Ухвала
від 23.12.2020 по справі 909/905/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 909/905/20

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

23.12.2020 м. Івано-Франківськ Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Скапровської І.М.,

секретар судового засідання - Тузін Г.П.

за участю:

представника позивача: Лебедь О.О; Федик С.І. Ю.

представника відповідача: Медицька С. В.

розглянувши у відкритому засіданні матеріали справи

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "ГАЛЕАН", ЛТД, 76026, м. Івано-Франківськ, вул. О.Довженка, буд. 26

до відповідача: Івано-Франківської міської ради, 76044, м. Івано-Франківськ, вул. Грушевського, 21

про визнання недійсним рішення Івано-Франківської міської ради (37 сесія) сьомого демократичного скликання від 25.02.2020 року за №71-37 в частині 1 пункту 25, зобов`язання Івано-Франківської міської ради затвердити проект землеустрою щодо відведення та передачі в користування ТОВ "ГАЛЕАН", ЛТД земельної ділянки на умовах оренди площею 0,0959 га, розташованої за адресою: м. Івано-Франківськ вул. О.Довженка 26, кадастровий номер 2610100000:24:004:0140, стягання судових витрат,

встановив, що ТОВ "ГАЛЕАН", ЛТД звернулось до господарського суду Івано-Франківської області з позовом до Івано-Франківської міської ради про визнання недійсним рішення Івано -Франківської міської ради (37 сесія) сьомого демократичного скликання від 25.02.2020 року за № 71-37 в частині 1 пункту 25, зобов`язання Івано-Франківської міської ради затвердити проект землеустрою щодо відведення та передачі в користування ТОВ "ГАЛЕАН", ЛТД земельної ділянки на умовах оренди площею 0,0959 га, розташованої за адресою:м.Івано-Франківськвул.О.Довженка,26, кадастровий номер 2610100000:24:004:0140.

В обґрунтування заяви позивач вказав на те, що будучи власником нерухомого майна, розташованого на земельній ділянці з кадастровим номером 2610100000:24:004:0140, площею 0,0959 га, виконав в повному обсязі всі передбачені законом та встановлені Івано-Франківською міською радою вимоги для укладення договору оренди земельної ділянки-виготовив проект землеустрою та неодноразово подавав його для затвердження, однак отримував відмови. Зазначені відмови порушують передбачене Земельним Кодексом України та Цивільним Кодексу України, право його, як власника нерухомого майна, на отримання земельної ділянки розташованої під нерухомим майном і необхідної для його обслуговування, зокрема у користування.

Відповідач, на стадії підготовчого провадження заявив клопотання про закриття провадження у справі, оскільки виходячи з вимог ГПК України і КАС України, предмету спору, характеру оскаржуваного позивачем рішення, позивач порушив правила підвідомчості і даний спір не повинен вирішуватись в порядку господарського судочинства.

Позивач щодо зазначеного клопотання заперечив та подав заяву про уточнення позовних вимог, зокрема, просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Івано-Франківської міської ради(37 сесія 7 демократичного скликання від 25.02.2020 за №71-37 п.25 "Відмовити у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення та передачі в користування земельної ділянки: 25.1 ТОВ "ГАЛЕАН", ЛТД площею 0,0959 га на вул.Довженка,26 для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури, кадастровий номер 26101010000:24:004:014 (право оренди на 10 років); зобов"язати Івано-Франківську міську раду повторно розглянути заяву ТОВ "ГАЛЕАН", ЛТД про затвердження проекту землеустрою щодо відведення та передачі в користування земельної ділянки площею 0,0959 га на вул.Довженка,26 для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури, кадастровий номер 26101010000:24:004:014 (право оренди на 10 років) з урахуванням висновків суду.

Свої заперечення, щодо закриття провадження у справі, обґрунтував тим, що даний спір є приватноправовим і за суб`єктивним складом сторін підлягає розгляду за правилами господарського судочинства, про що ВПВС, 02.04.2019, висловила свою позицію у справі №916/2864/17.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, суд вважає, що слід прийняти заяву позивача про уточнення позовних вимог, клопотання відповідача про закриття провадження у справі задоволити, провадження у справі № 909/905/20 - закрити.

При цьому суд врахував наступне.

Предметом даного позову, з урахування заяви про уточнення вимог, є вимога товариства до органу місцевого самоврядування про визнання протиправним та скасування рішення Івано-Франківської міської ради(37 сесія 7 демократичного скликання від 25.02.2020 за №71-37 п.25 "Відмовити у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення та передачі в користування земельної ділянки: 25.1 ТОВ "ГАЛЕАН", ЛТД площею 0,0959 га на вул.Довженка,26 для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури, кадастровий номер 26101010000:24:004:014 (право оренди на 10 років); зобов"якання Івано-Франківську міську раду повторно розглянути заяву ТОВ "ГАЛЕАН", ЛТД про затвердження проекту землеустрою щодо відведення та передачі в користування земельної ділянки площею 0,0959 га на вул.Довженка,26 для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури, кадастровий номер 26101010000:24:004:014 (право оренди на 10 років) з урахуванням висновків суду.

Статтею 236 ГПК України встановлено, що при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Так, 19.02.20, Велика палата Верховного суду у справі № 591/5935/17, де предметом розгляду був адміністративний позов про визнання недійсним і скасування рішення Сумської міської ради, яким відмовлено позивачу у затверджені проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та зобов`язання міську раду на найближчому пленарному засіданні чергової сесії затвердити проект землеустрою земельної ділянки з кадастровим номером та передати її у власність, виклала в постанові наступний висновок:

під час визначення предметної юрисдикції справ суди повинні виходити із суті права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа, заявлених вимог, характеру спірних правовідносин, змісту та юридичної природи обставин у справі.

Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.

У ст. 12 Земельного кодексу України визначені повноваження сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів, до яких, зокрема, належать: розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу ; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; організація землеустрою; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Отже, органи місцевого самоврядування у вказаних правових відносинах є суб`єктами владних повноважень, які виконують владні управлінські функції.

Велика Палата Верховного Суду вважає, що цей спір не пов`язаний з вирішенням питання приватноправового характеру, а є публічно - правовим, оскільки виник за участю суб`єкта владних повноважень, який реалізує у цих правовідносинах надані йому чинним законодавством владні управлінські функції шляхом розгляду питання щодо передачі земельної ділянки у власність.

Отже, такий спір підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.

Враховуючи викладене та те, що в даному випадку спір виник за участю суб`єкта владних повноважень (органу місцевого самоврядування), який реалізує у цих правовідносинах надані йому управлінські функцій щодо розгляду питання затвердження проекту землеустрою щодо відведення та передачі в користування земельної ділянки для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури, площею 0,0959 га, яка розташована в місті Івано - Франківську на вул. Довженка,26 (право оренди на 10 років), спір підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.

Зазначене кореспондується з наступними вимогами законодавства України:

ст.125 Конституції України, якою визначено, що судоустрій в Україні будується за принципами територіальності та спеціалізації і визначається законом.

Згідно з ч. 3 ст. 22 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" місцеві господарські суди розглядають справи, що виникають із господарських правовідносин, а також інші справи, віднесені законом до їх юрисдикції.

В основу визначення підвідомчості покладено два критерії: суб`єктний склад правовідносин і характер діяльності суб`єктів (характер спірного правовідношення).

Статтею 2 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що завданням господарського судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів, пов`язаних із здійсненням господарської діяльності, та розгляд інших справ, віднесених до юрисдикції господарського суду, з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави.

При цьому, у відповідності до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України публічно-правовий спір - спір, у якому: хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.

Згідно із ст.19 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, у спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Як встановлено судом, відповідачем у даній справі є орган місцевого самоврядування -суб"єкт владних повноважень, який представляє інтереси територіальної громади, а предметом оскарження - рішення суб"єкта владних повноважень та зобов"язання його вчинити дії щодо повторного розгляду заяви про затвердження проекту землеустрою щодо відведення та передачі в користування земельної ділянки, а отже, цей спір не пов"язаний з вирішенням питання приватноправового характеру, а є публічно-правовим, оскільки виник за участю суб"єкта владних повноважень (органу місцевого самоврядування), який реалізовує у цих правовідносинах надані йому чинним законодавством владні управлінські функції шляхом розгляду питання щодо передачі в користування земельної ділянки, яка є у комунальній власності.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.231 ГПК України, господарський суд закриває провадження у справі, якщо спір не підлягає вирішенню в порядку господарського судочинства. Згідно з ч.2 ст.231 ГПК України, якщо провадження у справі закривається з підстави, встановленої пунктом 1 частини першої цієї статті, суд повинен роз`яснити позивачеві, до юрисдикції якого суду віднесено розгляд справи.

З огляду на вищевикладене, враховуючи суть права (інтересу) за захистом якого звернувся позивач, суть заявлених вимог, характер спірних правовідносин, зміст та юридичну природу обставин у справі, провадження у справі №909/905/20 слід закрити.

Крім того, суд звертає увагу позивача на те, що з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, вимоги позивача стосуються земельної ділянки з кадастровим номером 26101010000:24:004:014, а не земельної ділянки, з приводу, якої приймалось рішення міською радою про відмову у затверджені проекту землеустрою щодо відведення та передачі в користування кадастровим номером 2610100000:24:004:0140(право оренди на 10 років), а обґрунтовуючи вимоги порушенням права, як власника нерухомого майна, отримати земельну ділянку в користування, розташовану під цим нерухомим майном, для його обслуговування, вимогу заявлено про зобов"язання Івано-Франківську міську раду повторно розглянути заяву ТОВ "ГАЛЕАН", ЛТД про затвердження проекту землеустрою щодо відведення та передачі в користування земельної ділянки площею 0,0959 га на вул.Довженка,26 для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури.

В постанові ВС винесеній 27.02.2019, у справі №344/11630/15, де предметом спору було також скасування рішення органу місцевого самоврядування про відмову у проханні затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у разі зміни її цільового призначення та зобов`язання орган місцевого самоврядування прийняти рішення відповідно до чинного законодавства України, викладено висновок про те, що якщо позовні вимоги направлені на зміну цільового призначення земельної ділянки, яка перебуває у приватній власності юридичної особи, тобто стосується права власності на земельну ділянку, то спір підлягає розгляду в порядку господарського судочинства.

Отже, такі спори підлягають розгляду в порядку господарського судочинства, за умови, що вони обумовлені порушенням або загрозою порушення приватного права чи інтересу, як правило майнового, конкретного суб`єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин.

За наведених обставин, керуючись ст. ст. 185, 231, 234, 235 Господарсько процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

заяву від 22.12.2020 ТОВ "ГАЛЕАН", ЛТД про уточнення позовних вимог, зокрема про визнання протиправними та скасування рішення Івано-Франківської міської ради(37 сесія 7 демократичного скликання від 25.02.2020 за №71-37 п.25 "Відмовити у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення та передачі в користування земельної ділянки: 25.1 ТОВ "ГАЛЕАН", ЛТД площею 0,0959 га на вул.Довженка,26 для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури, кадастровий номер 26101010000:24:004:014 (право оренди на 10 років); зобов"язання Івано-Франківську міську раду повторно розглянути заяву ТОВ "ГАЛЕАН", ЛТДпро затвердження проекту землеустрою щодо відведення та передачі в користування земельної ділянки площею 0,0959 га на вул.Довженка,26 для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури, кадастровий номер 26101010000:24:004:014 (право оренди на 10 років) з урахуванням висновків суду - прийняти.

Клопотання від 26.11.2020 Івано-Франківської міської ради про закриття провадження у справі - задоволити.

Провадження у справі №909/905/20 - закрити.

Роз"яснити позивачу, про те що даний спір підлягає вирішенню в порядку адміністративного судочинства.

У разі закриття провадження у справі повторне звернення до суду із спору між тими самим сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав не допускається.

Ухвала набирає законної сили з дня її оголошення/підписання та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Західного апеляційного господарського суду України в порядку та у строк визначений ст. ст. 256 - 257 ГПК України.

Ухвала підписана 29.12.2020.

Суддя І.М. Скапровська

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення23.12.2020
Оприлюднено30.12.2020
Номер документу93871494
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —909/905/20

Ухвала від 14.01.2021

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Скапровська І. М.

Ухвала від 23.12.2020

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Скапровська І. М.

Ухвала від 28.10.2020

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Скапровська І. М.

Ухвала від 20.10.2020

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Скапровська І. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні