Рішення
від 30.12.2020 по справі 360/4283/20
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

30 грудня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/4283/20

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Чернявська Т.І., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарський Агростандарт про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна, яке перебуває у податковій заставі,

ВСТАНОВИВ:

04 листопада 2020 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Луганській області (далі - позивач, ГУ ДПС у Луганській області) до Товариства з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарський Агростандарт (далі - відповідач, ТОВ Сільськогосподарський Агростандарт ), в якій позивач просить надати дозвіл Головному управлінню ДПС у Луганській області на погашення всієї суми податкового боргу в сумі 321730,58 грн за рахунок майна Товариства з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарський Агростандарт , яке перебуває у податковій заставі згідно з актом опису майна від 28 лютого 2020 року № 1 - лущільник дисковий гідрофіцирований ЛГД-10М, порядковий номер 1066, дата випуску 2012 рік, вартістю 56840,00 грн та згідно з актом опису майна від 25 березня 2019 року № 2 - жниварка для збирання соняшника RS-70 DM, вартістю 310000,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що станом на 13 жовтня 2020 року відповідач має податкову заборгованість з податку на додану вартість в сумі 321730,58 грн, яка виникла за період з 24 травня 2019 року по 03 лютого 2020 року.

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду у справі № 360/910/20 позов Головного управління ДПС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарський Агростандарт про стягнення податкової заборгованості в сумі 321730,58 грн з рахунків у банках, обслуговуючих відповідача, задоволено повністю.

На виконання рішення Луганського окружного адміністративного суду від 30 березня 2020 року у справі № 360/910/20 позивач направляв інкасові доручення від 12 серпня 2020 року № 331, від 12 серпня 2020 року № 334, від 31 серпня 2020 року № 350, від 31 серпня 2020 року № 354 відповідно до постанови Національного банку України від 22 січня 2004 року № 22 Про затвердження Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті на стягнення коштів з рахунків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарський Агростандарт , в рахунок погашення податкової заборгованості. Вищевказані інкасові доручення повертались без виконання у зв`язку з відсутністю коштів на банківських рахунках відповідача.

Згідно з підпунктом 89.1.1 пункту 89.1 статті 89 Податкового кодексу України право податкової застави виникає у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку.

Відповідно до пункту 89.3 статті 89 Податкового кодексу України в.о. начальника Головного управління ДПС у Луганській області прийнято рішення про опис майна у податкову заставу від 18 лютого 2020 року № 41046/10/12-32-55-08.

Згідно з актом опису майна від 28 лютого 2020 року № 1 податковим керуючим ОСОБА_1 проведено опис активів відповідача, а саме: лущільник дисковий гідрофіцирований ЛГД-1ОМ, порядковий номер 1066, дата випуску 2012 рік, вартістю 56840,00 гри, кількість 1 одиниця. Вказане майно знаходиться в податковій заставі та зареєстровано у Державному реєстрі обтяжень рухомого майна.

Також згідно з актом опису майна від 25 березня 2019 року № 2 податковим керуючим ОСОБА_1 проведено опис активів відповідача, а саме: жниварка для збирання соняшника RS-70 DM, вартістю 310000,00 грн, кількість 1 одиниця. Вказане майно знаходиться в податковій заставі та зареєстровано у Державному реєстрі обтяжень рухомого майна.

Вищевказане майно, описане в податкову заставу, знаходиться за адресою: 92300, Луганська область, смт. Новопсков, вул. Карла Маркса, буд. 198.

З посиланням на норми статті 95 Податкового кодексу України, позивач просить надати дозвіл на погашення податкового боргу відповідача за рахунок майна, яке перебуває у податковій заставі.

Ухвалою від 09 листопада 2020 року про відкриття провадження в адміністративній справі суд вирішив розглядати дану справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) (арк. спр. 51-53).

Товариство з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарський Агростандарт ухвалу від 09 листопада 2020 року про відкриття провадження в адміністративній справі отримало 11 листопада 2020 року, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення та інформація з вебсайту АТ Укрпошта (арк. спр. 58, 61). Правом подати суду відзив на позовну заяву разом з доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача, якщо такі докази не надані позивачем, відповідач не скористався. Відповідно до положень частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до статей 72-76, 90 КАС України, судом встановлено таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарський Агростандарт (ідентифікаційний номер 36526682) зареєстроване юридичною особою, знаходиться у смт. Новопсков Луганської області та перебуває на обліку у Головному управлінні ДПС у Луганській області, Старобільське управління, Новопсковська ДПІ (Новопсковський район) як платник податків, про що свідчать витяг з реєстраційних та облікових даних платника податків та витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 09 листопада 2020 року (арк. спр. 4-8, 48-50).

Головним управлінням ДФС у Луганській області на виконання вимог статті 59 Податкового кодексу України рекомендованим поштовим відправленням на податкову адресу Товариства з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарський Агростандарт направлено податкову вимогу форми Ю від 03 січня 2019 року № 14-55, яку отримано уповноваженою особою відповідача 09 січня 2019 року (арк. спр. 14).

Рішенням Головного управління ДФС у Луганській області про опис майна у податкову заставу від 22 січня 2019 року № 2380/10/12-32-55-07 здійснено опис майна, яке перебуває у власності платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарський Агростандарт (арк. спр. 26).

Відповідно до акта Головного управління ДФС у Луганській області від 25 березня 2019 року № 2 проведено опис майна відповідача, а саме: жниварка для збирання соняшника RS-700DM, 2018 року виготовлення, вартістю 310000 грн, кількість 1 одиниця (арк. спр. 27).

Згідно з витягом про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна від 26 березня 2019 року № 58813265 активи платника податків згідно з актом опису майна від 25 березня 2019 року № 2 перебувають у податковій заставі, обтяжувач - Головне управління ДФС у Луганській області (арк. спр. 28).

Рішенням Головного управління ДПС у Луганській області про опис майна у податкову заставу від 18 лютого 2020 року № 1046/10/12-32-55-08 здійснено опис майна, яке перебуває у власності платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарський Агростандарт (арк. спр. 23).

Відповідно до акта Головного управління ДПС у Луганській області від 28 лютого 2020 року № 1 проведено опис майна відповідача, а саме: лущільник дисковий гідрофіцирований ЛГД-10М, порядковий номер 1066, дата випуску 2012 рік, вартість 56840,00 грн, кількість 1 одиниця (арк. спр. 24).

Згідно з витягом про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна від 02 березня 2020 року № 65106197 активи платника податків згідно з актом опису майна від 28 березня 2020 року № 1 перебувають у податковій заставі, обтяжувач - Головне управління ДПС у Луганській області (арк. спр. 25).

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 30 березня 2020 року у справі № 360/910/20, яке набрало законної сили 07 серпня 2020 року, позовні вимоги Головного управління ДПС у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарський Агростандарт про стягнення податкового боргу задоволені повністю. Стягнуто кошти з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарський Агростандарт у банках, обслуговуючих такого платника та з рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ у сумі податкової заборгованості - 321730 (триста двадцять одна тисяча сімсот тридцять) гривень 58 копійок, що складається з основного зобов`язання - 286823 (двісті вісімдесят шість тисяч вісімсот двадцять три) гривні 00 копійок, штрафних санкцій - 18723 (вісімнадцять тисяч сімсот двадцять три) гривні 98 копійок та пені - 16183 (шістнадцять тисяч сто вісімдесят три) гривні 60 копійок за період з 24 травня 2019 року по 03 лютого 2020 року (арк. спр. 15-18).

З метою виконання рішення Луганського окружного адміністративного суду від 30 березня 2020 року у справі № 360/910/20 Головним управлінням ДПС у Луганській області до філії - Луганське обласне управління АТ Ощадбанк , Луганської філії ПАТ КБ Приватбанк та Управління Державної казначейської служби України у Новопсковському районі Луганської області направлені інкасові доручення (розпорядження) від 12 серпня 2020 року № 331 на суму 107243,53 грн, від 12 серпня 2020 року № 334 на суму 107243,53 грн, від 31 серпня 2020 року № 350 на суму 107243,53 грн, від 31 серпня 2020 року № 351 на суму 107243,53 грн, від 31 серпня 2020 року № 354 на суму 107243,53 грн, які повернуті без виконання через відсутність коштів на рахунку платника, відсутність коштів для забезпечення виконання інкасового доручення та накладення арешту за іншим виконавчим документом (арк. спр. 19-22).

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, суд виходить з такого.

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до статті 14 Податкового кодексу України:

грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня; (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);

податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);

податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 14.1.175 пункту 14.1).

Абзацами першим, другим пункту 87.1 статті 87 Податкового кодексу України встановлено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Джерелом самостійної сплати грошових зобов`язань з податку на додану вартість є суми коштів, джерела яких зазначені в абзаці першому цього пункту та обліковуються в системі електронного адміністрування податку на додану вартість. У разі сплати податкових зобов`язань, що виникли до 1 липня 2015 року, та/або погашення податкового боргу за податковими зобов`язаннями, що виникли до 1 липня 2015 року, перерахування коштів до бюджету здійснюється безпосередньо з поточних рахунків платника податків, відкритих у банках.

Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами (пункт 87.2 статті 87 Податкового кодексу України).

Відповідно до пунктів 88.1, 88.2 статті 88 Податкового кодексу України з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов`язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу. Право податкової застави виникає згідно з цим Кодексом та не потребує письмового оформлення.

Право податкової застави виникає у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку (підпункт 89.1.1 пункту 89.1 статті 89 Податкового кодексу України).

З урахуванням положень цієї статті право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому. У разі якщо балансова вартість майна, на яке поширюється податкова застава, є меншою ніж сума податкового боргу платника податків, право податкової застави поширюється на таке майно (абзаци перший, другий пункту 89.2 статті 89 Податкового кодексу України).

Пунктом 89.3 Податкового кодексу України встановлено, що майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису. До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу. Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, яке пред`являється платнику податків, що має податковий борг. Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Відмова платника податків від підписання акта опису майна, на яке поширюється право податкової застави, не звільняє такого платника податків від поширення права податкової застави на описане майно. У такому випадку опис здійснюється у присутності не менш як двох понятих.

У разі якщо на момент складення акта опису майно відсутнє або його балансова вартість менша від суми податкового боргу, право податкової застави поширюється на інше майно, на яке платник податків набуде право власності у майбутньому до погашення податкового боргу в повному обсязі. Платник податків зобов`язаний не пізніше робочого дня, наступного за днем набуття права власності на будь-яке майно, повідомити контролюючий орган про наявність такого майна. Контролюючий орган зобов`язаний протягом трьох робочих днів з дня отримання зазначеного повідомлення прийняти рішення щодо включення такого майна до акта опису майна, на яке поширюється право податкової застави та балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, або відмовити платнику податків у включенні такого майна до акта опису. У разі якщо контролюючий орган приймає рішення про включення майна до акта опису, складається відповідний акт опису, один примірник якого надсилається платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу. До прийняття відповідного рішення контролюючим органом платник податків не має права відчужувати таке майно. У разі порушення платником податків вимог цього пункту він несе відповідальність згідно із законом (пункт 89.5 статті 89 Податкового кодексу України).

Контролюючий орган зобов`язаний безоплатно зареєструвати податкову заставу у відповідному державному реєстрі (пункт 89.8 статті 89 Податкового кодексу України).

З матеріалів справи вбачається, що Головним управлінням ДПС у Луганській області виконані вимоги, передбачені статтею 89 Податкового кодексу України.

Системний аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що у разі наявності у платника податків непогашеного податкового боргу податковий орган вправі поширити на майно такого платника в межах суми боргу податкову заставу на підставі відповідного рішення керівника податкового органу та складеного акта опису ліквідного майна, яка підлягає реєстрації у відповідному державному реєстрі.

Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги (пункт 95.2 статті 95 Податкового кодексу України).

Абзацом першим пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно з абзацами другим, третім пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого органу підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Таким чином, Податковим кодексом України встановлено особливий порядок виконання судових рішень про стягнення коштів з платника податків у рахунок погашення податкового боргу. Органами стягнення за такими рішеннями, які здійснюють процедуру їх примусового виконання, є контролюючі органи в розумінні Податкового кодексу України.

Обов`язкові умови (обставини), наявність яких в своїй сукупності зумовлює виникнення у контролюючого органу права на звернення до суду із даним позовом: наявність у платника податків боргу зі сплати податків (зборів, обов`язкових платежів); сума заборгованості платника податків на момент звернення податкової служби до суду із позовом про надання дозволу на погашення боргу за рахунок майна платника має бути узгодженою у встановленому законодавством порядку; відсутність коштів на рахунках платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків; наявність майна платника податків - боржника у податковій заставі.

Лише сукупність вказаних обставин є підставою для звернення контролюючого органу до суду із позовом про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків.

Отже, Податковим кодексом України встановлено черговість вжиття податковим органом заходів щодо погашення податкового боргу: спочатку приймаються заходи для стягнення коштів з платника податків, а у разі їх недостатності погашення податкового боргу здійснюється за рахунок майна платника, що перебуває у податковій заставі.

Оскільки податкова вимога форми Ю від 03 січня 2019 року № 14-55 є чинною (доказів про скасування або відкликання податкових вимог суду не надано), суд дійшов висновку, що контролюючим органом при зверненні до адміністративного суду з позовом про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі, дотримані вимоги пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України.

Враховуючи, що за час розгляду даної адміністративної справи податковий борг з податку на додану вартість в сумі 321730,58 грн, що виник за період з 24 травня 2019 року по 03 грудня 2020 року, відповідачем не погашений, що підтверджено інтегрованою карткою платника податків за 2019-2020 року (арк. спр. 11-12, 13, 60), і наявними в матеріалах справи доказами підтверджується вжиття позивачем всіх необхідних заходів, що передують зверненню контролюючого органу до суду щодо надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.

Згідно із пунктом 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.

Державні податкові інспекції є структурними підрозділами територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, та діють на підставі положень про такі територіальні органи, затверджених центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в межах функцій, визначених статтею 19-3 цього Кодексу (пункт 41.3 статті 41 Податкового кодексу України).

Відповідно до пункту 41.4 статті 41 Податкового кодексу України органами стягнення є виключно контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 цього пункту, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.

Згідно з підпунктами 19-1.1.22, 19-1.1.45 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу: здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів; звертаються до суду у випадках, передбачених законодавством.

Контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право звертатися до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу або його частини за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі (підпункт 20.1.34-1 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України).

Головне управління ДПС у Луганській області (ідентифікаційний код 43143746) є органом державної влади та зареєстровано юридичною особою, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 09 листопада 2020 року (арк. спр. 35-39).

Згідно з Положенням про Головне управління ДПС у Луганській області, затвердженим наказом Державної податкової служби України від 12 липня 2019 року № 14 (у редакції наказу Державної податкової служби України від 29 липня 2020 року № 372), Головне управління ДПС у Луганській області (далі - ГУ ДПС) є територіальним органом Державної податкової служби України (далі - ДПС), який підпорядковується ДПС. ГУ ДПС забезпечує реалізацію повноважень ДПС на території Луганської області. ГУ ДПС є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДФС у Луганській області, у відповідних сферах діяльності. Основними завданнями ГУ ДПС (крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій (далі ДПІ)) є забезпечення реалізації державної податкової політики, здійснення у межах повноважень, передбачених законом, контролю за надходженням до бюджетів та державних цільових фондів податків, зборів, платежів, державної політики у сфері контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державної політики у сфері контролю за своєчасністю здійснення розрахунків в іноземній валюті в установлений законом строк, дотримання порядку проведення розрахункових операцій, у тому числі готівкових розрахунків за товари (послуги), а також за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону. Відповідно до підпунктів 15, 22 пункту 4 вказаного Положення ГУ ДПС відповідно до покладених на нього завдань здійснює погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів; звертається до суду у випадках, передбачених законом (арк. спр. 40-47).

З вищевикладеного слідує, що у межах спірних правовідносин контролюючим органом, уповноваженим здійснювати погашення податкового боргу шляхом звернення до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу або його частини за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, є Головне управління ДПС у Луганській області.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору (частина третя статті 139 КАС України).

З викладеного слідує, що витрати суб`єкта владних повноважень на сплату судового збору відносяться на рахунок суб`єкта владних повноважень. Такий вид судових витрат, як судовий збір, поверненню позивачу - суб`єкту владних повноважень, не підлягає.

Такі обмеження у можливостях суб`єктів владних повноважень свідчать про загальну спрямованість адміністративного судочинства на захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у спірних правовідносинах із владою.

Оскільки Головне управління ДПС у Луганській області у вказаній справі є суб`єктом владних повноважень, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для стягнення з відповідача судового збору на користь позивача.

Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 77, 90, 94, 132, 139, 205, 241-246, 250, 255, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Головного управління ДПС у Луганській області (ідентифікаційний код 43143746, місцезнаходження: 93401, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Енергетиків, буд. 72) до Товариства з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарський Агростандарт (ідентифікаційний код 36526682, місцезнаходження: 92300, Луганська область, Новопсковський район, смт. Новопсков, вул. Карла Маркса, буд. 198) про надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок майна, яке перебуває у податковій заставі, задовольнити повністю.

Надати Головному управлінню ДПС у Луганській області дозвіл на погашення всієї суми податкового боргу у розмірі 321730,58 (триста двадцять одна тисяча сімсот тридцять гривень 58 коп.) за рахунок майна Товариства з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарський Агростандарт , що перебуває у податковій заставі згідно з актами опису майна від 25 березня 2019 року № 2 та від 28 лютого 2020 року № 1.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Т.І. Чернявська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.12.2020
Оприлюднено04.01.2021
Номер документу93924161
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/4283/20

Ухвала від 29.12.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Ухвала від 22.12.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Ухвала від 10.11.2021

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Рішення від 30.12.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Ухвала від 09.11.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні