Рішення
від 22.12.2020 по справі 520/10583/2020
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Харків

22 грудня 2020 року № 520/10583/2020

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Мельникова Р.В.,

за участю секретаря судового засідання - Легостаєвої К.І.,

представника позивача - Таволжанського М.В.,

представника відповідача - Шевченко А.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ГОРМАШТЕХ" до Головного управління ДПС у Харківській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю "ГОРМАШТЕХ" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд: визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення ГУ ДПС у Харківський області:

- №0066365704 (форма «Р» ) від 15 травня 2020 року, яким ТОВ «ГОРМАШТЕХ» збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 3325630,00 грн., у тому числі 2660504,00 грн. за основним платежем, 665126,00 грн. за штрафними санкціями;

- №0066355704 (форма «В4» ) від 15 травня 2020 року, яким ТОВ «ГОРМАШТЕХ» зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 391416,00 грн.

В обґрунтування позову позивачем зазначено, що податковий орган прийняв протиправні податкові повідомлення-рішення, які підлягають скасуванню, оскільки ґрунтуються на помилкових висновках контролюючого органу, викладених у акті перевірки №864/20-40-57-04-16/42292312 від 17.04.2020 року.

Ухвалою суду від 17.08.2020 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у вищевказаній адміністративній справі та справу призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження.

Представник відповідача у наданому до суду відзиві на позов проти заявленого позову заперечував та зазначив, що податкові повідомлення-рішення було прийнято контролюючим органом у зв`язку із встановленням перевіркою обставин порушення Товариством з обмеженою відповідальністю "ГОРМАШТЕХ" норм діючого законодавства, які належним чином зафіксовано у акті перевірки. Отже, позовні вимоги позивача є такими, що не підлягають задоволенню.

Представник позивача у судове засідання прибув, позовні вимоги підтримав та просив суд задовольнити позов.

Представник відповідача у судове засідання прибув, проти заявленого позову заперечував з підстав, викладених у письмових запереченнях на позов.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, вивчивши доводи позову та заперечень проти нього, встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "ГОРМАШТЕХ", код ЄДРПОУ - 42292312, зареєстровано у відповідності до норм діючого законодавства як суб`єкт господарювання.

Судовим розглядом справи встановлено, що Головним управлінням ДПС у Харківській області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за лютий 2020 року Товариства з обмеженою відповідальністю "ГОРМАШТЕХ", п.н. 42292312, результати якої оформлено у вигляді акту перевірки від 17.04.2020 року №864/20-40-57-04-16/42292312.

Зі змісту акту перевірки від 17.04.2020 року №864/20-40-57-04-16/42292312 вбачається, що ТОВ ГОРМАШТЕХ , п.н. 42292312, до контролюючого органу засобами електронного зв`язку було подано податкову декларацію з податку на додану вартість за лютий 2020 року від 06.03.2020 року №29043940200 з усіма необхідними додатками за формою, затвердженого Наказом Міністерства фінансів країни від 28.01.2016 № 21 зі змінами та доповненнями.

При цьому, підприємством позивача до рядку 16.2 збільшено/зменшено залишок від`ємного значення за результатами поданих уточнюючих розрахунків розділу II Податковий кредит податкової декларації з податку на додану вартість за лютий 2020 року від 06.03.2020 року №9043940200 не включає значення (-3004106) грн., яке відповідає значенню графи 6 рядка 21 Сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 19.1 + рядок 20.3 уточнюючого розрахунку) (переноситься до рядка 16.1 декларації наступного звітного (податкового) періоду) розділу II Податковий кредит уточнюючого розрахунку з ПДВ за грудень 2020 року, наданому 07.02.2020 року № 9016052359, та дорівнює (-3004106) грн.

Також зі змісту акту перевірки вбачається встановлення перевіряючими того, що згідно даних ЄРПН на адресу ТОВ ГОРМАШТЕХ , п.н. 42292312, контрагентом-продавцем ТОВ Дніпровський механічний завод , п.н. 42412838, за грудень 2019 року виписано та зареєстровано податкову накладну на загальну суму 483496,8 грн, у тому числі на суму ПДВ 80582,8 грн, а саме: №11 від 13.12.2019 року, яку зареєстровано 26.12.2019 року.

У акті перевірки зафіксовано, що згідно податкової декларації з податку на додану вартість за звітний період лютий 2020 ТОВ ГОРМАШТЕХ включено до складу податкового кредиту (рядок 10.1 колонка Б ) податкову накладну по контрагенту ТОВ Дніпровський механічний завод , п.н. 42412838, на суму ПДВ 47813,59 грн. Згідно додатку № 5 до податкової декларації з податку на додану вартість за лютий 2020 Розшифровка податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів підприємством ТОВ ГОРМАШТЕХ до розділу II Податковий кредит включено податкову накладну з періодом виписки грудень 2019 року на суму ПДВ 47813,59 грн. по контрагенту ТОВ Дніпровський механічний завод , і.п.н. 124128304109, реєстрація якої в ЄРПН відсутня.

З огляду на вказане контролюючий органі дійшов висновку про те, що підприємством ТОВ ГОРМАШТЕХ , п.н. 42292312, порушено п.198.2 ст.198, п.198.6 ст.198, п.201.10 ст.201, п.200.2, п.200.4 ст.200 розділу V Кодексу, п.5 розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21 зі змінами та доповненнями, що призвело до завищення обсягу придбання (графа Б рядка 10.1 декларації) на 47813,59 грн. та завищення суми податкового кредиту (рядок 17 декларації) на 3051920 грн. та неправомірного зарахування у зменшення суми податкового боргу з податку на додану вартість суми 391416 грн.

Відповідно до висновків акту від 17.04.2020 року №864/20-40-57-04-16/42292312 перевіркою, зокрема, встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "ГОРМАШТЕХ" по декларації з ПДВ за лютий 2020 року в порушення п.198.2 ст.198, п.198.6 ст.198, п.201.10 сг.201, п.200.2, п.200.4 ст.200 розділу V Кодексу, п.5 розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21 зі змінами та доповненнями, що призвело до завищення обсягу придбання (графа Б рядка 10.1 декларації ) на 47813,59 грн. та завищення суми податкового кредиту (рядок 17 декларації) на 3051920 грн., неправомірного зарахування у зменшення суми податкового боргу з податку на додану вартість суми 391416 грн. та заниження суми ПДВ, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет по податковій звітності за лютий 2020 року на суму ПДВ 2660504 грн.

Матеріали справи свідчать, що позивач, не погодившись із висновками акту перевірки від 17.04.2020 року №864/20-40-57-04-16/42292312, звернувся до контролюючого органу із запереченнями на акт камеральної перевірки від 17.04.2020 року 864/20-40-57-04-16/42292312, проте листом від 14.05.2020 №18550/10/20-40-57-04-25 Про розгляд заперечень на акт камеральної перевірки від 17.04.2020 року №864/20-40-57-04-16/42292312 по ТОВ ГОРМАШТЕХ (п.н. 42292312) заперечення на акт були залишені без розгляду.

Так, судовим розглядом справи встановлено, що у зв`язку із встановленими порушеннями п.198.2 ст.198, п.198.6 ст.198, п.201.10, п.200.1, п.200.2, 200.4 ст.200 Податкового кодексу України:

- збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість у сумі 3325630,00 грн., в тому числі за податковим зобов`язанням у розмірі 2660504,00 грн. та штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у розмірі 665126,00 грн., у зв`язку з чим прийнято податкове повідомлення-рішення №0066365704 (форма Р ) від 15 травня 2020 року;

- зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 391416,00 грн., у зв`язку з чим прийнято податкове повідомлення-рішення №0066355704 (форма В4 ) від 15 травня 2020 року.

Позивач, не погодившись із зазначеними податковими повідомленнями-рішеннями оскаржив їх в адміністративному порядку до Державної податкової служби України, проте рішенням про результати розгляду скарги від 30.06.2020 року №20434/6/99-00-06-02-01-06 податкові повідомлення-рішення було залишено без змін, а скаргу - без задоволення.

Отже, підприємство позивача, не погодившись із зазначеними податковими повідомленнями-рішеннями, звернулось до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку правомірності прийняття контролюючим органом податкових повідомлень-рішень, суд зазначає наступне.

Відповідно до положень пп.19-1.1.1 п.19-1.2 ст.19 Податкового кодексу України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19 -3 цього Кодексу здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків.

Також згідно з п.19-1.1.34 ст.19 Податкового кодексу України органи державної податкової служби забезпечують визначення в установлених цим Кодексом, іншими законами України випадках сум податкових та грошових зобов`язань платників податків, застосування і своєчасне стягнення сум передбачених законом штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідно до підпункту 20.1.4 п.20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Положеннями пп.75.1.2 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України визначено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Відповідно до п.76.2 ст. 76 Податкового кодексу України визначено, що порядок оформлення результатів камеральної перевірки встановлено статтею 86 цього Кодексу.

Як передбачено приписами п. 86.1 ст. 86 Податкового кодексу України, результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.

Відповідно до підпункту 54.3.2 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, або зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларовану до повернення з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, або завищення суми податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.

Як було встановлено судом під час розгляду справи, спірні у даній справі правовідносини виникли у зв`язку з встановленням контролюючим органом порушень, допущених підприємством позивача під час декларування даних у податковій звітності з податку на додану вартість за лютий 2020 року.

Так, під час розгляду справи встановлено, що податкову декларацію за січень 2020 року ТОВ ГОРМАШТЕХ було подано до контролюючого органу 05.02.2020 за № 9012464893.

Уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок за грудень 2019 року підприємством позивача було подано до контролюючого органу 07.02.2020 за № 9016052359.

Вказаним уточнюючим розрахунком підприємством позивача було уточнено, зокрема, рядок 19 Сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 19.1 + рядок 20.3 декларації) (переноситься до рядка 16.1 декларації наступного звітного (податкового) періоду) згідно яких показник, який уточнюється 3004106 грн. , уточнений показник - гри. ; різниця склала - 3004106 грн.

Відповідні зміни відображені у рядках 20.3, 21, згідно яких показник, який уточнюється 3004106 грн. , уточнений показник - грн. , різниця склала - 3004106 грн.

Відповідний показник від`ємне значення 3004106 грн. включено ТОВ ГОРМАШТЕХ до показників декларації наступного звітного (податкового) періоду, тобто до декларації з податку на додану вартість за січень 2020 року від 05.02.2020 № 9012464893.

Зі змісту наданих представником позивача під час розгляду справи пояснень встановлено, що до рядка 16.1 розділу II Податковий кредит податкової декларації з податку на додану вартість зa січень 2020 року від 05.02.2020 №9012464893, відповідно до пп. 5 п. 4 р. V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Мінфіну від 28.01.2016 р. 21, включено значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду від`ємне значення 3004106 грн., яке відповідає значенню графи 6 рядка 21 Сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 19.1 - рядок 20.3 декларації) (переноситься до рядка 16.1 декларації наступного звітного (податкового) періоду) розділу ІІ Податковий кредит уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок за грудень 2019 року від 07.02.2020 року. Включення до складу податкового кредиту за січень 2020 року показника попереднього звітного (податкового) періоду - 3004106 грн. , відображеного у рядку 16.1 розділу II Податковий кредит , що відповідає графи 6 рядка 21 уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок за грудень 2019 року від 07.02.2020 року, вплинуло на розрахунок суми податкового кредиту за січень 2020 року (рядок 17). На підставі відображених показників, ТОВ ГОРМАШТЕХ було здійснено розрахунок податкових зобов`язань, яке підлягає сплаті до державного бюджету за січень 2020 року (рядок 19 Декларації) та визначення суми, що підлягає для зарахування у зменшення суми податкового боргу з податку на додану вартість за січень 2020 року. Таким чином, представником позивача вказано, що значення (-3004106) грн. графи 6 рядка 21 уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок за грудень 2019 року від 07.02.2020 року було включено до показників наступного звітного періоду, а саме до рядка 16.1. Від`ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду: значення рядка 21 попереднього звітного (податкового) періоду показників декларації з податку на додану вартість за січень 2020 року від 05.02.2020 і було враховано ТОВ ГОРМАШТЕХ при розрахунку податкових зобов`язань та визначення суми, що підлягала для зарахування у зменшення сумиподаткового боргу з податку на додану вартість за січень 2020 року.

Враховуючи вищевикладені доводи представника позивача, суд зазначає, що відповідно до підпункту 5 пункту 4 розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21 зі змінами та доповненнями:

5) у рядку 16 відображається від`ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду.

У рядок 16.1 переноситься значення рядка 21 декларації за попередній звітний (податковий) період.

У рядку 16.2 вказуються суми збільшення/зменшення залишку від`ємного значення за результатами уточнюючих розрахунків, поданих протягом звітного (податкового) періоду.

У рядку 16.3 вказується сума збільшення/зменшення від`ємного значення за результатами перевірки контролюючого органу, що узгоджена протягом звітного (податкового) періоду.

Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що включення до складу податкового кредиту за січень 2020 року до податкової декларації, що подана до контролюючого органу 05.02.2020 року, показника попереднього звітного (податкового) періоду (-) 3004106 грн., який виник у рядку 21 згідно уточнюючого розрахунку за грудень 2019 року, поданого 07.02.2020, є передчасним.

Водночас, суд зазначає, що посилання представника позивача на помилковість доводів контролюючого органу в частині допущення підприємством позивача порушень не можуть вважатись судом належними, оскільки станом на момент подання підприємством податкової декларації за січень 2020 року контролюючий орган не мав відомостей стосовно залишку від`ємного значення за результатами уточнюючих розрахунків, поданих протягом звітного (податкового) періоду, а такий уточнюючий розрахунок було подано пізніше, тобто 07.02.2020 року.

Також, суд зазначає, що під час розгляду справи зі змісту акту перевірки встановлено, що згідно даних ЄРПН на адресу ТОВ ГОРМАШТЕХ , п.н. 42292312, контрагентом-продавцем ТОВ Дніпровський механічний завод , п.н. 42412838, за грудень 2019 року виписано та зареєстровано податкову накладну на загальну суму 483496,8 грн, у тому числі на суму ПДВ 80582,8 грн, а саме: №11 від 13.12.2019 року, яку зареєстровано 26.12.2019 року.

При цьому, як було вказано судом у акті перевірки зафіксовано, що згідно податкової декларації з податку на додану вартість за звітний період лютий 2020 ТОВ ГОРМАШТЕХ включено до складу податкового кредиту (рядок 10.1 колонка Б ) податкову накладну по контрагенту ТОВ Дніпровський механічний завод , п.н. 42412838, на суму ПДВ 47813,59 грн. Згідно додатку № 5 до податкової декларації з податку на додану вартість за лютий 2020 Розшифровка податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів підприємством ТОВ ГОРМАШТЕХ до розділу II Податковий кредит включено податкову накладну з періодом виписки грудень 2019 року на суму ПДВ 47813,59 грн. по контрагенту ТОВ Дніпровський механічний завод , і.п.н. 124128304109, реєстрація якої в ЄРПН відсутня.

У позовній заяві позивачем вказано, що відповідно до положень п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України ТОВ ГОРМАШТЕХ на підставі податкової накладної №11 від 13.12.2019 p., виписаної та зареєстрованої 26.12.2019 р. у ЄРПН контрагентом-продавцем ТОВ Дніпровський механічний завод , п.н. 42412838, включено до складу податкового кредиту за лютий 2020 року лише частину суми операції у розмірі 239067,95 грн., у тому числі ПДВ 47813,59 грн., замість загальної 483496,80 грн., у тому числі ПДВ 80582,80 грн., що відображено у Додатку № 5 до декларації за лютий 2020 року від 06.03.2020 №9043940200. податкова накладна №11 від 13.12.2019 p., на підставі якої до податкової декларації з податку на додану вартість за лютий 2020 року від 06.03.2020 №9043940200 до складу податкового кредиту включена сума ПДВ 47813,59 грн. по контрагенту-продавцю ТОВ Дніпровський механічний завод , п.н. 42412838, зареєстрована у встановленому законом порядку у ЄРПН, що спростовує висновки контролюючого органу щодо завищення обсягу придбання на 47813,59 грн.

Надаючи оцінку вказаним доводам суд зазначає, що відповідно до п. 201.1 ст. 201 та пункту 11 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України з 01.01.2015 податкові накладні та розрахунки коригування складаються виключно в електронній формі та підлягають обов`язковій реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з п. 198.2 ст. 198 Податкового кодексу України датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг, дата отримання платником податку товарів/послуг.

Відповідно до п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 Податкового кодексу України.

Як передбачено абз. 4 п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України у разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 1095 календарних днів з дати складення податкової накладної / розрахунку коригування.

У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до Податкового кодексу України.

Суми податку, сплачені (нараховані) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних/розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням строку реєстрації, включаються до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано податкові накладні/розрахунки коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, але не пізніше ніж через 1095 календарних днів з дати складення податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних, у тому числі для платників податку, які застосовують касовий метод.

Відповідно до п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Згідно із п. 200.2 ст. 200 Податкового кодексу України при позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом.

Відповідно до п. 200.4 ст.200 Податкового кодексу України при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:

а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу;

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;

в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Відтак, враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що згідно з додатком № 5 до податкової декларації з податку на додану вартість за лютий 2020 року Розшифровка податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів підприємством ТОВ Гормаштех до розділу II Податковий кредит включено податкову накладну з періодом виписки грудень 2019 року на суму ПДВ 47813,59 грн. по контрагенту ТОВ Дніпровський механічний завод , проте такої податкової накладної на адресу підприємства позивача виписано не було, що свідчить про завищення позивачем обсягу придбання (графа Б рядка 10.1 декларації) на суму 47813,59 грн.

Таким чином, суд приходить до висновку про необґрунтованість та не доведеність зазначених доводів позивача.

Стосовно доводів представника позивача щодо своєчасного подання заперечення на акт від 17.04.2020 року №864/20-40-57-04-16/42292312 та помилковості висновків контролюючого органу в частині залишення таких заперечень без розгляду у зв`язку з пропущенням строку на їх подання суд зазначає, що у даному випадку позивач шляхом звернення до суду з даним позовом не оскаржує дії контролюючого органу щодо залишення без розгляду поданих заперечень на акт перевірки, а рішеннями, які створюють для позивача права або обов`язки є податкові повідомлення-рішення прийняті за результатами камеральної перевірки.

Відтак, зазначені доводи представника відповідача не можуть вважатися судом належними.

Відповідно до положень ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно положень статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, з врахуванням вищевикладеного, повно і всебічно з`ясувавши обставини, які мають значення для правильного вирішення справи, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "ГОРМАШТЕХ".

Розподіл судових витрат здійснити в порядку ст. 139 КАС України.

Керуючись ст.ст. 243-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ГОРМАШТЕХ" (вул. Кричевського, буд. 39, м. Харків, 61027) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61027) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - відмовити.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно - телекомунікаційної системи шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, або спрощеного позовного провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст рішення виготовлено 28 грудня 2020 року.

Суддя Мельников Р.В.

Дата ухвалення рішення22.12.2020
Оприлюднено30.12.2020
Номер документу93848002
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

Судовий реєстр по справі —520/10583/2020

Постанова від 11.05.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Постанова від 11.05.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 11.05.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 11.02.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 11.02.2021

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Рішення від 22.12.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Рішення від 22.12.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мельников Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні