Господарський суд міста києва
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
21.12.2020Справа № 910/2413/20 Господарський суд міста Києва у складі судді Чебикіної С.О., при секретарі судового засідання Макарчук С.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за первісним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КИЇВБУДЛОГІСТИКА" до Приватного підприємства "РЕМВОДПЛАСТ ПЛЮС", третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача за первісним позовом Комунальна корпорація Київавтодор про стягнення 353 026,02 грн. та зустрічним позовом Приватного підприємства "РЕМВОДПЛАСТ ПЛЮС" до Товариства з обмеженою відповідальністю "КИЇВБУДЛОГІСТИКА", третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача за зустрічним позовом Комунальна корпорація Київавтодор про відшкодування 1 130 142,14 грн збитків, за участю представників позивача (за первісним позовом) - Пстрака В.Є., керівника, відповідача (за первісним позовом) - Доненко О.І., довіреність № 15 від 08.09.2020 року, третя особа - Коваль К.М., довіреність № 01-19/10/114 від 15.01.2020 року,
ВСТАНОВИВ:
У лютому 2020 року позивач звернувся до Господарського суду міста Києва з первісним позовом до відповідача, в якому просив стягнути з відповідача 346 550,74 грн основної заборгованості та 6 475,28 грн пені за договорами підряду на виконання робіт по влаштуванню асфальтного покриття у місті Києві №0810/9-1503 від 08.10.2019 року, №0810/19-1527 від 08.10.2019 року та №1809/СП від 18.09.2019 року на підставі ст.ст. 525, 526, 546, 549, 599, 629, 612, 625 ЦК України.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 24.02.2020 року відкрито провадження та вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами.
04.03.2020 року відповідачем через канцелярію суду було надано заяву із запереченнями щодо розгляду справи у порядку спрощеного позовного провадження, клопотання про розгляд справи з повідомленням (викликом) сторін.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 05.03.2020 року вирішено розглядати справу за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 06.04.2020 року.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 06.04.2020 року у зв`язку із запровадженням карантину відкладено підготовче засідання без визначення дати наступного судового засідання та про дату і час судового засідання учасники справи будуть повідомлені додатково після закінчення карантину.
26.05.2020 року до канцелярії суду надійшла зустрічна позовна заява Приватного підприємства "РЕМВОДПЛАСТ ПЛЮС" до Товариства з обмеженою відповідальністю "КИЇВБУДЛОГІСТИКА" про відшкодування 1 130 142,14 грн збитків завданих внаслідок неякісного виконання робіт за договорами підряду на виконання робіт по влаштуванню асфальтного покриття у місті Києві №1809/СП від 18.09.2019 року, №0810/9-1503 від 08.10.2019 року, №0810/9-1527 від 08.10.2019 року.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 28.05.2020 року прийнято для спільного розгляду з первісним позовом зустрічний позов та вимоги за зустрічним позовом об`єднано в одне провадження з первісним позовом
12.06.2020 року позивачем за первісним позовом надано клопотання про залучення до розгляду у справі в якості третьої особи Комунальну корпорацію Київавтодор .
12.06.2020 року відповідачем за зустрічним позовом через канцелярію суду надано відзив на зустрічний позов, в якому він просив суд відмовити в задоволенні зустрічного позову з тих підстав, що позивачем за зустрічним позовом не доведено наявності усіх елементів складу цивільного правопорушення, які є необхідними для задоволення позову про стягнення збитків. Зазначив, що роботи за договорами підряду виконані ним належним чином, що повністю підтверджується наявними в матеріалах справи доказами.
23.06.2020 року відповідачем за первісним позовом через канцелярію суду надано відзив на первісну позовну заяву, в якому він просив суд відмовити в задоволенні первісного позову з тих підстав, що роботи позивачем за первісним позовом було виконано неякісно із значними недоліками, які можуть бути усунені лише шляхом виконання робіт заново, а тому на підставі п. 9.5. договорів підряду відповідач за первісним позовом має право такі роботи не оплачувати.
09.07.2020 року позивачем за первісним позовом через канцелярію суду надано відповідь на відзив.
08.09.2020 року в судовому засіданні було оголошено перерву на 28.09.2020 року.
21.09.2020 року позивачем за зустрічним позовом через канцелярію суду надано письмові заперечення на відзив на зустрічний позов.
25.09.2020 року відповідачем за первісним позовом через канцелярію суду надано письмові заперечення на заяву про залучення у справі третьої особи.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 28.09.2020 року судом залучено до участі в справі в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача за первісним позовом та позивача за зустрічним позовом Комунальну корпорацію Київавтодор .
21.10.2020 року третьою особою через канцелярію суду надано письмові пояснення у справі.
21.10.2020 року в судовому засіданні було оголошено перерву на 28.10.2020 року.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 28.10.2020 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 18.11.2020 року.
18.11.2020 року в судовому засіданні було оголошено перерву на 21.12.2020 року.
Заслухавши пояснення представників позивача за первісним позовом, відповідача за первісним позовом, третьої особи за первісним позовом та позивача за зустрічним позовом, відповідача за зустрічним позовом, третьої особи за зустрічним позовом, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні дані, на яких ґрунтуються позови, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що первісні позовні вимоги підлягають задоволенню, а в зустрічному позові слід відмовити з наступних підстав.
Судом встановлено, що 23.08.2019 року між Комунальною корпорацією Київавтодор (замовник, третя особа) та Приватним підприємством "РЕМВОДПЛАСТ ПЛЮС" (виконавець, відповідач за первісним позовом, позивач за зустрічним позовом) укладено договір підряду №151-10, за умовами якого замовник доручає, а виконавець зобов`язується виконати на свій ризик власними і залученими силами, засобами і способами роботи на об`єкті: Капітальний ремонт прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів за адресою: вул. Вифлеємська, 8 на основі Правил визначення вартості будівництва ДСТУ БД.1.1-1:2013 (надалі - роботи, об`єкт), (ДК 021:2015 - 45230000-8) відповідно до затвердженої проектно-кошторисної документації, діючих норм і стандартів (п.1.1. договору підряду №151-10).
Пунктом 2.1. договору підряду №151-10 сторони погодили договірну ціну, що складає 517 560,00 грн.
Згідно п.11.1. договору підряду №151-10 виконавець для виконання робіт може залучати субпідрядників.
Замовник має право ухвалювати рішення та давати вказівки виконавцю щодо якості виконаних робіт субпідрядниками (п. 11.5. договору підряду №151-10).
Відповідно до п. 12.2. договору підряду №151-10 у разі виявлення в процесі приймання-передачі закінчених робіт недоліків, допущених з вини виконавця, виконавець зобов`язаний у визначений замовником строк усунути їх і повторно повідомити замовника про готовність до передачі закінчених робіт.
Якщо виявлені недоліки не можуть бути усунуті виконавцем, замовником або третьою особою, замовник має право відмовитись від прийняття таких робіт та вимагати відшкодування завданих збитків та повернення сплачених коштів (п.12.4. договору підряду №151-10).
Пунктом 12.5. договору підряду №151-10 визначено, що цей договір вважається виконаним після завершення виконання робіт, здійснення всіх взаєморозрахунків між сторонами за цим договором та підписання акту технічного приймання об`єкту, який є підставою подальшого оформлення документу про готовність об`єкта до експлуатації.
23.08.2019 року між Комунальною корпорацією Київавтодор (замовник, третя особа) та Приватним підприємством "РЕМВОДПЛАСТ ПЛЮС" (виконавець, відповідач за первісним позовом, позивач за зустрічним позовом) укладено договір підряду №152-10, за умовами якого замовник доручає, а виконавець зобов`язується виконати на свій ризик власними і залученими силами, засобами і способами роботи на об`єкті: Капітальний ремонт прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів за адресою: вул. Тампере 10-12-12а-12б-14а на основі Правил визначення вартості будівництва ДСТУ БД.1.1-1:2013 (надалі - роботи, об`єкт), (ДК 021:2015 - 45230000-8) відповідно до затвердженої проектно-кошторисної документації, діючих норм і стандартів (п.1.1. договору підряду №152-10).
Пунктом 2.1. договору підряду №152-10 сторони погодили договірну ціну, що складає 1 000 560,00 грн.
Згідно п.11.1. договору підряду №152-10 виконавець для виконання робіт може залучати субпідрядників.
Замовник має право ухвалювати рішення та давати вказівки виконавцю щодо якості виконаних робіт субпідрядниками (п. 11.5. договору підряду №152-10).
Відповідно до п. 12.2. договору підряду №152-10 у разі виявлення в процесі приймання-передачі закінчених робіт недоліків, допущених з вини виконавця, виконавець зобов`язаний у визначений замовником строк усунути їх і повторно повідомити замовника про готовність до передачі закінчених робіт.
Якщо виявлені недоліки не можуть бути усунуті виконавцем, замовником або третьою особою, замовник має право відмовитись від прийняття таких робіт та вимагати відшкодування завданих збитків та повернення сплачених коштів (п.12.4. договору підряду №152-10).
Пунктом 12.5. договору підряду №152-10 визначено, що цей договір вважається виконаним після завершення виконання робіт, здійснення всіх взаєморозрахунків між сторонами за цим договором та підписання акту технічного приймання об`єкту, який є підставою подальшого оформлення документу про готовність об`єкта до експлуатації.
23.08.2019 року між Комунальною корпорацією Київавтодор (замовник, третя особа) та Приватним підприємством "РЕМВОДПЛАСТ ПЛЮС" (виконавець, відповідач за первісним позовом, позивач за зустрічним позовом) укладено договір підряду №149-10, за умовами якого замовник доручає, а виконавець зобов`язується виконати на свій ризик власними і залученими силами, засобами і способами роботи на об`єкті: Капітальний ремонт прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів за адресою: вул. Харківське шосе, 1-3-5-7 на основі Правил визначення вартості будівництва ДСТУ БД.1.1-1:2013 (надалі - роботи, об`єкт), (ДК 021:2015 - 45230000-8) відповідно до затвердженої проектно-кошторисної документації, діючих норм і стандартів (п.1.1. договору підряду №149-10).
Пунктом 2.1. договору підряду №149-10 сторони погодили договірну ціну, що складає 716 868,00 грн.
Згідно п.11.1. договору підряду №149-10 виконавець для виконання робіт може залучати субпідрядників.
Замовник має право ухвалювати рішення та давати вказівки виконавцю щодо якості виконаних робіт субпідрядниками (п. 11.5. договору підряду №149-10).
Відповідно до п. 12.2. договору підряду №149-10 у разі виявлення в процесі приймання-передачі закінчених робіт недоліків, допущених з вини виконавця, виконавець зобов`язаний у визначений замовником строк усунути їх і повторно повідомити замовника про готовність до передачі закінчених робіт.
Якщо виявлені недоліки не можуть бути усунуті виконавцем, замовником або третьою особою, замовник має право відмовитись від прийняття таких робіт та вимагати відшкодування завданих збитків та повернення сплачених коштів (п.12.4. договору підряду №149-10).
Пунктом 12.5. договору підряду №149-10 визначено, що цей договір вважається виконаним після завершення виконання робіт, здійснення всіх взаєморозрахунків між сторонами за цим договором та підписання акту технічного приймання об`єкту, який є підставою подальшого оформлення документу про готовність об`єкта до експлуатації.
Також, 08.10.2019 року між Приватним підприємством "РЕМВОДПЛАСТ ПЛЮС" (замовник, відповідач за первісним позовом, позивач за зустрічним позовом) та Товариством з обмеженою відповідальністю "КИЇВБУДЛОГІСТИКА" (виконавець, позивач за первісним позовом, відповідач за зустрічним позовом) укладено договір підряду №0810/9-1503 (надалі договір субпідряду №0810/9-1503), за умовами якого замовник доручає, а виконавець зобов`язується виконати на свій ризик власними і залученими силами, засобами і способами роботи на об`єкті: Капітальний ремонт прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів за адресою: вул. Вифлеємська, 8 на основі Правил визначення вартості будівництва ДСТУ БД.1.1-1:2013 (надалі - роботи, об`єкт), (ДК 021:2015 - 45230000-8) відповідно до затвердженої проектно-кошторисної документації, діючих норм і стандартів (п.1.1. договору субпідряду №0810/9-1503).
Пунктом 2.1. договору субпідряду №0810/9-1503 сторони погодили договірну ціну, що складає 517 560,00 грн.
Згідно п.5.3. договору субпідряду №0810/9-1503 підставою для здійнення розрахунків є підписані сторонами акти приймання виконаних робіт (ф. КБ-2в) та довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (ф. КБ-3), які складаються виконавцем та подаються для підписання замовнику.
Розрахунки за виконані роботи здійснюютьсч замовником на підставі документів. Визначених пунктом 5.3. цього договору, за умови надходження коштів бюджетного фінансування за рахунок замовника, протягом 20 днів з дати підписання актів приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в) та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (ф. КБ-3) (п. 5.5. договору субпідряду №0810/9-1503).
Відповідно до п. 5.6. договору субпідряду №0810/9-1503 до початку робіт замовник перераховує на рахунок виконавця авансовий платіж в сумі 124 214,40 грн.
Виконавець сплачує замовнику за надання генпідрядних послуг 2 відсотки від вартості виконаних робіт за цим договором. Оплата генпідрядних послуг проводиться шляхом зменшення виконавцю суми оплати за виконані роботи в акті виконаних робіт та довідці виконаних робіт. На суму утриманих генпідрядних послуг замовник надає виконавцю податкову накладну (п.5.7. договору субпідряду №0810/9-1503).
Згідно п. 9.3. договору субпідряду №0810/9-1503 замовник протягом виконання робіт здійснює технічний нагляд за якістю робіт та поточний контроль за їх виконанням та може, у разі необхідності, для досягнення відповідних цілей вимагати від виконавця залучення за його рахунок сторонніх експертних організацій.
У разі виявлення порушень проектних рішень, будівельних норм і правил, інших нормативних документів замовник має право висунути вимогу про усунення допущених недоліків, а у разі істотних порушень - про призупинення робіт. Матеріали та устаткування, що не відповідають нормативним вимогам, мають негайно усуватися з будівельного майданчика і замінюватись за рахунок виконавця. Неякісно виконані роботи не оплачуються, а виконавець у визначені замовником терміни зобов`язаний привести їх у відповідність до встановлених вимог (п. 9.5. договору субпідряду №0810/9-1503)
Пунктом 12.1. договору субпідряду №0810/9-1503 передача виконаних робіт виконавцем та приймання їх замовником оформлюється актами приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в) та довідками про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (ф. КБ-3).
Відповідно до п. 12.2. договору субпідряду №0810/9-1503 у разі виявлення в процесі приймання-передачі закінчених робіт недоліків, допущених з вини виконавця, виконавець зобов`язаний у визначений замовником строк усунути їх і повторно повідомити замовника про готовність до передачі закінчених робіт.
Якщо виявлені недоліки не можуть бути усунуті виконавцем, замовником або третьою особою, замовник має право відмовитись від прийняття таких робіт та вимагати відшкодування завданих збитків та повернення сплачених коштів (п.12.4. договору субпідряду №0810/9-1503).
Пунктом 12.5. договору субпідряду №0810/9-1503 визначено, що цей договір вважається виконаним після завершення виконання робіт, здійснення всіх взаєморозрахунків між сторонами за цим договором та підписання акту технічного приймання об`єкту, який є підставою подальшого оформлення документу про готовність об`єкта до експлуатації.
08.10.2019 року між Приватним підприємством "РЕМВОДПЛАСТ ПЛЮС" (замовник, відповідач за первісним позовом, позивач за зустрічним позовом) та Товариством з обмеженою відповідальністю "КИЇВБУДЛОГІСТИКА" (виконавець, позивач за первісним позовом, відповідач за зустрічним позовом) укладено договір підряду №0810/19-1527 (надалі договір субпідряду №0810/19-1527), за умовами якого замовник доручає, а виконавець зобов`язується виконати на свій ризик власними і залученими силами, засобами і способами роботи на об`єкті: Капітальний ремонт прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів за адресою: вул. Тампере 10-12-12а-12б-14а на основі Правил визначення вартості будівництва ДСТУ БД.1.1-1:2013 (надалі - роботи, об`єкт), (ДК 021:2015 - 45230000-8) відповідно до затвердженої проектно-кошторисної документації, діючих норм і стандартів (п.1.1. договору субпідряду №0810/19-1527).
Пунктом 2.1. договору субпідряду №0810/19-1527 сторони погодили договірну ціну, що складає 1 000 560,00 грн.
Згідно п.5.3. договору субпідряду №0810/19-1527 підставою для здійнення розрахунків є підписані сторонами акти приймання виконаних робіт (ф. КБ-2в) та довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (ф. КБ-3), які складаються виконавцем та подаються для підписання замовнику.
Розрахунки за виконані роботи здійснюютьсч замовником на підставі документів. Визначених пунктом 5.3. цього договору, за умови надходження коштів бюджетного фінансування за рахунок замовника, протягом 20 днів з дати підписання актів приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в) та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (ф. КБ-3) (п. 5.5. договору субпідряду №0810/19-1527).
Відповідно до п. 5.6. договору субпідряду №0810/19-1527 до початку робіт замовник перераховує на рахунок виконавця авансовий платіж в сумі 240 134,40 грн.
Виконавець сплачує замовнику за надання генпідрядних послуг 2 відсотки від вартості виконаних робіт за цим договором. Оплата генпідрядних послуг проводиться шляхом зменшення виконавцю суми оплати за виконані роботи в акті виконаних робіт та довідці виконаних робіт. На суму утриманих генпідрядних послуг замовник надає виконавцю податкову накладну (п.5.7. договору субпідряду №0810/19-1527).
Згідно п. 9.3. договору субпідряду №0810/19-1527 замовник протягом виконання робіт здійснює технічний нагляд за якістю робіт та поточний контроль за їх виконанням та може, у разі необхідності, для досягнення відповідних цілей вимагати від виконавця залучення за його рахунок сторонніх експертних організацій.
У разі виявлення порушень проектних рішень, будівельних норм і правил, інших нормативних документів замовник має право висунути вимогу про усунення допущених недоліків, а у разі істотних порушень - про призупинення робіт. Матеріали та устаткування, що не відповідають нормативним вимогам, мають негайно усуватися з будівельного майданчика і замінюватись за рахунок виконавця. Неякісно виконані роботи не оплачуються, а виконавець у визначені замовником терміни зобов`язаний привести їх у відповідність до встановлених вимог (п. 9.5. договору субпідряду №0810/19-1527)
Пунктом 12.1. договору субпідряду №0810/19-1527 передача виконаних робіт виконавцем та приймання їх замовником оформлюється актами приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в) та довідками про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (ф. КБ-3).
Відповідно до п. 12.2. договору субпідряду №0810/19-1527 у разі виявлення в процесі приймання-передачі закінчених робіт недоліків, допущених з вини виконавця, виконавець зобов`язаний у визначений замовником строк усунути їх і повторно повідомити замовника про готовність до передачі закінчених робіт.
Якщо виявлені недоліки не можуть бути усунуті виконавцем, замовником або третьою особою, замовник має право відмовитись від прийняття таких робіт та вимагати відшкодування завданих збитків та повернення сплачених коштів (п.12.4. договору субпідряду №0810/19-1527).
Пунктом 12.5. договору субпідряду №0810/19-1527 визначено, що цей договір вважається виконаним після завершення виконання робіт, здійснення всіх взаєморозрахунків між сторонами за цим договором та підписання акту технічного приймання об`єкту, який є підставою подальшого оформлення документу про готовність об`єкта до експлуатації.
18.09.2019 року між Приватним підприємством "РЕМВОДПЛАСТ ПЛЮС" (замовник, відповідач за первісним позовом, позивач за зустрічним позовом) та Товариством з обмеженою відповідальністю "КИЇВБУДЛОГІСТИКА" (виконавець, позивач за первісним позовом, відповідач за зустрічним позовом) укладено договір підряду №1809/СП (надалі договір субпідряду №1809/СП), за умовами якого замовник доручає, а виконавець зобов`язується виконати на свій ризик власними і залученими силами, засобами і способами роботи на об`єкті: Капітальний ремонт прибудинкових територій та внутрішньоквартальних проїздів за адресою: вул. Харківське шосе, 1-3-5-7 на основі Правил визначення вартості будівництва ДСТУ БД.1.1-1:2013 (надалі - роботи, об`єкт), (ДК 021:2015 - 45230000-8) відповідно до затвердженої проектно-кошторисної документації, діючих норм і стандартів (п.1.1. договору субпідряду №1809/СП).
Пунктом 2.1. договору субпідряду №1809/СП сторони погодили договірну ціну, що складає 716 868,00 грн.
Згідно п.5.3. договору субпідряду №1809/СП підставою для здійнення розрахунків є підписані сторонами акти приймання виконаних робіт (ф. КБ-2в) та довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (ф. КБ-3), які складаються виконавцем та подаються для підписання замовнику.
Розрахунки за виконані роботи здійснюютьсч замовником на підставі документів. Визначених пунктом 5.3. цього договору, за умови надходження коштів бюджетного фінансування за рахунок замовника, протягом 20 днів з дати підписання актів приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в) та довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (ф. КБ-3) (п. 5.5. договору субпідряду №1809/СП).
Відповідно до п. 5.6. договору субпідряду №1809/СП до початку робіт замовник перераховує на рахунок виконавця авансовий платіж в сумі 186 480,00 грн.
Виконавець сплачує замовнику за надання генпідрядних послуг 2 відсотки від вартості виконаних робіт за цим договором. Оплата генпідрядних послуг проводиться шляхом зменшення виконавцю суми оплати за виконані роботи в акті виконаних робіт та довідці виконаних робіт. На суму утриманих генпідрядних послуг замовник надає виконавцю податкову накладну (п.5.7. договору субпідряду №1809/СП).
Згідно п. 9.3. договору субпідряду №1809/СП замовник протягом виконання робіт здійснює технічний нагляд за якістю робіт та поточний контроль за їх виконанням та може, у разі необхідності, для досягнення відповідних цілей вимагати від виконавця залучення за його рахунок сторонніх експертних організацій.
У разі виявлення порушень проектних рішень, будівельних норм і правил, інших нормативних документів замовник має право висунути вимогу про усунення допущених недоліків, а у разі істотних порушень - про призупинення робіт. Матеріали та устаткування, що не відповідають нормативним вимогам, мають негайно усуватися з будівельного майданчика і замінюватись за рахунок виконавця. Неякісно виконані роботи не оплачуються, а виконавець у визначені замовником терміни зобов`язаний привести їх у відповідність до встановлених вимог (п. 9.5. договору субпідряду №1809/СП)
Пунктом 12.1. договору субпідряду №1809/СП передача виконаних робіт виконавцем та приймання їх замовником оформлюється актами приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в) та довідками про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (ф. КБ-3).
Відповідно до п. 12.2. договору субпідряду №1809/СП у разі виявлення в процесі приймання-передачі закінчених робіт недоліків, допущених з вини виконавця, виконавець зобов`язаний у визначений замовником строк усунути їх і повторно повідомити замовника про готовність до передачі закінчених робіт.
Якщо виявлені недоліки не можуть бути усунуті виконавцем, замовником або третьою особою, замовник має право відмовитись від прийняття таких робіт та вимагати відшкодування завданих збитків та повернення сплачених коштів (п.12.4. договору субпідряду №1809/СП).
Пунктом 12.5. договору субпідряду №1809/СП визначено, що цей договір вважається виконаним після завершення виконання робіт, здійснення всіх взаєморозрахунків між сторонами за цим договором та підписання акту технічного приймання об`єкту, який є підставою подальшого оформлення документу про готовність об`єкта до експлуатації.
Поясненнями позивача за первісним позовом, третьої особи, частково відповідача за первісним позовом, актами здачі-приймання виконаних будівельних робіт (ф. КБ-2в) за жовтень 2019 року на суму 690 956,80 грн., за листопад 2019 року на суму 514 616,18 грн., за листопад 2019 року на суму 986 979,90 грн., та довідками про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (ф. КБ-3) за жовтень 2019 року на суму 690 956,80 грн., за листопад 2019 року на суму 514 616,18 грн., за листопад 2019 року на суму 986 979,90 грн., які підписані уповноваженими представниками обох сторін та які містяться в матеріалах справи, підтверджується факт виконання позивачем за первісним позовом (субпідрядником) робіт на виконання умов договорів субпідряду №0810/9-1503 від 08.10.2019 року, №0810/19-1527 від 08.10.2019 року та №1809/СП від 18.09.2019 року на загальну суму 2 192 551,98 грн.
Платіжними дорученнями №3993 від 20.09.2019 року, №4184 від 09.10.2019 року, №4183 від 09.10.2019 року, №4277 від 18.10.2019 року, №4454 від 01.11.2019 року, №5043 від 19.12.2019 року, №5640 від 13.02.2020 року, №5641 від 13.02.2020 року, які містяться в матеріалах справи підтверджується факт часткової оплати відповідачем за первісним позовом за виконані роботи на загальну суму 1 130 142,14 грн.
В протоколах лабораторних випробувань №720/10 від 25.10.2019 року, №721/10 від 25.10.2019 року, які містяться в матеріалах справи, вказано, що за результатами випробувань виконані роботи на об`єктах відповідають вимогам ДСТУ.
У відгуку відповідча за первісним позовом (т.1 а.с. 58) вказано, що роботи позивачем за первісним позовом були виконані своєчасно і якісно, висококваліфікованими спеціалістами з дотриманням усіх технологічних процесів. За весь час співпраці не було зафіксовано жодного випадку порушень термінів виконання робіт і їх якості. Зауважень до об`ємів, термінів та якості виконання робіт з боку ПП Ремводпласт Плюс немає.
Отже, позивач за первісним позовом виконав взяті на себе зобов`язання з виконання робіт згідно умов вищевказаних договорів субпідряду, а відповідач за первісним позовом не виконав взяті на себе зобов`язання з їх оплати в повному обсязі та має перед позивачем за первісним позовом заборгованість на загальну суму 346 550,74 грн. з урахуванням генпідрядних відрахувань та часткової оплати.
Доказів сплати зазначеної заборгованості відповідачем за первісним позовом суду не надано.
Судом було надано належну оцінку відзиву відповідача за первісним позовом на позовну заяву, проте його доводи стосовно того, що роботи позивачем за первісним позовом було виконано неякісно із значними недоліками, які можуть бути усунені лише шляхом виконання робіт заново не приймоються судом до уваги та повністю спростовуються підписаними актами виконаних робіт за договорами субпідряду, підписаними актами виконаних робіт за договорами підряду №151-10, №149-10, №152-10, відгуком відповідча за первісним позовом (т.1 а.с. 58), в якому вказано, що роботи позивачем за первісним позовом були виконані своєчасно і якісно, протоколами лабораторних випробувань №720/10 від 25.10.2019 року, №721/10 від 25.10.2019 року, згідно яких за результатами випробувань виконані роботи на об`єктах відповідають вимогам ДСТУ, платіжними дорученнями, які додані третьою особою до своїх письмових пояснень, які підтверджують факт повної оплати замовником (третьою особою) підряднику (відповідачем за первісним позовом) вартості виконаних робіт за договорами підряду №151-10, №149-10, №152-10, поясненнями третьої особи (замовника за договорами підряду №151-10, №149-10, №152-10), в яких вказано, що зауважень щодо якості виконаних робіт по всім об`єктам немає.
Ст. ст. 525, 526 Цивільного кодексу України визначено, що зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що права позивача за первісним позовом, за захистом яких останній звернувся до суду, порушено відповідачем за первісним позовом, а тому первісні позовні вимоги в частині стягнення 390 401,78 грн. основного боргу є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 230 Господарського кодексу України порушення зобов`язання є підставою для застосування господарських санкцій (неустойка, штраф, пеня).
Пунктом 15.9. договорів субпідряду №0810/9-1503 від 08.10.2019 року, №0810/19-1527 від 08.10.2019 року та №1809/СП від 18.09.2019 року передбачено, що за несвоечасну оплату робіт, виконаних за цим договором з вини замовника, що не пов`язана із затримкою бюджетного фінансування, замовник сплачує виконавцю пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла у період, за який нараховується пеня, від суми заборгованості за кожний день прострочення.
З урахуванням вищезазначеного, позивачем за первісним позовом, у зв`язку із порушенням відповідачем за первісним позовом взятих на себе зобов`язань з оплати виконаних робіт, нараховано відповідачеві за первісним позовом 6 475 грн. 28 коп. пені.
Вимоги позивача за первісним позовом в частині стягнення 6 475 грн. 28 коп. пені, також підлягають задоволенню, за розрахунком позивача за первісним позовом, який здійснено у відповідності до умов договорів субпідряду №0810/9-1503 від 08.10.2019 року, №0810/19-1527 від 08.10.2019 року та №1809/СП від 18.09.2019 року та вимог закону.
Предметом зустрічного позову є вимоги про відшкодування 1 130 142,14 грн збитків завданих внаслідок неякісного виконання робіт за договорами підряду на виконання робіт по влаштуванню асфальтного покриття у місті Києві №1809/СП від 18.09.2019 року, №0810/9-1503 від 08.10.2019 року, №0810/9-1527 від 08.10.2019 року.
В обгрунтування зустрічного позову позивач за зустрічним позовом посилається на те, що роботи за вищевказаними договорами відповідачем за зустрічним позовом було виконано неякісно із значними недоліками, які можуть бути усунені лише шляхом виконання робіт заново, а тому він просив суд стягнути з відповідача за зустрічним позовом 1 130 142,14 грн збитків, які складаються з загальної суми перерахованих на користь відповідача за зустрічним позовом коштів за виконані роботи за договорами підряду на виконання робіт по влаштуванню асфальтного покриття у місті Києві №1809/СП від 18.09.2019 року, №0810/9-1503 від 08.10.2019 року, №0810/9-1527 від 08.10.2019 року.
У відповідності до ст. 22 Цивільного кодексу України особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування. Під збитками розуміються втрати, яких особа зазнала у зв`язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки); доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).
Для застосування такого виду господарської санкції (правового наслідку порушення зобов`язання) як стягнення збитків необхідна наявність всіх елементів складу цивільного (господарського) правопорушення:
- протиправної поведінки;
- збитків;
- причинного зв`язку між протиправною поведінкою боржника і збитками;
- вини.
При відсутності хоч б одного з цих елементів господарсько-правова відповідальність не настає.
Згідно ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Позивачем за зустрічним позовом не доведено, наявності всіх елементів складу господарського правопорушення в діях відповідача за зустрічним позовом, а саме: протиправної поведінки, збитків, причинного зв`язку між вказаними збитками та протиправною поведінкою, а також не доведено наявності в діях відповідача за зустрічним позовом вини.
За таких обставин, враховуючи все вищевикладене, суд приходить до висновку, що права позивача за зустрічним позовом, за захистом яких він звернувся до суду, не порушено відповідачем за зустрічним позовом, а тому в зустрічному позові про відшкодування йому 1 130 142,14 грн. збитків слід відмовити.
Відповідно до вимог ст. 129 ГПК України судовий збір за подання первісного позову покладається на відповідача за первісним позовом, а за подання зустрічного позову на позивача за зустрічним позовом.
Керуючись ст. ст. 86, 129, 232, 233, 236 - 241 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
Первісний позов задовольнити повністю.
Стягнути з Приватного підприємства "РЕМВОДПЛАСТ ПЛЮС" (01042, м. Київ, вул. Іоанна Павла ІІ, буд.3, код 34456142) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КИЇВБУДЛОГІСТИКА" (03061, м. Київ, вул. Бориславська, 55, код 41849995) 346 550 (триста сорок шість тисяч п`ятсот п`ятдесят) грн. 74 коп. основного боргу, 6 475 (шість тисяч чотириста сімдесят п`ять) грн. 28 коп. пені, 5 295 (п`ять тисяч двісті дев`яносто п`ять) грн. 40 коп. судового збору.
В зустрічному позові відмовити повністю.
Після вступу рішення в законну силу видати наказ.
Рішення господарського суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 241 ГПК України та підлягає оскарженню в порядку та у строк, які визначені розділом IV ГПК України.
Повне рішення складено 29.12.2020р.
Суддя С.О. Чебикіна
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2020 |
Оприлюднено | 30.12.2020 |
Номер документу | 93871726 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Чебикіна С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні