Справа №2а-15122/09
Категорія 2.19.4
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 лютого 2009 року
Луганський окружний адмін істративний суд у складі:
судді: Островської О.П.,
при секретарі: Чукіній А.Ю .,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом О СОБА_1 до Управління Пенсій ного фонду України в Ленінсь кому районі м. Луганська про визнання дій неправомірними , зобов'язання здійснити пере рахунок розміру пенсії інвал іду 2 групи, ліквідатору насл ідків аварії на ЧАЕС, -
ВСТАНОВИВ:
24 грудня 2008 року позивач зве рнувся до суду з адміністрат ивним позовом до відповідача - Управління Пенсійного фонд у України в Ленінському райо ні м. Луганська, в якому посил ається на те, що він є учасник ом ліквідації наслідків авар ії на Чорнобильській АЕС 1 кат егорії, інвалідом 2 групи за з ахворюванням, пов'язаним із р оботами по ліквідації наслід ків аварії. Позивачеві була п ризначена пенсія у зв'язку із встановленням інвалідності . Згідно зі ст. 54 Закону Україн и «Про статус і соціальний за хист громадян, які постражда ли внаслідок Чорнобильської катастрофи» призначений роз мір пенсії для інвалідів 2 гру пи за захворюванням, причинн ий зв'язок якого із Чорнобиль ською аварією встановлено ек спертною комісією, повинен б ути не нижчим 8 мінімальних пе нсій за віком, відповідно до ст. 50 вказаного Закону інвалі дам 2 групи виплачується дода ткова пенсія за шкоду, заподі яну здоров'ю, у розмірі 75 відсо тків мінімальної пенсії за в іком. На своє звернення у лис топаді 2008 року до Управління П енсійного фонду України в Ле нінському районі м. Луганськ а з проханням перерахувати п енсію за інвалідністю, виход ячи з 8 мінімальних пенсій за в іком, додаткової пенсії, вих одячи із 75% мінімальної пенсії за віком, позивач отримав ли ст від 01.12.2008 року про відмову у п ерерахунку пенсії. У зв'язку і з зазначеним позивач просить визнати неправомірними дії Управління Пенсійного фонду України в Ленінському район і міста Луганська щодо відмо ви провести перерахунок пенс ії в розмірі, передбаченому ч .4 ст. 54, ст. 50 Закону України «Пр о статус та соціальний захис т громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської кат астрофи» з урахуванням ч.3 ст . 67 цього ж Закону, зобов'язати відповідача провести перера хунок та виплату позивачеві недонарахованої державної п енсії в розмірі 8 мінімальних пенсій за віком та додатково ї пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, в розмірі 75% мінімаль ної пенсії за віком з 01.12.2008 року , виходячи з розміру мінімаль ного прожиткового мінімуму д ля осіб, що втратили працезда тність, встановленого закон ом з урахуванням ч.3 ст. 67 Закон у України «Про статус та соці альний захист громадян, які п остраждали внаслідок Чорноб ильської катастрофи».
У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги в повному обсяз і, дав пояснення, аналогічні викладеному в позові.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився , про причини неявки суду не п овідомив, про розгляд справи був повідомлений належним ч ином, заперечень проти позов у не надав.
Вислухавши пояснення пред ставника позивача, дослідив ши матеріали справи, суд знах одить, що позов підлягає част ковому задоволенню з наступн их підстав.
У судовому засіданні встан овлено, що позивач належить д о першої категорії як особа, яка постраждала внаслідок Чо рнобильської катастрофи, що підтверджується посвідченн ям НОМЕР_1 від 13.07.1998 року (арк . справи 3).
Позивачеві виплачується п енсія як особі, якій встановл ена 2 група інвалідності за за хворюванням, пов'язаним з роб отами по ліквідації наслідкі в аварії на Чорнобильській А ЕС.
Відповідно до довідки МСЕК позивачеві встановлена друг а група інвалідності з 13.09.1996 рок у безстроково (арк. справи 4).
Судом встановлено, що пози вач 17.11.2008 року звертався до Упра вління Пенсійного фонду Укра їни в Ленінському районі м. Л уганська із заявою, в якій пр осив провести перерахунок йо го пенсії як ліквідатора нас лідків аварії на Чорнобильсь кій АЕС, інваліда 2 групи, вих одячи з 8 мінімальних пенсій з а віком, додаткової пенсії ви ходячи із 75% мінімальної пенсі ї за віком, у листі від 01.12.2008 рок у № 92/Б-15 Управління Пенсійного фонду України в Ленінському районі м. Луганська відмовле но в перерахунку пенсії (арк. с прави 5).
Суд вважає таку відмову у п ерерахунку розміру пенсії не правомірною.
Згідно зі ст. 54 Закону Украї ни «Про статус і соціальний з ахист громадян, які постражд али внаслідок Чорнобильсько ї катастрофи» розмір пенсії для інвалідів 2 групи признач еної у відповідності з цим За коном повинен бути не нижчим 8 мінімальних пенсій за віком , а згідно зі ст. 50 Закону Украї ни «Про статус і соціальний з ахист громадян, які постражд али внаслідок Чорнобильсько ї катастрофи» таким інваліда м 2 групи виплачується додатк ова пенсія за шкоду, заподіян у здоров'ю у розмірі 75 % мінімал ьної пенсії за віком.
Згідно зі ст. 28 Закону Украї ни «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня» мінімальний розмір пенсі ї за віком встановлюється у р озмірі прожиткового мінімум у для осіб, які втратили прац ездатність, визначеного зак оном.
Відповідно до Закону Украї ни «Про Державний бюджет Укр аїни на 2008 рік та про внесення з мін до деяких законодавчих а ктів України», прожитковий м інімум для осіб, які втратили працездатність, складає: з 1 с ічня - 470 гривень, з 1 квітня - 481 гр ивня, з 1 липня - 482 гривні, з 1 жов тня - 498 гривень.
Законом України «Про Держа вний бюджет України на 2008 рік т а про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28.12.2007 р. внесено зміни до Зак ону України «Про статус і соц іальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорно бильської катастрофи», зокр ема статтями 50, 54 вказаного За кону передбачається, що з 01.01.200 8 року особам, віднесеним до к атегорії 1, призначається щом ісячна додаткова пенсія за ш коду, заподіяну здоров'ю, у ро змірах інвалідам 2 групи - 20 про центів прожиткового мінімум у для осіб, які втратили прац ездатність. Розмір прожитков ого мінімуму для осіб, які вт ратили працездатність, визн ачається на момент виплати д одаткової пенсії згідно із з аконом про Державний бюджет України і не може коригувати ся іншими нормативно-правови ми актами. У всіх випадках роз міри пенсій для інвалідів, що до яких встановлено зв'язок з Чорнобильською катастрофою , не можуть бути нижчими: по 2 г рупі інвалідності - 150 процент ів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездат ність (ч.3 ст. 54 Закону).
Розмір прожиткового мінім уму для осіб, які втратили пр ацездатність, визначається на момент виплати пенсії згі дно із законом про Державний бюджет України і не може кори гуватися іншими нормативно-п равовими актами.
Рішенням Конституційного Суду України № 10-рп/2008 від 22.05.2008 ро ку положення пункту 28 розділу II «Внесення змін до деяких за конодавчих актів України» За кону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких зако нодавчих актів України» від 28.12.2007р. щодо внесення змін до За кону України «Про статус і со ціальний захист громадян, як і постраждали внаслідок Чорн обильської катастрофи» визн ані такими, що не відповідают ь Конституції України.
Відповідно до ст. ст. 147, 152 Ко нституції України єдиним орг аном конституційної юрисдик ції в Україні є Конституційн ий суд України, рішення якого набирають чинності з дня йог о ухвалення.
Відповідно до ст. 71 Закону У країни «Про статус і соціаль ний захист громадян, які пост раждали внаслідок Чорнобиль ської катастрофи» дія положе нь цього Закону не може призу пинятися іншими законами, кр ім законів про внесення змін до цього Закону.
Згідно ст. 19 Конституції Ук раїни органи державної влади та органи місцевого самовря дування, їх посадові особи зо бов'язані діяти лише на підст аві, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією та законами України.
Статтями 50, 54 Закону України «Про статус і соціальний зах ист громадян, які постраждал и внаслідок Чорнобильської к атастрофи» виплати встановл юють більші соціальні гарант ії для позивача, тому відпові дно до вимог ст. 92 Конституці ї України, суд не приймає до у ваги розмір пенсії, встановл ений п. п. 4, 6 Постанови Кабінет у Міністрів України № 530 від 28.05.2 008 року.
Крім того, згідно з рішення м Конституційного Суду Украї ни (№ 8-рп/2005 від 11 жовтня по справ і 3 1-21/2005), який неодноразово розг лядає проблеми, пов'язані з р еалізацією права на соціальн ий захист, неприпустимістю о бмеження конституційного пр ава громадян на достатній жи ттєвий рівень, і сформулював правову позицію, згідно з як ою Конституція та закони Укр аїни відокремлюють певні кат егорії громадян України, що п отребують додаткових гарант ій соціального захисту з бок у держави. До них зокрема, нал ежать громадяни, яким пенсія призначається за спеціальни ми законами. У рішеннях Конст итуційного Суду України зазн ачалося, що пільги, компенса ції, гарантії є видом соціаль ної допомоги і необхідною ск ладовою конституційного пра ва на достатній життєвий рів ень, тому звуження змісту та обсягу цього права шляхом пр ийняття нових законів або вн есення змін до чинних законі в за статтею 22 Конституції Укр аїни не допускається.
Відповідно до ст. 45 Закону У країни «Про загальнообов'язк ове державне пенсійне страху вання» від 09.07.2003 року № 1058-IV у разі виникнення права на підвище ння пенсії її перерахунок пр оводиться з першого числа мі сяця, в якому пенсіонер зверн увся за перерахунком пенсії, якщо відповідну заяву з усім а необхідними документами по дано ним до 15 числа включно, і з першого числа наступного м ісяця, якщо заяву з усіма нео бхідними документами подано ним після 15 числа.
Суд вважає за необхідне виз нати дії Управління Пенсійно го фонду України в Ленінсько му районі м. Луганська щодо н арахування та виплати пенсії позивачеві незаконними, а та кож зобов'язати Управління П енсійного фонду України в Ле нінському районі м. Луганськ а здійснити перерахунок та в иплату позивачеві пенсії в р озмірі 8 мінімальних пенсій з а віком та додаткової пенсії за шкоду заподіяну здоров'ю в розмірі 75% мінімальної пенсії за віком з 01 грудня 2008 року.
Що стосується вимоги позив ача зобов'язати відповідача проводити перерахунок пенсі ї у подальшому відповідно до ст. 67 Закону України «Про ста тус і соціальний захист гром адян, які постраждали внаслі док Чорнобильської катастро фи» в редакції від 05.10.2006 року, су д не знаходить підстав для за доволення такої вимоги. Як уб ачається зі змісту ст. 2 КАС У країни завданням адміністра тивного судочинства є захист порушених прав, свобод та ін тересів фізичних та юридични х осіб від порушень з боку орг анів державної влади, органі в місцевого самоврядування, інших суб'єктів при здійснен ні ними владних управлінськи х функцій. Тому суд не може зоб ов'язати відповідача до вчин ення певних дій не майбутнє.
Враховуючи наведене, керую чись ст. ст. 50, 54, 67 Закону Укра їни «Про статус і соціальний захист громадян, які постраж дали внаслідок Чорнобильськ ої катастрофи», Рішенням Кон ституційного Суду України № 10-рп/2008 від 22.05.2008 року, ст. ст. 159, 160, 161, 163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фо нду України в Ленінському ра йоні м. Луганська задовольни ти частково.
Визнати дії посадових осіб Управління Пенсійного фонду України в Ленінському район і м. Луганська щодо відмови в перерахунку пенсії ОСОБА_1 відповідно до ст. ст. 50, 54 За кону України «Про статус та с оціальний захист громадян, я кі постраждали внаслідок Чор нобильської катастрофи» з 01 г рудня 2008 року незаконними.
Зобов'язати Управління Пен сійного фонду України в Лені нському районі м. Луганська з дійснити перерахунок та випл ату ОСОБА_1 пенсії у розмі рі 8 мінімальних пенсій за вік ом та додаткової пенсії за шк оду, заподіяну здоров'ю, у роз мірі 75% мінімальної пенсії за віком з 01 грудня 2008 року. Перера хунок здійснювати, виходячи з мінімальної пенсії за віко м, встановленої у розмірі про житкового мінімуму для осіб, які втратили працездатніст ь, визначеного законом на від повідний період.
У задоволенні решти позовн их вимог ОСОБА_1 відмовити за необґрунтованістю.
Постанова суду може бути ос каржена до Донецького апеляц ійного адміністративного су ду. Заява про апеляційне оска рження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пос танови у повному обсязі відп овідно до ст. 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обс язі. Апеляційна скарга на пос танову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апел яційна скарга може бути пода на без попереднього подання заяви про апеляційне оскарже ння, якщо скарга подається у строк, встановлений для пода ння заяви про апеляційне оск арження.
Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння заяви про апеляційне оск арження, встановленого Коде ксом адміністративного судо чинства України, якщо таку за яву не було подано. Якщо було п одано заяву про апеляційне о скарження, але апеляційна ск арга не була подана в строк, в становлений цим Кодексом,
Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення цього строк у.
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.02.2009 |
Оприлюднено | 22.10.2010 |
Номер документу | 9393735 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Островська О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні