Ухвала
від 24.12.2020 по справі 540/1670/19
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


УХВАЛА

24 грудня 2020 р. м. ХерсонСправа № 540/1670/19

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Пекного А.С. ,

розглянувши у письмовому провадженні заяву Управління Державної казначейської служби України у Печерському районі м. Києва про заміну сторони боржника у виконавчому листі,

встановив:

Управління Державної казначейської служби України у Печерському районі м. Києва (далі-заявник, Управління) звернулось до суду із заявою про заміну сторони боржника у виконавчому листі №249 2020, виданому Херсонським окружним адміністративним судом 05.03.2020р. у справі №540/1670/19.

Заява обґрунтована тим, що в Управлінні Державної казначейської служби України у Печорському районі м.Києва знаходяться на виконанні виконавчий лист Херсонського окружного адміністративного суду від 05 березня 2020р. по справі №540/1670/19 про стягнення коштів з Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (код ЄДРПОУ 39440996). Заявник вказує на те, що виконати рішення суду за рахунок бюджетних асигнувань Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (код ЄДРПОУ 39440996) не можливо з огляду на те, що постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 № 1200 утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, шляхом реорганізації (через поділ) Державної фіскальної служби. Згідно з п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 18.12,2018 № 1200 Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності. В подальшому, постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 № 537 утворено територіальні органи Державної податкової служби, в тому числі Офіс великих платників податків ДПС.

Зі змісту додатку 1 та додатку 2 до постанови КМ України від 19.06.2019 р. № 537 вбачається, що створено Офіс великих платників податків ДПС до якого шляхом реорганізації приєднується Офіс великих платників податків ДФС.

З огляду на викладене заявник вважає, що Офіс великих платників податків ДПС є правонаступником Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби, а Управління є зацікавленою особою, оскільки відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 за № 845 Про затвердження Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників на нього покладено обов`язок з виконання виконавчого листа №249 2020, виданого Херсонським окружним адміністративним судом 05.03.2020р. у справі №540/1670/19.

Ухвалою від 16.12.2020р. призначено розгляд вказаної заяви у судовому засіданні 24 грудня 2020 року о 09:30 год., про що учасники справи повідомлені належним чином.

В судове засідання учасники справи не прибули, заявник заявив клопотання про розгляд питання про заміну боржника за відсутності представника Управління.

Представником стягувача по виконавчому листу №540/1670/19 - ТОВ "Білокриницький вапняний завод" надіслано до суду заяву про розгляд справи без участі представника Товариства, проти задоволення заяви про заміну боржника не заперечує.

Представником Офісу великих платників податків ДПС надіслано до суду заперечення проти заміни сторони у виконавчому листі, зі змісту якого вбачається, що останній просить провести розгляд справи за участю представника Офісу великих платників податків ДПС. Крім того, Офіс великих платників податків ДПС заперечує проти заміни боржника у виконавчому провадженні з огляду на те, що Офіс великих платників податків ДФС є діючим органом, який наразі не є ліквідованим або припиненим.

При вирішенні заяви суд виходить з такого.

Ухвалою суду від 16.12.2020р. заява про заміну сторони боржника у виконавчому листі призначена до розгляду у судовому засіданні на 24.12.2020р. о 09:30 год., про що учасники справи повідомлені належним чином, що підтверджується матеріалами справи.

Згідно із частиною 2 статті 379 КАС України суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Таким чином, Офіс великих платників податків ДПС будучи повідомленим належним чином, заявив клопотання про розгляд справи за участю представника, однак явку представника у судове засідання не забезпечив.

З огляду на викладені обставини та приймаючи до уваги положення ч.2 ст.379 КАС України суд розглядає заяву про заміну боржника у виконавчому листі в порядку виконавчого провадження.

Відповідно до частин 1 та 4 статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи, суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

За статтею 1 Закону України від 02 червня 2016 року № 1404-VIII «Про виконавче провадження» (далі - Закон № 1404-VIII) під виконавчим провадженням як завершальною стадією судового провадження і примусового виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) розуміється сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Відповідно до частин першої та другої статті 15 Закону № 1404-VIII сторонами у виконавчому провадженні є стягувач і боржник. Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.

Положення частини п`ятої статті 15 цього Закону передбачають, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив. У разі якщо сторона виконавчого провадження змінила найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім`я чи по батькові (для фізичної особи), виконавець, за наявності підтверджуючих документів, змінює своєю постановою назву сторони виконавчого провадження.

Отже, заміна сторони виконавчого провадження її правонаступником (процесуальне правонаступництво) відбувається виключно за відповідним рішенням суду.

Крім того, аналіз положень статті 379 КАС України дає підстави для висновку про те, що під правонаступництвом у виконавчому провадженні необхідно розуміти заміну однієї зі сторін (стягувача або боржника) з переходом прав та обов`язків до іншої особи (правонаступника), що раніше не брали участі у виконавчому провадженні. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Звернення із заявою про заміну сторони виконавчого провадження чи у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження - це не лише обов`язковість вимог закону, але і гарантія своєчасного, повного, реального виконання виконавчого документа.

У цьому випадку для встановлення факту публічного правонаступництва визначальним фактором є перехід функцій боржника - Офісу великих платників податків ДФС до Офісу великих платників податків ДПС.

Як установлено судом, постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018р. №1200 «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України» постановлено, зокрема, утворити Державну податкову службу України, яка є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок)

Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.

Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби.

Постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019р. №227 затверджено Положення про Державну податкову службу України, відповідно до якого вона центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. Цим Положенням передбачено, зокрема, що ДПС здійснює повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку її територіальні органи. ДПС та її територіальні органи є контролюючими органами (органами доходів і зборів).

Постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019р. №537 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» постановлено утворити як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1.

Реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2.

Установлено, що територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної податкової служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.

Визначено територіальні органи Державної податкової служби правонаступниками майна, прав та обов`язків територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються згідно з пунктом 2 цієї постанови, у відповідних сферах діяльності.

Правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

Аналогічну правову позицію висловив Верховний Суд у постанові від 12 червня 2018 року у справі № 2а-23895/09/1270.

До Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 05.08.2019р. внесено запис №10741270023060690 про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті її реорганізації.

Станом на день постановляння даної ухвали згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Офіс великих платників податків ДФС перебуває у стані припинення. Тобто відомості про припинення Офіс великих платників податків ДФС відсутні.

Відповідно до положень ст.104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Як встановлено судом, відповідно до виконавчого листа №249 2020, виданого Херсонським окружним адміністративним судом 05.03.2020р. у справі №540/1670/19 присуджено до стягнення з Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (код ЄДРПОУ 39440996) за рахунок бюджетних асигнувань судовий збір у сумі 9601,02 грн. на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Білокриницький вапняний завод". Отже, до боржника за виконавчим листом пред`явлені вимоги майнового характеру, при цьому за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань такий боржник не припинений.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов до висновку про відсутність підстав для заміни боржника у виконавчому листі №249 2020р.

Керуючись ст.ст. 241, 248, 379 КАС України, суд

ухвалив:

Заяву Управління Державної казначейської служби України у Печерському районі м. Києва про заміну сторони боржника у виконавчому листі №249 2020, виданому Херсонським окружним адміністративним судом 05.03.2020р. у справі №540/1670/19 - залишити без задоволення.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду в 15-денний строк з дня її проголошення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомукаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Якщо ухвалу було постановлено поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, строк на апеляційне оскарження обчислюється з дня складання повного судового рішення.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення (підписання) суддею.

Суддя А.С. Пекний

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.12.2020
Оприлюднено28.12.2020
Номер документу93787311
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/1670/19

Ухвала від 11.06.2021

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 10.06.2021

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 31.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 22.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 04.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 24.12.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Пекний А.С.

Ухвала від 16.12.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Пекний А.С.

Ухвала від 23.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 18.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 18.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні