Рішення
від 28.12.2020 по справі 420/11326/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/11326/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 грудня 2020 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Балан Я.В., розглянувши у порядку письмового провадження, за наявними матеріалами, адміністративну справу за позовною заявою Головного управління ДПС в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Верета Союз про стягнення суми податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою звернулось Головне управління ДПС в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Верета Союз про:

стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю Верета Союз , а саме з усіх відкритих рахунків у банках, обслуговуючих підприємство суму заборгованості по податку на додану вартість вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) 2263423,10 гривень, на бюджетний рахунок UA578999980313080029000015008, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ 38016923, отримувач коштів УК у м. Одесі/Приморський район/14060100.

Адміністративний позов мотивовано наступним.

Відповідно до довідки-розрахунку заборгованості, податкова заборгованість Товариства з обмеженою відповідальністю Верета Союз перед бюджетом складає 2263423,10 гривень.

Вищевказана заборгованість виникла з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг).

Винесена на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю Верета Союз вимога про сплату боргу (недоїмки) наразі набула статусу узгодженої.

У добровільному порядку Товариство з обмеженою відповідальністю Верета Союз узгоджені податкові зобов`язання не сплачує. Контролюючим органом, у свою чергу, було здійснено всі заходи спрямовані для погашення податкової заборгованості, однак, вищевказані дії Головного управління ДПС в Одеській області не призвели до повного погашення податкового боргу.

ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ ТА КЛОПОТАННЯ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2020 року, вищезгадану позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито загальне позовне провадження по справі.

24 грудня 2020 року, закрито підготовче засідання по справі та призначено справу до судового розгляду суті.

У судове засідання, особи, які беруть участь у розгляді справи - не з`явились. Про дату, час та місце розгляду справи належним чином та своєчасно повідомлялись.

Відповідно до ч.4 ст.229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

24 грудня 2020 року, на офіційну електронну адресу Одеського окружного адміністративного суду, від представника позивача, надійшло клопотання про продовження розгляду справи у порядку письмового провадження (вх.№ЕП/25619/20).

Враховуючи положення ч.9 ст.205 КАС України та клопотання представника позивача, розгляд справи здійснено судом без участі сторін у порядку письмового провадження.

Ухвала Одеського окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2020 року про відкриття провадження по адміністративній справі №420/11326/20, була надіслана рекомендованим листом з повідомленням про вручення на офіційну адресу Товариства з обмеженою відповідальністю Верета Союз вказану в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та зазначену Головним управлінням ДПС в Одеській області у позовній заяві: 65012, м. Одеса, вул. Велика Арнаутська 17 (а.с.41-45).

Рекомендоване поштове відправлення №6530002335663, яким Товариству з обмеженою відповідальністю Верета Союз була надіслана ухвала Одеського окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2020 року, повернулось на адресу суду з відміткою підприємства поштового зв`язку про неможливість вручення поштового відправлення (а.с.60,64).

За правилами пунктів 99, 116, 117 Правил надання послуг поштового зв`язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №270 від 05.03.2009 року, у разі відсутності адресата поштові відправлення повертаються об`єктом поштового зв`язку відправнику за закінченням встановленого строку зберігання.

Одеським окружним адміністративним судом на офіційному веб-порталі судової влади України було розміщено оголошення про відкриття провадження по адміністративній справі №420/11326/20 та виклик ТОВ Верета Союз до суду (а.с.65).

У той же час, до повноважень адміністративних судів не віднесено установлення фактичного місцезнаходження юридичних осіб або місця проживання фізичних осіб - учасників судового процесу на час вчинення тих чи інших процесуальних дій, тому примірники повідомлень про вручення рекомендованої кореспонденції, повернуті органами зв`язку з позначками за закінченням терміну зберігання , адресат вибув , адресат відсутній тощо, з урахуванням конкретних обставин справи можуть вважатися належними доказами виконання адміністративним судом обов`язку щодо повідомлення учасників судового процесу про вчинення судом певних процесуальних дій.

Аналогічний висновок зроблено Верховним Судом в ухвалі від 01.04.2019 року у справі №9901/811/18 (адміністративне провадження №П/9901/811/18).

Враховуючи, що ухвала Одеського окружного адміністративного суду від 30 жовтня 2020 року, про відкриття провадження по адміністративній справі №420/11326/20, була надіслана судом на офіційну адресу Товариства з обмеженою відповідальністю Верета Союз внесену до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, але поштовий конверт повернувся на адресу суду з відміткою поштового відділення про неможливість вручення поштового відправлення, у відповідності до ч.11 статті 126 КАС України, суд дійшов висновку, що Товариство з обмеженою відповідальністю Верета Союз було належним чином повідомлено про відкриття провадження по справі.

Відповідачем відзиву на позовну заяву, заперечень проти позову, будь-яких пояснень, заяв чи клопотань до суду не надіслано, доказів сплати податкового боргу - не надано.

Між тим, у відповідності до частини 4 статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України, подання заяв по суті справи є правом учасників справи. У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Станом на 28 грудня 2020 року, інших заяв по суті справи з боку сторін на адресу суду не надходило.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

Товариство з обмеженою відповідальністю Верета Союз згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зареєстроване з 20.02.2015 року за номером №10701020000057132 (а.с.41-45).

Основний вид діяльності згідно КВЕД 46.90 неспеціалізована оптова торгівля.

Слід зазначити, що 22.08.2018 року, відбулася зміна місцезнаходження юридичної особи ТОВ Верета Союз (а.с.44 зворотній бік).

З розрахунку податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю Верета Союз вбачається, що за останнім обліковується податковий борг у загальній сумі 2263423,10 гривень (а.с.4).

Вищевказана заборгованість виникла з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у результаті: нарахування по податковій декларації №9242368740 від 16.11.2017 року на загальну суму 10863,00 гривень (а.с.35-36); нарахування по податковій декларації №9123619653 від 20.06.2018 року на загальну суму 2042,00 гривень (а.с.37-38); нарахування по податковій декларації №9149775986 від 20.07.2018 року на загальну суму 1462,00 гривень (а.с.39-40); проведення камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість з питання своєчасності та повноти даних задекларованих у податковій звітності з ПДВ, своєчасності подання податкової звітності з ПДВ, своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, у результаті чого складено акт №402/10-36-56-01/39651857 від 05.04.2018 року (а.с.15-22) та винесені податкові повідомлення-рішення: (форми Р ) №0031185601 від 30.05.2018 року на загальну суму 216386,00 гривень (а.с.23-24); №0031135601 від 30.05.2018 року на загальну суму 198116,00 гривень (а.с.25-26); №0031175601 від 30.05.2018 року на загальну суму 1599695,00 гривень (а.с.27-28); (форми ПС ): №0031125601 від 30.05.2018 року на загальну суму 1020,00 гривень (а.с.29); №0031115601 від 30.05.2018 року на загальну суму 82583,09 гривень (а.с.30).

Платнику податків ТОВ Верета Союз була нарахована пеня на загальну суму 153570,01 гривень відповідно до п.п. 129.1.2 ст. 129 Податкового кодексу України та ч. 4 гл. 2 розділу 111 Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування затвердженого Наказом Міністерства фінансів України №422 від 07.04.2016 року.

У зв`язку з несплатою Товариством з обмеженою відповідальністю Верета Союз узгоджених грошових зобов`язань, контролюючим органом сформовано та направлено рекомендованим повідомленням за місцем реєстрації юридичної особи податкову вимогу форми Ю №24030-56 від 01.06.2019 року, яка повернулась на адресу контролюючого органу за закінченням встановленого строку зберігання (а.с.13-14).

Відповідно до довідки Головного управління ДПС в Одеській області, інтегрованих карток платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю Верета Союз , за останнім обліковується податкова заборгованість на загальну суму 2263423,10 гривень (а.с.5-12).

Підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 ст.20 Податкового Кодексу України, контролюючим органам надано право звертатись до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника на суму податкового боргу або його частини.

Враховуючи вищевикладене, ГУ ДПС в Одеській області звернулось до суду з даною позовною заявою.

РЕЛЕВАНТНІ ДЖЕРЕЛА ПРАВА ТА ВИСНОВКИ СУДУ

Спірні правовідносини регулюються нормами Конституції України та Податкового кодексу України (у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) (далі - ПК України).

Відповідно до ст. п. 14.1.137 ст. 14 ПК України орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Контролюючий орган має право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджету та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу.

Відповідно до п. 54.1. ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

У відповідності до пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПК України, грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Правовими положенням пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України передбачено, що податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень, у відповідності до положень пункту 41.2 статті 41 ПК України.

Згідно із п.58.1., п. 58.2., 58.3. ст.58 ПК України контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу.

Податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

Згідно з п.42.2. ст.42 ПК України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що акт перевірки та податкові повідомлення-рішення надсилались контролюючим органом на адресу відповідача, у порядку, визначеному законом (а.с.33-34).

Відповідно до п. 59.1 ст.59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.

Також податкова вимога надсилається (вручається) коли платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов`язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.4 ст. 59 Податкового кодексу України).

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що у зв`язку з не погашенням суми податкових зобов`язань у встановлені Податковим Кодексом строки, контролюючим органом була сформована та надіслана вимога про сплату боргу (недоїмки) форми Ю №24030-56 від 01.06.2019 року (а.с.13).

Підпунктом 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 ПК України визначено, що податкова вимога - це письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

Пунктом 59.5 ст. 59 ПК України передбачено, що у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Аналіз вказаної норми дає підстави стверджувати про відсутність обов`язку контролюючого органу направляти платнику податків нову податкову вимогу у випадку збільшення суми податкового боргу. Тобто, у разі коли після направлення платнику податків податкової вимоги сума його податкового боргу збільшується, податкова вимога на збільшену суму податкового боргу не направляється.

Згідно з п. 7 Порядку направлення контролюючими органами податкових вимог платникам податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №610 від 30.06.2017 року, податкова вимога вважається належним чином врученою платнику податків (крім фізичних осіб), якщо вона надіслана за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручена платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові.

Судом встановлено, що податкова вимога форми Ю №24030-56 від 01.06.2019 року (а.с.13), яка була надіслана на податкову адресу ТОВ Верета Союз повернулась до контролюючого органу з відміткою поштового відділення про неможливість вручення у зв`язку з закінчення встановленого строку зберігання (а.с.14).

Згідно ст.95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (у редакції ПК України на момент виникнення спірних правовідносин).

Джерела погашення податкового боргу платника податку визначені нормами ст. 87 ПК України. Крім того, у силу приписів п. 87.9 ст. 87 цього Кодексу у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов`язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, у рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до ст. 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.

Підпунктом 20.1.34. п. 20.1 ст. 20 ПК України визначено право контролюючих органів у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг.

За змістом вказаних правових норм, зверненню контролюючого органу до суду щодо стягнення сум податкового боргу передують певні досудові процедури, які направлені на спонукання платника податків самостійно сплатити податковий борг. До таких процедур, поміж іншим, віднесено направлення такому платнику податків податкової вимоги, з дня надіслання якої починає свій перебіг тридцяти денний термін (у редакції ПК України на момент виникнення спірних правовідносин) та зі спливом цього строку у контролюючого органу з`являється право на звернення до суду за стягненням сум податкового боргу.

Суд зазначає, що у матеріалах судової справи відсутні докази сплати Товариством з обмеженою відповідальністю Верета Союз нарахованих контролюючим органом податкових зобов`язань.

Також, згідно інформації комп`ютерної програми Діловодство спеціалізованого суду , у провадженні Одеського окружного адміністративного суду не перебувають справи за позовними заявами Товариства з обмеженою відповідальністю Верета Союз до податкових органів.

Позов про стягнення з рахунків відповідача коштів за податковим боргом подано 26.10.2020 року, тобто, після спливу 30 календарних днів (у редакції ПК України на час виникнення спірних правовідносин) з дня надіслання (вручення) ТОВ Верета Союз податкової вимоги.

Відповідно до абз.1 п. 95.3 ст. 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно з п. 95.4 ст. 95 ПК України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч.1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи вищевикладене та беручи до уваги, що відповідачем відзиву на позов та доказів погашення податкового боргу суду не надано, позов Головного управління ДПС в Одеській області є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

Розподіл судових витрат.

Відповідно до ч. 1 ст. 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

З огляду на задоволення позовних вимог та згідно з вимогами статті 139 КАС України, судові витрати на користь позивача не підлягають стягненню, оскільки він є суб`єктом владних повноважень.

Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 143, 173-183, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги Головного управління ДПС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська 5, код ЄДРПОУ 43142370) до Товариства з обмеженою відповідальністю Верета Союз (65012, м. Одеса, вул. Велика Арнаутська 17, код ЄДРПОУ 39651857) про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю Верета Союз , а саме з усіх відкритих рахунків у банках, обслуговуючих підприємство суму заборгованості по податку на додану вартість вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) 2263423,10 гривень, на бюджетний рахунок №UA578999980313080029000015008, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ 38016923, отримувач коштів УК у м. Одесі/Приморський район/14060100 - задовольнити.

Стягнути з усіх відкритих рахунків у банках обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю Верета Союз (код ЄДРПОУ 39651857) суму заборгованості з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 2263423,10 (два мільйони двісті шістдесят три тисячі чотириста двадцять три гривні десять копійок) гривень, на бюджетний рахунок №UA578999980313080029000015008, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ 38016923, отримувач коштів УК у м. Одесі/Приморський район/14060100.

Рішення набирає законної сили згідно статті 255 КАС України - після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду згідно статті 295 КАС України подається до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, апеляційні скарги подаються учасниками справи через Одеський окружний адміністративний суд.

Суддя Балан Я.В.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.12.2020
Оприлюднено30.12.2020
Номер документу93847211
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/11326/20

Рішення від 28.12.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я.В.

Ухвала від 30.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Балан Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні