ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 грудня 2020 року м. Київ № 640/21451/19
Окружний адміністративний суд міста Києва в складі головуючого судді Качура І.А., розглянувши за правилами спрощеного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю АП РЕМБУД-2006 доГоловного управління ДФС у м. Києві Державної податкової служби України провизнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю АП РЕМБУД-2006 з адміністративним позовом до Державної податкової служби України, Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві, в якому просить суд:
- визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а саме: від 31.05.2019р. №1179248/34299672 про відмову в реєстрації ПН від 16.04.2019р. №1; від 31.05.2019р. №1179249/34299672 про відмову в реєстрації ПН від 11.05.2019р. №1.
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні за датою їх подання до реєстрації, а саме: ПН від 16.04.2019р. №1 та ПН від 11.05.2019р. №1.
- зобов`язати Відповідачів подати до суду звіт про виконання судового рішення у десятиденний строк з дня набрання рішенням по даній справі законної сили, з метою відновлення порушених прав Позивача, на виконання завдань адміністративного судочинства, визначених ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що ним у встановленому законодавством порядку складено та направлено до контролюючого органу податкову накладну, реєстрація якої необґрунтовано була зупинена та запропоновано надати пояснення та/або копії документів. Позивач вказав на те, що первинні документи на підтвердження показників, зазначених у податкових накладних були надані, а також відповідачу надані пояснення щодо здійснення господарських операцій. Однак, комісією прийнято рішення про відмову в прийнятті податкових накладних. Дії ДФС України оформлені даними рішеннями позивач вважає необґрунтованими, вчиненими з порушенням норм законодавства та без дослідження наданих позивачем документів та пояснень.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва суду від 11.12.2019 року відкрито провадження в адміністративній справі, розгляд якої вирішено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Відповідно до частини восьмої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, а у випадку розгляду справи з повідомленням (викликом) учасників справи - також заслуховує їхні усні пояснення. Судові дебати не проводяться.
Справа розглядалась у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження згідно приписів статей 12 , 257 , 262 КАС України та враховуючи характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників, а також інші обставини, які мають значення для вирішення даної справи без проведення судового засідання та виклику учасників справи.
Державна податкова служба України у встановлений судом строк надало відзив на позовну заяву, в якому вказує, що не погоджується з вимогами позивача, оскільки рішення прийняте у відповідності до норм чинного законодавства.
Головне управління ДФС у м. Києві у встановлений судом строк надав відзив на позовну заяву, в яких зазначає, що рішення про відмову в реєстрації прийнято у зв`язку з ненаданням усіх документів на підтвердження реальності здійснення господарських операцій позивача.
Від представника позивача надійшли відповіді на відзив, в яких зазначає, що з доводами відповідачів викладених у відзивах не погоджується, вважає їх необґрунтованими та такими, що прийняті з порушення норм чинного законодавства.
Розглянувши подані документи та матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю АП РЕМБУД-2006 є юридичною особою, яке здійснює господарську діяльність відповідно до видів діяльності зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Позивачем укладено договір підряду з Приватним акціонерним Товариством Фірма Фундамент . За результатом виконаних робіт Сторони підписували Акти виконаних робіт, Генеральний підрядник здійснював поступовий розрахунок з Позивачем, а останній складав та направляв на реєстрацію податкові накладні від 16.04.2019р. №1 та ПН від 11.05.2019р. №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних Державною фіскальною службою України було зупинено реєстрацію в ЄРПН ПН від 16.04.2019р. №1 та ПН від 11.05.2019р. №1.
Позивачем було подано письмові пояснення та копії документів, достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію ПН від 16.04.2019р. №1 та ПН від 11.05.2019р. №1.
За результатом розгляду яких, комісією, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації Головного управління Державної фіскальної служби у м. були прийняті Рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН, а саме:
- від 31.05.2019р. №1179248/34299672 про відмову в реєстрації ПН від 16.04.2019р. №1;
- від 31.05.2019р. №1179249/34299672 про відмову в реєстрації ПН від 11.05.2019р. №1.
За результатами адміністративного оскарження рішень відповідача, відповідач прийняв рішення, про залишення скарг без задоволення, а рішення комісії без змін.
Позивач вважає, що рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №1179248/34299672 та №1179249/34299672 є необґрунтованим, незаконним, винесеним неправомірно і з порушенням чинного податкового законодавства, а тому оскаржив їх до суду.
Оцінивши за правилами статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
У відповідності до пункту 74.2 . статті 74 Податкового кодексу України , в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Згідно із пунктом 74.3 статті 74 Податкового кодексу України зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.
Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , ;Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Положеннями пункту 13 Порядку №1246 встановлено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Аналогічні приписи містить підпункт 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України , згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу .
Згідно із підпунктом 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України , у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пункту 1 Вичерпного переліку документів Наказу №567, вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567 (далі - Критерії):
1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;
2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
З аналізу даних норм законодавства слідує, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
У відповідності до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України , письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Підпунктом 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 Податкового кодексу України .
З наданих позивачам документів, вбачається, що вищезазначені податкові накладні були складені позивачем щодо виконання господарських операцій з контрагентами.
Позивачем у відповідності до ст. 201 Податкового кодексу України (в редакції на дату вчинення дій) зареєстровано податкові накладні.
Підставою для реєстрації вказаної ПН слугувало господарська діяльність між Позивачем та Приватним акціонерним Товариством Фірма Фундамент .
Вказана податкова накладна прийнята та її реєстрація зупинена.
Причиною зупинення ПН зазначено виявлені помилки: Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку.
Відповідачем запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем на виконання вимог контролюючого органу надано відповідні документи згідно вимог законодавства, однак у реєстрації податкової накладної відмовлено.
Підтвердженням реальності вказаних господарських операцій є договори та первинні документи, що були оформлені відповідно до законодавства копії яких наявні в матеріалах адміністративної справи, зокрема: Копія договору підряду №15/03/19 від 15.03.2019р.; Копія довідки №1 про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за квітень 2019р. від 16.04.2019р.; Копія Акту прийняття виконаних підрядних робіт за квітень 2019р. від 16.04.2019р. №1; Копія довідки №1 про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за серпень 2019р. від 15.08.2019р.; Копія Акту прийняття виконаних підрядних робіт за серпень 2019р. від 15.08.2019р. №1; Копія довідки №2 про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за серпень 2019р. від 16.08.2019р.; Копія Акту прийняття виконаних підрядних робіт за серпень 2019р. від 16.08.2019р. №1; Копія Акту прийняття виконаних підрядних робіт за серпень 2019р. від 16.08.2019р. №2; Копія Акту прийняття виконаних підрядних робіт за серпень 2019р. від 16.08.2019р. №3; Копія Акту прийняття виконаних підрядних робіт за серпень 2019р. від 16.08.2019р. №4; Копія Акту прийняття виконаних підрядних робіт за серпень 2019р. від 16.08.2019р. №5; Копія Акту прийняття виконаних підрядних робіт за серпень 2019р від 16.08.2019р. №6; Копія Акту прийняття виконаних підрядних робіт за серпень 2019р. від 16.08.2019р. №7; Копія Акту прийняття виконаних підрядних робіт за серпень 2019р. від 16.08.2019р. №8; Копія Акту прийняття виконаних підрядних робіт за серпень 2019р. від 16.08.2019р. №9; Копія Акту прийняття виконаних підрядних робіт за серпень 2019р. від 16.08.2019р. №10; Копія Акту прийняття виконаних підрядних робіт за серпень 2019р. від 16.08.2019р. №11; Копія довідки №3 про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за серпень 2019р. від 19.08.2019р.; Копія Акту прийняття виконаних підрядних робіт за серпень 2019р. від 19.08.2019р. №1; Копія Акту прийняття виконаних підрядних робіт за серпень 2019р. від 19.08.2019р. №2; Копія Акту прийняття виконаних підрядних робіт за серпень 2019р. від 19.08.2019р. №3; Копія Акту прийняття виконаних підрядних робіт за серпень 2019р. від 19.08.2019р. №4; Копія довідки №4 про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за серпень 2019р. від 20.08.2019р.; Копія Акту прийняття виконаних підрядних робіт за серпень 2019р. від 20.08.2019р. №1; Копія Акту прийняття виконаних підрядних робіт за серпень 2019р. від 20.08.2019р. №2; Копія довідки №1 про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за червень 2019р. від 27.06.2019р.; Копія Акту прийняття виконаних підрядних робіт за червень 2019р. від 27.06.2019р. №1; Копія довідки №1 про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за липень 2019р. від 30.07.2019р; Копія довідки №1 про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за березень 2019р. від 26.03.2019р; Копія Акту прийняття виконаних підрядних робіт за березень 2019р. від 26.03.2019р. №1; Копія Акту надання послуг №209 від 16.04.2019р. Копія податкової накладної від 26.03.2019р. №83; Копія банківської виписки з рахунку Позивача за період з 10.04.2019р. по 11.05.2019р; Копія довідки взаєморозрахунків з ПрАТ ФУНДАМЕНТ на 11.05.2019р. (по рахунку 361); Копія довідки взаєморозрахунків з ПрАТ ФУНДАМЕНТ на 29.10.2019р. (по рахунку 361); Копія договору субпідряду №18/03/19 від 18.03.2019р; Копія довідки про вартість виконаних будівельних робіт/та витрат за квітень 2019р. від 15.04.2019р.; Копія акту приймання виконаних будівельних робіт за квітень 2019р. №1 від 02.04.2019р.; Копія Акту прийняття виконаних будівельних робіт за квітень 2019р. №2 від 15.04.2019р. Копія довідки про основні засоби по рахунках 105, 106, 152 за 2018р.; Копія штатного розкладу на 2019р. від 12.01.2019р. ; Копія договору суборенди об`єкта нерухомості№28/05-19 від 01.05.2019р.; Копія акту приймання-передачі від 01.05.2019р. до договору суборенди об`єкта нерухомості №28/05-19 від 01.05.2019р.;
З наданих позивачем документів, судом встановлено, що податкові накладні від 16.04.2019р. №1 та ПН від 11.05.2019р. №1 не підпадають під критерій оцінки ступеня ризиків, достатніх для відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за п.п. 1.6 п.1.
Зазначені вище обставини підтверджуються матеріалами справи та були надані відповідачу на підтвердження господарської операції, для здійснення реєстрації податкової накладної.
Такі документи направляються податковим органом за місцем обліку платника податків відповідно підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України до Комісії ДФС України для прийняття Рішення щодо реєстрації податкових накладних.
Згідно із постановою Кабінету міністрів України від 29.03.2017 №190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
У рішеннях комісії ДФС від 31.05.2019р. №1179248/34299672 та від 31.05.2019р. №1179249/34299672, підставою для відмови у реєстрації податкової накладної вказано: ненадання платником податку копій документів, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків .
При цьому, комісією ДФС лише процитовано норму законодавства без будь-якої конкретизації обставин справи, зокрема, посилання на конкретний документ, якій складений з порушенням законодавства та з яким саме порушенням він складений.
Позивач стверджує, що первинні документи, оформлені в рамках господарських відносин із контрагентами, копії яких надані відповідачу для прийняття рішення та наявні в матеріалах справи щодо реєстрації податкових накладних складені у відповідності до вимог законодавства та є первинними документами, які засвідчують факт реального виконання ТОВ АП РЕМБУД-2006 та його контрагентами господарських зобов`язань.
В свою чергу відповідач, як суб`єкт владних повноважень не довів наявності підстав для відмови у реєстрації податкової накладної.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що рішення комісії ДФС від 31.05.2019р. №1179248/34299672 та від 31.05.2019р. №1179249/34299672, щодо відмови в прийнятті податкової накладної від 16.04.2019р. №1 та ПН від 11.05.2019р. №1, є необґрунтованим, не мотивованим та не відповідають положенням законодавства.
Таким чином, позовні вимоги позивача про скасування рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 31.05.2019р. №1179248/34299672 та від 31.05.2019р. №1179249/34299672 є обґрунтованими та підлягають задоволенню, а податкові накладні від 16.04.2019р. №1 та ПН від 11.05.2019р. №1 повинні бути прийняті та зареєстровані Державною податковою службою України (операційним днем), коли вона була надіслана позивачем.
Щодо позовної вимоги про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення в адміністративній справі в порядку статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд зазначає наступне.
Так, за правилами ч. 1 статті 382 КАС України, суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб (ч. 2 статті 382 КАС України).
Суд вважає, що встановити судовий контроль за виконанням рішення суб`єктом владних повноважень - відповідачем у справі, суд першої інстанції може під час прийняття рішення у справі. Такий контроль здійснюється судом першої інстанції шляхом зобов`язання надати звіт про виконання судового рішення, розгляду поданого звіту на виконання рішення суду першої, апеляційної чи касаційної інстанцій, а в разі неподання такого звіту - шляхом встановлення нового строку для подання звіту та накладення штрафу.
Разом із цим, вказаною нормою КАС України передбачено право, а не обов`язок суду, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, зобов`язати суб`єкта владних повноважень, проти якого ухвалено судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення. Тобто, встановлення судового контролю є диспозитивним правом суду, яке може використовуватися в залежності від наявності об`єктивних обставин, які підтверджені належними та допустимими доказами.
Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 03 жовтня 2018 року у справі № 826/18826/14, від 19 листопада 2018 року у справі № 804/10264/15.
З огляду на не наведення позивачем аргументів на переконання необхідності вжиття таких процесуальних заходів, суд не вбачає підстав для задоволення заяви позивача про встановлення судового контролю.
Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані докази, а також доводи стосовно заявлених позовних вимог, суд дійшов до висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог.
Керуючись положеннями статей 77, 78, 139 , 241-246 , 255 Кодексу адміністративного судочинства України , Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВИРІШИВ:
1.Позов Товариства з обмеженою відповідальністю АП РЕМБУД-2006 (03062, м. Київ, вул. Чистяківська, 2, кім.41 ,ЄДРПОУ 34299672) до Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, ЄДРПОУ 43005393), Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (04655, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, ЄДРПОУ 39439980) про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії - задовольнити частково.
2. Визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а саме: від 31.05.2019р. №1179248/34299672 про відмову в реєстрації ПН від 16.04.2019р. №1; від 31.05.2019р. №1179249/34299672 про відмову в реєстрації ПН від 11.05.2019р. №1.
3. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні за датою їх подання до реєстрації, а саме: ПН від 16.04.2019р. №1 та ПН від 11.05.2019р. №1.
4. В іншій частині позовних вимог відмовити.
5. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю АП РЕМБУД-2006 (03062, м. Київ, вул. Чистяківська, 2, кім.41 ,ЄДРПОУ 34299672) сплачений ним судовий збір у розмірі 1921,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, ЄДРПОУ 43005393).
6. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю АП РЕМБУД-2006 (03062, м. Київ, вул. Чистяківська, 2, кім.41 ,ЄДРПОУ 34299672) сплачений ним судовий збір у розмірі 1921,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (04655, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, ЄДРПОУ 39439980).
Рішення суду, відповідно до ч. 1 статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя І.А. Качур
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2020 |
Оприлюднено | 29.12.2020 |
Номер документу | 93787887 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Пилипенко Олена Євгеніївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Качур І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні