П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
24 грудня 2020 р.м.ОдесаСправа № 420/4231/19
П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді: Федусик А.Г.
суддів: Бойка А.В. , Шевчук О.А.
розглянувши можливість відкриття апеляційного провадження за апеляційною скаргою Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 24 жовтня 2019 р.. по справі № 420/4231/19 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "МП Ефес" до Державної фіскальної служби України , Головне управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними дії,
В С Т А Н О В И В :
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 24.10.2019 р. задовлено позов Товариства з обмеженою відповідальністю "МП Ефес" до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними дії.
На зазначене рішення суду Головне управління ДФС в Одеській області подало апеляційну скаргу.
Ухвалою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 29 листопада 2019 р. апеляційна скарга була залишена без руху в зв`язку з несплатою судового збору та надано 5-ти денний строк для усунення недоліків поданої апеляційної скарги.
Ухвалою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 13 грудня 2019 р. апеляційну скаргу Головного управління ДФС в Одеській області повернуто скаржнику.
Колегія суддів зазначає, що відповідно до п.1 постанови "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України" від 18 грудня 2018 року №1200 КМУ постановив утворити Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.
Також, згідно п.2 вказаної постанови встановлено, що:
Державна податкова служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок);
Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності;
Забезпечення діяльності Державної податкової служби та Державної митної служби у 2018 та 2019 роках здійснюватиметься в межах видатків, передбачених Державній фіскальній службі;
Крім того, положеннями п.1, 2 та 4 постанови КМУ від 19 червня 2019 року №537 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" передбачено:
- утворити як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1.
- реорганізувати деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2.
- визначити територіальні органи Державної податкової служби правонаступниками майна, прав та обов`язків територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються згідно з пунктом 2 цієї постанови, у відповідних сферах діяльності.
В переліку територіальних органів Державної податкової служби, що утворюються, вбачається наявність Головного управління ДПС в Одеській області.
Водночас, в переліку територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються, передбачено Головне управління ДПС в Одеській області, як орган, до якого приєднується територіальний орган ДФС, та Головне управління ДФС в Одеській області, як орган який реорганізується.
З наведеного вбачається набуття Головним управлінням ДПС в Одеській області майна, прав та обов`язків Головного управління ДФС в Одеській області у відповідних сферах діяльності, до яких, на думку колегії суддів, відноситься як реалізація державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, так і реалізація вказаним органом відповідних процесуальних прав (зокрема, щодо оскарження судових рішень), що виникли як похідні від основних прав та обов`язків щодо реалізації податкової політики.
Не погоджуючись з вказаним рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 24.10.2019 р., Головне управління ДПС в Одеській області, як правонаступник Головного управління ДФС в Одеській області, подало апеляційну скаргу.
Згідно до статті 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Положеннями статті 299 КАС України регламентовано питання відмови у відкритті апеляційного провадження.
Відповідно до частини 2 вказаної статті незалежно від поважності причин пропуску строку на апеляційне оскарження суд апеляційної інстанції відмовляє у відкритті апеляційного провадження у разі, якщо апеляційна скарга прокурора, суб`єкта владних повноважень подана після спливу одного року з дня складення повного тексту судового рішення, крім випадків подання апеляційної скарги суб`єктом владних повноважень у справі, про розгляд якої він не був повідомлений або до участі в якій не був залучений, якщо суд ухвалив рішення про його права та (або) обов`язки.
Так, з матеріалів справи вбачається, що спірне рішення суду першої інстанції винесене 24 жовтня 2019 року у відкритому судовому засіданні за участі представника Головного управління ДФС в Одеській області, 04 листопада 2019 року складено повний текст вказаного рішення та 11 листопада отримано його копію ГУДФС в Одеській області.
Разом з тим, дана апеляційна скарга здана на пошту для відправлення ГУДПС в Одеській області (правонаступник ГУДФС в Одеській області) 18 грудня 2020 року (21 грудня 2020 року скарга надійшла до суду першої інстанції), тобто після спливу одного року з дня складення повного тексту судового рішення, що є безумовною підставою для відмови у відкритті апеляційного провадження.
Враховуючи все вищезазначене, колегія суддів приходить до висновку, що у відкритті апеляційного провадження належить відмовити.
Керуючись ст.3, 243, 248, 250, 299, 325, 328, 329 КАС України, -
У Х В А Л И В :
В задоволенні заяви Головного управління ДПС в Одеській області про заміну ним Головного управління ДФС в Одеській області, як правонаступника - відмовити.
Відмовити у відкритті апеляційного провадження за апеляційною скаргою Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 24 жовтня 2019 р.
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів до Верховного Суду.
Суддя-доповідач Федусик А.Г. Судді Бойко А.В. Шевчук О.А.
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.12.2020 |
Оприлюднено | 28.12.2020 |
Номер документу | 93789907 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Федусик А.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні