Справа № 520/10137/19
Провадження № 1-кс/947/20782/20
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29.12.2020 року слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні в м. Одесі клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , яке погоджено прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_4 про арешт майна в рамках кримінального провадження №12018160000000656 від 05.09.2018 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
Як вбачається з поданого клопотання, Слідчим управлінням ГУНП в Одеській області проводиться досудове розслідування кримінального провадження № 12018160000000656, відомості про яке 05.09.2018 внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.
Нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням кримінального провадження № 12018160000000656 від 05.09.2018 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, здійснюється Одеською обласною прокуратурою.
Підставою для реєстрації вказаного кримінального правопорушення стали матеріали Управління служби безпеки України про те, що посадові особи Державного підприємства «Український дитячий центр «Молода гвардія» (код 33636307 м. Одеса, вул. Миколаївська дорога, 172) зловживаючи службовим становищем, за попередньою змовою з посадовими особами ТОВ «ВИВА», ТОВ «АГНІ», ТОВ «БК Титаніум», ТОВ «Спорт-Ін», ТОВ «Українська будівельно-енергетична компанія», ТОВ «Архітектурне бюро технічних ідей», ТОВ «Меліор Девелопмент» ФОП ОСОБА_5 , ФОП ОСОБА_6 здійснили розтрату та в послідуючому привласнення державних коштів, що були їм ввірені в особливо великих розмірах.
Досудовим розслідуванням встановлено, що у відповідності пункту 4-2 постанови Кабінету міністрів України від 23.04.2014 №117 передбачено, що розпорядники бюджетних коштів та одержувачі бюджетних коштів у договорах про закупівлю товарів, робіт та послуг за бюджетні кошти можуть передбачати відповідно до належним чином оформленого рішення головного розпорядника бюджетних коштів попередню оплату у разі закупівлі на строк не більше 9 місяців робіт із будівництва та реконструкції об`єктів Державного підприємства «Український дитячий центр «Молода гвардія» по вул. Миколаївська дорога, 172, у м. Одесі, до 95% їх вартості.
Однак, у відповідності до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для будівництва та реконструкції об`єктів ДП «УДЦ «Молода гвардія», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.10.2017 №788, на виконання бюджетної програми «Будівництво та реконструкція об`єктів ДП «УДЦ «Молода гвардія», у грудні 2017 року посадовими особами ДП «УДЦ «Молода гвардія» проведені процедури публічних закупівель, за результатами яких визначені переможці із якими укладені договори на виконання підрядних робіт.
Відповідно до п. 6 наказу Міністерства соціальної політики України №1924 від 05.12.2017 «Про внесення змін до наказу Міністерства соціальної політики України від 08.12.2016 №1496», ДП «УДЦ «Молода гвардія» за укладеними договорами із переможцями проведених процедур публічних закупівель: ТОВ «ВИВА» (код 22506912), ТОВ «АГИ» (код 13904720), ТОВ «БК «Титаніум» (код 38158237), ТОВ «Спорг-Ін» (код 39773241), ТОВ «Українська будівельно-енергетична компанія» (код 33261949), ТОВ «Архітектурне бюро технічних ідей» (код 40680255), ТОВ «Меліор Девелопмент» (код 41543977), ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ), ФОП ОСОБА_6 (ІПН НОМЕР_2 ), здійснено попередню оплату на термін до 9 місяців, у розмірі 95% від загальної вартості робіт у відповідності до укладених договорів, що загалом складає 41 952 641 грн.
З матеріалів кримінального провадження вбачається, що між Державним підприємством «Український дитячий центр «Молода гвардія» код 33636307 та Товариством з обмеженою відповідальністю «БК ТИТАНІУМ» код 38158237 укладено наступні договори, а саме:
- №188-Р/ПЗ від 27.12.2017 з виконанням робіт з будівництва (створення) об`єкта «Реконструкція волейбольно-баскетбольного майданчика табору «Сонячний» на території ДП «УДЦ Молода гвардія» по вул. Миколаївська дорога, 172 в м. Одеса з облаштуванням накриття та побутових приміщень», код ДК 45210000-2 Будівництво будівель (Будівництво спортивних об`єктів, будівництво багатоцільових об`єктів), на суму 8 664 204 грн.;
- №187-Р/ПЗ від 27.12.2017 з виконанням робіт з будівництва (створення) об`єкта «Реконструкція футбольного майданчика табору «Сонячний» на території ДП «УДЦ Молода гвардія» по вул. Миколаївська дорога, 172 в м. Одеса з облаштуванням накриття та побутових приміщень», код ДК 45210000-2 Будівництво будівель (Будівництво спортивних об`єктів, будівництво багатоцільових об`єктів), на суму 8 369 521 грн.;
- №186-Р/ПЗ від 27.12.2017 з виконанням робіт з будівництва (створення) об`єкта «Реконструкція тенісних кортів на території ДП «УДЦ Молода гвардія» по вул. Миколаївська дорога, 172 в м. Одеса з облаштуванням накриття та побутових приміщень», код ДК 45210000-2 Будівництво будівель (Будівництво спортивних об`єктів, будівництво багатоцільових об`єктів), на суму 9 600 000 грн.
Враховуючи викладене, допитано в якості свідка ОСОБА_7 , який зазначив, що неофіційно працював на ТОВ «Титаніум», по виконанню ремонтно-будівельних робіт ДП «УДЦ «Молода гвардія», а саме по виконанню робіт по наступним об`єктам: «реконструкції волейбольно - баскетбольного майданчика табору «Сонячний» на території ДП «УДЦ «Молода гвардія» з облаштуванням накриття та побутових приміщень.»; «реконструкції футбольного майданчика табору «Сонячний» на території ДП «УДЦ «Молода гвардія» з облаштуванням накриття та побутових приміщень.»; «реконструкції тенісних кортів на території ДП «УДЦ «Молода гвардія» з облаштуванням накриття та побутових приміщень».
В ході проведення досудового розслідування призначено будівельно-технічну експертизу.
Відповідно до висновку комісійної судової будівельно-технічної експертизи №597/598 від 07.07.2020 встановлено завищення вартості виконаних будівельних робіт відображених в актах приймання виконаних будівельних робіт (примірна форма КБ-2в), на загальну суму 622 494,00 гривень.
27.01.2020, слідчим винесено постанову про призначення судової почеркознавчої експертизи.
08.07.2020, на адресу СУ ГУНП в Одеській області надійшов висновок комісійної судової будівельно-технічної експертизи №597/598 від 07.07.2020, виконаної по кримінальному провадженню № 12018160000000656.
Відповідно до висновку комісійної судової будівельно-технічної експертизи №597/598 від 07.07.2020 встановлено завищення вартості виконаних будівельних робіт відображених в актах приймання виконаних будівельних робіт №3 за серпень 2018 року від 28.08.2018 по договору підряду від 27.12.2017 №187-Р/ПЗ; №2 за серпень 2018 року від 28.08.2018 по договору підряду від 27.12.2017 №188-Р/ПЗ; №2 за серпень 2018 року від 28.08.2018 та №1 за квітень 2018 року від 27.04.2018 по договору підряду від 27.12.2017 №186-Р/ПЗ, на загальну суму 622494,00 гривень.
19.09.2020, на адресу СУ ГУНП в Одеській області надійшло клопотання експерта від 08.09.2020 щодо надання вільних, умовно-вільних та експериментальних зразків почерку та підпису ОСОБА_8
02.12.2020 на підставі ухвал слідчого судді Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 від 27.11.2020, слідчим СУ ГУНП в Одеській області проведено обшук, у приватному будинку розташованому у Харківській області, Дергачівському районі, сщ/рада Малоданилівська, який розташований на земельній ділянці з кадастровим номером 6322055900:03:000:0331, площею 0,0927 га та на праві власності належить ОСОБА_9 (фактична адреса проживання ФОП ОСОБА_5 (інженер технічного нагляду).
Під час проведення вказаного обшуку було виявлено та вилучено майно, перелік яких міститься у клопотанні.
Вилучене в ході обшуку, 03.12.2020 постановою слідчого визнано речовим доказом в рамках кримінального провадження № 12018160000000656, відомості про яке 05.09.2018 внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, оскільки інформація, що міститься в документах, має значення для встановлення обставин вчинення кримінального правопорушення, а саме містять оригінали підписів та почерку необхідних для проведення почеркознавчої експертизи.
Також, під час проведення обшуку по вищевказаній адресі було виявлено та вилучено речі та документи в копіях та оригіналах, які мають пряме відношення до кримінального провадження та переносний жорсткий диск сірого кольору «Apacer» P/N: WAP1TBACG32A1A.
В ході огляду жорсткого диску сірого кольору «Apacer» P/N: WAP1TBACG32A1A встановлено місткість розмов різних абонентів, можливо записи негласних слідчих чи інших передбачених законом дій по обмеженню прав та свобод громадян.
З метою встановлення походження записів чи підпадають вони під категорію грифу секретності: «таємно» або «цілком таємно», необхідно залучити спеціаліста до огляду вказаного диску щодо встановлення дати зберігання записів на файлах, походження файлів, встановлення кримінального провадження чи ОРС за яким вони проводились та чи мається гриф обмеження доступу.
В зв`язку з чим, до огляду переносного жорсткого диску сірого кольору «Apacer» P/N: WAP1TBACG32A1A залучено наступного спеціаліста: експерта-спеціаліста Служби безпеки України.
Також в ході обшуку виявлено та вилучено два Флеш-носії «BANQ» сірого кольору на яких знаходиться документація стосовно ДП «УДЦ «Молода Гвардія».
З огляду на викладене, сторона обвинувачення звертається до слідчого судді з даним клопотанням про арешт майна.
Вивчивши клопотання та долучені в його обґрунтування матеріали, слідчий суддя приходить до наступного переконання.
Частиною другоюст.173 КПК Українивстановлено, що при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати: 1) правову підставу для арешту майна; 2) можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другоїстатті 170 цього Кодексу); 3) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність (якщо арешт майна накладається у випадках, передбачених пунктами 3, 4 частини другоїстатті 170 цього Кодексу); 3-1) можливість спеціальної конфіскації майна (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другоїстатті 170 цього Кодексу); 4) розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другоїстатті 170 цього Кодексу); 5) розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження; 6) наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.
У своїх висновках ЄСПЛ неодноразово нагадував, що перша та найважливіша вимога статті 1 Протоколу 1 полягає в тому, що будь-яке втручання публічної влади в право на мирне володіння майном має бути законним: друге речення п. 1 дозволяє позбавлення власності лише «на умовах, передбачених законом», а п. 2 визначає, що держави мають право здійснювати контроль за користуванням майном шляхом введення в дію «законів». Більше того, верховенство права, один з фундаментальних принципів демократичного суспільства, є наскрізним принципом усіх статей конвенції (рішення у справах «Амюр проти Франції», «Колишній король Греції та інші проти Греції» та «Малама проти Греції»).
Згідно з ч.1ст.170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.
Частиною другоюстатті 170 КПК Українивстановлено, що арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
У відповідності до ч. 2ст. 171 КПК України, у клопотанні слідчого, прокурора про арешт майна повинно бути зазначено: 1) підстави і мету відповідно до положеньстатті 170 цього Кодексута відповіднеобґрунтування необхідностіарешту майна; 2) перелік і види майна, що належить арештувати; 3) документи, які підтверджують право власності на майно, що належить арештувати, або конкретні факти і докази, що свідчать про володіння, користування чи розпорядження підозрюваним, обвинуваченим, засудженим, третіми особами таким майном; 4) розмір шкоди, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, у разі подання клопотання відповідно до частини шостоїстатті 170 цього Кодексу. До клопотання також мають бути додані оригінали або копії документів та інших матеріалів, якими слідчий, прокурор обґрунтовує доводи клопотання.
Як вбачається з поданого клопотання та долучених в його обґрунтування матеріалів, прокурором при зверненні до слідчого судді з вказаним клопотанням не було дотримано вимог ч. 2 ст. 171 КПК України, що позбавляє можливості слідчого суддю розглянути таке клопотання по суті.
Так, з поданого клопотання вбачається, зокрема, що вилучене в ході обшуку, 03.12.2020 постановою слідчого визнано речовим доказом в рамках кримінального провадження № 12018160000000656, відомості про яке 05.09.2018 внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, оскільки інформація, що міститься в документах, має значення для встановлення обставин вчинення кримінального правопорушення, а саме містять оригінали підписів та почерку необхідних для проведення почеркознавчої експертизи.
При цьому, постанови про призначення вказаного експертного дослідження стороною обвинувачення до даного клопотання про арешт майна долучено не було, з огляду на що, слідчий суддя позбавлений процесуальної можливості надати правову оцінку необхідності дії в рамках такого кримінального провадження заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді арешту майна.
На підставі викладеного, враховуючи, що за відсутності матеріалів, якими призначення експертного дослідження в рамках даного кримінального провадження буде підтверджуватися слідчий суддя позбавлений процесуальної можливості в повній мірі надати правову оцінку доводам, на які в своєму клопотанні посилається сторона обвинувачення, слідчий суддя приходить до переконання про необхідність повернення такого клопотання прокурору.
Враховуючи викладене та керуючись ст. ст. 171, 172,309 КПК України, слідчий суддя, -
УХВАЛИВ:
Клопотання старшого слідчого СУ ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , яке погоджено прокурором відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_4 про арешт майна в рамках кримінального провадження №12018160000000656від 05.09.2018року,за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.5ст.191КК України повернути прокурору.
Встановити строк для усунення недоліків в сімдесят дві години.
Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Київський районний суд м. Одеси |
Дата ухвалення рішення | 29.12.2020 |
Оприлюднено | 30.05.2024 |
Номер документу | 93958554 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Київський районний суд м. Одеси
Федулеєва Ю. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні