Рішення
від 29.12.2020 по справі 686/19935/20
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 686/19935/20

Провадження № 2/686/4450/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 грудня 2020 року Хмельницький міськрайонний суд

Хмельницької області в складі:

головуючого-судді Бондарчука В.В.

секретаря Петльованої Л.В.,

з участю представника позивача Батажук Л.А.,

представника відповідача ОСОБА_6,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Хмельницькому за правилами спрощеного позовного провадження справу за позовом Акціонерного товариства Хмельницькобленерго в особі Хмельницького району електричних мереж до ОСОБА_1 про відшкодування шкоди,

встановив:

11 серпня 2020 року позивач звернувся до суду із відповідним позовом, який обґрунтовує тим, що 10 лютого 2020 року представниками Хмельницького РЕМ АТ Хмельницькобленерго за адресою: вул.Левицького, 3/1 с. Іванківці Хмельницького району було виявлено порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії (надалі ПРРЕЕ), а саме без облікове підключення внутрішньо будинкової електропроводки до мереж ОСР з порушенням схеми обліку. Вказаний факт, відповідно до п.8.2.5 ПРРЕЕ було зафіксовано актом про порушення №В000078 від 10 лютого 2020 року. Акт склався в присутності споживача та його сина ОСОБА_2 , та підписаний останнім. В якості додатків до акту зазначені схема без облікового підключення та фото та відеоматеріали. 18 лютого 2020 року відбулося засідання комісії ХМРЕМ по розгляду актів про порушення ПРРЕЕ, та визначено обсяг і вартість електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення відповідачем ПРРЕЕ в сумі 6 541 грн 41 коп. Відповідач в добровільному порядку відшкодувати завдані збитки відмовляється, з огляду на що позивач просить його вимоги задовольнити.

29 жовтня 2020 року до суду надійшов відзив на позов, в якому відповідач заперечує проти позову, з тих підстав, акт про порушення має бути підписаний споживачем (представником споживача), в справі відсутній документ із відміткою за підписом відповідача. В акті не зафіксовано відмову споживача поставити підпис, відсутні підписи незаінтересованих осіб, в справі відсутня відеозйомка. В акті зазначений підпис ОСОБА_2 , який представником споживача не являється, оскільки відсутня довіреність. Акт про порушення відповідачу не передавався. Відповідач повідомлення про засідання комісії по розгляду актів не отримував. Складений акт не може бути належним доказом порушення ПРРЕЕ.

В судовому засіданні представник позивача вимоги викладені у заяві підтримав в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив, з підстав наведених у відзиві.

Суд, заслухавши пояснення учасників справи та дослідивши наявні у справі докази, вважає, що позов слід задовольнити з огляду на наступне.

Як встановлено в судовому засіданні 10 лютого 2020 року о 03 год 30 хв. працівниками Хмельницького РЕМ АТ Хмельницькобенерго було складено акт про порушення №В000078, яким зафіксовано порушення п.5.5.5 ПРРЕЕ, шляхом самовільного безоблікового підключення внутрішньобудинкової проводки до мереж ОСР з порушенням схеми обліку за адресою АДРЕСА_1 споживачем ОСОБА_1 . Відповідний акт містить відмітку про те, що комісія з розгляду порушення буде проводити засідання 18 лютого 2020 року о 09 год. 30 хв. по вул. Курчатова 819 каб.1 в м. Хмельницькому. В графі з актом ознайомлений стоїть підпис ОСОБА_2 . До акту було складено в якості додатку схему електропостачання.

18 лютого 2020 року відбулося засідання комісії по розгляду актів паро порушення ПРРЕЕ, за наслідками якого прийнято рішення щодо здійснення нарахуванням ОСОБА_1 за порушення п.5.5.5 ПРРЕЕ за період з 11 серпня 2019 року по 10 лютого 2020 року згідно п.8.4.8.2 ПРРЕЕ за шість місяців в сумі 6 541 грн 41 коп.

В судовому засіданні було встановлено, що власником будинковолодіння АДРЕСА_1 є ОСОБА_1 . Разом із ним у зазначеному домоволодінні проживає його син ОСОБА_2 . Відповідні обставини в судовому засіданні були підтверджені поясненнями представника відповідача, а також показаннями свідків ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 .

Відносини з приводу постачання фізичним особам електричної енергії регулюються статтею 714 ЦК України, Законом України Про ринок електричної енергії №2019-VIII від 13.04.2017 року, Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП №312 від 14.03.2018 року.

Відповідно до п.62 ст.1 Закону України Про ринок електричної енергії побутовий споживач - індивідуальний побутовий споживач (фізична особа, яка використовує електричну енергію для забезпечення власних побутових потреб, що не включають професійну та/або господарську діяльність).

Згідно п.3 ч.3 ст.58 Закону №2019-VIII споживач зобов`язаний дотримуватися правил технічної експлуатації, правил безпеки під час експлуатації власних електроустановок, нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та умов укладених договорів.

Частинами 1 та 2 статті 77 Закону №2019-VIII учасники ринку, які порушили нормативно-правові акти, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, несуть відповідальність згідно із законом. Правопорушеннями на ринку електричної енергії є: крадіжка електричної енергії, самовільне підключення до об`єктів електроенергетики, споживання електричної енергії без приладів обліку.

Відповідно до п.1.1.1 глави 1 розділу І Правил роздрібного ринку електричної енергії учасниками роздрібного ринку є: електропостачальники, оператор системи передачі, оператори систем розподілу, у тому числі оператори малих систем розподілу, споживачі, основні споживачі, субспоживачі, виробники електричної енергії, які підпадають під визначення розподіленої генерації, та інші учасники ринку, які надають послуги, пов`язані з постачанням електричної енергії споживачу з метою використання ним електричної енергії на власні потреби. Ці Правила є обов`язковими для виконання усіма учасниками роздрібного ринку.

Абз.61 п.1.1.2 глави 1.1. розділу І Правил визначено, що самовільне підключення - несанкціоноване (непогоджене) оператором системи підключення (у тому числі після відключення) електроустановок, струмоприймачів або електропроводки до електричної мережі, що є підставою для оформлення акта про порушення та визначення обсягу необлікованої електричної енергії внаслідок такого підключення.

Згідно абз.67 п.1.1.2 глави 1.1. розділу І Правил споживачем електричної енергії є фізична особа, у тому числі фізична особа-підприємець, або юридична особа, що купує електричну енергію для власного споживання.

Відповідно до п.п.20 п.5.5.5 глави 5.5 розділу 5 Правил споживач зобов`язаний не допускати безоблікового користування електричною енергією від технологічних електричних мереж споживача, а також відшкодовувати збитки, завдані оператору системи та/або споживачу (основному споживачу), у разі виявлення безоблікового користування електричною енергією від технологічних електричних мереж споживача.

П.8.5.2 глави 8.2 розділу VIII Правил визначено, що у разі виявлення під час контрольного огляду або технічної перевірки уповноваженим представником оператора системи, від якого споживач одержує електричну енергію, порушень цих Правил, у тому числі фактів безоблікового споживання електричної енергії, на місці виявлення порушення у присутності споживача (представника споживача) або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки (за умови посвідчення цієї особи), оформлюється акт про порушення згідно з формою, наведеною в додатку 8 до цих Правил.

Акт про порушення складається представниками оператора системи, які мають таке право згідно з посадовою інструкцією, пройшли відповідне навчання та інструктаж, після пред`явлення ними службових посвідчень.

В акті про порушення мають бути зазначені зміст виявленого порушення з посиланням на відповідні пункти цих Правил та всі необхідні для визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії параметри, що характеризують електроустановку споживача, схему підключення електроустановки споживача та її графічне зображення із зазначенням: меж балансової належності; перерізів та матеріалу всіх проводів (кабелів), наявних у схемі підключення; номінальної сили струму спрацювання комутаційних апаратів, задіяних у схемі підключення; фазування лічильника на дату оформлення акта про порушення.

Споживачі, представники оператора системи, інші особи, присутні при перевірці, під час здійснення перевірки електроустановок мають право здійснювати фото- та відеозйомку для фіксації виявлених порушень та/або відмови споживача (представника споживача або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки) підписувати акт про порушення, про що зазначається в акті про порушення.

В акті про порушення заповнюються всі графи та рядки без пропусків. Виправлення чи підчищення не допускаються. Текст повинен бути однозначним, без можливості подвійного тлумачення.

В акті зазначаються заходи, яких було вжито або яких необхідно вжити для усунення допущених порушень.

Акт про порушення складається у двох примірниках, один з яких передається або надсилається споживачеві.

Акт про порушення підписується представником (представниками) оператора системи, який (які) брали участь у перевірці, та споживачем (представником споживача) або іншою особою, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки (за умови посвідчення цієї особи).

У разі відмови споживача (представника споживача або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки) підписати акт про порушення в ньому робиться запис про відмову. У цьому разі акт про порушення вважається дійсним, якщо його підписали більше одного уповноваженого представника оператора системи та незаінтересована особа (представник житлово-експлуатаційної організації, балансоутримувача або управителя будинку, виборна особа будинкового, вуличного, квартального чи іншого органу самоорганізації населення або представник органу місцевого самоврядування, інший споживач тощо) за умови посвідчення цієї особи або більше одного уповноваженого представника оператора системи, а відмова споживача (представника споживача або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки) підписувати акт про порушення підтверджується відеозйомкою.

До акта про порушення сторонами можуть бути додані пояснення, зауваження та докази, перелік яких (за наявності) зазначається в цьому акті.

Представники оператора системи перед складанням акта про порушення зобов`язані повідомити споживача про його право внести пояснення та зауваження до акта, викласти мотиви своєї відмови від його підписання або підписати його без зауважень.

Облік бланків актів про порушення ведеться оператором системи у пронумерованому, прошнурованому та скріпленому печаткою журналі.

Акти про порушення та документи, що підтверджують факт їх отримання споживачем, повинні зберігатися оператором системи протягом трьох років з дня оформлення акта про порушення.

п. 8.2.6. глави 8.2 розділу VIII Правил передбачено, що на підставі акта про порушення уповноваженими представниками оператора системи під час засідань комісії з розгляду актів про порушення визначаються обсяг необлікованої електричної енергії та сума завданих споживачем збитків.

Комісія з розгляду актів про порушення створюється оператором системи і має складатися не менше ніж з 3 уповноважених представників оператора системи.

Споживач має право бути присутнім на засіданні комісії з розгляду актів про порушення.

Оператор системи повинен вести журнал реєстрації засідань комісії з розгляду актів про порушення, в якому зазначаються дата проведення засідання; номер протоколу; склад комісії; склад запрошених на засідання комісії (представники Регулятора, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів); відмітка про присутність або відсутність споживача; перелік питань, які розглядалися на засіданні комісії; час розгляду кожного з питань, зміст окремої думки учасників комісії (у разі її наявності) та стислий зміст рішення.

Споживач має бути повідомлений оператором системи про місце, час і дату засідання комісії не пізніше ніж за 7 календарних днів до призначеної дати засідання.

У разі відмови споживача або представника споживача від отримання акта про порушення, у якому визначено місце, час та дату проведення засідання комісії, або окремого повідомлення про місце, час і дату засідання комісії оператор системи направляє споживачу таке повідомлення рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення на адресу, визначену в даних щодо споживача, наявних в оператора системи. У такому разі оператор системи має право розглянути акт про порушення на засіданні комісії, яке має відбутися по закінченню 30 календарних днів від дати направлення споживачу такого повідомлення. За зверненням споживача оператор системи може розглянути акт про порушення на засіданні комісії раніше указаного терміну.

Акт про порушення, не розглянутий у визначеному цими Правилами порядку протягом 60 календарних днів від дня його складення, вважається недійсним та підлягає скасуванню (крім випадків необхідності проведення експертизи пломб, індикаторів та/або засобу вимірювальної техніки електричної енергії для встановлення факту порушення). Якщо для розгляду акта про порушення необхідні результати експертного дослідження, зазначений термін розгляду відраховується з дати їх отримання оператором системи від експертної установи.

Комісія з розгляду актів про порушення може повторно розглянути акт про порушення в порядку, встановленому цими Правилами, на підставі звернення споживача, на вимогу Регулятора, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі, або за рішенням суду. За рішенням оператора системи у зв`язку з отриманням результатів експертизи чи інших даних, які не були відомі на момент ухвалення рішення комісією, але мають суттєве значення, рішення комісії може бути переглянуте у порядку, встановленому цими Правилами, протягом 1 року, починаючи з дня, наступного за днем його прийняття.

Рішення комісії оформлюється протоколом, копія якого видається споживачу.

У разі причетності споживача до порушення цих Правил у протоколі зазначаються відомості щодо обсягу та вартості необлікованої електричної енергії. В такому разі разом з протоколом споживачу надаються розрахунок обсягу та вартості необлікованої електричної енергії з посиланням на відповідні пункти глави 8.4 цього розділу та розрахункові документи для оплати необлікованої електричної енергії та/або збитків.

Відповідно до вимог п.8.2.7. глави 8.2 розділу VIII Правил кошти за необліковану електричну енергію та суми збитків перераховуються споживачем на поточний рахунок оператора системи.

Споживач має оплатити розрахункові документи за необліковану електричну енергію протягом 30 календарних днів від дня отримання рахунка (у випадку неотримання споживачем рахунка у поштовому відділенні упродовж 5 робочих днів з дня надходження рахунка до поштового відділення споживача рахунок вважається отриманим споживачем на 5 робочий день).

У разі незгоди споживача з фактом безоблікового споживання електричної енергії та відмови від сплати вартості необлікованої електричної енергії оператор системи звертається з позовом до суду для підтвердження факту безоблікового споживання електричної енергії та стягнення вартості необлікованої електричної енергії.

Спірні питання, які виникають між сторонами при складанні акта про порушення та/або визначенні обсягу та вартості необлікованої електричної енергії, вирішуються Регулятором, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики відповідно до компетенції, енергетичним омбудсменом та/або судом.

Якщо судом прийнято рішення, яким спростовано факт безоблікового споживання електричної енергії споживачем та/або відмовлено оператору системи в задоволенні позову щодо стягнення зі споживача вартості необлікованої електричної енергії, розрахованої на підставі акта про порушення, та за умови набрання рішенням суду законної сили оператор системи скасовує відповідний акт про порушення.

Як встановлено в судовому засіданні та було підтверджено показаннями свідків ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , які здійснювали перевірку, виявили факт безоблікового споживання електроенергії в будинку належному відповідачу ОСОБА_1 , для здійснення перевірки вони були допущені сином відповідача ОСОБА_2 , власнику будинку ОСОБА_1 після того, як повідомили про наявність безоблікового підключення та порушення Правил роздрібного ринку електричної енергії стало погано, у зв`язку із чим він пішов до кімнати будинку, акт складався в присутності сина відповідача, був підписаний ним, та саме йому вручено другий примірник. При цьому жодних зауважень до складеного акту не було, про що ОСОБА_2 особисто зазначив у акті та поставив свій підпис. На підтвердження вчиненого порушення ПРРЕЕ відповідачем, представником позивача було надано фотографії з місця вчиненого порушення, відеозапис, схему безоблікового підключення, як додаток до акту про порушення.

Суд, критично оцінює показання свідка ОСОБА_2 , щодо того, що представників Хмельницького РЕМ у будинок допустив його батько ОСОБА_1 , що підпис в акті він поставив під тиском представників Хмельницького РЕМ, бланк акту, коли він його підписував був незаповнений, що він не є представником свого батька, оскільки даний свідок пояснення читав із завчасно заготовленого тексту, є особою, зацікавленою у не стягненні завданих збитків у зв`язку із безообліковим використанням електричної енергії з його батька, і що представник відповідача в судових дебатах, свою промову у письмовому вигляді долучив до справи, текст якої був виготовлений до судового засідання та до моменту допиту свідка, вже містив посилання на показання свідка ОСОБА_2 , як спростування обставини позову. Все це в сукупності свідчить про те, що свідок був детально проінструктований та підготовлений представником відповідача.

Акт про порушення №В000078 від 10 лютого 2020 року підписаний особою, яка допустила представників Хмельницького РЕМ до домогосподарства ОСОБА_2 , відповідно відмітки про відмову споживача від підписання акті бути не могло, крім цього ОСОБА_2 є не тільки особою, яка допустила представників оператора для проведення перевірки, однак він є також і споживачем наданих Хмельницьким РЕМ послуг, оскільки в силу ст.ст.64, 156 ЖК України користується нарівні із власником всіма правами та несе солідарну майнову відповідальність за договором.

В акті про порушення було зазначено дату, час та місце розгляду акту про порушення відповідною комісією Хмельницького РЕМ, із відповідною інформацією була ознайомлена особа, яка допустила представників оператора системи.

Згідно п.п.6 п.8.4.2. глави 8.4 розділу VІІІ Правил визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії здійснюється оператором системи на підставі акта про порушення, складеного у порядку, визначеному цими Правилами, у разі виявлення таких порушень.

Відповідно до п.8.4.6. глави 8.4 розділу VІІІ Правил у разі виявлення у споживача порушень, зазначених у підпунктах 6-8 пункту 8.4.2 цієї глави, положення цієї глави застосовуються за умови виявлення місця підключення до відповідних мереж, про що зазначається в акті про порушення та позначається на схемі (крім випадків, передбачених цим пунктом).

В акті про порушення зазначаються відомості про дії представників оператора системи, вжиті для виявлення місця підключення (наприклад, використання спеціальних технічних засобів (із зазначенням їх типу та способу застосування), здійснення часткового демонтажу будівельних конструкцій, оздоблювальних матеріалів та/або демонтажу приладів чи їх захисних панелей тощо).

У разі визнання споживачем факту здійснення самовільного підключення та ненадання оператору системи доступу до приміщень об`єкта споживача та/або дозволу здійснювати на його об`єкті демонтаж будівельних конструкцій та/або оздоблювальних матеріалів для виявлення місця підключення, про що зазначається в акті про порушення, положення цієї глави застосовуються без виявлення місця підключення. У цьому разі в акті про порушення зазначається ділянка електричної мережі, до якої здійснено самовільне підключення.

У разі виявлення у споживача порушень, зазначених у підпунктах 5-8 пункту 8.4.2 цієї глави, зразки кабелів (проводів), через які було здійснено самовільне підключення, можуть вилучатися, про що робиться відповідний запис в акті про порушення. Місця вилучення зразків позначаються на схемі.

Розрахунок здійснюється згідно формули визначено у п.8.4.7 глави 8.4 розділу VІІІ Правил.

В судовому засіданні на думку суду було підтверджено факт безоблікового використання електричної енергії у домоволодінні, власником якого є відповідач, складено з дотриманням вимог Правил акт про порушення, споживача було повідомлено про час та місце розгляду акту, та у визначений день час та місце було прийнято рішення про визначення обсягу необлікованої електричної енергії та про розмір завданих збитків.

З огляду на викладене, підстави для визнання акту про порушення №В000078 неналежним доказом у суду відсутні.

Відповідно до частини першої статті 526 ЦК України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Згідно із частинами першою та другою статті 614 ЦК України особа, яка порушила зобов`язання, несе відповідальність за наявності її вини (умислу або необережності), якщо інше не встановлено договором або законом. Особа є невинуватою, якщо вона доведе, що вжила всіх залежних від неї заходів щодо належного виконання зобов`язання.

Відсутність своєї вини доводить особа, яка порушила зобов`язання.

У разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом (частина перша статті 611 ЦК України).

Судові витрати по справі становлять 2 102 грн, які відповідно до ст.141 ЦПК України слід стягнути з відповідача на користь позивача.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 7, 10, 12, 13, 17, 18, ч. 1 ст. 81, ч. 1 ст. 82, ч. 1 ст. 141, п. 2 ч. 1, ч. 3 ст. 258, ч. 1, 8 ст. 259, ст.ст. 263 - 266, ч. 1, 2 ст. 273, ст. 279, ч. 1 ст. 352, ст. 354 ЦПК України, ст.ст.1, 58, 77 Закону України Про ринок електричної енергії , Правилами роздрібного ринку електричної енергії, суд,

ухвалив:

Позов задоволити.

Стягнути з ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) на користь Акціонерного товариства Хмельницькобленерго в особі Хмельницького району електричних мереж (р/р. НОМЕР_2 , МФО 315784, Хмельницька філія АТ Ощадбанк , ЄДРПОУ 22767506) збитки завдані внаслідок порушення правил роздрібного ринку електричної енергії в розмірі 6 541 грн 41 коп.

Стягнути з ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) на користь Акціонерного товариства Хмельницькобленерго в особі Хмельницького району електричних мереж (р/р. НОМЕР_3 , МФО 315784, Хмельницька філія АТ Ощадбанк , ЄДРПОУ 22767506) судові витрати в сумі 2 102 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складання повного судового рішення до Хмельницького апеляційного суду.

Позивач Акціонерного товариства Хмельницькобленерго в особі Хмельницького району електричних мереж, вул.Львівське шосе, 61 м. Хмельницький, код ЄДРПОУ 22764695.

Відповідач ОСОБА_1 , місце проживання АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 .

Текст рішення виготовлено 29 грудня 2020 року.

Суддя:

СудХмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення29.12.2020
Оприлюднено12.01.2021
Номер документу94060224
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —686/19935/20

Рішення від 29.12.2020

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Бондарчук В. В.

Рішення від 29.12.2020

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Бондарчук В. В.

Рішення від 23.12.2020

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Бондарчук В. В.

Ухвала від 09.09.2020

Цивільне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Бондарчук В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні