Рішення
від 24.12.2020 по справі 140/15704/20
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 грудня 2020 року ЛуцькСправа № 140/15704/20

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Дмитрука В.В.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Волинській області до товариства з обмеженою відповідальністю Нові Технології Модернізації про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС у Волинській області (далі - ГУ ДПС у Волинській області) звернулося з позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю Нові Технології Модернізації (далі - ТзОВ Нові Технології Модернізації ) про надання дозволу на погашення податкового боргу в сумі 37 970,62 грн. за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач зареєстрований суб`єктом підприємницької діяльності, взятий на податковий облік, зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених Податковим кодексом України (далі - ПК України). Проте відповідач всупереч вимогам статей 16, 36, 38 ПК України свої зобов`язання щодо сплати податків та інших обов`язкових платежів належним чином не виконував, у зв`язку з чим за останнім обліковується податковий борг в загальному розмірі 37 970,62 грн.,

в тому числі новостворений борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт послуг) в сумі 7 310,00 грн., який виник 13.02.2020 внаслідок донарахування штрафних санкцій за актом перевірки по податковому повідомленні-рішенні від 29.01.2020 №0016655504 та боргу визнаного рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 12.02.2020 у справі №140/3916/19 на суму 30 660,62 грн.

Контролюючим органом була сформована, надіслана та вручена відповідачу податкова вимога №34484-17 від 08.10.2018, проте вказані заходи не спричинили погашення податкового боргу відповідачем. Крім того, на виконання рішення Волинського окружного адміністративного суду від 12.02.2020 у справі №140/3916/19 ГУ ДПС у Волинській області були виставлені інкасові доручення: №1183 від 15.06.2020, №1184 від 15.06.2020, №1180 від 15.06.2020, №1179 від 15.06.2020, №1182 від 15.06.2020, №1181 від 15.06.2020, №1402 від 22.07.2020, №1403 від 22.07.2020, №1400 від 22.07.2020, №1401 від 22.07.2020, №1404 від 22.07.2020, №1405 від 22.07.2020, які були повернуті без виконання.

Відповідно до пункту 95.3 статті 95 ПК України контролюючий орган має право звертатися до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Позивач просить надати дозвіл на погашення суми податкового боргу в сумі 37 970,62 грн. за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 16.11.2020 відкрито спрощене позовне провадження у справі без проведення судового засідання та виклику сторін.

Відповідач відзиву на позовну заяву у встановлений судом строк не подав, направлена на адресу відповідача копія ухвали про відкриття провадження у справі від 16.11.2020 повернута суду поштовим відділенням зв`язку з поміткою за закінченням терміну зберігання .

Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню повністю з наступних мотивів та підстав.

Судом встановлено, що ТзОВ Нові Технології Модернізації 10.08.2016 зареєстроване як юридична особа, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 24.09.2020 (а. с. 4-6).

Як вбачається з матеріалів справи, рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 12.02.2020 у справі №140/3916/19 стягнуто з рахунків ТзОВ Нові Технології Модернізації у банках, обслуговуючих такого платника податків, до Державного бюджету України податковий борг в сумі 30 660,62 грн., а саме: з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт послуг) в сумі 6 827,95 грн., податку на прибуток приватних підприємств в сумі 823,00 грн., пеня за порушення термінів розрахунків у сфері ЗЕД в сумі 23 009,67 грн.

На виконання вказаного рішення, ГУ ДПС у Волинській області здійснювалися заходи щодо погашення податкового боргу ТзОВ Нові Технології Модернізації , а саме: були виставлені інкасові доручення: №1183 від 15.06.2020 (АБ Укргазбанк); №1184 від 15.06.2020 (АБ Укргазбанк); №1180 від 15.06.2020 (Волинс. ГРУ AT КБ Приватбанк м.Луцьк); №1179 від 15.06.2020 (Волинс. ГРУ AT КБ Приватбанк м.Луцьк); №1182 від 15.06.2020 (Волинс. ГРУ AT КБ Приватбанк м.Луцьк); №1181 від 15.06.2020 (Волинс. ГРУ AT КБ Приватбанк м.Луцьк); №1402 від 22.07.2020 (Волинс. ГРУ AT КБ Приватбанк м.Луцьк); №1403 від 22.07.2020 (Волинс. ГРУ AT КБ Приватбанк м.Луцьк); №1400 від 22.07.2020 (Волинс. ГРУ AT КБ Приватбанк м.Луцьк); №1401 від 22.07.2020 (Волинс. ГРУ AT КБ Приватбанк м.Луцьк); №1404 від 22.07.2020 (АБ Укргазбанк); №1405 від 22.07.2020 (АБ Укргазбанк), які повернуті без виконання по причині відсутності коштів на рахунку платника (а. с.13-18).

Як слідує із розрахунку боргу по платежах до бюджету та витягу з АІС Податковий блок заборгованість по пені за порушення розрахунків у сфері ЗЕД станом на 30.06.2019 становить 23 009,67 грн.

Водночас, після винесення рішення Волинського окружного адміністративного суду від 12.02.2020 у справі №140/3916/19 за ТзОВ Нові Технології Модернізації обліковується новостворений борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт послуг) в сумі 7 310,00 грн., який виник 13.02.2020 внаслідок донарахування штрафних санкцій за актом перевірки по податковому повідомленні-рішенні від 29.01.2020 №0016655504 в сумі 170,00 грн.

16.03.2020 донараховані штрафні санкції за актом перевірки по податковому повідомленні-рішенні від 20.02.2020 №0029265504 в сумі 1 020,00 грн.

16.06.2020 донараховані штрафні санкції за актом перевірки по податковому повідомленні-рішенні від 25.05.2020 №0055825504 в сумі 2 040,00 грн.

16.06.2020 донараховані штрафні санкції за актом перевірки по податковому повідомленні-рішенні від 25.05.2020 №0055855504 в сумі 1 020,00 грн.

16.07.2020 донараховані штрафні санкції за актом перевірки по податковому повідомленні-рішенні від 22.06.2020 №0061175504 в сумі 1020,00 грн.

10.09.2020 донараховані штрафні санкції за актом перевірки по податковому повідомленні-рішенні від 20.07.2020 №0069525504 в сумі 1 020,00 грн.

24.09.2020 донараховані штрафні санкції за актом перевірки по податковому повідомленні-рішенні від 21.08.2020 №0087415504 в сумі 1 020,00 грн.

Згідно з довідкою про наявність боргу станом на 26.10.2020, розрахунком боргу по платежах до бюджету та витягом з АІС Податковий блок , за відповідачем обліковується податкова заборгованість в загальному розмірі 37 970,62 грн., а саме: по податку на додану вартість в сумі 14 137,95 грн., по податку на прибуток приватних підприємств - 823,00 грн., пеня за порушення термінів розрахунків у сфері ЗЕД - 23 009,67 грн. (а.с.7).

09.10.2018 заступник начальника ГУ ДФС у Волинській області прийняв рішення №17639/10/03-20-17-02-13 про опис майна у податкову заставу, що перебуває у власності ТзОВ Нові Технології Модернізації (а.с.19), податковий керуючий згідно з актом опису майна №66 від 30.09.2019 провів опис майна на загальну суму 32 695,80 грн. (а.с.20), а податкову заставу було зареєстровано в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна, що підтверджується витягом від 30.09.2019 №62227977 (а.с.21).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.

Відповідно до підпунктів 14.1.155, 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України податкова застава - спосіб забезпечення сплати платником податків грошового зобов`язання та пені, не сплачених таким платником у строк, визначений цим Кодексом. Податкова застава виникає на підставах, встановлених цим Кодексом; податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Згідно з підпунктами 16.1.3, 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний: подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України визначено, що контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до пунктів 59.1, 59.5 статті 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків. Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує шістдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.

У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

З метою забезпечення виконання платником податків своїх обов`язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу (пункт 88.1 статті 88 ПК України).

Відповідно до пунктів 89.1, 89.3 статті 89 ПК України право податкової застави виникає у разі: несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку; у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу.

Майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису.

До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.

Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, яке пред`являється платнику податків, що має податковий борг.

Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відмова платника податків від підписання акта опису майна, на яке поширюється право податкової застави, не звільняє такого платника податків від поширення права податкової застави на описане майно. У такому випадку опис здійснюється у присутності не менш як двох понятих.

Згідно з пунктами 95.1, 95.2, 95.3 статті 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого органу підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Виходячи з системного аналізу наведених норм, суд зазначає, що звернення податкового органу до суду з позовними вимогами про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків має відбуватися після звернення про погашення податкового боргу шляхом стягнення коштів, які перебувають у власності платника податків, зокрема, шляхом стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих платника податку, і лише в разі недостатності коштів податковий орган має право звернутися з вимогами про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна платника податку, що перебуває у податковій заставі.

Таким чином, ПК України встановлено черговість вжиття податковим органом заходів щодо погашення податкового боргу: спочатку приймаються заходи для стягнення коштів з платника податків та лише в разі їх недостатності погашення податкового боргу здійснюється за рахунок майна платника, що перебуває у податковій заставі.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, контролюючим органом вжито заходів щодо погашення податкового боргу відповідача в розмірі 30 660,62 грн., шляхом звернення до суду із вимогою про стягнення коштів з такого платника податків з рахунків в банку, що підтверджено рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 12.02.2020 у справі №140/3916/19.

З наведеного слідує, що позивачем не порушено процедури щодо звернення до суду з позовом про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, оскільки спочатку контролюючий орган здійснив заходи щодо погашення податкового боргу шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника та в зв`язку з їх недостатністю звернувся з позовом щодо погашення податкового боргу за рахунок майна платника, що перебуває у податковій заставі

Отже, враховуючи вищенаведене суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги ГУ ДПС у Волинській області є обґрунтованими про надання дозволу на погашення суми податкового боргу ТзОВ Нові Технології Модернізації , що вже була стягнена з відповідача за рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 12.02.2020 у справі №140/3916/19, а саме щодо надання дозволу на погашення податкового боргу в сумі 37 970,62 грн. за рахунок майна платника податків, що перебуває в податковій заставі.

Керуючись статтями 72-77, 139, 243-246, 255, 262, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Надати Головному управлінню ДПС у Волинській області дозвіл на погашення податкового боргу товариства з обмеженою відповідальністю Нові Технології Модернізації в сумі 37 970 (тридцять сім тисяч дев`ятсот сімдесят) гривень 62 копійки за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України. У разі подання апеляційної скарги рішення якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Позивач: Головне управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, 4, код ЄДРПОУ 43143484).

Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю Нові Технології Модернізації (43018, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Чекаліна, будинок 7, квартира (офіс) 1, код ЄДРПОУ 40732455).

Суддя В.В. Дмитрук

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.12.2020
Оприлюднено30.12.2020
Номер документу93845323
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —140/15704/20

Рішення від 24.12.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

Ухвала від 16.11.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

Ухвала від 06.11.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Дмитрук Валентин Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні