Рішення
від 23.12.2020 по справі 460/6802/20
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

23 грудня 2020 року м. Рівне №460/6802/20

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Махаринця Д.Є. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом

Керівник Здолбунівської місцевої прокуратури Рівненської області в інтересах держави доВерхівська сільська рада про визнання протиправною бездіяльність, - В С Т А Н О В И В:

Керівник Здолбунівської місцевої прокуратури Рівненської області звернувся до Рівненського окружного адміністративного суду в інтересах держави з позовом до Верхівської сільської ради про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем в порушення норм чинного законодавства не вжито жодних дієвих заходів, необхідних для оформлення права власності на безхазяйну гідротехнічну споруду, розташовану на водному об`єкті (ставку) площею 17,3 га в с.Лебеді, а саме: перегороджуючу ґрунтову дамбу; водоскидну споруду - шахтний водоскид; відвідний канал - русло р.Устя.

Ухвалою від 22.09.2020 позовна заява залишалась без руху. Позивач вчасно усунув недоліки позовної заяви.

Ухвалою від 23.10.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін. Даною ухвалою відповідачу надано десятиденний строк на подання відзиву на позовну заяву.

Згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення відповідач отримав копію ухвали 11.11.2020.

Дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд встановив наступне.

Здолбунівською місцевою прокуратурою в порядку ст. 23 Закону України Про прокуратуру вивчено інформацію щодо стану додержання вимог законодавства з питань збереження майна інженерної інфраструктури водних об`єктів на території Острозького району Рівненської області. Встановлено, що на території Верхівської сільської ради (за межами с.Лебеді) розташовано водний об`єкт (ставок) площею 17,3 га.

На водному об`єкті (ставку) площею 17,3 га знаходиться гідротехнічна споруда, а саме: перегороджуюча ґрунтова дамба загальною довжиною в межах ставка 265 м, шириною по гребеню 6 м, максимальною висотою 6,20 м. (кріплення укосів: верховий - збірними залізобетонними плитами, низовий - посів багаторічних трав); водоскидна споруда - шахтний водоскид (вид регулювання - дерев`яні шандари); відвідний канал - русло р. Устя, що підтверджується актом опису майна від 15.06.2018, складеним Верхівською сільською радою.

Згідно інформації Верхівської сільської ради від 20.08.2020 та від 25.08.2020, власник (балансоутримувач) вказаної гідротехнічної споруди відсутній. Загальна орієнтовна вартість гідроспоруди становить 1 600 000 грн.

На гідротехнічну споруду, що в с.Лебеді Верхівської сільської ради Острозького району Рівненської області, 27.05.2019 виготовлено технічний паспорт (інвентаризаційна справа № 54).

Відповідно до інформації Південного міжрайонного управління водного господарства №08/788 від 20.08.2020, Острозької районної державної адміністрації №2929/01-19 від 21.08.2020 дані щодо власника чи балансоутримувача гідротехнічних споруд у вказаних органах державної влади відсутні.

Таким чином, відсутність інформації щодо зареєстрованих речових прав, власника чи балансоутримувача нерухомого майна - гідротехнічної споруди розташованої па водному об`єкті (ставку) с. Лебеді, а саме, перегороджуючої ґрунтової дамби загальною довжиною в межах ставка 265,0 м, шириною по гребеню 6,0 м, максимальною висотою 6,20 м.; водоскидна споруда - шахтний водоскид (вид регулювання - дерев`яні шандари); відвідний канал - русло р. Устя, у органах державної влади та місцевого самоврядування свідчить про те, що вказане майно є безхазяйним.

Статтею 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності, на рухоме та нерухоме майно. Від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності органи місцевого самоврядування.

Підставою набуття права комунальної власності є передача майна комунальним громадам безоплатно державою, іншими суб`єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.

Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування, та розпорядження об`єктами права комунальної власності.

Майнові операції, які здійснюються органами місцевого самоврядування з об`єктами права комунальної власності, не повинні ослаблювати економічних основ місцевого самоврядування, зменшувати обсяг та погіршувати умови надання послуг населенню.

Статтею 335 ЦК України визначено, що безхазяйною є річ, яка не має власника або власник якої невідомий. Безхазяйні нерухомі речі беруться на облік органом, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, за заявою органу місцевого самоврядування, на території якого вони розміщені. Про взяття безхазяйної нерухомої речі на облік робиться оголошення у друкованих засобах масової інформації.

Після спливу одного року з дня взяття на облік безхазяйної нерухомої речі вона за заявою органу, уповноваженого управляти майном відповідної територіальної громади, може бути передана за рішенням суду у комунальну власність.

Відповідно до ст. 327 ЦК України у комунальній власності є майно, яке належить територіальній громаді. Управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень регулює Закон України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень №1952-VІ (далі - Закон №1952-VІ), який спрямований на забезпечення визнання та захисту державою таких прав.

Відповідно до статті 2 Закону №1952-VІ державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Крім того, ч. 3 п. 1 статті 2 Закону №1952-VІ визначено зміст терміну заявник, зокрема, у разі взяття на облік безхазяйного нерухомого майна заявником може бути виключно орган місцевого самоврядування.

Державна реєстрація прав на нерухоме майно та їх обтяжень проводиться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (ст. 18 Закону № 1952- VI).

Однак, згідно інформації Верхівської сільської ради від 25.08.2020 сільською радою заходи щодо взяття на облік та набуття права власності на вищевказану гідротехнічну споруду не вживалися. До органів, що здійснюють державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень, із заявою стосовно взяття вказаного майна на облік як безхазяйного селищна рада не зверталася, оголошення про намір взяття на облік гідротехнічних споруд як безхазяйного майна у друкованих засобах масової інформації сільською радою не розміщувалися, чим допущено протиправну бездіяльність.

Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно ч.4 ст.159 КАС України неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Враховуючи обставини справи, зокрема те, що відповідач є суб`єктом владних повноважень, а також те, що заявлені позовні вимоги по суті позитивно вплинуть на права та інтереси самого відповідача, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та необхідність їх задоволення повністю.

Згідно ч.2 ст.139 КАС України підстав для розподілу судових витрат у суду немає.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Позов Керівника Здолбунівської місцевої прокуратури Рівненської області (35705, вул.Кн.Ольги, 36, м.Здолбунів) в інтересах держави до Верхівської сільської ради (35825, с.Верхів, Острозький район, Рівненська область; код ЄДРПОУ 04386953) задоволити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Верхівської сільської ради щодо набуття права власності на безхазяйне майно, а саме: перегороджуючу ґрунтову дамбу загальною довжиною в межах ставка 265,0 м, шириною по гребню 6,0 м, максимальною висотою 6,20 м (кріплення укосів: верховий - збірними залізобетонними плитами, низовий - посів багаторічних трав); водоскидна споруда - шахтний водоскид (вид регулювання - дерев`яні шандари); відвідний канал - русло р.Устя, що знаходяться на водному об`єкті (ставку) с.Лебеді на території Верхівської сільської ради.

Зобов`язати Верхівську сільську раду вчинити дії, спрямовані на набуття права власності на безхазяйне майно, а саме: перегороджуючу ґрунтову дамбу загальною довжиною в межах ставка 265,0 м, шириною по гребню 6,0 м, максимальною висотою 6,20 м (кріплення укосів: верховий - збірними залізобетонними плитами, низовий - посів багаторічних трав); водоскидна споруда - шахтний водоскид (вид регулювання - дерев`яні шандари); відвідний канал - русло р.Устя, що знаходяться на водному об`єкті (ставку) с.Лебеді на території Верхівської сільської ради.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складений 23 грудня 2020 року.

Суддя Д.Є. Махаринець

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.12.2020
Оприлюднено30.12.2020
Номер документу93847527
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/6802/20

Ухвала від 03.12.2021

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.Є. Махаринець

Рішення від 23.12.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.Є. Махаринець

Ухвала від 23.10.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.Є. Махаринець

Ухвала від 22.09.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.Є. Махаринець

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні