печерський районний суд міста києва
Справа № 757/144/21-к
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 січня 2021 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю слідчого ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання слідчого Першого слідчого відділу Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Києві ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42019100000000434 від 09.07.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України,
В С Т А Н О В И В :
До суду надійшло клопотання слідчого Першого слідчого відділу Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Києві ОСОБА_3 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42019100000000434 від 09.07.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
В обґрунтування клопотання зазначено, що Першим слідчим відділом Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованим у місті Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42019100000000434 від 09.07.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
Процесуальне керівництво у вказаному кримінальному провадженні здійснюється прокурорами Київської міської прокуратури.
Досудове розслідування розпочато прокуратурою міста Києва, за наслідками розгляду матеріалів УЗЕ у м. Києві ДЗЕ НП України за заявою ОСОБА_4 від 19.06.2019, за фактом зловживання службовим становищем службовими особами Головного управління Держгеокадастру у місті Києві (колишнє Головне управління Держземагенства у м. Києві), Департаменту архітектурно-будівельної інспекції в місті Києві та Київської міської державної адміністрації при зміні цільового призначення, передачі земельної ділянки у оренду та здійснення державного контролю за використанням та охороною земель; державного архітектурно-будівельного нагляду та контролю.
Досудовим розслідуванням встановлено, що 01.07.2014 рішенням Головного управління Держземагенства у м. Києві здійснено державну реєстрацію права власності земельної ділянки, кадастровий номер 8000000000:78:018:0010, площею 2,3916 га, яка утворилась унаслідок поділу земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:78:018:006, за адресою: м. Київ, вул. Бережанська, 15, загальною площею 6,4762 га, на дві частини: кадастровий номер 8000000000:78:018:0019, площею 4,0846 га (право оренди ПрАТ «Автотранспортне підприємство 13057») та кадастровий номер 8000000000:78:018:0010, площею 2,3916 га (право оренди ТОВ «АТП-13057-7»).
При цьому, всупереч вимогам ч. 4 ст. 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» щодо заборони зміни цільового призначення земельної ділянки, яка не відповідає плану зонування території та/або детальному плану території, службовими особами КМДА погоджено змінену цільового призначення земельної ділянки із «землі промисловості» (код КВЦПЗ 11.03) на «землі громадської забудови» (код КВЦПЗ 03.07) .
Така зміна суперечить «Генеральному плану міста Києва та проекту планування його приміської зони на період до 2020 року», затвердженого рішенням Київської міської ради від 28.03.2002 № 370/1804, плану зонування території, оскільки земельна ділянка, згідно МІАС ЗМД «Містобудівний кадастр Києва» перебуває у санітарно-захисній зоні.
В подальшому з метою забудови земельної ділянки, 30.06.2015 службовими особами Київської міської ради, грубо порушуючи вимоги ст. 33 Закону України «Про оренду землі», ст. ст. 123, 124 Земельного кодексу України, п. 8 ст. 34 «Тимчасового порядку передачі (надання) земельних ділянок у користування або у власність із земель комунальної власності в місті Києві», затвердженого рішенням Київської міської ради від 28.02.2013 № 63/9120, щодо здійснення у разі зміни межі або цільового призначення земельної ділянки поновлення договору оренди землі у порядку одержання земельної ділянки на праві оренди, без проведення земельних торгів, поновлено договір оренди указаної земельної ділянки.
У подальшому, Департаментом містобудування та архітектури КМДА видано містобудівні умови на «Будівництво житлового комплексу з об`єктами торговельно та соціально-побутового призначення на вул. Бережанській, 15 у Оболонському районі м. Києва» від 17.11.2016 № 1449/16/012/009-16, відповідно до яких розпочато незаконну забудову.
Окрім того, ДАБІ України, на підставі офіційних документів, які містили завідомо неправдиві відомості щодо цільового призначення земельної ділянки, видано замовнику будівництва ТОВ «АТП-13057-7» дозвіл на виконання будівельних робіт від 29.12.2017 № ІУ 113173632120.
Указані містобудівні умови від 17.11.2016 № 1449/16/012/009-16 та дозвіл на виконання будівельних робіт від 29.12.2017 № ІУ 113173632120 є незаконними та прямо суперечать Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», «Генеральному плану міста Києва та проекту планування його приміської зони на період до 2020 року», затвердженому рішенням Київської міської ради від 28.03.2002 № 370/1804.
Також в ході досудового розслідування одержано доступ до кадастрових справ земельної ділянки за адресою: м. Київ, вул. Бережанська, 15, які перебувають у володінні Головного управління земельних ресурсів (Департаменту земельних ресурсів) виконавчого органу Київської міської ради (КМДА): № 4595 від 24.05.2001, № А-20254 від 01.08.2012, № Д-1002 від 17.02.2005, № А-19284 від 28.09.2011, №А-23335 від 06.03.2017; та одержано їх копії.
Оглядом указаних кадастрових справ встановлено, що згідно рішення Київської міської ради від 24.05.2001 № 327/1303; договору оренди від 18.06.2002 № 78-6-00054 передано у оренду земельну ділянку, кадастровий номер 8000000000:78:018:006, площею 6,4762 га, розташовану за адресою: м. Київ, вул. Бережанська, 15 (цільове призначення згідно Українського класифікатору цільового використання землі УКЦВЗ 1.11.6 землі Транспорту, зв`язку / Автомобільного транспорту). Договором про внесення змін і доповнень до договору оренди земельної ділянки від 05.12.2006 № 78-6-00396, яким змінено межі та площу ділянки до 4,0846 га, присвоєно кадастровий номер 8000000000:78:018:0019 (цільове призначення згідно Українського класифікатору цільового використання землі УКЦВЗ 1.11.6 землі Транспорту, зв`язку / Автомобільного транспорту); утворено нову ділянку кадастровий номер 8000000000:78:018:0010, площею 2,3916 га (цільове призначення згідно Українського класифікатору цільового використання землі УКЦВЗ 1.11.6 землі Комерційного використання / Іншої комерційної діяльності).
При цьому, зміну цільового призначення здійснено без виготовлення та затвердження проекту землеустрою та відповідного рішення Київської міської ради.
У подальшому, на підставі технічної документації зі землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) Товариству з обмеженою відповідальністю «АТП-13057-7» для будівництва, експлуатації та обслуговування багатофункціонального комплексу на вул. Бережанській, 15 у Оболонському районі м. Києва», розробленої фізичною особою-підприємцем ОСОБА_5 (код НОМЕР_1 ) на замовлення ТОВ «АТП-13057-7» на підставі договору 26.01.2017 № б/н, не внесеної до Державного земельного кадастру, прийнято рішення Київської міської ради від 06.07.2017 № 690/2852 та укладено договір про внесення змін до договору від 27.11.2017 № 358 оренди земельної ділянки кадастровий номер 8000000000:78:018:0010, незаконно змінено цільове призначення (цільове призначення визначено згідно КВЦПЗ В.03.07 - Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі).
Зокрема встановлено що Головним управлінням Держгеокадастру у Київській області 2018 року проведено перевірку дотримання земельного законодавства при використанні земельних ділянок по вул. Бережанській, 13, 15 у Оболонському районі м. Києва.
За наслідками проведення перевірки складено акт від 03.08.2018 № 438-ДК/379/АП/09/01/-18, яким установлено грубі порушення при використанні земель.
Проте, орендарем землі не було надано для перевірки примірники землевпорядної документації, що вплинуло на повноту її проведення.
Зазначені порушення вказують, що будівництво здійснюється на земельній ділянці, яка не була відведена для цієї мети, з істотними порушеннями будівельних норм і правил, тобто, згідно ст. 376 ЦК України та ст. 38 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», є самочинним.
Водночас, указані порушення залишились поза увагою службових осіб Департаменту архітектурно-будівельної інспекції в місті Києві під час проведення у період часу з 17.10.2018 до 30.10.2018 позапланової перевірки вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.
Також, зазначеним органом державного архітектурно-будівельного нагляду, не використано повноваження, передбачені п. 6 ч. 4 ст. 41-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», скасовувати чи зупиняти дію рішень, прийнятих об`єктом нагляду Київською міською державною адміністрацією, відповідно до визначених цим Законом повноважень, які порушують вимоги містобудівного законодавства, з одночасним складанням протоколу відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Унаслідок комплексу зазначених дій на даний час здійснюється незаконна забудова земельної ділянки площею 2,3916 га, вартістю 33 213 млн. грн..
Водночас, без господарське використання земельної ділянки замовником будівництва ТОВ «АТП-13057-7», яке одночасно є орендарем землі, не за цільовим призначенням, спричинило, згідно п. 5 «Методики визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу», затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 25 липня 2007 р. № 963, шкоди державним інтересам на суму 363,5 млн. грн.
Таким чином, службові особи Держгеокадастру у місті Києві, Департаменту архітектурно-будівельної інспекції в місті Києві та Київської міської державної адміністрації неналежно виконали свої службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, що завдало тяжких наслідків охоронюваним законом державним інтересам у вигляді незаконної забудови земельної ділянки та збитків на суму 363,5 млн. грн.
Станом на теперішній час, органом досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні проведенні наступні слідчі (розшукові) та процесуальні дії:
-витребувано та отримано від Держгеокадастру у місті Києві інформацію та копії відповідних документів щодо невнесення змін в частині цільового призначення земель по земельним ділянкам 8000000000:78:018:0010; 8000000000:78:018:0019.
-витребувано та отримано від Держгеокадастру у місті Києві копію акт перевірки від 03.08.2018 № 438-ДК/379/АП/09/01/-18 яким встановлено грубі порушення при використанні земель.
-витребувано та отримано від ДЕРЖАРХБУДІНСПЕКЦІЇ інформацію та копії відповідних документів щодо проведення архітектурно-будівельного контролю та перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності за адресою: м. Київ, вул. Бережанська 15.
-витребувано та отримано від інформацію та копії відповідних документів від КП КМР «Київське міське бюро технічної інвентаризації» щодо проведених інвентаризацій за адресою: м. Київ, вул. Бережанська 15.
-витребувано та отримано від Департаменту міського благоустрою КМДА інформацію та копії відповідних документів щодо отримання ТОВ «АТП-13057-7» контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою на період будівництва житлового комплексу за адресою: м. Київ, вул. Бережанська 15.
-витребувано та отримано від Департаменту земельних ресурсів КМДА інформацію та копії відповідних документів стосовно земельних ділянок з кадастровими номерами 8000000000:78:018:0010; 8000000000:78:018:0019 які розміщені за адресою: м. Київ, вул. Бережанська 15.
-проведено огляд документів які перебувають у володінні Департаменту земельних ресурсів КМДА.
Незважаючи на зазначений вище комплекс проведених слідчих (розшукових) та процесуальних дій, завершити досудове розслідування в межах строків досудового розслідування не вдалося можливим у зв`язку з винятковою складністю кримінального провадження, значним обсягом документів яких необхідно дослідити у межах кримінального провадження, затримкою в часі при витребуванні та отриманні документів в підприємствах, установах та організаціях, а також зважаючи на завантаженість слідчого у розслідуванні інших кримінальних провадженнях.
Зокрема 26.07.2019 року слідчим за результатами досудового розслідування винесено постанову про закриття вказаного кримінального провадження у зв`язку з відсутністю в діянні складу кримінального правопорушення.
29.07.2019 прокурором винесено постанову про скасування постанови слідчого про закриття кримінального провадження у зв`язку з необґрунтованістю прийнятого рішення про закриття вказаного кримінального провадження.
Зважаючи на викладене, з метою забезпечення повноти та всебічності досудового розслідування заплановано комплекс слідчих (розшукових) дій, заходів забезпечення кримінального провадження та процесуальних дій, проведення яких потребує додаткового часу.
Отже без висновків судових експертиз, результатів проведення зазначених слідчих (розшукових) дій, а також заходів забезпечення кримінального провадження неможливо всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, надати належну правову оцінку, що забезпечить прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень.
Зважаючи на викладене, з метою забезпечення повноти та всебічності досудового розслідування виникла необхідність у продовжені строку досудового розслідування слідчим суддею у порядку, передбаченому ст. 295-1 КПК України.
Строк, необхідний для проведення та завершення процесуальних дій у провадженні, враховуючи його виняткову складність, об`єктивно становить щонайменше 12 місяців.
Обставини, що перешкодили здійснити вищевказані процесуальні, слідчі (розшукові) дії до закінчення вісімнадцяти місячного строку досудового розслідування великий їх обсяг, та особлива складність даного провадження, а також те, що військова частина НОМЕР_2 практично постійно перебуває на лінії розмежування з непідконтрольною територією, в зоні проведення Операції об`єднаних сил, що унеможливлює швидке вилучення документів, проведення допитів підрозділу..
Так, відповідно до ч. 1ст.219КПКУкраїни строк досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження.
Строк досудового розслідування може бути продовжений у порядку, передбаченому параграфом 4глави 24 цього Кодексу. Строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить: 1) шість місяців - у кримінальному провадженні щодо кримінального проступку; 2) дванадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо злочину невеликої або середньої тяжкості; 3) вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.
Відповідно до ч. 1ст. 294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину або кримінального проступку до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений в абзаці другому частини першоїстатті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути неодноразово продовжений слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 1-3 частини другоїстатті 219 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 4 ст. 38 КПК України, орган досудового розслідування зобов`язаний застосовувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.
У судовому засіданні слідчий просив задовольнити клопотання, з викладених у ньому підстав.
Слідчий суддя, заслухавши слідчого, дослідивши матеріали клопотання та додані до нього документи, приходить до наступного.
За викладених обставин, слідчий суддя приходить до висновку, що дії сторони обвинувачення при здійсненні досудового розслідування кримінального провадження № 42019100000000434 від 09.07.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, спрямовані на забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура, що відповідає завданню кримінального провадження.
При вирішенні питання щодо продовження строку досудового розслідування кримінального провадження, слідчий суддя враховує складність провадження, певне зволікання сторони обвинувачення при здійсненні досудового та разом з тим все ж виходить з того, що зазначені у клопотанні обставини мають місце та підтверджуються на цьому етапі розслідування достатньою сукупністю даних, які приведені у клопотанні слідчого та доданих матеріалах, та з того, що слідчий суддя на даному етапі провадженні не вправі вирішувати питання, які повинен вирішувати суд під час розгляду кримінального провадження по суті, зокрема, не вправі оцінювати докази з точки зору їх достатності і допустимості для визнання особи винною чи невинною у вчиненні злочину, а лише зобов`язаний на підставі розумної оцінки сукупності отриманих даних визначити, що причетність особи до вчинення кримінального правопорушення є вірогідною та наявна об`єктивна необхідність у продовженні строку досудового розслідування (рішення у справі «Джон Мюррей проти Сполученого Королівства» від 28.10.1994 р., у справі «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» від 30.08.1990 р.).
Крім того, слідчий суддя приймає до уваги пункт 42 рішення Європейського Суду з прав людини від 13.01.2011 р. у справі «Михалкова та інші проти України», в якому зазначено, що розслідування має бути ретельним, безстороннім і сумлінним. Розслідування повинне забезпечити встановлення винних осіб та їх покарання. Органи державної влади повинні вжити всіх заходів для отримання всіх наявних доказів, які мають відношення до події, показань очевидців, доказів експертиз. Будь-які недоліки у розслідуванні, які підривають його здатність встановити відповідальну особу, створюють ризик недодержання такого стандарту.
З огляду на викладене, клопотання слід задовольнити, а строк досудового розслідування кримінального провадження необхідно продовжити на дванадцять місяців.
Керуючись ст.ст. 2, 22, 28, 294, 295-1 КПК України, слідчий суддя
У Х В А Л И В :
Клопотання задовольнити.
Продовжити на дванадцять місяців, тобто до 12 січня 2022 року строк досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42019100000000434 від 09.07.2019.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 06.01.2021 |
Оприлюднено | 27.01.2023 |
Номер документу | 94048561 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Волкова С. Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні