ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 грудня 2020 року Справа № 160/13945/20
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Голобутовського Р.З. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ :
29.10.2020 року ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою, з урахуванням уточненої позовної заяви від 02.12.2020 року, до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (далі - відповідач), в якій просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення державного кадастрового реєстратора Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області від 21.09.2020 року № РВ-1201631642020 про відмову у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру;
- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області виправити помилку та внести зміни до відомостей Державного земельного кадастру про вид використання земельної ділянки по АДРЕСА_1 , кадастровий номер 1210100000:01:381:0001, площею 0,6977 га, - з цільового призначення (код КВЦПЗ) 03.10 (для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністрації будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку) на вид цільове призначення земельної ділянки (код КВЦПЗ): 12.08. (для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій).
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що 27.08.2020 року він звернувся до Відділу у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області із заявою про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, а також долучив до неї документи, зокрема: копію паспорту громадянина України, ідентифікаційний код, копію рішення від 18.06.2020 року Амур-Нижньодніпровського районного суду м. Дніпропетровська.
У заяві позивач визначив обставини, за яких виникла підстава для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, а саме зазначив наступне.
18.06.2020 року Амур-Нижньодніпровський районний суд м. Дніпропетровська за позовною заяву ОСОБА_1 ухвалив рішення, яким частково задовольнив його позовні вимоги. Визнав недійсним:
- рішення Дніпровської міської ради від 24.04.2019 року № 224/44 Про поновлення договору оренди землі від 12.08.2004 року в частині Пункт 2, по фактичному розміщенню будівель та споруд автостоянки визначає, код виду цільового призначення земель ділянки (КВЦПЗ 03.10.);
- додаткову угоду до договора оренди землі від 21.05.2019 року, Розділ 2 Цільове призначення земельної ділянки (код КВЦПЗ): 03.10. укладену між Дніпровською міською радою та ОСОБА_1 :
1.Розділ 2 пункт 2.1 Розділу 2 Об`єкти оренди :
Категорія землі згідно зі ст.19 Земельного кодексу України: землі житлової та громадської забудови.
Цільове призначення земельної ділянки (код КВЦПЗ): 03.10 (для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністрації будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отримання прибутку).
2.Розділ 7 пункт 5.2. Розділу 5 Умови використання земельної ділянки цільове призначення земельної ділянки (код КВЦПЗ): 03.10 (для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністрації будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отримання прибутку).
Визнав частково недійсним:
- пункт 2 рішення Дніпровської міської ради № 224/44 від 24.03.2019 року, в частині: по фактичному розміщенню будівель та споруд автостоянки, код КВЦПЗ 03.10 (для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отримання прибутку);
- пункт 4.5, відповідно до п. 221 додатка до рішення міської ради від 02.12.2009 року № 285/52 земельну ділянку (п.2 цього рішення) віднесено до категорії Землі житлової та громадської забудови .
Дніпровській міській раді привести пункт 2 рішення Дніпровської міської ради №224/44 від 24.03.2019 року у відповідність до вимог чинного законодавства, шляхом внесення до вказаного рішення змін стосовно земельної ділянки площею 0,6977 га, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , за кадастровим номером 1210100000:01:381:0001, щодо передачі в оренду ОСОБА_1 по фактичному розміщенню автостоянки код КВЦПЗ 12.08 (Для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій).
Дніпровській міській раді внести зміни в додаткову угоду від 21.05.2019 року, з урахуванням встановлених у справі обставин:
- Категорія землі згідно зі ст.19 Земельного кодексу України: землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.
- Цільове призначення земельної ділянки (код КВЦПЗ): 12.08. (для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій).
- Функціональне використання (вид використання) по факту розміщення автостоянки.
-Кадастровий номер 1210100000:01:381.0001.
-Умови використання земельної ділянки - земельна ділянка передається в оренду: по фактичному розміщенню автостоянки.
Рішення набрало законної сили 21.07.2020 року.
Таким чином, рішенням від 18.06.2020 року Амур-Нижньодніпровського районного суду м. Дніпропетровська визначено цільове призначення земельної ділянки (код КВЦПЗ): 12.08. (для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій).
За заявою про внесення змін до Державного земельного кадастру від 27.08.2020 року державним кадастровим реєстратором прийнято рішення від 21.09.2020 року за № РВ-1201631642020, Відділу у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровської області, про відмову у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру.
У рішенні зазначено, що відповідно п. 4 ст. 37 Закону України Про Державний земельний кадастр виправлення помилок, допущених у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок помилки у документації із землеустрою, оцінки земель здійснюється після внесення змін до такої документації. Згідно з пунктом 121 порядку ведення Державного земельного кадастру для внесення до відомостей про земельну ділянку змін щодо цільового призначення земельної ділянки Державному реєстратору подаються: заява за формою згідно з додатком 12, оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для внесення таких змін, електронний документ.
Вказані матеріали подані не в повному обсязі. Відсутня підстава для внесення змін.
Ухвалою суду від 04.11.2020 року позовну заяву залишено без руху та надано час позивачеві для усунення недоліків.
Ухвалою суду від 03.12.2020 року відкрито провадження у справі, розгляд справи призначено в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
28.12.2020 року відповідачем надано відзив на позовну заяву, у якому просить відмовити у задоволенні позову. В обґрунтування своєї правової позиції зазначає наступне. Зі змісту пунктів 117, 118, 138 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051, статтею 23 Закону України Про державний земельний кадастр , слідує, що внесення змін до відомостей про земельну ділянку щодо кодів цільового призначення можливе при надходженні до Державного кадастрового реєстратора від власника чи користувача земельної ділянки заяви про внесення змін до відомостей про неї за формою згідно з додатком 12 до Порядку, електронного документа з визначеним цільовим призначенням земельної ділянки відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель.
Дніпровська міська рада, як власник спірної земельної ділянки, 25.06.2018 року звернулась до державного реєстратора із заявою щодо внесення інформації про цільове призначення земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 , з кадастровим номером 1210100000:01:381:0001, загальна площа 0,6977 га.
На підставі чого державним реєстратором внесено інформацію до Державного земельного кадастру щодо спірної земельної ділянки та присвоєно код цільового призначення земельної ділянки, визначений у відповідності до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 року № 548, а саме: 03.10 для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку), функціональне використання по фактичному розміщенню будівель та споруд автостоянки, що підтверджується витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.
У додатку 1 до Порядку №489 встановлено коефіцієнти, які характеризують функціональне використання земельної ділянки (Кф), зокрема, для земель громадської забудови з кодом цільового призначення 03.10 - коефіцієнт Кф становить 2,5.
Дійсно, позивач через центр надання адміністративних послуг звернувся до структурного підрозділу Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області - Відділу у м. Дніпро з заявою № 301063-054637-360-11-2020 від 27.08.2020 року про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру щодо зміни цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:01:381:0001. До зазначеної заяви додано рішення Амур-Нижньодніпровського районного суду м. Дніпропетровська від 18.06.2020 року у справі № 199/1828/20, яке набрало чинності 21.07.2020 року, відповідно до якого позов ОСОБА_1 до Дніпровської міської ради про визнання частково недійсним рішення та внесення змін до додаткової угоди задоволено частково.
Визнано недійсною додаткову угоду до договору оренди землі від 21.05.2019 року, укладену між Дніпровською міською радою та ОСОБА_1 , в частині:
1. Розділ 2 пункт 2.1 Розділу 2 Об`єкти оренди :
Категорія землі згідно зі ст.19 Земельного кодексу України: землі житлової та громадської забудови.
Цільове призначення земельної ділянки (код КВЦПЗ): 03.10 (для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністрації будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отримання прибутку).
2. Розділ 7 пункт 5.2. Розділу 5 Умови використання земельної ділянки цільове призначення земельної ділянки (код КВЦПЗ): 03.10 (для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністрації будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отримання прибутку).
Визнано частково недійсним:
- пункт 2 рішення Дніпровської міської ради №224/44 від 24.03.2019 року, в частині: по фактичному розміщенню будівель та споруд автостоянки, код КВЦПЗ 03.10 (для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отримання прибутку).
- пункт 4.5, відповідно до п. 221 додатка до рішення міської ради від 02.12.2009 року № 285/52 земельну ділянку (п.2 цього рішення) віднесено до категорії Землі житлової та громадської забудови .
Дніпровській міській раді привести пункт 2 рішення Дніпровської міської ради №224/44 від 24.03.2019 року у відповідність до вимог чинного законодавства, шляхом внесення до вказаного рішення змін стосовно земельної ділянки площею 0,6977 га, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , за кадастровим номером 1210100000:01:381:0001, щодо передачі в оренду ОСОБА_1 по фактичному розміщенню автостоянки код КВЦПЗ 12.08 (Для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій).
Дніпровській міській раді внести зміни в додаткову угоду від 21.05.2019 року, з урахуванням встановлених у справі обставин:
-Категорія землі згідно зі ст.19 Земельного кодексу України: землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.
-Цільове призначення земельної ділянки (код КВЦПЗ): 12.08. (для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій).
-Функціональне використання (вид використання) по факту розміщення автостоянки.
-Кадастровий номер 1210100000:01:381.0001.
-Умови використання земельної ділянки - земельна ділянка передається в оренду: по фактичному розміщенню автостоянки.
В іншій частині позову відмовлено.
У зазначеній справі Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області не було стороною, а безпосередньо це рішення суду стосується саме Дніпровської міської ради в частині внесення змін до додаткової угоди до договору оренди землі від 21.05.2019 року, укладеної між Дніпровською міською радою та ОСОБА_1 та приведення у відповідність пункту 2 рішення Дніпровської міської ради №224/44 від 24.03.2019 року у відповідність до вимог чинного законодавства, шляхом внесення до вказаного рішення змін стосовно земельної ділянки площею 0,6977 га, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , за кадастровим номером 1210100000:01:381:0001, щодо передачі в оренду ОСОБА_1 по фактичному розміщенню автостоянки код КВЦПЗ 12.08 (Для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій), а отже, вказане рішення суду не встановлює для Головного управління Держгеокададстру у Дніпропетровській області обов`язку щодо його виконання та не є підставою для внесення змін до відомостей Державного земельного кадастру щодо цільового призначення земельної ділянки, а тим більше зміни категорії землі, тобто в даному випадку обов`язковою підставою для внесення державним кадастровим реєстратором відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру є саме приведені у відповідність до рішення Амур-Нижньодніпровського районного суду м. Дніпропетровська від 18.06.2020 року у справі № 199/1828/20 додаткова угода до договору оренди землі від 21.05.2019 року та пункт 2 рішення Дніпровської міської ради №224/44 від 24.03.2019 року у відповідність до вимог чинного законодавства.
Однак, ні розпорядником земель міста - Дніпровською міською радою, ні ОСОБА_1 не надавались до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області зазначені документи, а тому дії державного кадастрового реєстратора щодо відмови у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, які оформлені рішенням №РВ-1201631642020 від 21.09.2020 року є цілком обґрунтованими та вчиненими відповідно до вимог чинного законодавства України.
Згідно з ч. ч. 5, 8 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини справи.
27.08.2020 року позивач звернувся до Відділу у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області із заявою про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру.
До вказаної заяви позивачем додано наступні документи: копію паспорту громадянина України ОСОБА_1 , ідентифікаційний код, копію рішення від 18.06.2020 року Амур-Нижньодніпровського районного суду м. Дніпропетровська.
Державним кадастровим реєстратором прийнято рішення від 21.09.2020 року за № РВ-1201631642020, Відділу у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровської області про відмову у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру.
Не погодившись із зазначеним рішенням, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру (далі - ДЗК) установлює Закон України Про Державний земельний кадастр від 07 липня 2011 року № 3613-VI (далі - Закон № 3613).
Процедуру та вимоги щодо ведення ДЗК визначає Порядок ведення Державного земельного кадастру, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051(далі - Порядок № 1051).
З приводу статусу відомостей, які містяться у ДЗК, суд зазначає наступне.
Абзацом 2 ч. 1 ст. 1 Закону № 3613 визначено, що Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.
Відповідно до ст. 3 Закону № 3613 ДЗК базується на таких основних принципах: обов`язковості внесення до ДЗК відомостей про всі його об`єкти; об`єктивності, достовірності та повноти відомостей у Державному земельному кадастрі; внесення відомостей до ДЗК виключно на підставі та відповідно до цього Закону; тощо.
Статус відомостей ДЗК встановлений ст. 20 Закону № 3613, згідно з якою відомості ДЗК є офіційними; внесення до ДЗК передбачених цим Законом відомостей про об`єкти ДЗК є обов`язковим.
Відповідно до п. 10 Порядку № 1051 відомостями ДЗК є всі відомості, які підлягають внесенню до нього згідно з цим Порядком та у порядку інформаційної взаємодії з іншими кадастрами та інформаційними системами, а також відомості, одержані внаслідок їх оброблення, систематизації та узагальнення.
Пунктом 12 Порядку № 1051 визначено, що відомості ДЗК є офіційними і вважаються об`єктивними та достовірними, якщо інше не доведено судом.
ДЗК ведеться на електронних та паперових носіях. У разі виявлення розбіжностей між відомостями на електронних та паперових носіях пріоритет мають відомості на паперових носіях, що передбачено ч. 2 ст. 5 Закону № 3613 та п. 3 Порядку № 1051.
Згідно з ч. 5 ст. 5 Закону № 3613 внесення відомостей до ДЗК та користування такими відомостями здійснюється виключно на підставі та відповідно до цього Закону.
Таким чином, відомості ДЗК є офіційними, а тому мають відповідати таким критеріям як повнота, об`єктивність і достовірність.
Земельна ділянка є одним з об`єктів ДЗК, що визначено ст. 10 Закону № 3613.
Закон № 3613 та Порядок № 1051 чітко визначають перелік відомостей про певну земельну ділянку, який міститься в ДЗК, а також джерело отримання цих відомостей.
Пунктом 67 Порядку № 1051 встановлено, що внесення відомостей (змін до них) до ДЗК здійснюється виключно на підставі та відповідно до Закону № 3613 та цього Порядку.
Відповідно до ч. 2 ст. 15 Закону 3613 відомості про земельну ділянку містять інформацію про її власників (користувачів), зазначену в ч. 2 ст. 30 цього Закону, зареєстровані речові права відповідно до даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Підстави внесення відомостей до ДЗК визначені ст. 21 Закону № 3613.
Згідно з ч. 1 ст. 26 Закону № 1952 записи до Державного реєстру прав вносяться на підставі прийнятого рішення про державну реєстрацію прав.
У разі виявлення технічної помилки в записах Державного реєстру прав чи документах, виданих за допомогою у програмних засобів ведення цього реєстру (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), за заявою власника чи іншого правонабувача, обтяжувача, а також у випадку, передбаченому пп. в п. 2 ч. 6 ст. 37 цього Закону, вносяться зміни до записів Державного реєстру прав.
У разі якщо помилка в реєстрі впливає на права третіх осіб, зміни до Державного реєстру прав вносяться на підставі відповідного рішення суду.
Абзацом 1 ч. 1 ст. 9 Закону № 3613 установлено, що внесення відомостей до ДЗК здійснюється державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Згідно з абз. 1 п. 5 Порядку № 1051 до складу Держгеокадастру та його територіальних органів входять державні кадастрові реєстратори, які здійснюють внесення відомостей до ДЗК і надання таких відомостей в межах повноважень, визначених Законом № 3613 та цим Порядком.
Повноваження державного кадастрового реєстратора визначені ч. 4 ст. 9 Закону № 3613 та п. 6 Порядку № 1051.
Відповідно до ч. 4 ст. 9 Закону № 3613 та пп. 6 п. 6 Порядку № 1051 виправлення помилок у Державному земельному кадастрі належить до повноважень державного кадастрового реєстратора.
Державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей ДЗК, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, а також відмову у внесенні або наданні відомостей, що визначено абз. 2 п. 5 Порядку № 1051.
Відповідно до ч. 7 ст. 9 Закону № 3613, абз. 4-5 п. 5 Порядку № 1051 втручання будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян чи їх об`єднань у діяльність Державного кадастрового реєстратора, пов`язану із здійсненням державної реєстрації земельних ділянок, забороняється.
Під втручанням у діяльність державного кадастрового реєстратора розуміється прямо не передбачена законодавством дія будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян чи їх об`єднань, яка стосується здійснення Державним кадастровим реєстратором повноважень, визначених Законом № 3613 та цим Порядком.
Виправлення помилок, допущених при веденні Державного земельного кадастру, регламентовано ст. 37 Закону № 3613 та Порядком № 1051.
Згідно з п. 138 Порядку № 1051 помилками у ДЗК є:
1) технічна помилка (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущена органом, що здійснює ведення ДЗК;
2) технічна помилка (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущена не з вини органу, що здійснює ведення ДЗК (в тому числі технічна помилка у документах, на підставі яких внесені відомості до ДЗК);
3) помилка, допущена у відомостях ДЗК внаслідок помилки у документації із землеустрою та оцінки земель (в тому числі виявлена після перенесення інформації про земельні ділянки з державного реєстру земель та відомостей про інші об`єкти ДЗК, що містяться в документації із землеустрою та оцінки земель, затвердженій та переданій до 1 січня 2013 р. до Державного фонду документації із землеустрою);
4) помилка, допущена у відомостях ДЗК, внесених до нього з інших кадастрів та інформаційних систем у порядку інформаційної взаємодії;
5) технічна помилка, допущена у відомостях ДЗК внаслідок перенесення до ДЗК відомостей про земельну ділянку, яка не була зареєстрована в державному реєстрі земель;
6) помилка, допущена у відомостях ДЗК під час державної реєстрації земельної ділянки;
7) помилка у застосуванні систем координат для земельних ділянок, які були зареєстровані до 1 січня 2013 р. та перенесені до ДЗК.
Частиною 1 ст. 37 Закону № 3613 визначено, що у разі виявлення фізичною або юридичною особою у витязі, довідці з Державного земельного кадастру технічної помилки (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущеної органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, заінтересована особа письмово повідомляє про це центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, який перевіряє відповідність відомостей ДЗК інформації, що міститься в документах, які стали підставою для внесення цих відомостей. Якщо факт невідповідності підтверджено, орган, що здійснює ведення ДЗК, безоплатно виправляє допущену помилку в день надходження повідомлення та не пізніше наступного дня повідомляє про це заінтересованих осіб.
Відповідно до п. 139 Порядку № 1051 у разі виявлення фізичною або юридичною особою у витязі, довідці з Державного земельного кадастру технічної помилки (описки, друкарської, граматичної, арифметичної чи іншої помилки) заінтересована особа письмово повідомляє про це за формою згідно з додатком 29 територіальному органові Держгеокадастру у районі (місті) за місцезнаходженням земельної ділянки.
У повідомленні викладається суть виявлених помилок.
До повідомлення додаються документи, що містять зазначені у повідомленні технічні помилки, та документи, що підтверджують такі помилки і містять правильну редакцію відповідних відомостей.
Повідомлення разом з доданими до нього документами подається заінтересованою особою особисто або надсилається рекомендованим листом з описом вкладення та повідомленням про вручення.
Згідно з п. 140 Порядку № 1051 повідомлення про виявлення технічних помилок обліковуються шляхом їх реєстрації у ДЗК з присвоєнням їм реєстраційного номера, фіксацією дати їх реєстрації та створенням їх електронних копій за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру.
Повідомлення про виявлення технічних помилок реєструються в день їх надходження в порядку черговості.
Дата реєстрації повідомлень про виявлення технічних помилок у ДЗК вважається датою їх прийняття.
Згідно з п. 142 Порядку № 1051 розгляд повідомлення про виявлення технічної помилки та виконання за результатами його розгляду дій, передбачених п. п. 143-150 цього Порядку, здійснюються державним кадастровим реєстратором у день надходження такого повідомлення.
Відповідно до п. 143 Порядку № 1051 державний кадастровий реєстратор під час розгляду повідомлення про виявлення технічної помилки перевіряє відповідність відомостей ДЗК інформації, що міститься в документах, які є підставою для внесення таких відомостей.
Згідно з п. 144 Порядку № 1051 якщо факт невідповідності відомостей ДЗК інформації, що міститься в документах, які є підставою для внесення таких відомостей, підтверджено, державний кадастровий реєстратор за допомогою програмного забезпечення ДЗК: 1) складає в електронній та паперовій формі протокол виправлення помилки за формою згідно з додатком 30; 2) безоплатно виправляє допущену помилку (крім випадків, коли технічна помилка допущена не з вини органу, що здійснює ведення ДЗК); 3) письмово повідомляє не пізніше наступного дня про виправлення помилки заінтересованим особам за формою згідно з додатком 31 (у тому числі власників, користувачів земельних ділянок, а також третіх осіб, інтересів яких стосувалося виправлення помилок); 4) безоплатно видає заявникові за його бажанням витяг, довідку з ДЗК на заміну документа, в якому виявлено помилку.
Пунктом 146 Порядку № 1051 визначено, що виправлення технічної помилки здійснюється державним кадастровим реєстратором у ДЗК, витязі, довідці з ДЗК, викопіюванні з картографічних матеріалів ДЗК та всіх документах, які створюються під час ведення Державного ДЗК (в електронній та паперовій формі) та містять відповідні відомості, шляхом повторного виготовлення (в електронній та паперовій формі) відповідних документів (їх аркушів).
Відповідно до ч. 6 ст. 37 Закону № 3613 інформація про виправлення технічних помилок не пізніше наступного дня з дня їх виправлення надається в письмовій формі власникам та користувачам земельних ділянок, а також третім особам, чиїх інтересів стосувалося виправлення помилок.
Згідно з п. 149 Порядку № 1051 якщо за результатами розгляду повідомлення про виявлення технічної помилки державним кадастровим реєстратором встановлено, що відомості ДЗК відповідають інформації, що міститься в документах, які є підставою для внесення таких відомостей, та не потребують виправлення у зв`язку з невиявленням відповідних технічних помилок у таких документах, державний кадастровий реєстратор повідомляє заявникові про відмову у виправленні вказаних у його повідомленні помилок із зазначенням причини відмови згідно з додатком 33.
Системний аналіз наведених положень Закону № 3613 та Порядку № 1051 дозволяє зробити висновок, що виправлення помилок у ДЗК належить до повноважень державного кадастрового реєстратора та здійснюється відповідно до вимог ст. 37 Закону № 3613 та Порядку № 1051.
Положеннями ст. 37 Закону № 3613 врегульовано правові підстави виправлення помилок, допущених при веденні Державного земельного кадастру.
Так, за приписами ч. ч. 1-5 ст. 37 Закону № 3613, уразі виявлення фізичною або юридичною особою у витязі, довідці з Державного земельного кадастру, викопіюванні з картографічних матеріалів Державного земельного кадастру технічної помилки (описка, друкарська, граматична, арифметична чи інша помилка), допущеної органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, заінтересована особа письмово повідомляє про це центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, який перевіряє відповідність відомостей Державного земельного кадастру інформації, що міститься в документах, які стали підставою для внесення цих відомостей. Якщо факт невідповідності підтверджено, орган, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, безоплатно виправляє допущену помилку в день надходження повідомлення та не пізніше наступного дня повідомляє про це заінтересованих осіб.
У разі виявлення технічної помилки, допущеної в записах Державного земельного кадастру органом, що здійснює його ведення, зазначений орган у п`ятиденний строк письмово повідомляє про це заінтересовану особу.
Виправлення технічних помилок, допущених у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок наявності технічних помилок у документах, на підставі яких були внесені такі відомості, здійснюється після виправлення помилок у зазначених документах.
Виправлення інших помилок, допущених у відомостях Державного земельного кадастру внаслідок помилки у документації із землеустрою, оцінки земель, здійснюється після внесення змін до такої документації.
Виправлення помилок у відомостях про земельну ділянку може здійснюватися також на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) або матеріалів інвентаризації земель чи рішення суду.
Інформація про виправлення технічних помилок не пізніше наступного дня з дня їх виправлення надається в письмовій формі власникам та користувачам земельних ділянок, а також третім особам, чиїх інтересів стосувалося виправлення помилок.
Аналізуючи вказані правові норми, суд зазначає, що, зокрема, виправлення помилок у відомостях про земельну ділянку може здійснюватися також на підставі рішення суду.
Як передбачено ст. 129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.
Відповідно до ч. 2 ст. 14 Кодексу адміністративного судочинства України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
Позивачем 27.08.2020 року разом із заявою надано відповідачу рішення Амур-Нижньодніпровського районного суду м. Дніпропетровська від 18.06.2020 року, яке набрало законної сили.
Вказаним рішенням, зокрема, визначено цільове призначення земельної ділянки (код КВЦПЗ): 12.08. (для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій).
Позивач у своїй заяві, на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, просив відповідача внести відомості (зміни до них) до Державного земельного кадастру про земельну ділянку з кадастровим номером 1210100000:01:381:0001 щодо зміни цільового призначення земельної ділянки за кодом КВЦПЗ 12.08.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії): безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Таким чином, виходячи з системного аналізу норм чинного законодавства, враховуючи встановлені обставини, суд робить висновок, що рішення державного кадастрового реєстратора Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровської області прийняте без врахування ч. ч. 1-5 ст. 37 Закону № 3613, відтак, не відповідає положенням ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у зв`язку з чим є протиправним та підлягає скасуванню.
У відповідності до п. п. 2, 10 ч. 2 ст. 245 Кодексу адміністративного судочинства України суд в порядку адміністративного судочинства може визнати протиправним та скасувати індивідуальний акт чи окремі його положення, а також прийняти рішення про інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.
При цьому, під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект.
Таким чином, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права.
З огляду на викладене, ефективним способом захисту порушеного права позивача є зобов`язання відповідача виправити помилку та внести зміни до відомостей Державного земельного кадастру про вид використання земельної ділянки по АДРЕСА_1 , кадастровий номер 1210100000:01:381:0001, площею 0,6977 га, - з цільового призначення (код КВЦПЗ) 03.10 (для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністрації будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку) на вид цільове призначення земельної ділянки (код КВЦПЗ): 12.08. (для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій), відтак, позовні вимоги у цій частині також підлягають задоволенню.
Частиною 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідач як суб`єкт владних повноважень не довів правомірності свого рішення. Натомість, позивачем доведено та підтверджено належними доказами обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги.
Виходячи із меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд робить висновок, що позовна заява є обґрунтованою та підлягає задоволенню повністю.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.
Частиною 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Відтак, документально підтверджені відповідно до дубліката квитанції № 0.0.1885860396.1 від 27.10.2020 року судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1681 грн. 60 коп. підлягають стягненню на користь позивача за рахунок відповідача.
Керуючись ст. ст. 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України,
ВИРІШИВ:
Позовну заяву ОСОБА_1 (місце знаходження: АДРЕСА_2 . ідентифікаційний номер фізичної особи платника податків НОМЕР_1 ) до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення державного кадастрового реєстратора Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області від 21.09.2020 року № РВ-1201631642020 про відмову у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру.
Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області виправити помилку та внести зміни до відомостей Державного земельного кадастру про вид використання земельної ділянки по АДРЕСА_1 , кадастровий номер 1210100000:01:381:0001, площею 0,6977 га, - з цільового призначення (код КВЦПЗ) 03.10 (для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністрації будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку) на вид цільове призначення земельної ділянки (код КВЦПЗ): 12.08. (для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій).
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39835428) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1681 (одна тисяча шістсот вісімдесят одна) грн. 60 коп.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Р.З. Голобутовський
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.12.2020 |
Оприлюднено | 04.01.2021 |
Номер документу | 93923121 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні