Постанова
від 04.12.2020 по справі 760/23532/20
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №760/23532/20

3-9945/20

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 грудня 2020 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Калініченко О.Б., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Держмитслужби про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина ОСОБА_1 ), генерального директора підприємства MORE CREATION TRADING COMPANY LIMITED, (4F, №250 Building, Jiangdong middle road, Yiwu, Zhejiang, China) , за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, -

В С Т А Н О В И В:

28.10.2020 року до Солом`янського районного суду м. Києва від Київської митниці Держмитслужби надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 ) за порушення митних правил.

Зі змісту протоколу про порушення митних правил № 1454/10000/20 від 31.08.2020 року вбачається, що 20.08.2020 року до відділу митного оформлення № 1 митного поста Київ-західний Київської митниці Держмитслужби декларантом ТОВ ЄВРОТЕСТ-ПЛЮС (код ЄДРПОУ 43213430) ОСОБА_2 (згідно з відомостями у графі 54) подано митну декларацію типу ІМ-40 ДЕ , якій в автоматичному порядку присвоєно реєстраційний № UA100020/2020/038036, щодо здійснення митного оформлення товарів, що надійшли на адресу ТОВ ПРОМТЕХІНЖИНІРИНГ (25006, Україна, м. Кропивницький, провулок Центральний, 3/1, код ЄДРПОУ 39594121) за зовнішньоекономічним договором від 04.05.2017 року № 1 та інвойсом від 22.05.2020 року № JXJ20200522.

Експортер (відправник) товарів - MORE CREATION TRADING COMPANY LIMITED, (4F, №250 Building, Jiangdong middle road, Yiwu, Zhejiang, China).

Згідно з статтею 338 Митного кодексу України в період з 20.08.2020 року по 25.08.2020 року посадовою особою митного органу проведено митний огляд, за результатами якого, відповідно до акту митного огляду від 25.08.2020 року № UA100020/2020/038036, виявлено товари, відомості про які відсутні у митній декларації та товаросупровідних документах, а саме:

1) патрон для токарного верстата по металу, має напис NTH, SK-09 - 1 од. - 22,3 кг.

2) патрон для токарного верстата по металу, має напис DK41-160A(F) - 1 од. - 9,1 кг.

3) змінні затискачі для патрона токарного верстата по металу, має напис OMATEI - 4 комплекти - 9,6 кг.

4) змінні затискачі для патрона токарного верстата по металу - 2 комплекти - 7,1 кг.

5) змінні затискачі для патрона токарного верстата по металу (7 комплектів) - 1 упаковка - 1,8 кг.

6) змінні затискачі для патрона токарного верстата по металу - 1 комплект - 3,1 кг.

7) змінні затискачі для патрона токарного верстата по металу, має напис OMATEI - 1 комплект - 1,5 кг.

8) змінні затискачі для патрона токарного верстата по металу, має напис HARD JAWS FOR HYDRAVLIC, POWER CHUCKS - 2 комплекти - 3,9 кг.

9) тримач для токарного верстата по металу (цанга), BT40-ER16M-150 має напис NICHE - 2 од. - 2.6 кг.

10) тримач для токарного верстата по металу (цанга), BT40-HC32-105 має напис NICHE - 2 од. - 4.9 кг.

11) тримач для токарного верстата по металу (цанга), BT40-ARU16-105 має напис NICHE - 3 од. - 6,4 кг.

12) тримач для токарного верстата по металу (цанга), BT40-MTA2-60 має напис NICHE - 2 од. - 2.2 кг.

13) тримач для токарного верстата по металу (цанга), BT40-MTA3-70 має напис NICHE - 2 од. - 2.3 кг.

14) тримач для токарного верстата по металу (цанга), BT40-FMB27-100 має напис NICHE - 1 од. - 2,7 кг.

15) тримач для токарного верстата по металу (цанга), BT40-FMB22-100 має напис NICHE - 1 од. - 2,1 кг.

16) тримач для токарного верстата по металу (цанга), BT40-SLA25-90 має напис NICHE - 1 од. - 1.7 кг.

17) тримач для токарного верстата по металу (цанга), BT40-SLA20-63 має напис NICHE - 1 од. - 1.3 кг.

18) тримач для токарного верстата по металу (цанга), BT40-SLA16-63 має напис NICHE - 1 од. - 1.3 кг.

19) тримач для токарного верстата по металу (цанга), BT40-ER32-70 має напис NICHE - 10 од. - 13,1 кг.

20) тримач для токарного верстата по металу (цанга), BT40-FMB22-45 має напис NICHE - 2 од. - 3 кг.

21) тримач для токарного верстата по металу (цанга), BT40-TER32-115 має напис NICHE - 2 од. - 3,9 кг.

22) тримач для токарного верстата по металу (цанга), BT40-TER25-100 має напис NICHE - 2 од. - 3,2 кг.

23) тримач для токарного верстата по металу (цанга), BT40-TER16-100 має напис NICHE - 2 од. - 3,1 кг.

24) тримач інструменту для верстатів BT40, має напис TOOL HOLDER, LOCKING DEVICE - 2 од. - 7,9 кг.

25) змінний інструмент для токарного верстата по металу, має напис GEER HOB (P6M5+TIN) 2510-6025 - 2 од. - 7,9 кг.

26) змінний інструмент для токарного верстата по металу, має напис GEER HOB (P6M5+TIN) 2520-6030 - 2 од. - 0,444 кг.

27) змінний інструмент для токарного верстата по металу, має напис SPLINE HOB (P6M5+TIN) 2520-6022 - 2 од. - 2,332 кг.

28) тримач інструменту для токарного верстата по металу , BT40*45 - 50 од. - 4,2 кг.

29) тримач для токарного верстата по металу (цанга), SC32-25 - 2 од. - 0.34 кг.

30) тримач для токарного верстата по металу (цанга), ER16-0280216 - 2 од. - 0.069 кг.

31) тримач для токарного верстата по металу (цанга), SC32-16 - 2 од. - 0.518 кг.

32) тримач для токарного верстата по металу (цанга), SL20-WER16-70L , має напис NICHE - 3 од. - 0,932 кг.

33) тримач для токарного верстата по металу (цанга), SL32-WER32-80L, має напис NICHE - 2 од. - 1,967 кг.

34) тримач для токарного верстата по металу (цанга), SL32-WER25-75L, має напис NICHE - 2 од. - 1,745 кг.

35) тримач для токарного верстата по металу (цанга), SL20-WER16-70L , має напис NICHE - 3 од. - 0,932 кг.

36) тримач для токарного верстата по металу (цанга), ER25-070055G - 2 од. - 0.187 кг.

37) тримач для токарного верстата по металу (цанга), ER25-090070G - 2 од. - 0.186 кг.

38) тримач для токарного верстата по металу (цанга), ER32-140110G - 2 од. - 0.320 кг.

39) тримач для токарного верстата по металу (цанга), ER32-120090G - 2 од. - 0.335 кг.

40) тримач для токарного верстата по металу (цанга), ER16-045034G - 2 од. - 0.066 кг.

41) тримач для токарного верстата по металу (цанга), ER16-060049G - 2 од. - 0.064 кг.

42) набір тримачів для токарного верстата по металу (цанга), ER16-10PCS - 1 набір. - 0.256 кг.

43) набір тримачів для токарного верстата по металу (цанга), ER25-15PCS - 1 набір. - 1,1 кг.

44) набір інструментів для токарного верстата по металу, має напис 58PC CLAMPING KIT WITH METAL HOLDER - 2 набори. - 16,7 кг.

45) фільтрувальний елемент металевий - 500 од (5 уп х 100 од). - 17,7 кг.

46) щуп для перевірки рівня рідини - 500 од -11,1 кг.

47) металеві з`єднувальні деталі -500 од - 75 кг.

27.08.2020 року митному органу надано лист - пояснення від гр. ОСОБА_1 ), який приносить вибачення та інформує про те, що помилково помістили лишній товар у контейнер FDCU0310599.

Директор компанії одержувача товарів ТОВ ПРОМТЕХІНЖИНІРИНГ ОСОБА_3 в своєму поясненні від 26.08.2020 року просить прийняти до відома, що надлишковий товар ними не купувався і відповідно їх компанії не належить.

Декларант ТОВ ЄВРОТЕСТ-ПЛЮС ОСОБА_2 26.08.2020 року пояснює, що митну декларацію заповнював відповідно до наданих товаросупровідних документів та про інші сторонні відомості йому не було відомо.

Таким чином, митний орган вважає, що в діях громадянина ОСОБА_1 ) наявні ознаки порушення митних правил передбачених частиною 1 статті 483 Митного кодексу України, а саме подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, кількості.

Відповідно до висновку спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень від 16.10.2020 року № 1420003302 загальна вартість предметів правопорушення тимчасово вилучених за протоколом про порушення митних правил № 1454/10000/20, становить - 707 614,20 грн. (а.с. 43-49).

Особа, що притягається до адміністративної відповідальності, повідомлялася про розгляд справи, в судове засідання не з`явилася.

Представник Київської митниці Держмитслужби у судовому засіданні пояснив, що обставини порушення митних правил ОСОБА_1 ) є доведеними, у зв`язку з чим щодо останнього 31.08.2020 року складено протокол про порушення митних правил № 1454/10000/20 за ст. 472 МК України.

Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши та оцінивши зібрані матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Відповідно до ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Тобто при складанні протоколу про порушення митних правил враховуються ознаки складу правопорушення, які мають узгоджуватись з диспозицією статті, до відповідальності за якою притягується особа. У іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.

Згідно з ч. 1 ст. 483 МК України відповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Безпосереднім об`єктом посягання при вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 483 МК України, є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.

Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Суб`єкт правопорушення - осудна особа, яка досягла 16-річного віку, а також посадова особа підприємства. Посадова особа підприємства - керівник та інший працівник підприємства (резиденти й нерезиденти), які у зв`язку з постійно або тимчасово виконуваними ними трудовими (службовими) обов`язками відповідають за додержання вимог, установлених МКУ, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними в установленому законом порядку.

Суб`єктивна сторона вказаного правопорушення характеризується прямим умислом, тобто усвідомленням особою, яка вчинила правопорушення характеру незаконного переміщення товарів через митну територію України.

Не можна розглядати як порушення митних правил дії особи, яка, переміщуючи товари через митний кордон України, надала митним органам супровідні документи з відомостями, що не відповідають дійсності, без умислу порушити митні правила, передбачені чинним законодавством України (п. 6 Постанови Пленуму Верховного суду від 03.06.2005 року № 8 Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил ).

При цьому, що стосується використання документів, то судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Тобто ті, що подаються митному органу на кордоні та є підставою для пропуску товару на митну територію України.

Так, встановлено, що 29.06.2020 року в зоні діяльності Одеської митниці Держмитслужби через митний кордон України з території Китайської Народної Республіки у контейнері № TEMU8022716 за попередньою митною декларацією від 28.06.2020 року № UA100000/2020/870219 на адресу ТОВ ЛЮКС-ІНВЕСТМЕНТ (ЄДРПОУ 42956612) переміщено товари парасолі, вироби з пластмас , загальною вагою брутто 23 642,20 кг.

20.08.2020 року до відділу митного оформлення № 1 митного поста Київ-західний Київської митниці Держмитслужби декларантом ТОВ ЄВРОТЕСТ-ПЛЮС згідно з відомостями у графі 54 ОСОБА_2 подано митну декларацію типу ІМ-40 ДЕ , якій присвоєно реєстраційний № UA100020/2020/038036, щодо здійснення митного оформлення товарів, що надійшли на адресу ТОВ ПРОМТЕХІНЖИНІРИНГ за зовнішньоекономічним договором від 04.05.2017 року № 1 та інвойсом від 22.05.2020 року № JXJ20200522.

Відправником товарів є MORE CREATION TRADING COMPANY LIMITED.

За результатами митного огляд,у відповідно до акту митного огляду від 25.08.2020 року № UA100020/2020/038036 виявлено товари, відомості про які відсутні у митній декларації та товаросупровідних документах.

27.08.2020 року митному органу надано лист - пояснення від гр. ОСОБА_1 ), який приносить вибачення та інформує про те, що помилково помістили лишній товар у контейнер FDCU0310599.

Директор компанії одержувача товарів ТОВ ПРОМТЕХІНЖИНІРИНГ ОСОБА_3 в своєму поясненні від 26.08.2020 року просить прийняти до відома, що надлишковий товар ними не купувався і відповідно їх компанії не належить.

Декларант ТОВ ЄВРОТЕСТ-ПЛЮС - ОСОБА_2 26.08.2020 року пояснив, що митну декларацію заповнював відповідно до наданих товаросупровідних документів та про інші сторонні відомості йому не було відомо.

Відповідно до ч. 1 ст. 265 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник подає митному органу документи та відомості, необхідні для митного контролю, передбачені ст. 335 МК України.

Згідно положень ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

За змістом ст. 265 МК України декларантами мають право виступати:

1) при переміщенні товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України або при зміні митного режиму щодо товарів на підставі зовнішньоекономічного договору, укладеного резидентом, - резидент, яким або від імені якого укладено цей договір;

2) в інших випадках - особа, яка відповідно до законодавства України має право вчиняти щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення юридично значущі дії від свого імені.

Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.

Відповідно до ч.ч. 4, 5 ст. 266 МК України у разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.

Особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.

З митної декларації типу ІМ/40/ДЕ № № UA100020/2020/038036вбачається, що відправником товару є компанія MORE CREATION TRADING COMPANY LIMITED, одержувачем та особою, відповідальною за фінансове врегулювання - ТОВ ПРОМТЕХІНЖИНІРИНГ , а декларантом - ТОВ ЄВРОТЕСТ-ПЛЮС .

За наданими матеріалами компанія MORE CREATION TRADING COMPANY LIMITED уклала контракт № 1 від 04.05.2017 року з ТОВ ПРОМТЕХІНЖИНІРИНГ на поставку товарів.

Між ТОВ ЄВРОТЕСТ-ПЛЮС та ТОВ ПРОМТЕХІНЖИНІРИНГ укладено договір про надання послуг від 18.08.2020 року, яким останнє доручило здійснювати декларування товарів, майна, транспортних засобів та інших предметів замовника або декларування товарів третіх осіб за договорами замовника, що переміщуються через митний кордон України.

Вбачається, що декларування товару під час митного оформлення здійснювалось представником ТОВ ЄВРОТЕСТ-ПЛЮС , а не відправником товару - компанією MORE CREATION TRADING COMPANY LIMITED чи уповноваженою ним особою.

Отже, матеріалах справи відсутні та не надавались у судовому засіданні будь-які дані чи належні докази на підтвердження того, що ОСОБА_4 ( ОСОБА_4 ) був суб`єктом декларування та умисно надав товаросупровідні документах на переміщення товарів на територію України, які містять неправдиві відомості.

Згідно зі ст. 10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Натомість, як встановлено за матеріалами справи та не було спростовано митним органом, сталась помилка при відправлені товару, яку не можна розглядати як порушення митних правил.

Таким чином, матеріали справи про порушення митних правил не містять будь-яких відомостей та жодних доказів того, що громадянин ОСОБА_1 ) вчиняв будь-які умисні дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу України документів, що містять неправдиві щодо товару відомості, а тому в його діях відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Згідно зі ст. 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до правил п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю, в разі відсутності події та складу адміністративного правопорушення.

У зв`язку з тим, що в діях ОСОБА_1 ) відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, провадження по справі відносно нього підлягає закриттю.

Керуючись ст.ст. 264, 318, 458, 483, 487 МК України, ст.ст. 10, 245, 247, 252, 280, 283, 287-294 КУпАП, суддя, -

П О С Т А Н О В И В:

Закрити провадження відносно ОСОБА_1 ) в справі про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Вилучені відповідно до протоколу про порушення митних правил № 1454/10000/20 від 31 серпня 2020 року товари повернути власнику або уповноваженій ним особі.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через районний суд, шляхом подання скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя:

Дата ухвалення рішення04.12.2020
Оприлюднено05.01.2021
Номер документу93976204
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/23532/20

Постанова від 04.12.2020

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Калініченко О. Б.

Постанова від 04.12.2020

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Калініченко О. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні