Ухвала
від 18.12.2020 по справі 760/27695/20
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 760/27695/20

Провадження №1-кс/760/8540/20

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 грудня 2020 року Солом`янський районний суд м. Києва

Слідчий суддя Солом`янського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у закритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання прокурора Київської місцевої прокуратури №9 ОСОБА_3 , про проведення обшуку, -

встановив:

До Солом`янського районного суду м. Києва надійшло клопотання прокурора Київської місцевої прокуратури №9 ОСОБА_3 , про проведення обшуку, у межах досудового розслідування кримінального провадження, внесеного до ЄРДР за №12020100090003886 від 11.06.2020 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 358 КК України.

На обґрунтування клопотання зазначено наступне.

Так, групою слідчих Солом`янського управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12020100090003886 від 11.06.2020 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 358 КК України.

Прокурор повідомив, що відповідно до наказу Державної служби експортного контролю України (далі - ДСЕК України) №24 від 02.04.2019 ТОВ «Авіатехсервіс» (ЄДРПОУ 21570183, директор ОСОБА_4 голова громадської ради ДСЕК України) надано свідоцтво

№ 015-04/2022про отриманняповноважень наздійснення діяльностіщодо попередньої ідентифікації товарів у галузі державного експортного контролю.

Відповідно до ч. 7 ст. 12 Закону України «Про державний експортний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання» від 20.02.2003 № 549-IV, ДСЕК України надає юридичним особам повноваження на здійснення діяльності щодо попередньої ідентифікації товарів у галузі експортного контролю та видає таким юридичним особам відповідні свідоцтва з додатками, у яких визначаються переліки штатних і позаштатних експертів та відповідних позицій товарів (або груп товарів), щодо яких експертами здійснюється попередня ідентифікація товарів.

Після отриманняТОВ «Авіатехсервіс»свідоцтва № НОМЕР_1 про отриманняповноважень наздійснення діяльностіщодо попередньої ідентифікації товарів у галузі державного експортного контролю, директором вказаного товариства ОСОБА_4 , який також одночасно являється і експертом, з метою отримання від суб`єктів господарювання грошових коштів, запроваджено протиправний механізм видачі завідомо підроблених висновків недержавної експертизи щодо ідентифікації товарів, які надавали можливість експортувати товари військового призначення та подвійного використання без отримання у встановленому законодавством порядку у ДСЕК України відповідних дозвільних документів.

Надання ТОВ «Авіатехсервіс» завідомо підроблених висновків попередньої ідентифікації товарів дає змогу ряду комерційних структур фактично створювати нелегальні канали постачання товарів військового призначення під виглядом «неконтрольованих» товарів за кордон, без здійснення перевірки їх походження та кінцевого використання, що створює передумови до нанесення шкоди національним інтересам та може призвести до формування негативного іміджу України на міжнародній арені.

Зокрема,досудовим розслідуваннямвстановлено,що післяотримання ТОВ«Авіатехсервіс» свідоцтва№ НОМЕР_1 про отриманняповноважень наздійснення діяльностіщодо попередньої ідентифікації товарів у галузі державного експортного контролю, директором товариства ОСОБА_4 , на замовлення ТОВ «Авіафаст» (ЄДРПОУ 41835626, м. Київ), проведено ідентифікацію «автомату перекосу 8-1950-000» найменуванню та опису обладнання, внесеного у Єдиний список товарів подвійного використання (Постанова Кабінету Міністрів України № 86 від 28.01.2004 р. «Про затвердження Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів подвійного призначення»). За результатами проведеної ідентифікації вказаного товару ОСОБА_4 , надано висновок від 12.09.2019 №ЕК-12/09 про те, що зазначений, товар згідно технічних характеристик не є товаром, який підлягає контролю.

В подальшому, висновок від 12.09.2019 №ЕК-12/09 щодо ідентифікації товару, який був складений та підписаний ОСОБА_4 , як експертом що здійснив експертизу, а також затверджений ОСОБА_4 , як керівником юридичної особи, засвідчений печаткою ТОВ «Авіатехсервіс», був використаний ТОВ «Авіафаст» для здійснення митних процедур під час експорту «автомату перекосу 8-1950-000» до Об`єднаних Арабських Еміратів без дозволу ДСЕК України.

Під час досудового розслідування встановлено, що ДСЕК України «автомату перекосу 8-1950-000» ідентифікований як товар військового призначення, який в установленому порядку допущений до цивільного використання за позиціями ML 10 a, ML 10 d Додатку до Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.11.2003 № 1807 «Про затвердження Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів військового призначення».

Міжнародна передача таких товарів здійснюється лише при наявності дозволу ДСЕК України.

Крім того, відповідно до п. 3.2 «Інструкції про порядок надання юридичним особам повноважень на проведення недержавної експертизи товарів у галузі державного експортного контролю» затвердженої Наказом ДСЕК України від 15.03.2006 № 82, у разі визначення належності товару до товарів військового призначення подальша експертиза не здійснюється, а замовнику експертизи надається лист-роз`яснення про відсутність в юридичної особи повноважень на проведення експертизи таких товарів. Копія зазначеного листа-роз`яснення направляється до Держекспортконтролю.

Таким чином, експерт ОСОБА_4 не мав права здійснювати попередню ідентифікацію вказаного товару, а зобов`язаний був надати на адресу замовника експертизи, а саме ТОВ «Авіафаст», лист-роз`яснення про відсутність в ТОВ «Авіатехсервіс» повноважень на проведення експертизи таких товарів, а також повідомити ДСЕК України про факт такого звернення.

Складання та підписання ОСОБА_4 , як експертом що здійснив експертизу, а також затвердженя ОСОБА_4 , як керівником юридичної особи, завідомо підробленого висновку попередньої експертизи товарів з метою отримання неправомірної вигоди призвело до порушення законодавства у сфері експортного контролю.

Наявні відомості свідчать про системність оформлення ОСОБА_4 аналогічних підроблених висновків (понад 100 висновків) недержавної експертизи в інтересах інших суб`єктів господарювання, що здійснюють свою діяльність у сфері міжнародних передач контрольованих товарів.

Враховуючи вищезазначене, з метою відшукання документів, що стосуються висновку експертизи щодо ідентифікації товару у галузі державного експортного контролю 12.09.2019 №ЕК-12/09, замовником якої є ТОВ «Авіафаст» (ЄДРПОУ 41835626), а також документальних матеріалів, що стали підставою для надання провідним експертом ОСОБА_4 аналогічних висновків, що містять недостовірні відомості, а також інших документів його виконання, у тому числі і чорнових записів, що мають значення для досудового розслідування як речовий доказ та які необхідні для проведення почеркознавчих експертиз, у органу досудового розслідування виникла необхідність у проведенні обшуку за місцем фактичного проживання, за адресою: АДРЕСА_1 , де можуть зберігаються вищезазначені оригінали документів.

У судовому засіданні прокурор своє клопотання підтримав та наполягав на його задоволенні у повному обсязі.

Заслухавши доводи слідчого, дослідивши матеріали провадження, слідчий суддя за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин, керуючись законом, оцінивши кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення, приходить до наступних висновків.

Відповідно до ч. 1 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді.

Згідно з ч.2 ст. 234 КПК України обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді місцевого загального суду, в межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування.

Згідно ч.4ст.234 КПК Україниклопотання про обшук розглядається у суді у день його надходження за участю слідчого або прокурора.

Прокурор довів наявність достатніх, передбачених ч. 5ст. 234 КПК України, підстав для проведення обшуку.

Крім цього, відповідно до ч.2ст.235 КПК України, ухвала про дозвіл на обшук повинна містити відомості про речі, документи або осіб, для виявлення яких проводиться обшук.

При цьому, вирішуючи дане клопотання про надання дозволу на проведення обшуку, слідчий суддя враховує практику Європейського суду з прав людини. Так, визнаючи порушення ст. 8 Конвенції про захист прав людини і основоположних свободта констатуючи незаконність обшуку у справі «Ернст та інші проти Бельгії», Європейський суд зазначив, що ордер на проведення обшуку не містив жодної інформації про конкретні цілі та підстави для проведення обшуку, характер розслідування, точні місця проведення обшуків та про предмети, що підлягали вилученню. Таким чином, слідчі наділялися широкими повноваженнями.

Враховуючи вищевикладене, а також правові підстави для проведення обшуку, достатність доказів, що вказують на вчинення кримінального правопорушення, наслідки обшуку, розумність та співрозмірність обшуку завданням кримінального провадження, наявність об`єктивної необхідності та виправданість такого втручання у права і свободи особи, приймаючи до уваги неможливість досягнення мети, на яку посилається слідчий, без застосування цих заходів, вважаю, що клопотання прокурором обґрунтоване та підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст.ст. 107, 110, 234, 235, 309, 369, 371, 372 КПК України, слідчий суддя, -

у х в а л и в:

Клопотання задовольнити.

Надати прокурорам Київської місцевої прокуратури №9 ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , групі дізнавачам Соломянського УП ГУНП в м. Києві ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 дозвіл на обшук приміщення за адресою: АДРЕСА_1 ,де зареєстрованийта фактичнопроживає ОСОБА_4 , яке перебуває у власності його дочки ОСОБА_11 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) з метою відшукання оригіналів документів, а саме:

- документів щодо взаємовідносин між ТОВ «Авіатехсервіс» (ЄДРПОУ 21570183) та ТОВ «Авіафаст» (ЄДРПОУ 41835626) стосовно надання експертних висновків (угоди, додаткові угоди, акти прийому-передачі, акти виконаних робіт), а також документи щодо господарських взаємовідносин ТОВ «Авіатехсервіс» з іншими суб`єктами господарювання, на підставі яких ОСОБА_4 оформлювались та надавались завідомо підроблені висновки недержавної експертизи;

- печатки, штампи, бланки документів, а також засоби для друку та виготовлення бланків документів та висновків експертів;

- чорнові записи ОСОБА_4 , а також посадових осіб ТОВ «Авіафаст» та інших суб`єктів господарської діяльності, які містяться у блокнотах ОСОБА_4 , його мобільному терміналі, планшеті, флеш-накопичувачах, жорстких дисках, карт пам`яті, ноутбуці та комп`ютері, інших магнітних та оптичних носіїв інформації, на яких може міститись документація та переписка з приводу вчинення кримінального правопорушення, а також свідчити про наявність у ОСОБА_12 прямого умислу на виготовлення завідомо підроблених висновків недержавної експертизи та незаконного отримання від суб`єктів господарювання грошових коштів.

Строк дії ухвали - один місяць з дня постановлення.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.12.2020
Оприлюднено14.02.2023
Номер документу93819106
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —760/27695/20

Ухвала від 18.12.2020

Кримінальне

Солом'янський районний суд міста Києва

Педенко А. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні