Справа № 420/8610/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 грудня 2020 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Бжассо Н.В.,
за участі секретаря судового засідання Музики І.О.,
за участі представника позивача Піроженко В.М. (згідно довіреності),
розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Одеса за правилами загального позовного провадження в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду за допомогою комплексу технічних засобів та програмного забезпечення « EasyCon» (https://vkz.court.gov.ua - « EasyCon» ) адміністративну справу за позовом Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради до Об`єднання співвласників Житловий комплекс Сім Самураїв про зобов`язання передати картотеку поквартирного обліку
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради до Об`єднання співвласників Житловий комплекс Сім Самураїв , за результатом розгляду якого позивач просить суд:
Зобов`язати Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Житловий комплекс Сім самураїв передати Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради картотеку по квартирного обліку за адресою: м. Одеса, вул. Балківська, буд. 22А.
В обґрунтування адміністративного позову представник позивача зазначає, що Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг від 10.12.2015 року №888-VІІІ органам місцевого самоврядування надано повноваження щодо реєстрації місця проживання та зняття з реєстрації місця проживання особи. Рішенням Одеської міської ради від 16.03.2016 року №421 органом реєстрації місця проживання в м.Одеса визначено Департамент надання адміністративних послуг Одеської міської ради. Відповідно до п.30 Правил реєстрації місця проживання, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016року №207, орган реєстрації для потреб реєстрації місця проживання/перебування формує та веде реєстр територіальної громади. Пунктом 3 розділу II Прикінцевих та перехідних положень Закону України №888-VІІІ передбачено, що житлово-експлуатаційні організації, інші підприємства, установи та організації, що забезпечували або забезпечують ведення картотек з питань реєстрації фізичних осіб, передають їх відповідним виконавчим органам сільських, селищних, міських рад до 4 квітня 2016року. У зв`язку із викладеним, з метою, визначення порядку виконання вимог прикінцевих та перехідних положень Закону України №888-VІІІ, пунктом 2.5. Рішення виконавчого комітету Одеської міської ради №324 від 27.10.2016року Про комплексні заходи із забезпечення реалізації положень Закону України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні в частині здійснення реєстрації фізичних осіб, які проживають або перебувають на території м.Одеси , Департаменту доручено забезпечити приймання та сканування картотек з питань реєстрації фізичних осіб від житлово-експлуатаційних організацій, інших підприємств, установ та організацій, що забезпечували або забезпечують ведення відповідних картотек на території міста Одеси. Проте, станом на день подання позову ОСББ`ЖК Сім самураїв не виконало вимоги пункту 3 розділу ІІ прикінцевих та перехідних положень Закону України №888-VІІІ та не передало картотеку з питань реєстрації фізичних осіб до Департаменту, чим порушило встановлений публічний порядок управління.
Ухвалою суду від 11.09.2020 року відрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 19.10.2020 року.
11.12.2020 року від представника відповідача надійшла заява про часткове визнання позову, з огляду на яку, відповідач зазначає, що оскільки ані ЗУ №888-VІІІ від 10.12.2015 року, ані рішенням ОМР № 324 від 27.10.2016 року не визначено порядку повернення картотеки її володільцю після сканування, позов належить до часткового визнання в частині передачі для сканування картотеки з подальшим поверненням її володільцю.
Ухвалою суду від 14.12.2020 року, яка занесена до протоколу судового засідання, суд закрив підготовче провадження у справі та, за згодою представника позивача, розпочав розгляд справи по суті.
Представник позивача під час судового розгляд справи позовні вимоги підтримав та просив задовольнити.
Відповідач у судове засідання не з`явився, належним чином та своєчасно повідомлявся про дату, час і місце судового розгляду.
Справу розглянуто в режимі відеоконференції поза межами суду за допомогою комплексу технічних засобів та програмного забезпечення « EasyCon» (https://vkz.court.gov.ua - « EasyCon» ).
Суд вислухав представника позивача, розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінив надані учасниками справи докази в їх сукупності та робить наступні висновки.
Згідно з листом Суворовської районної адміністрації від 07.07.2020 року № 01-05-4/282вх, житлові будинку за адресою: АДРЕСА_1 з корпусами обслуговує ОСББ ЖК Сім самураїв , голова правління ОСОБА_1 .
31.03.2020 року Департамент надання адміністративних послуг Одеської міської ради звернувся до керівника ОСББ ЖК Сім самураїв із запитом № 01-22/2271 про надання за актом прийому-передачі до Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради діючої та архівної картотеки з питань реєстрації фізичних осіб: поквартирних карток (форми Б) та карток реєстрації осіб (форми А) або будинкових книг (у випадку заведення таких замість поквартирних карток та карток реєстрації осіб) за адресою: м. Одеса, вул. Балківська, буд. 22А (всі корпуси).
Вказаний запит направлений на адресу відповідача засобами поштового зв`язку та вручений останньому 11.05.2020 року.
Аналогічні запити від 07.05.2020 року № 01-22/2901, від 04.06.2020 року № 01-22/337, від 18.08.2020 року № 01-22/4432 направлялися Департаментом надання адміністративних послуг Одеської міської ради на адресу ОСББ ЖК Сім самураїв 08.05.2020 року, 10.06.2020 року та 20.08.2020 року, відповідно.
Всі запити отримані відповідачем, проте, відповіді на запити ОСББ ЖК Сім самураїв не надавало, вимог запиту не виконувало. Доказів, які б спростовували вказаний факт суду не надано.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
29 грудня 2015 року набув чинності Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг від 10.12.2015 року №888-VIII, котрим внесено зміни до Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , а саме доповнено статтею 37-1 Повноваження у сфері реєстрації місця проживання фізичних осіб , відповідно до якої до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать такі делеговані повноваження: 1) формування та ведення реєстру територіальної громади відповідно до закону.
Також, Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг від 10.12.2015року №888-VIII внесено зміни до Закону України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні , а саме у статті 3 абзац 7 викладено в наступній редакції: орган реєстрації - виконавчий орган сільської, селищної або міської ради, сільський голова (у разі якщо відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не утворено), що здійснює реєстрацію, зняття з реєстрації місця проживання особи на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, на яку поширюються повноваження відповідної сільської, селищної або міської ради".
Статтею 11 Закону України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні , в редакції Закону №888-VIII від 10.12.2015року, розмежовано повноваження органів реєстрації та державних органів у сфері реєстрації фізичних осіб, з урахуванням яких орган реєстрації здійснює: формування та ведення Реєстру територіальних громад; реєстрацію та зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб у межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці; передачу інформації та/або внесення у встановленому законом порядку відомостей про реєстрацію та зняття з реєстрації місця проживання/перебування до Єдиного державного демографічного реєстру.
Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері реєстрації фізичних осіб, здійснює: узагальнення практики застосування нормативно-правових актів з питань реєстрації місця проживання, виявлення проблемних питань у сфері реєстрації місця проживання та розроблення шляхів їх вирішення; розроблення проектів законодавчих та інших нормативно-правових актів у сфері реєстрації місця проживання; встановлення у межах своїх повноважень вимог до програмного забезпечення реєстрів територіальних громад та стандарти обміну даними між такими реєстрами.
Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері реєстрації фізичних осіб: контролює дотримання органами реєстрації законодавства з питань реєстрації місця проживання; надає методологічну та технічну допомогу у забезпеченні взаємодії між реєстрами територіальних громад; вносить пропозиції щодо забезпечення формування державної політики у сфері реєстрації фізичних осіб та бере участь у розробленні проектів законодавчих та інших нормативно-правових актів у сфері реєстрації фізичних осіб.
Облік громадян України, які проживають за межами України, ведеться закордонними дипломатичними установами України у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.
Тобто, з огляду на наведені положення законодавства, органам місцевого самоврядування надано повноваження у сфері реєстрації місця проживання фізичних осіб, зокрема, щодо: формування та ведення Реєстру територіальних громад; реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб у межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці; передачі інформації та/або внесення у встановленому законом порядку відомостей про реєстрацію та зняття з реєстрації місця проживання/перебування до Єдиного державного демографічного реєстру.
Приписами пункту 3 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону №888-VIII передбачено, до 4 квітня 2016 року житлово-експлуатаційні організації, інші підприємства, установи та організації, що забезпечували або забезпечують ведення картотек з питань реєстрації фізичних осіб, передають їх відповідним виконавчим органам сільських, селищних, міських рад.
До 4 квітня 2016 року центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері реєстрації фізичних осіб, передає відповідним виконавчим органам сільських, селищних, міських рад картотеки з питань реєстрації фізичних осіб, наявні в його територіальних органах.
Передача картотек з питань реєстрації фізичних осіб здійснюється одночасно з передачею у комунальну власність обладнання для зберігання та обробки зазначених картотек, якщо воно перебуває у державній власності.
Таким чином, у зв`язку з набранням чинності Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг від 10.12.2015 року №888-VIII, у органів місцевого самоврядування виникли повноваження у сфері реєстрації місця проживання фізичних осіб, а в організацій, що забезпечували ведення картотек з питань реєстрації фізичних осіб, обов`язок щодо передачі таких картотек відповідним виконавчим органам сільських, селищних, міських рад.
Відповідно до ч.1 ст.10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Згідно з ч.1 ст.11 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.
Відповідно до загальної компетенції, сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання (ст.25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні ).
16 березня 2016 року Одеською міською радою прийнято Рішення №421-VII Про здійснення виконавчим органом Одеської міської ради на території міста Одеси повноважень органу реєстрації, передбачених Законом України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні , яким вирішено забезпечити створення умов, необхідних для реалізації виконавчим органом Одеської міської ради на території міста Одеси повноважень органу реєстрації, передбачених Законом України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні ; визначено, що виконавчим органом Одеської міської ради, що здійснюватиме повноваження органу реєстрації, передбачені Законом України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні , на території міста Одеси є Департамент надання адміністративних послуг Одеської міської ради; доручено Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради вжити заходи, передбачені законом з метою створення умов для реалізації повноважень органу реєстрації, передбачених Законом України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні .
Судом встановлено, що Департамент надання адміністративних послуг Одеської міської ради є виконавчим органом Одеської міської ради і створюється відповідно до Закону України Про місцеве самоврядування в Україні для виконання повноважень, віднесених до відання виконавчих органів Одеської міської ради щодо надання адміністративних послуг. Департамент є самостійною юридичною особою.
Відповідно до статей 37-1, 40, 52 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , законів України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг , Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні , Про адміністративні послуги , Про Державний реєстр виборців , Рішення Одеською міської ради від 16 березня 2016 року №421-VII Про здійснення виконавчим органом Одеської міської ради на території міста Одеси повноважень органу реєстрації, передбачених Законом України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні , 27 жовтня 2016 року виконавчим комітетом Одеської міської ради прийнято рішення №324 Про комплексні заходи із забезпечення реалізації положень Закону України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні в частині здійснення реєстрації фізичних осіб, які проживають або перебувають на території м. Одеси , пунктом 2 якого Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради доручено, зокрема, забезпечити приймання та сканування картотек з питань реєстрації фізичних осіб від житлово-експлуатаційних організацій, інших підприємств, установ та організацій, що забезпечували або забезпечують ведення відповідних картотек, а також картотек центрального органу виконавчої влади, що реалізував державну політику у сфері реєстрації фізичних осіб, наявних в його територіальних органах на території міста Одеси (п.п.2.5).
Таким чином, з урахуванням наведеного, судом встановлено, що Департамент надання адміністративних послуг Одеської міської ради на території м.Одеси реалізує повноваження у сфері реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб, у тому числі, уповноважений здійснювати приймання та сканування картотек з питань реєстрації фізичних осіб від організацій, що забезпечували або забезпечують ведення відповідних картотек, для формування та ведення Реєстру територіальних громад.
Суд встановив, що відповідач не передав на відповідні запити до Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради діючу та архівну картотеки з питань реєстрації фізичних осіб: поквартирних карток (форма Б), та карток реєстрації осіб (форма А) або будинкових книг (у випадку заведення таких замість по квартирних карток та карток реєстрації осіб) на будинки за адресами: м.Одеса, вул. Балківська, буд. 22А (всі корпуси).
При цьому, суд зазначає, що вимогами чинного законодавства передбачено обов`язок житлово-експлуатаційних організацій передати картотеки з питань реєстрації фізичних осіб відповідним виконавчим органам сільських, селищних, міських рад. Такі картотеки передаються не для сканування та повернення їх відповідній житлово-експлуатаційній організації, а для сканування та подальшого зберігання, що передбачено приписами пункту 3 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону №888-VIII.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Таким чином, суд робить висновок про наявність підстав для задоволення адміністративного позову Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради.
Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 94, 139, 173-183, 192-228, 243, 245, 246, 250, 262, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Задовольнити адміністративний позов Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради до Об`єднання співвласників Житловий комплекс Сім Самураїв про зобов`язання передати картотеку поквартирного обліку.
Зобов`язати Об`єднання співвласників Житловий комплекс Сім Самураїв передати Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради картотеку поквартирного обліку за адресою: м. Одеса, вул. Балківська, будинок 22А.
Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.
Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Позивач - Департамент надання адміністративних послуг Одеської міської ради (Код ЄДРПОУ: 38226516, адреса: вулиця Косовська, будинок 2-Д, м. Одеса, 65017).
Відповідач - Об`єднання співвласників Житловий комплекс Сім Самураїв (код ЄДРПОУ: 36156091, адреса: вулиця Балківська, будинок 22А, м. Одеса, 65110).
Повний текст рішення складений та підписаний судом 24 грудня 2020 року.
Суддя Н.В. Бжассо
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.12.2020 |
Оприлюднено | 28.12.2020 |
Номер документу | 93786459 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Бжассо Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні