Рішення
від 22.12.2020 по справі 320/9193/20
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 грудня 2020 року № 320/9193/20

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Василенко Г.Ю., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної податкової служби у Київській області до Комунального підприємства "Білоцерківської міської ради "Білоцерківський міський парк культури та відпочинку імені Т. Г. Шевченка" про стягнення податкового боргу,

в с т а н о в и в:

Головне управління ДПС у Київській області звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Комунального підприємства "Білоцерківської міської ради "Білоцерківський міський парк культури та відпочинку імені Т. Г. Шевченка" про стягнення податкової заборгованості в сумі 125 756,96 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що згідно з даними податкового обліку у відповідача утворилася заборгованість перед бюджетом із земельного податку з юридичних осіб. Податкові органи в силу закону від імені держави здійснюють функції з контролю за своєчасністю, правильністю нарахування та сплатою податків і зборів (обов`язкових платежів), а також стягнення з платників податків заборгованості перед бюджетами та державними цільовими фондами, у зв`язку з чим позивач звернувся до суду з даним позовом.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 09.10.2020 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Вказаною ухвалою суду встановлено відповідачу п`ятнадцятиденний строк з дня отримання копії цієї ухвали для подання відзиву на позовну заяву та доказів, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача.

У зв`язку із відсутністю коштів на відправку поштової кореспонденції, копію ухвали суду було направлено відповідачу шляхом надсилання за адресою офіційної електронної пошти - ІНФОРМАЦІЯ_1

Як убачається зі звіту Інтернет провайдера, електронне повідомлення, що вміщує файл з ухвалою суду, доставлено наступним адресатам: ІНФОРМАЦІЯ_1 - 13.10.2020.

Проте, на час прийняття рішення у даній справі відповідач правом на подання відзиву на позовну заяву не скористався.

Згідно з частиною 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Учасники справи з клопотанням про розгляд справи у судовому засіданні до суду не звертались.

З урахуванням викладеного, розгляд справи судом здійснено у порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами та доказами.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Комунальне підприємство "Білоцерківської міської ради "Білоцерківський міський парк культури та відпочинку імені Т. Г. Шевченка" (ідентифікаційний код: 02219352, місцезнаходження: 09100, Київська обл., м. Біла Церква, б-р Олександрійський, буд. 11) зареєстроване в якості юридичної особи 31.12.2003, номер державної реєстрації 13531200000001299 від 01.11.2015, як платник податків перебуває на обліку в Білоцерківському управлінні Головного управління ДПС у Київській області, що підтверджується даними з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

З матеріалів адміністративної справи вбачається, що податковий борг відповідача, який є предметом стягнення у даній справі, виник у зв`язку з несплатою грошових зобов`язань, визначених відповідачем самостійно на підставі податкових декларацій з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності), а саме: за 2019 рік та за 2020 рік.

Так, 29.03.2019 відповідачем подано до Білоцерківської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області звітну податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2019 рік, в якій самостійно визначено річну суму орендної плати, яка підлягає сплаті, за період з січня 2019 по листопад 2019 року у сумі 16906,52 грн. щомісяця, та за грудень 2019 у розмірі 16906,50 грн., у загальній сумі 202878,22 грн.

Також, 06.02.2020 відповідачем подано до Білоцерківського управління ГУ ДПС у Київській області звітну податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2020 рік, в якій самостійно визначено річну суму орендної плати, яка підлягає сплаті, за період з січня 2020 по листопад 2020 року у сумі 3705,67 грн. щомісяця, та за грудень 2020 року у розмірі 3705,64 грн., у загальній сумі 44468,01 грн.

Відповідно до розрахунку податкового боргу з земельний податок з юридичних осіб КПБМР "Білоцерківський міський парк культури та відпочинку імені Т. Г. Шевченка", відповідач має податковий борг в сумі 125756,96 грн.

При цьому, згідно з розрахунком боргу з орендної плати з земельний податок з юридичних осіб по КПБМР "Білоцерківський міський парк культури та відпочинку імені Т. Г. Шевченка", податковий борг в сумі 125756,96 грн. складається з:

16906,52 грн. - визначено податкове зобов`язання 30.07.2019 на підставі податкового розрахунку земельного податку від 29.03.2019 №9059742678;

16906,52 грн. - визначено податкове зобов`язання 30.08.2019 на підставі податкового розрахунку земельного податку від 29.03.2019 №9059742678;

16906,52 грн. - визначено податкове зобов`язання 30.09.2019 на підставі податкового розрахунку земельного податку від 29.03.2019 №9059742678;

16906,52 грн. - визначено податкове зобов`язання 30.10.2019 на підставі податкового розрахунку земельного податку від 29.03.2019 №9059742678;

16906,52 грн. - визначено податкове зобов`язання 30.11.2019 на підставі податкового розрахунку земельного податку від 29.03.2019 №9059742678;

16906,52 грн. - визначено податкове зобов`язання 30.12.2019 на підставі податкового розрахунку земельного податку від 29.03.2019 №9059742678;

16906,50 грн. - визначено податкове зобов`язання 30.01.2020 на підставі податкового розрахунку земельного податку від 29.03.2019 №9059742678;

3705,67 грн. - визначено податкове зобов`язання 01.03.2020 на підставі податкового розрахунку земельного податку від 07.02.2020 №9015376851;

3705,67 грн. - визначено податкове зобов`язання 30.03.2020 на підставі податкового розрахунку земельного податку від 07.02.2020 №9015376851.

Відповідні грошові зобов`язання за червень - грудень 2019 року та за лютий-березень 2020 року не були сплачені відповідачем, внаслідок чого утворився податковий борг з орендної плати за землю з юридичних осіб згідно податкових декларацій з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) №9059742678 від 29.03.2019 та №9015376851 від 07.02.2020 у загальному розмірі 125756,96 грн.

Позивачем було виставлено податкову вимогу відповідачеві форми Ю від 03.07.2018 №258955-50/312 на суму 17297,42 грн., яка була направлена на адресу відповідача та отримана останнім. Доказів оскарження вищевказаної податкової вимоги матеріали справи не містять.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами у даній справі, суд виходив з наступного.

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Підпункт 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України, у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) встановлює, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до підпункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 ПК України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Пунктом 38.1 статті 38 ПК України передбачено, що виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Відповідно до пункту 46.1 статті 46 ПК України податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою (пункт 54.1 статті 54 ПК України).

Відповідно до абзацу 1 пункту 57.1 статті 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно з приписами пункту 286.2 статті 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Пунктом 287.3 статті 287 ПК України передбачено, що податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Суд зазначає, що податкові зобов`язання з орендної плати з юридичних осіб, самостійно визначені відповідачем, відповідно до податкових декларацій з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за червень - грудень 2019 року та за лютий-березень 2020 року, складають 125756,96 грн. та не були сплачені, що підтверджується витягом зі зворотного боку інтегрованої картки платника відповідача та розрахунком податкового боргу відповідача з земельний податок з юридичних осіб.

Відповідно до пункту 59.1 статті 59 ПК України (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Положенням пункту 58.3 статті 58 ПК України встановлено, що податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.

Податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов`язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (пункт 59.4 статті 59 ПК України).

Щодо способу захисту права на стягнення податкового боргу суд зазначає таке.

Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Крім того, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі (пункт 95.1 статті 95 ПК України).

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (пункт 95.2 статті 95 ПК України).

Відповідно до абзацу 1 пункту 95.3 статті 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно з пунктом 95.4 статті 95 ПК України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, суд, вирішуючи питання про погашення за рахунок платника податків податкового боргу, яке здійснюється шляхом стягнення коштів з рахунків у банку або за рахунок готівки, приймає рішення про стягнення з боржника коштів у рахунок погашення податкового боргу.

Згідно з довідкою ГУ ДПС у Київській області станом на 17.04.2020 відповідач має податковий борг з земельний податок з юридичних осіб в розмірі 125756,96 грн.

На час розгляду справи та прийняття рішення по суті заявлених позовних вимог, доказів про сплату відповідачем податкового боргу у розмірі 125756,96 грн. до суду не надано.

Всупереч положенням статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України відповідачем не надано доказів сплати податкового боргу, у зв`язку з чим сума податкового боргу підлягає стягненню з відповідача.

Аналізуючи у сукупності вищевикладене та враховуючи підтвердження матеріалами справи наявності податкового боргу відповідача та дотримання податковим органом законодавчо встановленої процедури стягнення податкового боргу, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Як встановлено судом, витрати позивача, пов`язані з залученням свідків та проведенням експертиз відсутні, отже, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягає.

На підставі викладеного, керуючись статями 242-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з рахунків Комунального підприємства "Білоцерківської міської ради "Білоцерківський міський парк культури та відпочинку імені Т. Г. Шевченка" (код ЄДРПОУ 02219352) у банках, що обслуговують боржника до Державного бюджету податкову заборгованість в сумі 125756 (сто двадцять п`ять тисяч сімсот п`ятдесят шість) грн. 96 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Василенко Г.Ю.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.12.2020
Оприлюднено29.12.2020
Номер документу93846628
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/9193/20

Рішення від 22.12.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Василенко Г.Ю.

Ухвала від 09.10.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Василенко Г.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні