Рішення
від 08.12.2020 по справі 540/262/20
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 грудня 2020 р.м. ХерсонСправа № 540/262/20 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Василяки Д.К., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Інформ Транс Сервіс" до Департаменту інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Міністерство Інфраструктури України про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

Позивач звернувся до суду з вказаним адміністративним позовом, у якому просить визнати бездіяльність протиправною та зобов`язати вчинити певні дії, а саме, з урахуванням уточнених позовних вимог: - визнати протиправним бездіяльність Херсонської обласної державної адміністрації щодо не приведення маршрутної мережі Херсонської області у відповідність до вимог законодавства, шляхом не здійснення дій щодо переведення рейсів у зв`язку із відкриттям АС "Залізний Порт" та не внесення змін до діючих маршрутів, зобов`язати Херсонську обласну державну адміністрацію, привести маршрутну мережу Херсонської області у відповідність до вимог законодавства шляхом здійснення дій щодо переведення рейсів/маршрутів на АС "Залізний Порт" та внесення змін до діючих маршрутів; - визнати протиправним бездіяльність Херсонської обласної державної адміністрації щодо не проведення перевірок відповідності АС "Залізний Порт Курорт" вимогам законодавства, встановленими статтями 1, 28, 32, 36 Закону України "Про автомобільний транспорт", та зобов`язати Херсонську обласну державну адміністрацію повідомити Міністерство Інфраструктури України про невідповідність АС "Залізний Порт Курорт" вимогам законодавства, встановленими статтями 1, 28, 32 , 36 Закону України "Про автомобільний транспорт".

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Товариство з обмеженою відповідальністю Інформ Транс Сервіс (ЄДРПОУ 4090491) є власником автостанції Залізний Порт , яка діє на підставі Свідоцтва про атестацію автостанції АС Залізний Порт № 0473 від 21.06.2019р. та знаходиться за адресою: Херсонська область, Голопристанський район, с. Залізний Порт вул. Шкільна, 70-Б. 26.06.2019р. року, між Херсонською обласною державною адміністрацією та ТОВ Інформ Транс Сервіс укладений Договір № 9, стосовно організації надання обов`язкових і додаткових послуг пасажирам та автомобільним перевізникам, що здійснюють перевезення на міжміських і приміських внутрішньообласних маршрутах загального користування на АС Залізний Порт , (с. Залізний Порт, вул. Шкільна, 70-Б). Відповідно до листа Управлінням транспортно - комунікаційної інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації від 18.06.2019 року № 4-506/0/19/327.3 Про внесення змін до розкладів руху , відповідно до змісту якого Управління транспорту та зв`язку Херсонської ОДА, пропонує внести зміни до діючих розкладів руху до 12.07.2019 року у зв`язку з відкриттям Автостанції Залізний Порт Курорт , розташованої за адресою: с. Залізний Порт, вул. Шкільна, б/н. власником якої є ФОП ОСОБА_1 . При цьому, Управління транспорту та зв`язку Херсонської ОДА не посилається ані на Закон України, або нормативні акти, ані на будь-яку іншу інформацію, відповідно до якої наявність та функціонування Автостанції Залізний Порт Курорт взагалі можливе. Вважаючи Автостанцію Залізний Порт Курорт такою, яка не відповідає усім показникам та вимогам до автостанцій, встановленими статтями 1,28, 32, 36 Закону України Про автомобільний транспорт та пунктом І 12 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту , затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №176 від 18.02.1997р., в редакції від 07.02.2018. щодо функціонування автостанції та не має ніяких законних підстав для свого функціонування ТОВ Інформ Транс Сервіс , зверталось до державних органів зі скаргами та зверненнями щодо діяльності самовільно створеної АС Залізний Порт Курорт , просило перевірити дотримання вимог законодавства та не вносити інформацію щодо АС Залізний Порт Курорт до Переліку автостанцій, ведення якого знаходиться у повноваженнях Міністерства Інфраструктури України, але незважаючи на отриману інформацію про невідповідність АС Залізний Порт Курорт вимогам законодавства, - жодних перевірок контролюючими органами зроблено не було ТОВ Інформ Транс Сервіс , відповідей на скарги та звернення отримано не було. Так, на думку позивача, порушення вимог ст. 34 Закону України Про автомобільний транспорт , серед іншого, вказують на протиправну бездіяльність Херсонської обласної державної адміністрації, як Організатором перевезень, у зв`язку з тим, що приведення умов перевезень пасажирів у відповідність до законодавства є обов`язком саме Організатора перевезень, але жодних дій відповідачем зроблено не було на протязі більше ніж 4 (чотирьох) місяців. У зв`язку із чим , просить суд визнати бездіяльність відповідача протиправною та зобов`язати вчинити певні дії.

Ухвалою від 05.02.2020 року позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк на усунення недоліків позовної заяви.

24.02.2020 року на виконання вимог ухвали про залишення позову без руху, позивачем подано уточнену позовну заяву із уточненими позовними вимогами.

Ухвалою від 28.02.2020 провадження по справі відкрито за правилами загального провадження та призначено підготовче провадження на 27.03.2020 року.

Ухвалою суду від 27.03.20 провадження у справі було зупинено до 05.05.2020 року.

30.03.2020 року від третьої особи надійшли пояснення, щодо адміністративного позову, відповідно до яких вбачається, що Мінінфраструктури не є учасником спірних правовідносин, предмет спору не стосується діяльності Міністерства та реалізації наданих йому законодавством повноважень, у зв`язку із чим просили справу розглядати без їх участі та у відповідності до вимог чинного законодавства.

Ухвалою від 05.05.2020 року провадження по справі поновлено.

05.05.2020 року від представника позивача на адресу суду надійшло клопотання про зупинення провадження у справі до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів.

Ухвалою від 05.05.2020 року провадження у справі зупинено.

Ухвалою від 08.10.2020 року провадження у справі поновлено.

Ухвалою від 08.10.2020 року задоволено клопотання позивача та замінено неналежного відповідача Управління транспорту та зв`язку Херсонської обласної державної адміністрації, на належного відповідача - Департамент інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації. Також розгляд справи вирішено розпочати спочатку, а відповідачу надати строк на надання відзиву, призначено підготовче засідання на 30.10.2020 року.

Ухвалою від 30.10.2020 року судом вирішено продовжити строк підготовчого провадження на 30 днів та в підготовчому засіданні оголошено перерву до 12.11.2020 року.

Ухвалою від 12.11.2020 року закрито провадження в частині позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Інформ Транс Сервіс" до Департаменту інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації щодо визнання бездіяльності Департаменту інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації щодо не проведення перевірок відповідності АС "Залізний Порт Курорт" вимогам законодавства, встановленими статтями 1, 28, 32, 36 Закону України "Про автомобільний транспорт" та зобов`язання Департаменту інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації повідомити Міністерство Інфраструктури України про невідповідність АС "Залізний Порт Курорт" вимогам законодавства, встановленими статтями 1, 28, 32 , 36 Закону України "Про автомобільний транспорт". Також ухвалою в іншій частині позовних вимог, а саме: - визнання протиправною бездіяльність відповідача щодо не приведення маршрутної мережі Херсонської області у відповідність до вимог законодавства, шляхом не здійснення дій щодо переведення рейсів у зв`язку із відкриттям АС "Залізний Порт" та не внесення змін до діючих маршрутів та зобов`язання відповідача, привести маршрутну мережу Херсонської області у відповідність до вимог законодавства шляхом здійснення дій щодо переведення рейсів/маршрутів на АС "Залізний Порт" та внесення змін до діючих маршрутів, закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 03.12.2020 року.

03.12.2020 року від представника відповідача надійшло клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження, проти позовних вимог заперечував, з огляду на те, що такі є безпідставними та необґрунтованими. Крім того зазначено, що жодної вимоги до Департаменту інфраструктури Херсонської області державної адміністрації позивачем не заявлено, у зв`язку із чим відзиву на адміністративний позов подано не було.

В матеріалах справи міститься клопотання представника позивача про розгляд справи за наявними матеріалами без його участі.

З урахуванням поданих клопотань, суд приходить до висновку про можливість продовження розгляду справи за правилами письмового провадження.

Розглянувши надані документи, з`ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду спору по суті, проаналізувавши норми законодавства які регулюють спірні відносини та їх застосування сторонами, судом встановлено: Товариство з обмеженою відповідальністю Інформ Транс Сервіс (ЄДРПОУ 4090491) є власником автостанції Залізний Порт , яка діє на підставі Свідоцтва про атестацію автостанції АС Залізний Порт № 0473 від 21.06.2019р. та знаходиться за адресою: Херсонська область, Голопристанський район, с. Залізний Порт, вул. Шкільна, 70-Б.

21.06.2019 року позивач звернувся до Управління транспорту та зв`язку Херсонської обласної державної адміністрації із проханням укласти договір власника автостанції з управлінням транспортно-комунікаційної інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації з ТОВ Інформ Транс Сервіс ; включити АС Залізний Порт до діючої маршрутної мережі Херсонської області; внести зміни до діючих на цей час договорів на обслуговування маршрутів загального користування, які пролягають через АС Залізний Порт ; прийняти до уваги наявність АС Залізний Порт під час подальшого відкриття нових маршрутів та у разі подальшого внесення змін до діючої маршрутної мережі Херсонської області.

26.06.2019р. року, між Херсонською обласною державною адміністрацією та ТОВ Інформ Транс Сервіс укладений Договір № 9, стосовно організації надання обов`язкових і додаткових послуг пасажирам та автомобільним перевізникам, що здійснюють перевезення на міжміських і приміських внутрішньообласних маршрутах загального користування на АС Залізний Порт , (с. Залізний Порт, вул. Шкільна, 70-Б).

Управлінням транспортно - комунікаційної інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації листом № 4-541/0/19/327.3 від 26.06.2019 року викладена пропозиція про внесення змін до діючих розкладів руху у зв`язку з відкриттям Автостанції Залізний Порт , за адресою: с. Залізний Порт, вул. Шкільна, 70-Б, яка була адресована керівникам автотранспортних підприємств, приватних фірм-автоперевізників та фізичним особам-підприємцям, які надають послуги з перевезення пасажирів на маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньо обласні маршрути) (а.с.56).

У зв`язку із тим, що впродовж більш ніж двох місяців з моменту інформування відповідачем про відкриття АС Залізний Порт , власником якої ж ТОВ Інформ Транс Сервіс , керівники автотранспортних підприємств, приватних фірм-автоперевізників та фізичні особи-підприємці, які надають послуги з перевезення пасажирів на маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньо обласні маршрути), а саме ТОВ СП Ямак , ТОВ Іксора , ТОВ Авто-ЛАйф , ФОП ОСОБА_2 , ФОП ОСОБА_3 та ФОП ОСОБА_1 , ігнорують процес укладання договорів з АС Залізний Порт ТОВ Інформ Транс Сервіс 30.08.2019 року звернулось до них із зверненням за вих. № 32 в якому просило вжити заходів щодо внесення змін до діючих розкладів руху на маршрутах які проходять через с.Залізний Порт.

Однак, незважаючи на те, що відправлення чи прибуття автобусів приміських, міжміських та міжнародних автобусних маршрутів загального користування здійснюється тільки з автостанцій, а в разі їх відсутності - із зупинок, передбачених розкладом руху, ТОВ СП Ямак , ТОВ Іксора . ТОВ Авто - Лайф , ФОП ОСОБА_2 , ФОП ОСОБА_3 та ФОП ОСОБА_1 , здійснюють перевезення без заїзду на АС Залізний Порт та без укладання Договору про автостанційне обслуговування, чим порушують вимоги ст. 34 Закону України Про автомобільний транспорт , де зазначається, що автомобільний перевізник повинен виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів, забезпечувати безпеку дорожнього руху.

З цих підстав, ТОВ Інформ Транс Сервіс , зверталось до багаточисленних державних органів зі скаргами та зверненнями щодо діяльності самовільно створеної АС Залізний Порт Курорт , просило перевірити дотримання вимог законодавства та не вносити інформацію щодо АС Залізний Порт Курорт до Переліку автостанцій, ведення якого знаходиться у повноваженнях Міністерства Інфраструктури України, але незважаючи на отриману інформацію про невідповідність АС Залізний Порт Курорт вимогам законодавства, - жодних перевірок контролюючими органами зроблено не було, ТОВ Інформ Транс Сервіс відповідей на скарги та звернення отримано не було.

Таким чином, на думку позивача, відповідачем грубо порушено діюче законодавство, не здійснено делегованих дій щодо проведення перевірок відповідності законодавства автостанціями, не виконано обов`язків щодо надання інформації про законність розміщення та функціонування АС Залізний Порт Курорт Міністерству Інфраструктури України, що й призвело до внесення АС Залізний Порт Курорт до Переліку автостанцій, підвідомчість яких знаходиться у повноваженнях Міністерства Інфраструктури України, незважаючи на численні порушення АС Залізний Порт Курорт чинного законодавства України.

Крім того, на думку позивача, порушення вимог ст. 34 Закону України Про автомобільний транспорт , вказують на протиправну бездіяльність відповідача, як Організатором перевезень, у зв`язку з тим, що приведення умов перевезень пасажирів у відповідність до законодавства є обов`язком саме Організатора перевезень, але жодних дій відповідачем зроблено не було на протязі більше ніж 4 (чотирьох) місяців.

У зв`язку із чим позивач звернувся до суду за захистом своїх порушених прав.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд виходить з наступних приписів законодавства: частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи (ч.3 ст.3 КАС України).

Так, суд зазначає, що Департамент інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації є правонаступником Управління Транспортно-комунікаційної інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації та діє на підставі Положення затвердженого Розпорядженням Голови обласної державної адміністрації від 18.05.2020 року № 374.

Згідно Положення Департамент є юридичною особою публічного права, а основним завданням відповідача є забезпечення реалізації державної політики в галузі транспорту, сфері надання послуг поштового зв`язку, дорожній галузі, а також розробка основних напрямків їх розвитку на території області.

Департамент відповідно до визначених галузевих повноважень виконує, зокрема, завдання у галузі транспорту:

- Організовує пасажирські перевезення на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області;

- Здійснює підготовку пропозицій щодо вдосконалення маршрутної мережі міжміських та приміських автобусних маршрутів загального користування, проведення конкурсів з метою розвитку конкуренції, обмеження монополізму на ринку пасажирських транспортних послуг та вибору на конкурсних засадах юридичних або фізичних осіб (автомобільних перевізників), які спроможні забезпечувати належну якість обслуговування перевезень пасажирів на автобусних маршрутах загального користування відповідно до вимог законодавства України;

- Здійснює формування та затвердження мережі міжміських та приміських автобусних маршрутів загального користування, які не виходять за межі території області, ведення реєстру автобусних маршрутів;

- Організовує роботу щодо задоволення потреб населення у регулярних перевезеннях з урахуванням пропозицій громадян, підприємств, установ, організацій і перевізників, затверджують паспорти нових автобусних маршрутів регулярних перевезень на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходить за межі території області;

- Погоджує паспорти автобусних маршрутів регулярних спеціальних перевезень, що не виходять за межі території області (у частині маршруту та графіка руху);

- Здійснює погодження діючих автобусних маршрутів регулярних перевезень на міжміські та приміські автобусні маршрути загального користування, які не виходять за межі території області, а також змін до них;

- Затверджує розклади руху автобусів на міжміські і приміських автобусних маршрутів загального користування, що не виходять за межі території області;

- Забезпечує організацію та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському та приміському автобусних маршрутах загального користування, що не входять за межі території області (далі - конкурс);

- Визначає та затверджує об`єкти конкурсу;

- Затверджує умови конкурсу (на кожен конкурс окремо);

- Укладає з автомобільним перевізником - переможцем конкурсу договори про організацію перевезень пасажирів на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що не входять за межі території області, здійснює контроль за їх виконанням. Здійснює розірвання таких договорів у випадках, передбачених чинним законодавством та безпосередньо цими договорами;

- Здійснює організацію обстеження та облаштування маршрутів, що плануються для відкриття;

- Забезпечує укладання договорів із власниками автостанцій стосовно організації надання на автостанції обов`язкових і додаткових послуг пасажирам та автомобільним перевізникам, які здійснюють перевезення пасажирів на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області;

- Здійснює спільно з відповідними організаціями заходи, спрямовані на забезпечення безпеки руху на всіх видах транспорту і шляхах сполучення, зменшення шкідливого впливу діяльності транспорту на навколишнє природне середовище, зокрема шляхом дотримання транспортними засобами встановлених законодавством вагових та/або габаритних норм;

- Забезпечує організацію взаємодії з Мінінфраструктури України з питань координації роботи авіаційного, автомобільного, залізничного, морського і річкового транспорту.

Так, судом встановлено та не спростовано відповідачем, а матеріали справи містять достатньо належних та допустимих доказів того, що єдина атестована та діюча у відповідності до законодавства Автостанція у селищі Залізний Порт це Автостанція Залізний Порт , власником якої є ТОВ Інформ Транс Сервіс .

Відповідач, відповідно до Положення, здійснює формування та затвердження мережі міжміських та приміських автобусних маршрутів загального користування, які не виходять за межі території області, ведення реєстру автобусних маршрутів, організовує роботу щодо задоволення потреб населення у регулярних перевезеннях з урахуванням пропозицій громадян, підприємств, установ, організацій і перевізників. Затверджує паспорти нових автобусних маршрутів регулярних перевезень на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області, погоджує паспорти автобусних маршрутів регулярних спеціальних перевезень, що не виходять за межі території області (у частині маршруту та графіка руху), здійснює погодження паспортів діючих автобусних маршрутів регулярних перевезень на міжміські та приміські автобусні маршрути загального користування, які не виходять за межі території області, а також змін до них, затверджує розклади руху автобусів на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області.

Так, суд зазначає, що відповідно до пункту 4 Порядку проведення конкурсу з перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою КМУ від 03.12.2008 р. № 1081, організатором перевезень на автобусному маршруті загального користування є зокрема, районна державна адміністрація - на автобусному маршруті, що не виходить за межі території району (внутрішньорайонний маршрут).

Так, матеріалами справи підтверджено, що 26.06.2019р. року, між Херсонською обласною державною адміністрацією та ТОВ Інформ Транс Сервіс укладений Договір № 9, стосовно організації надання обов`язкових і додаткових послуг пасажирам та автомобільним перевізникам, що здійснюють перевезення на міжміських і приміських внутрішньообласних маршрутах загального користування на АС Залізний Порт , (с. Залізний Порт, вул. Шкільна, 70-Б).

Згідно договору, Власник автостанції зобов`язаний укладати договори з перевізниками, які уклали з Організатором договір про обслуговування маршруту (рейсу), розклад руху якою передбачає заїзд на автостанцію Власника .

Відповідно до ст. 32 Закону України Про автомобільний транспорт , згідно до якої предметом договору автомобільного перевізника, що здійснює перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, з власниками автостанцій є надання послуг та виконання робіт, пов`язаних з відправленням і прибуттям пасажирів.

Власники автостанцій зобов`язані укласти договір з автомобільним перевізником, що здійснює перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, тільки за наявності в нього договору із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування про організацію перевезення на автобусних маршрутах загального користування чи дозволу органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування на обслуговування маршрутів загального користування, що пролягають через цю автостанцію.

Однак, незважаючи на те, що відправлення чи прибуття автобусів приміських, міжміських та міжнародних автобусних маршрутів загального користування здійснюється тільки з автостанцій, а в разі їх відсутності - із зупинок, передбачених розкладом руху, ТОВ СП Ямак , ТОВ Іксора , ТОВ Авто-Лайф , ФОП ОСОБА_2 , ФОП ОСОБА_3 та ФОП ОСОБА_1 , на думку позивача здійснюють перевезення без заїзду на АС Залізний Порт та без укладання договору про автостанційне обслуговування, чим порушують вимоги ст. 34 ЗУ Про автомобільний транспорт , де зазначається, що автомобільний перевізник повинен виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів, забезпечувати безпеку дорожнього руху.

При цьому, відповідач не надав суду належних та допустимих доказів, щодо вчинення будь-яких дій, що входять в межі його компетенції відповідно до Положення та вимог чинного законодавства стосовно організації перевірок, вжиття заходів реагування, щодо вчинених вище переліченими перевізниками порушень вимог ст. 34 ЗУ Про автомобільний транспорт на спростування тверджень позивача.

Відповідно до п. 16 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 р. № 176, забезпечення організації пасажирських перевезень покладається , на міжміському і приміському маршрутах. Що не виходять за межі території області (внутрішньобласний маршрут), на обласні держадміністрації.

Згідно до п. 28 Правил № 176, на маршруті повинні бути передбачені майданчики розвороту та короткострокової стоянки автобусів у початковому і кінцевому пунктах маршруту і місцями зупинки автобусів на приміських та міжміських маршрутах визначаються автостанції, у разі їх відсутності - місця розташування автопавільйонів, на яких розміщується інформація, яка містить найменування зупинки, початкового та кінцевого пунктів маршруту і час відправлення автобусів.

Як зазначається у ч. 2 п. 20 Правил № 176, внесення змін постійного характеру до маршруту (продовження, скорочення, зміна шляху проходження між зупинками), введення або вилучення зупинок та/або зміна графіка руху може здійснюватися на міжміських маршрутах у разі зміни графіка руху до будь-якої із зупинок не більш як на одну годину та шляху проходження маршруту не більш як на 50 кілометрів.

Пунктом 21 Правил № 176, внесення змін до маршруту та/або графіку руху передбачених п.20 цих Правил, здійснюється шляхом внесення змін до договору про організацію перевезень чи дозволу на обслуговування за погодженням сторін.

Відповідно п. 29 Правил №176 перевезення пасажирів за міськими, приміськими та міжміськими маршрутами у межах території однієї області (внутрішньообласнні, внутрішньорайонні маршрути) здійснюються на підставі договору про організацію перевезень укладеного відповідного до закону.

В свою чергу з матеріалів вбачається, що відповідач листом № 4-541/0/19/327.3 від 26.06.2019 року звертався до керівників автотранспортних підприємств, приватних фірм-автоперевізників та фізичних осіб-підприємців, які надають послуги з перевезення пасажирів на маршрутах загального користування, які не виходять за межі території області (внутрішньо обласні маршрути) з пропозицією про внесення змін до діючих розкладів руху у зв`язку з відкриттям Автостанції Залізний Порт , за адресою: с. Залізний Порт, вул. Шкільна, 70-Б, однак, за наслідком цієї пропозиції доказів внесення змін до діючих розкладів руху у зв`язку з відкриттям Автостанції Залізний Порт суду не надав, як і доказів укладення з вище переліченими перевізниками додаткових угод про внесення змін до Договорів про організацію перевезень на маршрутах загального користування, тим самим не спростував твердження позивача, щодо допущення бездіяльності.

Так, як додержання Закону України Про автомобільний транспорт та Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування , який затверджено Постановою КМУ від 03.12.2008 № 1081, обов`язкове для Організаторів конкурсів на перевезення пасажирів, в тому числі вимог пункту 4 статті 32 Закону України Про автомобільний транспорт , відправлення чи прибуття автобусів приміських, міжміських та міжнародних автобусних маршрутів загального користування здійснюється тільки з автостанцій, а в разі їх відсутності - із зупинок, передбачених розкладом руху. Також згідно з абзацом четвертим частини другої статті 40 Закот України Про автомобільний транспорт водій автобусу зобов`язаний дотримуватися визначеного маршруту та розкладу руху автобуса, та відповідно до п.п.1 та 2 пункту 145 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту , затверджених постановою Кабінету міністрів України віл 18.02.97 №176, перевізник зобов`язаний забезпечити дотримання персоналом вимог законодавства про автомобільний транспорт, захист прав споживачів та вживати заходів до забезпечення безпечної, зручної поїздки пасажирів згідно з договором перевезень і розкладом руху.

З огляду на вищевикладене, суд зазначає, що на час розгляду справи відповідачем не надано належних та допустимих доказів вчинення будь-яких дій, які прямо передбачені передбаченні Положенням від 18.05.2020 року № 374, а саме, щодо приведення маршрутної мережі Херсонської області у відповідність до вимог законодавства, шляхом переведення рейсів у зв`язку із відкриттям АС Залізний Порт та внесення змін до діючих маршрутів, з урахуванням того, що єдина атестована та діюча у відповідності до законодавства Автостанція у селищі Залізний Порт це Автостанція Залізний Порт , власником якої є ТОВ Інформ Транс Сервіс , суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Згідно частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

При цьому в силу положень частини 2 статті 77 вказаного кодексу, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На думку суду в даному випадку суб`єкт владних повноважень не надав достатньо належних та допустимих доказів, на спростування своєї протиправної бездіяльності, у зв`язку із чим суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог в повному обсязі.

Судові витрати розподілені відповідно до ст. 139 КАС України.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Інформ Транс Сервіс (65005, м.Одеса, вул. Бугаївська, 35, код ЄДРПОУ 40904913) до Департаменту інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 04014134, м.Херсон, пр. Ушакова, 47), третя особа Міністерство Інфраструктури України (код ЄДРПОУ 37472062, 01135, м.Київ, пр. Перемоги, 14) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.

Визнати бездіяльність Департаменту інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 04014134, м.Херсон, пр. Ушакова, 47) щодо не приведення маршрутної мережі Херсонської області у відповідність до вимог законодавства, шляхом не здійснення дій щодо переведення рейсів у зв`язку із відкриттям АС "Залізний Порт" та не внесення змін до діючих маршрутів - протиправною .

Зобов`язати Департамент інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 04014134, м.Херсон, пр. Ушакова, 47) вчинити необхідні дії щодо приведення маршрутної мережі Херсонської області у відповідність до вимог законодавства шляхом внесення змін до діючих маршрутів з урахуванням АС "Залізний Порт".

Сягнути за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 04014134, м.Херсон, пр. Ушакова, 47) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Інформ Транс Сервіс (65005, м.Одеса, вул. Бугаївська, 35, код ЄДРПОУ 40904913) судовий збір у розмірі 2102 (дві тисячі сто дві),00 грн.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Д.К. Василяка

кат. 113070200

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.12.2020
Оприлюднено29.12.2020
Номер документу93848025
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/262/20

Постанова від 07.04.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 16.03.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Ухвала від 01.03.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Зуєва Л.Є.

Рішення від 08.12.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 12.11.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 30.10.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 08.10.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 08.10.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 05.05.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 05.05.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні