Ухвала
від 04.01.2021 по справі 280/9685/20
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ПРО ЗАЛИШЕННЯ ПОЗОВНОЇ ЗАЯВИ БЕЗ РУХУ

04 січня 2021 року Справа № 280/9685/20 м.Запоріжжя

Суддя Запорізького окружного адміністративного суду Садовий І.В., перевіривши матеріали адміністративного позову

за позовною заявою: депутата Запорізької обласної ради VIII скликання ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 )

до: Запорізької обласної ради (код ЄДРПОУ 20507422, 69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 164), депутата Запорізької обласної ради VIII скликання ОСОБА_2 (ідентифікаційний код невідомий, АДРЕСА_2),

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Запорізька обласна територіальна виборча комісія (код ЄДРПОУ 43755485, 69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 164),

про: визнання протиправними дій суб`єкта владних повноважень, визнання протиправним та скасування рішення суб`єкта владних повноважень,

та на виконання вимог ст.ст. 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України,

ВСТАНОВИВ:

29.12.2020 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов депутата Запорізької обласної ради VIII скликання ОСОБА_1 (далі - позивач) до Запорізької обласної ради (далі - відповідач 1), депутата Запорізької обласної ради VIII скликання ОСОБА_2 (далі - відповідач 2), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Запорізька обласна територіальна виборча комісія (далі - третя особа), в якому позивач просить:

- визнати протиправними дії відповідача 2 щодо поставлення на голосування відповідача 1 питання про внесення змін до порядку денного пленарного засідання, яке відбулось в ніч з 23.12.2020 на 24.12.2020, шляхом доповнення його питанням Про дострокове припинення повноважень депутата Запорізької обласної ради восьмого скликання ОСОБА_1 та поставлення цього питання на голосування відповідача 1 з метою його прийняття;

- визнати протиправним та скасувати рішення відповідача 1 від 24.12.2020 № 10 Про дострокове припинення повноважень депутата Запорізької обласної ради восьмого скликання ОСОБА_1 .

Відповідно до ст.171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви, зокрема, з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим ст.160,161 КАС України.

Позовна заява подана без додержання вимог, встановлених ст. 160,161 КАС України, з огляду на таке.

1. Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 4 КАС України позивач - це особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано позов до адміністративного суду, а також суб`єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подано позов до адміністративного суду.

Як вбачається з позовної заяви, позивачем у даній справі є депутат VIII скликання ОСОБА_1 . Поряд із цим, суддя зауважує, що після прийняття відповідачем 1 рішення від 24.12.2020 № 10 Про дострокове припинення повноважень депутата Запорізької обласної ради восьмого скликання ОСОБА_1 позивач фактично втратив статус депутата як представника інтересів територіальної громади села, селища, міста чи їх громад.

Відтак, станом на дату підписання позовної заяви (29.12.2020) позивач вже мав статус фізичної особи, повноваження якої як депутата були достроково припинені.

2. Як вбачається з позовної заяви, позовні вимоги в частині визнання протиправними дій щодо поставлення на голосування Запорізької обласної ради питання про внесення змін до порядку денного пленарного засідання, яке відбулось в ніч з 23.12.2020 на 24.12.2020, шляхом доповнення його питанням Про дострокове припинення повноважень депутата Запорізької обласної ради восьмого скликання ОСОБА_1 та поставлення цього питання на голосування Запорізької обласної ради з метою його прийняття скеровані позивачем до депутата Запорізької обласної ради VIII скликання ОСОБА_2 як відповідача 2.

Відповідно до п. 9 ч. 1 ст. 4 КАС України відповідачем є суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача. Згідно з п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України суб`єкт владних повноважень - це орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Варто зауважити, що система та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування регламентуються Законом України від 21.05.1997 № 280/97-ВР Про місцеве самоврядування в Україні (далі - Закон України від 21.05.1997 № 280/97-ВР).

За приписами ч. 1 ст. 46 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Згідно з ч. 3 ст. 46 даного нормативно-правового акту першу сесію новообраної районної у місті, районної, обласної ради скликає відповідна територіальна виборча комісія не пізніш як через два тижні після реєстрації новообраних депутатів ради у кількості, яка забезпечує повноважність складу ради відповідно до статті 45 цього Закону. Перше пленарне засідання першої сесії відкриває голова зазначеної територіальної виборчої комісії, який інформує раду про підсумки виборів депутатів. З моменту визнання повноважень депутатів ради нового скликання рада обирає тимчасову президію з числа депутатів ради в кількості не більше п`яти осіб - представників партій (блоків), які набрали найбільшу кількість голосів на виборах.

Члени тимчасової президії почергово головують на пленарних засіданнях ради до обрання голови ради. З часу обрання голови ради він веде пленарні засідання ради відповідно до вимог цього Закону та регламенту ради.

Отже, у даному випадку, ОСОБА_2 , ставлячи питання щодо дострокового припинення повноважень позивача як депутата Запорізької обласної ради восьмого скликання на голосування Запорізької обласної ради, діяла не як депутат, а як головуючий на пленарному засіданні Запорізької обласної ради.

Крім того, суддя виходить із того, що рішенням Запорізької обласної ради від 24.12.2020 № 9 Про обрання голови Запорізької обласної ради ОСОБА_2 була обрана головою Запорізької обласної ради.

3. Відповідно до п. 8 ч. 5 ст. 160 КАС України в позовній заяві зазначається виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, та докази, що підтверджують вказані обставини. При цьому, згідно з ч. 4 ст. 161 КАС України позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).

Слід зазначити, що, обґрунтовуючи зміст позовних вимог, позивач посилався, серед іншого, на Протокол Запорізької обласної територіальної виборчої комісії про результати виборів депутатів Запорізької обласної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 09.11.2020, розпорядження голови Запорізької обласної ради від 22.12.2020 № 49-р Про продовження пленарного засідання першої сесії Запорізької обласної ради восьмого скликання , Порядок денний першої сесії Запорізької обласної ради восьмого скликання, проєкт рішення Запорізької обласної ради Про дострокове припинення повноважень депутатів Запорізької обласної ради восьмого скликання , виконавцем якого було управління організаційного забезпечення діяльності ради Виконавчого апарату Запорізької обласної ради. Однак, всупереч ч. 4 ст. 161 КАС України, позивач не надав копії перелічених документів. Про причини їх неподання позивачем нічого не зазначено.

Додатково варто зауважити, що станом на 04.01.2020 позивачем до позовної заяви в якості додатків так і не були долучені стенограми, відеозаписи пленарних засідань першої сесії Запорізької обласної ради VIII скликання, хоча посилання на дані докази в тексті позовної заяви присутні.

4. За приписами п. 2 ч. 5 ст. 160 КАС України в позовній заяві зазначаються повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.

Частиною 1 ст. 42 КАС України визначено, що учасниками справи є сторони, треті особи. При цьому, у ст. 49 КАС України законодавець диференціював третіх осіб на дві категорії, а саме: третіх осіб, які заявляють самостійні вимоги щодо предмета спору та третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача або відповідача.

Так, в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, у позовній заяві зазначено Запорізьку обласну територіальну виборчу комісію. Натомість, позивач не визначив її процесуальний статус, виходячи з приналежності останньої до сторони позивача або відповідача.

Відповідно до ст.169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160,161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що адміністративний позов слід залишити без руху.

Згідно ч.3 ст.169 КАС України якщо позивач усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, вона вважається поданою у день первинного її подання до адміністративного суду та приймається до розгляду, про що суд постановляє ухвалу в порядку, встановленому статтею 171 цього Кодексу.

Керуючись ст.ст. 160, 161, 169, 171, 243, 248 КАС України, суддя

УХВАЛИВ:

Залишити без руху позовну заяву депутата Запорізької обласної ради VIII скликання ОСОБА_1 до Запорізької обласної ради, депутата Запорізької обласної ради VIII скликання ОСОБА_2, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору: Запорізька обласна територіальна виборча комісія, про визнання протиправними дій суб`єкта владних повноважень, визнання протиправним та скасування рішення суб`єкта владних повноважень.

Позивачу усунути недоліки позовної заяви, а саме надати відповідно до кількості учасників справи:

- оформлену відповідно до КАС України уточнену позовну заяву з вірним зазначенням найменування позивача, відповідача 2, а також процесуального статусу третьої особи, виходячи з приналежності останньої до сторони позивача або відповідача;

- належним чином засвідчені копії: Протоколу Запорізької обласної територіальної виборчої комісії про результати виборів депутатів Запорізької обласної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 09.11.2020; розпорядження голови Запорізької обласної ради від 22.12.2020 № 49-р Про продовження пленарного засідання першої сесії Запорізької обласної ради восьмого скликання ; Порядку денного першої сесії Запорізької обласної ради восьмого скликання; проєкту рішення Запорізької обласної ради Про дострокове припинення повноважень депутатів Запорізької обласної ради восьмого скликання , виконавцем якого було управління організаційного забезпечення діяльності ради Виконавчого апарату Запорізької обласної ради; стенограми та відеозаписи пленарних засідань першої сесії Запорізької обласної ради VIII скликання.

Зазначені документи повинні бути надані суду у визначений строк супровідним листом з посиланням на номер справи.

Встановити строк для усунення недоліків позовної заяви терміном 10 календарних днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Роз`яснити позивачу, що у разі невиконання вимог цієї ухвали позовна заява буде вважатись неподаною і буде повернута заявникові.

Копію ухвали направити позивачу.

Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Суддя І.В. Садовий

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.01.2021
Оприлюднено06.01.2021
Номер документу94000415
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/9685/20

Ухвала від 09.02.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 04.01.2021

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 31.12.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні