Рішення
від 28.12.2020 по справі 160/12282/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 грудня 2020 року Справа № 160/12282/20

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Тулянцевої І.В. розглянувши у місті Дніпрі в порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Торговий Дім ЛЕДЛАЙФ до відповідача-1: Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, відповідача-2: Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ :

02 жовтня 2020 року Товариство з обмеженою відповідальністю Торговий Дім ЛЕДЛАЙФ звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до відповідача-1: Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, відповідача-2: Державної податкової служби України, в якій позивач просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015) від 09.07.2020 р. №1715142/40111376 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ЛЕДЛАЙФ (код ЄДРПОУ 40111376) від 18.05.2020 р. №49 у Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ЛЕДЛАЙФ (код ЄДРПОУ 40111376) від 18.05.2020р. №49 у Єдиному реєстрі податкових накладних.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що ним засобами телекомунікаційного зв`язку 03.06.2020 було подано на реєстрацію до податкового органу податкову накладну № 49 від 18.05.2020 року на загальну суму 333 333,33 грн., у т.ч. ПДВ 66 666,66 грн. Згідно із квитанцією від 03.06.2020 року контролюючим органом прийнято податкову накладну, однак її реєстрацію зупинено. У квитанції зазначено, що реєстрацію ПН/РК зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄРПН відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано подати пояснення та/або копії документів для прийняття рішення. Позивачем в установленому порядку були подані до контролюючого органу письмові пояснення та копії документів, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій. Однак, комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області були прийняті рішення від 09.07.2020 р. №1715142/40111376 про відмову у реєстрації податкової накладної № 49 від 18.05.2020. Підставою відмови у реєстрації податкової накладної зазначено ненадання платником податку документів:

- договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції.

- ненадання платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити). Додатково зазначено, що відсутні первинні документи щодо транспортування ТМЦ.

Рішення комісії було оскаржене позивачем шляхом подання скарги на адресу ДПС України, проте відповідно до рішення про результати розгляду скарги №36155/40111376/2 від 21.07.2020 скаргу залишено без задоволення. Позивач вважає, що рішення відповідача-1 про відмову у реєстрації податкової накладної є протиправним, передчасним та таким, що прийнято без належного дослідження обставин справи та первинних документів наданих на розгляд комісії. З урахуванням наведеного, рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації вважає протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Ухвалою суду від 06 жовтня 2020 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Цією ж ухвалою відповідачам було надано строк для подання письмового відзиву на позов (у разі заперечення проти позову) протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії цієї ухвали, разом із доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідачів.

Сторони належним чином повідомлені про розгляд справи Дніпропетровським окружним адміністративним судом, що підтверджується матеріалами справи.

21 вересня 2020 року від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області надійшов відзив на позовну заяву, в якому позовні вимоги відповідач не визнав, просив в задоволенні позову відмовити в повному обсязі. В обґрунтування своєї позиції відповідач-1 зазначив, що зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН реєстрація здійснюється відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрації/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН , який затверджений Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520 шляхом подання копій документів та письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ЛЕДЛАЙФ не надано первинних документів щодо транспортування та зберігання ТМУ від постачальників ТОВ ЛЕДЛАЙФ , ТОВ ВТП ВЕДА , ТОВ СПАРК-ЦЕНТР , ТОВ УКРЕНЕРГО-АЛЬЯНС . З огляду на викладене, вважає, що рішення Комісії від 09.07.2020 р. №1715142/40111376 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ЛЕДЛАЙФ (код ЄДРПОУ 40111376) від 18.05.2020 р. №49 у Єдиному реєстрі податкових накладних є обґрунтованим та таким, що прийняте відповідно до норм чинного законодавства та в установленому порядку, тому вимоги позивача є безпідставними та необґрунтованими.

Державна податкова служба України своїм правом на подання відзиву не скористалась.

25 листопада 2020 року представником позивача подано до суду відповідь на відзив Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якому він заперечує викладені відповідачем доводи та зазначає, що діюче законодавство (Перелік документів, необхідних для здійснення перевезення вантажу автомобільним транспортом у внутрішньому сполученні, затверджено постановою КМУ від 25.02.2009 р. № 207, та Правила перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджені Наказом Мінтрансу України від 14,10.1997 р. №363) передбачає, що товарно-транспортна накладна (ТТН) обов`язково повинна оформлятися, якщо перевезення вантажу здійснюється автомобільним транспортом на договірних умовах (тобто коли є послуга перевезення вантажу), однак, поставка продукції від ТОВ Ледлайф на адресу позивача здійснювалась відповідно до умов DDР згідно Енкотермс-2010, тобто на склад позивача - м. Харків, вул. Файербаха, 96 (специфікація від 05.03.2020 р. до договору поставки № ЛЛ-4/06-18 від 04.06.2018 р., копія якої надавалася Відповідачу-1 разом із поясненнями та є у матеріалах справи). Доставка здійснювалась транспортом постачальника. У зв`язку з чим та у відповідності до вимог діючого законодавства ТТН оформляти не потрібно. Стосовно інших постачальників (ТОВ ВТП ВЄДА ТОВ СПАРК-ЦЕНТР , ТОВ УКРЕНЕРГО- АЛЬЯНС ) зауважує, що у зв`язку з незначною вагою для транспортування товару перевізник не притягувався. Зазначає, що відсутність ТТН, не може бути самостійною підставою вважати господарську операцією такою, що не відбулася.

28.12.2020 року позивачем до суду засобами електронного зв`язку було подано відповідь на відзив в якому зазначено, що підприємство не погоджується з доводами ГУ ДПС у Дніпропетровській області, викладеними у відзиві на позовну заяву та просять їх до уваги не приймати.

Частиною 1 статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) визначено, що за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.

Суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін (ч. 5 ст. 262 КАС України).

Згідно зі статтею 258 КАС України, суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Датою ухвалення судового рішення є дата його проголошення (незалежно від того, яке рішення проголошено - повне чи скорочене). Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

У зв`язку із знаходженням судді Тулянцевої І.В. у відпустці та на лікарняному в період, що припадав на час розгляду справи, рішення ухвалено 28.12.2020 року.

Дослідивши матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

ТОВ Торговий Дім ЛЕДЛАЙФ (код ЄДРПОУ 40111376) зареєстровано у якості юридичної особи 09.11.2015 року про що свідчить запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №12241020000074614 від 09.11.2015 року.

Відповідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань видами діяльності ТОВ Торговий Дім ЛЕДЛАЙФ є: 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту (основний); 46.43 Оптова торгівля побутовими електротоварами й електронною апаратурою побутового призначення для приймання, записування, відтворювання звуку й зображення; 46.47 Оптова торгівля меблями, килимами й освітлювальним приладдям; 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 47.59 Роздрібна торгівля меблями, освітлювальним приладдям та іншими товарами для дому в спеціалізованих магазинах; 41.10 Організація будівництва будівель; 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель.

Судом встановлено та матеріалами справи, що для здійснення господарської діяльності у ТОВ Торговий Дім ЛЕДЛАЙФ є орендовані приміщення:

- офісне приміщення за адресою: м. Дніпро, вул. Панікахи, буд. 2, корпус 13, прим. 601, що підтверджується договором суборенди № П601-14/05-2018 від 14 травня 2018 року та Додатковою угодою № 1 до нього.

- складське приміщення за адресою: м.Харків вул.Фейєрбаха, буд.9-Б, що підтверджується договором оренди № 09/01/2020 від 10 січня 2020 року

На підприємстві, згідно наданого штатного розкладу, працює 5 осіб.

В рамках здійснення господарської діяльності між ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ЛЕДЛАЙФ (далі - Постачальник) та ТОВ БК ЛЮКС БУД (далі - Покупець) укладено Договір поставки №ЛЛ-19/09/19-1 від 19.09.19р., відповідно до умов якого Постачальник зобов`язується поставити та передати у власність Покупця світлодіодні вироби (надалі - Товар), а Покупець зобов`язується прийняти та своєчасно сплатити вартість Товару, на умовах передбачених Договором.

Найменування (номенклатура), асортимент, умови та строк поставки, ціна та загальна вартість товару, що поставляється за цим Договором, узгоджується Сторонами у Специфікаціях (додатках до Договору), які є невід`ємною частиною цього Договору.

Відповідно до умов, зазначених у п.2.5 Договору, Покупець зобов`язується оплатити вартість Товару шляхом перерахування грошових коштів на рахунок Постачальника у розмірі 70 % від суми зазначеної у Специфікації, а решту 30 % по факту поставки всього товару протягом 3 (трьох) банківських днів після виставлення рахунку-фактури, якщо інше не передбачено Специфікацією до даного Договору.

Відповідно до Специфікації від 19.09.2019 р. (додаток №2 до договору) ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ЛЕДЛАЙФ здійснено поставку наступного товару: Монтажний комплект LТ8-ІР65, умови поставки DDP Інкотермс 2010: м. Київ, вул. Промислова. Загальна вартість Товару склала 632 580,0 грн. у тому числі ПДВ - 105 430,0 грн..

19 вересня 2019 року ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ЛЕДЛАЙФ надано Покупцю рахунок №66 на оплату товару на зазначену суму. Платіжним дорученням від 26 листопада 2019 року № 1830 ТОВ БК ЛЮКС БУД відповідно до умов договору на рахунок ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ЛЕДЛАЙФ перераховано кошті у сумі 400 000,0 грн., у тому числі ПДВ - 66 666,67 грн.

Товар за Договором було відвантажено ТОВ БК ЛЮКС БУД 18 травня 2020 року відповідно до видаткової накладної № 14. Перевезення товару здійснювалось за допомогою перевізника ТОВ ЛОКАРУС , з яким укладено договір про надання послуг №59 від 25.03.2018р., та підтверджується ТТН № Р14 від 18.05.2020 р., актом надання послуг №784 від 21.05.2020 р.

Закупка комплектуючих для поставки ТОВ БК ЛЮКС БУД монтажного комплекту LT8-ІР65 ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ЛЕДЛАЙФ здійснювалась у таких постачальників:

ТОВ ЛЕДЛАЙФ (ЄДРПОУ 37450937), з яким укладено договір поставки №ЛЛ-4/06-18 від 04.06.2018 р. Відповідно до умов Специфікації постачання товару здійснюється на умовах DDР на склад: м.Харків вул. Фейєрбаха, буд.9-Б. За товар було перераховано передплату у розмірі 150 000,0 грн. (рахунок №2091 від 20.11.2020р., платіжне доручення №614 від 21.11.2019р.). По факту отримання передплати постачальником була виписана та зареєстрована у ЄРПН податкова накладна №160 від 21.11.20.19р. на суму 150 000,00 грн. (у т.ч. ПДВ 20% - 25 000,00 грн.). Факт отримання товару підтверджується згідно видаткових накладних №2024 від 26.12.2019 р. на суму 6 296,40 грн.; №64 від 17.01.2020 р. на суму 56 667,60 грн.; №149 від 30.01.2020 р. на суму 56 667,60 грн.; №164 від 04.02.2020 р. на суму 34 630,20 грн.; №263 від 18.02.2020 p. на суму 82 622,88 грн.; №473 від 13.04.2020 р. на суму 45 377,82 грн. На суму різниці часткової оплати та відвантаження були оформлені та зареєстровані в ЄРПН податкові накладні №7 від 04.02.2020 р. на суму 4 261,80 грн.; №90 від 14.02.2020 р. на суму 55 738,20 грн.; №110 від 18.02.2020 р. на суму 26 884,68 грн.; №33 від 13.04.2020 р. на суму 45 377,82 грн. Остаточна оплата за товар було перерахована постачальнику платіжними дорученнями №802 від 14.02.2020 p. у сумі 60 000,00 грн. та №900 від 30.04.2020 р. у сумі 72 262,50 грн. Доставка здійснювалась транспортом постачальника.

ТОВ ВТП ВЄДА (ЄДРПОУ 31062491). Придбання товару здійснювалось на підставі рахунку-фактури №04/16-2 від 16.04.2020 р. на суму 2 970,00 грн., яка перерахована ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ЛЕДЛАЙФ платіжним дорученням №889 від 16.04.2020 р. Товар на зазначену суму отримано на підставі видаткової накладної №04/16-1 від 16.04.2020 р. Відповідно до вимог ПКУ ТОВ ВТП ВЄДА складено та зареєстровано у ЄРПН податкову накладну №30 від 16.04.2020 р. У зв`язку з незначною вагою товар отримано безпосередньо працівником на складі постачальника та перевезений власним транспортом;

ТОВ СПАРК-ЦЕНТР (ЄДРПОУ 42174197). Придбання товару здійснювалось на підставі рахунку №1761 від 27.09.19 р. на суму 9 151,99 грн., яка перерахована ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ЛЕДЛАЙФ платіжним дорученням №514 від 03.10.2019 р. Товар на зазначену суму отримано на підставі видаткової накладної №1728 від 03.10.2019 р. Відповідно до вимог ПКУ ТОВ СПАРК-ЦЕНТР складено та зареєстровано у ЄРПН податкову накладну №32 від 03.10.2020 р., У зв`язку з незначною вагою товар отримано безпосередньо працівником на складі постачальника та перевезений власним транспортом; ТОВ ФІРМА АГРОТЕХНАЛАДКА, ЛТД (ЄДРПОУ 21255477). Придбання товару здійснювалось на підставі рахунку №1455 від 24.01.2020 р. на суму 1 323,36 грн., яка перерахована ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ЛЕДЛАЙФ платіжним дорученням №753 від 24.01.2020 р. Товар на зазначену суму отримано на підставі видаткової накладної №1047 від 24.01.2020 р. Відповідно до вимог ПКУ ТОВ ФІРМА АГРОТЕХНАЛАДКА, ЛТД складено та зареєстровано у ЄРПН податкову накладну №1048 від 24.01.2020 р. У зв`язку з незначною вагою товар отримано безпосередньо працівником на складі постачальника та перевезений власним транспортом;

ТОВ "УКРЕНЕРГО-АЛЬЯНС" (ЄДРПОУ 36471838). Придбання товару здійснювалось на підставі рахунків №СФ-0060102 від 12.12.19 р. на суму 17 768,75 грн. та №СФ-0001950 від 16.01.2020 р. на суму 2 574,00 грн., які перераховані ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ЛЕДЛАЙФ платіжними дорученнями №677 від 13.12.2019р. та №739 від 20.01.2020 р. Товар на зазначені суми отримано на підставі видаткових накладних №РН-0102302 від 13.12.2019 р. та №РН-0105368 від 17.01.2020 р. Відповідно до вимог ПКУ ТОВ УКРЕНЕРГО-АЛЬЯНС складено та зареєстровано у ЄРПН податкові накладні №1636 від 13.12,19 р. та №1070 від 17.01.2020 р. У зв`язку з незначною вагою товар отримано безпосередньо працівником на складі постачальника та перевезений власним транспортом;

ТОВ ДТС-КИЇВ (ЄДРПОУ 39421402). Придбання товару здійснювалось на підставі рахунку №14418 від 17.01.2020 р. на суму 2 330,00 грн., яка перерахована ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ЛЕДЛАЙФ платіжним дорученням №735 від 17.01.2020 р. Товар на зазначену суму отримано на підставі видаткової накладної №199 від 17.01.2020 р. Відповідно до вимог ПКУ ТОВ ДТС-КИЇВ складено та зареєстровано у ЄРПН податкову накладну №193 від 17.01.2020 р. У зв`язку з незначною вагою товар отримано безпосередньо працівником на складі постачальника та перевезений власним транспортом;

ПП НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА VD MAIS (ЄДРПОУ 21558350). Придбання товару здійснювалось на підставі рахунку №687856 від 12.11.19 р. на суму 1 818,00 грн., яка перерахована ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ЛЕДЛАЙФ платіжним дорученням №584 від 12.11.2019 р. Товар на зазначену суму отримано на підставі видаткової накладної №680726 від 12.11.2019 р. Відповідно до вимог ПКУ ПП "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА VD MAIS складено та зареєстровано у СРПН податкову накладну №927 від 12.11.19р. У зв`язку з незначною вагою товар отримано безпосередньо працівником на складі постачальника та перевезений власним транспортом;

ПП ЕЛЕКТРО-ДНІПРО (ЄДРПОУ 33323679). Придбання товару здійснювалось на підставі рахунку-фактури №СФ-0007711 від 12.12.19 р. на суму 9 652,45 грн., яка перерахована ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ЛЕДЛАЙФ платіжним дорученням №675 від 13.12.2019 р. Товар на зазначену суму отримано на підставі видаткової накладної №4456 від 13.12.2019 р. Відповідно до вимог ПКУ ПП ЕЛЕКТРО-ДНІПРО складено та зареєстровано у ЄРПН податкову накладну №142 від 13.12.19 р. У зв`язку з незначною вагою для транспортування товару перевізник не притягувався. Товар отримано безпосередньо працівником на складі постачальника та перевезений власним транспортом.

На виконання вимог податкового законодавства позивачем на адресу ТОВ БК ЛЮКС БУД було складено по операції поставки ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ЛЕДЛАЙФ Товару (Монтажний комплект LT8- ІР65) на користь ТОВ БК ЛЮКС БУД на загальну суму 632 580,0 грн. (у тому числі ПДВ - 105 430,0 грн.) у відповідності до вимог діючого законодавства, тобто на дату першої події, було оформлено дві податкові накладні:

- № 90 від 26.11.2019 року (на дату отримання передплати на суму 400 000,0 грн., у тому числі ПДВ - 66 666,67 грн.), яка зареєстрована у ЄРПН;

- № 49 від 18.05.2020 року (на дату відвантаження товару на суму 232 580,0 грн., у тому числі ПДВ - 38 763,33 грн.), реєстрацію якої у ЄРПН зупинено.

У квитанції про зупинення реєстрації накладної № 49 зазначено, що реєстрацію ПН/РК зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄРПН відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано подати пояснення та/або копії документів для прийняття рішення.

Позивачем в установленому порядку були подані до контролюючого органу письмові пояснення та копії документів, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій.

Однак, комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області було прийнято рішення від 09.07.2020 р. №1715142/40111376 про відмову у реєстрації податкової накладної № 49 від 18.05.2020. Підставою відмови у реєстрації податкової накладної зазначено ненадання платником податку документів:

- договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції.

- ненадання платником податків первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити). Додатково зазначено, що відсутні первинні документи щодо транспортування ТМЦ.

Вважаючи рішення щодо відмови у реєстрації податкової накладної протиправним, позивач звернувся із скаргою в адміністративному порядку, проте відповідно до рішення про результати розгляду скарги №36155/40111376/2 від 21.07.2020 скаргу залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладено/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Не погодившись із рішенням про відмову в реєстрації податкової накладної за від 09.07.2020 р. №1715142/40111376 в Єдиному реєстрі податкових накладних, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України (далі ПК України).

За приписами абзаців а, б пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з:

постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю;

постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

В абзаці першому пункту 201.1статті 201 ПК України зазначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з абзацами першим, другим пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня(абзац 5 пункту 201.10 статті 201 ПК України).

Згідно з абзацами 9-11 пункту 201.1 статті 201 ПК України датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних (абзац 13 пункту 201.1статті201 ПК України).

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних регламентований Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (далі Порядок №1246).

Відповідно до пунктів 12-15 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 - 1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

В той же час, відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165 та Порядок розгляду скарги, відповідно).

Згідно з п. 10 та п. 11 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).

В ході судового розгляду справи встановлено та матеріалами справи підтверджено, що позивачем 03.06.2020 було подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 49 від 18.05.2020 року.

Згідно із змісту Квитанції від 03.06.2020 вбачається, що контролюючим органом документ прийнято, проте реєстрацію ПН/РК зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄРПН відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано подати пояснення та/або копії документів для прийняття рішення.

Положеннями п. 5 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку № 1165).

Згідно п. 1 додатку 3 Порядку № 1165 Критерії ризиковості здійснення операцій відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Також, наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520), яким визначено механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Пунктами 2-7 Порядку № 520 передбачено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно пунктів 9-11 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Разом з тим, у пункті 6 Порядку № 1165 вказано, що інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг , Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Отже, суд вказує, що з урахуванням положень наведених норм, комісією регіонального рівня приймається рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за результатами розгляду інформації та копій документів платника податку.

Тобто, контролюючий орган має запропонувати платнику податків надати документи та пояснення на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях.

Також, аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення комісії контролюючого органу повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Проте, в Квитанції відсутній конкретний перелік копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН, що призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, а не будь-яких на власний розсуд.

Посилання відповідача ГУ ДПС у Дніпропетровській області у відзиві на позовну заяву про те, що позивачем не надано документів які підтверджують транспортування та зберігання ТМУ від постачальників ТОВ ЛЕДЛАЙФ , ТОВ ВТП ВЕДА , ТОВ СПАРК-ЦЕНТР , ТОВ УКРЕНЕРГО-АЛЬЯНС , не приймаються судом до уваги, оскільки такі вимоги щодо конкретності необхідних документів відсутні у Квитанції.

В силу положень частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Суд також вважає за необхідне зазначити, що факт зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарських операцій, ані факту наявності дати виникнення саме першої події (придбання товарів/послуг або отримання коштів), що підтверджується тільки первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Матеріалами справи встановлено, про що відсутній спір між сторонами, позивачем подавались в електронному вигляді до контролюючого органу пакет документів, на підтвердження наявності підстав реєстрації податкової накладної, реєстрації якої зупинена.

Проте, Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, незважаючи на зазначене прийнято оскаржуване рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 49 від 18.05.2020 року.

При цьому, зазначені в оскаржуваному рішенні про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09.07.2020 р. №1715142/40111376 підстави відмови, а саме загальна про ненадання копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити), а також додаткове зазначення про відсутність первинних документів щодо транспортування ТМЦ спростовуються наданими позивачем на адресу відповідача-1 пояснень з приводу постачання та закупки поставленого товару від 07.07.2020 року, що підтверджується наявними в матеріалах справи квитанціями.

Отже, позиція відповідача-1 щодо ненадання платником податку копій документів, згідно з п. 201.16 статті 201 ПК України, Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520, є необґрунтованою, а в оскаржуваному рішенні не наведено достатніх обґрунтувань причин відмови в реєстрації податкової накладної, складеної позивачем.

При цьому, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічний правовий висновок викладено Верховним Судом у постанові від 04 грудня 2018 року у справі № 821/1173/17.

З огляду на зазначене, суд вважає, що рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 09.07.2020 року №1715142/40111376 про відмову в реєстрації податкової накладної № 49 від 18.05.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних не відповідає вимогам п.п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки винесено відповідачем безпідставно, не у спосіб, передбачені законодавством, тому підлягає скасуванню як протиправне.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладених суд зазначає таке.

Положенням підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 ПК України встановлено, що Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

За таких обставин та враховуючи встановлену судом протиправність рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 09.07.2020 р. №1715142/40111376 про відмову у реєстрації податкової накладної № 49 від 18.05.2020 року, з урахуванням положень пунктів 19, 20 Порядку №1246, а також абзацу 9 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання відповідача-2 зареєструвати податкову накладну № 49 від 18.05.2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її фактичного отримання податковим органом.

В даному випадку, зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин (частина 2 статті 77 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України).

Згідно з частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Суд зазначає, що відповідачами як суб`єктами владних повноважень не доведено правомірності своїх дій у спірних правовідносинах. Натомість, позивачем доведено та підтверджено належними доказами обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги.

Враховуючи викладене, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.

Частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З огляду на викладене, сплачений позивачем судовий збір за подачу даного адміністративного позову до суду в сумі 2102,00грн. підлягає стягненню з відповідачів за рахунок їх бюджетних асигнувань.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 9, 73-78, 90, 139, 241 - 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ ЛЕДЛАЙФ (вул. Панікахи, буд.2, корп.13, офіс 601 м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 40111376) до Відповідача-1: Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд. 17а, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 43145015), Відповідача-2: Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015) від 09.07.2020 р. №1715142/40111376 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ЛЕДЛАЙФ (код ЄДРПОУ 40111376) від 18.05.2020 р. №49 у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкову накладну ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ЛЕДЛАЙФ (код ЄДРПОУ 40111376) від 18.05.2020р. №49 у Єдиному реєстрі податкових накладних - датою її фактичного отримання, а саме - 03 червня 2020 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд. 17а, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 43145015) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ ЛЕДЛАЙФ (вул. Панікахи, буд.2, корп.13, офіс 601 м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 40111376) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1051,00 грн. (одна тисяча п`ятдесят одна гривня 00 копійок).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВИЙ ДІМ ЛЕДЛАЙФ (вул. Панікахи, буд.2, корп.13, офіс 601 м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 40111376) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1051,00 грн. (одна тисяча п`ятдесят одна гривня 00 копійок).

Рішення суду набирає законної сили відповідно достатті 255 Кодексу адміністративного судочинства Українита може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені статтями 295 та 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.В. Тулянцева

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.12.2020
Оприлюднено31.12.2020
Номер документу93873442
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/12282/20

Ухвала від 07.08.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Ухвала від 04.08.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Ухвала від 19.05.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 09.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Рішення від 28.12.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні