ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 грудня 2020 року м. Житомир справа № 240/9236/20

категорія 111030000

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

судді Шимоновича Р.М.,

розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Житомирській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

встановив:

До Житомирського окружного адміністративного суду звернулася Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 із позовом, у якому просить: визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення від 16.03.2020 року №0004343203, №0004363203, №0004373203, №0004383203, №0004393203, №0004453203, №0004493305, №000450305, винесені Головним управлінням ДПС у Житомирській області.

Обгрунтовано позовні вимоги протиправністю прийняття податкових повідомлень- рішень, які винесені на підставі акту перевірки від 12.12.2019 №141/06-30-33-05/ НОМЕР_1 та від 18.02.2020 №61/06-30-33-05/ НОМЕР_1 .

Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду 22.06.2020 року відкрито загальне позовне провадження. Призначено підготовче засідання у справі на 15 липня 2020 року.

Відповідач надіслав на адресу суду відзив на позовну заяву, у якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог. Вважає, що позовні вимоги необґрунтовані та не підтверджені належними доказами, а висновки акту перевірки від 12.12.2019 №141/06-30-33-05/ НОМЕР_1 та відповідно від 18.02.2020 №61/06-30-33-05/ НОМЕР_1 відповідають нормам чинного законодавства.

15.07.2020 року підготовче засідання відкладено на 29.07.2020 року у зв`язку із поданим клопотанням позивача та відповідача про відкладення розгляду справи.

29.07.2020 року підготовче засідання відкладено на 12.08.20250 року у зв`язку із надходженням клопотання представника позивача про відкладення підготовчого засідання.

12.08.2020 року підготовче засідання відкладено на 02.09.2020 року у зв`язку з перебуванням судді на лікарняному.

02.09.2020 року у підготовчому засіданні представник позивача заявив клопотання про доручення документів до матеріалів справи.

Представник відповідача заперечувала проти доручення документів до матеріалів справи. Просила відкласти розгляд справи у зв`язку з необхідністю ознайомитися з поданими документами. Розгляд справи відкладено на 30.09.2020 року.

29.09.2020 року представником відповідача подано заяву про виклик та допит свідків.

30.09.2020 року у зв`язку із розглядом адміністративної справи, пов`язаної з виборчим процесом, судове засідання у даній справи не відбулось. Чергове судове засідання відкладено на 07.10.2020 року.

07.10.2020 до початку судового засідання на адресу суду надійшло клопотання від представника позивача, у якому просить підготовче засідання проводити без його участі, щодо закриття підготовчого засідання не заперечує.

Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 07.10.2020 року закрито підготовче засідання і призначено справу до судового розгляду у відкритому судовому засіданні з викликом осіб, які беруть участь у справі на 28.10.2020 року. Заяву представника відповідача про виклик та допит свідків задоволено.

28.10.2020 року у судовому засіданні викликані свідки пояснили обставини проведення перевірки результати якої оформлені актом від 12.12.2019 №141/06-30-33-05/ НОМЕР_1 .

Представник позивача позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити.

Представник відповідача просив відмовити у задоволенні позовних вимог, з підстав викладених у відзиві на позовну заяву.

Протокольною ухвалою суду від 28.10.2020 року подальший розгляд справи вирішено здійснювати у порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

На підставі плану-графіку документальних планових перевірок суб`єктів господарювання на 2019 рік відповідачем проведена документальна планова перевірка діяльності суб`єкта господарської діяльності ФОП ОСОБА_1 . Перевірку проведено з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів, виконання вимог валютного та іншого законодавства, оформлення трудових відносин з працівниками, правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2017 по 31.12.2018 відповідно до затвердженого плану перевірки.

Відповідачем за результатами розгляду заперечення позивача до акту документальної планової виїзної перевірки ФОП ОСОБА_1 проведено документальну позапланову перевірку з питань повноти декларування та своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати до бюджету податку на додану вартість та з питань дотримання вимог законодавства щодо обігу підакцизних товарів своєчасності, достовірності, повноти нарахування сплати до бюджету акцизного податку за період з 01.01.2017 по 31.12.2018 за результатом якої складено акт 18.02.2020 №61/06-30-33-05/ НОМЕР_1 .

На підставі висновків акту перевірки ГУ ДПС у Житомирській області складені, податкові повідомлення-рішення від 16.03.2020, а саме:

№0004343203 та застосовано фінансові санкції у сумі 10 000 грн. за роздрібну торгівлю алкогольними напоями за цінами нижчими мінімальних роздрібних, цін встановлених на такі напої;

№ НОМЕР_2 та застосовано фінансові санкції у сумі 10 000 грн. на роздрібну торгівлю алкогольними напоями за цінами нижчими мінімальних роздрібний цін встановлених на такі напої;

№ НОМЕР_3 та застосовано фінансові санкції у сумі 10 000 грн. за роздрібну торгівлю алкогольними напоями за цінами нижчими мінімальних роздрібних цін встановлених на такі напої;

№ НОМЕР_4 та застосовано фінансові санкції у сумі 962448,12 грн. за роздрібну торгівлю алкогольними напоями за цінами нижчими мінімальних роздрібних цін встановлених на такі напої;

№ 0004383203 та застосовано фінансові санкції y сумі .30036,58 трн. за роздрібну торгівлю алкогольними напоями за цінами нижчими мінімальних роздрібних цін встановлених на такі напої;

№ 0004393203 та застосовано фінансові санкції у сумі 10 000 грн. за роздрібну торгівлю тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками , імпортерами таких тютюнових виробів, збільшеними на суми акцизного податку з реалізації, через роздрібну торговельну мережу тютюнових виробів;

№ 0004453203 про збільшення суми грошового зобов`язання з акцизного податку у сумі 423607 грн. та штрафних санкцій 105902 грн.;

№ 0004493305 про збільшення суми грошового зобов`язання з 'податку на додану вартість (далі' - ЦДВ) за податковими зобов`язаннями - 1 55І 938 грн. та штрафними санкціями -775 969 грн.;

№ 0004503305 про застосування штрафної санкції у розмірі 50% на суму 1292 129 грн. за відсутність реєстрації податкових накладних.

Не погоджуючись з винесеними податковими повідомленнями-рішеннями, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України.

Грошове зобов`язання платника податків відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України - це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.

Підпунктом 14.1.156 пункту 14.1 вказаної статті передбачено, що податкове зобов`язання - це сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк), та/або сума коштів, сформована за рахунок податкових пільг, що були використані платником податків не за цільовим призначенням чи з порушенням порядку їх надання, встановленим цим Кодексом та/або Митним кодексом України .

Податкове повідомлення-рішення - це письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов`язок платника податків сплатити суму грошового зобов`язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності (підпункт 14.1.157 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України ).

Згідно з підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до підпунктів 21.1.1-21.1.5 пункту 21.1 статті 21 Податкового кодексу України посадові особи контролюючих органів зобов`язані: дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами; забезпечувати сумлінне виконання покладених на контролюючі органи функцій; забезпечувати ефективну роботу та виконання завдань контролюючих органів відповідно до їх повноважень; не допускати порушень прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій; коректно та уважно ставитися до платників податків, їх представників та інших учасників відносин, що виникають під час реалізації норм цього Кодексу та інших законів, не принижувати їх честі та гідності.

Статтею 62 Податкового кодексу України передбачено, що одним із способів здійснення податкового контролю є перевірки та звірки відповідно до вимог цього Кодексу , а також перевірки щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

За приписами пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

У відповідності до підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом.

Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Згідно з підпунктом 78.1.7 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу документальна позапланова перевірка здійснюється у разі, якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.

Відповідно до пункту 78.4 , 78.5 та 78.8 статті 78 Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення документальної позапланової виїзної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу . Документальна позапланова невиїзна перевірка здійснюється у порядку, передбаченому статтею 79 цього Кодексу .

Порядок оформлення результатів документальної позапланової перевірки встановлено статтею 86 цього Кодексу .

Пунктом 86.1 статті 86 Податкового кодексу України встановлено, що результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.

Як слідує з матеріалів справи, документальною позаплановою невиїзною перевіркою встановлені порушення:

- п. 185.1 ст.185, п.187.1 ст.187, п.188.1 ст.188, п.201.1, п.201.10, ст.201, п.200.1 ст.200 п.198.1, п.198.6, ст.198, п.200.1 ст.200 ПКУ занижено податок на додану вартість у сумі 1 552 333 грн.., у т.ч. в тому числі: : за січень 2017 року у сумі 395 грн., за лютий 2017 року у сумі 414 грн., за березень 2017 року у сумі 44314 грн., за квітень 2017 року у сумі 101160 грн., за травень 2017 року у сумі 276 грн., за червень 2017 року у сумі 174779 грн., за липень 2017 року у сумі 108838 грн., за серпень 2017 року занижено у сумі (-82862 грн ), за вересень 2017 року 209737 грн., за жовтень 2017 року 308005 грн., за листопад 2017 року 67213 грн., за грудень 2017 року 155499 грн., за січень 2018 року у сумі 167034 грн., за лютий 2018 року у сумі 2148грн., за квітень 2018 року у сумі 5251 грн., за травень 2018 року у сумі 1750 грн., за червень 2017 року у сумі 133735 грн., за липень 2018 року у сумі 130611грн., за серпень 2018 року 3203 грн., за вересень 2017 року у сумі 2561 грн., за жовтень 2017 року у сумі 5683 грн.,за листопад 2017 року у сумі 6000 грн., за грудень 2017 року у сумі 6643 грн,

-п.201.1., п.201.4 ст. 201, п.201.7, п. 201.10 ст. 201 ПКУ не зареєстровані податкові накладні у Єдиному реєстрі податкових накладних по кінцевому споживачу, які відображені у Додаток №5 з ПДВ та відображенні в деклараціях з податку на додану вартість , а саме не зареєстровано податкові накладні на загальну суму ПДВ 1 192 728 грн., в тому числі по періодам: за січень 2017 року у сумі 241 366 грн., за лютий 2017 року у сумі 168 018 грн., лютий 2018 року у сумі 147 251 грн., березень 2018 року у сумі 87456 гри., квітень 2018 року у сумі 219 326 грн., червень 2018 року у сумі 114 557 грн., липень 2018 у сумі 214 349 грн., литопаді 2018 року у сумі 598 грн. грудень 2018 року у сумі 5 831 грн.

- п.201.1., п.201.4 ст. 201, п.201.7, п. 201.10 ст. 201 ПКУ не зареєстровані податкові накладні у Єдиному реєстрі податкових накладних по кінцевому споживачу, які не відображені у Додаток №5 з ПДВ та не відображенні в деклараціях з податку на додану вартість на загальну суму ПДВ 1 584 775 грн., в тому числі: : березень 2017 року в сумі 143 908 грн.; червень 2017 року в сумі 252 993 грн., липень 2017 року в сумі 29 644 грн., вересень 2017 року у в сумі 206 781 грн., жовтень 2017 року в сумі 305149 грн., листопаді 2017 року у сумі 66 035 грн., грудень 2017 року в сумі 153 805 грн., січень 2018 року у сумі 165 168 грн., червень 2018 року у сумі 132 140 грн., липень 2018 року у сумі 129 152 грн

- п.201.1., п.201.4 ст. 201, п.201.7, п. 201.10 ст. 201 ПКУ , не зареєстровані податкові накладні у Єдиному реєстрі податкових накладних з податку на додану вартість із реалізація алкогольних напої кінцевому споживачу нижче ціп придбання на загальну суму 42 492 грн. в тому числі по періодах: за січень 2017 року у сумі 395 грн.. за лютий 2017 року у сумі 414 грн., за березень 2017 року у сумі 390 грн., за квітень 2017 року у сумі 1122 грн., за травень 2017 року у сумі 276 грн., за червень 2017 року у сумі 330 грн., за липень 2017 року у сумі 649 грн., за серпень 2017 року 471 грн., за вересень 2017 року 2956 грн., за жовтень 2017 року 2856 грн., за листопад 2017 року 1178 грн., за грудень 2017 року 1694 грн., за січень 2018 року у сумі 1866 грн., за лютий 2018 року у сумі 2148 грн., за березень 2018 року у сумі 2977 грн., за квітень 2018 року у сумі 2274 гри., за травень 2018 року у думі 1750 грн., за червень 2018 року у сумі 1595 грн., за липень 2018 року у сумі 1460 грн., за серпень 2018 року 3203 грн., за вересень 2018 року у сумі 2561 грн., за жовтень 2018 року у сумі 5683 грн., за листопад 2018 року у сумі 1869 грн., за грудень 2018 року у сумі 2374 грн .

- п.57.1, ст.57, та пп. 222.3.1, п. 222.3, ст.222 Кодексу, суб`єктом господарювання допущено несвоєчасну сплату узгоджених грошових зобов`язань з акцизного податку за вересень 2017 року та січень 2018 року.

- п.п.213.1.9 п.213.1 ст.213; п.п.214.1.4 п.214.1 ст.214; п.п.215.3.10 п.215.3 ст.215; п.216.9 ст.216 Кодексу, ФОП ОСОБА_1 (код за РНОКПП НОМЕР_1 ) включено до бази оподаткування вартість (з податком на додану вартість та без урахування акцизного податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів) підакцизних товарів, що реалізовані у роздрібній торговельній мережі на суму 6740560,00грн. чим занижено суму податкового зобов`язання з акцизного податку, що підлягає сплаті до бюджету в розмірі 337028,00грн.

- постанови Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 № 957 Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв (із змінами, внесеними постановою КМУ від 09.11.2016 № 828), а саме: ФОП ОСОБА_1 (код за РНОКПП НОМЕР_1 ) здійснювала роздрібну торгівлю алкогольними напоями за цінами, нижчими за встановленої мінімальної роздрібної ціни на такі алкогольні напої.

- п.221.3 ст.221 Податкового Кодексу України, та ст. 11 Закону України №481, а саме здійснено реалізацію тютюнових виробів за цінами вищими ніж встановлені максимальні роздрібні ціни виробниками та імпортерами на тютюнових виробів.

Щодо порушень податкового законодавства в частині обчислення позивачем податку на додану вартість, суду зазначає таке.

Судом з`ясовано, що в акті перевірки за період з 01.01.2017 по 31.12.2018 позивачем задекларовано податкових зобов`язань з податку на додану вартість (р.9) у сумі ПДВ 19 731 053 грн. Перевіркою повноти визначення ФОП ОСОБА_1 податкових зобов`язань з податку на додану вартість за період з 01.01.2017 по 31.12.2018 в сумі 19 731 053,00 грн. встановлено заниження податкових зобов`язань на загальну суму 1 543 933 грн., в тому числі: за січень 2017 року у сумі 395 грн., за лютий 2017 року у сумі 414 грн., за березень 2017 року у сумі 144 298 грн., за квітень 2017 року у сумі 1 122 грн., за травень 2017 року у сумі 276 грн., за червень 2017 року у сумі 253 323 грн., за липень 2017 року у сумі 30 294 грн., за серпень 2017 року (-82 862 грн.), за вересень 2017 року 209 737 грн., за жовтень 2017 року 308 005 грн., за листопад 2017 року 67 213 грн., за грудень 2017 року 155 499 грн., за січень 2018 року у сумі 167 034 грн., за лютий 2018 року у сумі 2 148 грн., за березень 2017 року у сумі 2 977 грн., за квітень 2017 року у сумі 2 274 грн., за травень 2018 року у сумі 1 750 грн., за червень 2018 року у сумі 133 735 грн., за липень 2018 року у сумі 130 611 грн., за серпень 2018 року 3 203 грн., за вересень 2018 року у сумі 2 561 грн., за жовтень 2018 року у сумі 5 683 грн., за листопад 2018 року у сумі 1 869 грн., за грудень 2018 року у сумі 2 374 грн.

Перевіркою достовірності відображених показників у поданих податкових деклараціях з податку на додану вартість (рядок 1, (Б)) за перевіряємий період встановлено: перевіркою відображених у рядку 1 податкових декларацій з податку на додану вартість Операції на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою, крім імпорту товарів показників за перевіряємий період у загальній сумі 19 731 899 грн встановлено, що на формування цих показників основний вплив мало здійснення операцій з реалізації алкогольних напоїв, тютюнових виробів, продуктів харчування, надання приміщення в оренду, маркетингові послуги. Проведеною перевіркою відображеного показника за перевіряємий період на підставі таких документів: договорів з покупцями, додаткових угод та доповнень до них, рахунків-фактур, рахунків, чеків, виписок банку, видаткових накладних на реалізацію товарно - матеріальних цінностей, виданих податкових накладних, розшифровок податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (додаток №5 до податкових декларацій з ПДВ) встановлено заниження задекларованих фізичною особою - підприємцем показників у рядку 1 податкових декларацій з податку на додану вартість Операції на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою, крім імпорту товарів колонка Б.) на загальну суму на загальну суму 1 543 933 грн., в тому числі: за січень 2017 року у сумі 395 грн., за лютий 2017 року у сумі 414 грн., за березень 2017 року у сумі 144 298 грн., за квітень 2017 року у сумі 1 122 грн., за травень 2017 року у сумі 276 грн., за червень 2017 року у сумі 253 323 грн., за липень 2017 року у сумі 30 294 грн., за серпень 2017 року (-82 862 грн.), за вересень 2017 року 209 737 грн., за жовтень 2017 року 308 005 грн., за листопад 2017 року 67 213 грн., за грудень 2017 року 155 499 грн., за січень 2018 року у сумі 167 034 грн., за лютий 2018 року у сумі 2 148 грн., за березень 2017 року у сумі 2 977 грн., за квітень 2017 року у сумі 2 274 грн., за травень 2018 року у сумі 1 750 грн., за червень 2018 року у сумі 133 735 грн., за липень 2018 року у сумі 130 611грн., за серпень 2018 року у сумі 3 203грн., за вересень 2018 року у сумі 2 561 грн., за жовтень 2018 року у сумі 5 683 грн., за листопад 2018 року у сумі 1 869 грн., за грудень 2018 року у сумі 2 374 грн.

Перевіркою встановлено порушення вимог п. 185.1 ст.185, п. 187.1 ст.187, п. 188.1 ст. 188, п.201.1, п.201.10, ст.201, п.200.1 ст.200 ПКУ, а саме, ФОП ОСОБА_1 занижено податкові зобов`язання з податку на додану вартість в загальній сумі 1 556 232 грн., в тому числі по періодах березень 2017 року в сумі 143 908 грн.,червень 2017 року в сумі 252 993 грн., липень 2017 року в сумі 29 644грн., вересень 2017 року в сумі 206 781 грн., жовтень 2017 року в сумі 276 606 грн., листопад 2017 року в сумі 66 035 грн., грудень 2017 року в сумі 153 805 грн., січень 2018 року у сумі 165 168 грн., червень 2018 року у сумі 132 140 грн., липень 2018 року у сумі 129 152 грн. які не включені до додатку 5 податкових декларацій з податку на додану вартість за відповідні періоди по реалізованій продукції кінцевому споживачу, відповідно до поданих електронних копій розрахункових документів та фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам`яті РРО або в пам`яті модемів, які до них приєднані за період з 01.01.2017 по 31.12.2018 .

В порушення вимог п. 185.1 ст.185, п. 187.1 ст.187, п. 188.1 ст.188, п.201.1, п.201.10, ст.201, п.200.1 ст.200 ПКУ, а саме ФОП ОСОБА_1 не включено до податкового зобов`язання з податку на додану вартість в жовтні 2017 року попередню оплату за товар відповідно до банківських виписок АТ Ощадбанк по банківському рахунку № НОМЕР_5 по контрагенту ПП Вода України (код за ЄДРПОУ 36548910) в загальній сумі 171 258 грн. в тому числі ПДВ 28 543 грн., платіжне доручення:

- від 02.10.2017 №180 в сумі 85 000 грн. в т.ч ПДВ 14 166 грн., призначення платежу: за товар ;

- від 31.10.2017 №163 за товар в сумі 86 258 грн. в т.ч ПДВ 14 377, призначення платежу: за товар .

ФОП ОСОБА_1 в порушення вимог п. 185.1 ст.185, п. 187.1 ст.187, п. 188.1 ст. 188. п.201.1, п.201.10, ст.201, п.200.1 ст.200 ПКУ, занижено податкові зобов`язання з податку на додану вартість із реалізації алкогольних напоїв кінцевому споживачу нижче цін придбання на загальну суму 42 492 грн. в тому числі по періодах: за січень 2017 року у сумі 395 грн., за лютий 2017 року у сумі 414 грн., за березень 2017 року у сумі 390 грн., за квітень 2017 року у сумі 1 122 грн., за травень 2017 року у сумі 276 грн., за червень 2017 року у сумі 330 грн., за липень 2017 року у сумі 649 грн., за серпень 2017 року 471 грн., за вересень 2017 року 2 956 грн., за жовтень 2017 року 2 856 грн., за листопад 2017 року 1 178 грн., за грудень 2017 року 1 694 гри., за січень 2018 року у сумі 1 866 грн., за лютий 2018 року у сумі 2 148 грн., за березень 2018 року у сумі 2 977 грн., за квітень 2018 року у сумі 2 274 грн., за травень 2018 року у сумі 1 750 грн., за червень 2018 року у сумі 1 595 грн., за липень 2018 року у сумі 1 460 грн., за серпень 2018 року 3 203 грн., за вересень 2018 року у сумі 2 561 грн., за жовтень 2018 року у сумі 5 683 грн., за листопад 2018 року у сумі 1 869 грн., за грудень 2018 року у сумі 2 374 грн. В розрізі порушень наведено в Додатку №5 до першого примірника акту перевірки.

Перевіркою відображених у рядку 7 (Б), податкових декларацій з податку на додану вартість Коригування податкових зобов`язань показників за період з 01.01.2017 по 31.12.2018 у загальній сумі (-4228,00 грн.) ПДВ - (-846,00 грн.) встановлено, що на формування цих показників основний вплив мало заміна кількісних та вартісних показників. Проведеною перевіркою відображеного показника за період з 01.01.2017 по 31.12.2018 в сумі (-846,00грн.) - заміна кількісних і вартісних показників, встановлено заниження задекларованих фізичною особою - підприємцем показників у рядку 7 податкових декларацій з податку на додану вартість Коригування податкових зобов`язань колонка Б, в сумі 83 333 грн., а саме не відображено у декларації з податку на додану вартість зареєстрований у Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунок коригування від 31.08.2017 №157 на суму ПДВ 83 333 грн. до податкової накладної від 31.08.2017 №441 кінцевий споживач в звязку з зміною кількості та обсягу.

Перевіркою своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних виписаних за період з 01.01.2017 по 31.12.2018 встановлено:

- в порушення п.201.1., п.201.4 ст. 201, п.201.7, гі. 201.10 ст. 201 ПКУ не зареєстровані податкові накладні у Єдиному реєстрі податкових накладних по кінцевому споживачу, які були?включені до рядку 1.1 Податкових декларацій платника податку на додану вартість та відповідно у Додаток №5 до декларації, а саме не зареєстровано податкові накладні на загальну суму ПДВ 1 192 728 гри., в тому числі по періодам: за січень 2017 року у сумі 241 366 грн., за лютий 2017 року у сумі 168 018 гри., за лютий 2018 року у сумі 147 251 грн., за березень 2018 року у сумі 87 456 грн.,за квітень 2018 року у сумі 219 326 грн., за червень 2018 року у сумі 114 557 грн., за липень 2018 у сумі 214 349 грн., за литопад 2018 року у сумі 598 грн., за грудень 2018 року у сумі 5 831 грн.;

- в порушення п.201.1., п.201.4 ст. 201, п.201.7, п. 201.10 ст. 201 ПКУ не зареєстровані податкові накладні у Єдиному реєстрі податкових накладних по кінцевому споживачу, та відповідно не включені до податкових декларацій платника податку на додану вартість та відповідно у Додатку №5 на загальну суму ПДВ 1 584 775 грн., в тому числі: березень 2017 року в сумі 143 908 грн.,червень 2017 року в сумі 252 993 грн., липень 2017 року в сумі 29 644грн., вересень 2017 року в сумі 206 781 грн., жовтень 2017 року в сумі 305 149 грн., листопаді 2017 року в сумі 66 035 грн., грудень 2017 року в сумі 153 805 грн., січень 2018 року у сумі 165 168 грн., червень 2018 року у сумі 132 140 грн., липень 2018 року у сумі 129 152 грн.;

- в порушення вимог п.201.1., п.201.4 ст. 201, п.201.7, п. 201.10 ст. 201 ПКУ, не зареєстровані податкові накладні у Єдиному реєстрі податкових накладних з податку на додану вартість із реалізації алкогольних напоїв кінцевому споживачу нижче цін придбання на загальну суму 42 492 грн. в тому числі по періодах: за січень 2017 року у сумі 395 грн., за лютий 2017 року у сумі 414 грн., за березень 2017 року у сумі 390 грн., за квітень 2017 року у сумі 1 122 грн., за травень 2017 року у сумі 276 грн., за червень 2017 року у сумі 330 грн., за липень 2017 року у сумі 650 грн., за серпень 2017 року 471 грн., за вересень 2017 року 2956 грн., за жовтень 2017 року 2856 грн., за листопад 2017 року 1178 грн., за грудень 2017 року 1 694 грн., за січень 2018 року у сумі 1 866 грн., за лютий 2018 року у сумі 2 148 грн., за березень 2018 року у сумі 2 977 грн., за квітень 2018 року у сумі 2274 грн., за травень 2018 року у сумі 1750 грн., за червень 2018 року у сумі 1595 гри., за липень 2018 року у сумі 1460 грн., за серпень 2018 року 3203 грн., за вересень 2018 року у сумі 2561 грн., за жовтень 2018 року у сумі 5683 грн., за листопад 2018 року у сумі 1869 грн., за грудень 2018 року у сумі 2374 грн .

Також відповідачем встановлено, що за за період з 01.01.2017 по 31.12.2018 ФОП ОСОБА_1 задекларовано податкового кредиту з податку на додану вартість у сумі 17 642 084,00 грн.

Перевіркою повноти визначення ФОП ОСОБА_1 податкового кредиту з податку на додану вартість за період з 01.01.2017 по 31.12.2018 в сумі 17 642 084,00 грн. з урахуванням розрахунків коригувань встановлено його завищення на загальну суму 8 400 грн. в тому числі по періодах .за листопад 2018 року у сумі 4 131,00 грн., за грудень 2018 року у сумі 4 269,00 грн.

Встановлено завищення у рядку 16 (Б) декларацій Від`ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду: значення рядка 21 попереднього звітного (податкового) періоду в загальній сумі 181 759 грн. в тому числі по періодах квітень 2017 року 99 984 грн., липень 2017 року 78 544 грн, квітень 2018 року 2 977 грн. в результаті порушень відображених у розділі 2.6.1. Податкові зобов`язання.

Перевіркою достовірності відображених показників у поданих податкових деклараціях з податку на додану вартість платника податків за період з 01.01.2017 по 31.12.2018 встановлено: проведеною перевіркою відображеного показника у рядку 10.1 декларацій Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження, створення) з податком на додану вартість на митній території України товарів/послуг та необоротних активів з метою їх використання виключно у межах господарської діяльності платника податку для здійснення, які підлягають оподаткуванню за основною ставкою та нульовою ставкою показників за період з 01.01.2017 по 31.12.2018 в сумі 17 620 347,00 грн. на підставі наданих на дату проведення перевірки таких документів: договорів з постачальниками, додаткових угод та доповнень до них, рахунків, рахунків - фактур, видаткових накладних на придбання товарно - матеріальних цінностей, отриманих податкових накладних, товарно - транспортних накладних, витратних накладних, актів приймання - передачі виконаних робіт (наданих послуг), банківських виписок про рух коштів на розрахункових рахунках, витягів з Єдиного реєстру податкових накладних, розшифровок податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (додаток №5 до податкових декларацій з ПДВ) встановлено завищення задекларованих показників на 8 400 грн.

Перевіркою відображених у рядку 16 (Б) декларацій Від`ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду: значення рядка 21 попереднього звітного (податкового) періоду встановлено: завищення задекларованих показників в загальній сумі 181505 грн. в тому числі по періодах квітень 2017 року 99984 гри., липень 2017 року 78544 грн, квітень 2018 року 2977 грн. в результаті порушень відображених у розділі 2.6.1. акту перевірки.

Перевіркою відображених у рядку 17 (Б) декларацій Усього податкового кредиту показників за перевіряємий період в сумі 17 608 620,00 грн. на дату проведення перевірки, на підставі таких документів: виписаних отриманих податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, витягів з Єдиного реєстру податкових накладних, розшифровок податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (додаток №5 до податкових декларацій з ПДВ) встановлено завищення задекларованих суб`єктом господарювання показників у рядку 17 податкових декларацій з податку на додану вартість Усього податкового кредиту колонка Б на загальну суму 189 905 грн. в тому числі по періодах квітень 2017 року 99984 грн., липень 2017 року у сумі 78544 грн., листопад 2018 року 4 131,00 грн., грудень 2018 року 4 269,00 грн., квітень 2018 року 2977 грн.

За результатами опрацювання сум податкового кредиту виявлених системою автоматизованого співставлення податкових зобов`язань і податкового кредиту в розрізі контрагентів з ПДВ згідно АІС Податковий блок в Аналітичній системі рахується завищення податкового кредиту ФОП ОСОБА_1 в сумі 8400 грн.. В ході перевірки встановлено, що ФОП ОСОБА_1 віднесено безпідставно до податкового кредиту суму податку на додану вартість не підтверджену зареєстрованими у Єдиному реєстрі податковими накладними та розрахунками коригування.

В порушення вимог п 198.1, п. 198.6, ст. 198, п.200.1 ст.200 п.201.1 , п.201.10 ст.201 ПКУ ФОП ОСОБА_1 завищено податковий кредит з податку на додану вартість на загальну суму 8400 грн., в тому числі по періодах за листопад 2018 року у сумі 4 131 грн., за грудень 2018 року у сумі 4 269 грн., який не підтверджений податковими, видатковими накладним на придбання товарно-матеріальних цінностей від вищевказаних у Таблиці постачальників.

Загальний порядок формування податкового зобов`язання та кредиту з податку на додану вартість як для юридичних осіб, так і для фізичних осіб, зареєстрованих платниками ПДВ, регламентується розділом Податковим кодексом України.

Згідно із п. 185.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування податку на додану вартість є, зокрема операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст.186 Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст.186 Кодексу.

Відповідно до п. 187.1. ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом' якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку (а); дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку (б).

Пунктом 188.1 ст. 188 ПК України визначено, що база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі, компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

При цьому, база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), за винятком: товарів (послуг), ціни на які підлягають державному регулюванню; газу, який постачається для потреб населення.

До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв`язку з компенсацією вартості товарів/послуг. До складу договірної (контрактної) вартості не включаються суми неустойки (штрафів та/або пені), три проценти річних та інфляційні, що отримані платником податку внаслідок невиконання або неналежного виконання договірних зобов`язань.

До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються (за виключенням суми компенсації на покриття різниці між фактичними витратами та регульованими цінами (тарифами) у вигляді виробничої дотації з бюджету та/або суми відшкодування орендодавцю - бюджетній установі витрат на утримання наданого в оренду нерухомого майна, на комунальні послуги та на енергоносії), та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку.

У випадках, передбачених статтею 189 цього Кодексу, база оподаткування визначається з урахуванням положень статті 189 Кодексу.

Згідно із п.п. 54.3.2 п. 54.3 ст. 54 ПК України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити, зокрема, суму грошових зобов`язань, передбачених Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.

Відповідно до н. 123.1 ст. 123 ПК України у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов`язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 Кодексу - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

Згідно до п.8 Наказу Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 року №1307 Порядку заповнення податкової накладної , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 26 січня 2016 року за N 137/282678 при складанні податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пунктах 10-15 цього Порядку, у верхній лівій частині таких накладних у графі "Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини" робиться помітка " X " та зазначається тип причини:

01- Складена на суму збільшення компенсації вартості поставлених товарів/послуг (для податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пункті 13 цього Порядку);

02- Складена на постачання неплатнику податку;

03- Складена на постачання товарів/послуг у рахунок оплати праці фізичним особам, які перебувають у трудових відносинах із платником податку;

04- Складена на постачання у межах балансу для невиробничого використання;

05- Складена у зв`язку з ліквідацією основних засобів за самостійним рішенням платника податку;

06- Складена у зв`язку з переведенням виробничих основних засобів до складу невиробничих;

07- Складена на операції з вивезення товарів за межі митної території України;

08- Складена на постачання для операцій, які не є об`єктом оподаткування податком на додану вартість;

09- Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість;

10 - Складена з метою визначення при анулюванні реєстрації платника податку податкових зобов`язань за товарами/послугами, необоротними активами, суми податку за якими були включені до складу податкового кредиту та не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності;

11- Складена за щоденними підсумками операцій;

12- Складена на постачання неплатнику, в якій зазначається назва покупця (для податкових накладних, особливості заповнення яких викладені в пункті 10 цього Порядку);

13- Складена у зв`язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності;

14- Складена отримувачем (покупцем) послуг від нерезидента;

15- Складена на суму перевищення бази оподаткування, визначеної відповідно до статей 188 і 189 Податкового кодексу України, над фактичною ціною постачання.

Відповідно до п.3 Наказу Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 року №1307 Порядку заповнення податкової накладної зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 26 січня 2016 р. за N 137/28267 усі податкові накладні, у тому числі накладні, особливості заповнення яких викладені в пунктах 9 - 15 та 19 цього Порядку, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та за формою, чинною на день такої реєстрації.

Відповідно до п.201.1 ст.201 ПКУ, визначено, що платник податку зобов`язаний надати покупцю (отримувачу) податкову накладну, складену в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєстровану в Єдиному реєстрі податкових накладних .

Згідно до п.201.10 ст.201 ПКУ, визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою .

Відповідно до п.201.4 ст. 201 ПКУ. що визначена, що платники податку в разі здійснення постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер:

- покупцям - платникам податку - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом періоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця;

- покупцям - особам, не зареєстрованим платниками податку, - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведену податкову накладну з урахуванням всього обсягу постачання товарів/послуг таким покупцям, з якими постачання мають такий характер протягом періоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця.

У разі якщо станом на дату складення зазначених податкових накладних сума коштів, що надійшла на поточний рахунок продавця як оплата (передоплата) за товари/послуги, перевищує вартість поставлених товарів/послуг протягом місяця, таке перевищення вважається попередньою оплатою (авансом), на суму якої складається податкова накладна у загальному порядку не пізніше останнього дня такого місяця.

Для цілей цього пункту ритмічним характером постачання вважається постачання товарів/послуг одному покупцю два та більше разів на місяць.

Податкова накладна може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у разі:

- здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу / реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника);

- виписки транспортних квитків, готельних рахунків або рахунків, які виставляються платнику податку за послуги зв`язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер постачальника (продавця), крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами;

- надання платнику податку касових чеків, що містять суму поставлених товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального та податкового номерів постачальника) .

Згідно пункту 5 розділу ІІ Порядку оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 20.08.2015 № 727 , зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26 жовтня 2015 р. за № 1300/27745 (далі - Порядок № 727) факти виявлених порушень законодавства з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, викладаються в акті документальної перевірки чітко, об`єктивно та повною мірою з посиланням на первинні документи, регістри податкового та бухгалтерського обліку, фінансової та іншої звітності, інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів, ведення/складання яких передбачено законодавством, або отримані від інших суб`єктів господарювання, органів державної влади, у тому числі іноземних держав, правоохоронних органів, а також податкову інформацію, що підтверджують наявність зазначених фактів.

Відповідно до п.5.1.2 Методичних рекомендацій щодо оформлення матеріалів документальних перевірок податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, та документування виявлених порушень , затверджених Наказом ДФС України 01 червня 2017 року № 396 (далі - Методичні рекомендації № 396), з метою забезпечення належної доказовості висновків за кожним відображеним в описовій частині акта (довідки) документальної перевірки фактом порушення в обов`язковому порядку необхідно:

а) чітко викласти зміст порушення з посиланням на конкретні пункти і статті нормативно-правових актів, якими встановлено відповідні норми, що були порушені.

б) зазначити період (календарний день, місяць, квартал, півріччя, три квартали, рік) фінансово-господарської діяльності платника податків та господарську операцію, при здійсненні якої вчинено це порушення;

в) при проведенні перевірки своєчасності, достовірності та повноти нарахування і сплати передбачених Кодексом податків та зборів зазначити встановлений безпосередній зв`язок (його відсутність) між виявленими порушеннями, показниками відповідних рядків податкових декларацій (звітів, розрахунків) та регістрами бухгалтерського обліку (первинними документами), які використовувались при проведенні перевірки суб`єктів господарювання.

У випадку якщо перевіркою можливо визначити конкретний первинний документ або обліковий регістр, невикористання, використання, або некоректне використання якого вплинуло на правильність визначення конкретних показників декларацій, акт (довідки) перевірки має містити посилання на такий первинний документ або обліковий регістр.

У разі якщо перевірка свідчить про неправильне визначення платником податків об`єктів оподаткування, але неможливо встановити конкретні причини відхилення та визначити конкретні документи, що необґрунтовано вплинули (не вплинули) на розмір відповідних задекларованих показників, в акті (довідці) перевірки робиться про це запис та здійснюється посилання на норми законодавства, які регулюють загальний порядок обчислення конкретного податку.

При цьому у матеріалах перевірки рекомендовано детально викласти розрахунки та матеріали, на підставі яких визначено об`єкти оподаткування, та відхилення обчислених таким чином об`єктів від задекларованих платником податків. Такі розрахунки мають бути законодавчо обґрунтованими.

З огляду на викладене, суд вважає, що податковий орган не довів на підставі належних і допустимих доказів порушення позивачем вимог податкового законодавства в частині заниження податкових зобов`язань з ПДВ, нереєстрації податкових накладних, оскільки в акті перевірки не наведено, за які саме дати та відповідно до яких фіскальних звітних чеків, інших розрахункових документів, підприємець не задекларував податкові зобов`язання з ПДВ, не склав, не зареєстрував в ЄРПН та не задекларував податкові накладні з посиланням на конкретні первинні документи (фіскальні звітні чеки, інші розрахункові документи) на підставі яких у позивача виникали податкові зобов`язання з ПДВ. В акті перевірки не вказано, які саме податкові накладні із зазначенням їх реквізитів були задекларовані, проте не зареєстровані в ЄРПН.

Відсутність в акті перевірки деталізації обставин податкового правопорушення суперечить приписам пункту 5 розділу ІІ Порядку № 727 та Методичним рекомендаціям № 396.

Щодо порушень податкового законодавства в частині обчислення позивачем акцизного податку, слід зазначити наступне.

В акті перевірки зазначено, що перевіркою, вибірково, охоплено витяги електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків реєстраторів розрахункових операцій, які дротовими або бездротовими каналами зв`язку надходять до органів державної податкової служби, механізм передачі яких встановлено та затверджено наказом Міністерства фінансів від 08.10.2012 року №1057 "Порядок передачі електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків реєстраторів розрахункових операцій дротовими або бездротовими каналами зв`язку до органів державної податкової служби". За результатами охопленої та опрацьованої інформації вибірковим методом встановлено обсяги реалізації підакцизної групи товарів, з масиву реалізованих товарів через РРО в роздрібній торгівлі суб`єкта, за кожним окремим електронним контрольно-касовим реєстратором (далі ЕККР), а саме: сума операцій по підакцизній групі товару (вартість реалізованого товару з акцизним податком) становить 59031745,52 грн., та відповідно, вартість реалізованих у роздрібній торговельній мережі підакцизних товарів (з ПДВ та без акцизного податку) за період, що перевіряється становить 56220710,02 грн. згідно вимог Кодексу визначено акцизний податок, який становить 2 811 035,50 грн. В порушення вимог пп.214.1.4, п.214.1. ст.214 Кодексу суб`єктом господарювання не включено до бази оподаткування вартість підакцизних товарів (з податком на додану вартість та без урахування акцизного податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів), що реалізовані у роздрібній торговельній мережі на суму 6740560,00грн., чим занижено суму податкового зобов`язання з акцизного податку, що підлягає сплаті до бюджету в розмірі 337028грн.

Відповідно до пп.212.1.11 п.212.1 ст.212 Кодексу платником податку є особа господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів. Об`єктом оподаткування акцизним податком є, зокрема, операції з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, визначені п.п.213.1.9 п.213.1 ст.213 Кодексу.

Підпунктом 214.1.4 п.214.1 ст.214 Кодексу встановлено, що базою оподаткування акцизним податком є вартість (з податком на додану вартість та без урахування акцизного податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів) підакцизних товарів, що реалізовані суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі.

У 2017-2018 роках, згідно п.п.215.3.10 п.215.3 с г.215 Кодексу ставка акцизного податку для пива, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, реалізованих суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі, становила 5 відсотків від вартості реалізованих у роздрібній торгівлі підакцизних товарів.

Відповідно до пп. 216.9 ст. 216 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань щодо реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів є дата здійснення розрахункової операції відповідно до Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг , для безготівкових розрахунків - дата оформлення розрахункового документа на суму проведеної операції, який підтверджує факт продажу, товару, а у разі реалізації товарів фізичними особами - підприємцями, які сплачують єдиний податок, - дата надходження оплати за проданий товар.

Відповідно до підпункту 72.1.6 пункту 72.1 ст. 72 Кодексу, для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла до контролюючого органу в установленому законом порядку.

Статтею 61 Кодексу визначено поняття податковий контроль та повноваження органів державної влади щодо його здійснення.

Пунктом 61.1 ст.61 Кодексу передбачено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

У відповідності до підпункту 16.1.7 пункту 16.1 ст. 16 Кодексу, платник податків зобов`язаний подавати контролюючим органам інформацію в порядку, у строки та в обсягах, встановлених податковим законодавством.

Відповідно до ст.З Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг (далі Закон 265), суб`єкти господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій (крім електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг) та реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти) повинні подавати до органів державної податкової служби по дротових або бездротових каналах зв`язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам`яті реєстраторів розрахункових операцій або в пам`яті модемів, які до них приєднані.

Відповідно ст.2 Закону 265 фіскальна пам`ять - запам`ятовуючий пристрій у складі реєстратора розрахункових операцій, призначений для одноразового занесення, зберігання і багаторазового зчитування підсумкової інформації про обсяг розрахункових операцій, яку неможливо змінити або знищити без пошкодження самого пристрою. А фіскальні функції - здатність реєстраторів розрахункових операцій забезпечувати одноразове занесення, довготермінове зберігання у фіскальній пам`яті, багаторазове зчитування і неможливість зміни підсумкової інформації про обсяг розрахункових операцій, виконаних в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо), або про обсяг операцій з купівлі-продажу іноземної валюти.

Відповідно до п.83.1, ст.83 Кодексу для посадових осіб контролюючих органів під час проведення перевірок підставами для висновків зокрема є: документи, визначені цим Кодексом; податкова інформація.

Судом встановлено, що за даними поданих декларацій позивачем визначено обсяг реалізованих підакцизних товарів (з податком на додану вартість та без урахування акцизного податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів) за період, що перевірявся, в розмірі 49480157,0грн.

Відповідно до додатка 6 до податкових декларацій з акцизного податку за 2017 - 2018 років вартість реалізованої підакцизної продукції (база оподаткування) за 2017 рік становить 26395317 грн., за 2018 рік становить 23084840 грн.; акцизний податок за 2017 рік становить 1319766 грн. та за 2018 рік становить 1154242 грн.

Згідно наказу Міністерства фінансів від 08.10.2012 року №1057 Порядок передачі електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків реєстраторів розрахункових операцій дротовими або бездротовими каналами зв`язку до органів державної податкової служби (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) суб`єкти господарювання, які використовують РРО, що створюють КСЕФ, та/або електронні контрольно-касові реєстратори, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді, повинні забезпечити передачу до сервера обробки інформації електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці у пам`яті РРО або в пам`яті модемів, які до них приєднані. Суб`єкти господарювання, які використовують РРО для реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, повинні забезпечити передачу інформації про обсяг операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, яка міститься у їх фіскальній пам`яті, до сервера обробки інформації. Суб`єкти господарювання, які використовують РРО, не визначені у пунктах 1.5, 1.6 цього розділу, повинні забезпечити передачу інформації про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або безготівковій формі, яка міститься у їх фіскальній пам`яті, до сервера обробки інформації.

Слід зауважити, що чинне податкове законодавство не надає права відповідачеві визначати податкове зобов`язання з податку шляхом вибіркової перевірки податкової інформації та/або документів платника податків. В порушення пункту 5 розділу ІІ Порядку № 727 в акті перевірки не наведено за якими конкретними розрахунковими документами відповідач визначив суму операцій по підакцизній групі товару (вартість реалізованого товару з акцизним податком) 59031745,52 грн., адже відповідні посилання на фіскальні звітні чеки та розрахунки в акті перевірки відсутні. З огляду на таке, суд констатує про ненадання контролюючим органом належних та допустимих доказів на підтвердження висновків за актом перевірки про заниження сум акцизного податку.

Що стосується виявлених під час перевірки порушень чинного законодавства щодо мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін на алкогольні напої, максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, суд відмічає таке.

За результатами перевірки встановлено, що ФОН ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) здійснено реалізацію алкогольних напоїв за цінами нижчими за встановлені мінімальні роздрібні ціни, а саме: за період, що перевіряється за даними витягів електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків реєстраторів розрахункових операцій по 22 ЕККР здійснено реалізацію алкогольних напоїв на загальну суму 722 574,10 грн., за цінами нижчими за встановлені мінімальні роздрібні, чим порушено вимоги щодо дотримання мінімальних роздрібних цін встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 №957 Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв (із змінами Постановами КМУ від 09.11.2016 №828, від 09.08.2017 № 634, від 05.09.7018 №748).

За результатами перевірки також встановлено, що ФОП ОСОБА_1 здійснено реалізацію тютюнових виробів за цінами вищими ніж встановлені максимальні роздрібні ціни. Так, в ході перевірки встановлено, що суб`єктом господарювання через контрольно-касовий апарат ЕКСЕЛЛІО DPU-500 Plus, заводський номер ИС10000328, фіскальний номер 0625011879, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , 22.08.2017 відповідно до фіскального чеку №214917 реалізовано 1 пачку цигарок Столичні червоні за ціною 84,47 грн., загальна сума чеку становить 84,47 гривень. Відповідно до видаткової накладної від 16.08.2017 № ЖТ17-000051970, ФОН ОСОБА_1 від постачальника ТОВ "ТЕДІС УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ 30622532) на замовлення за адресою: м. Житомир, пров. Червоний, буд. 6/а, отримано Сигарети Столичні без фільтра у кількості 20 пачок, МРЦ відповідно до накладної 19,53 грн. Тобто, максимальна роздрібна ціна на отримані сигарети Столичні без фільтра з урахуванням 5% акцизного податку становила 20,51 грн/пачку. Проведеним аналізом декларацій про встановлені максимальні роздрібні ціни виробниками та імпортерами тютюнових виробів, встановлено, що станом на 01.08.2017 року задекларованою максимальною роздрібною ціною на цигарки Столичні без фільтра є ціна встановлена виробником тютюнових виробів ПАТ Імперіал Тобакко Продакшн Україна яка становить - 19,53 грн., тобто максимальна роздрібна з урахування акцизного податку-20,51 грн./пачку.

Як вказано в розрахунку штрафних (фінансових) санкцій до податкового повідомлення рішення від 16.03.2020 №0004343203 застосовано фінансову санкцію у сумі 10 000 грн. за роздрібну торгівлю алкогольними напоями за цінами нижчими мінімальних роздрібних цін встановлених на такі напої із розрахунку 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних роздрібних цін (отримана партія товару відповідно накладних становить 1187,85 грн.);

- в розрахунку штрафних (фінансових) санкцій до податкового повідомлення рішення від 16.03.2020 №0004353203 застосовано фінансову санкцію у сумі 10000 грн. за роздрібну торгівлю алкогольними напоями за цінами нижчими мінімальних роздрібних цін встановлених на такі напої із розрахунку 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних роздрібних цін (отримана партія товару відповідно накладних становить 475,14 грн., виходячи з мінімальних роздрібних цін, отримана партія товару у перерахунку на мінімальні роздрібні ціни 4664,17 грн.);

- в розрахунку штрафних (фінансових) санкцій до податкового повідомлення рішення від 16.03.2020 № 0004363203, за яким застосовано фінансову санкцію у сумі 10000 грн. за роздрібну торгівлю алкогольними напоями за цінами нижчими мінімальних роздрібни цін встановлених на такі напої, із розрахунку 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних роздрібних цін (отримана партія товару у перерахунку на мінімальні роздрібні ціни 6230,19 грн.);

- в розрахунку штрафних (фінансових) санкцій до податкового повідомлення рішення від 16.03.2020 № 0004373203 згідно якого застосовано фінансову санкцію у сумі 962448,12 грн. за роздрібну торгівлю алкогольними напоями за цінами нижчими мінімальних роздрібних цін встановлених на такі напої, із розрахунку 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних роздрібних цін (отримана партія товару відповідно накладних становить 21784,93 грн., виходячи з мінімальних роздрібних цін, отримана партія товару у перерахунку на мінімальні роздрібні ціни 940663,19 грн.);

- в розрахунку штрафних (фінансових) санкцій до податкового повідомлення рішення від 16.03.2020 № 0004383203 застосовано фінансові санкції у сумі 30036,58 грн. за роздрібну торгівлю алкогольними напоями за цінами нижчими мінімальних роздрібних цін встановлених на такі напої із розрахунку 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних роздрібних цін (отримана партія товару у перерахунку на мінімальні роздрібні ціни 30036,58 грн.);

- в розрахунку штрафних (фінансових) санкцій до податкового повідомлення рішення від 16.03.2020 № 0004393203 застосовані фінансові санкції у сумі 10000 грн. за роздрібну торгівлю тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів, збільшеними на суми акцизного податку з реалізації через роздрібну торговельну мережу тютюнових виробів.

Відповідно до ст. 1 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP мінімальні роздрібні ціни на алкогольні напої - ціни, які визначаються виходячи з мінімальних оптово-відпускних цін на цю продукцію та торговельної надбавки.

Відповідно до ч. 10 ст. 18 Закону №481 Кабінету Міністрів України надано право встановлювати мінімальні оптово-відпускні та роздрібні ціни на алкогольні напої.

Згідно з пп. 14.1.106 п. 14.1 ст. 14 ПК України, максимальні роздрібні ціни - ціни, встановлені на підакцизні товари (продукцію з урахуванням усіх видів податків (зборів). Акцизний податок з реалізованих суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів не включається до максимальної роздрібної ціни.

Максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію) встановлюються виробниками або імпортерами товарів (продукції) шляхом декларування таких цін у порядку, встановленому цим Кодексом. Продаж суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, на які встановлюються максимальні роздрібні ціни, не може здійснюватися за цінами, вищими за максимальні роздрібні ціни, збільшені на суму акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Згідно ст. 11 Закону №481 встановлена виробником або імпортером максимальна роздрібна ціна на тютюнові вироби наноситься на пачку, коробку або сувенірну коробку тютюнових виробів разом з датою їх виготовлення.

Відповідно до п.221.3 ст.221 Податкового Кодексу України, та ст. 11 Закону України № 481, а саме за наявності у місці торгівлі тютюновими виробами таких тютюнових виробів одного найменування, на пачках, коробках, та сувенірних коробках яких зазначені різні максимальні роздрібні ціни, продаж таких тютюнових виробів здійснюється за цінами, не вищими ніж ті, що зазначені на відповідних пачках, коробках та сувенірних коробках, збільшених на суму акцизного податку з реалізованих тютюнових виробів.

Відповідно до ст. 17 Закону № 481 передбачено, що за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями та тютюновими виробами, пальним та зберігання пального посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством. До суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі: оптової або роздрібної торгівлі коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої - 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 10000 гривень; роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів, збільшеними на суми акцизного податку з реалізації через роздрібну торговельну мережу тютюнових виробів, - 100 відсотків вартості наявних у суб`єкта господарювання тютюнових виробів, але не менше 10000 гривень.

Аналізуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що ні в акті перевірки, ні в ході судового розгляду справи відповідач не надав жодного належного доказу вчинення позивачем вищенаведених порушень. Суд зазначає, що належними і допустимими доказами наведених вище порушень є фіскальні звітні чеки, якими підтверджується реалізація алкогольних напоїв та тютюнових виробів за цінами з порушенням Закону. Окрім того, в акті перевірки не наведено на підставі яких розрахункових документів відповідач вирахував вартість отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних роздрібних цін, в кожному конкретному випадку порушення.

Відповідно до статей 9 , 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно зі статтею 90 цього Кодексу оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Перевіривши матеріали справи, дослідивши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх рішень та докази, надані позивачем, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог у повному обсязі.

Відповідно до частин 1, 3 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України , при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу , стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 73-77 , 90 , 94 , 139 , 241 , 245 , 246 , 250 , 255 , 295 КАС України , суд -

вирішив:

Адміністративний позов Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Житомирській області про про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкові повідомлення-рішення від 16.03.2020 року №0004343203, №0004363203, №0004373203, №0004383203, №0004393203, №0004453203, №0004493305, №000450305, винесені Головним управлінням ДПС у Житомирській області.

Стягнути з Головного управління ДПС у Житомирській області на користь Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 судовий збір у сумі 40 551 (сорок тисяч п`ятсот п`ятдесят одну) грн. 50 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Р.М.Шимонович

Дата ухвалення рішення 31.12.2020
Оприлюднено 04.01.2021

Судовий реєстр по справі 240/9236/20

Проскрольте таблицю вліво →
Рішення Суд Форма
Ухвала від 01.11.2022 Касаційний адміністративний суд Верховного Суду Адміністративне
Ухвала від 21.09.2022 Касаційний адміністративний суд Верховного Суду Адміністративне
Ухвала від 14.12.2021 Касаційний адміністративний суд Верховного Суду Адміністративне
Ухвала від 10.11.2021 Касаційний адміністративний суд Верховного Суду Адміністративне
Ухвала від 29.09.2021 Касаційний адміністративний суд Верховного Суду Адміністративне
Ухвала від 18.08.2021 Касаційний адміністративний суд Верховного Суду Адміністративне
Ухвала від 28.07.2021 Касаційний адміністративний суд Верховного Суду Адміністративне
Ухвала від 22.06.2021 Касаційний адміністративний суд Верховного Суду Адміністративне
Постанова від 27.04.2021 Сьомий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Постанова від 27.04.2021 Сьомий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Рішення від 31.12.2020 Житомирський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 07.10.2020 Житомирський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 22.06.2020 Житомирський окружний адміністративний суд Адміністративне

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Стежити за справою 240/9236/20

Встановіть Опендатабот та підтвердіть підписку

Вайбер Телеграм

Опендатабот для телефону