Рішення
від 04.01.2021 по справі 320/10255/20
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 січня 2021 року справа №320/10255/20

Суддя Київського окружного адміністративного суду Лисенко В.І., розглянувши порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної податкової служби у Київській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "СТЕЛЛА АГРОТРЕЙД" про стягнення податкового боргу,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління ДПС у Київській області з позовом до ТОВ "СТЕЛЛА АГРОТРЕЙД" (код ЄДРПОУ 42372371) (далі - ТОВ "СТЕЛЛА АГРОТРЕЙД"/Відповідач), в якому просить суд стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "СТЕЛЛА АГРОТРЕЙД" (код ЄДРПОУ 42372371) у банках, що обслуговують боржника - 259631, 89 грн. в рахунок погашення податкового боргу.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що згідно з даними податкового обліку у відповідача утворилась заборгованість з податку на додану вартість у розмірі 9244,46 грн., з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 215162,79 грн. Враховуючи те, що податковим органом було здійснено заходи, спрямовані для погашення вказаної податкової заборгованості, однак така залишається не погашеною, позивач звернувся з даним позовом до суду, в якому просить стягнути її в примусовому порядку.

Ухвалою суду від 02.11.2020 відкрито провадження в даній адміністративний справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідач правом, передбаченим статтею 162 Кодексу адміністративного судочинства України, на подання відзиву не скористався.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі з огляду на таке.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "СТЕЛЛА АГРОТРЕЙД" зареєстроване за адресою: 07300, Київська обл., місто Вишгород, вулиця Набережна, будинок 7/1 .

Відповідач є платником податків і знаходиться на обліку у ГУ ДПС у Київській області.

Відповідно до інформаційних баз даних ДПС за відповідачем обліковується податкова заборгованість з податку на додану вартість у розмірі 9244,46 грн., з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 215162,79 грн .

У березні 2019 року посадовими особами контролюючого органу проведено камеральну перевірку та за результатами перевірки складено Акт від 18.03.2019р №299/26-15-12-08-20/42372371, згідно висновків якого встановлено порушення податкового законодавства, а саме: занижено суму грошового зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 162517,0 грн.

На підставі акту перевірки було прийнято податкове повідомлення-рішення від 20.05.2019р №0411871208, згідно якого визначено суму грошового зобов`язання - 162517,0 грн. та застосовано штрафні санкції - 40629,0 грн.

Вищезазначене податкове повідомлення-рішення в адміністративному та судовому порядку не оскаржувалося, а відтак у силу положень Податкового кодексу України, вважається узгодженим.

У вересні 2019 року посадовими особами контролюючого органу проведено камеральну перевірку та за результатами перевірки складено Акт від 24.09.2019р №3496/26-15-04-11-13, згідно висновків якого встановлено неподання податкової звітності з податку на додану вартість за лютий 2019 року.

На підставі акту перевірки було прийнято податкове повідомлення-рішення від 26.09.2019р №007256411 на суму штрафних санкцій - 170,0 грн.

Зазначене податкове повідомлення-рішення в адміністративному та судовому порядку не оскаржувалося, а відтак у силу положень Податкового кодексу України, вважається узгодженим.

У вересні 2019 року посадовими особами контролюючого органу проведено камеральну перевірку та за результатами перевірки складено Акт від 25.09.2019р №3894/26-15-04-11-13, згідно висновків якого встановлено неподання податкової звітності з податку на додану вартість за березень 2019 року.

На підставі акту перевірки було прийнято податкове повідомлення-рішення від 30.09.2019р №008225411 на суму штрафних санкцій - 1020,0 грн.

Вказане податкове повідомлення-рішення в адміністративному та судовому порядку не оскаржувалося.

У травні 2019 року посадовими особами контролюючого органу проведено камеральну перевірку та за результатами перевірки складено Акт від 28.05.2019р №6500/26-15-12-12-12-42372371, згідно висновків якого встановлено неподання податкової звітності з податку на додану вартість за 1 квартал 2019 року.

На підставі акту перевірки було прийнято податкове повідомлення-рішення від 26.12.2019р №0448770410 на суму штрафних санкцій - 1020,0 грн.

Вищезазначене податкове повідомлення-рішення в адміністративному та судовому порядку не оскаржувалося.

Таким чином, загальна сума податкового боргу становить 259631, 89 грн.

З метою погашення податкового боргу ГУ ДПС у Київській області відповідно до ст.42, 59 ПК України було направлено Відповідачу податкову вимогу від 08.07.2019 №286271-17.

Отже контролюючим органом було здійснено всі необхідні заходи, спрямовані для погашення податкової заборгованості, однак вищевказані дії не призвели до повного погашення податкового боргу, що стало підставою для звернення до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, що склались між сторонами спору, суд зазначає наступне.

За приписами, наведеними у статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються Податковим кодексом України.

Так, Податковий кодекс України визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно з пунктом 38.1 статті 38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Кодексу податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

Згідно з приписами підпунктів 16.1.3 та 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 цього Кодексу платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно (пункт 31.1 статті 31 Податкового кодексу України).

Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Пунктом 57.3 статті 57 Податкового кодексу України визначено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Отже, у випадку визначення податкового (грошового) зобов`язання органом ДПС граничним днем сплати буде десятий календарний день, що настає за днем отримання платником відповідного податкового повідомлення-рішення.

Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України передбачено, що податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

У силу підпункту 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Відповідно до пункту 59.1 статті 59 цього Кодексу у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно з пунктом 59.5 зазначеної статті, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

При цьому, самостійно нараховані відповідачем суми податкового зобов`язання, а також грошові зобов`язання, визначені в податкових повідомленнях-рішеннях, які не було оскаржено в установленому законом порядку, є узгодженим податковим боргом.

Таким чином, загальна сума податкового боргу, що підлягає сплаті відповідачем, становить 259631, 89 грн.

Відповідно до підпункту 20.1.19 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Згідно з пунктом 87.2 статті 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, беручи до уваги ту обставину, що суму заборгованості до державного бюджету у розмірі 259631, 89 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується доказами, що містяться у матеріалах справи; доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості на день прийняття рішення не надано, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю Товариства з обмеженою відповідальністю "СТЕЛЛА АГРОТРЕЙД" (код ЄДРПОУ 42372371) у банках, що обслуговують боржника, до Державного бюджету, 259631 (двісті п`ятдесят дев`ять тисяч шістсот тридцять одну) грн. 89 коп. в рахунок погашення податкового боргу.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Лисенко В.І.

Дата ухвалення рішення04.01.2021
Оприлюднено06.01.2021
Номер документу94000586
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —320/10255/20

Рішення від 04.01.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні