КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 грудня 2020 року № 320/9231/20
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Щавінського В.Р., розглянувши у м. Києві в порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Київській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "РЕНУАР» про стягнення податкового боргу,
в с т а н о в и в:
Головне управління Державної податкової служби у Київській області звернулось до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "РЕНУАР", у якому просило стягнути з рахунків у банках, щодо обслуговують ТОВ " РЕНУАР" 798448,91 грн., у рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість та податку на прибуток приватних підприємств.
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що згідно з даними податкового обліку у відповідача утворилася заборгованість перед бюджетом з податку на додану вартість та податку на прибуток приватних підприємств у загальному розмірі 798448,91 грн. Податкові органи в силу закону від імені держави здійснюють функції з контролю за своєчасністю, правильністю нарахування та сплатою податків і зборів (обов`язкових платежів), а також стягнення з платників податків заборгованості перед бюджетами та державними цільовими фондами, у зв`язку з чим позивач звернувся до суду з даним позовом.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 12.10.2020 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання. Встановлено відповідачу п`ятнадцятиденний строк з дня отримання копії цієї ухвали для подання відзиву на позовну заяву та доказів, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача.
Вказана ухвала суду надсилалась відповідачу за електронною адресую, яка вказана в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Відповідно до витягу з сайту щодо направлення ухвали та позову через електрону пошту, який наявний в матеріалах справи, відповідачем отримано 27.10.2020 ухвалу суду від 12.10.2020 разом з позовною заявою та додатками до неї. У той же час, у встановлений судом п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі відповідач правом надати суду відзив на позовну заяву не скористався.
Отже, відповідач був належним чином повідомлений про розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження.
Проте, на час прийняття рішення у даній справі відповідач правом на подання відзиву на позовну заяву не скористався.
У судове засідання, призначене на 11.11.2020, представник позивача та представник відповідача не прибули. Представник позивача подав клопотання про відкладення розгляду справи. Суд ухвалив відкласти розгляд справи.
09.12.2020 року у судове засідання з`явився представник позивача, позовні вимоги підтримував, щодо розгляду справи в порядку письмового провадження не заперечував.
Відповідач, про час, дату та місце проведення судового засідання належним чином повідомлений, явку свого уповноваженого представника не забезпечив, про причину неявки суд не повідомив.
Протокольною ухвалою від 09.12.2020, керуючись приписами ч. 3 ст.194, ч. 9 ст. 205 КАС України, суд вирішив, подальший розгляд справи здійснювати у порядку письмового провадження.
Дослідивши наявні у матеріалах справи докази та з`ясувавши обставини справи, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Як вбачається з відомостей з Єдиного державного реєстру кричних осіб, фізичних осіб-підприємств та громадських формувань ТОВ РЕНУАР (код ЄДРПОУ 42441224) зареєстроване як юридична особа 05.09.2018 номер запису: 10741020000078896, місцезнаходження: вул. Нова, буд. 31-б, кв.(офіс) 126, м. Бориспіль, Київська область, 08301. Відповідач є платником податків і зборів та знаходиться за основним місцем обліку у Бориспільського управлінні ГУ ДПС у Київській області.
Судом встановлено, що відповідно до інформаційних баз даних ДПС за ТОВ РЕНУАР (код ЄДРПОУ 42441224) обліковується податковий борг у розмірі 798448,41 грн.
Вищезазначений податковий борг виник внаслідок несплати відповідачем узгоджених податкових зобов`язань з податку на додану вартість та податку на прибуток.
Судом встановлено, що посадовими особами контролюючого органу проведено наступні камеральні перевірки щодо:
- своєчасності подачі звітності з податку на додану вартість. За результатами перевірки прийнято Акт №354/26-15-12-06/06 від 18.01.2019, на підставі, якого винесено податкове повідомлення-рішення №0101921206 від 08.02.2019 на суму 665541,25 грн. ;
- своєчасності реєстрації податкових накладних в ЄРПН. За результатами перевірки прийнято Акт №1945/26-15-12-06-16/424412224 від 22.02.2019, на підставі, якого винесено податкове повідомлення-рішення №0241351206 від 21.03.2019 на суму 112182,47грн.;
- своєчасності подання податкової декларації з податку на прибуток за І квартал 2019 року. За результатами перевірки прийнято Акт №6645/26-15-12-12-12-42441224 від 30.05.2019, на підставі, якого винесено податкове повідомлення-рішення №0619991212 від 25.07.2019 у сумі штрафу 170,00 грн.,
- своєчасності подання податкової декларації з податку на прибуток за півріччя 2019 року. За результатами перевірки прийнято Акт №557/26-15-10-20-42441224 від 11.09.2019, на підставі, якого винесено податкове повідомлення-рішення №017413410 від 25.10.2019 у сумі штрафу 1020,00 грн.,
Таким чином, загальна сума податного боргу ТОВ РЕНУАР по податку на додану вартість та по податку на прибуток становить 798448,91 грн.
Вказані податкові повідомлення-рішення направлені на адресу ТОВ "РЕНУАР", та повернулись на адресу позивача без вручення..
З метою погашення податкового боргу ГУ ДПС у Київській області відповідно до ст.ст.42, 59 ПК України направлено відповідачу податкову вимогу від 27.03.2019 № 105361-17 на суму 685076,44 грн., форми Ю .
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами у даній справі, суд виходив з наступного.
Підпунктом 16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України передбачено обов`язок платників податків сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених вказаним Кодексом та законами з питань митної справи і подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Норма п.п. 20.1.19 п. 20.1 ст. 20 ПК України передбачає, що органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.
Відповідно до п.п. 41.1 ст. 41 ПК України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.
Відповідно до п.п.14.1.137 п. 14.1 ст. 14 ПК України орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Пунктом 41.2 ст. 41 ПК України передбачено, що органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.
Контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
Згідно з п. 57.3 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у п.п. 54.3.1 - 54.3.6 п.54.3 ст. 54 вказаного Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відповідно до п. 58.2 ст.58 ПК України податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
З матеріалів справи вбачається, що позивачем щодо відповідача винесено наступні податкові повідомлення-рішення:
- №0101921206від 08.02.2019 на суму 665541,25 грн.,
- №0241351206від 21.03.2019 на суму 112182,47 грн.;
- №0619991212 від 25.07.2019 на суму штрафу 170,00 грн.;
- №017413410 від 25.10.2019 на суму штрафу 1020,00 грн
Вказані рішення направлено на адресу відповідача, яка міститься Єдиному державному реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємств та громадських формувань та повернулись назад адресу позивача за закінченням терміну зберігання.
З даного приводу суд зазначає, що відповідно до п. 58.3 ст. 58 ПК України податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному ст. 42 цього Кодексу.
У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Згідно п. 42.2 ст. 42 ПК України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків або його законному чи уповноваженому представникові.
З огляду на положення п. 58.3 ст. 58, п. 42.2 ст. 42 ПК України та той факт, що конверти, направлені відповідачеві за його місцезнаходженням згідно відомостей ЄДРПОУ, та були отриманім ним суд вважає, що такі податкові повідомлення-рішення вважається врученими відповідачеві належним чином.
Пунктом 38.1 ст. 38 ПК України встановлено, що виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
З огляду на відсутність у матеріалах справи доказів оскарження вище вказаних податкових повідомлень - рішень, суд дійшов висновку, що податкова заборгованість у сумі 798448,91 грн., є узгодженою.
Відповідно до п. 59.1 ст. 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків. Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує шістдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.
Як убачається з матеріалів справи, контролюючим органом сформовано та направлено на адресу відповідача податкову вимогу форми Ю від 27.03.2019 № 105361-17, яка відповідно до положень ПК України вважається врученою відповідачу належним чином.
Доказів оскарження податкової вимоги форми Ю від 27.03.2019 № 105361-17, відповідачем не надано.
Пунктом 95.1 ст. 95 ПК України передбачено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п. 95.2 ст. 95 ПК України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
За таких обставин суд вважає, що з рахунків у банку, що обслуговують Товариство з обмеженою відповідальністю РЕНУАР (код ЄДРПОУ 41441224) потрібно стягнути на користь Державного бюджету України у рахунок погашення боргу суму 798448 (сімсот дев`яносто вісім тисяч чотириста сорок всім) грн. 91 коп.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Позивачем не надано суду доказів понесення витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз під час розгляду справи.
Керуючись ст.ст. 9, 14, 72-78, 90, 139, 143, 242-246, 251, 255 КАС України, суд
в и р і ш и в:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути з рахунків у банку, що обслуговують Товариство з обмеженою відповідальністю РЕНУАР (код ЄДРПОУ 41441224) на користь Державного бюджету України у рахунок погашення боргу суму 798448 (сімсот дев`яносто вісім тисяч чотириста сорок всім) грн. 91 коп.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Щавінський В.Р.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.12.2020 |
Оприлюднено | 04.01.2021 |
Номер документу | 93923922 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Щавінський В.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні