Рішення
від 22.12.2020 по справі 380/4638/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 грудня 2020 року справа №380/4638/20

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Москаля Р.М., за участі секретаря судового засідання Михалюк М.Ю., представника позивача Купновицького Н.С., представника відповідача Нагірної О.М., розглянув у відкритому судовому засіданні в місті Львові адміністративну справу за позовом Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю Будівельна компанія Бомонд про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,

ВСТАНОВИВ:

Львівське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів 16.06.2020 звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю Будівельна компанія Бомонд про стягнення заборгованості по сплаті адміністративно-господарських санкцій та пені за невикористання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2019 рік в сумі 39600,51 грн. Позовні вимоги обґрунтовує тим, що відповідно до звіту про зайнятість населення та працевлаштування інвалідів за 2019 рік, середньооблікова кількість штатних працівників у 2019 році в ТОВ Будівельна компанія Бомонд становила 11 осіб, з них: середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до законодавства встановлена інвалідність - 0 осіб, кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні - 1 особа. Дані звіту свідчать про невиконання відповідачем нормативу щодо працевлаштування осіб з інвалідністю. Оскільки відповідач добровільно не сплатив адміністративно-господарські санкції за 2019 рік в сумі 39340,91 грн. у встановлені законом строки (до 15.04.2020), йому нараховано пеню відповідно до облікової ставки НБУ (8% станом на 07.05.2020) з розрахунку 120% облікової ставки НБУ за період з 16.04.2020 по 07.05.2020 (22 дні) в сумі 259,60 грн. Ці суми адміністративно-господарських санкцій та пені відповідач добровільно не сплатив, тому позивач звернувся до суду з цим позовом.

Відповідач, товариства з обмеженою відповідальністю Будівельна компанія Бомонд , позов не визнає, просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву, письмовій заяві від 06.08.2020 (а.с. 19-32, 204). Представник відповідача в поясненнях роз`яснює свою позицію таким чином - підприємство помилково в звіті про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2019 рік (форма №10-ПІ) зазначило про невиконання нормативу щодо працевлаштування осіб з інвалідністю, такий фактично було виконано, оскільки: - з січня до травень 2019 року на підприємстві працювала одна особа з інвалідністю при обліковій штатній кількості працівників більше п`ятнадцяти осіб, норматив було виконано. В період з червня до грудня 2019 року штатна кількість працівників була меншою 8 осіб, що позбавляло підприємство обов`язку щодо створення робочого місця для особи з інвалідністю в ці місяці.

Суд заслухав промови представників сторін, дослідив аргументи заяв по суті спору та долучені до матеріалів справи письмові докази, оцінив їх в сукупності і встановив такі фактичні обставини справи і відповідні їм спірні правовідносини:

ТОВ Будівельна компанія Бомонд як роботодавець використовує найману працю.

28.02.2020 ТОВ Будівельна компанія Бомонд подало до Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2019 рік за формою №10-ПІ (вх. №5367, а.с. 4,44), відповідно до якого:

(01) середньооблікова кількість штатних працівників становила 11 осіб, з них:

(02) середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до законодавства встановлена інвалідність - 0 осіб;

(03) кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні - 1 особа;

(04) фонд оплати праці штатних працівників склав 865,5 тис.грн.;

(05) середньорічна заробітна плата штатного працівника - 78679 грн.;

(06) сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів (грн.) - вказано - .

Львівське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів стверджує, що ці дані звіту (рядки 02, 03) свідчать про невиконання ТОВ Будівельна компанія Бомонд в 2019 році нормативу для працевлаштування осіб з інвалідністю, встановленого Законом України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні , тому підприємство до 15.04.2020 повинно було самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві.

Оскільки підприємство цього не зробило, Львівське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суду з позовом про стягнення суми санкцій, а також просить стягнути пеню в сумі 259,60 грн. (а.с. 5), розраховану за період з 16.04.2020 до дати 07.05.2020 за ставкою НБУ станом на цю дату (07.05.2020 - дата підписання позову).

ТОВ Будівельна компанія Бомонд просить суд врахувати те, що при складанні звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2019 рік за формою №10-ПІ в нього закралася помилка, насправді підприємство в 2019 році виконало норматив (а.с.215):

1) в період з січня по травень 2019 року штатна кількість працівників була в діапазоні від 8 до 25 осіб, тому норматив становив одне робоче місце для інваліда, і в цей період на підприємстві працювала одна особа з інвалідністю (а.с.27,195-196);

2) в період з червня до грудня 2019 року штатна кількість працівників була меншою 8 осіб (а.с.7), тому в підприємства не було обов`язку щодо створення робочого місця для особи з інвалідністю.

На стадії підготовчого провадження ТОВ Будівельна компанія Бомонд для підтвердження своєї позиції щодо фактичного виконання нормативу робочих місць для інвалідів та помилки в звіті за 2019 рік звернулося до Головного управляння Держпраці у Львівській області з метою проведення перевірки підприємства на предмет додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства про зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю.

ГУ Держпраці у Львівській області за результатами проведеної перевірки склало акт №13-01-191/0074 від 27.10.2020 (а.с. 220-222), відповідно до якого ТОВ Будівельна компанія Бомонд не виконало в 2019 році нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів; в розділі IV Опис виявлених порушень з посиланням на норми Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України №286 від 28.09.2005 зазначено, що середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу підприємства за період з січня по грудень 2019 року становила 11 осіб, з них не встановлено осіб, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність; кількість інвалідів, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні - 1 особа (а.с. 220-222).

Головне управляння ПФУ у Львівській області у відповідь на запит позивача надало відомості за 2019 рік (в розрізі місяців, а.с. 230) відповідно до поданої ТОВ Будівельна компанія Бомонд звітності щодо облікової кількості штатних працівників підприємства та кількості осіб, яким відповідно до законодавства встановлено інвалідність:

- січень 2019 року - штатних 15, з них інвалідів - 1;

- лютий 2019 року - штатних 16, з них інвалідів - 1;

- березень 2019 року - штатних 17, з них інвалідів - 1;

- квітень 2019 року - штатних 17, з них інвалідів - 1;

- травень 2019 року - штатних 15, з них інвалідів - 1;

- червень 2019 року - штатних 5, з них інвалідів - 0;

- липень 2019 року - штатних 8, з них інвалідів - 0;

- серпень 2019 року - штатних 7, з них інвалідів - 0;

- вересень 2019 року - штатних 7, з них інвалідів - 0;

- жовтень 2019 року - штатних 7, з них інвалідів - 0;

- листопад 2019 року - штатних 8, з них інвалідів - 0;

- грудень 2019 року - штатних 8, з них інвалідів - 0.

Представник відповідача в судовому засіданні визнала, що саме ці показники фігурували в поданій ТОВ Будівельна компанія Бомонд до ПФУ звітності за 2019 рік. Водночас стверджує, що фактично кількість штатних працівників підприємства в період з червня по грудень 2019 року була меншою за 8, оскільки в даних звітності за липень, серпень-жовтень 2019 року вказано дані про штатних працівників, котрі пропрацювали кілька днів, не повний місяць; щодо періоду з січня по травень 2019 року, то вважає ці відомості актуальними.

При прийнятті рішення суд керується такими нормами права:

Основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні і гарантії їх прав, створення необхідних умов, які дають можливість особам з інвалідністю ефективно реалізувати права та свободи людини і громадянина та вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними можливостями, здібностями і інтересами визначає Закон України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні від 21.03.1991 № 875-XII (далі - Закон №875-XII).

Відповідно до статті 17 Закону № 875-XII з метою реалізації творчих і виробничих здібностей осіб з інвалідністю та з урахуванням індивідуальних програм реабілітації їм забезпечується право працювати на підприємствах, в установах, організаціях, а також займатися підприємницькою та іншою трудовою діяльністю, яка не заборонена законом (частина перша).

Підприємства, установи і організації за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів або за рішенням місцевої ради за рахунок власних коштів у разі потреби створюють спеціальні робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю, здійснюючи для цього адаптацію основного і додаткового обладнання, технічного оснащення і пристосування тощо з урахуванням обмежених можливостей осіб з інвалідністю (частина друга).

Відповідно до положень статті 18 Закону №875-XII забезпечення прав осіб з інвалідністю на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості (частина перша статті).

Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов`язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування осіб з інвалідністю, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (частина третя).

Частиною третьою статі 18 1 Закону № 875-XII визначено, що державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у особи з інвалідністю кваліфікації та знань, з урахуванням її побажань.

Статтею 19 Закону №875-XII встановлено таке:

- для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік , а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця (частина перша);

- підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування осіб з інвалідністю. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення (частина друга);

- підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування осіб з інвалідністю у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону (частина третя);

- підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю (частина дев`ята).

Відповідно до вимог пункту 3.2.5 Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України №286 від 28.09.2005 середньооблікова кількість штатних працівників за період з початку року (у тому числі за квартал, півріччя, 9 місяців, рік) обчислюється шляхом підсумовування середньооблікової кількості штатних працівників за всі місяці роботи підприємства, що минули за період з початку року до звітного місяця включно , та ділення одержаної суми на кількість місяців у цьому періоді , тобто відповідно на 2, 3, 4, ... 12.

Згідно з пунктом 3) Додатку до цієї Інструкції округлення результатів обчислень для відображення у формах державних статистичних спостережень з праці здійснюється за правилом парної цифри. Округлюються цифри поступово справа наліво: якщо остання значуща цифра менше або дорівнює "4", вона відкидається; якщо - більше або дорівнює "6", найближча ліворуч від неї цифра збільшується на одиницю. Якщо остання значуща цифра "5", найближча ліворуч від неї цифра збільшується на одиницю, якщо вона непарна, а парна залишається без змін.

Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 №70 на реалізацію статей 19, 20 Закону №875-XII затверджено Порядок подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування (далі - Порядок №70 ).

Відповідно до пункту 2 цього Порядку звіт про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою, затвердженою Мінсоцполітики за погодженням з Держстатом.

Датою надходження звіту про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю вважається дата подання роботодавцем звіту до відділення Фонду, а у разі надсилання його поштою - дата на поштовому штемпелі.

Інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування осіб з інвалідністю роботодавці подають до базового центру зайнятості незалежно від місцезнаходження роботодавця за формою, затвердженою Мінсоцполітики за погодженням із Держстатом.

Відповідно до пункту 4 частини третьої статті 50 Закону України Про зайнятість населення від 05.07.2012 № 5067-VI (далі - Закон №5067-VI) роботодавці зобов`язані своєчасно та в повному обсязі у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, за погодженням з центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у галузі статистики, подавати територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, інформацію про попит на робочу силу (вакансії).

На реалізацію цих норм Закону № 5067-VI наказом Міністерства соціальної політики України №316 від 31.05.2013, у редакції наказу Міністерства соціальної політики України №1476 від 05.12.2016 затверджено Порядок подання форми звітності № 3-ПН Інформація про попит на робочу силу (вакансії) .

Відповідно до розділу І цього Порядку: 3. Форма N 3-ПН заповнюється роботодавцями та подається до базового центру зайнятості незалежно від місцезнаходження роботодавця; 4. Актуальність зазначених у формі № 3-ПН вакансій уточнюється базовим центром зайнятості не рідше ніж двічі на місяць під час особистої зустрічі з роботодавцем, у телефонному режимі або через засоби електронного зв`язку; 5. Форма N 3-ПН подається за наявності у роботодавця попиту на робочу силу (вакансії) не пізніше ніж через три робочі дні з дати відкриття вакансії. Датою відкриття вакансії є наступний день після створення робочого місця чи припинення трудових відносин з працівником, робоче місце якого стає вакантним, або дата, починаючи з якої може бути укладений трудовий договір з найманим працівником.

Нормами статті 20 Закону №875-XII визначено: підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві , в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю , за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю . Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, де працює від 8 до 15 осіб , розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю . Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів (частина перша).

Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк (частина друга).

Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України (частина четверта).

У разі несплати адміністративно-господарських санкцій або пені чи неможливості їх сплати за рішенням суду їх стягнення в примусовому порядку може бути звернено на майно підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичної особи, яка використовує найману працю, в порядку, передбаченому законом (частина п`ята).

Відповідно до частини першої статті 238 Господарського кодексу України (далі - ГК України) за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб`єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб`єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

Частиною другою цієї статті визначено, що види адміністративно-господарських санкцій, умови та порядок їх застосування визначаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами. Адміністративно-господарські санкції можуть бути встановлені виключно законами.

Згідно з частиною 1 статті 239 ГК України органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб`єктів господарювання інші адміністративно-господарські санкції, встановлені цим Кодексом та іншими законами.

Суд, застосовуючи наведені вище норми права керується такими міркуваннями:

1) Закон №875-XII визначає для обчислення нормативу робочих місць для інвалідів розрахунковий період - календарний рік (з січня по грудень включно);

2) для обчислення кількості штатних працівників та кількості працевлаштованих осіб з інвалідністю Закон №875-XII використовує усереднені (розрахункові) величини за звітний період (календарний рік) - середньооблікову чисельність штатних працівників облікового складу за рік, а також обумовлює округлення результатів обчислень до цілих чисел. Закон №875-XII не передбачає обчислення нормативу робочих місць для інвалідів помісячно ;

3) правила обчислення середньооблікової чисельності штатних працівників та працівників з інвалідністю, а також правила округлення визначені Законом №875-XII та Інструкцією зі статистики кількості працівників (далі - Інструкція);

4) відповідно до поданої ТОВ БК Бомонд до ГУ ПФУ у Львівській області звітності облікова кількість штатних працівників ТОВ Будівельна компанія Бомонд за 2019 в розрізі по місяцях становила: січень-15, лютий-16, березень-17, квітень-17, травень-15, червень-5, липень-8, серпень-7, вересень-7, жовтень-7, листопад-8, грудень-8 (а.с. 230). Обрахунок середньооблікової кількості штатних працівників за 2019 рік на підставі пункту 3.2.5 Інструкції здійснюється шляхом підсумування кількості штатних працівників за всі місяці та діленням на кількість місяців у періоді: (15+16+17+17+15+5+8+7+7+7+8+8)/12) = 10,83 та округлюється до 11;

5) в 2019 році в ТОВ Будівельна компанія Бомонд працювала одна особа з інвалідністю в період з січня по травень 2019. При обчисленні середньооблікової кількості штатних працівників з інвалідністю на підставі пункту 3.2.5 Інструкції (1+1+1+1+1+0+0+0+0+0+0+0)/12 = 0,42, округлюємо за правилами пункту 3 Додатку до цієї Інструкції та отримуємо 0 ;

6) відповідно до частини першої статті 19 Закону № 875-XII норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю для ТОВ Будівельна компанія Бомонд при середньообліковій кількості в 2019 році штатних працівників 11 осіб (від 8 до 25 осіб) встановлюється у кількості одного робочого місця;

7) наведені судом розрахунки щодо середньооблікової кількості штатних працівників ТОВ Будівельна компанія Бомонд за 2019 рік в кількості 11 осіб, з них осіб з інвалідністю в кількості 0 осіб та нормативу для працевлаштування осіб з інвалідністю в кількості 1 робоче місце відповідають висновкам акту ГУ Держпраці у Львівській області №13-01-191/0074 від 27.10.2020 (а.с. 220-223) та звіту ТОВ БК Бомонд про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2019 рік за формою №10-ПІ (вх.№5367, а.с. 4,44);

8) Отже, ТОВ Будівельна компанія Бомонд в 2019 році не виконало нормативу для працевлаштування особи з інвалідністю в кількості одного робочого місця, а його доводи є помилковими: розбивання звітного періоду на кілька менших періодів, а також оцінка цих окремих періодів (січень-травень, червень-грудень) на предмет виконання нормативу та його розміру є беззмістовною та суперечить Закону №875-XII - оскільки закон оперує середньообліковими величинами за календарний рік.

9) оскільки розмір середньої річної заробітної плати на підприємстві становить 78679 грн., то відповідно до частини першої статті 20 Закону №875-XII ТОВ Будівельна компанія Бомонд повинно сплатити адміністративно-господарські санкцій за 2019 рік в сумі 39339,50 грн. (78679/2). Строк сплати цих санкцій відповідно до статті 20 Закону №875-XII сплив 15.04.2020. Оскільки підприємство не сплатило цієї суми добровільно, позовні вимоги про стягнення 39339,50 є обґрунтованими та підлягають до задоволення;

10) за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій відповідно до частини першої статті 20 Закону №875-XII підлягає нарахуванню пеня, яка обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк .

Оскільки відповідач ще не сплатив суму адміністративно-господарських санкцій, то нарахування йому пені є передчасним, а обрана позивачем ставка НБУ для обчислення не ґрунтується на законі (для обчислення пені береться ставка станом на дату сплати санкцій, а не станом на дат подання позову про їх стягнення). Тому позовні вимоги про стягнення пені є безпідставними.

Отже, позовні вимоги Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів підлягають задоволенню частково.

Відповідно до приписів статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Оскільки позивач не надав доказів понесення таких судових витрат, суд не має підстав вирішувати питання про їх розподіл. Щодо сплаченого позивачем судового збору, то підстав для стягнення цих витрат з відповідача немає.

Керуючись ст.ст. 19-20, 22, 25-26, 90, 139, 229, 241-246, 250, 251, 255, 262, 295, пп.15.5 п.15 розділу VII «Перехідні положення» КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю Будівельна компанія Бомонд (79021, Львівська область, місто Львів, вул. Садова, буд. 2А; ідентифікаційний код 40810181) на користь Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (79005, Львівська область, місто Львів, пл. Маланюка, буд. 6; ідентифікаційний код 13817458) адміністративно-господарські санкції в сумі 39339 (тридцять дев`ять тисяч триста тридцять дев`ять) 50 коп.

В задоволенні інших позовних вимог відмовити.

Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано протягом тридцяти днів з дня складення його повного тексту. Апеляційна скарга подається до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який постановив рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне рішення складене 30.12.2020.

Суддя Москаль Р.М.

Дата ухвалення рішення22.12.2020
Оприлюднено04.01.2021
Номер документу93924455
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення адміністративно-господарських санкцій та пені

Судовий реєстр по справі —380/4638/20

Рішення від 22.12.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Рішення від 22.12.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 22.06.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні