СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 грудня 2020 року Справа № 480/5392/20
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Опімах Л.М.,
за участю секретаря судового засідання - Бондаренко Л.В.,
представника позивача - адвоката Коваленка О.І.,
представника відповідача - Шаповал Л.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/5392/20 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Ямал Трейд" до Головного управління ДПС у Сумській області про скасування податкового повідомлення-рішення,-
В С Т А Н О В И В:
20.08.2020 позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю Ямал Трейд , звернувся до суду з позовом, який його представник підтримав в ході розгляду справи, мотивуючи вимоги тим, що 14.07.2020 Головним управлінням ДПС у Сумській області проведено фактичну перевірку позивача за місцем здійснення ним господарської діяльності щодо дотримання норм законодавства з питань порядку здійснення розрахункових операцій, ведення касових операцій, обліку, ліцензування, виробництва, зберігання, транспортування та реалізації пального, спирту етилового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального, за результатами якої складений акт № 0166/18/01/РРО/43109396 від 17 липня 2020 року. На підставі акту перевірки 12.08.2020 податковим органом прийняте податкове повідомлення-рішення № 0001990506 про застосування штрафних санкцій в розмірі 231676,80 грн. на підставі абзацу 10 ч.2 ст.17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального .
В ході перевірки відповідачем встановлено, що ТОВ Ямал трейд має ліцензію па право роздрібної торгівлі алкогольними напоями за адресою : м. Білопілля вул. Спаська, буд.30, терміном дії з 29.09.2019 по 29.09.2020. РРО, зазначений в додатку до ліцензії ЕКСЕЛЛІО DMP-55B. 25.06.2020 з Додатку до ліцензії виключений РРО - ЕКСЕЛЛІО DMP-55B, включений ЕКСЕЛЛІО DP-15. У період з 29.03.2020 по 24.06.2020, продаж алкогольних напоїв здійснювалося через РРО - ЕКСЕЛЛІО DP-15, котрий до 25.06.2020 не був зазначений у додатку до ліцензії. Згідно акту перевірки, ГОВ Ямал трейд з 29.03.2020 по 24.06.2020 здійснив реалізацію алкогольних напоїв па суму 116012,9 гри., з них: з 29.03.2020 по 31.03.2020 на суму 2233,25 грн., з 01.04.2020 - 30.04.2020 на суму 28475,2 грн., з 01.05.2020- 31.05.2020 на суму 53327,4 грн., з 01.06.2020 по 24.06.2020 на суму 31977,05 грн.
Позивач вважає протиправним і просить скасувати податкове повідомлення-рішення, зазначивши, що чинне законодавство не містить жодних відомостей щодо наявності будь-яких додатків до ліцензії. Законодавство регламентує дії суб`єкта господарювання у разі зміни відомостей які містить саме ліцензія, а не додатки до неї, внесення інформації до яких за законом здійснюється суб`єктом господарювання, а відповідно до матеріалів справи додаток до ліцензії оформлений та підписаний посадовою особою податкового органу. ТОВ Ямал Трейд всі господарські операції по реалізації товарів були у повному обсязі проведені через РРО, а також належним чином відображені у податкових деклараціях, відтак - контролюючий орган мав усю необхідну інформацію щодо таких операцій.
Аналізуючи наведені нормативно правові акти, зазначаємо, що подача ТОВ Ямал Трейд заявки на реєстрацію нового реєстратора розрахункових операцій породжує відповідний обов`язок контролюючого органу видати останньому нову ліцензію, з урахуванням змін.
Відтак, ТОВ Ямал Трейд не може нести відповідальність за роздрібну торгівлю алкогольними напоями через електронний контрольно-касовий апарат не зазначений у ліцензії, з огляду на невиконання податковим органом обов`язків при реєстрації нового контрольно-касового апарату.
Також посилання у рішенні на ст. 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального без зазначення конкретної частини, не надає можливості ідентифікації, яке саме порушення вчинено ТОВ Ямал Трейд з посиланням на норми законодавства.
Крім того, в акті перевірки контролюючим органом не вірно визначена сума коштів від реалізованої продукції, зокрема, відповідно до касового Звіту за період з 29.03.2020 по 31.03.2020 року сума коштів складала 2058,75грн., а в акті перевірки вказано 2233,25 грн.
Відповідач подав відзив на позов, в якому проти задоволення позовних вимог заперечив, представник відповідача в судовому засіданні пояснив, що фактична перевірка була проведена контролюючим органом в межах функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального, в частині здійснення контролю за дотриманням норм законодавства з питань порядку здійснення розрахункових операцій, ведення касових операцій, обліку, ліцензування, виробництва, зберігання, транспортування та реалізації спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.
Встановлене фактичною перевіркою порушення полягає у здійсненні роздрібної торгівлі алкогольними напоями через реєстратор розрахункових операцій (електронний контрольно- касовий апарат), не зазначений у ліцензії. Зокрема, за місцем провадження (здійснення) господарської діяльності позивача у місті Білопілля Сумської області по вулиці Спаській, будинок 30, у період з
29.03.2020 по 24.06.2020 було встановлено роздрібну торгівлю алкогольними напоями через електронний контрольно-касовий апарат типу Екселліо DP-15 (заводський номер КФ 00003192), фіскальний номер 3000778861, не зазначений у ліцензії № 18010308201901565.
Ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями № 18010308201901565 за вищевказаним місцем провадження (здійснення) діяльності ТОВ Ямал Трейд була отримана
19.09.2020 терміном дії з 29.09.2019 по 29.09.2020 із зазначенням для використання-касового апарату типу Екселліо DMP-55B (заводський номер ИР 00008951), фіскальний номер 3000733611.
Відповідно до заяви ТОВ Ямал Трейд від 25.06.2020 вказана ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями була переоформлена 25.06.2020 у зв`язку з виключенням (з ліцензії) контрольно-касового апарату типу Екселліо DMP-55B (заводський номер ИР 00008951), фіскальний номер 3000733611, та включенням (до ліцензії) для використання при продажу алкогольних напоїв контрольно-касового апарату типу Екселліо DP- 15 (заводський номер КФ 00003192), фіскальний номер 3000778861.
Перевіркою електронних копій розрахункових документів (фіскальних касових чеків) реєстратора розрахункових операцій (контрольно-касового апарату) типу Екселліо DP-15 (заводський номер КФ 00003192), фіскальний номер 3000778861, сформованих та переданих до органу державної податкової служби ТОВ Ямал Трейд у відповідності до Вимог щодо створення контрольної стрічки в електронній формі у реєстраторах розрахункових операцій та модемів для передачі даних та Порядку передачі електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків реєстраторів розрахункових операцій дротовими або бездротовими каналами зв`язку до органів державної податкової служби , затверджених наказом Міністерства фінансів України від 08 жовтня 2012 за № 1057, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17 жовтня 2012 року за № 1744/22056 ( далі - Наказ № 1057), згідно з передбаченим ст. 7 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг ( Закон № 265) обов`язком, було встановлено, що у період з 29.03.2020 по 24.06.2020 ( з урахуванням наданих позивачем разом із запереченням до акту документів) вартість реалізованих алкогольних напоїв склала 115 838,40 гривень.
Відповідно до абзацу десятого частини другої ст. 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального , на підставі акту фактичної перевірки, яким встановлено порушення позивачем статті 5 цього ж Закону та з урахуванням наданих позивачем разом із запереченнями до акту документів, спірним податковим повідомленням-рішенням до позивача застосовано штрафну (фінансову) санкцію у розмірі 231 676,80 грн. ( 115 838,40 грн. (вартість реалізованої продукції) х 200% (розмір санкції) > 10 000,00 грн. (мінімальний розмір санкції).
Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши письмові докази у справі, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що 14.07.2020 Головним управлінням ДПС у Сумській області проведено фактичну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю Ямал Трейд за місцем здійснення ним господарської діяльності щодо дотримання норм законодавства з питань порядку здійснення розрахункових операцій, ведення касових операцій, обліку, ліцензування, виробництва, зберігання, транспортування та реалізації пального, спирту етилового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального, за результатами якої складений акт № 0166/18/01/РРО/43109396 від 17 липня 2020 року ( а.с. 5-9). Встановлене фактичною перевіркою порушення полягає у здійсненні роздрібної торгівлі алкогольними напоями через реєстратор розрахункових операцій (електронний контрольно- касовий апарат), не зазначений у ліцензії.
На підставі акту перевірки 12.08.2020 податковим органом прийняте податкове повідомлення-рішення № 0001990506 про застосування штрафних санкцій в розмірі 231676,80 грн. на підставі абзацу 10 ч.2 ст.17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального ( а.с.13).
Суд не вбачає підстав для скасування податкового повідомлення-рішення з огляду на таке.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним, плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України регулює Закон України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та пального
( далі - Закон № 481).
Статтею 15 Закону № 481 встановлено порядок отримання та використання дозвільних документів (ліцензій), пов`язаних з імпортом, експортом, оптовою і роздрібною торгівлею алкогольними напоями, тютюновими виробами, пальним та його зберіганням.
Так, частиною двадцятою ст. 15 Закону № 481 визначено, що роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами, або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
Як визначено ст. 1 Закону № 481, ліцензія ( спеціальний дозвіл) - це документ державного зразка, який засвідчує право суб`єкта господарювання, (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.
Частиною двадцять третьою ст. 15 Закону № 481 визначено, що плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі ( без додання спирту) становить 8 000 гривень на кожний окремий, зазначений у ліцензії електронний, контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі.
При цьому плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами справляється щоквартально рівними частками і зараховується до місцевих бюджетів згідно з чинним законодавством ( частина двадцять четверта ст. 15 Закону №481).
Згідно з частиною двадцять дев`ятою ст. 15 Закону № 481, ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади в містах, районах, районах у містах Києві та Севастополі за місцем торгівлі суб`єкта господарювання ( у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на один рік і підлягають обов`язковій реєстрації в податковому органі, а у сільській місцевості - і в органах місцевого самоврядування за місцем торгівлі суб`єкта господарювання ( у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво).
Ліцензія видається за заявою суб`єкта господарювання ( у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення плати за ліцензію ( частина тридцять друга ст. 15 Закону № 481).
Відповідно до частини тридцять п`ятої ст. 15 Закону № 481, у заяві про видачі ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями або пальним додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій ( книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх роботи у контролюючих органах.
Водночас у додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями або пальним суб`єктом господарювання зазначається адреса місця торгівлі і вказується перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі, фіскальні номери програмних реєстраторів розрахункових операцій ( частина тридцять сьома ст. 15 Закону № 481).
Частиною п`ятдесят першою ст. 15 Закону № 481 передбачено, що у разі зміни відомостей, зазначених у виданій суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) ліцензії ( за винятком змін, пов`язаних з реорганізацією суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) та/або зміною типу акціонерного товариства), орган, який видав ліцензію, на підставі заяви суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) протягом трьох робочих днів видає суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) ліцензію, оформлену на новому бланку з урахуванням змін.
Таким чином, нормами Закону № 481 визначено, що додаток до ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями не є окремим документом, а є невід`ємною частиною ліцензії, що починає та припиняє свою дію одночасно з нею.
Відомості, що містяться у такому додатку зазначаються у заяві на видачу ліцензії ( у тому числі реєстратор розрахункових операцій, через який здійснюється роздрібна торгівля); у разі зміни таких відомостей суб`єкти господарювання подають відповідну заяву до контролюючого органу, який протягом трьох днів видає суб`єкту господарювання нову ліцензію разом з додатком, який містить оновлені відомості та починає діяти з дня переоформлення.
Судом встановлено, що у період з 29.03.2020 по 24.06.2020 позивач здійснював роздрібну торгівлю алкогольними напоями через електронний контрольно-касовий апарат типу Екселліо DP-15 (заводський номер КФ 00003192), фіскальний номер 3000778861, не зазначений у ліцензії № 18010308201901565.
Ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями № 18010308201901565 за вищевказаним місцем провадження (здійснення) діяльності ТОВ Ямал Трейд була отримана
терміном дії з 29.09.2019 по 29.09.2020 із зазначенням для використання-касового апарату типу Екселліо DMP-55B (заводський номер ИР 00008951), фіскальний номер 3000733611.
Відповідно до заяви ТОВ Ямал Трейд від 25.06.2020 вказана ліцензія на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями була переоформлена 25.06.2020 у зв`язку з виключенням (з ліцензії) контрольно-касового апарату типу Екселліо DMP-55B (заводський номер ИР 00008951), фіскальний номер 3000733611, та включенням (до ліцензії) для використання при продажу алкогольних напоїв контрольно-касового апарату типу Екселліо DP- 15 (заводський номер КФ 00003192), фіскальний номер 3000778861 ( а.с.15,16).
Перевіркою електронних копій розрахункових документів (фіскальних касових чеків) реєстратора розрахункових операцій (контрольно-касового апарату) типу Екселліо DP-15 (заводський номер КФ 00003192), фіскальний номер 3000778861, сформованих та переданих до органу державної податкової служби ТОВ Ямал Трейд у відповідності до Вимог щодо створення контрольної стрічки в електронній формі у реєстраторах розрахункових операцій та модемів для передачі даних та Порядку передачі електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків реєстраторів розрахункових операцій дротовими або бездротовими каналами зв`язку до органів державної податкової служби , затверджених наказом Міністерства фінансів України від 08 жовтня 2012 за № 1057, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17 жовтня 2012 року за № 1744/22056 ( далі - Наказ № 1057), згідно з передбаченим ст. 7 Закону України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг ( Закон № 265) обов`язком, встановлено, що у період з 29.03.2020 по 24.06.2020 ( з урахуванням наданих позивачем разом із запереченням до акту перевірки документів) вартість реалізованих алкогольних напоїв склала 115 838,40 гривень. ( а.с.37-46)
Відповідно до ст. 17 Закону № 481 за порушення норм щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилянтом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилянтом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями та тютюновими виробами, пальним та зберігання пального посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.
Згідно з абзацом десятим частини другої ст. 17 Закону № 481 до суб`єктів господарювання ( у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) за здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями чи пальним через електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), не зазначений у ліцензії, застосовується фінансова санкція у вигляді штрафу у розмірі 200 відсотків вартості реалізованої через такий контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій) продукції, але не менше 10 000 гривень.
Відповідно до абзацу десятого частини другої ст. 17 Закону № 481, на підставі акту фактичної перевірки, яким встановлено порушення позивачем статті 15 Закону № 481 та з урахуванням наданих позивачем разом із запереченнями до акту документів, спірним податковим повідомленням-рішенням до позивача застосовано штрафну (фінансову) санкцію у розмірі 231 676,80 грн. ( 115 838,40 грн. (вартість реалізованої продукції) х 200% (розмір санкції) > 10 000,00 грн. (мінімальний розмір санкції).
При цьому, на думку суду, не заслуговують на увагу доводи позивача про протиправність рішення з тієї підстави, що у податковому повідомленні-рішенні не зазначена частина ст.15 Закону №481. Так, спірне податкове повідомлення-рішення прийняте на підставі акту перевірки, яким встановлена суть вчиненого позивачем правопорушення. Зокрема, порушення полягає у здійсненні роздрібної торгівлі алкогольними напоями через реєстратор розрахункових операцій (електронний контрольно- касовий апарат), не зазначений у ліцензії. Ці дії кваліфіковані податковим органом відповідно до абзацу десятого частини другої ст. 17 Закону № 481, що відображено у податковому повідомленні-рішенні.
На підставі викладеного, суд вважає, що податкове повідомлення-рішення відповідає вимогам ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому є правомірним та не підлягає скасуванню, відповідно в задоволенні позову слід відмовити.
Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Ямал Трейд" ( код ЄДРПОУ 43109396, вул.Старопутивльска, 30, м.Білопілля, Сумська область, 41800) до Головного управління ДПС у Сумській області ( код ЄДРПОУ 43144399, вул.Іллінська,13, м.Суми, 40009) про скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Сумський окружний адміністративний суд.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повне рішення складене 14 грудня 2020 року.
Суддя Л.М. Опімах
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2020 |
Оприлюднено | 11.01.2021 |
Номер документу | 94001790 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
Л.М. Опімах
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
Л.М. Опімах
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні