КРИНИЧАНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Справа № 178/1860/20
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 грудня 2020 року Криничанський районний суд Дніпропетровської області в складі:
головуючої судді Берелет В.В.,
секретаря Кирсань Ю.В,,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт.Кринички справу про притягнення до адміністративної відповідальності:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка народилася в м.Дніпродзержинську Дніпропетровської області, депутатки Катеринопільської сільської ради сьомого скликання Криничанського району Дніпропетровської області до 21 січня 2020 року, проживаючої та зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 , за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП, -
за участю прокурора Дехтяра Є.О.,
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_2 , будучи депутатом Катеринопільської сільської ради VII скликання Криничанського району, Дніпропетровської області, в порушення вимог ч. 2 ст. 45 Закону несвоєчасно подала декларацію за період, не охоплений раніше поданими деклараціями, 09.10.2020 о 13 год. 54 хв., чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі -КУпАП), за наступних обставин.
Відповідно до даних отриманих з офіційного сайту Криничанської РДА
Дніпропетровської області за результатами офіційного оприлюднення на сайті
Центральної виборчої комісії чергових виборів від 25.10.2015 року результатів
виборів депутатів та голови Катеринопільської сільської ради Криничанського
району Дніпропетровської області було обрано ОСОБА_2 . А також, відповідно до списку депутатів Катеринопільської сільської ради VII скликання Криничанського району, Дніпропетровської області наданому за підписом в.о. старости Катеринопільського старостинського округу Божедарівської ОТГ Криничанського району виконавчим комітетом Божедарівської селищної ради, Дніпропетровської області, серед яких - ОСОБА_1 .
Відповідно до ч.І ст: 49 Закону України Про місцеве самоврядування , повноваження депутата ради починаються з моменту офіційного оголошення відповідною територіальною виборчою комісією на сесії ради рішення про підсумки виборів та визнання повноважень депутатів і закінчуються в день першої сесії ради нового скликання. Повноваження депутата можуть бути припинені достроково у випадках, передбачених законом. Відповідно до ч.І ст. 49 Закону України Про місцеве самоврядування , повноваження депутата ради починаються з моменту офіційного оголошення відповідною територіальною виборчою комісією на сесії ради рішення про підсумки виборів та визнання повноважень депутатів і закінчуються в день першої сесії ради нового скликання. Повноваження депутата можуть бути припинені достроково у випадках, передбачених законом.
Відповідно до положень Стаття 4. Закону України Про статус депутатів місцевих рад Виникнення і строк повноважень депутата місцевої ради
1.Депутат місцевої ради набуває свої повноваження в результаті обрання його до ради відповідно до Закону України "Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів".
2.Повноваження депутата місцевої ради починаються з дня відкриття першої сесії відповідної ради з моменту офіційного оголошення підсумків виборів відповідною територіальною виборчою комісією і закінчуються в день відкриття першої сесії цієї ради нового скликання, крім передбачених законом випадків дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради або ради, до складу якої його обрано.
3.Повноваження депутата місцевої ради, обраного замість того депутата, який вибув, або на повторних виборах, починаються з дня заслуховування на черговому після виборів депутата місцевої ради пленарному засіданні відповідної місцевої ради повідомлення територіальної виборчої комісії про підсумки виборів.
4. Інформація про підсумки виборів доводиться територіальною виборчою комісією до відома відповідної місцевої ради. Спори щодо набуття повноважень депутатів місцевої ради вирішуються судом
Відповідно до п.п. б п.1 ч.І ст. З Закону України Про запобігання корупції депутатів місцевих рад віднесено до суб`єктів на яких поширюється дія вказаного закону.
ОСОБА_2 , будучи депутатом Катеринопільської сільської ради VII скликання Криничанського району, Дніпропетровської області , згідно з п.п. б п. 1 ч. 1 ст. З Закону, є суб`єктом відповідальності за вчинення корупційних правопорушень і правопорушень, пов`язаних з корупцією, та суб`єктом декларування відповідно до ст. З Закону.
Відповідно до рішення 33 сесії Катеринопільської сільської ради VII скликання Криничанського району, Дніпропетровської області №38-33/ VII від 27.09.2019 року Про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної іромади враховуючи висновок Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 13.09.2019 №Р-520/0/3-19, керуючись ч. 6 ст. 8-2 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад та ч. 1 ст .59 Закону України Про місцеве самоврядування вирішила добровільно приєднатися до Божедарівської ОТГ Криничанського району, Дніпропетровської області.
Відповідно до вимог абз. 1 ч. 1 ст. 8-3 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад , Повноваження сільської, селищної ради та сільського, селищного голови територіальної громади, що приєдналася до сільської, селищної об`єднаної територіальної громади, припиняються з моменту офіційного оголошення відповідною територіальною виборчою комісією на сесії сільської, селищної ради об`єднаної територіальної громади рішення про підсумки додаткових виборів та визнання повноважень не менше половини депутатів від територіальної громади, що приєдналася, обраних на виборах до сільської, селищної ради об`єднаної територіальної громади.
21.01.2020 відповідно до рішення Про затвердження повноважень депутатів Божедарівської селищної ради по одномандатних виборчих округах за результатами виборів від 29.12.2010 року: ОСОБА_2 припинила повноваження депутата Катеринопільської сільської ради VII скликання Криничанського району Дніпропетровської області.
Відповідно до п. 1 ст. 18 Закону України Про статус депутатів місцевих рад , депутат місцевої ради зобов`язаний додержуватися Конституції та законів України , актів Президента України, Кабінету Міністрів України, регламенту ради та інших нормативно-правових актів, що визначають порядок діяльності ради та її органів.
Відповідно до абз. 1 ч. 2 ст. 45 Закону України Про запобігання корупції особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2 частини ггершої статті З цього Закону, які припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, подають декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за період, не охоплений раніше поданими деклараціями.
Відповідно п.2 ч.5 2розділу порядку затвердженого наказом НАЗК № 168/19 від 12.12.2019 декларація перед звільненням - декларація, яка подається відповідно до абзацу першого частини другої статті 45 Закону не пізніше двадцяти робочих днів з дня припинення діяльності, пов`язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншої діяльності, зазначеної у підпунктах "а", "в" пункту 2 частини першої статті 3 Закону.
Така декларація охоплює період, який не був охоплений деклараціями, раніше поданими суб`єктом декларування, та містить інформацію станом на останній день такого періоду. Останнім днем такого періоду є день припинення дальності, пов`язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або іншої діяльності, зазначеної у підпунктах "а", "в" пункту 2 частини першої статті 3 Закону. Під раніше поданими деклараціями розуміються декларації, що були подані до Реєстру відповідно до Закону.
Пунктом 5 ч. 1 ст. 12 Закону передбачено, що Національне агентство з метою виконання покладених на нього повноважень має право приймати з питань, що належать до його компетенції, обов`язкові для виконання нормативно-правові акти. Нормативно-правові акти Національного агентства підлягають державній реєстрації Міністерством юстиції України та включаються до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів, що зазначено.
Відповідно до абзацу 14 частини 1 статті 1 Закону №1700-VII, суб`єкти декларування - особи, зазначені у пункті 1 , підпунктах "а" і "в" пункту 2, пунктах 4 і 5 частини першої статті 3 цього Закону, інші особи, які зобов`язані подавати декларацію відповідно до цього Закону.
Згідно з рішенням № 2 Національного агентства з питань запобігання корупції Про початок роботи системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування від 10.06.2016 зареєстрованим Міністерством юстиції України 15 липня 2016 року за №958/29088 із змінами згідно рішення Національного агентства з питань запобігання корупції № 1 від 18.08.2016 року зареєстрованим Міністерством юстиції України від 19.08.2016 року за № 1153/29283 така система розпочинає свою роботу в два етапи:
перший етап - з 00 годин 00 хвилин 01.09.2016 для таких типів декларацій (повідомлень) та суб`єктів декларування:
*щорічні декларації за 2015 рік службових осіб, які станом на 01.09.2016 року займають згідно зі статтею 50 Закону відповідальне та особливо відповідальне становище. Зазначені у цьому абзаці декларації подаються протягом 60 календарних днів з дати, визначеної у цьому абзаці;
*декларації, передбачені абзацом першим частини другої статті 45 Закону України Про запобігання корупції (декларації осіб, які припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування), службових осіб, які 01.09.2016 чи пізніше цієї дати припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, та станом на день такого припинення займають згідно зі статтею 50 Закону України Про запобігання корупції відповідальне та особливо відповідальне становище.
другий етап - з 00 годин 00 хвилин 01 січня 2017 року для всіх інших суб`єктів декларування та декларацій (повідомлень), передбачених Законом.
Рішенням Національного агентства від 18.08.2016 № 1 Про внесення змін до деяких рішень Національного агентства з питань запобігання корупції щодо функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування , внесені зміни у підпункт 1 пункту 1 рішення Національного агентства від 10.06.2016 року № 2 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15 липня 2016 року за № 958/29088) Про початок роботи системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування , а саме: слова та цифри 15 серпня 2016 року змінити словами та цифрами 01 вересня 2016 року . Таким чином, система подання та оприлюднення відповідно до Закону України Про запобігання корупції декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування , розпочала свою роботу в два етапи, а перший етап - з 00 годин 00 хвилин 01 вересня 2016 року.
Рішенням Національного агентства від 10.06.2016 № 3 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15 липня 2016 року за № 961/29091) затверджено Порядок форми подачі декларацій відповідно до ст. 45 Закону.
Згідно зазначеного Порядку , суб`єкти декларування подають до Реєстру документи (декларації, що подаються відповідно до статті 45 Закону №1700-УІІ, повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб`єкта декларування, передбачені частиною другою статті 52 Закону №1700-УП, виправлені декларації, що подаються відповідно до частини четвертої статті Закону №1700-VII) шляхом заповнення електронних форм відповідних документів на веб-сайті Реєстру відповідно до технічних вимог до форм. Суб`єкти декларування подають зазначені документи через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті після реєстрації в Реєстрі. Суб`єкт декларування повинен зареєструватися у Реєстрі з використанням особистого ключа та посиленого сертифіката відкритого ключа електронного цифрового підпису (далі - ЕЦП).
Після заповнення усіх необхідних полів форми документа суб`єкт декларування підписує документ накладанням на нього власного ЕЦП. Перед підписанням документа суб`єкт декларування підтверджує ознайомлення з попередженням про настання відповідальності за подання недостовірних відомостей шляхом проставлення відповідної відмітки в документі. Усі інші документи, які суб`єкт декларування направляє на адресу Національного агентства за допомогою персонального електронного кабінету, також підписуються накладанням на них власного ЕЦП. Кожному поданому документу Реєстр автоматично надає унікальний ідентифікатор документа та накладає на нього електронну печатку Реєстру, що унеможливлює внесення несанкціонованих змін до поданого документа (забезпечує цілісність документа).
Подання документа до Реєстру підтверджується шляхом надсилання повідомлення суб`єкту декларування на адресу його електронної пошти, вказану під час реєстрації в Реєстрі, та до персонального електронного кабінету суб`єкта декларування.
Після отримання зазначеного повідомлення суб`єкт декларування повинен невідкладно, але не пізніше семи днів після дня отримання такого повідомлення, перевірити зміст поданого ним документа та у разі виявлення неповних або недостовірних відомостей в ньому подати виправлений документ відповідно до цього Порядку. Відповідно до примітки до ст. 50 Закону до осіб, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище не віднесено депутатів місцевих рад. З вищенаведеного встановлено, що ОСОБА_2 , будучи депутатом Катеринопільської сільської ради VII скликання Криничанського району, Дніпропетровської області, набула обов`язку електронного декларування з 01.01.2017.
Відповідно до результатів пошуку у Єдиному державному реєстрі декларацій на офіційному сайті Національного агентства з питань запобігання корупції (https:\\public.nazk.gov.ua\search), встановлено, що ОСОБА_2 , будучи депутатом Катеринопільської сільської ради VII скликання Криничанського району, Дніпропетровської області подала декларацію за період, не охоплений раніше поданими деклараціями (а саме: з 01 січня 2020 -21 січня 2020) лише 09.10.2020 о 13 год. 54 хв., тобто поза межами 20-ти денного строку встановленого законодавством..
Так, несвоєчасне подання декларації без поважних причин, за яке в ч. 1 ст. 172-6 КУпАП встановлено адміністративну відповідальність, є триваючим правопорушенням, тобто, декларант, знаючи про обов`язок подання до 1 квітня щорічної електронної декларації, вчинивши без поважних причин дію, що полягає у несвоєчасному (поза встановленими законом межами) поданні електронної декларації, перебував у стані безперервного продовження бездіяльності до часу подання електронної декларації, безперервно порушуючи закон упродовж якогось часу.
Таким чином, суб`єкт декларування вчинив проступок, пов`язаний з тривалим, безперервним невиконанням обов`язку, передбаченого ст. 45 Закону України "Про запобігання корупції*". Початковим моментом такого діяння є бездіяльність, коли особа не виконує конкретний покладений на нього обов`язок належним чином. Завершується діяння активною дією, коли особа подає електронну декларацію з порушенням встановленого строку.
Проте, відповідно до пояснень ОСОБА_2 , остання, маючи реальну можливість та достовірно знаючи про обов`язковість подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування перед звільненням достовірно знаючи про те, вона зобов`язана подати до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування декларацію перед звільенням, перебуваючи на території України, за адресою приміщення за адресою Катеринопільської сільської ради VII скликання Криничанського району, Дніпропетровської області, с.Катеринопіль, вул. Шкільна, 2, де 09.10.2020 року, несвоєчасно та без поважних причин подала до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування декларацію за період, не охоплений раніше поданими деклараціями - перед звільненням.
Крім того, ОСОБА_2 у період часу з 01.01.2019 по 01.06.2020 на лікарняних та за межами України не перебувала. Поважних причин несвоєчасного подання декларації під час проведення перевірки не встановлено.
Факт ознайомлення останньої з вимогами Закону України Про запобігання корупції засвідчено секретарем Катеринопільської сільської ради VII скликання Криничанського району, ОСОБА_3 , яка в поясненні вказала , що всі без виключення депутати неодноразово попереджалися перед початком періоду декларування у 2017, 2018, 2019 та 2020 роках в усній формі та на сесіях ради про обов`язковість дотримання вимог фінансового контролю, а саме строки та процедуру подачі всіх типів Е-декларацій передбачених ст. 45 Сторічних, перед та після звільнення Е-декларацій) Закону України Про запобігання корупції .
Вказаними діями ОСОБА_1 вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення, яке полягає у несвоєчасному поданні без поважних причин декларації особи, яка припиняє повноваження, пов`язані з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування за період не охоплений раніше поданими деклараціями (перед звільненням).
Заслухавши ОСОБА_1 , яка вину визнала та підтвердила викладене в протоколі про адміністративне правопорушення від 09 грудня 2020 року; дослідивши матеріали адміністративної справи, суд дійшов висновку, що ОСОБА_1 вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.172-6 КУпАП.
Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного корупційного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП підтверджується:
протоколами про вчинення адміністративного корупційного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП №1141 від 09 грудня 2020 року, яким встановлено факт вчинення порушення ОСОБА_1 вимог Закону України Про запобігання корупції , поясненнями правопорушниці, витягом з Єдиного державного реєстру декларацій, довідкою з АТ КБ Приват Банк про надання послуг КЕП, розпорядженням сільського голови Про ініціювання добровільного приєднання територіальних громад сіл до Боджедарівської ОТГ , рішенням Про надання згоди на приєднання територіальних громад сіл до Боджедарівської ОТГ , рішенням Про затвердження повноважень депутатів Божедарівської ОТГ , списком депутатів сьомого скликання Катеринопільської сільської ради, Регламентом Божедарівської ОТГ.
Ураховуючи характер вчиненого правопорушення, особу правопорушниці, яка раніше до адміністративної відповідальності не притягувалася, відсутність обтяжуючих обставин, вважає, що на ОСОБА_1 слід накласти адміністративне стягнення у виді штрафу в мінімальному розмірі.
Крім того, відповідно до ст. 4 Закону України Про судовий збір з ОСОБА_1 необхідно стягнути судовий збір в розмірі 420 грн. 40 коп.
Керуючись ст.ст. 221, 284 КУпАП, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Визнати ОСОБА_1 винуватою у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП та накласти на неї стягнення у виді штрафу в розмірі 50 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 850 гривень на користь держави.
Стягнути з ОСОБА_1 420,40 гривень судового збору на користь Державної судової адміністрації України, отримувач коштів ГУК у м.Києві, код класифікації доходів бюджету 22030101, код за ЄДРПОУ 38052097, банк отримувач Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача 899998, номер рахунку (IBAN) UA658999980313161206000004117.
Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Дніпровського апеляційного суду протягом десяти днів з дня ухвалення постанови або з дня отримання її копії.
Суддя:
В. В. Берелет
Суд | Криничанський районний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 30.12.2020 |
Оприлюднено | 04.01.2021 |
Номер документу | 93948381 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Криничанський районний суд Дніпропетровської області
Берелет В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні