Постанова
від 02.03.2010 по справі 13/468(2а-9842/08)
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 13/468 (2а-9842/08) Головуючий у 1 інстанції Ст епанюк А.Г.

Суддя доповідач Заяць В.С.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 березня 2010 року м. Київ.

Київський апеляційний адміністративний суд у скла ді колегії суддів:

Головуючого:

Суддів:

при секретарі: Зайця В.С.,

Коротких А.Ю.,

Межевича М.В.,

Леонтовичі М.А.,

розглянувши в судово му засіданні адміністративн у справу за апеляційною скар гою ОСОБА_5 на постанову О кружного адміністративного суду м. Києва від 27 січня 2009 року у справі за позовом ОСОБА_5 до управління Пенсійного фо нду України в Подільському р айоні м. Києва про визнання пр отиправним дії щодо відмови здійснити перерахунок пенсі ї; визнання права відповідно до п.1 ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війн и» на перерахунок пенсії з ур ахуванням підвищення її на 30 в ідсотків мінімальної пенсії за віком з 01.01.2006 р.; зобов' язати здійснити перерахунок пенсі ї з урахуванням підвищення ї ї з 01.01.2006 і виплатити донарахова ну суму,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_5 звернувся з по зовом до УПФ України в Поділь ському районі м. Києва про виз нання протиправним дії щодо відмови здійснити перерахун ок пенсії; визнання права від повідно до п.1 ст. 6 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни» на перерахунок пе нсії з урахуванням підвищенн я її на 30 відсотків мінімально ї пенсії за віком з 01.01.2006 р.; зобов ' язати здійснити перерахун ок пенсії з урахуванням підв ищення її з 01.01.2006 і виплатити до нараховану суму.

Постановою Окружного адм іністративного суду м. Києва від 27.01.2009 року в позові відмовл ено.

Не погоджуючись з прийнят ою постановою позивач подав апеляційну скаргу, в якій заз начає, що порушення судом пер шої інстанції норм матеріаль ного та процесуального права призвело до неправильного в ирішення справи, тому оскарж увана постанова підлягає ска суванню з ухваленням нового рішення, яким необхідно позо в задовольнити.

Письмових заперечень на а пеляційну скаргу позивача ві д інших осіб у встановлений с удом строк до апеляційного с уду не надійшло.

Заслухавши у засіданні ап еляційного суду доповідача, перевіривши матеріали справ и та доводи апеляційної скар ги колегія суддів вважає, що а пеляційна скарга підлягає за доволенню частково з наступн их підстав.

Судом встановлено, що пози вач має статус «дитини війни » та перебуває на обліку у від повідача, що підтверджується копією відповідного посвідч ення та не заперечується від повідачем.

Вимогами ст. 6 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни» від 18.11.2004 року № 2195 (дал і - Закону № 2195), передбачено, щ о дітям війни пенсії або щомі сячне довічне грошове утрима ння чи державна соціальна до помога, що виплачується замі сть пенсії, підвищуються на 30 відсотків мінімальної пенсі ї за віком.

Відмовляючи в задоволенн і позову, суд першої інстанці ї виходив з того, що ОСОБА_5 з даним адміністративним по зовом звернувся до суду у 2008 ро ці, тоді як право на отримання підвищення на 30 % мінімальної пенсії за віком у нього виник ло та діяло у 2006 та 2007 роках, тому суд першої інстанції прийшо в до висновку, що позовні вимо ги про перерахунок пенсії з у рахуванням підвищення її на 30 відсотків мінімальної пенс ії за віком з 01.01.2006 року; зобов' язання здійснити перерахуно к пенсії з урахуванням підви щення її з 01.01.2006 і виплатити дон араховану суму задоволенню н е підлягають, так як відповід ач в запереченнях проти позо ву наполягав на застосуванні до спірних правовідносин по ложення ст.ст. 99, 100 КАС України.

Проте, з такими висновками суду першої інстанції колег ія суддів не погоджується з о гляду на слідуюче.

Частиною другою статті 5 КА С України передбачено, що про вадження в адміністративних справах здійснюється відпов ідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуаль ної дії, розгляду і вирішення справи.

Відповідно до вимог ст. 99 КА С України, адміністративний позов може бути подано в межа х звернення до адміністратив ного суду, який встановлено в один рік.

Частиною першою статті 100 К АС України передбачено, що пр опуск строку звернення до ад міністративного суду є підст авою для відмови у задоволен ні адміністративного позову за умови, якщо на цьому наполя гає одна із сторін.

В запереченнях проти позо вної заяви (а.с. 18-20), представник відповідача наполягав на за стосуванні до вказаних право відносин наслідків пропущен ня строків звернення до адмі ністративного суду, позивач з вказаним позовом звернувся 29 серпня 2008 року, тому колегія с уддів погоджується з висновк ом суду першої інстанції щод о можливості відмовити в зад оволенні частини заявлених п озовних вимог за період з 01 сі чня 2006 року по 29 серпня 2007 року.

Однак, при вирішенні даног о спору в іншій частині заявл ених позовних вимог про визн ання протиправним дії щодо в ідмови здійснити перерахуно к пенсії; визнання права відп овідно до п. 1 ст. 6 Закону Україн и «Про соціальний захист діт ей війни» на перерахунок пен сії з урахуванням підвищення її на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком з 01.01.2006 р.; зобов' язання здійснити перерахуно к пенсії з урахуванням підви щення її з 01.01.2006 року і виплатит и донараховану суму, а саме за періоди: з 30.08.2007 року по 31.12.2007 рок у та з 22.05.2008 року по 31.12.2008 року, то ко легія суддів вважає за необх ідне зазначити наступне.

Відповідно до положення ч . 2 ст. 19 Конституції України, ор гани державної влади та орга ни місцевого самоврядування , їх посадові особи зобов' яз ані діяти лише на підставі, в м ежах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституціє ю та законами України.

Пунктом 12 ст. 71 Закону Украї ни «Про Державний бюджет Укр аїни на 2007 рік» від 19.12.2006 № 489 (далі - Закон № 489), зупинено на 2007 рік ді ю положення статті 6 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни».

Крім того, ст. 111 Закону № 489, вс тановлено, що у 2007 році підвище ння до пенсії або щомісячног о довічного грошового утрима ння чи державної соціальної допомоги, яка виплачується з амість пенсії, відповідно до статті 6 Закону України «Про с оціальний захист дітей війни » виплачується особам, які є і нвалідами (крім тих, на яких по ширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни , гарантії їх соціального зах исту»), у розмірі 50 відсотків в ід розміру надбавки, встанов леної для учасників війни.

Рішенням Конституційного Суду України у справі № 1-29/2007 за конституційним поданням 46 на родних депутатів України щод о відповідності Конституції України (конституційності) п оложень статей 29, 36, частини дру гої статті 56, частини другої с татті 62, частини першої статті 66, пунктів 7, 9, 12, 13, 14, 23, 29, 30, 39, 41, 43, 44, 45, 46 стат ті 71, статей 98, 101, 103, 111 Закону Украї ни «Про Державний бюджет Укр аїни на 2007 рік» (справа про соці альні гарантії громадян) від 09.07.07 № 6-рп/2007 року (далі - Рішення КС України), визнано такими, щ о не відповідає Конституції України (є неконституційними ) положення пункту 12 статті 71 За кону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», яким зупинено на 2007 рік дію статті 6 Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни», з ура хуванням статті 111 цього Закон у.

Крім того, підпунктом 2 п. 41 р озділу ІІ Закону України «Пр о Державний бюджет України н а 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів У країни» статтю 6 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни» викладено в новій редакції: «Дітям війни (крім т их, на яких поширюється дія За кону України «Про статус вет еранів війни, гарантії їх соц іального захисту») до пенсії або щомісячного довічного г рошового утримання чи держав ної соціальної допомоги, що в иплачується замість пенсії, виплачується підвищення у ро змірі надбавки, встановленої для учасників війни.

Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року за № 10-рп визнано неконституційни ми деякі положення Закону Ук раїни «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесен ня змін до деяких законодавч их актів України», в тому числ і п. 41 розділу ІІ «Внесення змі н до деяких законодавчих акт ів України».

Зазначеними Рішеннями КС України визначено, що зупине ння законом про Державний бю джет України дії інших закон ів України щодо надання піль г, компенсацій і гарантій, вне сення змін до інших законів У країни, встановлення іншого (додаткового) правового регу лювання відносин, ніж передб ачено законами України, не ві дповідає статтям 1, 3, частині д ругій статті 6, частині другій статті 8, частині другій статт і 19, статтям 21, 22, пункту 1 частини другої статті 92, частинам пер шій, другій, третій статті 95 Ко нституції України.

А відтак, Верховна Рада Укр аїни не повноважна при прийн ятті закону про Державний бю джет України включати до ньо го положення про внесення зм ін до чинних законів України , зупиняти дію окремих законі в України та/або будь-яким чин ом змінювати визначене іншим и законами України правове р егулювання суспільних відно син.

В свою чергу, вимогами ст. 152 Конституції України передба чено, що закони, які визнані не конституційними, втрачають ч инність з дня ухвалення Конс титуційним Судом України ріш ення про їх неконституційніс ть.

Таким чином колегія судді в приходить до висновку, що по зовні вимоги про зобов' язан ня відповідача нарахувати і виплатити 30 % надбавку до пенс ії як дитині війни підлягают ь задоволенню з дня ухваленн я Конституційним Судом Украї ни відповідних рішень, з урах уванням строку звернення з а дміністративним позовом до с уду, тобто з 30.08.2007 року по 31.12.2007 рок у та з 22.05.2008 року по 31.12.2008 року, тому висновки суду першої інстан ції щодо можливості відмовит и в позові в частині зобов' я зання відповідача перерахув ати та виплатити недоплачену щомісячну державну соціальн у допомогу дитині війни за вк азані періоди апеляційним су дом визнаються ухваленими пр и порушенні норм матеріально го та процесуального права, щ о призвело до неправильного вирішення справи в цій части ні.

За таких умов, оскаржувану постанову не можна визнати з аконною та обгрунтованою та такою, що відповідає вимогам ст. 159 КАС України, порушення су дом першої інстанції норм ма теріального та процесуально го права призвело до неправи льного вирішення справи, а ві дповідно до п. 4 ч. 1 ст. 202 КАС Укра їни постанова суду першої ін станції підлягає скасуванню з постановленням нового ріш ення, яким позов необхідно за довольнити частково.

Керуючись ст.ст. 160, 198, 202, 205, 207 К АС України,

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу О СОБА_5 задовольнити частков о, постанову Окружного адмін істративного суду м. Києва ві д 27 січня 2009 року скасувати та п остановити по справі нове рі шення, яким позов ОСОБА_5 д о управління Пенсійного фонд у України в Подільському рай оні м. Києва про визнання протиправним дії щодо відмо ви здійснити перерахунок пен сії; визнання права відповід но до п. 1 ст. 6 Закону України «П ро соціальний захист дітей в ійни» на перерахунок пенсії з урахуванням підвищення її на 30 відсотків мінімальної пе нсії за віком з 01.01.2006 р.; зобов' я зати здійснити перерахунок п енсії з урахуванням підвищен ня її з 01.01.2006 і виплатити донара ховану суму задовольнити час тково.

Зобов' язати управління Пенсійного фонду України в П одільському районі м. Києва н арахувати та виплатити на ко ристь ОСОБА_5 як дитині ві йни щомісячну державну соціа льну надбавку в розмірі 30% мін імальної пенсії за віком, пер едбачену ст. 6 Закону України « Про соціальний захист дітей війни» за періоди з 30.08.2007 року п о 31.12.2007 року та з 22.05.2008 року по 31.12.2008 ро ку.

В задоволенні решти позов них вимог відмовити.

Постанова апеляційного с уду набирає законної сили з м оменту проголошення, проте м оже бути оскаржена до Вищого адміністративного Суду Укра їни протягом одного місяця з дня набрання законної сили.

Головуючий:

Судді:


В.С. Заяць


А.Ю. Коротких


М.В. Межевич

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.03.2010
Оприлюднено14.09.2010
Номер документу9400360
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —13/468(2а-9842/08)

Постанова від 02.03.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Заяць В.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні