Рішення
від 23.12.2020 по справі 300/2899/20
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"23" грудня 2020 р. справа № 300/2899/20

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді Микитюка Р.В.,

за участю секретаря судового засідання - Костюк О.С.,

представника позивача - Смолінського О.О.,

представників відповідача - Федик Н.Я., Ткачівської О.В.,

представника третьої особи - Кайдана Д - С. Т.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом: Профспілки "Захист праці" у ТОВ "Карпатнафтохім"

до відповідача: Управління Держпраці в Івано-Франківській області

третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - товариства з обмеженою відповідальністю "Карпатнафтохім"

про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання до вчинення дій., -

ВСТАНОВИВ:

Представник Профспілки "Захист праці" у ТОВ "Карпатнафтохім" (надалі також - позивач), 23.10.2020 звернувсь до суду з позовною заявою до Управління Держпраці в Івано-Франківській області (надалі також - відповідач) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання до вчинення дій.

Позовні вимоги мотивовано тим, що 25.05.2020 позивач звернувся до відповідача з заявою про проведення інспекційного відвідування з метою перевірки якості проведеної атестації, результати якої затверджено наказом генерального директора від 07.11.2019 №524. Підставою для звернення до відповідача з вищезазначеною заявою стало те, що всупереч положенням колективного договору, результати атестації із позивачем, не погоджено. При цьому результати атестації робочих місць цеху з виробництва хлорвінілу не в повній мірі відповідають дійсності. Листом №06-13/15-10/4573 від 14.07.2020 відповідач повідомив позивача про те, що порядок контролю за якістю проведення атестації робочих місць за умовами праці не є актом державного чи іншого органу в розумінні КАС України, оскільки не породжує правових наслідків, спрямованих на регулювання тих чи інших суспільних відносин, і не має обов`язкового характеру для суб`єктів господарювання. Крім того, відповідач повідомив, що повноважень щодо проведення розслідування не підтверджених документами фактів, які підтверджують або заперечують здійснення роботодавцем або працівником не зафіксованих у письмовій формі дій, допитування свідків щодо умов праці працівники відповідача не наділені. Позивач вважає таку поведінку відповідача протиправною бездіяльністю.

Суд ухвалою від 28.10.2020 відкрив провадження в даній адміністративній справі, за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін (а.с.14-15).

Ухвалою суду від 17.11.2020 клопотання Управління Держпраці в Івано-Франківській області від 12.11.2020 про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін та про залучення до розгляду справи третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - задоволено. Залучено до участі в даній справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - товариство з обмеженою відповідальністю "Карпатнафтохім". Призначити судовий розгляд у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін (а.с.78-79).

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позовній заяві. Просив позов задовольнити.

Представники відповідача в судовому засіданні щодо задоволення позову заперечили з підстав, наведених у відзиві на позовну заяву від 12.11.2020 №17-09/15-10/7272 (а.с.24-37). У задоволені позову просили відмовити.

Представник третьої особи в судовому засіданні проти задоволення позову заперечив, з підставі письмового пояснення від 18.12.2020 №50/10-122 (а.с. 128-130). Просив суд у задоволенні позову відмовити.

Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши докази, судом встановлено наступне.

Профспілка "Захист праці" у ТОВ "Карпатнафтохім", 25.05.2020 звернулася до Управління Держпраці в Івано-Франківській області з заявою про проведення інспекційного відвідування з метою перевірки якості проведеної атестації, результати якої затверджено наказом генерального директора від 07.11.2019 №524. Підставою для звернення до відповідача з вищезазначеною заявою стало те, що всупереч положенням колективного договору, результати атестації із позивачем, не погоджено. При цьому результати атестації робочих місць цеху з виробництва хлорвінілу не в повній мірі відповідають дійсності.

Управління Держпраці в Івано-Франківській області листом від 14.07.2020 №06-13/15-10/4573 повідомило позивача про те, що порядок контролю за якістю проведення атестації робочих місць за умовами праці не є актом державного чи іншого органу в розумінні Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки не породжує правових наслідків, спрямованих на регулювання тих чи інших суспільних відносин, і не має обов`язкового характеру для суб`єктів господарювання. Крім того, відповідач повідомив, що повноважень щодо проведення розслідування не підтверджених документами фактів, які підтверджують або заперечують здійснення роботодавцем або працівником не зафіксованих у письмовій формі дій, допитування свідків щодо умов праці працівники відповідача не наділені.

Вважаючи таку поведінку відповідача протиправною бездіяльністю, позивач звернувся до суду за захистом свого права.

Вирішуючи даний спір, суд виходив з таких мотивів та норм права.

У відповідності до абзацу восьмого частини другої статті 13 Закону України "Про охорону праці" (надалі - Закон) роботодавець з метою забезпечення функціонування системи управління охороною праці організовує проведення аудиту охорони праці, лабораторних досліджень умов праці, оцінку технічного стану виробничого обладнання та устаткування, атестації робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці, оцінку технічного стану виробничого обладнання та устаткування, атестацій робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці в порядку і строки, що визначаються законодавством та за їх підсумками вживає заходів до усунення небезпечних і шкідливих для здоров`я виробничих факторів.

Статтею 33 даного закону встановлено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, забезпечує проведення державної експертизи умов праці із залученням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення, здійснює контроль за якістю проведення атестації робочих місць за умовами праці.

Пунктом 11 Порядку проведення атестації робочих місць за умовами праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №442 від 01.08.1992 (надалі - Порядок) передбачено, що контроль за якістю проведення атестації робочих місць за умовами праці, правильністю застосування списків виробництв, робіт, професій, посад і показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, Списків виробництв, робіт, цехів, професій і посад, зайнятість працівників в яких дає право на щорічні додаткові відпустки за роботу із шкідливими і важкими умовами праці та за особливий характер праці, Переліку виробництв робіт, цехів, професій і посад із шкідливими і важкими умовами праці, робота в яких дає право на скорочену тривалість робочого тижня, Переліків робіт із особливо шкідливими і особливо важкими та шкідливими умовами праці, на яких встановлюється підвищена оплата праці, та інших нормативно-правових актів, відповідно до яких надаються пільги та компенсації працівникам за роботу із шкідливими умовами праці, покладається на Держпраці.

Згідно пп.8 п. 4 Положення про Управління Держпраці в Івано-Франківській області, затверджене наказом Державної служби України з питань праці №84 від 03.08.2018, Управління Держпраці відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за якістю проведення атестації робочих місць за умовами праці.

Порядок контролю за якістю проведення атестації робочих місць за умовами праці визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері трудових відносин та захисту населення. Станом на даний час такий порядок Міністерством соціальної політики України не затверджено, а отже в Управління Держпраці немає правових підстав для надання висновку про підтвердження експертизи якості проведення атестації робочих місць за умовами праці.

Правовою основою для проведення атестації є чинні законодавчі й нормативні акти з питань охорони і гігієни праці, списки виробництв, робіт, професій і посад, що дають право на пільгове пенсійне забезпечення та інші пільги і компенсації залежно від умов праці.

Пунктом 1 Порядку №442 передбачено, що атестація робочих місць за умовами праці (надалі - атестація) проводиться на підприємствах і організаціях незалежно від форм власності й господарювання, де технологічний процес, використовуване обладнання, сировина та матеріали є потенційними джерелами шкідливих і небезпечних виробничих факторів, що можуть несприятливо впливати на стан здоров`я працюючих, а також на їхніх нащадків як тепер, так і в майбутньому.

У відповідності до пункту 2 Порядку №442 основна мета атестації полягає у регулюванні відносин між роботодавцем і працівниками у галузі реалізації прав на здорові й безпечні умови праці, пільгове пенсійне забезпечення, пільги та компенсації за роботу у несприятливих умовах.

Згідно п.4 Порядку №442 атестація проводиться атестаційною комісією, склад і повноваження якої визначається наказом по підприємстві, установі, організації, в строки, передбачені колективним договором, але не рідше одного разу на п`ять років. До складу комісії включається уповноважений представник виборного органу первинної профспілкової організації, в разі її відсутності - уповноважена найманими працівниками особа.

У відповідності до абзацу 2 п. 4 Порядку №442 зазначено, що відповідальність за своєчасне та якісне проведення атестації робочих місць за умовами праці покладається на керівника підприємства, організації.

Пунктом 5 Порядку №442 передбачено, що до проведення атестації можуть залучатися проектні та науково-дослідні організації, технічні інспекції праці профспілок, територіальні органи Держпраці.

Порядок організації роботи по атестації, вивчення факторів виробничого середовища і трудового процесу, гігієнічна оцінка умов праці, оцінка технічного та організаційного рівня робочого місця, атестації робочих місць визначено Методичними рекомендаціями для проведення атестації робочих місць за умовами праці, затверджених постановою Міністерства праці України №41 від 01.09.1992 (надалі - Методичні рекомендації).

Робоче місце за умовами праці оцінюється з урахуванням впливу на працівників всіх факторів виробничого середовища і трудового процесу, передбачених гігієнічною класифікацією праці, сукупних факторів технічного і організаційного рівня умов праці, ступеня ризику пошкодження здоров`я.

Згідно п. 6.3 Методичних рекомендацій право на пенсію на пільгових умовах визначається за показниками, наведеними у додатку 4, інші пільги і компенсації, залежно від умов праці, - за діючими нині законодавчими актами.

Пунктом 6.4 Методичних рекомендацій визначено, що під повним робочим днем слід розуміти виконання робіт, передбачених списками, протягом не менше 80 процентів робочого часу, що має підтверджуватись відповідними документами.

У додатку 4 Методичних рекомендацій "Показники факторів виробничого середовища, важкості і напруженості трудового процесу для підтвердження права на пільгове пенсійне забезпечення" зазначено, що право на пенсію за віком на пільгових умовах підтверджується при наявності на робочому місці шкідливих і небезпечних виробничих факторів III класу умов і характеру праці за списком №1 чотирьох факторів II ступеня відхилення від норм; або наявності в повітрі робочої зони хімічних речовин гостронаправленої дії 1 чи 2 класу небезпеки.

Відповідно до пункту 7 Постанови №442 гігієнічні дослідження факторів виробничого середовища і трудового процесу проводяться лабораторіями.

Оцінка умов праці під час атестації робочих місць проводиться з метою встановлення класів (ступенів) шкідливих умов праці згідно Державних санітарних норм та правил Гігієнічна класифікація праці за показниками шкідливості та небезпечності факторів виробничого середовища, важкості та напруженості трудового процесу", затверджених МОЗ.

У відповідності до пункту 3.5 Методичних рекомендацій результати замірів (визначень) показників шкідливих і небезпечних виробничих факторів оформлюють протоколами за формами, передбаченими у ГОСТ або затвердженими Міністерством охорони здоров`я України, і заносяться в Карту.

Протоколи досліджень повітря робочої зони складаються санітарною лабораторією та затверджуються лікарем загальної гігієни.

У п. 6.6 Методичних рекомендацій визначено, що з результатами атестації ознайомлюють працівників, зайнятих на робочому місці, що атестується. Карту праці підписують голова та члени атестаційної комісії.

Згідно п. 6.8 Методичних рекомендацій перелік робочих місць, виробництв, робіт, професій і посад, працівниками яким підтверджено право на пільги і компенсації, зокрема на пільгове пенсійне забезпечення, передбачене законодавством, підписує голова комісії за погодженням з профспілковим комітетом. Він затверджується наказом по підприємству, організації та зберігається протягом 50 років. Витяги з наказу додаються до трудової книжки працівників, професії і посади яких внесено до переліку.

Так, з метою розгляду звернення працівника ТОВ "Карпатнафтохім" на Урядову гарячу лінію, відповідно до наказу №230-Д від 12.03.2018 та направлення №06-09/15-10/1437від 12.03.2018 відповідачем проведено інспекційне відвідування, під час якого встановлено, що згідно з штатним розписом ТОВ "Карпатнафтохім" наявні робочі місця, де технологічний процес, використовуване обладнання, сировина та матеріали є потенційними джерелами шкідливих і небезпечних виробничих факторів, що можуть несприятливо впливати на стан здоров`я працівників (а.с.38-40).

Встановлено, що наказом ТОВ "Карпатнафтохім" №231 від 30.05.2017 із змінами, внесеними наказом №557 від 27.12.2017, визначено склад і повноваження атестаційної комісії. Однак, атестація робочих місць за умовами праці атестаційною комісією у строки, визначені Порядком №442 не проведена.

За результатами інспекційного відвідування складено акт стану дотримання законодавства про працю №09-03-619/1 від 16.03.2018, який підписано директором ТОВ "Карпатнафтохім" ОСОБА_1 без зауважень та заперечень (а.с.41-43).

Окрім того, йому внесено припис про усунення виявлених порушень №09-03-619/1-1 від 16.03.2018, яким зобов`язано провести атестацію робочих місць за умовами праці відповідно до Порядку №442 (а.с.44-45).

Також відносно генерального директора ТОВ "Карпатнафтохім" складено протокол про адміністративне правопорушення за ч.1 ст. 41 КУпАП, який передано на розгляд до Калуського міськрайонного суду (а.с.46-47).

Постановою Калуського міськрайонного суду від 10.04.2018 у справі №345/1203/18 генерального директора ТОВ "Карпатнафтохім" ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 41 КУпАП та призначено стягнення у вигляді штрафу в розмірі 510,00 грн. (а.с.49.)

На виконання припису листом №568 від 13.04.2018 адміністрацією ТОВ "Карпатнафтохім" поінформовано відповідача про те, що атестаційною комісією ТОВ "Карпатнафтохім" переглянуто матеріали атестації по цеху з виробництва хлорвінілу і за результатами проведеного аналізу виявлено ряд порушень, які допущені під час проведення атестації. Тому на засіданні атестаційної комісії підприємства прийнято рішення про залучення сертифікованої спеціалізованої організації для проведення лабораторних досліджень (а.с.48).

Також на виконання припису листом №1984 від 17.12.2018 керівництво ТОВ "Карпатнафтохім" повідомило, що ними укладено договір від 01.06.2018 з МПП "ЕКОС", м. Одеса, для проведення гігієнічної оцінки умов праці (лабораторних замірів), а також те, що в ТОВ "Карпатнафтохім" проводиться оцінка впливу виробничого середовища та трудового навантаження та оформлюються карти умов праці. Враховуючи великий об`єм робіт ТОВ "Карпатнафтохім" визначило дату завершення проведення атестації робочих місць за умовами праці (01.03.2019) (а.с. 56).

Листом №06-20/15-10/2039 від 19.03.2019 Управління Держпраці звернулося до ТОВ "Карпатнафтохім" з проханням надати копії підтверджуючих документів про завершення проведення атестації робочих місць за умовами праці для здійснення контролю за якістю проведення атестації робочих місць за умовами праці.

ТОВ "Карпатнафтохім" листом №472 від 25.03.2019 повідомило проте, що проведено засідання атестаційної комісії на якій вирішено 03.04.2019 провести чергове засідання з розгляду документів з атестації робочих місць із залученням представників МПП ЕКОС" та лікаря з гігієни праці. Зазначило, що після розгляду атестаційною комісією, копії документів з атестації робочих місць за умовами праці ТОВ "Карпатнафтохім" будуть передані в Управління Держпраці у встановленому порядку.

З метою перевірки виконання вимог припису №09-03-619/1-1 від 16.03.2018, відповідно до наказу №496-Д від 01.04.2019 та направлення №06-09/15-10/2387 від 01.04.2019 відповідачем проведено інспекційне відвідування, за результатами якого складено акт стану дотримання законодавства про працю №09-03-1683/26 від 04.04.2019 (а.с.50-54).

Даний акт підписано генеральним директором ТОВ "Карпатнафтохім" із запереченнями №573 від 08.04.2019, які є його невід`ємною частиною. Під час інспекційного відвідування встановлено, що пункти 1, 2, 3 припису №09-03-619/1-1 від 16.03.2018 не виконані (а.с.55).

За невиконання вимог припису №09-03-619/1-1 від 16.03.2018 керівника ТОВ "Карпатнафтохім" ОСОБА_1 відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення №09-03/1683/12 від 04.04.2019 притягнуто до адміністративної відповідальності за статтею 188 6 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 1000,00 грн. Зазначений штраф ним сплачено, що підтверджується копією квитанції №62.148.1/27047446 від 10.04.2019 (а.с.59-62).

У відповідності до п.21 Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №295 від 26.04.2017 (який діяв на момент існування зазначених правовідносин) начальником відділу з питань гігієни та експертизи умов праці Управління Держпраці Ткачівською О.В. надано відповідь на заперечення ТОВ "Карпатнафтохім" №573 від 08.04.2019 (а.с. 57-58).

Згідно наказу №1370-Д від 11.11.2019 та направлення №06-09/15-10/6590 від 11.11.2019 відповідачем проведено інспекційне відвідування, за результатами якого складено акт стану дотримання законодавства про працю №ІФ 1793/1683/АВ від 13.11.2019 (а.с.65-70).

Під час інспекційного відвідування керівництвом ТОВ "Карпатнафтохім" надано всі необхідні документи щодо проведеної атестації робочих місць за умовами праці, з яких встановлено, що генеральним директором ТОВ "Карпатнафтохім" ОСОБА_1 видано наказ №524 від 06.11.2019 "Про затвердження результатів атестації робочих місць за умовами праці", яким підтверджено право на пільги та компенсації за роботу в шкідливих умовах праці на робочих місцях структурних підрозділів ТОВ "Карпатнафтохім", зокрема:

Додатком №1 до наказу затверджено перелік робочих місць, виробництв, професій і посад, що маються право на пільгове пенсійне забезпечення за Списком №1 на робочих місцях структурних підрозділів:

1) Виробництво поліхлорвінілової смоли суспензійної та каустичної соди - 20 робочих місць;

2) Виробництво етилену і поліетилену по кожному цеху - 9 робочих місць;

3) Ремонтне управління - 10 робочих місць;

4) Група з обслуговування устаткування виробництв - 2 робочих місця.

Додатком №2 до наказу затверджено перелік робочих місць, виробництв, професій і посад, що мають право на пільгове пенсійне забезпечення за Списком №2 на робочих місцях структурних підрозділів:

1) Ремонтне управління - 4 робочі місця;

2) Залізничний цех - 1 робоче місце.

Додатком №3 до наказу затверджено перелік робочих місць, виробництв, професій і посад, яким встановлено доплату за шкідливі умови праці, право на щорічну додаткову відпустку за роботу зі шкідливими та важкими умовами праці та видачу молока (а.с.71).

Визначені вище переліки відповідно до п. 6.8 Методичних рекомендацій у встановленому порядку погоджені головою об`єднаної профспілки ТОВ "Карпатнафтохім" ОСОБА_2 .

А також наказом №524 від 06.11.2019 керівникам структурних підрозділів ТОВ "Карпатнафтохім" надано вказівку в термін до 18.11.2019 ознайомити підлеглих їм працівників з наказом про результати атестації робочих місць за умовами праці під підпис.

Головою профспілки Захист праці" Смолінським О.О. листом б/н від 31.03.2020 повідомлено, що адміністрацією ТОВ "Карпатнафтохім" не погоджені результати атестації робочих місць за умовами праці з профспілковим комітетом та просив відповідача зобов`язати адміністрацію ТОВ "Карпатнафтохім" провести погодження результатів атестації з профспілкою "Захист праці" (а.с.72).

Листом №06-13/15-10/3204 від 12.05.2020 Управлінням Держпраці надано відповідь про те, що до повноважень відповідача не входить зобов`язання керівників, установ та організацій погоджувати результати атестації робочих місць з первинними профспілковими організаціями (а.с.73).

Голова профспілки "Захист праці" Смолінський О.О. повторно звернувся до відповідача листом б/н від 30.05.2020, у якому зазначив про порушення ТОВ "Карпатнафтохім" вимог порядку №442 Мктодичних рекомендацій про проведення атестації робочих місць, а також з проханням провести інспекційне відвідування (або витребувати у ТОВ "Карпатнафтохім" матеріали атестації) з метою перевірки якості проведеної атестації, результати якої затверджено наказом генерального директора ТОВ "Карпатнафтохім" №524 від 07.11.2019 (а.с.74).

Суд звертає увагу, що до вказаного листа заявником не було додано жодного документу, який свідчив би про протиправність проведеної атестації робочих місць чи її результатів.

30.06.2020 Управління Держпраці своїм листом №06-13/15-10/4213 зазначило, що для проведення експертизи якості ТОВ "Карпатнафтохім" надано копії всіх матеріалів проведеної атестації робочих місць за умовами праці відповідно до наказу №524 від 06.11.2019. Одночасно з цим зазначено, що оскільки порядок контролю за якістю проведення атестації робочих місць за умовами праці не затверджено, тому відповідач не вправі надавати висновок за результатами експертизи якості проведення атестації робочих місць за умовами праці (а.с.75).

14.07.2020 Управління Держпраці листом №06-13/15-10/4573 додатково роз`яснило заявнику порядок проведення атестації робочих місць за умовами праці, порядок затвердження її результатів, порядок проведення та затвердження лабораторних досліджень та ін. Окрім того, відповідачем зазначено, що не наділено повноваженнями проведення розслідування не підтверджених документами фактів, які підтверджують або заперечують здійснення роботодавцем або працівником не зафіксованих у письмовій формі дій, допитування свідків щодо умов праці. Тому заявнику повідомлено про можливість оскарження результатів проведеної ТОВ "Карпатнафтохім" атестації робочих місць у судовому порядку (а.с.76).

Таким чином, під час розгляду справи судом встановлено, що Управлінням Держпраці в Івано-Франківській області належно розглянуто заяву профспілки ТОВ "Захист праці" ТОВ "Карпатнафтохім" від 25.05.2020 щодо проведення інспекційного відвідування ТОВ "Карпатнафтохім" з метою якості проведення атестації робочих місць цеху з виробництва хлорвінілу, результати якої затверджено наказом генерального директора ТОВ "Карпатнафтохім" від 07.11.2019 №524 та надано повну, всебічну та обґрунтовану відповідь. Протилежного судом у матеріалах справи не встановлено.

Відповідно до частини 1 статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно частини 2 статті 76 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до ч. 2. ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про те, що позов Профспілки "Захист праці" у ТОВ "Карпатнафтохім" до Управління Держпраці в Івано-Франківській області, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - товариства з обмеженою відповідальністю "Карпатнафтохім" про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання до вчинення дій є безпідставним та таким, що не підлягає задоволенню.

Зважаючи на висновок суду про необґрунтованість адміністративного позову в силу вимог статті 139 КАС України судовий збір не підлягає стягненню із відповідача суб`єкта владних повноважень.

Учасниками справи не подано до суду будь-яких доказів про понесення ними інших витрат, пов`язаних з розглядом справи, відтак у суду відсутні підстави для вирішення питання щодо їх розподілу.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову Профспілки "Захист праці" у ТОВ "Карпатнафтохім" (код ЄДРПОУ 42534235, вул. Промислова, 4, м. Калуш, Калуський район, Івано-Франківська область, 77306) до Управління Держпраці в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 39784625, вул. Незалежності, 47, м. Івано-Франківськ, 76018), третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - товариства з обмеженою відповідальністю "Карпатнафтохім" (код ЄДРПОУ 33129683, вул. Промислова, 4, м. Калуш, Калуський район, Івано-Франківська область, 77306) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання до вчинення дій - відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя Микитюк Р.В.

Рішення складене в повному обсязі 28 грудня 2020 р.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.12.2020
Оприлюднено29.12.2020
Номер документу93846570
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/2899/20

Рішення від 23.12.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Рішення від 23.12.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 17.11.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 28.10.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні