ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
08 грудня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/3083/20
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Шембелян В.С.,
за участю секретаря судового засідання - Полякової В.К.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «РАНТЬЄ І К» до Головного управління ДПС у Луганській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
ВСТАНОВИВ:
17 серпня 2020 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «РАНТЬЄ І К» (далі - позивач) до Головного управління ДПС у Луганській області (далі - відповідач), в якому позивач просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 04.02.2020 №0000020506.
В обґрунтуванням позовних вимог зазначено, що приймаючи оскаржуване податкове повідомлення-рішення відповідач виходив з матеріалів, зазначених у акті позапланової невиїзної документальної перевірки від 17.12.2019 №301/12-32-05-06-12/35217087 (далі - акт перевірки).
В акті зазначено, що позивач, не був зареєстрованим в якості платника ПДВ станом на 30.04.2019 (за період з березня по квітень 2019 року), коли досяг обсягу операцій з продажу товарів/послуг, які є предметом оподаткування ПДВ, в розмірі 1041151,78 грн, що перевищує суму 1000000,00 грн. За висновком податкового органу позивач мав обов`язок за результатами діяльності за квітень 2019 року надати до податкового органу до 11 травня 2019 року заяву про реєстрацію в якості платника ПДВ. Оскільки позивач вказаної реєстраційної заяви не подав, він вважається платником ПДВ з 12.05.2019.
На думку позивача вказаний висновок є помилковим, оскільки визначальним для вирішення питання, чи мав позивач обов`язок надати податковому органу заяву про обов`язкову реєстрацію в якості платника ПДВ в травні 2019 року (з 01.05.2019 по 11.05.2019) є обсяг оподаткованих операції за 12 попередніх календарних місяців, якими є травень 2018 - квітень 2019, а ніяк не березень 2018 - квітень 2019, як вважає податковий орган.
Крім того, якщо припустити, що позивач таки мав обов`язок подати до податкового органу у строк до 11.05.2019 заяву про обов`язкову реєстрацію в якості платника ПДВ (з чим позивач не згоден), сама сума ПДВ, визначена податковим органом в оскаржуваному податковому повідомленні-рішенні, розрахована помилково. Вказану суму податковий орган нарахував, застосовуючи ставку 20% до обсягів продажу, тоді як за переконанням позивача, у такому випадку сума ПДВ мала бути нарахована як складова частина обсягу продажу.
На підставі зазначеного позивач вважає винесене відповідачем податкове повідомлення-рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Ухвалою судді від 20.08.2020 відкрито провадження у справі, вирішено розглядати справу за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання (а.с.28-29).
14.09.2020 відкладено підготовчий розгляд справи до 19.10.2020 (а.с.66).
Ухвалою суду від 19.10.2020 закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті у відкритому судовому засіданні (а.с.74).
16.11.2020 відкладено судовий розгляд справи до 08.12.2020 (а.с.81).
Відповідачем через відділ діловодства, обліку та звернення громадян (канцелярію) суду 09.09.2020 подано відзив на адміністративний позов (а.с. 34-42). Заперечуючи проти позовних вимог, відповідач зазначив, що перевіркою встановлено, що станом на 30.04.2019 (за період з березня 2018 року по квітень 2019 року), сума від здійсненних операцій з реалізації товарів продовольчої групи ТОВ РАНТЬЄ І К склала 1 041 151,78 гри, що свідчить про те, що суб`єктом господарювання ТОВ РАНТЬЄ І К , досягнуто обсягу оподатковуваних операцій понад 1 000 000 грн, визначених пунктом 181.1 статті 181 ПК України, вже у квітні 2019 року (сума перевищення встановленого розміру у квітні 2019 року складає 41 151.78 грн).
У зв`язку з тим, що у періоді, за який проводилась перевірка, з 01.03.2018 по 30.06.2019, ТОВ РАНТЬЄ І К не було зареєстровано платником податку на додану вартість, з урахуванням періоду досягнення обсягу оподатковуваних операцій у квітні 2019 року, ТОВ РАНТЬЄ І К повинне було подати реєстраційну заяву платника ПДВ щодо реєстрації платником ПДВ не пізніше 10.05.2019 (обов`язкова реєстрація в зв`язку з перевищенням загальної суми від здійснення операцій з постачання товарів/послуг понад 1 000 000 грн).
Проте, у порушення вимог пункту 183.2 статті 183 ПК України, тільки 18.07.2019 ТОВ РАНТЬЄ І К подано до податкового органу реєстраційну заяву платника ПДВ щодо реєстрації платником ПДВ та 19.07.2019 податковим органом ТОВ РАНТЬЄ І К видане свідоцтво платника податку на додану вартість за № 200474716.
Таким чином, ГУ ДПС у Луганській області зроблено обґрунтований висновок про те, що ТОВ РАНТЬЄ І К мало обов`язок за результатами діяльності за квітень 2019 року надати до податкового органу у строк до 10 травня 2019 року реєстраційну заяву платника ПДВ щодо реєстрації платником ПДВ, та, у зв`язку з тим, що ТОВ РАНТЬЄ І К таку реєстраційну заяву до 10 травня 2019 року не подано, ТОВ РАНТЬЄ І К вважається платником податку на додану вартість з 11 травня 2019 року.
У відповідності до вимог пункту 183.10 статті 183 ПК України, ТОВ РАНТЬЄ І К , починаючи з періоду обов`язкової реєстрації платником ПДВ, тобто не пізніше 10.05.2019 (за рахунок досягнення обсягу оподатковуваних операцій у квітні 2019 року), несе відповідальність за ненарахування та несплату податку на додану вартість на рівні зареєстрованого платника, починаючи з 11.05.2019.
За результатами проведеної перевірки податковим органом встановлені порушення ТОВ РАНТЬЄ І К пунктів 183.2 та 183.10 статті 183 ПК України, з урахуванням пункту 181.1 статті 181 ПК України, що призвело до заниження ТОВ РАНТЬЄ І К бази оподаткування податком на додану вартість на суму 100 038.27 грн, в тому числі: за травень 2019 року (з 11.05.2019) - 40 618.96 грн та за червень 2019 року - 59 419,31 грн, в результаті чого занижено податок на додану вартість всього на суму 20 007,65 грн (за травень 2019 року - 8 123,79 грн., за червень 2019 року -11 883,86 грн).
Отже, враховуючи встановлені перевіркою факти порушень щодо несвоєчасної подачі платником податків реєстраційної заяви платника ПДВ внаслідок досягнення обсягу оподатковуваних операцій у квітні 2019 року (термін для подання заяви не пізніше 10.05.2019) ТОВ РАНТЬЄ І К , починаючи із звітного (податкового) періоду за травень 2019 року по червень 2019 року включно, в порушення пункту 203.1 статті 203 ПК України не подано податкову декларацію з податку на додану вартість за червень 2019 року (до складу задекларованих показників якої включаються оподатковувані операції платника за травень - червень 2019 року). За вказане порушення податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 04.02.2020 № 0000030506, яке позивачем у цій справі не оскаржується.
На думку відповідача, проведений системний аналіз норм статей 181-183, пункту 298.2 статті 298 ПК України дає підстави для висновку, що законодавча норма, якою встановлено умови обов`язкової реєстрації платником ПДВ, не застосовуються у разі невиконання платником податків встановленого ПК України обов`язку перейти на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом. В такому випадку платник податків несе податкову відповідальність та сплачує ПДВ з операцій, які є об`єктом оподаткування, незалежно чи підлягає він обов`язковій реєстрації платником ПДВ відповідно до пункту 181.1 статті 181 ПК України.
Просив відмовити у задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю РАНТЬЄ І К до Головного управління ДПС у Луганській області в повному обсязі.
19.10.2020 від позивача надійшли письмові заперечення на відзив (а.с.71-72), в яких зазначено, що безпідставним є висновок податкового органу про те, що позивач з 01.05.2019 є платником ПДВ, мав обов`язок з 11.05.2019 нараховувати ПДВ та вносити його в бюджет.
25.11.2020 від відповідача надійшли додаткові письмові пояснення (а.с.87-90) в яких, зокрема, зазначено, що ТОВ РАНТЬЄ І К тільки 18.07.2019 подано до контролюючого органу реєстраційну заяву платника ПДВ щодо реєстрації платником ПДВ та 19.07.2019 контролюючим органом ТОВ РАНТЬЄ І К видане свідоцтво платника податку на додану вартість за № 200474716.
07.12.2020 від позивача надійшли письмові пояснення на додаткові пояснення відповідача (а.с.94-95), в яких зазначено, що позивач дійсно мав обов`язок зареєструватися в якості платника ПДВ в період з 01.05.2019 по 10.05.2019 за умови, якщо за 12 останніх календарних місяців мав обсяг оподаткованих операцій більш ніж 1000000,00 грн. Стосовно позивача такими останніми 12 календарними місяцями є травень 2018 року - квітень 2019 року. Протягом вказаного періоду обсяг оподаткованих операцій склав 994886,40 грн, про що йдеться у акті перевірки. Отже, оскільки позивач протягом травня 2018 року - квітня 2019 року мав обсяг оподаткованих операцій 994886,40 грн, то позивач не мав обов`язку здійснювати обов`язкову реєстрацію в якості платника ПДВ.
Суд розглядає справу в порядку загального позовного провадження відповідно до вимог статті 205 КАС України.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-79 КАС України, суд встановив такі обставини справи.
Товариство з обмеженою відповідальністю « РАНТЬЄ І К » зареєстроване 20.08.2007 Сєвєродонецькою міською радою за № 13831020000002228, код ЄДРПОУ: 35217087, місцезнаходження товариства: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Ломоносова, 19-Б, корпус 1, квартира 6 (а.с.15, 57-59).
На підставі повідомлення від 20.11.2019 № 166, виданого Головним управлінням ДПС у Луганській області, вимог підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78, статті 79 Податкового кодексу України (далі - ПК України), відповідно до наказу Головного управління ДПС у Луганській області від 20.11.2019 № 381 проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ РАНТЬЄ І К (код за ЄДРПОУ 35217087) з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість за період з 01.03.2018 по 30.06.2019.
У періоді, за який проводилась перевірка, відповідальним за фінансово-господарську діяльність суб`єкта господарювання був (є) директор ТОВ РАНТЬЄ І К ОСОБА_1 .
Місцезнаходження юридичної особи ТОВ РАНТЬЄ І К (код за ЄДРПОУ 35217087) відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію (дата та номер реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - 20.08.2007 № 1 383 102 0000 002228): 93400, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Ломоносова, будинок 19-6, корпус 1, квартира 6.
ТОВ РАНТЬЄ І К (код за ЄДРПОУ 35217087) взято на податковий облік в органах державної податкової служби 21.08.2007 за № 164, перебуває на обліку Головного управління ДПС у Луганській області (м. Сєвєродонецьк).
У періоді з 01.03.2018 по 30.06.2019, за який проводилась перевірка, ТОВ РАНТЬЄ І К не було зареєстровано платником податку на додану вартість.
При проведенні перевірки податковим органом використовувалися документи, надані до перевірки ТОВ РАНТЬЄ І К за період з 01.03.2018 по 30.06.2019, а саме: статутні документи, реєстраційні документи, відомості про посадових осіб, виписки з банку, касові книги та прибутково-видаткові ордери, головні книги, оборотно-сальдові відомості по рахунках 301, 311, 703, а також перевіряючими було використано інформацію з аналітично інформаційної системи Податковий блок та з Держстату про види діяльності ТОВ РАНТЬЄ І К .
За результатами перевірки складено акт № 301/12-32-05-06-12/35217087 від 17.12.2019 Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю РАНТЬЄ І К (код за ЄДРПОУ 35217087) з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість за період з 01.03.2018 по 30.06.2019 , який засобами поштового зв`язку (поштове повідомлення від 18.12.2019 № 9340102682252) направлено позивачу та вручено 13.01.2020 (а.с.53).
За висновками акту № 301/12-32-05-06-12/35217087 від 17.12.2019 встановлено порушення ТОВ РАНТЬЄ І К :
1) п.183.2, п.183.10 ст.183 Податкового кодексу України в результаті чого занижено податок на додану вартість всього на суму 20007,65 грн, в т.ч. за травень 2019 - 8123,79 грн, червень 2019 року - 11883,86 грн;
2) ст.49, п.202.1 ст.202, п.203.1 ст. 203 Податкового кодексу України в частині ненадання податкової декларації з податку на додану вартість за звітний (податковий) період червня 2019 року (з урахуванням оподатковуваних операцій звітного (податкового) періоду травня 2019 року).
Позивач, не погодившись з висновками податкового органу направив до податкового органу заперечення до акту перевірки, за результатами розгляду яких ГУ ДПС у Луганській області складено висновок від 30.01.2020 № 5/12-32-05-06-35217087, в якому визначено, що висновки акту перевірки щодо встановлених фактів заниження податку на додану вартість та не подання податкової декларації з податку на додану вартість є правомірними та не підлягають перегляду (а.с.54-55).
ГУ ДПС у Луганській області стосовно ТОВ РАНТЬЄ І К за результатами виявлених перевіркою порушень прийнято податкове повідомлення-рішення від 04.02.2020 № 0000020506, яким позивачу збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (код платежу 14060100) в розмірі 25009,56 грн (сума грошового зобов`язання за податковими зобов`язаннями + 20 007,65 грн, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 5 001,91 грн).
15.02.2020 позивач оскаржив податкове повідомлення - рішення від 04.02.2020 № 0000020506 у порядку адміністративного оскарження, спрямувавши скаргу до Державної податкової служби України (а.с.17-20).
Рішенням Державної податкової служби України про результати розгляду скарги, скаргу ТОВ РАНТЬЄ І К залишено без задоволення, оскаржуване податкове повідомлення - рішення - без змін (а.с.21-23).
Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд керується такими вимогами чинного законодавства.
Відповідно до частини 1 статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Статтею 49 ПК України визначено порядок подання податкових декларацій до контролюючих органів, та пунктом 49.2 відповідної статті передбачений обов`язок платників податків, за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу, подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є.
Підпунктами 54.3.1-54.3.3 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України визначено, що контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо:
платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об`єктів оподаткування, наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу та наявності діючих (у тому числі призупинених) ліцензій на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством;
дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках;
згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
Статтею 111 ПК України визначено, що за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються такі види юридичної відповідальності: фінансова; адміністративна; кримінальна.Фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства встановлюється та застосовується згідно з цим Кодексом та іншими законами. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені.
Статтею 123 ПК України передбачені штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у разі визначення контролюючим органом суми податкового зобов`язання.
Пунктом 123.1 статті 123 ПК України визначено, що у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов`язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.
Пунктом 181.1 статті 181 ПК України визначено, що у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп`ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 000 000 гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов`язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених статтею 183 цього Кодексу, крім особи, яка є платником єдиного податку першої - третьої групи .
Пунктом 183.2 статті 183 ПК України визначено, що у разі обов`язкової реєстрації особи як платника податку на додану вартість, реєстраційна заява подається не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій, визначеного у статті 181 цього Кодексу.
Судом встановлено, що ТОВ РАНТЬЄ І К взято на податковий облік в органах державної податкової служби 21.08.2007 за № 164, перебуває на обліку Головного управління ДПС у Луганській області (м. Сєвєродонецьк).
У період з 01.03.2018 по 30.06.2019 ТОВ РАНТЬЄ І К не було зареєстровано платником податку на додану вартість, що визнають сторони.
У період з 01.03.2018 по 30.06.2019 ТОВ РАНТЬЄ І К здійснювало роздрібну торгівлю продуктами харчування, алкогольними напоями та тютюновими виробами через торгівельну точку - магазин Фуршет , розташований за адресою: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Донецька, буд. 58-а.
Перевіркою встановлено, що у періоді з 01 березня 2018 року по 30 червня 2019 року у ТОВ РАНТЬЄ І К обсяги виторгів від здійснених розрахункових операцій через торгівельну роздрібну точку склали 1161713,15 грн (відображено в бухгалтерському обліку по ДТ ЗО Грошові кошти КТ 70 Доходи від реалізації ).
Вказану інформацію перевіряючими було отримано під час вивчення наданих ТОВ РАНТЬЄ І К до перевірки документів, а саме: головних книг, касових книг з додаванням прибутково-видаткових касових ордерів, оборотно - сальдових відомостей по рахунках 301 Каса , 311 Розрахунковий рахунок в національній валюті , 703 Дохід від реалізації , банківських реєстрів-виписок по рахунку НОМЕР_1 ( НОМЕР_2 ) в Луганській філії АТ КБ Приватбанк , та даних АІС Податковий блок щодо розміру виторгів від здійснених розрахункових операцій.
В акті перевірки зазначено, що в ході проведення перевірки встановлено, що станом на 30 квітня 2019 року, за рахунок операцій з постачання товарів продовольчої групи шляхом здійснення роздрібної торгівлі, які здійснювало ТОВ РАНТЬЄ І К в перевіряємому періоді з 01 березня 2018 року по 30 червня 2019 року, досягнуто обсягу оподатковуваних операцій понад 1,0 млн. грн, визначених пунктом 181.1 статті 181 Податкового кодексу України (далі - ПК України).
Як встановлено судом, позивач не оспорює достовірності відображених в акті перевірки відомостей щодо обсягу виторгів від здійснених розрахункових операцій через торгівельну роздрібну точку в період, що перевірявся, отже визнає ці обставини.
Однак, як встановлено судом протягом періоду, що перевірявся (з 01.03.2018 по 30.06.2019) обсяг суми оподаткованих операцій позивача протягом 12 календарних місяців підряд дійсно перевищив 1000000,00 грн, але це сталося не в квітні 2019 року, а в травні 2019 року (за період з червня 2018 року по травень 2019 року), оскільки загальна сума грошових коштів, оприбуткованих в цей період, складає 1056028,46 грн. Тому в позивача виник обов`язок зареєструватися платником ПДВ до 10 червня 2019 в силу вимог пункту 183.2 статті 183 ПК України .
У зв`язку з тим, що ТОВ РАНТЬЄ І К у визначений пунктом. 183.2 статті 183 ПК України не подало до контролюючого органу реєстраційну заяву платника ПДВ щодо реєстрації платником ПДВ, з 11.06.2019 позивач вважається платником ПДВ.
ТОВ РАНТЬЄ І К тільки 18.07.2019 подано до контролюючого органу реєстраційну заяву платника ПДВ щодо реєстрації платником з ПДВ та 19.07.2019 контролюючим органом ТОВ РАНТЬЄ І К видане свідоцтво платника податку на додану вартість за № 200474716.
Операції з постачання товарів продовольчої групи шляхом здійснення роздрібної торгівлі, які здійснювало ТОВ РАНТЬЄ І К в перевіряємому періоді, з 01 березня 2018 року по 30 червня 2019 року, згідно наданих до перевірки документів та даних АІС Податковий блок щодо розміру виторгів від здійснених розрахункових операцій, відповідно до абзацу б пункту 185.1 статті 185 ПК України, є об`єктом оподаткування податком на додану вартість, а саме постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 ПК України.
При цьому, пунктом 194.1 статті 194 ПК України встановлено, що операції зазначені у статті 185 цього Кодексу, крім операцій, що не є об`єктом оподаткування, звільнених від оподаткування, та операцій, до яких застосовується нульова ставка та 7 відсотків, оподатковуються за ставкою, зазначеною в підпункті а пункту 193.1 статті 193 ПК України.
Пунктом 193.1 статті 193 ПК України визначено, що ставки податку встановлюються від бази оподаткування в таких розмірах:
а) 20 відсотків;
б) 0 відсотків;
в) 7 відсотків ...
Пунктом 194.1 статті 194 ПК України визначено, що операції, зазначені у статті 185 цього Кодексу, крім операцій, що не є об`єктом оподаткування, звільнених від оподаткування, та операцій, до яких застосовується нульова ставка та 7 відсотків, оподатковуються за ставкою, зазначеною в підпункті а пункту 193.1 статті 193цього Кодексу, яка є основною.
Підпунктом 194.1.1 пункту 194.1 статті 194 ПК України визначено, що податок становить 20 відсотків, 7 відсотків бази оподаткування та додається до ціни товарів/послуг.
Пунктом 185.1 статті 185 ПК України визначено, що об`єктом оподаткування є операції платника податку з:
б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.,
Стаття 186 ПК України визначає місце постачання товарів та послуг.
Висновки акта перевірки Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю РАНТЬЄ І К (код за ЄДРПОУ 35217087) з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість за період з 01.03.2018 по 30.06.2019 від 17.12.2019 № 301/12-32-05-06-12/35217087, щодо порушень вимог пунктів 183.2 та 183.10 статті 183 ПК України, а саме:
- пункту 183.2 статті 183 ПК України: У разі обов`язкової реєстрації особи як платника податку на додану вартість, реєстраційна заява подається не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій, визначеного у статті 181 цього Кодексу ;
- пункту 183.10 статті 183 ПК України: Будь-яка особа, яка підлягає обов`язковій реєстрації як платник податку, і у випадках та в порядку, передбачених цією статтею, не подала до контролюючого органу реєстраційну заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату цього податку на рівні зареєстрованого платника без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування ,
ґрунтуються на встановленому перевіркою факті порушення щодо несвоєчасної подачі платником податків реєстраційної заяви платника ПДВ внаслідок досягнення обсягу оподатковуваних операцій.
Таким чином суд дійшов висновку, що оскільки позивач не подав заяви про реєстрацію платником ПДВ до 18.07.2019, податковий орган дійшов правильного висновку про те, що обсяги виторгів позивача за період з 11.06.2019 по 30.06.2019 підлягали опадаткуванню за ставкою 20%.
Розрахунок до оскарженого повідомлення-рішення позивача та висновки акту перевірки свідчать про те, що відповідачем в повідомленні-рішенні від 04.02.2020 № 0000020506 збільшено податкові зобов`язання позивача з ПДВ за травень 2019 (з 11.05.2019) - на суму 8123,79 грн та за весь червень 2019 - на суму 11883, 86 грн (20% від 59419,31 грн - об`єм операцій за червень 2019).
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що контролюючий орган під час винесення податкового повідомлення-рішення від 04.02.2020 № 0000020506 дійсно порушив права позивача в частині визначення йому податкових зобов`язань з ПДВ за період з 11.05.2019 по 10.06.2019 та нарахувавши штрафні санкції за цей період.
Однак, в акті перевірки та доданих до нього матеріалах, що надані відповідачем суду, відсутнє визначення сум щоденних виторгів позивача за червень 2019 року, тому суд не має можливості самостійно визначити суму ПДВ, яку позивач мав сплатити з виручки за період з 11.06.2019 по 30.06.2019 для вирішення питання в якій саме частині податкове повідомлення рішення підлягає скасуванню.
Враховуючи, дискреційні повноваження відповідача щодо визначення податкових зобов`язань в такому випадку, суд не має право підміняти собою податковий орган, тому оскаржене рішення як протиправне суд скасовує повністю.
Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню.
Відповідно до положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Платіжним дорученням № 65 від 13 серпня 2020 року підтверджено сплату позивачем судового збору у сумі 2102,00 грн, що відповідає розміру заявлених позовних вимог (а.с. 7).
Оскільки позов підлягає задоволенню повністю, суд вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Луганській області на користь позивача судовий збір у сумі 2102,00 грн.
Керуючись статтями 2, 8, 11, 71, 72, 86, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «РАНТЬЄ І К» до Головного управління ДПС у Луганській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Луганській області від 04.02.2020 № 0000020506 про збільшення податкового зобов`язання з ПДВ.на суму 25009,56 грн.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «РАНТЬЄ І К» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Луганській області судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2102,00 грн (дві тисячі сто дві гривні 00 коп.).
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складено 18 грудня 2020 року.
Суддя В.С. Шембелян
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.12.2020 |
Оприлюднено | 04.01.2021 |
Номер документу | 93924149 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
В.С. Шембелян
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні