ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 квітня 2010 року 16 год.51 хв . Справа № 2а-1114/10/0870
Запорізький окружний ад міністративний суд в складі:
головуючого судді Ма лиш Н.І.,
при секретарі Р ожик О.П.,
розглянув у відкритому су довому засіданні
адміністративну справу за позовом Державної податково ї інспекції у Шевченківськом у районі м.Запоріжжя до Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Ріст-Імпекс» про при пинення державної реєстраці ї юридичної особи,
за участю представників ст орін:
від позивача: Оніщук Я.В., дов іреність №20 від 20.02.2010р.,
від відповідача: не з' явив ся,
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспек ція у Шевченківському районі м. Запоріжжя (далі - позивач) звернулась до суду з адмініс тративним позовом до Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Ріст-Імпекс» (далі - відп овідач) про припинення юриди чної особи.
В позові позивач зазначив, щ о 27.01.2003р. ТОВ «Ріст-Імпекс» було зареєстроване розпорядженн ям Запорізької міської ради за юридичною адресою: 69061, м. Зап оріжжя, пров.Зустрічний, 3-а.
15.12.2005р. за номером запису №11031050006 001653 державним реєстратором вн есено реєстраційні зміни до установчих документів юриди чної особи, а саме змінено юри дичну адресу на: 69014, м. Запоріжж я, бул.Вітчизняний, буд.2.
Згідно наданої до ДПІ Довід ки державного реєстратора Ви конкому Запорізької міської ради з Єдиного державного ре єстру юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців «за пис 9» 03.11.2008р. за номером запису № 11031430009001653 внесено інформацію щод о відсутності юридичної особ и за вказаною адресою.
Згідно п.2 ст.38 Закону України «Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців», підставою для припинення юридичної ос оби за рішенням суду може бут и наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.
Позивач просить, на підстав і зазначеної статті, припини ти юридичну особу - Товариств о з обмеженою відповідальніс тю «Ріст-Імпекс».
Ухвалою суду від 25 лютого 2010р . було відкрито провадження у справі.
В судовому засідання предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги в повному обсяз і, просить суд позовні вимоги задовольнити в повному обся зі.
Відповідач будучи повідом лений судом про дату, місце і ч ас судового засідання ухвало ю суду та судовою повісткою п ро виклик до суду в судове зас ідання свого представника не направив, заперечень, поясне нь по суті позовних вимог, а та кож витребувані ухвалою суду документи і матеріали не над ав, про причини неявки предст авника суд не повідомив. Ухва ла та судова повістка про вик лик до суду надсилались за мі сцезнаходженням відповідач а зазначеному в матеріалах с прави але повернулась з відм іткою поштового відділення « за зазначеною адресою не про живає». Адреса зазначена в по зові підтверджується також д овідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців №4669663 с таном на 10.12.2009р. Також, судова по вістка про виклик в судове за сідання надсилалась засновн ику підприємства ОСОБА_1 н а адресу зазначену в довідці з Єдиного державного реєстр у юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, але поверн улась до суду з відміткою вуз ла зв' язку «адресант не роз искан».
В зв' язку з викладеним, суд вважає наступні виклики від повідача безпідставними.
Враховуючи наведене вище, к еруючись вимогами ст. 122 КАС Ук раїни та на підставі ст. 128 КАС У країни суд вважає за можливе розглянути справу за відсут ності відповідача за наявним и в ній матеріалами.
Відповідно до ст.41 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, розгляд справи зд ійснювався за допомогою техн ічних засобів фіксації судов ого процесу, а саме - звукоза писуючого пристрою «Камерто н».
У засіданні 07.04.2010р., на підстав і ст. 160 КАС України, судом прого лошено вступну і резолютивну частини постанови. Позивачу повідомлено про час виготов лення постанови суду у повно му обсязі.
Дослідивши матеріали спра ви, проаналізувавши норми за конодавства та оцінивши нада ні докази, суд приходить до на ступного.
27.11.2003р. товариство з обмежено ю відповідальністю «Ріст-Імп екс» було зареєстроване розп орядженням Виконавчого комі тету Запорізької міської рад и за юридичною адресою: 69061, м. За поріжжя, пров.Зустрічний, буд . 3-а.
15.12.2005р. за номером запису №11031050006 001653 державним реєстратором вн есено реєстраційні зміни до установчих документів юриди чної особи, а саме змінено юри дичну адресу на: 69014, м. Запоріжж я, бул.Вітчизняний, буд.2.
Згідно довідки з підрозділ у податкової міліції №147 від 15.0 3.2007р. фактичне місцезнаходжен ня ТОВ «Ріст-Імпекс» не встан овлено.
Згідно наданої до ДПІ Довід ки державного реєстратора Ви конкому Запорізької міської ради з Єдиного державного ре єстру юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців «за пис 9» 03.11.2008р. за номером запису № 11031430009001653 внесено інформацію щод о відсутності юридичної особ и за вказаною адресою.
Відповідно до довідки Держ авної податкової інспекції у Шевченківському районі м.За поріжжя №17886/10/24-020 від 24.12.2009р. заборг ованість у відповідача перед бюджетом відсутня.
Позивачем надано до суду ро зрахунок відповідача щодо сп лати єдиного податку суб' єк том малого підприємництва - юридичною особою. Відповідн о до відомостей, вказаних в нь ому, даний розрахунок було по дано до ДПІ у Шевченківськом у районі м. Запоріжжя 14 січня 201 0 року.
Відповідно до частини 1 стат ті 93 Цивільного кодексу Украї ни місцезнаходження юридичн ої особи визначається місцем її державної реєстрації, якщ о інше не встановлено законо м.
Статтею 1 Закону України від 15.05.2003р. № 755-IV «Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців» вст ановлено, що місцезнаходженн я юридичної особи - адреса ор гану або особи, які відповідн о до установчих документів ю ридичної особи чи закону вис тупають від її імені (далі - ви конавчий орган).
Частиною 1 статті 59 Господар ського кодексу України встан овлено, що припинення діяльн ості суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його ре організації (злиття, приєдна ння, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням влас ника (власників) чи уповноваж ених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб 'єкта господарювання чи їх п равонаступників, а у випадка х, передбачених цим Кодексом , - за рішенням суду.
Порядок державної реєстра ції припинення юридичної осо би на підставі судового ріше ння, що не пов'язане з банкрутс твом юридичної особи, встано влений статтею 38 Закону Украї ни від 15.05.03 № 755-IV «Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців» .
Так, відповідно до ч.2 цієї ст атті підставами для постанов лення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутство м юридичної особи, зокрема є:
- визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення зак ону, допущені при створенні ю ридичної особи, які не можна у сунути;
- провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;
- невідповідність мінімаль ного розміру статутного фонд у юридичної особи вимогам за кону;
- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;
- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.
Згідно ч.2 ст.20 Закону України від 15.05.03 № 755-IV «Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців» в ідомості, що містяться в Єдин ому державному реєстрі, нада ються у вигляді: «...довідки пр о наявність або відсутність в Єдиному державному реєстр і інформації, яка запитуєтьс я;...»
Позивачем зазначено, що зг ідно з довідкою державного р еєстратора Виконавчого комі тету Запорізької міської рад и з Єдиного державного реєст ру юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців станом на 03.11.2008р. до реєстру внесено запи с про відсутність за місцезн аходженням Товариства з обме женою відповідальністю «Ріс т-Імпекс».
Пунктами 7 та 8 ст. 19 зазначено го Закону встановлено:
7. Не пізніше тринадцяти м ісяців з дня подачі (надіслан ня рекомендованим листом) ос танньої реєстраційної картк и, що містить відомості про юр идичну особу, юридична особа зобов'язана подати (надіслат и рекомендованим листом) дер жавному реєстратору реєстра ційну картку встановленого з разка про підтвердження відо мостей про юридичну особу.
8. Якщо до Єдиного державног о реєстру не внесено запис пр о відсутність юридичної особ и за її місцезнаходженням, то в разі неодержання реєстрац ійної картки про підтверджен ня відомостей про юридичну о собу в установлений частиною сьомою цієї статті строк, а та кож у разі одержання державн им реєстратором від органу д ержавної податкової служби п овідомлення встановленого з разка про відсутність юридич ної особи за її місцезнаходж енням державний реєстратор з обов'язаний у строк, що не пере вищує десяти робочих днів з д ати, яка встановлена для пода ння реєстраційної картки про підтвердження відомостей пр о юридичну особу, або з дати од ержання повідомлення від орг ану державної податкової сл ужби, направити рекомендован им листом юридичній особі по відомлення про необхідність подання державному реєстрат ору реєстраційної картки про підтвердження відомостей пр о юридичну особу. У разі повер нення до державного реєстрат ора рекомендованого листа з відміткою відділення зв'язк у про відсутність юридичної особи за вказаною адресою аб о неподання юридичною особою протягом місяця з дати напра влення їй відповідного пові домлення реєстраційної карт ки про підтвердження відомос тей про юридичну особу держа вний реєстратор повинен внес ти до Єдиного державного реє стру запис про відсутність ю ридичної особи за її місцезн аходженням або запис про від сутність підтвердження відо мостей про юридичну особу.
Таким чином, Закон розрізня є обидві вказані реєстраційн і дії та не ототожнює їх. Внесе ння запису про відсутність ю ридичної особи за її місцезн аходженням пов' язано з пове рненням до державного реєст ратора рекомендованого лист а з відміткою відділення зв'я зку про відсутність юридично ї особи за вказаною адресою, в той же час внесення запису п ро відсутність підтвердженн я відомостей про юридичну ос обу здійснюється у разі непо дання юридичною особою протя гом місяця з дати направленн я їй відповідного повідомлен ня реєстраційної картки про підтвердження відомостей пр о юридичну особу.
Також, як вбачається з розра хунку сплати єдиного податку суб' єктом малого підприємн ицтва - юридичною особою, ві дповідач подавав зазначений розрахунок до ДПІ у Шевченкі вському районі м. Запоріжжя, з а чотири квартали 2009р., - 14.01.2010р.
Крім цього, суд вважає за не обхідне зазначити наступне.
Згідно ч.1 ст.6 КАС України кож ному гарантується право на з ахист його прав, свобод та інт ересів незалежним і неуперед женим судом.
Пунктом 8 ч. 1 ст. 3 КАС України в становлено, що позивачем є ос оба, на захист прав, свобод та інтересів якої подано адміні стративний позов до адмініст ративного суду, а також суб' єкт владних повноважень, на в иконання повноважень якого п одана позовна заява до адмін істративного суду.
Статтею 10 Закону України «П ро Державну податкову службу в Україні» встановлено, що Де ржавні податкові інспекції в районах, містах без районног о поділу, районах у містах, мі жрайонні та об`єднані держав ні податкові інспекції викон ують такі функції, в т.ч.:
1) здійснюють контроль за св оєчасністю, достовірністю, п овнотою нарахування та спла ти податків та зборів (обов'яз кових платежів);
2) забезпечують облік платни ків податків, інших платежів , правильність обчислення і с воєчасність надходження цих податків, платежів, а також зд ійснюють реєстрацію фізични х осіб - платників податків та інших обов'язкових платеж ів;
Пунктом 17 ст. 11 цього ж Закону передбачено право податкови х органів звертатися у пере дбачених законом випадках д о судових органів із заявою (п озовною заявою) про скасуван ня державної реєстрації суб 'єкта підприємницької діяльн ості.
Разом з тим, повноваження що до забезпечення обліку платн иків податків має здійснюват ися податковими органами в с илу ст. 19 Конституції України у порядку та в спосіб, передба чений законодавством Україн и.
Зокрема, Наказом Державної податкової адміністрації Ук раїни 19.02.98 N 80 (в редакції наказу Д ержавної податкової адмініс трації України від 17.11.98 N 552) затве рджено «Порядок обліку платн иків податків, зборів (обов'яз кових платежів)», який зареєс тровано в Міністерстві юстиц ії України 16 березня 1998 р. за N 172/2612 , встановлено наступне:
2.1. Облік платників податків є однією з основних функцій о рганів державної податково ї служби, яка створює передум ови для здійснення контролю за правильністю обчислення , повнотою і своєчасністю пер ерахування податків і зборів (обов'язкових платежів) до бюд жетів та до державних цільов их фондів.
3.2. Узяття на облік платників податків органами державної податкової служби здійснюєт ься за принципом організацій ної єдності реєстраційних п роцедур, що провадяться держ авними реєстраторами, та про цедур узяття на облік платни ків податків, що забезпечуют ься органами державної подат кової служби.
11.1. З метою більш повного о бліку платників податків - юр идичних осіб або фізичних осіб - підприємців, унеможлив лення отримання юридичними особами або фізичними особа ми - підприємцями неконтрол ьованих доходів підрозділи о рганів державної податкової служби з обліку платників по датків повинні забезпечуват и систематичний контроль за повнотою та своєчасністю взя ття на облік юридичних осіб а бо фізичних осіб - підприємці в органами державної податко вої служби після здійснення їх державної реєстрації, пер ереєстрації, реорганізації т а внесення змін до реєстраці йних чи статутних документів .
11.2 У рамках проведення заход ів передбачених чинним закон одавством, а також при призна ченні чи проведенні докумен тальної перевірки платника п одатків чи при виконанні інш их службових обов'язків прац івниками органів державної п одаткової служби здійснюєть ся або може здійснюватись п еревірка місцезнаходження (м ісця проживання) платника по датків. За наслідками переві рки складається акт перевірк и місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено в ідсутність платника податкі в за його місцезнаходженням (місцем проживання), то прово диться робота із з'ясування ф актичного місця розташуванн я (місцезнаходження) платник а податків, відповідальних т а афілійованих осіб.
11.4. Щодо кожного платника под атків, за яким виявлена відсу тність його за місцезнаходж енням (місцем проживання) та н е з'ясоване його фактичне міс це розташування (місцезнахо дження), підрозділи з обліку платників податків або інші підрозділи органу державної податкової служби готують та передають підрозділам п одаткової міліції запит на встановлення місцезнаходже ння (місця проживання) платни ка податків за формою, що затв ерджується центральним орг аном державної податкової служби. Щодо кожного встанов люваного платника податків о формляється один окремий за пит незалежно від кількості порушень та несплачених виді в податків. До Єдиного банку д аних про платників податків - юридичних осіб та Реєстру фізичних осіб відповідног о рівня вносяться дані про подання запиту.
До матеріалів, що передають ся підрозділу податкової міл іції, включаються акт перев ірки місцезнаходження платн ика податків, інформація про вжиті заходи щодо з'ясування фактичного місця розташуван ня (місцезнаходження) платни ка податків, усі отримані від омості про платника податків (у тому числі і про фактичне м ісцезнаходження), про допуще ні порушення податкового за конодавства, суму податково го боргу, анкетні дані відпов ідальних, афілійованих осіб, розширені реєстраційні від омості про платника податків (код, назва, дата реєстрації (п еререєстрації), відомі адрес ні дані, відомості про відкри ті/закриті банківські рахун ки, види діяльності та всі ін ші наявні реквізити із відпо відного рівня Єдиного банку даних про платників податк ів - юридичних осіб та Реєстру фізичних осіб).
11.5. Про результати роботи із встановлення місцезнаходже ння (місця проживання) платни ка податків підрозділи подат кової міліції надають інформ ацію підрозділам з обліку пл атників податків. Якщо підро зділами податкової міліції п ідтверджено відсутність пла тника податків за місцезнахо дженням (місцем проживання), то підрозділи з обліку платн иків податків до відповідног о державного реєстратора (ор гану державної реєстрації) н адсилають повідомлення про відсутність платника подат ків за місцезнаходженням (мі сцем проживання) за формою N 18-ОПП (додаток 17). Копія таког о повідомлення підшивається до реєстраційної частини об лікової справи платника пода тків.
З матеріалів справи вбачає ться, що відповідач перебува є на обліку в ДПІ у Шевченківс ькому районі м. Запоріжжя, по дає до ДПІ податкову звітніс ть, заборгованість перед бюд жетом відсутня. Крім цього, по датковим органом не надано д оказів необхідності та факти чного проведення планової чи позапланової перевірки відп овідача, а також доказів для в иконання яких саме інших слу жбових обов' язків у ДПІ з' явилася необхідність переві рки місцезнаходження відпов ідача, як і доказів вжиття ДПІ інших заходів, передбачених вищенаведеним Порядком, для з' ясування фактичного міс цезнаходження відповідача.
Вказане свідчить про те, що ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя не доведено чим саме були порушені її права т а інтереси у зв' язку із здій сненням її повноважень щодо відповідача.
На підставі викладеного, су д вважає, що в задоволенні поз овних вимог слід відмовити в повному обсязі.
Керуючись ст. ст. 2, 4, 7-12, 69-71, 158, 161-163 К АС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позову відмо вити.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду шляхом подачі в 10-ти денний строк, з дня її складання у по вному обсязі заяви про апеля ційне оскарження, а в разі скл адання постанови у повному о бсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складанн я в повному обсязі. Якщо поста нову було проголошено у відс утності особи, яка бере участ ь у справі, то строк подання за яви про апеляційне оскарженн я обчислюється з дня отриман ня нею копії постанови, і пода нням після цього протягом 20 дн ів апеляційної скарги, з пода чею її копії до апеляційної і нстанції або в порядку ч. 5 ст. 18 6 КАС України.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у строк, пос танова набирає законної сили після закінчення цього стро ку. У разі подання апеляційно ї скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеля ційного розгляду справи.
Повний текст постан ови виготовлено 12 квітня 2010 р.
Суддя (підпис) Н.І.Малиш
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.04.2010 |
Оприлюднено | 22.07.2010 |
Номер документу | 9381885 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Малиш Наталія Іванівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Малиш Наталія Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні