Постанова
від 10.01.2020 по справі 760/8946/19
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження № 3/760/6/20

в справі 760/8946/19

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 січня 2020 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Коробенко С.В., розглянув матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС, про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який проживає: АДРЕСА_1 , паспорт громадянина України НОМЕР_1 , виданий Веселівським РВУ МВС України в Запорізькій області 12.01.2007, за ознаками порушення митних правил, передбаченого ч.1ст. 483 Митного кодексу України, -

В С Т А Н О В И В :

Відносно ОСОБА_1 складено протокол про порушення митних правил №0172/10000/19, передбачених ст.483МК України, яке полягає в наступному.

29.11.2016 через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску Рені - Джюрджюлешть Одеської митниці ДФС, у вантажному автомобілі з р.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , з Туреччини на митну територію України ввезено товари широкого вжитку (тканина, завіси, одяг, етикетки, шкіра, стенди, мотузка, меблі, нижня білизна тощо), загальною вагою брутто 22 481 кг та кількістю 558 пакувальних місць.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено на підставі товаросупровідних документів: міжнародна автомобільна накладна (CMR) від 25.11.2016 № 458741, інвойс від 25.11.2016 № 346105.

Згідно з товаросупровідними документами відправником товарів виступала компанія FORMTEKS KONF. ITH. IHR. SAN.VE TIC. LTD. STI (Туреччина), одержувачем - ТОВ ЛАРВУД (01042, м. Київ, вул. Івана Кудрі, буд. 39).

Після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС вказаного вище транспортного засобу, товари, що переміщувались у ньому, були заявлені до митного оформлення декларантом ТОВ ЛАРВУД ОСОБА_1 (гр. 14, 54) на митному посту Західний за електронною митною декларацією типу ІМ 40 АА від 20.12.2016 № 100250001/2016/120405.

Разом із зазначеними вище товаросупровідними документами та МД до митниці були надані: контракт від 03.10.2016 № L-ED/10-16, укладений між продавцем - компанією ETERNAL DEVELOPMENT LP (Offices 2, Suite 2, 5 St. Vincent Street, Edinburgh, EH36SW, Scotland, UK) та покупцем - ТОВ ЛАРВУД (Україна) в особі директора ОСОБА_1 , інвойс від 05.12.2016 № 346105, пакувальний лист від 05.12.2016 № 346105/P, а також інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 МД.

Відповідно до інвойсу від 25.11.2016 № 346105, виставленого компанією ETERNAL DEVELOPMENT LP (Великобританія) для ТОВ ЛАРВУД (Україна), вартість переміщених через митний кордон України товарів, на умовах поставки CPT Київ, становить - 19 613, 519 доларів США.

Вантаж випущено у вільний обіг за електронною митною декларацією типу ІМ 40 АА від 22.12.2016 № 100250001/2016/120669.

14.07.2017, листом за вих. № 12071/5/99-99-20-02-01-16, з метою перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи ТОВ ЛАРВУД (код ЄДРПОУ 40714163) при ввезенні на митну територію України товарів широкого вжитку, Державною фіскальною службою України направлено відповідний запит до митних органів Республіки Туреччини.

03.12.2018, листом Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Державної фіскальної служби України від 26.11.2018 № 36861/7/99-99-20-02-01-17 до Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь митних органів Республіки Туреччини на зазначений запит.

Митні органи Республіки Туреччина до своєї відповіді додано копії документів, на підставі яких вищезазначені товари були вивезені вантажним автомобілем з д.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 з митної території останньої.

За результатами опрацювання матеріалів відповіді митних органів Туреччини встановлено, що вантажним автомобілем з д.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 з території Республіки Туреччина різними турецькими компаніями на адресу українського LLC NAVICON UKRAINE (ODESSA PRIMORSKIY BLVD 10 FL 11) / ТОВ НАВІКОН УКРАЇНА (м. Одеса, Приморський б-р, 10, кв. 11) були відправлені товари широкого асортименту загальною вагою брутто 22 481 кг та оформлені митними органами Республіки Туреччина у процедурі транзиту за документом MRN від 25.11.2016 № 16TR34130001328869, відкритої на підставі 2-х експортних декларацій від 25.11.2016 № 16341300ЕХ705360, № 16341300ЕХ705316:

1) експортна декларація № 16341300ЕХ705360 на товари тканина , вагою брутто 9 060 кг, вартістю 88 644, 75євро, відправником яких виступала компанія DHK TEKSTIL TURIZM INSAAT SANAYI VE DIS TICARET LIMITED SIRKETI (TURKMEN MAH. ISMET INONU BLV. UYUCU (1 APT.) 1, 9/KUSADASI, Туреччина), одержувачем - LLC NAVICON UKRAINE

(Україна);

2) експортна декларація № 16341300ЕХ705316 на товари широкого вжитку завіси, одяг, етикетки, шкіра, стенди, мотузка, меблі, нижня білизна тощо , вагою брутто 13 421 кг, вартістю 12 011, 85 доларів США, відправником яких виступала компанія KUZEY KUMASCILIK NAKLIYE TEKSTIL URUNLERI AYAKKABI SANAYI VE DIS TICARET LIMITED SIRKETI (CELALIYE MAH. CEVRIM SK.1 34/BUYUKCEKMECE, Туреччина), одержувачем - LLC NAVICON UKRAINE (Україна).

Тобто, в результаті співставленням відомостей, що містяться у документах, отриманих від митних органів Туреччини, та документах митного контролю та митного оформлення, наданих до Київської міської митниці ДФС, встановлено, що співпадають відомості: щодо номерних знаків транспортного засобу, в якому товари переміщувались через митний кордон України ( НОМЕР_2 / НОМЕР_3 ), щодо асортименту товарів, їх кількості (вага брутто - 22 481 кг, кількість пакувальних місць - 558), але не співпадають відомості щодо відправника, одержувача та вартості товарів.

Таким чином, проведеною перевіркою встановлено, що 29.11.2016 товари широкого вжитку, саме: тканина, завіси, одяг, етикетки, шкіра, стенди, мотузка, меблі, нижня білизна тощо , загальною вагою брутто 22 481 кг, вартістю 88 644, 75 євро та 12 011, 85 доларів США, що згідно курсу на дату переміщення товару через митний кордон України (1 EUR = 27,168301 грн., 1 USD = 25,659521 грн.) складає 2 716 545, 57 грн., переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача товарів та відомості, необхідні для визначення їх митної вартості (інвойс від 25.11.2016 № 346105).

На підставі викладеного митним органом зроблено висновок про наявність у діях ОСОБА_1 , ознак порушення митних правил передбачених частиною 1 ст. 483 Митного кодексу України.

За диспозицією ч.1 ст.483 МК України передбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості.

Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Проте з матеріалів справи не можливо встановити, які саме дії ОСОБА_1 відповідають об`єктивній стороні правопорушення, передбаченого ст..483 МК України, оскільки вона особисто не подавала будь-яких документів до митного органу.

Також виявилось, що в матеріалах справи наявні порушення, допущені Київською міською митницею, які не можливо виправити у судовому засіданні, а саме: не забезпечено належний переклад документів державною мовою.

Як вбачається з матеріалів справи, КММ ДФС на підтвердження своєї позиції надано копії товаросупровідних документів, які складені іноземною мовою, а саме: відповідь митних органів (а.с.34-46), експортні декларації за №№ 16341300ЕХ696465, 16341300ЕХ697006, 16341300ЕХ698929 (а.с.49-53) та транзитні декларації (а.с.47-48), що унеможливлює дослідження їх змісту та встановлення відповідних обставин.

В силу вимог ч.1 ст.492 МК України, провадження у справі про порушення митних правил здійснюється державною мовою.

Відповідно до ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюється наявність чи відсутність порушення митних правил, винність особи та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно з ч.1 ст.508 МК України, отримання доказів у справі про порушення митних правил необхідних для правильного її вирішення проводиться шляхом проведення процесуальних дій, до яких, зокрема відноситься витребування документів, необхідних для провадження у справі про порушення митних правил, або належним чином завірених їх копій чи витягів з них.

Відповідно до ст.527 МК України у справі про порушення митних правил митний орган або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з таких постанов, зокрема про проведення додаткової перевірки.

Згідно ст. 486 МК України, завданням провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким порушенням.

Провадження у справі про порушення митних правил включає в себе виконання процесуальних дій, зазначених у статті 508 цього кодексу.

Таким чином, копії документів, наявні в матеріалах справи і до яких немає перекладу державною мовою, не можуть бути належними та допустимими доказами у справі, оскільки належними є докази, які прямо и непрямо підтверджують існування чи відсутність обставин, що підлягають доказуванню у справі про порушення митних правил, ті інших обставин, які мають значення для провадження у справі, а також достовірність чи недостовірність, можливість чи неможливість використання інших доказів.

Вказані недоліки не можуть бути усунуті при розгляді справи в суді, оскільки повноваженнями на переклад документів, наявних в матеріалах справи, згідно зі ст. 503 МК України, наділені лише посадові особи митного органу, отже справу слід повернути для проведення додаткової перевірки.

Під час проведення додаткової перевірки посадовій особі митного органу слід розглянути питання про здійснення перекладу копій документів та засвідчення їх належним чином.

Враховуючи строки провадження у справі, суд приходить до висновку, що місячний строк з дня отримання адміністративної справи митним органом буде достатнім для виправлення наведених вище недоліків та перевірки ще раз усіх фактичних обставин справи щодо вчинення вказаного правопорушення.

На підставі викладеного, керуючись п.1 ч.1 ст.527 МК України,

П О С Т А Н О В И В :

Матеріали справи про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 483 Митного кодексу України повернути до Київської міської митниці для проведення додаткової перевірки.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя:

Дата ухвалення рішення10.01.2020
Оприлюднено05.01.2021
Номер документу93980187
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/8946/19

Постанова від 20.08.2021

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Коробенко С. В.

Постанова від 10.01.2020

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Коробенко С. В.

Постанова від 10.01.2020

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Коробенко С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні