Справа № 592/14475/20
Провадження № 1-кс/592/6998/20
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 грудня 2020 року м.Суми
Слідчий суддя Ковпаківського районного суду м. Суми ОСОБА_1 без фіксації процесуальної дії за допомогою технічних засобів, розглянув клопотання сторони кримінального провадження слідчого у кримінальному провадженню - начальника другого відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління ГУ ДФС у Сумській області ОСОБА_2 , про тимчасовий доступ до речей і документів, які перебувають у власності ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Перевіривши надані матеріали клопотання та дослідивши докази по даних матеріалах, -
встановив:
Слідчим управлінням ГУ ДФС у Сумській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №32020200000000047 від 14.08.2020 за ч. 3 ст. 212 КК України, за фактом ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах.
Досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_1 , м. Суми), керівник ОСОБА_3 рнокпп НОМЕР_2 , співзасновник ОСОБА_4 рнокпп НОМЕР_3 ), у співучасті з громадянином ОСОБА_5 (рнокпп НОМЕР_4 ), громадянкою ОСОБА_6 (рнокпп НОМЕР_5 ), використовуючи підконтрольні підприємства ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_6 , м. Суми) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_7 , м. Суми) у період 2018-2020 р.р. шляхом заниження вартості нерухомого майна та не відображенні отриманих доходів у податковій звітності при його відчуженні умисно ухилились від сплати податків, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету грошових коштів на суму 8 823,6 тис. грн.
Мешканцями м. Суми гр. ОСОБА_3 та гр. ОСОБА_4 , з використанням підконтрольних ним суб`єктів господарювання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_6 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_7 ), організовано схему мінімізації податкових зобов`язань при здійсненні будівництва багатоповерхових будівель та подальшої реалізації житла в даних будівлях.
Зазначені громадяни, використовують схему продажу житла в багатоповерхових житлових будинках при якій, з метою мінімізації податкових зобов`язань підконтрольним їм підприємствам, з покупцем житла першочергово укладається договір безвідсоткової поворотної фінансової допомоги, в якому окрім іншого зазначається, що надання поворотної фінансової допомоги є запорукою надання в подальшому покупцю майнових прав на нерухомість (квартиру). Встановлено, що грошові кошти оформлені, як безвідсоткова поворотна фінансова допомога, вносяться покупцем в абсолютній більшості випадків у готівковій формі, передача грошових коштів відбувається в офісних приміщеннях підконтрольних їм підприємствах.
Реалізуючи нерухомість, середня ринкова вартість якої складає 12500 грн. за 1 м2, та отримуючи у повному обсязі від покупців грошові кошти, гр. ОСОБА_4 та гр. ОСОБА_3 , документально оформлюють продаж квартир за значно нижчими цінами (близько 8,7 тис. грн. за 1м2), що становить 65-70% від їхньої фактичної вартості. Решту суми вони отримують готівкою (при цьому покупцю на суму, яка платиться готівкою, надається знижка від 5 до 10 %).
Зазначена схема надає можливість підконтрольним їм підприємствам мінімізувати податкові зобов`язання з ПДВ та податку на прибуток.
У ході проведення досудового розслідування встановлено, що гр. ОСОБА_5 (код НОМЕР_4 ) безпосередньо приймає участь у схемах мінімізації сплати податків разом з гр. ОСОБА_4 та гр. ОСОБА_3 . Також гр. ОСОБА_5 та гр. ОСОБА_4 мають власний бізнес - являються співзасновниками підприємства ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_8 , м. Суми, основний вид діяльності неспеціалізована оптова торгівля).
Встановлено, що на даний час підконтрольними підприємствами гр. ОСОБА_4 та гр. ОСОБА_3 забудовуються наступні об`єкти нерухомості: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » здійснює будівництво житлового комплексу « ІНФОРМАЦІЯ_6 » загальною площею близько 1152 м2, який складається з 64 секцій по 18 м2 кожна. Вартість однієї секції становить 240 тис. грн., загальна вартість нерухомості складає близько 15 321,6 тис. грн. Земельна ділянка, на якій здійснюється будівництво належить підконтрольному підприємству ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 ». ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », яке виступає в якості замовника, (підрядник ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ») здійснює будівництво двох двоповерхових житлових будинків за адресами АДРЕСА_1 . Дані будівлі являють собою двоповерхові житлові будинки, по 28 квартир у кожному: 16 однокімнатних, 8 двокімнатних, 4 трьох кімнатних. Житлова площа одного будинку складає 1401 м2, тобто загальна вартість одного будинку складає близько 17512,5 тис. грн.
ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » здійснює будівництво 11-поверхового житлового будинку на 200 квартир загальною житловою площею близько 12900 м2 за адресою: АДРЕСА_2 . При будівництві житла службові особи товариства через пов`язаний суб`єкт господарювання договір про спільну діяльність від 28.04.2017 № 17/1, укладають угоди на проведення будівельних робіт. Замовником будівництва зазначеної будівлі виступає ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », підрядником і забудовником виступає - ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_9 ).
Згідно інформації з офіційного інтернет-сайту ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » всі квартири у даному будинку вже продані, тобто, підприємством отримано грошові кошти від реалізації житла.
На даний час ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » здійснює будівництво 11-поверхового житлового будинку на 200 квартир (одно, двох та трьох кімнатних квартир) за адресою: АДРЕСА_2 . Середня площа 1-кімнатної квартири складає близько 45 м2, 2-кімнатної квартири 70 м2, 3-кімнатної квартири 100 м2.
Відповідно вартість квартир у будинку становить:
1-кімнатної квартири 562500 грн. (45 м2 *12500 грн.), а згідно документів оформлюється за ціною 391500 грн. (45 м2 *8700 грн.)
2-кімнатної 875000 грн. (70 м2 *12500 грн.), а згідно документів оформлюється за ціною 609000 грн. (70 м2 *8700 грн.)
3-кімнатної 1 250 000 грн. (100 м2 *12500 грн.), а згідно документів оформлюється за ціною 870 000 грн. (100 м2 *8700 грн.)
Згідно інформації з офіційного інтернет-сайту ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » всі квартири у даному будинку вже продані, тобто, підприємством отримано грошові кошти від реалізації житла.
Враховуючи, що ринкова вартість житлової площі у вказаному будинку, за даними сайту ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », становить близько 12500 грн. за 1м2, відповідно, вартість загальної житлової площі будинку близько 12900 м2 становитиме 161,25 млн. грн.
Відповідно, сума отриманої не облікованої готівки від продажу нерухомості у даному будинку, може становити 49 млн. грн. ((12500 грн.-8700 грн.)*12900 кв.м.). Сума несплачених зобов`язань з податку на прибуток, при ставці 18%, становить 8823,6 тис. грн.
Таким чином, службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » при будівництві багатоповерхових будинків та подальшої реалізації нерухомості у період з 01.01.2018 по 01.08.2020 року, ухились від сплати податків в особливо великих розмірах на загальну суму 8823,6 тис. грн. (податку на прибуток), що є тяжким злочином.
Відповідно до вимог ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування» до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад, в томі числі належить: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин, затвердження в установленому порядку місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови відповідних населених пунктів, іншої містобудівної документації.
Також, згідно ч. 2 ст. 33 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» рішення про організацію комплексної забудови території у визначених межах та рішення про розміщення об`єктів будівництва на території населених пунктів та за їх межами під час комплексної забудови території приймає виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, районна державна адміністрація відповідно до їх повноважень.
За результатами проведених слідчих (розшукових) дій встановлено, що в приміщеннях ІНФОРМАЦІЯ_1 (код НОМЕР_10 ) за адресою: АДРЕСА_3 , та за адресою: АДРЕСА_4 , знаходяться документи щодо надання дозволів на розроблення проектів технічної документації та землеустрою земельних ділянок підконтрольним ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 суб`єктам господарювання, а саме: заяви (клопотання), викопіювання, проекти землеустрою, експертизи землевпорядної документації, рішення про затвердження проекту землеустрою, документи, що посвідчують право користування земельною ділянкою чи право власності на неї, копії установчих документів юридичної особи (чи паспорту громадянина України), технічні умови (що надавались забудовником, підрядною організацією, тощо), проектна документація на будівництво об`єкта, будівельні паспорти, сертифікати енергоефективності, рішення ІНФОРМАЦІЯ_1 , рішення (накази) ІНФОРМАЦІЯ_1 , рішення земельної комісії цієї ради, повідомлення про початок будівельних робіт, декларації про готовність об`єкта до експлуатації, інші документи дозвільного характеру на будівництво, а також документи, які надаються забудовником в процесі будівництва та після його завершення, що свідчать про технічні характеристики об`єкта будівництва.
Перелічені документи мають важливе значення для розслідування кримінального провадження, підтвердження факту вчинення кримінального правопорушення.
Крім того, отримані документи та відомості нададуть можливість встановити повне коло осіб, які можуть бути причетні до незаконної діяльності, вид та розмір шкоди, яку було завдано, будуть використані в подальшому як речові докази.
Вважаю, що клопотання підлягає задоволенню, бо документи, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (код НОМЕР_10 ) за адресою: АДРЕСА_3 , та за адресою: АДРЕСА_4 мають значення для виявлення осіб, які скоїли кримінальне правопорушення, а також можуть мати силу доказів.
На підставі викладеного і керуючись ст.ст. 162-164 КПК України, -
постановив:
Клопотання слідчого у кримінальному провадженню - начальника другого відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління ГУ ДФС у Сумській області ОСОБА_2 , про тимчасовий доступ до речей і документів, які перебувають у власності ІНФОРМАЦІЯ_1 - задовольнити.
Надати тимчасовий доступ з можливістю вилучення оригіналів документів, з можливістю надання володільцю виготовлення їх копій, щодо надання дозволів на розроблення проектів технічної документації та землеустрою земельних ділянок підконтрольним ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 суб`єктам господарювання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_1 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_8 ), ТОВ ТФ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код НОМЕР_11 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код НОМЕР_12 ), АДРЕСА_5 (код НОМЕР_13 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код НОМЕР_14 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код НОМЕР_15 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код НОМЕР_16 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код НОМЕР_17 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код НОМЕР_18 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (код НОМЕР_19 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_20 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » (код НОМЕР_18 ), ФОП ОСОБА_4 (код НОМЕР_3 ), ФОП ОСОБА_3 (код НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (код НОМЕР_21 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_7 ),ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 » (код НОМЕР_22 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_19 » (код НОМЕР_23 ), ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_20 » (код НОМЕР_24 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_21 » (код НОМЕР_25 ), ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_22 » (код НОМЕР_26 ) та за наступними адресами: АДРЕСА_2 (кадастровий номер: 5910136300:01:003:0038, 5910136300:01:003:0043), АДРЕСА_6 , АДРЕСА_7 , АДРЕСА_8 (кадастровий номер: 5910136300:05:001:0039, 5910136300:05:001:0098, 5910136300:05:001:0104, 5910136300:05:001:0121, 5910136300:05:001:0110, 5910136300:05:001:0122, 5910136300:05:001:0099, 5910136300:05:001:0058), АДРЕСА_9 (кадастровий номер: 5910136300:05:006:0108, 5910136300:07:013:0149, 5910136300:07:011:1027), АДРЕСА_10 (кадастровий номер: 5910136600:18:001:0002), АДРЕСА_11 (кадастровий номер: 5910136600:21:003:0029), земельна ділянка кадастровий номер: 5910136300:06:019:0076, АДРЕСА_12 (кадастровий номер: 5910136300:04:001:0001), Сумська область, м. Суми, «Електрон» дитячий оздоровчий центр ВАТ « ІНФОРМАЦІЯ_23 », урочище «Сосняк», буд. б/н, Сумська область, м. Суми, «Вогник» оздоровчий табір, урочище Баранівка, земельна ділянка кадастровий номер: 5924783800:05:005:0977, земельна ділянка кадастровий номер: 5924783800:05:005:0978, а саме: заяви (клопотання), викопіювання, проекти землеустрою, експертизи землевпорядної документації, рішення про затвердження проекту землеустрою, документів, що посвідчують право користування земельною ділянкою чи право власності на неї, копії установчих документів юридичної особи (чи паспорту громадянина України), технічні умови (що надавались забудовником, підрядною організацією, тощо), проектна документація на будівництво об`єкта, будівельні паспорти, сертифікати енергоефективності, рішення ІНФОРМАЦІЯ_1 , рішення (накази) ІНФОРМАЦІЯ_1 , рішення земельної комісії цієї ради, повідомлення про початок будівельних робіт, декларації про готовність об`єкта до експлуатації, інші документи дозвільного характеру на будівництво, а також документи, які надаються забудовником в процесі будівництва та після його завершення, що свідчать про технічні характеристики об`єкта будівництва, інших наявних документів, які перебувають у власності ІНФОРМАЦІЯ_1 , в приміщеннях за адресою: АДРЕСА_3 та в приміщеннях цієї ж ради за адресою: АДРЕСА_4 .
Право проведення тимчасового доступу до речей і документів надати заступнику начальника другого відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління ГУ ДФС у Сумській області ОСОБА_2 , заступнику начальника першого відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління ГУ ДФС у Сумській області ОСОБА_7 , старшому слідчому з ОВС другого відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління ГУ ДФС у Сумській області ОСОБА_8 , старшому слідчому з ОВС другого відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління ГУ ДФС у Сумській області ОСОБА_9 , старшому слідчому з ОВС першого відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління ГУ ДФС у Сумській області ОСОБА_10 , старшому слідчому з ОВС першого відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління ГУ ДФС у Сумській області ОСОБА_11 , заступнику начальника управління начальнику першого відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління ГУ ДФС у Сумській області ОСОБА_12 , старшому слідчому з ОВС першого відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління ГУ ДФС у Сумській області ОСОБА_13 , старшому слідчому з ОВС другого відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління ГУ ДФС у Сумській області ОСОБА_14 , старшому слідчому з ОВС другого відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління ГУ ДФС у Сумській області ОСОБА_15 , прокурору у кримінальному провадженні прокурору відділу нагляду за додержанням законів органами фіскальної служби Сумської обласної прокуратури ОСОБА_16 , прокурору у кримінальному провадженні прокурору відділу нагляду за додержанням законів органами фіскальної служби Сумської обласної прокуратури ОСОБА_17 .
Строк дії ухвали тридцять днів з дня її винесення.
Ухвала слідчого судді не може бути оскаржена.
Відповідно до вимог ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених документів.
Ухвала виготовлена в двох примірниках.
Примірник 1 - зберігається в матеріалах судового провадження.
Примірник 2 та завірені копії надано слідчому.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Ковпаківський районний суд м.Сум |
Дата ухвалення рішення | 29.12.2020 |
Оприлюднено | 30.05.2024 |
Номер документу | 93912036 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Ковпаківський районний суд м.Сум
Хитров Б. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні