Справа № 649/1197/20
Провадження № 2-о/649/103/20
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 грудня 2020 року Великолепетиський районний суд Херсонської області у складі:
головуючого Мамаєва В.А.
секретаря судового засідання Шишки Н.М.
представника заявника ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду смт. Велика Лепетиха цивільну справу за заявою ОСОБА_2 до ОСОБА_3 та ОСОБА_4 , третя особа - відділ державної реєстрації актів цивільного стану по Великолепетиському та Горностаївському районах Південного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Одеси) про встановлення факту народження дитини на окупованій території України
В С Т А Н О В И В:
Заявник звернулася до суду з заявою про встановлення факту народження дитини на окупованій території України, мотивуючи свої вимоги наступним. ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , та ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , проживають у цивільному шлюбі. ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_4 народила дитину жіночої статі ОСОБА_5 в м. Сімферополь Автономна Республіка Крим. Факт батьківства підтверджується свідоцтвом про встановлення батьківства серії НОМЕР_1 , виданого 22.07.2020 року відділом реєстрації народження м. Сімферополя Департаменту запису актів громадянського стану Міністерства юстиції Республіки Крим, в якому зазначено, що ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженець Республіки Узбекистан є батьком, а ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , уродженка м. Керч АРК є матір`ю ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_4 Місто Сімферополь Автономної Республіки Крим як і уся АРК є тимчасово окупованою територією України (відповідно до Закону України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України ). Медичне свідоцтво про народження, видане компетентним органом України, батько та мати дитини надати не можуть, оскільки пологи відбувались на тимчасово окупованій території України - в м. Сімферополь, де компетентні органи України тимчасово не працюють. ОСОБА_3 та ОСОБА_4 видано свідоцтво про народження дитини на тимчасово окупованій території України, але відповідно до законодавства України воно є недійсним. Отримати свідоцтво про народження у відділі державної реєстрації актів цивільного стану неможливо, оскільки дитина народилася на тимчасово окупованій території України, на якій неможливо отримати медичний документ, що може бути прийнято відділом державної реєстрації актів цивільного стану для здійснення реєстрації народження дитини, відповідно до закону України Про державну реєстрацію актів цивільного стану . Доказом народження дитини є свідоцтво про народження серія НОМЕР_2 від 22.07.2020 року, видане відділом реєстрації народження м. Сімферополя Департаменту запису актів громадянського стану Міністерства юстиції Республіки Крим від 22.07.2020 року, поліс обов`язкового медичного страхування № 8592979784000053, виданий на ім`я ОСОБА_6 та повідомлення про реєстрацію в системі індивідуального (персоніфікованого) обліку (страховий номер індивідуального лицьового рахунку № 209-766-961 15, зареєстрований 22.07.2020 та виданий на ім`я ОСОБА_6 . ОСОБА_2 є рідною бабусею ОСОБА_6 . Вказане підтверджується копією паспорту заявника в якій вписано, що її сином є ОСОБА_3 . Стосовно зміни прізвища заявника ОСОБА_7 на ОСОБА_8 , вказане підтверджується копією свідоцтва про розірвання шлюбу. Таким чином, заявник має право на подання до суду заяви про встановлення факту народження дитини на тимчасово окупованій території України. Факт встановлення народження дитини заявнику та заінтересованим особам необхідно для отримання ОСОБА_9 громадянства України. Заявник просить суд встановити факт народження дитини жіночої статі ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , в м. Сімферополь від батька ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця Галабінського району Ташкентської області Республіки Узбекистан, громадянина України, та від матері ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , уродженки м. Керчь, АР Крим, громадянки України.
Представник заявника ОСОБА_1 у судове засідання не з"явилася, але надала на адресу заяву, в якій заяву підтримала та просить розглядати справу у її відсутність.
Заінтересована особа ОСОБА_3 у судове засідання не з`явився, про причини неявки суд не повідомив, хоча належним чином був повідомлений про час і місце розгляду справи.
Заінтересована особа ОСОБА_4 у судове засідання не з`явилася, про причини неявки суд не повідомила, хоча належним чином була повідомлена про час і місце розгляду справи.
Представник третьої особи у судове засідання не з`явився, про причини неявки суд не повідомив, хоча належним чином був повідомлений про час і місце розгляду справи.
Вивчивши письмові матеріали справи, суд вважає заяву обґрунтованою і такою, що підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 293 ЦПК України, окреме провадження - це вид непозовного цивільного судочинства, в порядку якого розглядаються цивільні справи про підтвердження наявності або відсутності юридичних фактів, що мають значення для охорони прав та інтересів особи або створення умов здійснення нею особистих немайнових чи майнових прав або підтвердження наявності чи відсутності неоспорюваних прав.
Згідно п. 5 ч. 2 ст. 293 ЦПК України, суд розглядає в порядку окремого провадження справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення.
Пунктом 7 ч. 1 ст. 315 ЦПК передбачено, що суд розглядає справи про встановлення факту народження особи в певний час у разі неможливості реєстрації органом державної реєстрації актів цивільного стану факту народження.
Відповідно до ст. 317 ЦПК заява про встановлення факту народження особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, може бути подана батьками дитини до будь-якого суду за межами такої території України незалежно від місця проживання заявника. Справи про встановлення факту народження або смерті особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, розглядаються невідкладно з моменту надходження відповідної заяви до суду.
Судом встановлено, що ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , та ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , проживають у цивільному шлюбі.
ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_4 народила дочку - ОСОБА_5 , що підтверджується свідоцтвом про народження серії НОМЕР_2 від 22.07.2020 року, згідно якого батьками ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , зазначені: ОСОБА_3 та ОСОБА_4 .
Україна згідно з Конституції є суверенною і незалежною державою. Суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною.
Статтею 1 Закону України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України встановлено правовий статус тимчасово окупованої території України, та визначено, що тимчасово окупована територія України є невід`ємною частиною території України, на яку поширюється дія Конституції та законів України. Датою початку тимчасової окупації є 20 лютого 2014 року.
Для цілей цього Закону тимчасово окупованою територією згідно п. 1 ч. 1 ст. 3 визначається: сухопутна територія Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, внутрішні води України цих територій, та інше.
Згідно ч. 3 ст. 9 Закону України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України , будь-який акт (рішення, документ), виданий органами та/або особами, передбаченими частиною другою цієї статті, є недійсним і не створює правових наслідків.
Таким чином, свідоцтво про народження серії НОМЕР_2 від 22.07.2020 року, видане відділом реєстрації народження м. Сімферополя Департаменту запису актів цивільного стану Міністерства юстиції Республіки Крим є недійсними і не створюють правових наслідків, але вказані документи можуть бути використані як доказ народження дитини.
Згідно ч. 1, ч. 2 ст. 18 Закону України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України , громадянам України гарантується дотримання у повному обсязі їхніх прав і свобод, передбачених Конституцією України, утому числі соціальних, трудових, виборчих прав та права на освіту, після залишення ними тимчасово окупованої території.
Згідно ч. 1 ст. 125 СК України якщо мати та батько дитини не перебувають у шлюбі між собою, походження дитини від матері визначається на підставі документа закладу охорони здоров`я про народження нею дитини.
Відповідно до п. 1 Правил державної реєстрації актів громадянського стану в Україні, затверджених наказом Міністерства юстиції України 18 жовтня 2000 року № 52/5, державна реєстрація актів цивільного стану проводиться з метою забезпечення реалізації прав фізичної особи та офіційного визнання і підтвердження державою фактів народження фізичної особи та її походження, шлюбу, розірвання шлюбу, зміни імені, смерті.
Згідно п. 2 розділу III вищевказаних Правил, підставами для проведення державної реєстрації народження дитини є зокрема, медичне свідоцтво про народження (форма № 103/о), форма якого затверджена наказом Міністерства охорони здоров`я України від 08.08.2006 № 545, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 25.10.2006 за № 1150/13024 (далі - медичне свідоцтво про народження), що видається закладами охорони здоров`я незалежно від підпорядкування та форми власності, де приймаються пологи. Ці документи подаються до органу державної реєстрації актів цивільного стану, де реєструється народження. При відсутності підстав для державної реєстрації народження, визначених у цьому пункті, державна реєстрація народження проводиться на підставі рішення суду про встановлення факту народження даною жінкою.
Отже, законодавством визначено процедуру державної реєстрації народження дитини у даному випадку шляхом звернення до суду. Заявником доведено, що встановлення даного факту іншим шляхом неможливе, але є необхідним для реалізації батьками свої батьківських прав відносно дитини - дівчинки ІНФОРМАЦІЯ_4 .
При цьому, суд враховує принцип 3 Декларації прав дитини, прийнятої Генеральною Асамблеєю ООН 20 листопада 1959 року, згідно якого дитині повинно належати з її народження право на ім`я та громадянство та статтю 7 Конвенції про права дитини, прийнятої Генеральної Асамблеєю ООН 20 листопада 1989 року, відповідно до якої дитина має бути зареєстрована зразу ж після народження і з моменту народження має право на ім`я і набуття громадянства, а також, наскільки це можливо, право знати своїх батьків і право на їх піклування. Держави-учасниці забезпечують здійснення цих прав згідно з їх національним законодавством та виконання їх зобов`язань за відповідними міжнародними документами у цій галузі, зокрема, у випадку, коли б інакше дитина не мала громадянства.
Таким чином, суд приходить до висновку, що необхідно встановити факт народження на окупованій території України дитини - ОСОБА_6 , яка народилася ІНФОРМАЦІЯ_3 , а тому заява ОСОБА_2 підлягає задоволенню.
Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 430 ЦПК України суд допускає негайне виконання рішень у справах про встановлення факту народження особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України.
Керуючись ст.ст. 265, 273, 293, 315, 317, 430 ЦПК України, суд
У Х В А Л И В :
Заяву ОСОБА_2 до ОСОБА_3 та ОСОБА_4 , третя особа - відділ державної реєстрації актів цивільного стану по Великолепетиському та Горностаївському районах Південного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Одеси) про встановлення факту народження дитини на окупованій території України задовольнити.
Встановити факт народження на окупованій території України дитини - ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , яка народились в м. Сімферополь АР Крим, батько якої ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженець Галабінського району Ташкентської області Республіки Узбекистан, громадянин України, паспорт серії НОМЕР_3 , виданий 08.02.2007 року Горностаївським РВ УМВС України в Херсонській області, проживаючий за адресою: АДРЕСА_1 ; мати - ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , громадянка України, паспорт серії НОМЕР_4 , виданий Керченкським РВ ГУДВС України в АР Крим, проживає за адресою. АДРЕСА_2 .
Повне найменування сторін:
1. Заявник - ОСОБА_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків невідомо, адреса зареєстрованого місця проживання: АДРЕСА_3 .
2. Заінтересована особа - ОСОБА_3 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_5 , адреса зареєстрованого місця проживання: АДРЕСА_1 .
3. Заінтересована особа - ОСОБА_4 , реєстраційний номер облікової картки платника податків невідомо, адреса зареєстрованого місця проживання: АДРЕСА_2 .
4. Третя особа - відділ державної реєстрації актів цивільного стану по Великолепетиському та Горностаївському районах Південного міжрегіонального управління міністерства юстиції (м. Одеси), ЄДРПОУ 42964948, адреса місцезнаходження: вул. Покровська 172, смт. Горностаївка Горностаївського району Херсонської області.
Рішення підлягає негайному виконанню. Оскарження рішення не зупиняє його виконання.
На рішення суду може бути подана апеляційна скарга безпосередньо до Херсонського апеляційного суду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня проголошення судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Головуючий підпис
Суд | Великолепетиський районний суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 30.12.2020 |
Оприлюднено | 05.01.2021 |
Номер документу | 93996826 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Великолепетиський районний суд Херсонської області
Мамаєв В. А.
Цивільне
Великолепетиський районний суд Херсонської області
Мамаєв В. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні