Постанова
від 30.12.2020 по справі 178/1874/20
КРИНИЧАНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

КРИНИЧАНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 178/1874/20

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 грудня 2020 року Криничанський районний суд Дніпропетровської області в складі:

головуючої судді Берелет В.В.,

секретаря Кирсань Ю.В,,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в смт.Кринички справу про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка народилася в смт.Щорськ Криничанського району Дніпропетровської області, депутатка Божедарівської селищної ради сьомого скликання Криничанського району Дніпропетровської області, проживаючої та зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 , за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП, -

за участю прокурора Дехтяра Є.О.,

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 , будучи депутатом Божедарівської селищної ради VII скликання Криничанського району, Дніпропетровської області Божедарівської селищної ради VII скликання Криничанського району, Дніпропетровської області, в порушення вимог ч. 1 ст. 45 Закону несвоєчасно подала декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за минулий 2019 рік, а саме -08.10.2020 о 16 год. 22 хв., чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі -КУпАП), за наступних обставин.

Відповідно до Рішення Божедарівської селищної ради VII скликання Криничанського району, Дніпропетровської області №2-1/УП від 20 грудня 2016 року Про визнання повноважень депутатів Божедарівської селищної ради VII скликання Криничанського району, Дніпропетровської області визнано повноваження депутатів Божедарівської селищної ради VII скликання Криничанського району Дніпропетровської області, обраних на виборах 11 грудня року серед яких - ОСОБА_1 .

Відповідно до п.п. б п.1 ч.І ст. З Закону України Про запобігання корупції депутатів місцевих рад віднесено до суб`єктів на яких поширюється дія вказаного закону.

Отже, ОСОБА_1 , будучи депутатом Божедарівської селищної ради VII скликання Криничанського району, Дніпропетровської області, згідно з п.п. б п. 1 ч. 1 ст. З Закону, є суб`єктом відповідальності за вчинення корупційних правопорушень і правопорушень, пов`язаних з корупцією, та суб`єктом декларування відповідно до ст. З Закону.

Відповідно до п. 1 ст. 18 Закону України Про статус депутатів місцевих рад , депутат місцевої ради зобов`язаний додержуватися Конституції та законів України , актів Президента України, Кабінету Міністрів України, регламенту ради та інших нормативно-правових актів, що визначають порядок діяльності ради та її органів.

Статтею 45 Закону України Про запобігання корупції , передбачено, що особи, зазначені у пункті 1, підпункті а пункту 2 частини першої ст. З Закону України Про запобігання корупції зобов`язані, щорічно до першого квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством з питань запобігання корупції.

Пунктом 5 ч. 1 ст. 12 Закону передбачено, що Національне агентство з метою виконання покладених на нього повноважень має право приймати з питань, що належать до його компетенції, обов`язкові для виконання нормативно-правові акти. Нормативно-правові акти Національного агентства підлягають державній реєстрації Міністерством юстиції України та включаються до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів, що зазначено.

Відповідно до абзацу 14 частини 1 статті 1 Закону №1700-VII, суб`єкти декларування - особи, зазначені у пункті L підпунктах "а" і "в" пункту 2, пунктах 4 і 5 частини першої статті 3 цього Закону, інші особи, які зобов`язані подавати декларацію відповідно до цього Закону.

Рішенням Національного агентства від 18.08.2016 № 1 Про внесення змін до деяких рішень Національного агентства з питань запобігання корупції щодо функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування , внесені зміни у підпункт 1 пункту 1 рішення Національного агентства від 10.06.2016 року № 2 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15 липня 2016 року за № 958/29088) Про початок роботи системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування , а саме: слова та цифри 15 серпня 2016 року змінити словами та цифрами 01 вересня 2016 року . Таким чином, система подання та оприлюднення відповідно до Закону України Про запобігання корупції декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, розпочала свою роботу в два етапи, а перший етап - з 00 годин 00 хвилин 01 вересня 2016 року.

Рішенням Національного агентства від 10.06.2016 № 3 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 15 липня 2016 року за № 961/29091) затверджено Порядок форми подачі декларацій відповідно до ст. 45 Закону.

Згідно зазначеного Порядку суб`єкти декларування подають до Реєстру документи (декларації, що подаються відповідно до статті 45 Закону №1700-VII, повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб`єкта декларування, передбачені частиною другою статті 52 Закону №1700-VII, виправлені декларації, що подаються відповідно до частини четвертої статті Закону №1700-VII) шляхом заповнення електронних форм відповідних документів на веб-сайті Реєстру відповідно до технічних вимог до форм. Суб`єкти декларування подають зазначені документи через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті після реєстрації в Реєстрі. Суб`єкт декларування повинен зареєструватися у Реєстрі з використанням особистого ключа та посиленого сертифіката відкритого ключа електронного цифрового

підпису (далі - ЕЦП).

Після заповнення усіх необхідних полів форми документа суб`єкт декларування підписує документ накладанням на нього власного ЕЦП. Перед підписанням документа суб`єкт декларування підтверджує ознайомлення з попередженням про настання відповідальності за подання недостовірних відомостей шляхом проставлення відповідної відмітки в документі. Усі інші документи, які суб`єкт декларування направляє на адресу Національного агентства за допомогою персонального електронного кабінету, також підписуються накладанням на них власного ЕЦП. Кожному поданому документу Реєстр автоматично надає унікальний ідентифікатор документа та накладає на нього електронну печатку Реєстру, що унеможливлює внесення несанкціонованих змін до поданого документа (забезпечує цілісність документа).

Подання документа до Реєстру підтверджується шляхом надсилання повідомлення суб`єкту декларування на адресу його електронної пошти, вказану під час реєстрації в Реєстрі, та до персонального електронного кабінету суб`єкта декларування.

Після отримання зазначеного повідомлення суб`єкт декларування повинен невідкладно, але не пізніше семи днів після дня отримання такого повідомлення, перевірити зміст поданого ним документа та у разі виявлення неповних або недостовірних відомостей в ньому подати виправлений документ відповідно до цього Порядку.

Відповідно до примітки до ст. 50 Закону до осіб, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище не віднесено депутатів місцевих рад. З вищенаведеного встановлено, що ОСОБА_1 будучи депутатом Божедарівської селищної ради VII скликання Криничанського району, Дніпропетровської області, набула обов`язку електронного декларування з 01.01.2017.Верховна рада України ухвалила Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби Законом № 530-ІХ від 17.03.2020. Відповідно до цих змін в Законі України Про запобігання корупції в Розділі XIII Прикінцеві положення доповнено пунктом 2" 1 . В такій редакції: Встановити, що декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, які відповідно до статті 45 цього Закону подаються за минулий рік до 1 квітня, у 2020 році суб`єкти декларування подають до 1 червня. Розділ XIII доповнено пунктом 2" 1 згідно із Законом № 530-ІХ від 17.03.2020.

У 2020 році черговий етап декларування особами, які уповноважені на виконання функцій держави та місцевого самоврядування почався з 00 годин 00 хвилин 01.01,2020, який тривав до 00 годин 00 хвилин 01.06.2020. Протягом цього періоду часу, суб`єкт декларування, повинен подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за минулий 2019 рік (щорічну декларацію за 2019 рік).

Відповідно до результатів пошуку у Єдиному державному реєстрі декларацій на офіційному сайті Національного агентства з питань запобігання корупції, встановлено, що ОСОБА_1 , будучи депутатом Божедарівської селищної ради VII скликання Криничанського району Дніпропетровської області подала декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за минулий 2019 рік 08.10.2020 рокуо 16 год. 22 хв..

Так, несвоєчасне подання декларації без поважних причин, за яке в ч. 1 ст. 172-6 КУпАП встановлено адміністративну відповідальність, є триваючим правопорушенням, тобто, декларант, знаючи про обов`язок подання до 1 квітня щорічної електронної декларації, вчинивши без поважних причин дію, що полягає у несвоєчасному (поза встановленими законом межами) поданні електронної декларації, перебував у стані безперервного продовження бездіяльності до часу подання електронної декларації, безперервно порушуючи закон упродовж якогось часу.

Таким чином, суб`єкт декларування вчинив проступок, пов`язаний з тривалим, безперервним невиконанням обов`язку, передбаченого ст. 45 Закону України "Про запобігання корупції". Початковим моментом такого діяння є бездіяльність, коли особа не виконує конкретний покладений на неї обов`язок належним чином. Завершується діяння активною дією, коли особа подає електронну декларацію з порушенням встановленого строку.

Проте, відповідно до пояснень ОСОБА_1 , остання, маючи реальну можливість та достовірно знаючи про обов`язковість подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2019 рік, достовірно знаючи про те, що в строк до 01.06.2020 вона зобов`язана подати до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування декларацію за 2019 рік, перебуваючи на території України, за адресою Божедарівської селищної ради VII скликання Криничанського району, Дніпропетровської області, смт.Божедарівка, вул. Чкалова 17а, де 08.10.2020 року, несвоєчасно та без поважних причин подала до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за минулий 2019 рік.

Крім того, ОСОБА_1 у період часу з 01.01.2020 по 01.06.2020 на лікарняних та за межами України не перебувала.

Факт ознайомлення останньої з вимогами Закону України Про запобігання корупції засвідчено секретарем Божедарівської селищної ради VII скликання Криничанського району, ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , яка в поясненні вказала, що всі без виключення депутати неодноразово попереджалися перед початком періоду декларування у 2017, 2018, 2019 та 2020 роках в усній формі та на сесіях ради про обов`язковість дотримання вимог фінансового контролю, а саме строки та процедуру подачі всіх типів Е-декларацій передбачених ст. 45 (щорічних, перед та після звільнення Е-декларацій) Закону України Про запобігання корупції .

Вказаними діями ОСОБА_1 вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення, яке полягає у несвоєчасному поданні без поважних причин декларації особи, яка припиняє повноваження, пов`язані з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування за минулий 2019 рік.

Заслухавши ОСОБА_1 , яка вину визнала та підтвердила викладене в протоколі про адміністративне правопорушення від 09 грудня 2020 року; дослідивши матеріали адміністративної справи, суд дійшов висновку, що ОСОБА_1 вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.172-6 КУпАП.

Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного корупційного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП підтверджується:

протоколами про вчинення адміністративного корупційного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП №1138 від 09 грудня 2020 року, яким встановлено факт вчинення порушення ОСОБА_1 вимог Закону України Про запобігання корупції , поясненнями правопорушниці, витягом з Єдиного державного реєстру декларацій, довідкою з АТ КБ Приват Банк про надання послуг КЕП, розпорядженням сільського голови Про ініціювання добровільного приєднання територіальних громад сіл до Боджедарівської ОТГ , рішенням Про надання згоди на приєднання територіальних громад сіл до Боджедарівської ОТГ , рішенням Про затвердження повноважень депутатів Божедарівської ОТГ , списком депутатів сьомого скликання Катеринопільської сільської ради, Регламентом Божедарівської ОТГ.

Ураховуючи характер вчиненого правопорушення, особу правопорушниці, яка раніше до адміністративної відповідальності не притягувалася, відсутність обтяжуючих обставин, вважає, що на ОСОБА_1 слід накласти адміністративне стягнення у виді штрафу в мінімальному розмірі.

Крім того, відповідно до ст. 4 Закону України Про судовий збір з ОСОБА_1 необхідно стягнути судовий збір в розмірі 420 грн. 40 коп.

Керуючись ст.ст. 221, 172-6 КУпАП, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Визнати ОСОБА_1 винуватою у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП та накласти на неї стягнення у виді штрафу в розмірі 50 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 850 гривень на користь держави.

Стягнути з ОСОБА_1 420,40 гривень судового збору на користь Державної судової адміністрації України, отримувач коштів ГУК у м.Києві, код класифікації доходів бюджету 22030101, код за ЄДРПОУ 38052097, банк отримувач Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача 899998, номер рахунку (IBAN) UA658999980313161206000004117.

Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Дніпровського апеляційного суду протягом десяти днів з дня ухвалення постанови або з дня отримання її копії.

Суддя:

В. В. Берелет

СудКриничанський районний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення30.12.2020
Оприлюднено04.01.2021
Номер документу93948382
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —178/1874/20

Постанова від 30.12.2020

Адмінправопорушення

Криничанський районний суд Дніпропетровської області

Берелет В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні