У Х В А Л А
про відкриття загального позовного провадження в адміністративній справі
м. Вінниця
30 грудня 2020 р. Справа № 120/8549/20-а
Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Вільчинський Олександр Ванадійович, розглянувши матеріали:
за позовом: кандидата на посаду Уланівського сільського голови ОСОБА_1
до: Уланівської сільської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області
про: визнання протиправними та скасування постанов,
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов кандидата на посаду Уланівського сільського голови Голубенка Сергія Івановича до Уланівської сільської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області про визнання протиправними та скасування постанов.
Підставою для звернення до суду слугувало порушення, на переконання позивача, відповідачем виборчого законодавства під час розгляду питань порядку денного засідання Уланівської сільської територіальної виборчої комісії 26.12.2020. Позивач вважає, що відповідач, не встановивши реальні обставини участі місцевих осередків політичних партій у повторних виборах Уланівського сільського голови та депутатів Уланівської сільської ради, безпідставно зареєстрував кандидатів з порушеннями порядку висування.
Відповідно до частини першої статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму.
Ознайомившись з позовною заявою та доданими до неї матеріалами, вважаю, що вона підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства, підсудна Вінницькому окружному адміністративному суду, відповідає вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172, 273 КАС України, подана особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність та у строк, установлений законом. Судовий збір позивачем не сплачений. Водночас згідно з ч. 9 ст. 273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Підстави для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі відсутні.
Відтак, подану позовну заяву належить прийняти до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі.
Визначаючись щодо форми адміністративного судочинства для розгляду цієї справи, суд враховує положення ч. 1, 2, 3 ст. 12 КАС України, відповідно до яких адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.
Згідно з ч. 3 ст. 257 КАС України при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Відповідно до вимог п. 4 ч. 9 ст. 171 КАС України питання про те, за якими правилами позовного провадження (загального чи спрощеного) буде розглядатися справа, вирішується в ухвалі про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження в адміністративній справі.
З огляду на викладене, враховуючи характер спірних правовідносин, категорію справи, предмет доказування, склад учасників справи, а також те, що з метою забезпечення правильного і безперешкодного розгляду справи по суті є необхідним проведення підготовчого провадження, суд доходить висновку про необхідність розгляду цієї справи в порядку загального позовного провадження.
Відповідно до ст. 32 КАС України усі адміністративні справи в суді першої інстанції, крім випадків, встановлених цим Кодексом, розглядаються і вирішуються суддею одноособово.
За правилами ч. 1 ст. 33 КАС України адміністративні справи, предметом оскарження в яких є рішення, дії чи бездіяльність Кабінету Міністрів України, Національного банку України, окружної виборчої комісії (окружної комісії з референдуму), розглядаються і вирішуються в адміністративному суді першої інстанції колегією у складі трьох суддів.
Частиною другою статті 33 Виборчого кодексу України передбачено, що до виборчих комісій належать: 1) Центральна виборча комісія; 2) окружні виборчі комісії; 3) територіальні виборчі комісії; 4) дільничні виборчі комісії.
Предметом оскарження у цій справі є постанови Уланівської сільської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області.
Отже, встановлених КАС України підстав для розгляду цієї справи колегією суддів немає.
З огляду на викладене, доходжу висновку про розгляд цієї справи одноособово.
Вирішуючи питання щодо встановлення кола осіб на права та обов`язки яких може вплинути прийняте у даній справі рішення, суд враховує наступне.
Відповідно до частини другої статті 49 КАС України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору.
В силу приписів ч. 5 ст. 49 КАС України про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі.
У позовній заяві сторона позивача як третю особу визначає Центральну виборчу комісію. Разом з тим, позивач не обґрунтував, яким чином та у якій мірі рішення у даній справі впливатиме на права та обов`язки Центральної виборчої комісії та жодним чином не обґрунтував необхідність залучення до участі у справі такої третьої особи. При цьому необхідності залуження вказаної третьої особи судом не встановлено.
Водночас оскільки позивач оскаржує постанови відповідача про реєстрацію кандидата на посаду голови Уланівської сільської ради ОСОБА_2 від політичної партії "Українська стратегія Гройсмана", кандидата на посаду голови Уланівської сільської ради ОСОБА_3 від політичної партії "Батьківщина", про реєстрацію кандидатів у депутати Уланівської сільської ради політичних партій "За майбутнє", "Українська стратегія Гройсмана", "Батьківщина", "Слуга народу", Європейська солідарність", тому суд вважає, що прийняте у справі рішення може вплинути на подальші права та інтереси даних осіб.
Відтак, суд доходить висновку про необхідність залучення кандидата на посаду голови Уланівської сільської ради ОСОБА_2 , кандидата на посаду голови Уланівської сільської ради ОСОБА_3 , Вінницьку обласну організацію політичної партії "За майбутнє", Вінницьку обласну організацію політичної партії "Українська стратегія Гройсмана", Вінницьку обласну організацію політичної партії "Батьківщина", Вінницьку обласну організацію політичної партії "Слуга народу". Вінницьку обласну організацію політичної партії "Європейська солідарність" до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача.
На підставі ч. 4 ст. 9 КАС України, відповідно до якої суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, в тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи, суд доходить висновку про необхідність витребування у відповідача належним чином засвідчених копій документів, на підставі яких прийнято оскаржувані постанови, та всіх інших доказів, які мають значення для розгляду даної справи.
При цьому суд зауважує, що витребувані письмові докази мають бути належної якості, доступними для читання та оцінки інформації, що на них міститься.
Керуючись ст.ст. 9, 12, 32, 33, 49, 77, 80, 171, 268-273, 276 КАС України, -
УХВАЛИВ:
1. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі за позовом кандидата на посаду Уланівського сільського голови ОСОБА_1 до Уланівської сільської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області про визнання протиправними та скасування постанов.
2. Розгляд справи здійснюватиметься суддею Вільчинським Олександром Ванадійовичем одноособово за правилами загального позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених ст.ст. 268 - 272, 273 КАС України.
3. Призначити підготовче засідання на 31 грудня 2020 р. о 09:00 год. в залі судового засідання № 6 Вінницького окружного адміністративного суду, що знаходиться за адресою: м. Вінниця, вул. Брацлавська, 14.
4. Встановити відповідачу строк до 08:00 год. 31 грудня 2020 року для подання відзиву на позовну заяву в порядку, визначеному статтею 162 КАС України.
5. Повідомити відповідача , що згідно з вимогами ч. 4 ст. 159 КАС України неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
6. Залучити до участі у справі в процесуальному статусі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача:
кандидата на посаду голови Уланівської сільської ради ОСОБА_2 ,
кандидата на посаду голови Уланівської сільської ради ОСОБА_3 ,
Вінницьку обласну організацію політичної партії "За майбутнє",
Вінницьку обласну організацію політичної партії "Українська стратегія Гройсмана",
Вінницьку обласну організацію політичної партії "Батьківщина",
Вінницьку обласну організацію політичної партії "Слуга народу",
Вінницьку обласну організацію політичної партії "Європейська солідарність".
7. Встановити третім особам строк до 08:00 год. 31 грудня 2020 року для подання пояснень щодо позову з дотриманням правил, встановлених частинами другою-четвертою статті 162 КАС України.
8. Витребувати у відповідача - Уланівської сільської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області належним чином засвідчені копії документів, на підставі яких прийнято оскаржувані постанови від 26 грудня 2020 року за №№ 17, 18, 18, 21, 22, 23, 24, та всі інші докази, які мають значення для розгляду даної справи.
9. Витребувані судом докази надати до суду в строк до 08:00 год. 31 грудня 2020 року.
10. Роз`яснити учасникам справи, що відповідно до ст. 268 КАС України у справах цієї категорії щодо подання позовної заяви та про дату, час і місце розгляду справи суд повідомляє відповідача та інших учасників справи шляхом направлення тексту повістки на офіційну електронну адресу, а за її відсутності - кур`єром або за відомими суду номером телефону, факсу, електронною поштою чи іншим технічним засобом зв`язку. Учасник справи вважається повідомленим належним чином про дату, час та місце розгляду справи з моменту направлення такого повідомлення працівником суду, про що останній робить відмітку у матеріалах справи, та (або) з моменту оприлюднення судом на веб-порталі судової влади України відповідної ухвали про відкриття провадження у справі, дату, час та місце судового розгляду. Неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій.
11. Копію ухвали негайно надіслати учасникам справи.
12. Копію позовної заяви та доданих до неї документів направити відповідачу та третім особам на офіційну електронну адресу, а за її відсутності - електронною поштою, яка відома суду.
13. Невідкладно повідомити відповідну виборчу комісію та комісію вищого рівня про відкриття провадження у справі.
Ухвала суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.
Суддя Вільчинський Олександр Ванадійович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.12.2020 |
Оприлюднено | 04.01.2021 |
Номер документу | 93922760 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Вільчинський Олександр Ванадійович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Вільчинський Олександр Ванадійович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Вільчинський Олександр Ванадійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні