо державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, а саме - зміни місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю ДЖАКЕР від 06.09.2019 №11031070008047250 з моменту внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Ухвалою судді від 26.10.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження, судове засідання призначено на 24.11.2020 з викликом сторін.
Ухвалою суду від 03.11.2020 задоволено заяву представника Головного управління ДПС у Донецькій області про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції з використанням власних технічних засобів. Доручено представнику Головного управління ДПС у Донецькій області забезпечити проведення судового засідання призначене на 24.11.2020 о 12 год. 00 хв. у справі №280/7447/20 з використанням власних технічних засобів поза межами приміщення суду.
В обґрунтування позову вказано, що на підставі неправдивих даних щодо місцезнаходження ТОВ ДЖАКЕР було проведено внесення змін до установчих документів та державну реєстрацію платника податків за адресою: Україна, 85004, Донецька область, Добропільський район, с. Добропілля, вул. Олеся Гончара, буд. 11. При цьому, у силі Добропілля вулиці Олеся Гончара, буд. 11 не існує. Внаслідок вказаних обставин, контролюючий орган зазначає, що позбавлений можливості виконувати функції стосовно належного обліку зазначеного підприємства, контрольно-перевірочної роботи. Просить задовольнити позовні вимоги.
Відповідач відзив на адресу суду не надав.
Від третьої особи також жодні пояснення не надходили.
25.11.2020 від представника позивача надійшло клопотання за вх.№57364 про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Згідно частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Відповідно до частини п`ятої статті 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Згідно з пунктом 10 частини першої статті 4 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до частини четвертої статті 243 КАС України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, суд встановив наступне.
ТОВ Джакер (код ЄДРПОУ 42418777) зареєстровано Миколаївською міською радою, дата державної реєстрації 28.08.2018 № 15221020000038899. Взято на податковий облік до Головного управління ДПС у Миколаївській області, Миколаївське управління, ДПІ у м. Миколаєві (Центральний район) 28.08.2018 за №140318201738, крім того, 19.06.2019 підприємство перейшло на облік до Головного управління ДПС у Запорізькій області (Вознесенівський район м. Запоріжжя).
Приватним нотаріусом Чепковою Оленою Володимирівною внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 06.09.2019 №11031070008047250, про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах Товариства з обмеженою відповідальністю Джакер (код ЄДРПОУ 42418777), зокрема, зміни місцезнаходження третьої особи на: Україна, 85004, Донецька область, Добропільський район, с. Добропілля, вул. Олеся Гончара, буд. 11.
У складеному посадовими особами позивача акті від 28.05.2020 № 3/05-99-5-12/42418777 зазначено, що встановити місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю Джакер (85004, Донецька область, Добропільський р-н, село Добропілля, вул. Олеся Гончара, 11, ЄДРПОУ 42418777) не надалось можливим, оскільки такої вулиці не існує.
Листом № 63321/10/05-99-53-12-13 від 10.08.2020 Головне управління ДПС у Донецькій області просило Криворізьку сільську раду Добропільського району Донецької області надати інформацію щодо наявності у с. Добропілля такої адреси, як вул. Олеся Гончара, буд. 11.
Листом Криворізької сільської ради Добропільського району Донецької області від 10.08.2020 № 0121/786 повідомлено контролюючий орган, що вул. Олеся Гончара, буд. 11 с. Добропілля, Добропільського району Донецької області відсутня.
Вказане зумовило звернення позивача до суду з даним адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку вказаним обставинам, суд виходить з наступного.
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців регулює Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15.05.2003 №755-IV (далі - Закон України №755-IV).
Відповідно до частини другої статті 6 Закону України №755-IV державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи.
Відповідно до частини третьої статті 35 Закону №755-IV засновники (учасники) юридичної особи несуть відповідальність за відповідність установчих документів законодавству, а також за відповідність перекладу тексту документів у випадках, визначених пунктом 1 частини першої статті 15 цього Закону.
Особи, винні у внесенні до установчих документів або інших документів, що подаються для державної реєстрації, завідомо неправдивих відомостей, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, несуть відповідальність, встановлену законом (частина четверта статті 35 Закону).
Згідно частини четвертої статті 17 Закону України №755-IV для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, крім змін до відомостей, передбачених частиною п`ятою цієї статті, подаються такі документи:
1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв`язку з юридичною особою;
3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об`єднання, політичні партії;
5) відомості про керівні органи громадського формування (ім`я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів;
6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов`язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи;
7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;
8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі;
9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов`язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа;
10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов`язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи;
11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування;
12) звіт про результати емісії акцій у випадку, передбаченому абзацами третім і четвертим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону;
13) звіт про оцінку майна у випадку, передбаченому абзацом сьомим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону.
Як вбачається з матеріалів справи, працівниками Добропільського сектору по роботі з податковим боргом Покровсько-Добропільського управління Головного управління ДПС у Донецькій області здійснено вихід за адресою 85004, Донецька область, Добропільський район/ м. Добропілля р-н, с. Добропілля, вул. Олеся Гончара, буд. 11.
За результатами проведених заходів складено акт від 28.05.2020 № 3/05-99-5-12/42418777 щодо перевірки місцезнаходження платника податків (посадових осіб платника податків) за податковою адресою, де зазначено, що місцезнаходження ТОВ Джакер не встановлено, визначена в реєстрі даних податкова адреса у селі Добропілля відсутня.
Відповідно до статті 93 Цивільного кодексу України місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.
Згідно з частиною першою статті 7 Закону №755-ІV єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.
Відповідно до частини другої статті 9 Закону №755-ІV в Єдиному державному реєстрі містяться, зокрема, відомості про місцезнаходження юридичної особи.
Положеннями частини шостої статті 13 Закону №755-ІV передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику та державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, забезпечує передачу до Єдиного державного реєстру, зокрема, таких відомостей:
- дата та номер запису про взяття на облік як платника податків та зборів, назва та ідентифікаційний код органу державної фіскальної служби, в якому юридична особа, її відокремлений підрозділ, відокремлений підрозділ іноземної неурядової організації, представництво, філія іноземної благодійної організації та фізична особа - підприємець перебуває на обліку, - у день отримання відомостей про скасування державної реєстрації їх припинення, а також у день взяття на облік органом державної фіскальної служби - у разі зміни їх місцезнаходження;
- дата взяття на облік як платника єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, назва та ідентифікаційний код органу державної фіскальної служби, в якому юридична особа, її відокремлений підрозділ, відокремлений підрозділ іноземної неурядової організації, представництво, філія іноземної благодійної організації та фізична особа - підприємець перебуває на обліку, реєстраційний номер платника єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - у день взяття на облік органом державної фіскальної служби - у разі зміни їх місцезнаходження.
Згідно зі статтею 10 Закону №755-ІV якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.
Якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними.
Якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не внесені до нього, вони не можуть бути використані у спорі з третьою особою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості.
Разом з цим, приватним нотаріусом Чепковою Оленою Володимирівною внесено до Державного реєстру запис, який фактично не відповідає дійсності, а тому, відповідно до положень статті 10 Закону №755-ІV, такі відомості, що містяться в державному реєстрі, є недостовірними.
Відповідно до підпункту 19-1.1.45 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України - контролюючі органи звергаються до суду у випадках, передбачених законодавством.
Контролюючі органи, серед інших функцій, повинні забезпечувати достовірність та повноту обліку платників податків та платників єдиного внеску, суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності, об`єктів оподаткування та об`єктів, пов`язаних з оподаткуванням (підпункт 19-1.1.8 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України).
Підпунктом 20.1.2. пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України передбачено, зокрема, право податкового органу для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов`язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом.
Пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України надано право контролюючим органам в установленому законом порядку на звернення до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Частина перша статті 25 Закону №755-ІV закріплює, що державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться, зокрема, на підставі судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України Про виконавче провадження щодо, зокрема, скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі.
У відповідності до пункту 3 частини п`ятої статті 25 Закону №755-ІV суб`єкт державної реєстрації не пізніше наступного робочого дня з дати отримання судового рішення, передбаченого пунктом 2 частини першої цієї статті, зокрема, проводить відповідну реєстраційну дію шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру (крім випадків, передбачених пунктами 1 та 2 цієї частини).
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про необхідність скасування реєстраційної дії щодо державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, а саме зміни місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю ДЖАКЕР від 06.09.2019 №11031070008047250 з моменту внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, оскільки реєстрація юридичної особи за неіснуючою адресою позбавляє контролюючі органи можливості виконати свої функції стосовно належного обліку та контрольно-ревізійної роботи даного підприємства.
При цьому суд зазначає, що Закон №755-ІV не передбачає такого повноваження державного реєстратора (приватного нотаріуса, як суб`єкта державної реєстрації) як перевірка фактичного місця знаходження юридичної особи за її юридичною адресою, а тому це дає підстави стверджувати про відсутність порушень із боку приватного нотаріуса при проведенні державної реєстрації змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю Джакер .
Згідно із частиною першою статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (частина друга статті 77 КАС України).
Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані докази, суд дійшов до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.
Відповідно до частини першої статті 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Згідно частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Приймаючи до уваги те, що матеріали адміністративної справи не містять в собі доказів понесення позивачем судових витрат пов`язаних із залученням свідків та проведення експертиз, а стягнення сплаченого судового збору, з урахуванням приписів КАС України не передбачено, суд приходить до висновку про відсутність підстав для стягнення з відповідача на користь Головного управління ДПС у Донецькій області суми сплаченого ним судового збору.
Керуючись статтями 2, 5, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги Головного управління ДПС у Донецькій області (87515, Донецька область, м. Маріуполь вул. Італійська, 59, ЄДРПОУ 43142826) до Приватного нотаріуса Чепкової Олени Володимирівни ( АДРЕСА_1 ), третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю Джакер ( 85004, Донецька область, Добропільський р-н, село Добропілля, вул. Олеся Гончара,11, ЄДРПОУ 42418777) про скасування реєстраційної дії щодо державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, - задовольнити.
Скасувати реєстраційну дію щодо державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, а саме - зміни місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю ДЖАКЕР від 06.09.2019 №11031070008047250 з моменту внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення
Рішення у повному обсязі складено та підписано 21.12.2020.
Суддя О.О. Артоуз
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2020 |
Оприлюднено | 28.12.2020 |
Номер документу | 93785167 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні