Рішення
від 30.12.2020 по справі 600/854/20-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 грудня 2020 р. м. Чернівці Справа № 600/854/20-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Григораша В.О., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКО ОІЛ" до Головного управління ДПС у Чернівецькій області та Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

24.06.2020 року до Чернівецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКО ОІЛ" (позивач) до Головного управління ДПС у Чернівецькій області (відповідач) з такими позовними вимогами:

визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Чернівецькій області від 11.02.2020 року №000034 на суму 250000,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 19.02.2020 року рекомендованим листом №5801303107410 на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКО ОІЛ" надійшло податкове повідомлення-рішення від 11.02.2020 року №000034 на суму 250000,00 грн прийняте на підставі матеріалів кримінального провадження №32020260000000001 від 14.01.2020 року, яким встановлено порушення ст. 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" в частині роздрібної торгівлі пальним без наявної ліцензії.

Позивач вважає зазначене податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Чернівецькій області від 11.02.2020 року №000034 протиправним та необґрунтованим і відповідно таким, що підлягає скасуванню.

Так, 13.01.2020 року о 20.40 год. без будь-яких правових підстав старший слідчий в особливо важливих справ 1-го ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Чернівецькій області підполковник податкової міліції Рулякова Л.М. самовільно провела несанкціонований, незаконний обшук нежитлового приміщення автогазозаправочної станції в селі Михальча по вул. В. Стуса, 2А Сторожинецького району Чернівецької області та автомобіля - бензовоз, державний номерний знак НОМЕР_1 , який знаходився на даній земельній ділянці та незаконно вилучила ряд оригіналів документів та предметів.

В подальшому, 14.01.2020 року старшим слідчим внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №32020260000000001 з правовою кваліфікацією кримінального правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 204 КК України (незаконне придбання з метою збуту, зберігання з цією метою, а також збут чи транспортування з метою збуту незаконно виготовленого пального).

23.01.2020 року в рамках даного кримінального провадження ухвалою слідчого судді Шевченківського районного суду м. Чернівці №727/453/20 накладено арешт на транспортний засіб, вантажна - спеціалізована цистерна (бензовоз), марки SCANIA, д.н.з. НОМЕР_1 ; пластмасову ємність на 9 тон для зберігання пального; металеву ємність для зберігання газу близько 3 тон; газову колонку з табличкою; ноутбук ASUS чорного кольору №К53SD; касовий апарат та пристрій для відео спостереження, які виявлені та вилучені на території АГЗС, розташованій за адресою: Чернівецька область, Сторожинецький район, с. Михальча, вул. В.Стуса, 2А, яка належить ТОВ "ЕКО ОІЛ".

03.02.2020 року скасовано ухвалу слідчого судді Шевченківського районного суду м. Чернівці від 23.01.2020 року №727/453/20 про накладення арешту.

Таким чином, на думку позивача, всі незаконно вилучені речі, в тому числі ноутбук, касовий апарат чи пристрій для відео спостереження на території АГЗС в рамках кримінального провадження не вважаються речовими доказами у відповідності до ст.100 КПК України, оскільки суд в рамках кримінального судочинства відмовляючи в накладенні арешту, фактично визнав їх незаконне вилучення.

Позивач вважає, що у слідчого управління ФР ГУ ДФС у Чернівецькій області не було жодних правових підстав передавати матеріали кримінального провадження №32020260000000001 від 14.01.2020 року відповідачу ГУ ДПС у Чернівецькій області, оскільки на момент прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, не було прийнято остаточного рішення в порядку кримінально-процесуального судочинства, тобто податковим органом порушені підстави та спосіб реалізації владних управлінських функцій, що доводить передчасність та протиправність прийняття спірного податкового повідомлення-рішення у цій справі.

ТОВ "ЕКО ОІЛ" не отримувало наказу на перевірку і позивачу не було відомо, що відповідачем ГУ ДПС У Чернівецькій області взагалі проводиться будь яка перевірка на підставі наданих матеріалів кримінального провадження, при цьому, що взагалі фактично не проводилось жодної перевірки, а було тільки прийнято оскаржуване рішення.

Таким чином, позивач вважає, що Головне управління ДПС у Чернівецькій області не діяло на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а тому податкове повідомлення-рішення від 11.02.2020 року №000034 на суму 250000,00 грн відносно ТОВ "ЕКО ОІЛ" підлягає скасуванню, так як прийняте без будь-яких на те правових підстав.

Відповідач, не погоджуючись з позовними вимогами, подав до суду відзив проти позову, в якому зазначив, що СУ ФР ГУ ДФС у Чернівецькій області було направлено до ГУ ДПС у Чернівецькій області було направлено копії протоколу огляду місця події від 13.01.2020 року та протоколи допиту свідків ОСОБА_1 та ОСОБА_2 листом від 15.01.2020 року №54/7/24-13-23-01.

Ст. слідчою з ОВС СУ ФР ГУ ДФС у Чернівецькій області підполковником податкової міліції ОСОБА_3 на підставі повідомлення поліції та рапорту чергового, в присутності понятих ОСОБА_4 та ОСОБА_5 складено протокол огляду місця події від 13.01.2020 року за участю власника приміщення ОСОБА_6 за адресою АДРЕСА_1 .

Згідно протоколу огляду, за вищенаведеною адресою знаходиться АГЗС, на території якої знаходяться металеві ємності із пальним.

14.01.2020 року ст. слідчою з ОВС ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Чернівецькій області підполковником податкової міліції ОСОБА_3 було допитано в якості свідків ОСОБА_1 та ОСОБА_2 .

Крім того, слідчим управлінням ГУ ДФС у Чернівецькій області було надано висновок експерта від 06.02.2020 року №10-ІТ Науково-дослідного експертно- криміналістичного центру МВС України щодо дослідження відеозаписів з відеокамер №3 та №4, здійснених у період часу вказаних у висновку.

Також були надані протоколи допиту свідків: ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 .

Враховуючи наведене, ГУ ДПС у Чернівецькій області було винесено податкове повідомлення-рішення від 11.02.2020 року №000034 щодо застосування штрафних санкцій на підставі встановленого порушення статті 15 Закону №481 в частині роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії та на підставі абз. 9 ч. 2 ст. 17 Закону №481 застосовано штрафну санкцію у розмірі 250000 грн. Дане податкове повідомлення-рішення було направлено позивачу листом від 10.02.2020 року №845/10/24-13-32-01 із рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

Ухвалою суду від 13.07.2020 року відкрито провадження у даній справі та призначено її до судового розгляду за правилами спрощеного позовного провадження на 11.08.2020 року

Судове засідання призначене на 11.08.2020 року відкладене на 29.09.2020 року у зв`язку з перебуванням головуючого судді у відрядженні.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив задовольнити їх у повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти позовних вимог та просив відмовити у їх задоволенні у повному обсязі.

В судовому засіданні призначеному на 29.09.2020 року, за клопотанням представників сторін, суд продовжив розгляд справи у порядку письмового провадження.

Судом встановлені такі обставини у справі та відповідні їм правовідносини.

Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕКО ОІЛ" (код ЄДРПОУ 40939642) зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 04.11.2016 року за №10381020000010523, за адресою місцезнаходження: АДРЕСА_2 . Основний вид діяльності: роздрібна торгівля пальним (а.с. 19).

Супровідним листом від 15.01.2020 року №54/7/24-13-23-01 від СУ ФР ГУ ДФС у Чернівецькій області на адресу управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДПС у Чернівецькій області надійшли матеріали по факту роздрібної торгівлі позивачем пальним без наявності ліцензії та на підставі абз. 9 ч. 2 ст. 17 Закону №481, для прийняття рішення згідно чинного законодавства, зокрема: протоколи допиту свідків, протоколи огляду місця події (а.с. 42.)

Згідно протоколу огляду місця події від 13.01.2020 року в с. Михальча Сторожинецького району, на підставі повідомлення поліції, в присутності понятих ОСОБА_4 та ОСОБА_5 , за участі власника ОСОБА_10 проведено огляд АГЗС станції в АДРЕСА_1 . Згідно протоколу огляду, за вказаною адресою знаходиться АГЗС, на території якої знаходяться металеві ємності із пальним (а.с. 43-46).

Згідно з протоколом допиту свідка від 14.01.2020 року ОСОБА_1 , по суті обставин кримінального правопорушення він показав, що на виконання пункту 6 Протокольного рішення КМУ №29 від 24.12.2019 року щодо протидії та припинення правопорушень, пов`язаних з нелегальною діяльність автогазозаправочних станцій на території Чернівецької області ОСОБА_1 спільно з оперуповноваженим управління стратегічних розслідувань в Чернівецькій області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України в Чернівецькій області ст. лейтенантом поліції Єфтемієм Станіславом Валерійовичем 13.01.2020 року близько 15 години було здійснено виїзд в Сторожинецький район в напрямку міста Сторожинець. Ідучи в напрямку міста Сторожинець з міста Чернівці в селі Михальча Сторожинецького району Чернівецької області на спуску напроти в`їзду в село Михальча ОСОБА_1 побачив працюючу АГЗС Авва Ойл. На даній АГЗС здійснювалася заправка легкового автомобіля білого кольору марки не побачив дизельним пальним. Крім того, при в`їзді на АГЗС ОСОБА_1 побачив працюючий рекламний щит з електричною підсвіткою, на якій зазначалась вартість дизельного пального - 24,90 грн та газу - 12,79 грн, що свідчило про реальне здійснення підприємницької діяльності на АГЗС щодо продажу пального.

ОСОБА_1 та ОСОБА_11 продовжили рух, де, виконавши поставлені їм завдання, повернулись в напрямку міста Чернівці,

Близько 17 години 13 січня 2020 року, повертаючись до міста Чернівці, вони знову побачили діючу вказану вище АГЗС, однак в цей час на її території не знаходилось жодного транспортного засобу з водіями, які б придбавали пальне, однак, рекламний щит з вартістю пального освітлювався, територія АГЗС теж освітлювалась, що вказувало на те, що робочий час АГЗС не закінчений.

У зв`язку з тим, що відповідальними за даний напрямок роботи працівниками Управління їх було зорієнтовано на ймовірність розташування на даній території нелегальної АГЗС, тобто функціонування її без будь-яких дозвільних документів, вони повідомили про цей факт старшого оперуповноваженого управління стратегічних розслідувань в Чернівецькій області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України в Чернівецькій області ОСОБА_12 , який знаходився на робочому місці, відповідальний за даний напрямок роботи та мав доступ до Інтернет ресурсів. Останній перевірив зазначений нами факт та підтвердив відсутність за даною АГЗС ліцензії на право торгівлі пальним.

Зайшовши на територію вказаної вище АГЗС, ОСОБА_1 представився чоловікові, який знаходився в приміщенні оператора. На вигляд це чоловік віком близьке 60 років вусатий, одягнутий в спецодяг з помаранчевою та синьою смугами на куртці працівника АГЗС. У чоловіка ОСОБА_1 запитав, чи працює дана АГЗС та чи здійснює він заправку пальним, на що чоловік дав позитивну відповідь. Після цього ОСОБА_1 запропонував даній особі пред`явити для ознайомлення ліцензію на право здійснення роздрібної торгівлі пальним. Чоловік повідомив, що жодних документів у нього в приміщенні немає, однак він зв`яжеться з відповідальною особою за діяльністю АГЗС, який надасть йому всі документи на діяльність даного АГЗС.

Їм обіцяли, що протягом 15 хвилин на контактний номер телефону ОСОБА_13 на месенджер перешлють фото ліцензії, однак по закінченню вказаного часу жодного Повідомлення їм не надійшло. Чоловік з операторної протягом тривалого часу декілька разів телефонував контактній особі, який говорив, що не може відшукати документи на діяльність АГЗС, а тому вони повідомили про незаконну діяльність вказаної у поясненні АГЗС чергового ОУ ГУ ДФС у Чернівецькій області та УСБ у Чернівецькій області.

По приїзду слідчо-оперативної групи ГУ ДФС у Чернівецької області ОСОБА_1 приймав участь при огляді місця події на АГЗС за вказаною адресою, займався пошуком понятих, надавав допомогу в опечатуванні резервуарів, газової колонки та бензовоза на АГЗС, а також вилученні документів на бензовоз, ноутбука з бухгалтерією, касового апарата, пристрою відеоспостереження. Після ознайомлення зі змістом протоколу огляду місця події ОСОБА_1 його підписав (а.с. 47-50).

Згідно з протоколом допиту свідка від 14.01.2020 року ОСОБА_13 , по суті обставин кримінального правопорушення він показав, що на виконання пункту 6 Протокольного рішення КМУ №29 від 24.12.2019 року щодо протидії та припинення правопорушень, пов`язаних з нелегальною діяльність автогазозаправочних станцій на території Чернівецької області ним спільно з старшим оперуповноваженим управління стратегічних розслідувань в Чернівецькій області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України в Чернівецькій області майором поліції ОСОБА_1 13.01.2020 року близько 15 години було здійснено виїзд в Сторожинецький район в напрямку міста Сторожинець. Ідучи в напрямку міста Сторожинець з міста Чернівці в селі Михальча Сторожинецького району Чернівецької області на спуску напроти в`їзду в село Михальча ОСОБА_2 побачив працюючу АГЗС Авва Ойл. На даній АГЗС здійснювалася заправка легкового автомобіля білого кольору марки не побачив дизельним пальним. Крім того, при в`їзді на АГЗС ОСОБА_2 побачив працюючий рекламний щит з електричною підсвіткою, на якій зазначалась вартість дизельного пального - 24,90 грн та газу - 12,79 грн, що свідчило про реальне здійснення підприємницької діяльності на АГЗС щодо продажу пального.

ОСОБА_2 та ОСОБА_14 продовжили рух, де, виконавши поставлені їм завдання, повернулись в напрямку міста Чернівці.

Близько 17 години 13.01.2020 року, повертаючись до міста Чернівці, вони знову побачили діючу вказану вище АГЗС, однак в цей час на її території не знаходилось жодного транспортного засобу з водіями, які б придбавали пальне, однак, рекламний щит з вартістю пального освітлювався, територія АГЗС теж освітлювалась, що вказувало на те, що робочий час АГЗС не закінчений.

У зв`язку з тим, що відповідальними за даний напрямок роботи працівниками Управління їх було зорієнтовано на ймовірність розташування на даній території нелегальної АГЗС, тобто функціонування її без будь-яких дозвільних документів, вони повідомили про цей факт старшого оперуповноваженого управління стратегічних розслідувань в Чернівецькій області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України в Чернівецькій області ОСОБА_12 , який знаходився на робочому місці, відповідальний за даний напрямок роботи та мав доступ до Інтернет ресурсів. Останній перевірив зазначений ними факт та підтвердив відсутність за даною АГЗС ліцензії на право торгівлі пальним.

Зайшовши на територію вказаної вище АГЗС, ОСОБА_2 представився чоловікові, який знаходився в приміщенні оператора. На вигляд це чоловік віком близько 60 років вусатий, одягнутий в спецодяг з помаранчевою та синьою смугами на куртці працівника АГЗС. ОСОБА_14 запитав у чоловіка, чи працює дана АГЗС та чи здійснює він заправку пальним, на що чоловік дав позитивну відповідь. Після цього ОСОБА_14 запропонував даній особі пред`явити для ознайомлення ліцензію на право здійснення роздрібної торгівлі пальним. Чоловік повідомив, що жодних документів у нього в приміщенні немає, однак він ув`яжеться з відповідальною особою за діяльність АГЗС, який надасть їм всі документи на діяльність даної АГЗС.

Їм обіцяли, що протягом 15 хвилин на його контактний номер телефону на месенджер перешлють фото ліцензії, однак по закінченню вказаного часу жодного повідомлення їм не надійшло. Чоловік з операторної протягом тривалого часу декілька разів телефонував контактній особі, який говорив, що не може відшукати документи на діяльність АГЗС, у зв`язку з чим ОСОБА_2 на свій мобільний телефон Самсунг почав фільмувати територію АГЗС. ОСОБА_2 зафільмував включену працюючу газову колонку, на якій були вказані наступні показники: 516,72 грн - вартість, об`єм 40,40 літрів, ціна - 12,79 грн за 1 літр. Крім того, зафільмував відчинені дверцята цистерни ємністю 9 тон з дизпаливом, в якому був пістолет для заправки, ввімкнений рекламний щит з вартістю пального, а також наявність на території АГЗС бензовоза з д/н НОМЕР_1 .

В подальшому вони повідомили про незаконну діяльність вказаної у поясненні АГЗС чергового ОУ ГУ ДФС у Чернівецькій області та УСБ у Чернівецькій області. Після цього він відібрав пояснення у чоловіка, який знаходився в операторній, ним виявився ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який в подальшому дав письмову добровільну згоду на проведення огляду місця події АГЗС за вказаною адресою.

По приїзду слідчо-оперативної групи ГУ ДФС у Чернівецької області ОСОБА_2 приймав участь при огляді місця події на АГЗС за вказаною адресою, стежив за ОСОБА_10 , щоб не було знищено записи відео спостереження та інші можливі докази вчинення кримінального правопорушення. Після ознайомлення зі змістом протоколу огляду місця події ОСОБА_2 його підписав (а.с. 51-54).

Згідно з протоколом допиту свідка від 27.01.2020 року ОСОБА_7 , по суті поставлених запитань свідок ОСОБА_7 показав, що він дійсно проживає в с. Кам`янка Сторожинецького району тому досить часто заправляє дизельним пальним свій власний автомобіль марки Форд Гелексі, синього кольору. 2001 р.в., д.н.з. НОМЕР_2 на АГЗС по вул. Василя Стуса, 2а, с. Михальча, Сторожинецький район, Чернівецька область. Як правило заправляє дизельне пальне на суму 200-400 гривень.

13.12.2019 року ОСОБА_7 рухався в напрямку м. Чернівці о 8год. 21хв. ОСОБА_7 заїхав на АГЗС по вул. Василя Стуса, 2а, с. Михальча, Сторожинецький район, Чернівецька область, яка була відчинена, світилась по дорозі стела з логотипом "Аvvа ОІL" з вартістю пального. На АГЗС ОСОБА_7 заїхав заправити свій автомобіль марки Форд Гелексі, синього кольору. 2001 р.в., д.н.з. НОМЕР_2 дизельним пальним на 200 гривень. Заїхавши на територію вищевказаної АГЗС, ОСОБА_7 під`їхав до колонки з ДП, при цьому до нього підійшов працівник вказаної АГЗС та здійснив заправку ДП його автомобіля, за що ОСОБА_7 дав йому грошові кошти в сумі 200 грн, чек він йому не йому не відомо. Всього на даній АГЗС ОСОБА_7 заправлявся близько 10 разів протягом 2019 року (а.с. 64-67).

Згідно з протоколом допиту свідка від 29.01.2020 року ОСОБА_8 , по суті поставлених запитань свідок ОСОБА_8 показав, що він дійсно проживає за вищевказаною адресою тому досить часто заправляє дизельним пальним автомобіль марки Сітроен Берлінго, синього кольору, 2008 р.в., д.н.з. НОМЕР_3 який належить його брату ОСОБА_9 , на АГЗС по АДРЕСА_1 . Як правило заправляє дизельне пальне на суму 200 гривень.

Ознайомившись з наданим йому до перегляду відео пояснив наступне. Так, дійсно на зазначеному відео ОСОБА_8 впізнає себе та автомобіль його брата в якому він заїхав на вищевказану АГЗС 13.01.2020 року приблизно о 15год.47хв. і здійснив заправку автомобіля дизельним пальним на суму 200 грн. Заїхавши на АГЗС до нього підійшов працівник АГЗС якого він не знає, ОСОБА_8 сказав йому на 200 грн ДП, після цього він заправив автомобіль ДП на вказану суму і ОСОБА_8 дав йому гроші в сумі 200 грн, чек він йому не давав.

Кому належить вищевказана АГЗС ОСОБА_8 не відомо, також не відомі працівники. Всього на даній АГЗС ОСОБА_8 заправлявся близько 5 разів протягом 2019 року та один раз 13.01.2020 оку. З липня місяця 2019 року ОСОБА_8 заправлявся на зазначеній АГЗС 3 рази. Жодного разу за проведені заправки йому чеки не видавали (а.с. 68-70).

Згідно з протоколом допиту свідка від 29.01.2020 року ОСОБА_9 , по суті поставлених запитань свідок ОСОБА_9 показав, що проживає у с. Михальча Сторжинецького району тому досить часто заправляє дизельним пальним свій власний автомобіль марки Сітроен Берлінго, синього кольору, 2008 р.в., д.н.з. НОМЕР_3 на АГЗС по вул. Василя Стуса, 2а, с. Михальча, Сторожинецький район, Чернівецька область. Як правило заправляє дизельне пальне на суму 200 гривень.

Ознайомившись з наданим йому до перегляду відео пояснив наступне. Так дійсно на зазначеному відео ОСОБА_9 впізнає свій автомобіль однак за кермом даного автомобіля був його рідний брат ОСОБА_8 , який і здійснив заправку автомобіля дизельним пальним на АГЗС по вул. Василя Стуса, 2а, с. Михальча, Сторожинецький район, Чернівецька область. Згідно переглянутого відео його брат заправив автомобіль на суму 200 гривень. Кому належить вищевказана АГЗС ОСОБА_9 не відомо, також не відомі працівники. Всього на даній АГЗС ОСОБА_9 заправлявся близько 10 разів протягом 2019 року (а.с. 71-73).

Відповідно до висновку експерта від 06.02.2020 року №10-ІТ Науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України на накопичувані на жорстких магнітних дисках Western Digital WD30PURX-78P6ZY0 серійний №WCC4N3CPECA, наданого на дослідження відеореєстратору НІКVISION DS-7208HQHI-F1/N+4 audio серійний №149846274 виявлено 3102 наявних файлів, що містять відеозаписи з 8-ми каналів (камер) в період часу з 2018-10-05 09:24:11 по 2020-01-13 21:35:54. Перелік файлів із номерами каналу (камери), датами початку та закінчення, тривалістю та розміром наведено у файлі "ClipListReport_1_of_1_2020-02-05 162931_.pdf" на USB флеш-диску TEAMGROUP (Додаток 2 до висновку судового експерта).

На накопичувані на жорстких магнітних дисках Western Digital WD30PURX-78P6ZY0 серійний №WCC4N3CPECA, наданого на дослідження відеореєстратору НІКVISION DS-7208HQHI-F1/N+4 audio серійний №149846274 виявлено 28 файлів, що містять відеозаписи з 3-го каналу (камери) та 27 файлів, що містять відеозаписи з 4-го каналу (камери) в період часу:

13.12.2019 року з 08.20 по 09.27 годин,

14.12.2022 року з 12.17 по 12.40 годин;

17.12.2022 року з 21.01 по 22.09 годин;

19.12.2022 року з 21.21 по 22.29 годин;

21.12.2022 року з 11.34 по 12.41 годин;

25.12.2022 року з 15.09 по 16.16 годин;

26.12.2022 року з 08.00 по 09.07 годин;

29.12.2022 року з 14.39 по 15.41 годин;

29.12.2022 року з 14.54 по 16.02 годин;

31.12.2022 року з 13.33 по 14.41 годин;

31.12.2022 року з 13.49 по 14.50 годин;

13.01.2020 року з 08.06 по 09.14 годин;

13.01.2020 року з 11.29 по 12.36 годин;

13.01.2020 року з 13.44 по 14.51 годин;

13.01.2023 року з 13.51 по 15.58 годин;

13.01.2020 року з 09.30 по 10.38 годин (а.с. 58-63).

Ухвалою суду Шевченківського районного суду №727/453/20 від 23.01.2020 року накладено арешт на тимчасово вилучене під час огляду місця події майно у вигляді заборони на його відчуження, розпорядження та користування ним, з метою забезпечення збереження речових доказів, а саме на: транспортний засіб, вантажна - спеціалізована цистерна (бензовоз) марки SCANIA державний номерний знак НОМЕР_1 , 2003 року випуску, власником якого є ОСОБА_15 , який орендує ТОВ "АВВА ОІЛ ПЛЮС" (ідентифікаційний код 42959016); пластмасову ємність на 9 тон для зберігання пального, металеву ємність для зберігання газу близько 3 тон, газову колонку з табличкою "Колонка для відпуску скрапленого газу ТОВ Науково-виробнича компанія Шельф №11815", обладнану пістолетом, ноутбук ASUS чорного кольору №К53SD, касовий апарат та пристрій для відео спостереження, які виявлені та вилучені на території АГЗС, розташованій за адресою: Чернівецька область, Сторожинецький район, с. Михальча, вул. В. Стуса, 2А, яка належить ТОВ "ЕКО ОІЛ" (код ЄДРПОУ 40939642, адреса: м. Чернівці, вул. Н. Кобринської, 13, кв.2) (а.с. 84-86).

Ухвалою Чернівецького апеляційного адміністративного суду від 03.02.2020 року ухвалу суду Шевченківського районного суду №727/453/20 від 23.01.2020 року скасовано та постановлено нову ухвалу, якою відмовлено в задоволенні клопотання старшого слідчого з ОВС 1-го ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Чернівецькій області Рулякової Л.М. про накладення арешту на: транспортний засіб, вантажна-спеціалізована цистерна (бензовоз) марки SCANIA д.н.з. НОМЕР_1 , 2003 року випуску, власником якого є ОСОБА_15 , який орендує ТОВ "АВВА ОІЛ ПЛЮС"; пластмасову ємність на 9 тон для зберігання пального, металеву ємність для зберігання газу близько 3 тон, газову колонку з табличкою "Колонка для відпуску скрапленого газу ТОВ науково-виробнича компанія Шельф №11815" обладнану пістолетом; ноутбук ASUS чорного кольору №К53 SD; касовий апарат та пристрій для відеоспостереження, які виявлені та вилучені в ході огляду місця події 13.01.2020р. на території АГЗС, розташованій за адресою: Чернівецька область, Сторожинецький район с. Михальча, вул. В.Стуса, 2А, яка належить ТОВ "ЕКО ОІЛ" (а.с. 87-89).

На підставі матеріалів СУ ФР ГУ ДФС у Чернівецькій області, відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення форми "С" від 11.02.2020 року №000034, яким застосовано до позивача суму штрафних санкцій у сумі 250000,00 грн за платежем адміністративні штрафи та штрафні санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів. Вказане податкове повідомлення-рішення направлене позивачу супровідним листом №845/10/24-13-2-01 від 10.02.2020 року (а.с. 9).

Не погоджуючись з податковим повідомленням-рішенням форми "С" від 11.02.2020 року №000034, позивач оскаржив його до Державної податкової служби України (а.с. 11-13).

Рішенням Державної податкової служби України від 29.07.2020 року №14828/6/99-00-08-05-06-06 про результати розгляду скарги, залишено без змін податкове повідомлення-рішення форми "С" від 11.02.2020 року №000034, а скаргу ТОВ "ЕКО ОІЛ" - без змін (а.с. 15-18).

Вважаючи протиправним податкове повідомлення-рішення форми "С" від 11.02.2020 року №000034 позивач звернувся до суду з даним позовом про його скасування.

До спірних правовідносин суд застосовує наступні положення законодавства та робить висновки по суті спору

Частиною 2 статті 19 Конституції України обумовлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно положень ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до підпункту 19-1-4 пункту 19-1 статті 19-1 Податкового кодексу України до функцій контролюючих органів віднесено, зокрема, контроль за встановленими законом строками проведення розрахунків в іноземній валюті, за додержанням порядку приймання готівки для подальшого переказу (крім приймання готівки банками), за дотриманням суб`єктами господарювання установлених законодавством обов`язкових вимог щодо забезпечення можливості розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), проведення розрахункових операцій, а також за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, наявністю торгових патентів.

Законом України від 23.11.2018 року №2628-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів" внесено зміни до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" від 19.12.1995 року №481/95-ВР (далі - Закон №481/95-ВР, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Згідно із частиною двадцятою статті 15 Закону №481/95-ВР роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

Відповідно до статті 1 Закону №481/95-ВР ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ державного зразка, який засвідчує право суб`єкта господарювання на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.

Частиною двадцять дев`ятою статті 15 Закону №481/95-ВР визначено, що ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на п`ять років.

Статтею 1 Закону №481/95-ВР встановлено, що роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів.

Місце роздрібної торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування (стаття 1 Закону №481/95-ВР).

Відповідно до частини першої статті 17 Закону №481/95-ВР за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями та тютюновими виробами, пальним та зберігання пального посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

До суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі, зокрема, роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії - 250000 гривень (частина друга статті 17 Закону №481/95-ВР).

Частиною четвертою статті 17 Закону №481/95-ВР встановлено, що рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються податковими органами та/або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями і тютюновими виробами та пальним, зберігання пального, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції визначеної законами України.

Таким чином, у разі встановлення факту здійснення роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії до суб`єкта господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів в розмірі 250000 грн. При цьому, виходячи зі змісту наведених положень законодавства, визначальним для вирішення питання застосування до суб`єкта господарювання фінансових санкцій є саме факт здійснення роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії.

Відповідно до статті 16 Закону №481/95-ВР контроль за дотриманням цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.

Механізм застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" визначає Порядок застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 року №790 (далі Порядок №790).

Згідно із пунктом 5 Порядку №790 підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є, зокрема, матеріали правоохоронних, податкових та інших органів виконавчої влади щодо недотримання суб`єктами підприємницької діяльності вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

Отже, Порядком №790 визначено, що матеріали відповідних органів також є підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій.

При цьому, пунктом 2 Порядку №790 визначено, що фінансові санкції застосовуються за порушення, передбачені статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів". В свою чергу, статтею 17 Закону №481/95-ВР в чинній редакції, передбачена відповідальність за порушення норм цього Закону щодо торгівлі пальним.

Як вбачається з матеріалів справи, підставою для застосування до позивача фінансових санкцій стали матеріали правоохоронних органів щодо порушення вимог Закону України "Про державне регулювання виробництва спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" від 19.12.1995 року №481/95-ВР (із змінами та доповненнями) суб`єктом господарювання ТОВ "ЕКО ОІЛ", для вжиття заходів згідно чинного законодавства, направлені до ГУ ДПС у Чернівецькій області СУ ФР ГУ ДФС у Чернівецькій області листом від 15.01.2020 року №54/7/24-13-23-01.

Оскільки норми Порядку №790 передбачають можливість застосування фінансових санкцій на підставі матеріалів правоохоронних, податкових та інших органів виконавчої влади щодо недотримання суб`єктами господарювання вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, доводи представника позивача про те, що в спірних правовідносинах підлягають застосуванню норми податкового законодавства щодо порядку проведення фактичної перевірки на увагу не заслуговують.

ГУ ДПС у Чернівецькій області було винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення №000034 від 11.02.2020 року на підставі матеріалів СУ ФР ГУ ДФС у Чернівецькій області (кримінальне провадження №32020260000000001 від 14.01.2020 року), таким чином відповідачем дотримано строки, визначені пунктом 86.8 статті 86 Податкового кодексу України в частині прийняття податкового повідомлення-рішення протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, акта перевірки, оскільки акт перевірки у спірних правовідносинах не складався.

Факт здійснення ТОВ "ЕКО ОІЛ" роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії підтверджено матеріалами, складеними співробітниками СУ ФР ГУ ДФС у Чернівецькій області, які слугували підставою для винесення оскаржуваного рішення та не спростовано належними та допустимими доказами в ході розгляду справи позивачем.

Так, з протоколу огляду місця події від 13.01.2020 року та протоколів допиту свідків зафіксовано провадження позивачем без одержання ліцензії господарської діяльності, пов`язаної з продажем дизельного пального.

Таким чином, наявними матеріалами справи підтверджено факт здійснення ТОВ "ЕКО ОІЛ" роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії.

Посилання позивача на ухвалу Чернівецького апеляційного адміністративного суду від 03.02.2020 року, як на доказ відсутності в діях позивача складу адміністративного правопорушення суд оцінює критично, з огляду на наступне.

Так, ухвалою суду Шевченківського районного суду №727/453/20 від 23.01.2020 року накладено арешт на тимчасово вилучене під час огляду місця події майно у вигляді заборони на його відчуження, розпорядження та користування ним, з метою забезпечення збереження речових доказів, а саме на: транспортний засіб, вантажна - спеціалізована цистерна (бензовоз) марки SCANIA державний номерний знак НОМЕР_1 , 2003 року випуску, власником якого є ОСОБА_15 , який орендує ТОВ "АВВА ОІЛ ПЛЮС" (ідентифікаційний код 42959016); пластмасову ємність на 9 тон для зберігання пального, металеву ємність для зберігання газу близько 3 тон, газову колонку з табличкою "Колонка для відпуску скрапленого газу ТОВ Науково-виробнича компанія Шельф №11815", обладнану пістолетом, ноутбук ASUS чорного кольору №К53SD, касовий апарат та пристрій для відео спостереження, які виявлені та вилучені на території АГЗС, розташованій за адресою: Чернівецька область, Сторожинецький район, с. Михальча, вул. В. Стуса, 2А, яка належить ТОВ "ЕКО ОІЛ" (код ЄДРПОУ 40939642, адреса: м. Чернівці, вул. Н. Кобринської, 13, кв.2).

Ухвалою Чернівецького апеляційного адміністративного суду від 03.02.2020 року ухвалу суду Шевченківського районного суду №727/453/20 від 23.01.2020 року скасовано та постановлено нову ухвалу, якою відмовлено в задоволенні клопотання старшого слідчого з ОВС 1-го ВРКП СУ ФР ГУ ДФС у Чернівецькій області Рулякової Л.М. про накладення арешту на: транспортний засіб, вантажна-спеціалізована цистерна (бензовоз) марки SCANIA д.н.з. НОМЕР_1 , 2003 року випуску, власником якого є ОСОБА_15 , який орендує ТОВ "АВВА ОІЛ ПЛЮС"; пластмасову ємність на 9 тон для зберігання пального, металеву ємність для зберігання газу близько 3 тон, газову колонку з табличкою "Колонка для відпуску скрапленого газу ТОВ науково-виробнича компанія Шельф №11815" обладнану пістолетом; ноутбук ASUS чорного кольору №К53 SD; касовий апарат та пристрій для відеоспостереження, які виявлені та вилучені в ході огляду місця події 13.01.2020р. на території АГЗС, розташованій за адресою: Чернівецька область, Сторожинецький район с. Михальча, вул. В.Стуса, 2А, яка належить ТОВ "ЕКО ОІЛ".

Таким чином, ухвалою Чернівецького апеляційного адміністративного суду від 03.02.2020 року, якою скасовано ухвалу Шевченківського районного суду №727/453/20 від 23.01.2020 року, вирішувалось питання про арешт на тимчасово вилучене під час огляду місця події майно та не вирішувалось питання щодо наявності чи відсутності в діях позивача складу правопорушення, відповідальність за яке передбачено частиною 2 статті 17 Закону №481/95-ВР.

Відповідно до частини шостої статті 78 КАС України вирок суду в кримінальному провадженні, ухвала про закриття кримінального провадження і звільнення особи від кримінальної відповідальності або постанова суду у справі про адміністративне правопорушення, які набрали законної сили, є обов`язковими для адміністративного суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, стосовно якої ухвалений вирок, ухвала або постанова суду, лише в питанні, чи мали місце ці дії (бездіяльність) та чи вчинені вони цією особою.

Оскільки ухвалою Чернівецького апеляційного адміністративного суду від 03.02.2020 року не було вирішено питання щодо наявності чи відсутності в діях позивача складу правопорушення, вона жодним чином не спростовує факт здійснення роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії.

За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог та доводів представника позивача, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову.

Відповідно до п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України, ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, № 303-A, п. 29).

Згідно ч. 1 ст. 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Оскільки в задоволенні адміністративного позову відмовлено, суд не вирішує питання про понесені судові витрати у вигляді сплаченого судового збору.

Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКО ОІЛ" до Головного управління ДПС у Чернівецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 11.02.2020 року №000034 , - відмовити.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне найменування учасників процесу:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "ЕКО ОІЛ" (код ЄДРПОУ 40939642, вул. Машинобудівників, 28, м. Чернівці, Чернівецька область, 58008);

Відповідач - Головне управління ДПС у Чернівецькій області (код ЄДРПОУ 43143196, вул. Героїв Майдану, 200-А, м. Чернівці, Чернівецька область 58013).

Суддя В.О. Григораш

Дата ухвалення рішення30.12.2020
Оприлюднено04.01.2021
Номер документу93926077
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —600/854/20-а

Ухвала від 05.04.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 18.02.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Рішення від 30.12.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 13.07.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 26.06.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні