КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа № 8/384 (2а-6530/08)
Головуючий у 1 інстанції Пил ипенко О.Є.
Суддя-доповідач Федорова Г.Г.
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 квітня 2010 року м. Київ
Київський апеляційний а дміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді
суддів
при секретарі Федорової Г.Г.,
Коротких А.Ю., Земляної Г .В.,
Демченко Т.І.
розглянувши у відкр итому судовому засіданні адм іністративну справу за апеля ційною скаргою Державної ін спекції з енергозбереження н а постанову Окружного адміні стративного суду м. Києва від 03 лютого 2009 року по справі за по зовом Державної інспекції з енергозбереження до Міністе рства палива та енергетики У країни, за участю третьої осо би: Луганського обласного ко мунального підприємства «Лу ганськтеплокомуненерго» пр о зобов' язання вчинити певн і дії,-
ВСТАНОВИВ:
У червні 2008 року Дер жавна інспекція з енергозбе реження (далі - позивач ) звер нулася до Окружного адмініст ративного суду м. Києва із поз овом до Міністерства палива та енергетики України (далі - відповідач), в якому просила з обов' язати відповідача вид ати наказ про виключення Луг анського обласного комуналь ного підприємства «Луганськ теплокомуненерго» з перелік у підприємств паливно-енерге тичного комплексу, які берут ь участь у процедурі погашен ня заборгованості, а також з дійснити відповідний запис у реєстрі підприємств палив но-енергетичного комплексу , які беруть участь у процед урі погашення заборгованос ті.
Постановою Окружного ад міністративного суду м. Києв а від 03 лютого 2009 року в задовол енні позову Державної інспек ції з енергозбереження, відм овлено.
Позивач не погоджую чись з прийнятим рішенням су ду, звернувся з апеляційною с каргою, в якій зазначає, що оск аржувана постанова суду не в ідповідає вимогам матеріаль ного та процесуального прав а, а саме, судом першої інстанц ії неповно з' ясовано та не д оведено обставини, що мають з начення для справи, висновки суду першої інстанції не від повідають обставинам справи , в зв' язку з чим просить скас увати постанову Окружного ад міністративного суду м. Києв а від 03 лютого 2009 року та прийня ти нове рішення, яким задовол ьнити його позов в повному об сязі.
Заслухавши в судовому зас іданні суддю-доповідача, пер евіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, к олегія суддів вважає, що апел яційна скарга не підлягає за доволенню, виходячи з наступ ного.
Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС Укр аїни суд апеляційної інстанц ії залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої ін станції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержання м норм матеріального та про цесуального права.
Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України, у с правах щодо оскарження рішен ь, дій чи бездіяльності суб' єктів владних повноважень ад міністративні суди перевіря ють чи прийняті (вчинені) вон и: на підставі, у межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України; з використанням пов новаження з метою, з якою це по вноваження надано; обґрунтов ано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення д ля прийняття рішення; безсто ронньо (неупереджено); доброс овісно; розсудливо; з дотрима нням принципу рівності перед законом, запобігаючи неспра ведливій дискримінації; проп орційно, зокрема з дотриманн ям необхідного балансу між б удь-якими несприятливими нас лідками для прав, свобод та ін тересів особи і цілями, на дос ягнення яких спрямоване це р ішення (дія); з урахуванням пра ва особи на участь у процесі п рийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного ст року.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, Господарс ьким судом Луганської облас ті за наслідками розгляду по зовних заяв Державної інспек ції з енергозбереження було прийнято ряд рішень та поста нов, якими зобов' язано стяг нути з Луганського обласног о комунального підприємства «Луганськтеплокомуненерго » на користь Державного бюдж ету України заборгованість у вигляді підвищеної плати за нераціональне використанн я паливно-енергетичних ресу рсів на загальну суму 4 496 206,34 г рн. (призначення платежу «Адм іністративні штрафи та інші санкції»).
Згідно наказу Міністерств а палива та енергетики Украї ни від 10.11.2005 року № 568 «Про затвер дження переліку підприємств », Луганське обласне комунал ьне підприємство «Луганськт еплокомуненерго» було внесе но до Реєстру підприємств па ливно-енергетичного комплек су, які беруть участь у процед урі погашення заборгованост і. Порядок внесення до Реєст ру урегульований нормами Зак ону України «Про заходи, спря мовані на забезпечення стало го функціонування підприємс тв паливно-енергетичного ком плексу».
За твердженням позивача, Л уганське обласне комунальне підприємство «Луганськтеп локомуненерго» протягом біл ьш як трьох місяців з моменту включення до Реєстру підпри ємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі погашення забор гованості, не подає звітност і за результатами проведення розрахунків із застосування м механізмів, визначених Зак оном України «Про заходи, спр ямовані на забезпечення стал ого функціонування підприєм ств паливно-енергетичного ко мплексу». Крім того, на думку позивача, вказане підприємс тво не підтверджує своєї заб оргованості перед державним бюджетом України та не склад ає акт про наявність та розмі р заборгованості, що підляга є сплаті (Погашенню) із застос уванням механізмів, визначен их пунктами 6.1. та 6.2. ст. 6 Закону У країни «Про заходи, спрямова ні на забезпечення сталого ф ункціонування підприємств п аливно-енергетичного компле ксу».
Позиція відповідача зводи ться до того, що Закон Україн и «Про заходи, спрямовані на з абезпечення сталого функціо нування підприємств паливно -енергетичного комплексу» не встановлює загальноприйнят ого обов' язку щодо прийнятт я рішення про виключення під приємства та строків, у які ма є здійснюватись таке виключе ння. Разом з тим відповідач за значив, що виключення Луганс ького обласного комунальног о підприємства «Луганськтеп локомуненерго» з переліку пі дприємств призведе до його б анкрутства, а також зауважив , що позивачем не надано доказ ів на підтвердження того, що п ідприємством не подається зв ітність.
Даючи правову оцінку обст авинам вказаної справи, коле гія суддів зважає на наступ не.
Комплекс організаційних та економічних заходів, спря мованих на забезпечення стал ого функціонування підприєм ств паливно-енергетичного ко мплексу, визначений Законом України "Про заходи, спрямова ні на забезпечення сталого ф ункціонування підприємств п аливно-енергетичного компле ксу" від 23.06.2005 № 2711-ІV (далі - Закон № 2711-ІV).
Метою цього Закону є сприян ня поліпшенню фінансового ст ановища підприємств паливно -енергетичного комплексу, за побіганню їх банкрутству та підвищенню рівня інвестицій ної привабливості шляхом уре гулювання процедурних питан ь та впровадження механізмів погашення заборгованості, н адання суб'єктам господарськ ої діяльності права їх засто сування, визначення порядку взаємодії органів державної влади та органів місцевого с амоврядування, розпорядникі в бюджетних коштів із суб'єкт ами господарської діяльност і щодо застосування механізм ів погашення заборгованості .
Так, згідно із п. 1.1 ст. 1 Закону № 2711-ІV, до числа підприємств па ливно-енергетичного комплек су входять гірничі підприємс тва (шахти, рудники, копальні, кар'єри, розрізи, збагачуваль ні фабрики), газовидобувні пі дприємства, котельні, підклю чені до магістральних теплов их мереж, а також підприємств а, які на дату виникнення забо ргованості мали ліцензію хоч а б з одного виду діяльності, в изначеної п.1.1 ст. 1 цього Закону .
Відповідно до пп. 3.2.6 п. 3.2 ст. 3 За кону № 2711-ІV, Міністерство палив а та енергетики України прот ягом п'яти днів після надання розрахунковим центром перел іку підприємств паливно-енер гетичного комплексу, які при йняли рішення про участь у пр оцедурі погашення заборгова ності, видає наказ про затвер дження такого переліку. Нака з Міністерства палива та ене ргетики України є підставою для внесення до Реєстру підп риємств паливно-енергетично го комплексу, визначених пер еліком. Підприємство паливно -енергетичного комплексу вва жається таким, що бере участь у процедурі погашення забор гованості, з дня видання нака зу Міністерством палива та е нергетики України про затвер дження переліку підприємств паливно-енергетичного компл ексу, які прийняли рішення пр о участь у процедурі погашен ня заборгованості. Документо м, що підтверджує участь підп риємства паливно-енергетичн ого комплексу у процедурі по гашення заборгованості, є ви писка з Реєстру.
Під поняттям погашення за боргованості розуміється су купність заходів, спрямован их на зменшення та/або розстр очення кредиторської та дебі торської заборгованостей шл яхом застосування механізмі в списання, взаєморозрахункі в, реструктуризації, частков ої оплати на умовах, визначен их цим Законом (п.1.2 ст. 1 Закону № 2711-ІV).
Відповідно до п. 15 ст. 34 Закону України «Про виконавче пров адження» від 21 квітня 1999 року № 606-XIV, виконавче провадження пі длягає обов'язковому зупинен ню у випадку внесення підпри ємства паливно-енергетичног о комплексу до Реєстру підпр иємств паливно-енергетичног о комплексу, які беруть участ ь у процедурі погашення забо ргованості відповідно до Зак ону України "Про заходи, спрям овані на забезпечення сталог о функціонування підприємст в паливно-енергетичного комп лексу".
Як вбачається з матеріалів справи, третя особа Луга нське обласне комунальне під приємство "Луганськтепл окомуненерго" відноситься д о підприємств паливно-енерге тичного комплексу, а відтак в несення останнього до Реєстр у підприємств паливно-енерге тичного комплексу, що беруть участь у процедурі погашенн я заборгованості, не порушує вимог діючого законодавств а.
Підпунктом 3.5.1 п.3.5 ст. 3 Закону № 2711-ІV передбачено, що у разі, якщ о протягом трьох місяців з дн я видання Міністерством пали ва та енергетики України від повідного наказу підприємст во паливно-енергетичного ком плексу не надає звітності за результатами проведених роз рахунків із застосуванням ме ханізмів визначених цим Зако ном, Міністерство палива та е нергетики України приймає рі шення про виключення підприє мства з переліку підприємств паливно-енергетичного компл ексу, які беруть участь у проц едурі погашення заборговано сті.
Позивач, посилаючись на пор ушення вимог підпункту 3.5.1 ч.3.5 с т. 3 Закону № 2711, вважає за необхі дне виключити Луганське обласне комунальне підприєм ство "Луганськтеплокому ненерго" з переліку підприєм ств паливно-енергетичного ко мплексу, що беруть участь у пр оцедурі погашення заборгова ності, вказуючи на порушення останнім строку надання зві тності за результатами пров едених розрахунків.
В матеріалах справи містят ься копії реєстрів рекомендо ваних листів та фіскальних ч еків на їх відправку, що були н адані Луганським обласн им комунальним підприємство м "Луганськтеплокомунен ерго", як на підтвердження док азів подання ними звітності за результатами проведених р озрахунків. При цьому колегі я суддів зауважує, що законом не заборонено здійснювати в ідправку звітів засобами по штового зв' язку, тобто вка зана процедура є допустимою .
Відповідно до ст. 69 КАС Укр аїни доказами в адміністрат ивному судочинстві є будь-як і фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявні сть або відсутність обстави н, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які берут ь участь у справі, та інші обс тавини, що мають значення для правильного вирішення спра ви. Ці дані встановлюються с удом на підставі пояснень ст орін, третіх осіб та їхніх пре дставників, показань свідків , письмових і речових доказів , висновків експертів.
Довідка про несвоєчасніст ь подання звітності підприєм ствами паливно-енергетичног о комплексу, які беруть участ ь у процесі погашення заборг ованості станом на 09 жовтня 2008 року (а.с. 69), не може вважатися доказом на підтвердження з аявлених позивачем вимог, о скілька зазначена довідка є зведеним документом позивач а, а відтак не дає підстав дл я спростування факт подання чи неподання звітності підп риємствами.
Крім того, за даними вказано ї довідки у грудні 2005 р., січні 200 6р, серпні 2006р. та серпні 2007р. Луга нське обласне комунальне під приємство "Луганськтепл окомуненерго" не подавал о звітності взагалі, однак в м атеріалах справи не міститьс я доказів притягнення посад ових осіб вказаного підпри ємства до відповідальності , або ж наявності листів-зверн ень з поштовим штемпелем дат ованим наступним звітним пер іодом після неподання звітно сті.
Відповідно до п.5 Порядку на дання звітності підприємств ами, внесеними до Реєстру під приємств паливно-енергетичн ого комплексу, які беруть уча сть у процедурі погашення за боргованості (далі - Порядок), затвердженого наказом М іністерства палива та енерге тики України від 22.12.2005р. №612, звітність складається на під ставі первинних документів, регістрів синтетичного та ан алітичного обліку, фінансово ї звітності та Положень (стан дартів) бухгалтерського облі ку, затверджених відповідним и нормативно-правовими актам и Міністерства фінансів Укра їни.
Крім того, звіти подаються наростаючим підсумком за да ними бухгалтерського обліку (ст. 13 Закону України «Про бухг алтерський облік та фінансов у звітність в Україні), а тому відсутність їх у будь-якому п еріоді призвело б до порушен ня відображення достовірної інформації про фактичні обс яги та структуру заборговано сті, а також інші показники д іяльності підприємств палив но-енергетичного комплексу .
За таких обставин, тверджен ня позивача про неподання зв ітності Луганським обла сним комунальним підприємст вом "Луганськтеплокомун енерго" не підтверджується н алежними доказами, а підстав и для виключення відповідаче м вказаного підприємства з п ереліку підприємств паливно -енергетичного комплексу, як і беруть участь у процедурі п огашення заборгованості є не обґрунтованими.
Згідно зі ст.159 КАС України су дове рішення повинно бути за конним і обґрунтованим. Зако нним є рішення, ухвалене судо м відповідно до норм матеріа льного права при дотриманні норм процесуального права.
Згідно ст. 71 КАС України, кожн а сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтують ся її вимоги та заперечення , крім випадків, встановлених статтею 72 КАС України.
Апелянтом не було надано до казів на підтвердження заявл ених ним вимог, а тому доводи а пеляційної скарги спростову ються вищевикладеним, матері алами справи та не відповіда ють вимогам чинного законода вства.
З підстав вищенаведеного, к олегія суддів дійшла висновк у, що суд першої інстанції вір но встановив фактичні обстав ини справи, дослідив наявні д окази, надав їм належну оцінк у та прийняв законне і обґрун товане рішення, з дотримання м норм матеріального і проце суального права, а тому підст ав для його скасування не вба чається.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.198 КАС У країни за наслідками розгляд у апеляційної скарги на пост анову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції ма є право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а пос танову суду без змін.
Керуючись ст.ст. 160, 195, 198, 200, 205, 206, 21 2, 254 КАС України, суд -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Держ авної інспекції з енергозбе реження на постанову Окружно го адміністративного суду м. Києва від 03 лютого 2009 року - залишити без задоволення .
Постанову Окружного адміністративного суду м. Ки єва від 03 лютого 2009 року - залишити без змін.
Матеріали справи повернут и до Окружного адміністратив ного суду м. Києва.
Ухвала набирає зако нної сили з моменту проголош ення та може бути оскаржена п ротягом одного місяця з дня с кладання в повному обсязі, шл яхом подачі касаційної скарг и безпосередньо до Вищого ад міністративного суду Україн и.
Головуючий суддя
суддя
суддя
Г.Г. Федорова
А.Ю. Коротких
Г.В. Земляна
Повний текст ухвали скл адено та підписано - 26.04.10 р.
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа № 8/384 (2а-6530/08)
Головуючий у 1 інстанції Пил ипенко О.Є.
Суддя-доповідач Федорова Г.Г.
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
(ВСТУПНА ТА РЕЗОЛЮТИВНА ЧАСТИНИ)
20 квітня 2010 року м. Київ
Київський апеляційний а дміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді
суддів
при секретарі Федорової Г.Г.,
Коротких А.Ю., Земляної Г .В.,
Демченко Т.І.
розглянувши у відкр итому судовому засіданні адм іністративну справу за апеля ційною скаргою Державної ін спекції з енергозбереження н а постанову Окружного адміні стративного суду м. Києва від 03 лютого 2009 року по справі за по зовом Державної інспекції з енергозбереження до Міністе рства палива та енергетики У країни, за участю третьої осо би: Луганського обласного ко мунального підприємства «Лу ганськтеплокомуненерго» пр о зобов' язання вчинити певн і дії,-
Керуючись ст.ст. 160, 195, 198, 200, 205, 20 6, 212, 254 КАС України, суд -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Держ авної інспекції з енергозбе реження на постанову Окружно го адміністративного суду м. Києва від 03 лютого 2009 року - залишити без задоволення .
Постанову Окружного адміністративного суду м. Ки єва від 03 лютого 2009 року - залишити без змін.
Матеріали справи повернут и до Окружного адміністратив ного суду м. Києва.
Ухвала набирає зако нної сили з моменту проголош ення та може бути оскаржена п ротягом одного місяця з дня с кладання в повному обсязі, шл яхом подачі касаційної скарг и безпосередньо до Вищого ад міністративного суду Україн и.
Головуючий суддя
суддя
суддя
Г.Г. Федорова
А.Ю. Коротких
Г.В. Земляна
Повний текст ухвали скл адено та підписано - 26.04.10 р.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.04.2010 |
Оприлюднено | 14.09.2010 |
Номер документу | 9401622 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Федорова Г. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні