КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 грудня 2020 року м.Кропивницький Справа № 340/4982/20
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Пасічника Ю.П., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 , (с.Вільшанка, Новоархангельський район, Кіровоградська область, 26153, рнокпп НОМЕР_1 ) до Вільшанської сільської ради Новоархангельського району Кіровоградської області, (вул. Козацька, буд. 49, с. Вільшанка, Новоархангельський район, Кіровоградська область, 26153, код ЄДРПОУ 04367006) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язати вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з позовом в якому просить:
- визнати бездіяльність Вільшанської сільської ради Новоархангельського району Кіровоградської області щодо ненадання відповіді на запит на отримання публічної інформації від 04.09.2020 р. незаконною;
- зобов`язати Вільшанську сільську раду Новоархангельського району Кіровоградської області надати відповідь на мій запит на отримання публічної інформації від 04.09.2020 року.
Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що 04 вересня 2020 року її представник по довіреності звернувся до Вільшанської сільської ради Новоархангельського району Кіровоградської області із запитом на отримання публічної інформації. Вказаний запит було направлено рекомендованим поштовим відправленням 04.09.2020 року.
У вказаному запиті вона просила надати: рішення сесії Вільшанської сільської ради Новоархангельського району Кіровоградської області про передачу у власність земельної ділянки, що розташована на території с.Шляхове Новоархангельського району Кіровоградської області площею 2,00 га., гр. ОСОБА_2 ;
- копію заяви гр. ОСОБА_2 , про передачу у власність земельної ділянки, що розташована на території с.Шляхове Новоархангельського району Кіровоградської області;
- копію заяви гр. ОСОБА_2 , про надання дозволу на розробку проекту технічної документації із землеустрою, щодо земельної ділянки що розташована на території с.Шляхове Новоархангельського району Кіровоградської області;
- копію журналу реєстрації вхідної кореспонденції за період 2019-2020 рр;
- копію протоколу і порядок денний тридцятої сесії сьомого скликання Вільшанської сільської ради Новоархангельського району Кіровоградської області від 25 червня 2020 року;
- завірену копію регламенту Вільшанської сільської ради Новоархангельського району Кіровоградської області;
- копії рішень про призначення на посаду голови та секретаря Вільшанської сільської ради Новоархангельського району Кіровоградської області;
Відповідач отримав запит 15.09.2020, проте станом на день звернення до суду із цією позовною заявою відповіді не надав.
Ухвалою судді від 06 листопада 2020 року відкрито провадження в адміністративній справі за цим позовом та прийнято рішення здійснювати її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження, судове засідання призначено на 02.12.2020р. (а.с.15).
У зв`язку з перебуванням судді на лікарняному судове засідання відкладено до 24.12.2020р. (а.с.25).
Відповідач належним чином повідомлений про розгляд справи (а.с.19,29), правом подати відзив на позов не скористався, в судове засідання не з`явився, причини неявки не повідомив.
Відповідно до ч. 4 ст. 159 КАС України подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
Зважаючи на те, що відповідачем не повідомлено про причини неподання відзиву на позов, суд кваліфікує вказану бездіяльність, як визнання позову.
23.12.2020р. позивачем на адресу суду засобами електронного зв`язку направлено заяву про розгляд справи за його відсутності (а.с.30,31).
Відповідно до частини 9 статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Розглянувши справу у порядку письмового провадження на основі наявних у ній матеріалів, суд встановив такі обставини.
04 вересня 2020 року представник позивача звернувся до Вільшанської сільської ради Новоархангельського району Кіровоградської області із запитом на отримання публічної інформації. Вказаний запит було направлено рекомендованим поштовим відправленням 04.09.2020 року (а.с.9,10,23).
Позивач просив надати інформацію, а саме:
- рішення сесії Вільшанської сільської ради Новоархангельського району Кіровоградської області про передачу у власність земельної ділянки, що розташована на території с.Шляхове Новоархангельського району Кіровоградської області площею 2,00 га., гр ОСОБА_2 ;
- копію заяви гр. ОСОБА_2 , про передачу у власність земельної ділянки, що розташована на території с.Шляхове Новоархангельського району Кіровоградської області;
- копію заяви гр. ОСОБА_2 , про надання дозволу на розробку проекту технічної документації із землеустрою, щодо земельної ділянки що розташована на території с.Шляхове Новоархангельського району Кіровоградської області;
- копію журналу реєстрації вхідної кореспонденції за період 2019-2020 рр;
- копію протоколу і порядок денний тридцятої сесії сьомого скликання Вільшанської сільської ради Новоархангельського району Кіровоградської області від 25 червня 2020 року;
- завірену копію регламенту Вільшанської сільської ради Новоархангельського району Кіровоградської області;
- копії рішень про призначення на посаду голови та секретаря Вільшанської сільської ради Новоархангельського району Кіровоградської області;
Відповідач отримав запит 15.09.2020р.
Станом на день звернення до суду відповідач відповіді не надав.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд враховує, що порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації та інформації, що становить суспільний інтерес, врегульовано Законом України "Про доступ до публічної інформації" від 13 січня 2011 року №2939-VI (далі - Закон № 2939-VI), метою якого є забезпечення прозорості та відкритості суб`єктів владних повноважень і створення механізмів реалізації права кожного на доступ до публічної інформації.
Відповідно до статті 1 Закону № 2939-VI публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.
Статтею 3 Закону № 2939-VI визначені гарантії забезпечення права на публічну інформацію, зокрема: обов`язок розпорядників інформації надавати інформацію, крім випадків, передбачених законом, визначення розпорядником інформації спеціальних структурних підрозділів або посадових осіб, які організовують у встановленому порядку доступ до публічної інформації, якою він володіє, максимальне спрощення процедури подання запиту та отримання інформації.
Відповідно до статті 5 Закону № 2939-VI одним із способів доступу до інформації є надання такої за запитами на інформацію.
Пунктом 1 частини 1 статті 6 Закону № 2939-VI визначено, що інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна інформація.
Частиною другою статті 6 цього Закону передбачено, що обмеження доступу до інформації здійснюється відповідно до закону при дотриманні сукупності таких вимог: 1) виключно в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров`я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя; 2) розголошення інформації може завдати істотної шкоди цим інтересам; 3) шкода від оприлюднення такої інформації переважає суспільний інтерес в її отриманні.
За змістом частини п`ятої статті 6 Закону № 2939-VІ не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно, якщо оприлюднення або надання такої інформації не може завдати шкоди інтересам національної безпеки, оборони, розслідуванню чи запобіганню злочину.
Частиною сьомою статті 6 Закону № 2939-VІ визначено, що обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.
Відповідно до статті 7 Закону №2939-VI конфіденційна інформація - інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб`єктів владних повноважень, та яка може поширюватися у визначеному ними порядку за їхнім бажанням відповідно до передбачених ними умов. Не може бути віднесена до конфіденційної інформація, зазначена в частині першій і другій статті 13 цього Закону.
Розпорядники інформації, визначені частиною першою статті 13 цього Закону, які володіють конфіденційною інформацією, можуть поширювати її лише за згодою осіб, які обмежили доступ до інформації, а за відсутності такої згоди - лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.
Також, відповідно до пункту 3 частини 3 статті 10 Закону № 2939-VІ розпорядники інформації, які володіють інформацією про особу, зобов`язані вживати заходів щодо унеможливлення несанкціонованого доступу до неї інших осіб.
Згідно з пунктами 1-3 статті 10-1 Закону № 2939-VІ публічна інформація, що містить персональні дані фізичної особи, оприлюднюється та надається на запит у формі відкритих даних у разі додержання однієї з таких умов: персональні дані знеособлені та захищені відповідно до Закону України "Про захист персональних даних"; фізичні особи (суб`єкти даних), персональні дані яких містяться в інформації у формі відкритих даних, надали свою згоду на поширення таких даних відповідно до Закону України "Про захист персональних даних".
Відповідно до частини 2, 3 статті 5 Закону України "Про захист персональних даних" від 1 червня 2010 року № 2297-VI (далі - Закон № 2297-VI) персональні дані можуть бути віднесені до конфіденційної інформації про особу законом або відповідною особою. Не є конфіденційною інформацією персональні дані, що стосуються здійснення особою, яка займає посаду, пов`язану з виконанням функцій держави або органів місцевого самоврядування, посадових або службових повноважень.
Не належить до інформації з обмеженим доступом інформація про отримання у будь-якій формі фізичною особою бюджетних коштів, державного чи комунального майна, крім випадків, передбачених статтею 6 Закону України "Про доступ до публічної інформації".
Згідно із статтею 12 Закону № 2939-VI суб`єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є: 1) запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об`єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб`єктів владних повноважень; 2) розпорядники інформації - суб`єкти, визначені у статті 13 цього Закону; 3) структурний підрозділ або відповідальна особа з питань запитів на інформацію розпорядників інформації.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 13 Закону №2939-VI розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання.
Крім того, частинами 2, 3 статті 13 Закону № 2939-VI визначено, що до розпорядників інформації, зобов`язаних оприлюднювати та надавати за запитами інформацію, визначену в цій статті, у порядку, передбаченому цим Законом, прирівнюються суб`єкти господарювання, які володіють: 1) інформацією про стан довкілля; 2) інформацією про якість харчових продуктів і предметів побуту; 3) інформацією про аварії, катастрофи, небезпечні природні явища та інші надзвичайні події, що сталися або можуть статися і загрожують здоров`ю та безпеці громадян; 4) іншою інформацією, що становить суспільний інтерес (суспільно необхідною інформацією). На розпорядників інформації, визначених у пунктах 2, 3, 4 частини першої та в частині другій цієї статті, вимоги цього Закону поширюються лише в частині оприлюднення та надання відповідної інформації за запитами.
Таким чином, визначальною ознакою публічної інформації є те, що вона має бути заздалегідь готовим, зафіксованим продуктом, отриманим або створеним лише суб`єктом владних повноважень у процесі виконання своїх обов`язків. Щодо не суб`єктів владних повноважень, то вони можуть бути тільки розпорядниками такої інформації.
Частиною 4 статті 13 Закону № 2939-VI встановлено, що усі розпорядники інформації незалежно від нормативно-правового акта, на підставі якого вони діють, при вирішенні питань щодо доступу до інформації мають керуватися цим Законом.
Відповідно до ч.7 ст. 6 Закону № 2939-VI обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.
Частинами 1, 4 статті 20 Закону №293 9-VI передбачено, що розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.
У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.
Як свідчать матеріали справи, Вільшанської сільської ради Новоархангельського району Кіровоградської області не надала жодної інформації на запит позивача про надання публічної інформації від 04.09.2020 року.
Окрім того, суд зазначає, що відповідно до пункту 1 частини 1 статті 13 Закону № 2939-VI розпорядниками інформації є суб`єкти владних повноважень - органи місцевого самоврядування, а не їх посадова особа.
Відповідно до частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд при вирішенні спору враховує приписи статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до якої у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
За вказаних обставин, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Згідно ч.1 статті 139 КАС України суд присуджує на користь позивача всі здійснені документально підтверджені витрати по сплаті судового збору у розмірі 840,80 грн. за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.139, 246, 382, 255, 292-297, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати бездіяльність Вільшанської сільської ради Новоархангельського району Кіровоградської області щодо ненадання відповіді на запит на отримання публічної інформації від 04.09.2020 р. незаконною.
Зобов`язати Вільшанську сільську раду Новоархангельського району Кіровоградської області протягом 5 робочих днів з дня набрання чинності рішенням суду надати публічну інформацію запитувану ОСОБА_1 у зверненні від 04 вересня 2020 року, з урахуванням висновків суду.
Присудити на користь ОСОБА_1 рнокпп НОМЕР_1 ) понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 840,80 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Вільшанської сільської ради Новоархангельського району Кіровоградської області (код ЄДРПОУ 04367006).
Копію рішення направити сторонам.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду, шляхом подачі апеляційної скарги через Кіровоградський окружний адміністративний суд, у 30-денний строк, установлений статтею 295 КАС України.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду Ю.П. Пасічник
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.12.2020 |
Оприлюднено | 28.12.2020 |
Номер документу | 93785416 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Ю.П. Пасічник
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні